הגאולה של קנדיס פארקר / רועי ויינברג

אין שום ספקות בקשר להבטחה שהייתה קנדיס פארקר. מהרגע שהיא הגיעה לליגה, ב-2008, היא סומנה כהבטחה גדולה כשחקנית השנה במכללות פעמיים וכזוכת פרס נייסמית' ב-2008, וגם העובדה שהיא הייתה חניכה של פט סאמיט הגדולה לא בדיוק הזיקה. הקבוצה שזכתה בה בסופו של דבר היא הלוס אנג'לס ספארקס, שקיבלה את הכישרון הגדול שלו המתינה מאז הריפיט (ו-3 הגמרים) בוו.אנ.בי.איי בתחילת המיליניום.

פארקר הפכה קבוצת תחתית לכזאת שמגיעה כל שנה בקביעות לפלייאוף והראתה שהיא שחקנית שמשנה פרנצ'ייז לחלוטין. כבר בשנה הראשונה, בה זכתה ב-MVP וברוקי העונה בו זמנית (הישג מטורף, שב-NBA עשו רק ווס אנסחלד ו-וילט צ'מברליין), הספארקס הגיעו לפלייאוף. גם בעונה לאחר מכן הם הגיעו לשם בזכותה, אבל אז שנתיים של הריון ופציעות מנעו ממנה להיות עם הקבוצה שנה שלמה והשאירו את הספארקס מחוץ לארץ המובטחת.

נראה שפארקר תהיה עוד כישרון שהגיע לשיא מוקדם מדי ונזרק לפח, אבל אז הגיע הקאמבק. פארקר הציגה עונות אול-אוראונד שנה אחרי שנה, נבחרה כל פעם לאחת מ-2 חמישיות הליגה והייתה אחת השחקניות הדומיננטיות ביותר. זה לא הספיק והן הודחו פעם אחר פעם מהפלייאוף, לעתים (2012+2013) על חודה של נקודה. ב-2015 פארקר לקחה את החצי הראשון של העונה כמנוחה ואז חזרה בגדול עם ממוצעים לברוניים של 19.4 נקודות, 10.1 ריבאונדים, 6.3 אסיסטים, 1.9 חטיפות ו-1.8 חסימות למשחק.

ב-2016 הגיע השינוי. ננקה אוגומיק, פורוורדית אמריקאית שהייתה בקבוצה מאז 2012 עשתה את קפיצת המדרגה המיוחלת כיאה לבחירה הראשונה בדראפט. אחרי כמה שנים טובות אוגומיק הפכה סוף סוף לכוכבת וקלעה 19.7 נקודות בערב באחוזים מטורפים (66.5% מהשדה). השילוב שלה כאופציה המרכזית בהתקפה לצד קריסטי טוליבר, עוד נשק התקפי לא מוערך דיו, שחרר את פארקר.

פארקר לא הייתה צריכה עוד להחזיק את הקבוצה על גבה בהתקפה ויכלה לעשות את מה שהיא מצטיינת בו: ניהול של התקפה מעמדת הסנטר ומציאת טוליבר ואוגומיק מצד אחד, והתמקצעות בהגנה (1.3 חטיפות ו-0.9 חסימות במשחק). לא היה צריך לשחוק אותה יותר מדי והיא שיחקה 31 דקות בלבד (מתוך 40) ולא 34.4. זה הספיק, יחד עם הצוות המסייע החזק, בשביל מאזן מרשים של 8-26 (שקול ל-19-63 ב-NBA) והמקום השני במערב.

שיטת הפלייאוף החדשה של ה-WNBA נותנת מנוחה לקבוצות שסיימו את העונה במקומות 3+4 בסיבוב הראשון (מגיעות לשני אוטומטית) ולאלו שדורגו ב-2 המקומות הראשונים מנוחה גם בסיבוב השני, מה שנותן להם התחלה בחצי גמר הליגה. הספארקס פגשו שם את שיקגו סקיי ואת אלנה דלה דון, אחת שחקניות ההתקפה השלמות בליגה.

בסיבוב הזה הצד ההגנתי של פארקר היה בשיאו. דלנה דון והסקיי נעצרו על 76 נקודות למשחק, ירידה משמעותית מה-86.2 של העונה הסדירה. התקפת הסקיי שהייתה אימת הליגה נבלמה וזה הספיק עבור הספארקס שניצלו את ההגנה החלשה שלהן (88.5 נקודות למשחק בסדרה לעומת 83 בעונה הסדירה) כדי לנצח ולהגיע לגמר ה-WNBA, לראשונה בקריירה של פארקר.

הגמר מול הקבוצה הראשונה במערב והאלופה המכהנת, מינסוטה לינקס, היה מאבק עקוב מדם. כבר במשחק הראשון היה מתח עד לשניות הסיום שנגמר בסל ניצחון של אלנה בירד. פארקר נתקלה בסילביה פאולס, אולי הסנטרית הטובה ב-WNBA ושחקנית ההגנה של השנה, ולא הצליחה לתרום יותר מדי בהתקפה. זה השאיר לה את הדומיננטיות היחסית בהגנה והביא ניצחון חוץ חשוב.

במשחק השני האלופה היוצאת לא נכנסה לפאניקה ופשוט שיתקה את הספארקס. פארקר נעצרה על 25% מהשדה (ושוב התמקדה בהגנה), טוליבר על 3 מ-14 ואוגומיק זרקה 6 זריקות מהשדה בלבד. כל זה הוביל ל-60 נקודות קבוצתיות ופתח מחדש את הסדרה, כשעכשיו הולכים ללוס אנג'לס ל-2 משחקים. שם, בלוס אנג'לס, פארקר שיחררה את האריה (את הלביאה ליתר דיוק). 24 נקודות באחוזים מצויינים ו-9 ריבאונדים נתנו לה את השליטה בצבע והזרימו צבע ללחיי הבחורות מאל.איי. היא הייתה בלתי ניתנת לעצירה ועכשיו משחק אחד מאליפות ראשונה.

אבל בפלייאוף, כמו בפלייאוף, שום דבר לא נגמר עד שהוא נגמר. מאיה מור נותנת משחק רביעי מהסרטים עם 31 נקודות ומשווה בכוחות עצמה את הסדרה ל-2-2. פארקר קולעת 14 נקודות באחוז מזעזע והקבוצות הולכות למשחק חמישי אצל הלינקס, בטארגט סנטר (מגרשם הביתי של הטימברוולבס). אנחנו בדרך ל-40 דקות מלאות אקשן.

המשחק הבטיח וקיים, כהרגלם של משחקים מכריעים בסדרות גמר. הידיים של כולן רעדו אבל פארקר נתנה הופעה גדולה כדי להגיע ל-28 נקודות ו-12 ריבאונדים. אף קבוצה לא יצרה פער משמעותי והיה שיוויון 73, 23.4 שניות לסיום. רבקה ברונסון, שחקנית חשובה של הלינקס, קלעה 1 מ-2 מהקו. 73-74 לביתיות. פארקר קלעה ליי-אפ מהיר לאחר מכן והחזירה לספארקס את היתרון. מור שמה ג'אמפ שוט משלה בפנים, 76-75, 15.4 שניות לסיום.

כדור של הספארקס. צ'לסי גריי זורקת ומחטיאה. אוגומיק עם הריבאונד, באה לזרוק ונחסמת על ידי פאולס. כל הקהל בטארגט חושב שהוא הולך לראות ריפיט, אבל אוגומיק איכשהו עם הריבאונד. ה-MVP של העונה הסדירה זורקת והכדור בפנים!! 77-76, 2.1 שניות לסיום. לינדזי ווילן מנסה איכשהו לעשות נס ומחטיאה, ומינסוטה מפסידה אליפות ביתית. פארקר סוף סוף אלופה אחרי 8 שנים מייגעות במיוחד וסדרת גמר נפלאה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אחלה סקירה ואחלה סיום.
    תרגמת מאנגלית כפשט. השם של הסנטרית נשמע ננקה גואומקיי.

    ואני בעד הלנה היפה ורוצה שהיא כבר תתחיל עידן של שליטה ותעשה מעשה מייקל עבור שיקאגו :]

  2. צלם בשם מיקי לקח אותי לראות כדורסל נשים של נבחרת ישראל
    מול נבחרת נשים בלונדיניות ממזרח אירופה (לא זוכר)
    יש משהו נפלא בחינניות המשחק שלהן, לא היופי החיצוני,
    קשה לי להסביר, אולי משתמשות בחכמה נשית, אתם שכותבים
    טוב תדעו להסביר, הייתי המום לטובה מהמשחק שראיתי מהפרקט.

    1. יש הרבה פעמים בכדורסל הנשים אינטליגנציה שאין בגברים , הגיע הזמן להודות שהן המין החכם- אני עם אשתי הבנתי את זה מזמן.

  3. כשסומסום (כנראה) הביא ציוץ מהמשחק לא הייתי בטוח שזה מעכשיו,
    אני בעד פרקר כי אם יש לה אפילו קצת מהאופי הנפלא והצנוע של
    אנתוני אז שתצליח מאד.
    תודה על הסיקור הנהדר
    תודה על הכתבה הנהדרת של מידן על אנתוני פרקר המייקל של אירופה
    וגם התגובות שם של אהרון שדה וכולם היו מצוינות.
    הצניעות מנצחת, אנתוני פרקר כמה שהיה מופלא נשאר צנוע.

  4. מסיינפלד, למנחם שהצהיר שלא ראה ואחרים, שווה לראות.
    מגיעים לח'ברה מניו יורק כרטיסים לניקס אינדיאנה
    ואיילין הדמות הנשית הפמניסטית (אולי) של הסידרה אומרת:
    לא ידעתי שאח של שריל (מילר) יודע בכלל לשחק כדורסל.
    מדובר על אחות של רג'י מילר מהכדרסלניות הטובות ביותר.
    אוהב את האתר על כל כותביו ומגיביוו המופלאים,
    בתודה דורון

  5. לפני שצפיתי היה לי קצת זילזול (בהתנשאות מטומטמת שלי)
    מכדורסל נשים, אחרי הייתי קם לראות את שי דורון מקבל מכה
    שכמעט משתקת את היד והכתף באופן זמני
    וקמה בנחישות לעזור למכללת מרילנד לזכות באליפות,
    הלוואי עלי נחישות כזו,
    וגם מקווה שלמדתי לא לשמוע לאגו שתמיד מטעה.

  6. פנטסטי רועי. אתה הולך ומשתבח עם הזמן (מפחיד לחשוב מה יהיה ממך כשתגיע לגיל 30)
    ושום מילה על האח של קנדיס, לג׳נד אמריקאי-ישראלי און היז אוון רייטס?

  7. תודה רועי.עקבתי אחרי סדרת הגמר בגללה [בדקתי תוצאות לא ראיתי משחקים].אני מאד שמח שהיא זכתה והורידה קוף מהגב.עקבתי אחריה גם לפני זה והיה לה קשר ממש חזק למאמנת פט סמית שנפטרה.

  8. אגב פארקר נשואה לשלדון ווילאמס , בחירה 5 בדראפט ובאסט של קטן בעצמו
    היא גם מחזיקה ב 2 מדליות זהב מ 08 ו 12
    סיפור פנטסטי , ישר להוליווד בטח יתנו להאלי ברי לגלם את פארקר ( שלא ידחפו לפה את ג'ניפר לורנס )

    תודה רבה על הפוסט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט