ענייני הופס: המפסידנים הגדולים מעונת הטריידים / מנחם לס

כשהאבק התפזר וההתלהבות שככה, מה ההרגשה אחרי עונת הטריידס המטורפת הזאת? אני לא יודע אם אתם מרגישים אותה אכזבה שאני מרגיש. אני לא יודע, נראה לי שהיו הרבה יותר מפסידנים מזוכים מכל בלגן הטריידים. בואו נראה באמת מה קרה. אין כל סדר בבחירת הלוזרים כי כיצד אפשר להעדיף סטירה על בעיטה, או להיפך? אז אתה השחקנים, הקבוצות, והליגה כולה שחטפו בעיטה טובה בתחת:

1. השאיפה לשוויון – PARITY בליגה.

ה-NBA היא הליגה הפחות שוויונית בכל עולם הספורט המקצועני כאן. ב-NFL אין אף קבוצה דומיננטית. לפחות שליש מקבוצות ה-NFL יכולות לנצח את הסופרבול מבלי שאיש יתפלא. אותו דבר בבייסבול, אם כי עתה כשהעונה היא בשלביה האחרונים, היאנקיס הם שוב בראש, אך מה הבטחון שינצחו בוורלס-סרייס? אין כל בטחון כזה. תראו היכן הרד סוקס יושבת. גם בהוקי קרח איש לא יכול להצביע היום על קבוצות יוצאות דופן מהשאר. ב-NBA, בשני הקצוות, הקבוצות הטובות ביותר התחזקו, בעוד השאר צועדות – בגדול – במקום. מיאמי, הקבוצה הטובה בליגה, התחזקה משמעותית עם ריי אלן ורשאד לואיס. הלייקרס – אחת משתי הקבוצות הטובות במערב – התחזקה מאד עם דווייט האוארד וסטיב נאש. אוקלהומה-סיטי נשארה אוקלהומה-סיטי, ועבורה זוהי התקדמות עצומה כי לקבוצה צעירה כמוה שארבעת כוכביה הם ילדים ממש – דוראנט, ווסטברוק, הארדן, ואיבקה – שנה נוספת של וותק ונסיון שווה לשני דווייט האוארדים. היה חשש שאיבקה לא יוחתם, אך הוא חתם לחוזה רב-שנים, ועם הארבעה האלה כמיקשה אחת, כל שנה עד שנת 2019 לפחות, תהיה שנה עם פוטנציאל גדול יותר.

אז מי המפסידה? המפסידה היא כל הליגה כי אני לא רואה יריבה ממשית אחת שתוכל לשבור את מיאמי בדרכה לאליפות המזרח, כשבצד השני רק הלייקרס תוכל לעצור את הת'אנדרס, ורק הת'אנדרס תוכל לעצור את הלייקרס. אולי ה-COLLECTIVE BARGAINING יעבוד באחד הימים בליגה, אך לא בשנים הקרובות.

2. אורלנדו מג'יק

למסכנים מהעיר של מיקי מאוס לא היתה ברירה. אילו סרבו לטרייד של דווייט, הם היו מפסידים אותו בעוד שנה ללא כל תמורה. זה מוריד מהכאב של איבוד השחקן שהחזיק אותם בתמונת המזרח בשנים האחרונות. הם נפלו מקבוצת פלייאוף אמינה לקבוצה שעלולה לסיים אחרונה במזרח העונה. לדעתי רוב הניגן יכול היה להשיג יותר עבור האוארד לו לא חיכה כל כך הרבה זמן. חוץ מזה, מה הוא מחתים את ג'מיר נלסון לחוזה ארוך טווח כזה אם הוא רוצה לבנות קבוצה חדשה? אם תחשבו על זה, ארון אפללו הוא השחקן הטוב ביותר שהוא יכול להצביע עליו מכל אלה שהגיעו, בעוד שהוא איבד את השחקן שהוא אולי בעל הערך הגדול בכל העולם. אני מסתכל על הקבוצה ולא יכול לחשוב על חמישייה טובה מג'מיר נלסון, אפללו, הידו טורקוגלו, גלן דייויס, וניקולה ווצ'צ'יץ. זאת לא החמישייה שהייתי רוצה לאמן העונה בליגה הזאת.

3. יוסטון רוקטס

יוסטון גאה בדריל מוריי, הגאון של המניבול שלה, שהיה לו את הקיץ השחור ביותר שיכול היה לחלום עליו. הדג היחידי שהוא יכול להצביע עלין הוא ג'רמי לין, אבל אני, לפחות, לא אתפלא אם הוא יתגלה כדג מלוח העונה. האם אתם יודעים שיש לו היום 21 שחקנים ברוסטר? מה הוא מתכונן לעשות עם 21? אולי ישנם לו סודות שהוא לא מגלה. כשלונו הגדול ביותר היה בנסיון לדוג את האוארד. רחמנות על קבוצה ששלושת כוכביה נכון להיום הם ג'רמי לין, עומר אסיק, וקווין מרטין.

4. רמון סשיונס

כל מה שסיים לסשיונס את הקריירה בלייקרס היה משחק איום אחד בפלייאוף. הוא בצ'יק אחד הפך מפוינט גארד מלהיב שסוף-סוף נולד מחדש ללייקרס, לשחקן ששוב יהיה פוינט גארד נישכח באיזו שהיא קבוצה. שם הקבוצה היא שרלוט בובקאטס. קמבה וולקר יהיה הפוינט גארד וסשיונס ייאלץ לשחק כמחליף מהשחקן, ואז עם ג'רלנד הנדרסון במקום קובי בריאנט.

5. שיקגו בולס

לשיקגו בולס היה בעונה שעברה את הספסל הטוב בליגה עם סי.ג'יי ווטסון, טאג' גיבסון, עומר אסיק, קייל קורבר, ועוד. העונה הספסל שלהם יהיה מורכב מנייט רובינסון, מרקיז טיג, מרקו בלינלי, וולדימיר רדמנוביץ', ג'ימי בטלר, ונאזר מוחמד. היש צורך להמשיך בהסברים?

6. ניו יורק ניקס

ניו יורק עשתה הכל להגיע לכיתה של מיאמי, או לפחות הסלטיקס. מה אתם אומרים על ריימונד פלטון וג'ייסוד קיד כתחליף לג'רמי לין? יכול ללכת לכל כיוון, אבל ההבדל בלתי משמעותי לחלוטין. בשעה שהנטס עושים רעש עם ג'ו ג'ונסון, ג'רי סטקהאוס, מירזה טלטוביק, סי ג'יי ווטסון, ורג'י אוונס רק 17 תחנות סבוויי ממדיסון סקוור גארדן, כל מה שהניקס יכולים להציע הוא מרכוס קמבי העתיק. אני לא החזקתי ממנו כששיחק בניקס לפני 17 שנה, אז שאני אתלהב עכשיו? הניקס לא יהיו הטובים ביותר באזור האטלנטי. הם אפילו לא יהיו הטובים ביותר בתפוח הגדול.

7. דאלאס מבריקס

איך, איך, איך נפלו גבורים? אחרי שסופרמן אמר לא למרק קיובן, ההחתמות של אלטון בראנד, כריס קיימן, ודרן קוליסון, נראות מיותרות וחסרות משמעות. מרק קיובן טוען שעוד שנתיים דווייט האוארד ישחק בדאלאס. כן? מה הבטחון? ואז דירק נוביצקי כבר לא יהיה. גם העזיבה של ג'ייסון יסון קיד – שני היסודות שדעליהם עמדה המבריקס עזרו לרעות בשדות זרים. דאלאס תהיה קבוצת תחתית העונה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. OMG אני מקווה מאוד שאתה טועה והמאבס יהיו בפלייאוף. ואם זה יקרה זו שוב תהיה הוכחה שריק קרלייל המאמן הטוב בNBA אחרי פופ.

  2. אף קבוצה במזרח לא נראית כמסוגלת להפיל את מיאמי ולכן מראש הגעה לגמר המזרח היא ההישג שאליו כולם מכוונים.
    נכון שאני לא אובייקטיבי, אבל הניקס לא נראים פחות טוב מאף קבוצה אחרת במזרח. האם זה יספיק כדי להיפגש עם מימאי בגמר? לא בטוח, מכיוון שהנטס, שיקגן ובוסטון עדיין מועמדות בטוחות יותר. האם זה יספיק כדי לסיים 1-4? יכול מאוד להיות. בכל מקרה אני לא מבין איך בדיוק הם נכנסו לרשימת המפסידים אחרי שהתחזקו כמעט בכל עמדה אפשרית. בסופו של דבר הניקס יקומו וייפלו על פציעות.
    קובן הוא הבעלים הכי אובר רייטד בליגה לדעתי האישית. היכולת שלו לאבד שחקנים טובים גדולה בהרבה מהיכולת שלו להביא כאלה לקבוצה. קשה לי להאמין שדאלאס לא יגיעו לפלייאוף השנה, אבל האם זה מספיק? לא !
    יכול להיות שמיאמי, אוקלוהומה והלייקרס הן הקבוצות הדומיננטיות בליגה, אבל בהשוואה לשנים קודמות (מימי ג'ורדן העליזים ועד קובי את שאקיל ואימפריית סאן אנטוניו) הליגה מאוזנת ותחרותית.

    1. הניקס התחזקו בכל עמדה? גם בפוינט גארד? כששומפרט יחזור השינוי היחיד הוא בפוינט גארד. כל הארבעה נשארים כי שומפארט היה עולה במקום פילדס. הניקס נשארה אותה קבוצה לטוב או לרע ללא ג'רמי. אני מקווה שאתה צודק, אך לניקס יהיה קשה ביותר לעבור את הסלטיקס. גם פילדלפםיה תתן להם קרב על הכסף כשביינום יעפיל על צ'נדלר.

      1. כן, גם בפוינט גארד. קיד ופלטון עולים על לין. זה לא אומר שהמצב אופטימלי, אבל זאת עדיין התחזקות. אין לי ספק שלניקס יהיה מאוד קשה לעבור את הסלטיקס, הנטס, הבולס והסיקסרס, אבל לפחות השנה זה אפשרי. שוב, לדעתי גורל העונה ייקבע לפי מצב הפציעות, מכיוון שהסגל דיי מבוגר וחלקים ממנו שבירים…

  3. אל תהיו בטוחים כל כך שמיאמי תטייל לגמר,אתם לא לוקחים בחשבון את בוסטון שלדעתי התחזקה משנה שעברה ואם בחירות הדראפט שלה באמת טובים כמו שאומרים,אז היא תיתן פייט חזק למיאמי אפילו יותר טוב משנה שעברה,כמו כן אני מסכים עם ירון מאז שאני אוהד את הליגה תמיד היו איזה 4 קבוצות דומיננטיות מעל כל הליגה אם בתחילת שנות ה80 אז במזרח זה היה בוסטון ופילדלפיה,אחכ בוסטון ודטריוט ובמערב הלייקרס ויוסטון,ואחכ בשליטה של שיקגו שמתוך 6 אליפויות אולי 2 היו בסכנה(פיניקס ב93 ויוטה ב98) זה טבעה של הליגה,אני מסכים גם עם ירון שהניקס אמנם לא יתחרו על אליפות המזרח אבל יחסית לשנה שעברה הם התחזקו ואני לגמרי לא מסכים עם מנחם שדאלאס יהיו קבוצת לוטרי,אין מצב

  4. דאלאס לא עשו עבודה כל כך רעה בהתחשב בכך שהכוכבים העדיפו את ניו יורק ול.א, את העיר קשה לשנות. הם אולי לא מדהימים אבל הם יותר חזקים מהעונה שעברה, וכלכלית ההחתמות שלהם טובות גם בסכומים וגם בגמישות שתהיה להם בסוף העונה.
    אורלנדו – כל ההתנהלות מסביב לטרייד הייתה זוועה, לגבי נלסון, יכול להיות שמנסים ללמוד מה-GM של דנבר ולהחתים שחקנים כשאתה יכול, כדי להעביר אותם בטרייד אחר כך (אפללו, ננה) זה תלוי מה החוזה המסתורי שנלסון קיבל, אם ישחק טוב, יכול להיות שבאמצע העונה יוכלו להעביר אותו תמורת פרוספקט או בחירת דראפט ואז יש להם משהו יותר ממה שהיה להם אם היו נותנים לו ללכת.

    1. זאת הבעייה. אסור היה למרק קיובן לוותר על הכוכבים שעזבו. הוא השני בעושרו מכל הבעלים. הוא חייב היה להשאיר את ג'ייסון טרי בכל מחיר, ולא לתת לסנטרים שלו לברוח.

      1. מנחם, ג'ייסון קיד הוא שחקן גמור, פחות או יותר. אין לו את הרגליים בשביל להיות פוינט גארד פותח בליגה הזו. הויתור עליו היה הכרחי והגיוני. ג'ייסון טרי הוא אכן אבדה, אבל במקומו הגיע או ג'יי מיאו הצעיר והמבטיח, שאומנם לא טוב כמו טרי בג'אמפים של ה10-15 פיט, אבל בעל חדירה הרבה יותר מוצלחת, וטוב כמעט כמוהו בזריקות שהם צעד בתוך הקשת ומחוץ לקשת. אל תשכח שמדובר בשחקן של 4 מיליון לעונה בסך הכל, עם חוזה נוח, כך שבמידה והוא יצטיין קיובן יוכל להציע לו חוזה גדול יותר מקבוצות אחרות ובכך לשמור אותו בדאלאס. בכלל, דאלאס עשתה מספיק דברים בשביל לדאוג לכך שהיא תישאר תחרותית השנה, כשהיא גם מביטה אל העתיד- או.ג'יי מיאו מחד, קוליסון מאידך, וכמובן, מקום פנוי מתחת לתקרה על מנת להנחית את דוויט, כריס פול, או ביינום שיהיו חופשיים בסוף השנה.

  5. יניב – בוסטון התחזקה אבל משום מה כולם שוכחים שבוסטון נתנה פייט כל עוד בוש היה בחוץ, איתו זה לא כוחות. צריך לזכור שגם מיאמי התחזקה, לדעתי רשארד לואיס יכול להיות מאד משמעותי בעיקר נגד בוסטון (להרחיק את גארנט מהצבע, בוש בסנטר ולואיס זה סיוט של גבוהים שקולעים מבחוץ), וריי אלן הוא ריי אלן.

    1. אני מסכים. איכשהו זה עבר בשקט אבל מיאמי התחזקה מאוד!
      כמו שכתבתי, אני חושב שהשנה שאר הקבוצות במזרח יראו בעלייה לגמר המזרח הישג כביר. אני לא מאמין שמישהו מתכנן על אליפות, או על עלייה לגמר.

  6. לא-ב אני ממש לא בטוח שבוש זה כזה הבדל כמו שאתה מתאר,מה עוד שלדעתי בוש שהיה מצויין בגמר זה כי מכיוון שהוא חזר מפציעה הוא קיבל על עצמו תפקיד של רול פלייר לכל דבר ואני לא בטוח שהוא ישאר באותו סטטוס למשך עונה שלמה,לגבי מיאמי אז הם לקחו סיכון,אני מסכים איתך שעם לואיס וריי אלן יציגו את היכולת שלהם מהעבר אז כן מיאמי התחזקו ובגדול,אבל אם השנה האחרונה לא הייתה חד פעמית אלא התחלה של הירידה ביכולת שלהם מפאת הגיל אז החיזוק לא יהיה שווה כלום.אני גם מסכים עם מנחם שזה כנראה יהיה סמול בול של מיאמי נגד הפורנט ליין של בוסטון

  7. אל תדאגו אנחנו לא קבוצת תחתית.. גם בלי נוביצקי אנחנו חזקים ממספיק קבוצות במערב.. נעלה לפלייאוף מהמקום ה7-8.. למרות שאני לא רואה בזה טעם.. הייתי מעדיף לראות את דאלאס עובדים השני חזק חזק על השחקנים הצעירים שהצטרפו לקראת שנה הבאה ולהתחיל לבנות את העונה הבאה.. לא קרנ כלום אם נהיה קבוצה בינונית בשביל ששנה הבאה נחזור בכל הכוח על הליגה

    1. יניר,
      הצרה היא שעד שהצעירים יתחילו להשמיע קול, נוביצקי יפרוש, ואז כל הגלגל יצטרך להיות בנוי מחדש. דאלאס תישאר במקומות 7-9 בעתיד הנראה לעין

  8. מה שדאלאס עשו שנה שעברה היה בושה. הם ויתרו על אפילו לנסות להגן על התואר שלהם בשביל "הזכות, להתמודד על האוורד ודרון וויליאמס.

  9. הניקס עדיין קבוצה לא מאוזנת לחלוטין עם מאמן בינוני להחריד
    דאלאס היסטוריה
    אורלאנדו בית קברות לחיות שעשועים [ למעט ג'אמיר נלסון שייצא משם בטרייד טוב בהקדם]
    יוסטון??? ג'רמי מי??????????.

  10. לא נכון לגבי סשנס – הוא היה נוראי במשך כל הפלייאוף.

    אמנם הימר לא נכון מבחינת הלייקרס כשלא מימש את האופציה שלו על סך 4.5 מיליון לעונה הקרובה, אבל בעזרתו האדיבה של ג'ורדן הוא קיבל חוזה לשנתיים של 10 מיליון,..

    נכון, הוא ישחק בקבוצה הגרועה בליגה במקום בלייקרס, אבל ההבדל הכספי הוא מאד משמעותי, מה גם שמימוש האופציה שלו בלייקרס היה יכול בקלות להביא לכך שהוא יהיה כלול בטרייד עבור הווארד כחוזה שנה אחרונה…

    בסך הכל הכללי – היו מפסידים גדולים הרבה יותר ממנו.

    גם לא לגמרי מסכים לגבי דאלאס.
    נכון – ההימור הגדול על דרון לא הצליח (תיאורטית בלבד אפשר להגיד שעוד יש סיכוי עם הווארד), אבל הצורה שהם יצאו מזה היא לא פחות ממדהימה !!!

    לא רק גניבות כמו או ג'יי מיו בגרושים, אלטון בראנד באפילו פחות מגרושים, כריס קיימן לעונה אחת, ודארן קוליסון עבור מאהינמי – מה שישאיר אותם בתור קבוצת פלייאוף במערב – מקום 6 לדעתי, אבל הרבה יותר חשוב מזה, הם שמרו על הגמישות שתאפשר להם להציע חוזה לשחקנים כמו כריס פול, ביינום, אולי אפילו הווארד (קלוש).

    בשורה התחתונה דאלאס עשו מה שצריכה לעשות קבוצה שמכוונת גבוה. נכון – זה לא הצליח – מה שלא ממש היה תלוי בהם, אבל העבודה שדוני נלסון עשה כדי להתאושש – להשאיר אותם קבוצה טובה, וגם להשאיר אותם בעמדה מעולה לקיץ הבא, היא פשוט מצויינת.

    לא יודע אם הייתי שם אותם באותה רשימה כמו הניקס למשל – המפסידים הכי גדולים (חוץ מאורלנדו כמובן) הקיץ לדעתי.

    קבוצה נוספת שכן הייתי מכניס לרשימה היא פורטלנד – שהגיעו אל הקיץ הזה עם שתי בחירות דראפט גבוהות ומשהו כמו 30 מיליון מקום בתקרת השכר.
    אז כן – הם בחרו מצויין בדראפט, אבל מה מעבר לזה ???
    חלש מאד לדעתי. בערך המינימום שהיה אפשר לצפות מהקיץ שלהם. לא מספיק טוב כשעמדת הזינוק היא כל כך טובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט