אירועי דיומא – 02.11.2016/מתן גילור

כדורגל

ליגת האלופות שלב הבתים – מחזור 4 (כל המשחקים בשעה 21:45)

בית E

מונאקו-צסק"א מוסקבה. הבית הכי צמוד שיש. מונאקו במקום הראשון עם 5 נקודות וצסק"א באחרון עם 2. המשחק הקודם בין הקבוצות התסיים בשיוויון 1:1. מונאקו עושה חייל בליגה והיא מדורגת במקום השני. תחת ההנחה שניס לא תמשיך בקצב צבירת הנקודות הנוכחי, מדובר על מועמדת לגיטימית לאליפות. לצסק"א מאבק מקומי לא פחות קשה והיא מרוחקת כבר 7 נקודות מזניט סנט. פטרסבורג, לאחר 12 מחזורים.

טוטנהאם הוסטפר-באייר לברקוזן – שידור בערוץ ספורט 1 (54). לאחר 3 מחזורים, טוטנהאם עם ניצחון, תיקו והפסד. לברקוזן השיגה 3 תוצאות תיקו וחייבת להתחיל לנצח אם היא רוצה להמשיך לשלב שמינית הגמר. המשחק הקודם ביניהן הסתיים בתיקו 0:0. לטוטנהאם עונה די טובה בפריימרליג והיא היחידה שטרם הפסידה, אך לצד 5 ניצחונות השיגה גם 5 תוצאות תיקו וממוקמת במקום החמישי, מרחק 3 נקודות ממנצ'סטר סיטי בראש הטבלה. לעומתה, ללברקוזן עונה רעה והיא ממוקמת במרכז הטבלה. אם היא לא תתעשת, המקום בליגת האלופות יתחיל לברוח.

 

בית F

בורוסיה דורטמונד-ספורטינג ליסבון. את המשחק הקודם דורטמונד ניצחה בפורטוגל 2:1 ומובילה את הבית. לספורטינג 3 נקודות וכל תוצאה זולת ניצחון תסתום את הגולל על שמינית הגמר מבחינתה. אחרי העונה הקודמת, בדורטמונד פינטזו על מאבק אליפות עם באיירן מינכן. אבל פנטזיה לחוד ומציאות לחוד. הקבוצה במקום השישי ומרוחקת 8 נקודות מבאיירן. גם ספורטינג לא ממש במאבק האליפות ואחרי 9 מחזורים מרוחקת 7 נקודות מבנפיקה, כשאפילו בראגה מעליה בטבלה.

לגיה ורשה-ריאל מדריד – שידור בערוץ הספורט (55/555). במשחק הקודם ניצחה ריאל 1:5 והיא צמודה לדורטמונד בראשות הבית. לגיה הפסידה את כל המשחיקה עד כה. באחת העונות הכי מוזרות שידעה הליגה הפולנית בשנים האחרונות, לגיה ממקומת רק במקום השישי מרחק 10 נקודות מהצמרת, אך זאת כשהיריבות המסורתיות שלה, לך פוזנן וויסלה קרקוב, מתחתיה. ריאל מוליכה את הליגה הספרדית, כשבינה ובין סביליה במקום הרביעי מפרידות 3 נקודות. בעקבות עונש שספגה לגיה בשל התפרעות אוהדיה, המשחק יתקיים ללא קהל.

 

בית G

קופנהאגן-לסטר סיטי – שידור בערוץ 5 גולד (57). את המשחק הקודם ניצחה לסטר 0:1 וסיימה סיבוב מושלם עם 9 נקודות. קופנהאגן במקום השני עם 4. באופן לא מפתיע, קופנהאגן מוליכה את הליגה הדנית והיא בדרך לאליפות נוספת. לסטר ידעה שהיא שמה את הז'יטונים על ליגת האלופות בתור חוויה חד פעמית ומצליחה להתרחק מהתחתית אל המקום העשירי בפריימרליג.

פורטו-קלאב ברוז'. את המשחק הקודם ניצחה פורטו מפנדל בתוספת הזמן 2:1. ברוז' טרם צברה נקודות במפעל. לפורטו מאבק קשה עם בנפיקה, שמוליכה עליה בחמש נקודות, בראשות הליגה הפורטוגלית. קלאב ברוז' אמנם במקום החמישי, אבל מרוחקת רק 4 נקודות מהפסגה ובלאו הכי בליגה הבלגית ישנו קיזוז.

 

בית H

סביליה-דינמו זאגרב. את המשחק הקודם ניצחה סביליה 1:0 והיא צמודה ליובה בראש הבית עם 7 נקודות. זאגרב הפסידה את כל משחקיה. אפילו בליגה המקומית קשה יותר לזאגרב העונה והיא מפגרת אחרי רייקה בשש נקודות לאחר 14 מחזורים.

יובנטוס-אולימפיק ליון – שידור בערוץ 5+ (56). יובה ניצחה את המשחק הקודם 1:0. לליון 3 נקודות במקום השלישי ומבחינתה מדובר על משחק של להיות או לחדול. יובה כמובן מוליכה את הליגה האיטלקית. לליון הולך פחות טוב והיא ממוקמת במקום השמיני בליגה המקומית.

 

כדורסל

ליגת האלופות

19:30 עירוני נהריה-אריס סלוניקי – שידור בערוץ 5+ (56). נהריה הפסידה את שני המשחקיה הראשונים וצריכה להתחיל לנצח אם יש לה שאיפות להמשך. אריס עם שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים.

 

יורופ קאפ

19:00 סטיאווה בוקרשט-בני הרצליה – שידור בערוץ 5 לייב (58).

 

יורוליג / רועי ויינברג

19:00 פנרבחצ'ה-אוניקס קאזאן. משחק קצוות שיפתח את המחזור החמישי במפעל. קאזאן אחת מ-2 הקבוצות היחידות, יחד עם גלאטסאריי, שלא ניצחה עדיין במפעל וככל הנראה לא תעלה. ההגנה שלהם ספגה 87.5 נקודות למשחק, הכמות השלישית הכי גבוהה במפעל (גלאטסאריי ראשונה, מכבי ת"א שנייה) וקית' לנגפורד, שנמצא בכושר קליעה מצויין, לא מספיק לבד.

בצד השני יש קבוצה עמוקה בהרבה, מאומנת בהרבה וטובה בהרבה. פנרחבצ'ה עדיין ללא הפסד ומשלבת בין התקפה טובה והגנה מיומנת. זליקו אוברדוביץ' על הקווים ושחקני NBA גבוליים כיאן ווסלי, בוגדן בוגדנוביץ', לואיג'י דאטומה ואקפה יודו מהווים את הבסיס לאחת הקבוצות המאיימות במפעל. הם כבר הסתבכו במשחקים עד עכשיו ועדיין ניצחו בסופו של דבר. כך גם במשחק הזה – ברור מי תנצח (פנר). השאלה היא ההפרש.

19:45 מכבי תל אביב-ברצלונה – שידור בערוץ הספורט (55/555). המשחק הזה מפגיש בין 2 קבוצות שונות במהותן. מכבי תל אביב, גם עם רמי הדר, היא קבוצה שמתבססת בעיקר על ההתקפה. הם עם 91 נקודות ביורוליג, הכמות השנייה הגבוהה במשחק אחרי צסק"א, ונהנים מהיכולת האישית הגבוהה של ווימס וגאודולוק. כמות הנקודות למשחק של היריבות ירדה משמעותית עם הדר על הקווים אבל ניתן לייחס לזאת להפרש ביכולת הקבוצות מולן מחזיקת גביע המדינה שיחקה (ז'לג'יריס וגלאטסאריי הן לא ריאל מדריד וארמאני מילאנו).

המשחק הזה יראה באמת מה האיכות של הצהובים-כחולים. ברצלונה היא קבוצת הגנה נפלאה שלא אפשרה ליריבותיה לעבור את ה-75 נקודות אפילו פעם אחת ביורוליג. פראפגולו, קלאבר וטומיץ' הם שומרים נפלאים ויחד עם טירייס רייס יש פה קבוצה מסוכנת, אבל כזאת חלשה מאוד בהתקפה שקלעה את כמות הנקודות הנמוכה ביותר למשחק העונה במפעל.

הפוטנציאל ההתקפי שלהם עדיין לא מימש את עצמו והם כנראה ינסו להמשיך לנצח את מכבי דרך ההגנה. לכן השאלה הגדולה ביותר פה היא קצב המשחק – אם זה יתפתח למשחק איטי, הוא של בארסה. אם מכבי תעבור למשחק מהיר ותנסה להשתמש בהרכבים דינמיים, למשל ראד כסנטר ופניני כפאוור פורוורד, היא תוכל לרוץ יותר מהר מהקאטלונים ולהגיע לראשונה למאזן חיובי. לא כדאי לפספס.

 

יורוקאפ

20:15 הפועל ירושלים-לוקומוטיב קובאן – שידור בערוץ מורשת (20). הפועל ירושלים במשחקה הביתי הראשון העונה ביורוקאפ, אחרי שני ניצחונות חוץ והיא היחידה שטרם הפסידה בבית. ניצחון והיא עם רגל וחצי בשלב הבא. גם המיקומים חשובים לקראת שלב הבתים השני. קובאן ניצחה בלובליאנה את הקבוצה החלשה בבית, אך הפסידה בביתה לאולם הגרמנית. הפועל ירושלים תחזר את ג'רום דייסון וזה משמעותי. זה גם המקום של שאר שחקני הקו האחורי, בראשות הישראלים, למלא את החלל החסר.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות סין בגואנגז'ו

חלקו הראשון של שלב שמינית הגמר התקיים אתמול. ממנו עלו מארק סלבי, מארק אלן, אלי קרטר ומארקו פו. נראה שג'אד טראמפ ודינג, שהפסידו לשני האחרונים, הושפעו מהאינטנסיביות של הטורנירים בעת האחרונה.

היום מתקיים חלקו השני של שלב שמינית הגמר, גם הוא בפורמט הטוב מ-11. הנה המשחקים, שידור ישיר ביורוספורט:

8:30 שון מרפי-ג'ו פרי
8:30 סטיוארט בינגהאם-ליאנג וונבו
13:30 ג'ון היגינס-מארק וויליאמס
13:30 ניל רוברטסון-מייקל הולט

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה לכולם!
    מישהו יכול להסביר למה נהריה משחקת בליגת האלופות למרות שהיא לא אלופה ולא מכבי ת"א? וגם איך עכשו מחולקים הטורנירים של פיב"א?

    1. מכבי ת"א (והפועל ירושלים) חתמו על חוזים ארוכי טווח עם היורוליג ששריינו אותן למפעלים הראשי והמשני שלו, היורוליג והיורוקאפ.

      לכן, קבוצות ישראליות אחרות הגישו בקשה להשתתף במפעלים של פיב"א. האלופה הישראלית, מכבי ראשון לציון, עלתה אוטומטית לשלב הבתים. נהריה זכתה לכרטיס לסיבוב השני כקבוצה שסיימה רביעית בליגה (לפני הפלייאוף), והרצליה למפעל המשני של פיב"א כקבוצה שסיימה שלישית בליגה, אבל היא עלתה ישירות לשלב הבתים.

      1. מצטרף לשאלה אולי כפי שנעלמו ראיות מתיק האישום בדריסת גל בק. אולי לפיבא הוגשו מסמכים שאינם תואמים לזהות האלופה האמיתית ?

  2. אני לא אומר שהוא פחות טוב, אבל היו טעויות גדולות מאוד של רמי הדר היום.
    ההתעקשות הטפשית על סילי, שחירב את ההתקפה בתור רכז ועל ההגנה שלו רייס חגג.
    ההכנסה של פניני במקום סמית תוך כדי הריצה של מכבי.
    החילוף של צירבס במקום אייברסון תוך כדי הריצה של מכבי.

    ההפסד לא רק באשמתו אבל הדר היה רע היום.

  3. הדר חייב לנצח במשחק הבא למאמן במכבי מותר להפסיד רק משחק אחד….
    מענין מי יאמן במקומו לברון או שימון …?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט