מעורב הופס ליום ששי: כל הכבוד ללייקרס! / מנחם לס

  1. 1. בזמן שכולם מתקוטטים, דוויין ווייד מתאמן בשלשות (ואז קובר אותן במשחק!)

דוויין ווייד הרגיש בבית מהרגע הראשון בעירו שיקגו, ושיחק כאילו נולד שם עם 22 נק' ב-7 מ-18, ו-4 מ06 מה-3, וכן 6 ריב' ו-5 אסיסטים. לא נראה בכלל שהוא וג'ימי באטלר מתקשים בחלוקת הכדור, אפילו לרונדו היו 9 כדורים לזריקה ומילא זה שהוא קלע רק 1 מהם, העובדה היא שישנם מספיק כדורים לכולם!

View image on Twitter

דוויין – קלע שלשות גדול הוא לא היה במיאמי – כאילו נולד מחדש בשיקגו עם 3 מ-4 מדאונטאון בחצי הראשון, וממרחקים רציניים:

2. הפעם ההר לא הוליד עכבר

כמה פעמים קרה לנו שחיכינו, ציפינו לכוכב שדיברו עליו כל כך שכבר יגיע, וכשהוא הגיע האכזבה היתה כללית. "זהו זה? לזה ציפינו?". לרוב השחקן הוא אפילו בסדר, אבל אנחנו מקווים לעילוי חדש שירגש אותנו, ילהיב אותנו, ויגרום סיפוק ליצרי הכדורסל הסופיסטיקטים שלנו.

האכזבה בד"כ רבה, אפילו שתוך שלוש-ארבע שנים השחקן הופך לשחקן אוטנטי וחשוב בליגה.

אבל האכזבה גדולה היא – לפחות בשלבים הראשונים – כי אנחנו מצפים ל-INSTANT GRATIFICATION.

נראה לי שעם ג'ואל אמביד אין בעייה כזאת.

אוהדי הסיקסרס חיכו שתי עונות שלמות לפני שקיבלו את הצ'אנס לראות את אמביד משחק את משחקו הראשון, וכשזה קרה, איזו הצגה מהנה, מספקת, ואפילו מפתיעה לטובה זאת היתה. בקיצור, איך אומרים החברים שלי מנצרת עילית? "הציפייה היתה שווה!".

ב-22 דקות הוא נתן קליניקה של 20 נקודות, 7 ריבאונדים, ושתי חסימות, ובכל תנועה ראית אול-סטאר עתידי, כשבמילה "עתיד" אני מתכוון לשנה-שנתיים.

מה שהוא נתן לנו היה TERRIFIC PERFORMANCE. הוא פרוספקט מאד מאד מיוחד, והוא הראשון שאני מאמין ובתמים שיוציא את הסירה השוקעת מהבוץ בו היא תקועה. אגיד זאת במילים פשוטות: הוא מסוג השחקנים שיש להם את מה שדרוש כדי להפוך לפרנצ'ייז פלייר.

כמובן – וכאן בא האם הגדול – אם יצליח לשחק בהעזה ודינמיות שהראה בלי להיפצע.

כמובן שהוא רוקי ויש לו עוד הרבה מה ללמוד, אבל הוא רק בן 22, הוא DEADLY SHOOTER, ויש לו MOVES לליקוק אצבעות.

 

יש לו שליטה על גופו, ומאמן הת'אנדר דונובן נתן לו את המחמאה הגדולה היותר בסיום המשחק: "הוא הראשון בהרבה זמן שמזכיר לי את חאכים אולג'ואן".

זה מקום טוב להפסיק עם ההילולים.

 

3. אז מה? האם ללייקרס ישנם את הצעירים הנכונים לבנות מסביבם?

(מאמר זה מתבסס על מאמרו של ג'זוס גומז מה-NATION)

TIME WILL TELL, BUT SO FAR SO GOOD!

אני מקווה שדדי, גור, אלי לס, דקסטר, מומי, ועוד כמה אלפי חולי לייקרס באתר יודעים ומבינים שכל מה שיש ללייקרס היום – ועלי לציין שיש להם כמה צעירים טובים – קרה במזל ולא BY DESIGN.

ללייקרס לא היתה כל כוונה לבנות מהטפחות. הם יותר מדי איטיים עבור מחשבות כאלה. הם רצו לבנות על כוכבים, אבל הכוכבים לא רצו אותם. קווין לאב לא רצה. קווין דוראנט לא רצה. אף אחד לא רצה.

אז בלית ברירה הם התחילו ללכת על צעירים מהדראפט וככה יש להם היום את ג'וליוס רנדל, ד'אנג'לו ראסל, ג'ורדן קלרקסון, נאנס, ועוד אחרים המראים ניצוצות של שחקנים שעוד שנתיים-שלוש (אני נבאתי 2020, אבל אולי הם יצליחו לצאת מהתעלה כבר ב-2019 כי את האור בקציה הם כבר רואים.

אני מקווה רק שקופצ'אק, או הילדים של ג'רי באס, לא יתגאו שהם תכננו הכל למפרע כי זה שקר. הם רצו לבנות על כוכבים, אבל אף כוכב לא רצה להגיע לחור הזה הנקרא לייקרס, אז בלית ברירה הם הלכו על צעירים, ובפוקס זה הלך להם כנראה. אמנם עוד חזון למועד כמו שאומרים החברים שלי מראש העין, אבל ההתחלה נראית מבטיחה.

הצעירים מראים לא רק שהם בעלי פוטנציאל להיות טובים, אבל כפי שנראה לי עד הלום, הם נראים כחבורה שהתחברה טוב, שהם מתאימים אחד לשני, ושהם נהנים לשחק אחד עם השני.

שוב, עלי לחזור על כך שוב ושוב עד שזה ייכנס גם לראשו האטום של דדי: הכל קרה בפוקס , ובפוקס זה נראה כאילו זה מצליח להם.

היהלום שבחבורה הוא ד'אנג'לו ראסל שהוא טוב יותר משחשבתי. יש לו PULL-UP מצויין שיעשה (כבר עושה) בעיות להגנה. אם ישפר את הקליעה מ-3 (נגד יוסטון היה 4 מ-10 שזה מקובל ביותר), וילמד להוציא פאולים מהמגינים עליו כפי שעושה דוויין ווייד הוא יהפוך לשחקן מסוכן ביותר. עם ה-5'6 שלו הוא יכול TO POST UP גארדים נמוכים ממנו, ולקחת ריבאונדים התקפיים רבים. הנה הוא בפוסט-אפ:

*

*
כל קבוצה זקוקה ל-X-FACTOR, ולא אתפלא אם קלרקסון יהיה ה-X–FACTOR שהלייקרס מחפשת.
+אני מקווה שגור לא מתחיל להרגיש שגודלת שם קבוצה לאליפות. נכון לעכשיו נבנית שם קבוצה שלא תבייש את עצמה, ואולי תצליח לעשות את הפלייאוף.
נמשיך לדבר על הקבוצה בשנה הבאה,אוקיי?

4.בטור האישי שיתפרסם בצהריים תבינו מדוע הקליפרס תהיה אלופת המערב!

 

לא בגללו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. תודה מנחם.
    ללייקרס בהחלט יש שחקנים מעולים לבנות סביבם, ואני מקווה שנגלה שוולטון הוא המאמן הנכון לעשות זאת. מה שבטוח הוא שכל אחד יותר טוב מביירון גנב הדעת.

    הופתעתי לקרוא על הבולס והקליעה, אולי פשוט תפסו יום טוב.
    וויד יכול לתת בשקט עונה של 20 נק', השאלה היא הכשירות שלו.

    לגבי אמביד – רק שימשיך ככה. זה יהיה כיף גדול אם הוא יתגלה ככוכב.

  2. לייקרס זה כמובן גם סימן השאלה, או סימן הקריאה, על ברנדון אינגרם. אין מה לעשות, הסילואטה שלו גזורה על קווין דוראנט, מפתה (או מפחיד) לחשוב, what if.
    ועם המזל שלהם, בסוף השנה שוב תהיה להם בחירה גבוהה בדראפט שאמור להיות איכותי.
    הם עלולים לחזור, מנחם!

  3. תודה על המעורב מנחם.
    לגבי הלייקרס – זה משחק ראשון בלבד אבל הם בהחלט נראים מוכנים, חסרי אגו, בעלי מוטיבציה ובעלי כישרון לעשות עונה טובה עם לוק וולטון שמחזיק ביחסים מעולים עם השחקנים. אפילו ניק יאנג הקוקו נראה שבא רציני לעונה הזאת בזכות וולטון. אחד הדברים שראסל עבד עליו בקיץ זה הפוסטאפ שבזכותו הוא הביא איזה 6 נקודות אתמול בקלות במאה אחוז..זה כל כך חשוב באן בי אי היכולת לקחת שחקן עם הגב ולקלוע עליו ג׳אמפ או לסובב אותו. מי שהכי הפתיע לטובה הוא ג׳וליוס רנדל שאמנם הקליעה שלו חלשה יחסית אבל הוא כל כך אתלטי וכמו שאמרת הוא כמו פוינט גארד בחלק גדול מהמשחק וזה עוזר לו לשמור על הארדן למשל שהביא לו חסימה ענקית אתמול. בקיץ הם עשו תחרות מי אלוף האחד על האחד והוא ניצח – הוא פשוט מצוין בחדירות.

  4. אמביד מאוד מרשים אבל איכזב אותי טיפה האחוזים… סנטר צריך לקלוע באחוזים גבוהים יותר אהל זה משחק ראשון וזה משחק ראשון מצוין.

  5. מסכים עם רועי ועגל לגבי השלשות בבולס – משחק אחד לא מבשר על בוא האביב. עושה רושם שווייד באמת עבד על הקליעה מבחוץ בקיץ וזה בהחלט יהיה מרשים לראות שחקן בשלב הזה של הקריירה מפתח נשק חדש -ואני באמת חושב שנראה ממנו אחוזים טובים יותר העונה, אבל לא 4 שלשות למשחק.
    אגב, בזמן שווייד התאמן על הקליעה מבחוץ באטלר ממשיך לעשות שטויות – אחרי שבקיץ היה עסוק יותר מדי בלדבר (לגבי רוז – "אחד מאיתנו היה חייב ללכת". ו"אני יכול להיות WR יותר טוב מדימאריוס תומאס") עכשיו הוא גם מסתבך בקטטות במשחק הראשון של העונה והתגובה שלו? "זה שהחבר'ה באו לעזור לי בקטטה מראה שהמאדר-פא_רס באו להילחם".
    פעם חיבבתי אותו כי הוא היה HARD-WORKER והשתפר פלאים כל עונה – בוא נראה מה הוא יהיה שווה השנה.

    1. ג'ימי באטלר
      במקרה שלו עדיף לו לדבר כמה שפחות , התגובה של דוראנט לדבריו של באטלר על יכולתו להשתלב ב NFL פרייסלס הוא היה המום ואמר – באטלר טיפש

  6. מה שאהבתי ( מאוד ) אצל אמביד זה המהלכים ו ג׳אמפים מול אדאמס שנחשב לסנטר הגנתי מעל הממוצע
    יש לו תנועה מצוייינת הוא שם את הג׳אמפים מחצי מרחק על אדמס כמו תיכוניסט על ילד גבוה מהחטיבה
    הוא הוסיף גם 2 חסימות
    אני מקווה שהוא ימשיך ככה

    1. אני מאוד רוצה לראות את אמביד, סאריץ' וסימונס ביחד. 2 שחקנים שאסור להשאיר לבד מחוץ לצבע יחד עם פוינט פורוורד שיוכל להנות מהריווח שלהם ולהזין אותם בכדורים.

      פרונט-קורט שיכול לרוץ ביחד הרבה שנים.

  7. יש לליקרס רביעייה מצויינת אנדר 23
    רנדל , ראסל , קלרקסון ואסור לשכוח את אינגרם -יש לי הרגשה שהוא יהיה סטאר ענק

    1. אם אתה מכיר את הלייקרס אז אתה יודע שהם לא מתלהבים מבניית וכאלה, לי זה נראה שהם שומרים נכסים לטרייד גדול כדי למצוא סנטר מוביל.

        1. מסכים סכים עם כל מילה מידן, הלייקרס צריכים לקדם בשנתיים הקרובות את הבסיס הצעיר שלהם ( כולל נאנס ג׳וניור ) מאמין שאם וולטון יצליח לתת לצעירים להתפתח ולהגיע לרלוונטיות של פלייאוף תוך 2 הכוכבים הגדולים ירצו לחזור להגיע.

          1. לא בטוח בכלל
            זו שאלה קשה… על ראסל לא הייתי מוותר על השאר אולי…
            אבל זו חבורה אדירה שעם וולטון תהיה בטופ בעוד 3 שנים.

  8. מנחפ אף פעם לא היה ויכוח בין דאנגלו לאוקפור אצל הלייקרס, טאונס וראסל הופיעו לפני כולם ברשימה, אם היו נלקחים הוויכוח היה בין אוקפור לפורזינגס, ברגע שנחזור לפלייאוף בעוד שנתיים כוכבים יחזרו לבחור בלייקרס. שיקגו צריכה להיות מודאגת מאוד לא כל יום הם ישלטו בריבאונד בצורה כזאת ובטח שלא יקלעו כאלה אחוזים מ3 בחירת זריקות לא טובה. קוואי השתפר עוד העונה פשוט תענוג.

  9. אצל ווייד, השיפור מה-3 התחיל כבר בפלייאוף של העונה שעברה –
    שנה שעברה הוא היה 7 מ-44 בעונה הרגילה, 12 מ-23 בפלייאוף.

    אבל מי שמתבונן במכניקת הזריקה שלו, רואה שאין שינוי גדול. זו סטטיסטיקה שסביר להניח שתתאזן (הוא כנראה יהיה טוב יותר מה-16% של העונה שעברה, אבל פחות טוב מ-52% אותם קלע בפלייאוף.
    האמת בדרך כלל באמצע: 30%+ כשהוא זורק יותר מ-2 זריקות למשחק)

  10. ברור שוייד ובאטלר לא ימשיכו לקלוע אפילו קרוב ל4/6 כל אחד, מצד שני מירוטיץ החטיא זריקות פנויות וסיים עם 1/6 וגם זה לא ימשיך.
    השליטה של הבולס בריב היא סימן רע מאוד להמשך העונה של הסלטיקס.

  11. תודה על המעורב.
    בהחלט נראה שללייקרס יש עתיד מבטיח. לחשוב על כל השחקנים שניתחת, וזה עוד מבלי לגעת באינגרם, שגם לו יש עתיד מזהיר.
    וואלה, כמה ששנאתי תמיד את הלייקרס, במתכונת הנוכחית אני מאוד מחבב אותם – קבוצה צעירה, שרוב השחקנים שם הם כאלה שהגיעו מהדראפט, מה שנקרא רכש בית, ולא כוכבים שהגיעו מתוך תאווה לשחק בעיר לוס-אנג׳לס. שימשיכו ככה.

  12. בקשר לאמביד, נחמד לראות שיש לו קליעה יחסית נקייה מחצי מרחק אבל עם גוף כזה אתלטי והגובה שלו הייתי מעדיף לקאות אותו בצבע טוחן כי נראה שיש לו מובים יפים אבל אולי הוא ההעדפה לצאת החוצה נובעת מפחד מסוים ממגע.

  13. בלייקרס יש חבורת שחקנים מוכשרים ביותר, גם אם זה קרה ב'טעות'. ואתה יודע מה? אני דווקא מעריך אותם שעשו ככה ולא בטנקינג מכוון ומגעיל כמו שעשו הסיקסרס.
    לגבי השחקנים עצמם יש כאן סיכון עצום כי כמעט כולם מלבד רנדל הם שחקנים שרואים קודם כל את הטבעת בגלל זה העבודה של וולטון כל כך מרשימה. עקבתי אחריהם בליגת הקיץ וממש רואים את השינוי בתפיסה של המשחק אצל השחקנים. באמת מורגשת חוסר אנוכיות בקבוצה שכל מה שהיא ידעה במשך שנים זה אנוכיות. אני מאוד נהניתי לצפות בהם, ואיכשהו כל השנאה שהיתה לי אליהם הולכת ומתפוגגת. אולי כשיחזרו להיות טובים זה יחזור. אני מקווה, כי זה מרגיש לי מוזר.

    1. גם אצלי השנאה ללייקרס פגה, ועכשיו נותרה שנאה רק למותג. לשם עצמו. הוא ממילא שייך למינסוטה. אז אם יחליפו ל-ANGLES אז אתחיל ממש לחבב אותם.

  14. אני מסכים עם אפלטון. הלייקרס ירדו למטה בועטים וצורחים שהם רוצים לחזור לצמרת. עדיף מהיריקה בפנים שאנשי פילדלפיה נתנו לליגה. וגם בצורה הזו, בברוקלין הראו איך אפשר לאבד את ההווה והעתיד במרדף אחרי שחקנים פנויים.

    שיקגו היו מעולים, והשלשות הצילו אותם מסגירה קלילה. מה שכן, זה תלוי בהם לשחזר את היכולת הזו בדיוק כדי להצליח. פחות מזה לא יספיק.

  15. מי שלא מאמין שוייד האדיר לא מסוגל לסגור את הפינה הזאת ופשוט להפוך להיות איום אפקטיבי לה-3 (בטווח ארוך לא פחות מ35%) כנראה שאין לו מושג מי זה וייד. לבאטלר יש לי פחות עומק של ריספט אבל ברור לי שגם הוא יכול להיות ברמה הזאת. וזהו – בזכות העבודה שהשקיעו מספר 2-3 מהטובים בליגה בנקודה שהייתה חלשה אצלם, הם בתכלס מחקו את נקודת החולשה הכי בולטת של שיקגו כפי שציינו כולם.
    מי שלא מבין עכשיו שהוא פשוט צריך לחשוש מהם גם מהשלוש, ישלם על זה במשחקים. בלי שום ספק.

  16. מאז ומעולם לא הייתי חובב גדול של הלייקרס. אבל אני ממש נהנה לצפות בקבוצה הנוכחית. בלי קשר לפן המקצועי, נראה שממש כיף להם ביחד, שהם נהנים לשחק עם עצמם ובשביל המועדון. סימן טוב לדעתי לאחר שנות הרצינות של קובי ושל ימי חצי קובי. אני חושב שכבר דקסטר אמר את זה אבל יש בהם משהו שמזכיר קבוצת מכללות.

    לגבי ראסל, בדיעבד אני חושב שהתברר שכל פרשית חדר ההלבשה ההיא היית הסטירה שהוא היה צריך. הוא מגיע בפוקוס לעונה הזו ורואים את זה במשחק שלו. מקווה מאוד שזה ימשיך כי הוא בהחלט יכול להיות סופרסטאר עוד כמה שנים.

  17. תיקון עברית קטנוני: טפחות זה דווקא החלק העליון. הלייקרס פעם ניסו לבנות מהטפחות כשהביאו את האוורד. עכשיו אם כבר, הם בונים מהמסד (גם אם במקרה).

  18. תודה על המעורב מנחם! הלייקרס עם CORE באמת איכותי ולפי המשחק הראשון ההחלטה של וולטון לעלות עם קלארקסון מהספסל מתבררת כחכמה ביותר. דווקא מי שמאכזב זה לואל דנג. וויד באמת אמר שהוא עבד על שלשות בקיץ, מדהים ששנה שעברה הוא קלע רק 7 שלשות בעונה הסדירה ואחרי הלילה הוא כבר עומד על 4.

  19. כולם שכחו שלוק וולטון הוא קלולס ?
    ולא מתאים לאמן בליגה הזו ..?
    לא חשוב ..המחזור הראשון נגמר הגיע הזמן לסכם את העונה …
    חחח.

      1. אז לא בדיוק קלולס.
        ההגדרה הזו נכונה לא רק לוולטון נכונה לקאר ועוד די הרבה מאמנים לא ?
        אבל מי אמר שקב נבא שמתנהגת כמו קב מכללות לא יכולה להצליח ראה ג"ס?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט