מכבי פיטרה את ארז אדלשטיין / צוות הופס

רמי הדר ישמש כמאמן ראשי

 

 

בס"ד

כמה משפטים על פיטורי ארז .

אהרון שדה

  1. מנוי בעייתי :

מתחילה לא אהבתי את המנוי. המינוי היה חסר יצירתיות ונראה היה שבסרט הזה כבר היינו (אפי למשל ).

לא ראיתי כל ערך מוסף בארז.

שלא יובן לא נכון ארז הוא מח כדורסל ויש לו ידע נרחב ביותר .

אלא שמכבי זה לא רק ידע זה הרבה מעבר.

ומאמן שנכשל פעמיים במחבת המבעבעת  של הפועל ירושלים איך יתמודד עם סיר הלחץ הרותח  במכבי ?

עושה רושם שמכבי הלכה על בטוח ועל המאמן עם הכי הרבה קונצנזוס בנקודת הזמן בקיץ ..מאמן שבא לסמן וי לאוהדים אבל לא כזה שהיה יכול להתמודד בלחץ בטח העונה הכי הקטסטרופה של אשתקד ואחרי יורוליג רצחני ביותר .

 

2.פיטורים מקוממים :

ולמרות כל האמור בסעיף הקודם מכבי טעתה בענק בכך שפיטרה את ארז בכזו מהירות (אלא אם כן יש משהו קיצוני שאיננו יודעים ).

מכיוון שברגע שבחרת כבר במישהו אתה חייב לתת לו את הזמן ואת הכלים להצליח ..והכלי הראשון הוא הזמן בטח בקבוצה חדשה שכזו.

אמנם כאוהד צעקתי כמה פעמים ארז לא מתאים ולפטר …אבל מה שמותר לי כאוהד באופן לא מחייב לא ראוי להנהלה מנוסה.

בייחוד שלא הייתה כל קטסטרופה.

נכון מכבי נוצחה פעמיים ביורליג ..אך הפסדים סבירים ומתקבלים על הדעת …ניכר היה שהקבוצה צריכה זמן גיבוש לפני שנוקטים עמדת שפיטה.

ואחרון  מכבי בפיטורים אלו ביטלה את הכלל הבלתי כתוב שמאמן לא מפוטר על אירופה אלא על הליגה.

ארז השיג מאזן 0-3 ובכל זאת פוטר .

זה לא ראוי ולא הגון כלפיו .

 

  1. המאמן הבא :

אני מקווה שלא ילכו על זר לא מוכר למערכת כמו טבק אשתקד.

יהיה קשה למאמן זר (מחוץ למערכת) להטביע את חותמו תוך פרק זמן סביר .

המעומד מספר אחד שלי הוא ניקולה וויצויץ.

אמנם לא אימן בעברו .

אך היה במכבי יותר מעשור כשחקן +מנהל..

בעייני יש לו מח כדורסל מבריק ביותר והוא יכול להיות עשוי מהחומרים הטובים ביותר (ואין כזה אחר בנמצא כרגע …אני מאמין בפרנקו אך למרות שהוא אימן ואפילו את ירושלים הלחוצה אין לו את הניסיון המתאים להבין את מכבי כרגע ואין את הזמן להקנות לו זאת ).

ניקולה עשוי לדעתי מהחומרים של פיני ובלאט .

אך ימים יגידו …אם לא ניקולה המעומד הראלי  היחידי לתפקיד הוא פיני גרשון .

אך במקרה שכזה ניקולה יצטרך ללכת הביתה כנראה וזה מעבר לדם הרע מאד שיש בין פיני לבין חלק נכבד מהנהלת מכבי.

 

4.חוסר סבלנות מתמשך שלא היה בהיסטוריה הרחוקה.

זה יותר מ 20 שנה רק שני מאמנים גמרו במכבי שנתיים מלאות (לפחות ) .

מדובר באייקונים פיני ודיוויד .

כל היתר לא שרדו

שימו לב לרשימה .

  1. צביקה שרף ..שרד עונה וחצי בעונות 96+97 (2 אליפויות ).
  2. וינקו ילובאץ שרד את עונת 97-8 (אליפות).
  3. יורם חרוש ..פוטר תוך כמה חודשים בעונת 98-9

4.ספאחיה שרד את עונת 2006-7 (אליפות).

5.עודד קטש …התחיל את עונת 2007-8

  1. צביקה שרף פעם שנייה המשיך את עונת 2007-2008
  2. אפי התחיל את עונת 2008-2009

8אפילו פיני גרשון שהצליח לסגור שתי קדנציות יותר משנתיים נכשל בכך בשלישית ..הוא אימן שנה וחצי מאמצע עונת 2008-2009 ועד סוף עונת 2009+2010 (אליפות +גביע ).

  1. גודס : עונה וקצת עד הפיטורים החל בעונת 2014+2015 וסיים בתחילת העונה שלאחריה (גביע).
  2. טבק : (אמצע עונת 2015+2016 ).

11 ארז :

  1. מתוכם אימנו פחות מעונה.

חרוש ,קטש ,שרף , אפי ,גודס,טבק ,ארז .

כל זאת ב 18 שנה.

כשלפני כן היו במכבי 6 מאמנים בלבד שאימנו פחות מעונה במשך 44 שנה ואולי זה כל ההבדל .

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 138 תגובות

  1. אני אעתיק את מה שכתבתי בתגובות על המשחק
    ההבדל הגדול בשנים האחרונות בין מכבי לקבוצות הגדולות של אירופה זה שמכבי מתנהלת כמו קבוצה ישראלית מצויה ומתנהלת ממשחק למשחק – בין אופוריה לדכאון. הם צריכים לחזור לנהל עונות שלמות. מוזר מאוד שקבוצה מחתימה מאמן ואחרי פחות מחודש בתוך העונה מחליטה שהוא לא מתאים.

    1. למה בזיון איתיילה?
      החתימו את המאמן הישראלי הכי בכיר שיש בשוק. הבינו מאד מהר שהוא לא מבין עניין ושינו פוזיציה מהר לפני שמפסידים את העונה.

      הדונאלד היה גאה בהנהלת מכבי על ההחלטה הניהולית הקרה והאנליטית

  2. הייתי בטוח שפרצו למנחם לחשבון. זה בלתי נתפס. או שהיתה שם איזו תקרית חריגה מאוד, או שמכבי איבדו את העשתונות. זה המהלך המוזר ביותר של פיטורי מאמן שנתקלתי מאז שאני עוקב אחרי כדורסל. אם יתברר שיש למכבי מאמן בכיר אחר שסיכמו איתו, זה אפילו יותר גרוע.

  3. תמיד היו לי יחסי אהדה שנאה עם מכבי ת"א, אהדתי אותם ושנאתי את עצמי על זה. ההנהלה שלהם תמיד נראו לי כמו חבורה של אנשים קרים, דורסניים, כאלה שייקנו את כל השחקנים בליגה כדי שלא ישחקו נגדם ואז ישאירו אותם על הספסל בכלוב מזהב אבל גדלתי עליהם . בשנים האחרונות יחסי השנאה אהבה מתחלפות בחוסר איכפתיות מוחלט. קבוצה מגעילה, הנהלה מגעילה. ניהול מכולת, החל במה שעשו לקטש, המשך במה שעשו לבלאט וכלה במה שעושים לאדלשטיין. קבוצה של 2016 שמתנהלת כאילו אנחנו בשנות השמונים.

  4. קש;ה לשחק סמול ;בול כש;הספלאש; בראדרז שלך הם ג;;ל מקל ויוגב אוחיון.;

  5. לא האמנתי שיקח כל כך מהר.
    מצד שני לא האמנתי במנוי זה מהרגע הראשון.
    לדעתי ניקולה הכי מתאים .
    אם לא הוא יצטרכו לעשות סולחה עם פיני גרשון.

  6. ותגובה יותר מפורטת .
    1. תשמעו אף פעם לא האמנתי בארז .
    יש לו ידע נרחב בכדורסל אבל מאמן צריך עוד תכונות …וארז לא הוכיח עצמו בסיר הלחץ בירושלים ( בשתי הזדמניות שונות ).
    אז למה שיהיה לו סיכוי באש הרותחת במכבי ?
    לכן מראש לדעתי המנוי הזה היה שגוי ….ולא יצירתי .
    עושה רושם שמכבי הלכה על השם הכי צפוי גם אם לא מתאים בשביל ללכת על "בטוח ".

    2. למרות כל האמור בסעיף הקודם אני מתנגד נחרץ לפיטוריו המהירים של ארז ( למרות שכאוהד קיללתי אותו במשחקי היורליג וכתבתי לאלעד שיש לפטרו ….אבל מה שמותר לי כאוהד לא בהכרח נכון להנהלה ).
    סך הכל מכבי לא הובסה בשום משחק והייתה קרובה…ניכר שהקבוצה צריכה חיבור וגם היא בכל זאת 0-3 בליגה….ולכן גם הכלל הבלתי כתוב שלא מפטרים מאמן כל עוד הוא מנצח בליגה לא חל כאן.
    בשורה התחתונה …אם כבר מינית מאמן תן לו את הזמן לחולל שינוי .

    3. המאמן הבא…
    מקווה מאד שלא יגיע עכשיו מאמן זר שנמצא מחוץ למערכת.
    בעיני המעומד מספר 1 הוא ניקולה וויציץ שלדעתי יש לו איי קיו כדורסל וניסיון רב בטח במכבי .( לא כמאמן אך כשחקן +מנהל ).
    אם לא אין ברירה אלא לעשות סולחה עם פיני ולמצער לפטר את וויציץ ….

    1. אהרון אתה לא באמת צודק לגביי וויציץ
      כאוטטרוטיטה המקצועית הבכירה במועדון הוא כשלון
      בעונה שעברה היה עסוק עם בנדר
      הביא לפה חבר פנסיונר כזיזיץ
      טאבק היה מינוי שלו פיני רמז שהוא לא בקבוצה בגלל ווציץ

    2. יש איזו אגדה שארז נכשל בירושלים… עד לפני שנתיים הקבוצה של ארז מ2006 היתה האחרונה של ירושלים שהגיעה לגמר. חוץ מזה, הוא עשה חצי גמר אירופי שזה חתיכת הישג כפי שהספקנו להבין בעשור שחלף.
      לא אשמתו שמולו עמדה קבוצת על (כן, גם עם וויל סולומון במקום שאראס) שהגיעה לשלושה גמרים אירופיים רצוף.

      1. מקצוועית לגבי הקדנציה השנייה ניתן להתווכח אם גמר פיינל פור שכלל ניצחון בנקודה על ראשון ותבוסה צורמת מול מכבי בגמר (30 +) עם שחקנים טובים כאוסטין זו הצלחה או לא.
        אך לא ניתן להתווכח עם
        1. יום לאחר תום העונה ארז פוטר באופן צורם.
        2. הכישלון המוחלט בקדנציה הראשונה.

    3. אהרון אתה מבין גדול בכדורסל …
      מבין שלמדת כדורסל בישיבה תיכונית כששייחקת בתור סנטר ….
      אבל אולי חבל שלא למדת בישיבה תורה נימוסים דרך ארץ ….
      וקצת כבוד ?
      איך אמר רבי עקיבא כל התורה כולה על רגל אחת ואהבת לרעך כמוך.
      וסייג לחוכמה שתיקה במה שאתה לא מבין בו אל תתעסק …

  7. פיני גרשון , הפרשן הבכיר של ערוץ הספורט ומי שבאופן קבוע מפרשן בכל המשחקים של מכבי לא היה חלק מצוות השידור במשחק מול חולון.
    יכול להיות צירוף מקרים , יכול להיות שלא

      1. נכון.
        אם פיני מגיע וויציץ יילך לדעתי …אך זו לא הבעיה היחידה שתמנע את חזרת פיני …שכן יש דם רע עם הרבה מההנהלה…אבל במכבי הכל יכול להיות.

  8. אפשר לדון אם ארז היה מתאים יותר או פחות.
    מה שבטוח – ההתנהלות של הנהלת מכבי בשנים האחרונות בכל הקשור ליחס למאמנים היא פשוט בושה. עם כל אירוע נוסף כזה, מכבי מקרבת סיטואציה שבה אף מאמן בעל שיעור קומה שמכבד את עצמו לא יהיה מוכן לבוא לאמן שם. מדובר פה על מאמן נבחרת ישראל שמפוטר אחרי דקה בתפקיד, כשהתוצאות שהשיג הן לא מדהימות אבל בהחלט נסבלות. זה לדעתי חוסר כבוד משווע.

      1. זו הנקודה הבעייתית בגוף הזה, הפך לצעצוע חמד בידי הבנים של פדרמן ורקאנטי, אין סמכות מקצועית ואין סמכות למאמן.
        מעבר לזה לפחות השמועות מדברות על יחסי אנוש בעייתיים של אדלשטיין עם השחקנים כסיבה לפיטורים- מפתיע זה לא ,אפשר לחשוב שמכבי לא הכירו את האישיות הלא פשוטה בלשון המעטה של ארז לפני המינוי. אגב מעניין לראות בקיץ איך יהיו יחסיו עם הישראלים הבכירים של מכבי בנבחרת אחרי המסר שקיבלו ממנו בזמן הקצר שהיה במכבי,
        ומה הוא חושב על היכולת שלהם לסחוב קבוצה.
        מהצד של אוהד הפועל ת"א די משעשע לראות את כל הסיטואציה מהצד,אדלשטיין שהיה בהפועל על תקן אל בערך ומאמן כל יכול וסיים שם בטונים צורמים ומאז בעיקר שאף להגיע למכבי גילה שהחיים בצד השני של העיר הרבה פחות קלים.

    1. לא מדובר רק בתוצאות -מאמן צריך זמן בשביל להנחיל אץת השיטה, לחבר את הסגל, לעשות התאמות
      להלן רשימה של קבוצות שהגיעו להישגים גדולים אחרי שפיטרו את המאמן שבועיים בתוך העונה:

      .

  9. בניגוד להרגלי, אגיב על כדורסל נחות (ישראלי…)

    "מכבי".
    למיטב הבנתי, האלופה היא מכבי ראשון לציון,
    ומכבי תל אביב זכתה רק באליפות אחת ב-4 השנים האחרונות.

    מכבי תל אביב כבר מזמן איבדו את הזכות לכינוי "מכבי".

    1. מעולה גיא.
      כאוהד הפועל ירושלים אני כבר מרגיש יותר חמלה מאשר כעס ושנאה. הם כבר שנים לא פוגעים וזה נראה שזה לא מקרי אלא שהם לא מצליחים להסתגל לעידן אחר.

    2. זה לא שייך בכלל גיא. למעט מתן שקורא למכבי חיפה מכבי. רוב רובם של אוהדי הספורט הישראלי אז מכבי בשבילם זאת מכבי תא. הפועל זאת הפועל תא ביתר זאת ביתר ירושלים וחיפה זאת מכבי חיפה

    3. לא נחות.
      זו פשוט קבוצה של שקרנים שבמשך שנים הושיבו כל שחקן שיכל לסכן את האליפות שלהם על הספסל יבשו והרסו את הכדורסל בארץ.
      שוקי שורץ חנן קרן גמצי גודס ועוד היו בין אלו שנקנו ואז מכבי מכרו לנו את השקר כל שחקן ישראלי חולם לשחק במכבי.
      לשקר אין רגליים ומעולם לא הבנתי איך הוא החזיק כל כך הרבה זמן מעמד
      אין להם שחקני בית אין להם צוות רציני אין להם תוכנית בקיצור יש כסף אין קבוצה ….
      כסף דרכו לאזול שמח בשביל ארז שירד מהספינה הטובעת כל עוד שהוא יכול .

  10. ב 21 שנה האחרונות רק פיני ודיוויד השלימו שנתיים מלאות בקבוצה.
    בפרק הזמן הזה עברו עוד 11 מאמנים …ואף אחד מהם לא השלים שנתיים.
    7 מהם לא סיימו שנה בתפקיד.
    כשלפני כן במשך 44 שנות קיומה רק 6 מאמנים לא השלימו מינימום שנה.

  11. קבוצה אוכלת מאמניה. שומר נפשו ירחק.
    אפילו פיני ובלאט שהגיעו להשגים היו חייבים להילחם בלי הפסקה בהנהלה יהירה ומסוכסכת.

  12. הסיבה לפיטורים היא לא התוצאות. אדלשטיין איבד את חדר ההלבשה וכשזה המצב כנראה שאין ברירה.
    אם הקשבתם לראיונות של הכוכבים הזרים (ווימס וגאודלוק) אז אפשר לשמוע שהם לא מרוצים ממנו וכנראה שבחדרי חדרים המצב עוד יותר גרוע. כנראה שאחרי המשחק בחמישי הוא איבד גם את הישראלים

  13. וויצ'יץ' לא יהיה המאמן כי ההנהלה לא רוצה אותו שם. היא רוצה אותו כמנהל מקצועי.
    כבר היו כמה הזדמנויות פז למנות אותו והם לא עשו זאת. אולי שאראס יגיע

    1. לדעתי מכבי רוצה אלא שניקולה לא רוצה.
      בכל מקרה לדעתי הכי ראלי שזה פיני או ניקולה.
      אם זה פיני….אין ניקולה.
      ולכן ישאירו את הברירה לניקולה.
      יגידו לו אם אינך מאמן אז פיני בא….
      שאראס גם אפשרות אך פחות ראלית שכן הוא מאמן את קובנה ולא יהיה פשוט לשחררו עכשיו .

      1. לגבי שאראס אני יודע. זאת רק תקווה אישית.

        ניקולה לא יהיה. אם בשנים עברו הוא לא מונה ( בין אם הוא לא רוצה או שההנהלה לא רוצה) אז הוא לא ימונה עכשיו.
        אני חושב שפיני שרף את הגשרים בפעם האחרונה וייקח להם יותר זמן להתאושש.
        ייתנו לרמי הדר את שני המשחקים הקרובים לדעתי

      2. זה יהיה שוב מאמן זר לדעתי ומינוי רשמי של וויצ'יץ' כמנהל מקצועי אם למכבי יש שכל, מהסיבה הזו גרשון לא יחזור ואין פה שום מאמן ישראלי בכיר שיחזור שלא נכווה כבר ממכבי (גרשון,אפי,צביקה ועוד…)

    1. זה קצת יותר מסובך מזה. זה נראה שהזרים לא התחברו לשיטה הזאת (במיוחד ווימס וצירבס) וכשאתה לא מאמין במאמן שלך תמיכה מההנהלה לא תמיד מספיקה.
      אדלשטיין בחיים לא התמודד עם שחקנים בקליבר הזה וכנראה לא הצליח להתחבר. ווימס לדוגמה הגיע לפה בשביל אליפות אירופה והוא פשוט לא בא לידי ביטוי בשיטה הזאת של מסירות על הקשת ופיק אנד רול.
      ריאל חיסלה את רוב ההתקפה של מכבי ע"י דאבל אפ בפיק אנד אול על גאודלוק ופשוט לא היה שום תרגיל אחר או ההענשה על הדאבל אפ הזה.
      רצת מזכיר לי את בלאט ולברון רק שפה זה כמה שחקנים ולא הכוכב הגדול

      1. העונה רק החלה הרושם שלי שאלמלא הפאניקה היה מגיע מבוגר אחראי שהיה מרגיע את הזרים ומסביר להם שמדובר במאמן חדש שיקח לו זמן להטמיע כת השיטה.
        זה היה מסתדר אן לפחות היה מספיק לתת לארז עוד כמה שבועות של שקט להטביע את השיטה.
        לא היה כאן אפילו 100 ימי חסד.
        אפילו לא חודש.

  14. בושה וחרפה. דווקא בזכות ארז היתה לי איזושהי סימפטיה למועדון הזה.

    מאחל להם להפסיד כמה שיותר עד סוף העונה..

  15. פיטורים מוצדקים, ברגע שמאמן מאבד את חדר ההלבשה והשחקנים לא מאמינים בו אין טעם להמשיך, פשוט מאוד.
    אגב לדעתי כל עוד המאמן חושב שיש לו מה לתרום לקבוצה ההצדקה היחידה לפיטורים זה איבוד חדר הלבשה.
    השחקנים הישראלים לא יכולים לראות אותו ו2 הכוכבים הכי גדולים יוצאים נגדו בתקשורת אין טעם לגרור את זה יותר, במיוחד כשיש 2 משחקי יורוליג השבוע.

    1. מה זה אומר לא יכולים לראות אותו ?
      הישראלים הצברים (ואולי בתוספת לנדסברג אם לא יבחר מתאזרח גבוה) אמורים לשחק תחת אדלשטיין באליפות אירופה בקיץ הבא.
      קצת בעייתי ששליש נבחרת לא סובלת את המאמן

    2. פחחח כוכבים …
      שני מקרי ראש קשים שלולא הכדורסל הין מאושפזים בכפיה להרבה שנים .
      שני אהבלים שלא יודעים ולא מבינים מהו כדורסל.
      שניהם עפו מכל רבעצה נורמלית אפשרית .
      כוכבים ….פח.

  16. ניחוש פרוע – ילכו עם רמי הדר ואם הוא יקח ניצחון או שניים ביורוליג גם ישאירו אותו בתפקיד. יש לו ניסיון עם זרים וגם קצת שפשוף עם מכבי חיפה. לדעתי קצת מזכיר את מקרה בלאט משנה שעברה..
    אין אלטרנטיבות ואם העסק לא יצליח השנה אז ניקולה בטח יסיים את תפקידו. דרך אגב אני ממש לא מסכים שהשחקנים במכבי הם באיזשהו קליבר מיוחד. חוץ מווימס אין לאף אחד מהם איזשהו רזומה מיוחד כשחקנים מובילים איפשהו סתם ניפחו את רובם במיוחד את צירבס שמתגלה כשחקן בצד אחד של המגרש בלבד. מצטרף לדעות על הנהלת מכבי שבהחלט לא מתפקדת בצורה מקצוענית כבר תקופה

    1. הכוונה הייתה בעיקר שאדלשטיין לא התעסק בחיים עם שחקנים בקליבר הזה. גאודלוק היה השחקן המוביל של פנברחצה שעלתה לפיינל פור לפני שנתיים והוא אולי הסקורר הטוב באירופה. ווימס נבחר לחמישיית היורוליג לפני שנתיים או שלוש והוא סקורר ברמה גבוהה שהגיע לפה בשביל לזכות באליפות אירופה

      1. חחח אליפות אירופה…
        עם ירושליים הם לא יכולים להסתדר….
        ומה עם אליפות המדינה שיזכו קודם בזה נראה אותם ….

        1. התגובות שלך פשוט לא קשורות לעניין. ווימס וגאודלוק אלה שחקנים בקליבר גדול שבאו לפה בשביל להתחרות על אליפות אירופה

  17. ביזיון, בושה, כלימה, איזה חבורה של אנשי עסקים מגעילים שחושבים שכולם עובדים אצלם ונעתן לקנות הכל בכסף. עד לםני עונה במכבי עוד ניסו לדרוש מהמאמנים להפיק מים מהסלע כשרצו שייקחו אליפויות אירופה עם רבע מהתקציב של הגדולות ביבשת.

    אם מכבי רוצים להצליח, שיחליפו את ההנהלה.

  18. בימי שימון לפחות הניהול היה אחיד וחכם, גם אם מסריח.
    עכשיו זה סתם מסריח
    קבוצה פח. וחבל…. די חיבבתי אותם לאורך השנים

  19. כאשר הזבל יפגע במאוורר ..
    החלטה שגוייה שתוביל להמשך
    הידרדרות המועדון וההנהלה המתחדשת.
    לא משנה עם ארז היה מתאים או לא למועדון לא מפטרים אחרי 4 משחקים.
    זה לא מקצועי ולא תלמד כלום מהמהלך.
    👎🏀

  20. קודם כל לא קרה אסון גדול.
    הבן אדם ימשיך לקבל טונות של כסף ואפילו לא יעבוד בשביל זה, אז עם כל אי הנעימות, קצת פרופורציה.
    זה גם לא שהפיטורין האלה הרסו לו את המוניטין אצל כל קבוצות היורוליג שעמדו בתור להחתים אותו, ובארץ יודעים מה הוא שווה ולא תהיה לו בעיה למצוא עבודה (נוספת על הנבחרת…) אם הוא ירצה בכך.

    אני רק יכול לנחש שיותר מדי שחקנים לא הסתדרו איתו והתלוננו עליו, ובין אם זה היה מוצדק או לא, כשמדובר בהרבה שחקני מפתח – אין פה ממש אפשרות אחרת חוץ מלפטר את המאמן. כנראה שלא מדובר על שחקן אחד שתיאורטית היה אפשר להחליף…

    בסך הכל למרות כל השנאה שההנהלה מקבלת כאן – שאולי חלק ממנה מוצדקת – אף אחד לא יכול לטעון שזה משהו שהם שמחו לעשות, חשבו שיוציא אותם טוב בעיני האוהדים, הציבור או התקשורת, ו/או יחסוך להם כסף באיזו שהיא צורה.
    בסך הכל פעולה כזו גם מציגה אותם ואת קבלת ההחלטו שלהם באור לא ממש חיובי, ואפשר לפחות להניח שזה נעשה מתוך מחשבה כנה שזה צעד שחייבים לעשות אותו, ואת זה חשבו האנשים הכי קרובים לקבוצה, ושיש להם הכי הרבה מה להפסיד מכל בחינה שהיא מהפיטורין…

  21. טוב במקרה הזה ברור שזה מגיע מהשחקנים. לא הפסיקו לבקר את השיטה ואת המאמן בתקשורת. במיוחד גואדלוק ו-ווימס.
    עדיין, מכבי ממשיכה להתנהל כבדיחה. הפועל ירושלים מזמן עברו אותם מבחינת רמה ניהולית ובדרך לעבור אותם מבחינת רמה של מועדון ספורטז

    1. שימשיכו לתת לאגו של שחקנים לקבל החלטות מקצועיות לליגה שלנו זה דווקא נהדר…. לא גאודלוק ולא ווימס הם לברון או ווסטבורק, שחקנים ברמה גבוהה לאירופה ועדיין אף אחד מהם אפילו לא סחב קבוצה לזכייה ביורוליג , בוא לא נהפוך את הצמד למה שהוא לא..

  22. נו מה אתם רוצים? האווירה בחדר ההלבשה לא הייתה שמחה.
    הקבוצה האחרונה שפירה מאמן על הסעיף הזה הביאה אליפות עולם…

  23. אני זוכר שמכבי היו מחתימים שחקנים עם אופי.. שחקנים כמו דווין סמית' ווויציץ. שחקנים שהסכימו להוריד במשכורת ולעבוד קשה. מה שהולך פה פשוט מראה שמכבי אין שמץ של נשמה

  24. מצחיק שדווקא כ"שחמישיות" התכנית כדורסל של ספורט חמש מצאה לאדלשטיין מחליף (פרנקו) הוא פוטר מעניין אם יעיפו את פרנקו מהתכנית ויחזירו את אדלשטיין

  25. טוב.
    אני בשוק.

    ארז אדלשטיין הוא לא טיפוס קל ומעולם לא התמודד עם לחץ תקשורתי אמתי (גם בנבחרת שלא באמת שואפת ומסוגלת להגיע לרמות הגבוהות ביותר). בהנהלת מכבי החליטו לעשות שינוי מהיר וזה לגמרי בסדר.

    אבל, אבל, השאלה היא האם מכבי תצליח לעמוד מאחורי המהלך הזה, לתת גב לרמי הדר, לשחקנים, להוכיח שההחלטה היית מקצועית נטו ולא קשורה לכאוס בתוך ההנהלה. אם העונה הזו היית עונת מבחן לקבוצה, עכשיו ההנהלה הכניסה את עצמה עמוק עמוק לעיני האוהדים והתקשורת. אני מקווה שיצליחו לעמוד בזה.

  26. אין ספק שמדובר במהלך מקומם כל חובב ספורט שהוא לא אוהד מכבי (ואפילו את חלקם גם).
    ארז מאמן טוב שהוכיח את עצמו בעבר (אומנם לא ברמות האלו), היה ראוי לתת לו זמן חסד ולא לפטרו לאחר חמישה משחקים רשמיים בלבד,
    לא קונה על השטויות של חדר ההלבשה,זאת הנהלת מכבי שמוכרת סיפורים לתקשורת על מנת להסוות את העובדה שהם איבדו כיוון לגמרי.
    רמי הדר בתור מאמן ראשי? 1. לא מכבד את עצמו בתור אחד שארז הביא אותו למערכת ומחליפו לאחר זמן כל כך קצר.
    2. עם כל הכבוד חוץ מלשחק עם חיפה ביולב אין לו ניסיון אירופאי וגם ניסיון לא מי יודע מה בליגה הישראלית. האם זה הטוב ביותר שמכבי הגדולה יכולה למצוא?

      1. לא הייתי אומר אדמה חרוכה אבל הוא בהחלט מצטיין ביחסי אנוש בעייתיים כנראה לאורך השנים. מצד שני וכתבתי את זה בתגובה קודמת לביא זה לא שמכבי לא ידעו את זה מראש…

  27. הפסד מעצבן אבל לא בלתי הגיוני במילאנו, והפסד לקבוצה אולי הכי טובה באירופה – וזהו? 2 משחקים בליגה של 30?

    ככה מתנהג מותג הספורט מס' 1 בארץ (אם יש בכלל משהו קרוב), אחד הגדולים באירופה ואחד המצליחים בעולם כולו?

    מתקשה למצוא לזה תקדים. חייב להיות משהו מאוד עמוק שיסביר את זה.

  28. מהלך מוזר, אבל הוא אכן אמר כמה דברים מוזרים ("לא הייתי מודע ללוח המשחקים", "קרה שהישראלים לא שיחקו"). בכל אופן, לא הייתי מפטר אותו, במיוחד לא לפני 2 משחקי יורוליג ב-3 ימים.

    במקומו לדעתי הפתרון החכם ביותר הוא שרף או גרשון שמכירים את המערכת ויוכלו לייצב אותה במידה מסוימת

    1. רועי אתה מעלה נקודה חשובה. אכן אמירות מוזרות ותמוהות, אבל גם מעלות שאלות לגבי קבלת ההחלטות בהנהלה. ארז לא צנח משום מקום, כולם בענף מכירים את החוזקות והחולשות שלו. הוא לא צמח במכבי והיה ברור שישלם מחיר מסוים בהסתגלות למערכת. אם מישהו חשב שלא תהיה תקופה של הסתגלות אז הוא חי בסרט. גם פיני גרשון היה זקוק לזמן כשהחליף את חרוש, ורק בשנה לאחר מכן הקבוצה קיבלה צורה והחלה להמריא. אני מחזיק מרמי הדר כמאמן שהצליח להוציא מקבוצה בינונית יותר ממה שיש בה אבל ברור שהוא חסר ניסיון ברמות האלה ובהתמודדות עם מערכת כל כך דורשנית ומלחיצה. כל הסיפורים על איבוד חדר ההלבשה נראה לי מצוץ מהאצבע. תמיד יש מתחים בחדג הלבשה ולכל מאמן במכבי היו מתחים עם שחקנים, אבל כשמאמן מקבל גיבוי וזמן הכל יכול להיפתר. כשהנהלה מתנהלת בלחץ והיסטריה אף מאמן לא יצליח

          1. אפשר להביא אותם אבל זה שוב כיסוי של מחדלים וחשיבה טקטית ולא אסטרטגיה. אף מאמן לא יכול להצלחח כשאחרי כל הפסד הגרזן מונף מעל ראשו וזה רק ענין של זמן עד שיונחת. אני לא בטוח שארז היה צריך להתמנות מלכתחילה, אבל הפיטורים האלה לא נראים לי הגיוניים. שני הפסדים לא נעימים אבל ממש לא סוף העולם. הבעיה היא עם איך שהקבוצה נראתה, אבל גם את זה אפשר היה לתקן. אתה באמת מאמין שרק ארז היה הבעיה פה? עם רמי הדר או פיני גרשון כל הבעיות המבניות בסגל יעלמו פתאום? הקבוצה נראתה לא מחוברת ועל זה אין חולק, אבל יש גם נסיבות אובייקטיביות, ואם ארז לא מתאים אחרי חמישה משחקים, הוא לא התאים גם בקיץ, ואם כך הכתובת והבעיה היא במי שמינה אותו. אפשר להמשיך ולהפיל את על התיק על המאמנים, אבל זה באמת כבר מתחיל להיראות כמו פארסה כשכל הרבה מאמנים מפוטרים בשלב מוקדם בעונה. על חשיבה מקצועית מעמיקה ויסודית זה וודאי לא מעיד אבל האצבעות ממשיכןת להיןת מופנות לכיוון הלא נכון

    2. את השטיק של גרשון כבר מיצינו לא? ושרף נכווה ממכבי מספיק בפעם האחרונה… אגב רמי הדר הובא על ידי אדלשטיין, מה עם קצת לויאליות?

    3. הפיתרון הכי חכם לקבוצה הוא זה שפיני עשה במכבי חיפה בעונתו הראשונה .
      העיף משם את המסומם שחקן זר .
      הביא את עדי גורדון ודורון שפע.
      והעלה מהנוער את ארי וירדן רוזנברג זו הקבוצה שניצחה את מכבי תא פעמיים בעונה .
      הפיתרון הוא לשלוח את גאודלוק שלא שומר בתור שגריר רצון טוב לעזה ….
      את מקל להעיף מהקבוצה .
      את ווימס להשאיר על תנאי שמירה ולהעלות שני שחקני נוער .
      רק מסר ברור יעלה את הקבוצה העלובה הזו על פסים חיוביים .
      אתם רואים את הפיתרון הזה כבר מימוש ?
      אם לא אז חבל עח הזמן …
      אין לחבית ללא תחתית הזו פיתרון .

  29. למי שאולי הספיק לשכוח גם דייויד בלאט היה רחוק משחר אחד מפיטורין בעונת 2014 שהסתיימה כזכור בזכיה בטריפל, כך שאין ספק שיש בעיה ניהולית במכבי.
    במכבי איבדו את היכולת להסתכל באופן אסטרטגי בעל מובן שהוא. הכל הפך לטקטי. פעם מנסים לבנות לרוחב עם אוסף של שחקנים בינוניים, ופעם בונים מכל הבא ליד אבל עם עומס מוגזם בעמדה מסויימת ודלילות באחרת, ובאופן כללי אין שום הסתכלות ארוכת טווח. הכל כאן ועכשיו ובדיוק הפוך ממה שהפך את מכבי למותג הספורט הכי מוצלח שלנו.

    הזכיה ב2014 מייצגת מצוין את הענין הזה. בלאט שכסאו התנדנד בפראות וכל שבוע שמענו כמה הוא קרוב לפיטורין, הצליח בדרך מקרה לייצב את הקבוצה כשטיוס שאמור היה להישלח ליוון נשאר לבסוף אחרי הפציעה של שון ג'יימס וליצור שני הרכבים מקבילים לליגה וליורוליג וליצור רוטציה טובה בין טיוס וסופו, ובזכות ניהול משחק מצוין, ניסים וטעויות של מילאנו וצסק"א והווינריות של שחקנים כטייריס רייס היקמן ובלו לזכות בגביע שלחלוטין לא ייצג את העונה ההיא שבמשחקים רבים מכבי שיחקה כדורסל שבלוני ומשעמם לחלוטין, אבל רגע אחרי הזכיה בלאט כבר קיבל הצעה לחוזה חדש. מה קרה? בלאט הפך פתאום למשיח? אף אחד לא התייחס לקשיים בתהליך גיבוש הקבוצה, לפציעות והתמודדות עם חוק רוסי בעייתי ובהנהלה התעסקו רק בלחפש את הראש של בלאט כשרק החוזה שלו הציל מפיטורין ( וגיא פניני בניצחון מול אילת) אם ככה מכבי התייחסה למאמן הטוב ביותר שלה בשנים האחרונות שהוביל אותה לשלוש אליפויות שני גמרי יורוליג וזכיה בטריפל אז כבר אין מה להוסיף.

    1. סתם מטומטמים מראש היה ברור שהמהלך הבאת ווימס וגאודלוק הוא מהלך התאבדות .
      מנסים לבנות בנין מהגג יפה שיהיה בהצלחה חחח.

  30. לדעתי החלטה נכונה עשו סטופלוס בזמן.
    אדלשטיין לא יכול לאמן במכבי מכל הסיבות שמעבר לכדורסל

    כדאי שבמכבי יעשו חושבים לגבי הליך קבלת ההחלטות שהביא להחתים את ארז מלכתכליה

  31. דוברת ההנהלה, ורד כהן, מציגה בואללה ספורט את הטריגר לפיטורין – התבטאות בה הוא אמר ש"מנסים לחסל אותו". נהיה מגעיל מרגע לרגע.

  32. בישראל למנות מאמן למכבי זה כמו למנות רמטכ"ל או שר ביטחון….המינוי הוא לפי גחמות וקשרים רק שמלחמה יש כאן אחת לכמה שנים ואז נחשפים המחדלים…מכבי משחקת פעמיים בשבוע….

  33. מכבי צריכה מאמן כמו פיני או אוברדוביץ', או שהייתי הולך על מאמן מנוסה מה-NBA, כי מכבי במהות היא קבוצה הרבה יותר אמריקאית מאירופאית.

      1. למה לא? גם פיל ג'קסון פנוי,מועדון והנהלה הזויים.
        איאפשר לפטר מאמן כלכך מהר מסיבה מיקצועית וזה בטוח על עינייני אגו שגם היו עם גרשון שהוא חבר טוב של ארז.

  34. אף מאמן NBA לא יגיע ללבנט. וגם אם במקרה יגיע – קשה לי להאמין שיצליח. משחק שונה, חוקים שונים, תרבות ספורט שונה

    1. אם יגיע מאמן NBA זה לא יהיה מישהו מהמאמנים הגדולים, אלא יותר מישהו בכיוון של ג'ון קיוסטר שאימן כמה משחקים ולא הותיר חותם.

      בכל מקרה, אין סיבה להביא מישהו כזה כפי שאמרת. אולי מאמן מכללות, גם לא סביר במיוחד כי הם רגילים לקבל שליטה מלאה בקבוצה שלהם.

  35. עם כל הצער , אני חושב שזה עדיף שהוא פוטר עכשיו ועוד אפשר לעשות עונה טובה ולייצב את החדר הלבשה ולא בדצמבר שהיורוליג היה לגמרי אבוד . אבל עדיין מהלך מגעיל

  36. המהלך מתחלק ל 2 :

    1. במצב הנתון אין ספק שהו החלטה נכונה לפטר את ארז. במקרה ראיתי כמעט את כל משחקי מכבי כולל הנצחונות בליגה ורואים שאין שם כלום. לא הגנה לא התקפה לא אופי. בשיחות ביני לבין החברים הערכתי שמכבי יתחילו את היורוליג ב 0-3 ושהם יצטרכו לפטר את ארז בהפסד השלישי. אז הם עשו את זה שבוע אחד מוקדם ממה שתיארתי.

    2. איך הם הגיעו למצב הזה – שוב, גם פה היו נורות אזהרה לאורך כל הדרך. הדבר הכי גרוע שקרה למכבי ת"א בזכיה ביורוליג היתה שזה גרם להם לחשוב שזה בזכותם ולא בגללם. הם עשו כל טעות אפשרית ועדיין בלאט הצליח לקחת אליפות אירופה.
    הם חשבו שהטריק הזה של להביא שחקנים בינוניים שיפרצו אצלם יעבוד כל שנה. בינתיים הערך של מכבי ירד אפילו מתחת לקבוצות הדרג השני. לכן כל שנה שעובדת קשה להם לסגור עם שחקנים שיהמרו עליהם או מאמן בקליבר רציני.

    ואין מאמן ישראלי פנוי שיכול להחזיר את מכבי. רק מאמן זר עם משמעת ברזל והשחקנים יבכו מפה ועד הודעה חדשה ושיתנו לו לעבוד.

    כאוהד נייטרלי עם חיבה למכבי אני מתחיל לשנוא את הקבוצה כל שנה יותר ויותר. איפה הימים שקראתי על אוהדים שרוצים בהפסדה של מכבי בישראל או אירופה.
    היום אני מאלה, כי רק דרך ההפסדים אולי יבינו שהדרך שלהם לא נכונה ושהם יצטרכו לשנות את ה ד.נ.א הדפוק שלהם.

  37. "ואין מאמן ישראלי פנוי שיכול להחזיר את מכבי. רק מאמן זר עם משמעת ברזל והשחקנים יבכו מפה ועד הודעה חדשה ושיתנו לו לעבוד."
    אוברדוביץ' נעול חזק בטורקיה אבל שווה לבדוק מה התוכניות של איבקוביץ' אולי??? (לא יודע אם נהנה מהכדורסל אבל משמעת ברזל בטוח תהיה אצלו)

      1. בשביל משמעת צריך מאמן שיסמכו עליו עם המשמעת.
        בסופו של דבר כולם שם בני אדם וככאלה מי שצועד ראשון ילכו אחריו.
        להיפך, ככל שמדובר ביותר אנשי הנהלה כך יותר קל למאמן לבלוט ולקחת את המושכות אליו (למרות שזה נדמה הפוך)
        אם תבוא דמות חזקה אנשי ההנהלה יילכו אחריו ולא יצטרכו לחפש פתרונות.
        אם יש סדקים הם ייכנסו בין הסדקים.

        זה מה שקורה שמנסים לחסוך במאמן. לא יכול להיות שבראש מערכת של 100 מיליון שקל לא יעמוד אדם חזק ועם משכורת גבוהה בהתאם.

        הם התרגלו שפיני גרשון ובלאט היו מוצאים להם פתרונות מתחת לבלטה.

        היום מכבי היא קבוצה "רגילה" סך הכשרון שלה יעמוד באופן ישיר לתוצאות. נגמרו הימים של פעם.

  38. החלטה משונה של מכבי, שבטוח משהו לא מקצועי נטו עומד מאחוריה.
    בתור אחד שצפה במשחק של מכבי נגד מילאנו וראה את הקבוצה בבוקר שאחרי אפשר ניסיתי לשים לב לדברים שאולי לא רואים עד הסוף בטלוויזיה. תרגילים בהתקפה לא קיימים, הכל קיים על אלתור של גאודולק, את זה אמנם רואים בטלוויזיה אבל שרואים את המשחק באולם מבינים עד כמה זה קיצוני. החוסר תיאום ובעיקר החוסר לחימה בהגנה הוא הזוי. הביטחון של מקל ברצפה והוא גם לא נראה מחובר לקבוצה, שמעון מזרחי לא נוטה לחייך אף פעם אבל ניכר שמשהו עבר עליו כבר אז, ג׳ו אלכסנדר שואל את עצמו אם הכסף שהוא מקבל שווה את הישיבה על הספסל.
    המהלך נראה פזיז ולא נכון בעיקר בגלל המחליף של ארז. עם כל הכבוד לרמי הדר, על הנייר מבחינת נסיון ההבדל בינו לבין ארז עצום כשהיתרון כמובן הולך לג׳ינג׳י.
    אם היה מדובר במאמן בעל שם באירופה שמגיע לאמן אז מילא, אבל אין לדעת, הלוואי ורמי הדר יוכיח אחרת.
    במידה ויחליפו גם את הדר אני מאמין שהאופציה האמיתית שקיימת היא שאראס שמכבי רצו אותו כבר בקיץ האחרון.
    עכשיו הלחץ הוא על השחקנים שאם השמועות נכונות, תרמו לא קצת לפיטורים של אדלשטיין.

  39. יוחזר בנדר לאלתר
    ואם וינקו ילובאץ' עדיין בעניינים שיתכבד ויחזור מהר
    לגבי המנהל המקצועי – על בסיס מה שהתבצע בעבר כשהיה שחקן – נא לשלוח את וויציץ' להשתפשף ולקלקל במועדון אחר ושיחזור אחרי שלקח אליפות. בינתיים יחליף אותו חוסיין בשוק!

  40. עידן אני שואל את עצמי האם הסיפור כאן הוא ארז? נראה לי שאנחנו מפספסים פה בגדול. כשאני רואה ציטוטים של "גורם בכיר" שאומר "מה לעזאזל חשבנו כשמינינו את ארז? למה הקשבנו לכל מיני גורמים בענף שדחפו לנו אותו", אני שואל מה לעזאזל עושים שם בהנהלה? ממנים מאמן כי מישהו דחף להם אותו???
    הבעיה האמיתית היא ברמת קבלת ההחלטות בדרג המנהל. התהיות לגבי ארז ימשיכו להישמע אבל הן מטשטשות את המקור האמחתי לבעיה. במילים אחרות ארז הוא רק סימפטום.

    1. מאוד מאוד מסכים איתך. מאוד יפה להסתכל על הנהלת הפועל ירושלים וההתנהלות שלה ביחס למכבי. נכון שב-2014 מכבי זכו ביורוליג אבל זה מספר שנים שמשהו בהנהלה לא מסתדר, החילופי דורות, הלחץ הלא נכון ולא הגיוני. ההחלטה למנות את הדר קצת מצחיקה כי שני הפסדים רצופים שלו יגררו פיטורין ואמירות שהוא בכלל היה מאמן זמני. משעשע שיש לו סעיף בחוזה שאומר שאם ארז הולך אז גם הוא. אם מה שאומרים נכון אז לא רק שהנהלת מכבי נתנה לגורמים חיצוניים לבחור לה את המאמן, היא גם נתנה לשחקנים שלה לפטר אותו.

  41. הבעייה הייתה במינוי שלו מלכתחילה!

    ארז הוא מאמן טוב אבל הוא לא מגיב טוב במצבים שיושבים לו על הוריד (ובמכבי בטוח יושבים על הוריד)

    בלי לקרוא למה הוא פוטר, אני בטוח שהסיבה היא חוסר תקשורת מול ההנהלה

  42. מילה לגבי התעמלות אמנותית אם יורשה לי ….
    מכבי וההתעמלות אמנותית בארץ.מתנהגים דומה.
    לא מזמן ניתה שערוריה בקשר למאמנת הנבחרת שהרביצה למתעמלת.
    טאטאו מתחת לשטיח הביאו למאמנת שלוש עוזרות אחת מהן מאמנת בתל אביב כמה מקרי …שערוריתית לא פחות ….
    את התוצאה באולימפידה זוכרים הנבחרת נפלה לריצפה…האלות נפלו וכולי …
    מה רוצים מהמתעמלות שצריכות את המאמנות האלו שירכבו להן על הגב …?
    ברור שהאלות יפלו מתעמל צריך שקט.
    כדי לגדול מערכת צריכה שקוט ויסודות נכונים .
    ארז התחיל נכון נתן לישראלים לשחק .
    הבעיה ההנהלה הציבה מטלות בלתי אפשריות והביאה את השחקנים הלא נכונים .
    גאודלוק ווימס עם כאלו יכולות מישהו מאמין שסתם זרקו אותם מהנבא ?
    הם מקרי ראש ידועים פסיכים פרימדונות לא שומרים .
    אף מאמן לט יצליח איתם רק במכבי טאטאו את הלכלוך למתחת לשטיח גלגלו את האשמה על המאמן וממשיכים יפה עד המשבר הבא .
    בואו נתחיל לספור להם מאמנים לעונה .

    1. אחת מ-8 הנבחרות הטובות בעולם זה כישלון?

      חוץ מזה, מהישראלים של מכבי היחידים שצריכים לשחק הם אוחיון (משלים נהדר רכז דומיננטי) ופניני שמרווח את המגרש. מקל לא ברמה של היורוליג ולדנסברג הוא גאודלוק פחות טוב.

      1. אתה מדחק בקבוצה רועי ?
        נניח שכן נראה לך הגיוני שהמאמן ירביץ לך ?
        האם ברור לך הקשר בין ספורט לחינוך: מטרת הספורט היא חינוך
        כלומר מי שנכשל חינוכית לא מתאים להיות מאמן גם לא שחקן .
        אם ברור שהמאמנת נכשלה חינוכית אז אסור לה להמשיך .
        כן כישלון ציפו למדליה .
        אין מדליה ואלות נופלות למתעמלת מתחילה לא כזו המתמודדת על מדליה .

        1. איכשהו הבנתי מהתגובה המקורית שלך שאתה תומך במאמנת שלא העיפו ושככה צריך לחנך. כבר כתבתי משהו נגד זה, אבל עכשיו אני רואה שאתה בעד העפתה.

        2. תראה, אני מסכים איתך שברגע שהיא בעטה במתעמלת היה צריך לפטר אותה, עם כל הכבוד. יש דברים יותר חשובים מהישגים.

          אבל מדובר בנבחרת שזמן קצר לפני האולימפיאדה זכתה בארד בקרב-רב באליפות אירופה. באולימפיאדה עצמה, בה בלארוס ורוסיה, שנעדרו מאליפות אירופה, השתתפו, ישראל סיימה שישית. הבדל של מקום אחד למעשה (חמישי לעומת שישי) הוא לא כזה אכזבה לדעתי.

          דרך אגב – כרגע לא משחק בקבוצה.

          1. אז אנחנו מסכימים היתה צריכה לעוף
            כי החינוך הוא העיקר וההישגים משניים .
            העיקר הוא לא ההישג אלא הדרך .
            המקום הוא לא המהותי הענין הוא מתעמלת שהפכה לסמל הפילה את האלות .
            זה בזיון ממש כמו משט המדליות של מעין .
            אנשים אומרים כן אבל היא הגיעה לשם בכוחות עצמה וכל הכבוד לה….
            לא כך .
            נפסידה מדלית זהב כמעט בטוחה בשל אי הבנת התנאים והרוחות משמע ליקוי משווע בהכנה או חוסר מקצועיות .
            מכיר את איגוד השייט ולא מופתע .
            אלו החלטות מקצועיות או נכון יותר לא מקצועיות.
            אבל מבחינה חינוכית השייט סבירים פלוס.
            התעמלות אמנותית והכדורסל מכבי ההתנהלות לאורך שנים לא חינוכית בעליל .

  43. השיפוט שלכם הוא לא נכון. למי ששכח מכבי שנה שעברה עפה מהיורוליג עקב כך, ראשי מכבי החליטו להיות העונה עם האצבע על הדופק ולהשקיע בסגל ובמאמן. הם קנו שחקנים שעל הנייר הפועל ירושלים לא מתקרבת לרמה שלהם. התחילו המשחקי אימון ומכבי נצחו בקושי את אתונה. אחרי זה הם הפסידו לפנא שלמי שלא מודע לזה היא אימפריה במפלה. התחילו משחקי גביע ווינר סל ומכבי מתקשה לנצח ובגמר היא מפסידה לירושלים. מתחילה העונה בליגה ומכבי מתקשה לנצח קבוצות תחתית. ביורוליג מכבי מפסידה לקבוצה שהחמישיה שלה יכולה לשמש בתור ספסל במקרה הטוב במכבי. כרגע מכבי בלי הגנה מראה ניצוצות של כשרון. ווימס, ציברס וסילי מתקשים לבוא לידי ביטוי למרות שהם יכולים לעשות הרבה יותר. איך אומרים השדרנים "אם מכבי רוצה לנצח היא צריכה לבצע עצירות בהגנה" ולכן הגיע הזמן לעשות עצירה לפני שהעונה תצא משליטה כמו שנה שעברה. נכון שזה לא ממש יפה אבל זה לא כזה הזוי.

    נ.ב. לדעתי בכוונה הם שמו מאמן בתור עוזר מאמן. כדי שיהיה משהו זמין מידית שיודע לעבוד עם קבוצה וכבר מכיר את הקבוצה הספציפית הזאת.‏‎ ‎

  44. לכל מי שאומר אחרי שני הפסדים באירופה.
    מכבי הובסו במשחק על תואר (גביע ווינר)
    בשלושה משחקי ליגה עם פערי תקציב שצריכים להביא להפרש ממוצע של עשרים פלוס ניצחו בצורה לא משכנעת בשניים וגנבו בפוקס בזכות שחקן שלא היה אמור לשחק את השלישי (נהריה)
    בנוסף התקשו בגביע ווינר גם מול הרצליה
    לקבוצה יש סנטר שמוכיח בכל פעם שהכדור אצלו שהוא נשק משמעותי מתחת לסל (צירבס) אבל המאמן לא מוצא איך לשחק איתו בהגנה
    הדקות היחידות הטובות מול מדריד ונהריה היו בפעולות יחיד של גאודלוק ואחרים בלי שום טקטיקה
    כל משחק הקבוצה נראית כאנדרדוג בגלל משחק הגנה מתחת לכל ביקורת
    המאמן משחק עם שחקן מספר 4 היחידי בספסל (אלכסנדר) רק בתור 5 וכתוצאה הקבוצה החיסרון תמידי מתחת לסל כשהארבע הפותח והסופר לא יציב (ראד) נח או לא מתפקג

  45. הבמדינה פצפונת כמו ישראל אנשים חייבים לדעת כל מה שיש לדעת על אחד ארז אדלשטיין,
    עושים ישיבה ארוכה (אחרי שמראיינים שחקני עבר, מאמנים יריבים, ומה לא, מדסקסים פרו אנד קון, מחליטים כן או לא. אם כן נותנים לו סמכויות בלעדיות לשנה ולא מתערבים באף דבר שהוא עושה.וחיים עם ההחלטה לטוב או לרע שנה שלמה, ואז מחליטיםנ שוב.

    1. זה מה שעושה ממכבי ת"א מערכת גרועה כ"כ, חוסר היכולת לגייס את הסבלנות ולבצע את התחקיר. יש שם כמה וכמה כוחות שמושכים לכיוונים שונים. מועמד של x הוא לא מועמד של y, ובחירתו היא ניצחון של x והפסד של y. טובת הקבוצה משנית.

  46. התופעה היא שהפסיקו במכבי לחשוב לטווח ארוך ולהתעלם מרעשים ורחשים.
    כשמכבי הביאו שחקנים כמו מקדונלד, פארקר, האפמן, וויצ'יץ' – הם לא ממש התעניינו בדעת הקהל ולא ניסו "למכור כרטיסים" אלא ניסו לבנות קבוצה שתגיע להישגים. כשבתחילת הקדנציה הראשונה של פארקר דברים היו די בינוניים אף אחד לא פיטר את כל צוות האימון והחליף את פארקר.
    היום לכל זר יש אולי 30 ימי חסד, למאמן יש פחות. קבלת ההחלטות אימפולסיבית ואת השחקנים מביאים לפי השמות שהאוהדים יכירו ויביאו כרטיסים ולא מתוך מחשבה לבנות קבוצה שהחלקים בה יתאימו אחד לשני.
    במשך שנים איגוד הכדורסל בארץ ניסה להמציא חוקים כדי להקשות על מככי בליגה ולהוריד את הרמה שלה לזו של שאר הליגה – מסתבר שרק היה צריך להחליף דורות בהנהלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט