MASTERPIECE!!! קאבס 0 – דודג'רס 1 / מנחם לס

שיקגו קאבס 0 – לוס אנג'לס דודג'רס 1 (1-1)

היה זה משחק שניתן לכנותו "הסטורי". את מה שהפיצ'ר קלייטון קרשאו עשה הערב צריכים לצלם FRAME-BY-FRAME ולהשתמש בו לשנים רבות כדי להגדיר "PERFECT PITCHING". זה לא היה PERFECT GAME וזה לא היה NO HITTER, אבל היתה זו הצגת פיצ'ינג שלא נראתה כבר הרבה זמן.

לוס אנג'לס  דודג'רס עשו מה שהם באו לעשות: להחזיר את יתרון הבית לעצמם. לא שיתרון בית בבייסבול הוא קריטי כמו בפוטבול או כדורסל, אבל לשחק בבית תמיד טוב יותר מאשר בחוץ. המשחק הבא ביו השתיים הוא ביום שלישי ב-5:30 בלוס אנג'לס (8:30 זמן ניו יורק)

היה זה משחקו הטוב ביותר של קרשאו עד עתה בפוסט-סיסון. קרשאו הוא הפיצ'ר הטוב מכולם, והערב הוא היה במיטבו. מולו עמד פיצ'ר שהוא מועמד ל-CY YOUNG AWARD ושניצח את תואר ה-ERA – קייל הנדריקס, אבל הערב ראינו מי הוא המלך.

קרשאו עשה זאת די פשוט: כדורים מהירים (FAST BALLS) בדיוק מקסימלי ולכן הוא הוליך רק שחקן אחד באינינג השביעי. שחקני הקאבס פשוט לא הצליחו לחבוט את כדוריו כשהם פוגעים שוב ושוב באוויר של האיצטדיון.

הוא הוכיח שכל השאלות בקשר לעייפותו היו מיותרות. הוא זרק כדורים בין 94 ל-98 מייל אחד אחרי השני, ומאחר ושחקני הקאבס לא פגעו בהם ולא היו הרבה כדורי פאול, הוא זרק 7 אינינגס מלאים עם ס"ה 84 זריקות. לקאבס היו רק 2 חבטות נגדו.

אבל אנחנו מדברים כל כך הרבה על קרשאו ששוכחים את קייל הנדריקס שחבטו נגדו רק 3 חבטות. אבל אחת מהן, של אדריאן גונזלס באינינג השני, היתה HOME RUN.

אז מה היתה הבעייה של הנדריקס?

שחקני הקאבס שמשך כל העונה היו החובטים הטובים ביותר בליגה – שכחו לחבוט. לאורך ולרוחב כלהליינאפ אתה רואה שחקנים עם 2 מ-22, 1 מ-18, 3 מ-20. אלא שחקנים של 300. בחבטות שלפתע שכחו לחבוט.

בייסבול אינו שונה מכדורסל או כל משחק אחר: הגנה לא מספיקה. אתה צריך גם התקפה. המשחק שהנדריקס זרק היום היה מנצח 95% מהמשחקים, אבל שחקני הקאבס לא נתנו לו את הראן שהוא היה צריך.

וחובה להזכיר את קנלי ג'נסן, 'הסוגר' של הדודג'רס שנתן גם הוא הצגת פיצ'ינג לפנתאון. הוא הסתכל לששה חובטים בעיניים באינינג ה-8 וה-9 ושרף את ששתם, בסטרייק אחרי סטרייק עם כדור ה-CUTTER המצויין שלו. הוא הזכיר לי כל כך את מריו ריברה מהיאנקיס שכל מה שהיית צריך לתת לו הוא ראו אחד יתרון, והוא סגר את המשחק.

אני חייב להגדיר את משחק קרשאו + ג'נסן כמשחק כמעט מושלם של פיצ'ינג, שהיה תענוג לכל אוהד אמיתי של המשחק.

הדודג'רס הוציאו את קרשאו מהמשחק אחרי שהחובט האחרון של הקאבס באינינג ה-7, חבייר באאז, חבט כדור שהעמיד את כל הקהל על רגליו כי הום-ראן היה מביא שניים הביתה. אבל הכדור ניתפס 2-3 מטרים לפני הגדר.

לפי ESPN ישנו ניקוד של אחד, BILL JAMES, הנותן נקודות על פיצ'ינג. הניקוד הערב של קרשאו היה 80. הניקוד הטוב ביותר שלו עד עתה בפוסט סיסון היה 76.

עוד פרט מעניין לחובבי טריוויה: קרשאו הוא הפיצ'ר הראשון לשרוף את כל 14 החובטים הראשונים שעמדו מולו בפלייאוף, מאז סנדי קופאקס עשה זאת ב-1963.

אולי זה נותן לכם מושג על החשיבות ההסטורית של המשחק הזה.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. ועוד פרט היסטורי:
    פיצ'רים שעשו שאט-דאון לקאבס בבית, בפוסט-סיזן:

    אד וולש, וורלד סירייס 1906, 0-3
    בייב רות', וורלד סירייס 1918, 0-1
    קלייטון קרשאו, אליפות הנשיונל ליג 2016, 0-1

    1. איזו קריירה מטורפת הייתה לבייב רות'!
      הוא התחיל בכלל כפיצ'ר, ולא סתם פיצ'ר, פיצ'ר אדיר.
      ואז הפך לחובט הגדול בכל הזמנים.

      1. גיא ויתר אומת הפוטבול. מקבילה לזה אצלכם?
        שחקן הגנה פנומן (אבל ברמה הכי-הכי גבוהה), ובמקביל גם בהתקפה? דיון אולי?
        למרות שההשוואה הנכונה היא קווטרבק אולסטאר שהוא גם שחקן הגנה כזה, וזה דמיוני.

  2. אני לא אוהב את הדודג'רס,
    אבל אני מאוד שמח שקרשאו מאזן את העיוות הסטטיסטי, ונותן השנה פלייאוף שקצת יותר מתאים לרמתו.

    1. איזה 4 ימי מנוחה ?
      הפעם הקודמת שקרשאו זרק היה במשחק מס 1 נגד הנשיונלס עברו מאז 9 ימים .
      במשחק מס 5 לפני שלושה ימים הוא נכנס כקלוזר. וזרק בסהכ 7 פעמים . כמה השפעה יש. ל 7 זריקות לפני שלושה ימים על פיצר שמורגל לזרוק 100 + במשחק.

  3. לגבי הערב:

    גמר האמריקן ליג, קליבלנד מגיעה לטורונטו ביתרון 0-2 לשלושת משחקי החוץ בסדרה.

    הנתון שישמח את טורונטו:
    קליבלנד חובטת בבית מצוין, שניה בכל ה-AL (אחרי הרד-סוקס).
    בחוץ? אחרונה! נסיגה מ-288 ל-236, וזה ה-מ-ו-ן.

    עוד לזכות הקנדים, הפיצ'ינג הפותח של קליבלנד. בימים כתיקונם היה פותח קרלוס קאראסקו או דני סלזאר. שניהם בחוץ עד סוף העונה. הצרות לא הסתיימו, מגיש הערב הוא טרוור באואר, עם עשרה תפרים בפינקי פינגר שלו.
    מול מרכוס סטרומן של טורונטו, שאפשר העונה לקליבלנד רק 2 ריצות ב-14 אינינגז.

    והנתון של קליבלנד: ביתרון 0-2 בגמר האמריקן ליג, 24 מ-27 קבוצות הבטיחו את עלייתן לוורלד סירייס.

    3 לפנות בוקר. משחקים 4 ו-5 (אם לא יהיה סוויפ – ולא יהיה) ישוחקו מייד בהמשך, משחקי יום, בשעה 11 בלילה שלנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט