אירועי דיומא – 18.10.2016

כדורגל / רועי ויינברג:

ליגת האלופות – בית ה':

21:45-באייר לברקוזן-טוטנהאם הוטספר (ספורט 1). באייר עדיין ללא הפסד (או ניצחון) בבית ורוצה לצאת מהבינונית שכנראה תוביל לליגה האירופית. לברקוזן מאוד לא יציבה ו-2 המשחקים האחרונים שלה כללו ניצחון על דורטמונד המרשימה ותבוסה לורדר ברמן המדשדשת. מעניין לראות איזה לברקוזן נראה הערב וכיצד היא תסתדר מול טוטנהאם החזקה שעדיין ללא הפסד בליגה, אבל שלא הרשימה יותר מדי בצ'מפיונס.

21:45-צסק"א מוסקבה-מונאקו. משחק בין הקבוצה שדורגה במקום הכי גבוה בהגרלה (ואחרונה בבית) ובין זאת שדורגה בדרג האחרון וראשונה בבית. צסק"א מאוד חלשה עד עכשיו ועם נקודה אחת בבית (וניצחון אחד מ-4 משחקיה האחרונים בכל המסגרות). לחבורה של ביברס נאתכו, שלא רואה יותר מדי זמן משחק, זה יכול להיות משחק של להיות או לחדול.

ליגת האלופות – בית ו':

21:45-ספורטינג ליסבון-בורוסיה דורטמונד (ספורט 5+גולד). אולי המשחק המעניין ביותר של המחזור הזה. מצד אחד יש את דורטמונד שבאה אחרי תיקו מול הרטה ברלין אבל עדיין בכושר יחסית טוב ועם חלק קדמי מרשים במיוחד. מהצד השני יש את ספורטינג ליסבון שיודעת שניצחון, או תיקו, ישמור על הסיכוי שלה לעלות. הקבוצה עדיין לא שיחקה מאז החזרה מפגרת הנבחרות וב-2 משחקי הליגה שלה לפני היציאה כבשה 7 שערים, מה שיכול להבטיח משחק התקפי במיוחד. לא כדאי לפספס.

21:45-ריאל מדריד-לגיה ורשה (ספורט 5). כל ניצחון של ריאל בפחות מ-2 שערים יחשב כסנסציה מוחלטת. אין סיבה להרחיב עליו יותר מדי.

ליגת האלופות – בית ז':

21:45-לסטר סיטי-פ.צ קופנהאגן. לסטר היא סוג של אנומליה. מצד אחד מדשדשת בליגה (במקום ה-13 עם 8 נקודות ב-8 מחזורים) אבל עם מאזן מושלם בליגת האלופות, וללא ספיגת שער אחד. מול השנייה בבית, קופנהאגן כצפוי דורסת את הליגה הדנית ולא הפסידה עד עכשיו בצ'מפיונס, ויהיה מעניין לראות קבוצה עם סגנון משחק יחסית דומיננטי בליגה מול לסטר הפסיבית.

21:45-פורטו-קלאב ברוז'. קלאב ברוז' ספגה 7 נקודות ב-2 משחקים ולא הכניסה אפילו שער אחד. לכן פורטו צריכה להוציא 3 נקודות בקלות ולנצל את כך ש-2 המדורגות הבכירות משחקות אחת נגד השנייה כדי להקטין את הפער מהעלייה לשלב הבא.

ליגת האלופות – בית ח':

21:45-אולימפיק ליון-יובנטוס (ספורט 5+). יובה, כצפוי, שולטת בליגה האיטלקית וספגה 5 שערים ב-10 משחקים בליגה ובצ'מפיונס. לא קל לחדור להגנת הברזל של הגברת הזקנה, והיום ליון תנסה לעשות את זה. ליון הפסידה השבוע לניס החזקה ממנה וככל הנראה תתקשה להבקיע לאלופת איטליה, אבל לא כדאי אף פעם לזלזל בלקאזט.

21:45-סביליה-ציבונה זאגרב. האלופה הקרואטית הנצחית נראית כקבוצה שנמצאת ליגה מתחת יובנטוס וליון, וסביליה לא צריכה לאבד מולם נקודות, במיוחד ברמון סאנצ'ז פיחואן.

כדורסל / רועי ויינברג:

ליגת האלופות, משחקים נבחרים:

הסבר על השיטה: יש 5 בתים, בכל בית 8 קבוצות. הקבוצה הראשונה בכל בית עולה ישירות לטופ 16, הקבוצות במקומות 2-4 עולות לסיבוב הנוק-אאוט הראשון (3 הקבוצות הטובות ביותר שמסיימות במקום השני עולות ישר לטופ 16), וגם 4 הקבוצות הטובות ביותר שסיימו במקום ה-5 עולות לסיבוב זה. הקבוצה במקום השישי בכל בית מגיעה לשלב שמינית הגמר בגביע המשני של פיב"א, וכך גם 2 מהקבוצות הטובות ביותר שסיימו במקום השביעי. כל השאר (8 קבוצות) מודחות. במפעל זה מייצגות את ישראל עירוני נהריה ומכבי ראשון לציון.

19:00-עירוני נהריה-בנטיבספור (שידור בספורט 5). המפעל האירופאי הבכיר של פיב"א מגיע לעין שרה עם בנטיבספור הטורקית. נהריה עלתה לליגה לאחר ניצחון ב-2 משחקים על מינסק, מה שמראה שיש לקבוצה של מרקיז טיג, ניב ברקוביץ' ואריק אלפסי מה למכור בזירה האירופית. בנטיבספור היא הקבוצה החזקה בבית (א') על הנייר וסיימה במקום החמישי בליגה הטורקית החזקה. נהריה באה כאנדרדוג מוחלט למשחק, ותנסה לתת פייט.

הגביע האירופי, משחקים נבחרים:

הסבר על השיטה: יש 2 קונפרנסים, בקונפרנס הראשון 3 בתים עם 4 קבוצות ו-2 של 3 קבוצות. בשני יש 3 בתים עם 4 קבוצות ואחד עם 3 קבוצות. כל הקבוצות שמסיימות ב-2 המקומות הראשונים בבית עולות לשלב הבא וכך גם 2 הקבוצות הטובות ביותר בכל קונפרנס שמסיימות במקום השלישי.

19:30-לוקויל אקדמיק (בולגריה)-בני הרצליה. בני הרצליה במשחק מול לוקויל אקדמיק, אלופת בולגריה ואחת הקבוצות החזקות במפעל המשני של פיב"א. לא מדובר בפתיחה אידיאלית, אבל אין לאקדמיק שחקן שיכול להשתוות על הנייר לג'ף אדריאן של הרצליה. מיקי גורקה ככל הנראה יתבסס עליו לצד התרומה של אדום ג'קו וכארם משעור.

NBA – משחקי הכנה:

2:00-קליבלנד קאבלירס-וושינגטון וויזארדס. קליבלנד ממשיכה לבחון את כל המחליפים שלה ולראות מי יתרום כמה שיותר לקראת העונה. כשאנחנו מתקרבים בצעדי ענק לעונה הרגילה, מאוד סביר שוושינגטון תעשה אותו דבר.

2:30-אטלנטה הוקס-ניו אורלינס פליקינס. זה יכול להיות המשחק האחרון של שון דאוסון כשחקן ניו אורלינס. הפליקינס החתימו את קווינסי פורד, גארד/פורוורד ששיחק בקדם העונה גם במדי יוטה ושוחרר, והמעמד שלו בקבוצה מדרדר. מנגד באטלנטה הווארד ושרודר קיבלו מנוחה מול המג'יק וקיים סיכוי גבוה שלא ישותפו במשחק הזה. טים הארדוואי וטאורן פרינס הרשימו מול אורלנדו וימשיכו לנסות להוכיח שמגיע להם מקום ברוטציה בעונה הסדירה.

2:30-מיאמי היט-אורלנדו מג'יק. מיאמי נתנה מנוחה לוויטסייד, טיילר ג'ונסון ודראגיץ' מול מינסוטה וצפויה לעשות אותו דבר בדרבי הפלורידיאני. אורלנדו צמצמה לאחרונה את הסגל ל-16 שחקנים ונראית כקבוצה שכמעט מוכנה לחלוטין לעונה, כאשר ארינזה אונאקו, האיש וזריקות העונשין ממכבי ת"א, יכול להפוך לשחקן NBA לגיטימי.

3:00-אוקלהומה סיטי ת'אנדר-דנבר נאגטס. סטיבן אדאמס נראה מעולה ליד סאבוניס במשחק ההכנה האחרון של הת'אנדר עם 20 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4 חסימות. מאוד מעניין לראות איך השניים ישחקו מול ניקולה ג'וקיץ' ויוסוף נורקיץ' שעושים קולות של אחד מהקווים הקדמיים החכמים שיהיו בליגה ב-2016/17.

5:00-סקרמנטו קינגס-לוס אנג'לס קליפרס. הקליפרס ניסו כבר מגוון פתרונות לעמדת הסמול פורוורד שלהם, כשבמשחק האחרון פתח לוק ריצ'ארד מבאה א מוטה שאייש את העמדה בעונה החולפת. סביר שיפתח גם היום, אבל זאת השאלה הגדולה של המשחק הזה. בסקרמנטו כספי היה נהדר במשחק מול הוויזארדס (16 נקודות ב-79% מהשדה) והנבחן למאר פטרסון היה טוב עם 14 נקודות. קיים סיכוי שייגר ישמור אותו, את קאזינס ואת קוליסון לקראת העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יאיר זעפרני
18/10/2016 9:04:55

בפיב"א פשוט מכורים למפעלים עם שיטות מוזרות, הזדמנויות אחרונות ולעשות הכל בשביל שאוהדי הכדורסל ישלטו במתמטיקה…

עידן
עידן
18/10/2016 9:30:49

+1
קראתי ועדיין לא הבנתי מה הם רוצים מחיי

יאיר
יאיר
18/10/2016 11:40:59

ראוי לציין שכל המשחקים של נהריה, ראשון לציון והרצליה ישודרו בשידור חי בערוץ היוטיוב של פיב"א. אמנם בלי פרשנות וקריינות אבל אולי מוטב כך…

יאיר
יאיר
18/10/2016 19:57:52

רק בוא לא נתלהב יותר מדי מאקדמיק סופיה