קליבלנד 2 – טורונטו 1 / שיקגו קאבס 8 – דודג'רס 4 / מנחם לס

Chicago Cubs catcher Miguel Montero (47) watch the ball as he hits a grand slam during the eighth inning of Game 1 of the National League baseball championship series against the Los Angeles Dodgers Saturday, Oct. 15, 2016, in Chicago. (AP Photo/David J. Phillip)

מונטרו מסתכל באהבה על הכדור שנחבט מעבר לגדר!

שיקגו קאבס 8 – לוס אנג'לס דודג'רס 4 (0-1)

מיגואל מונטרו ב-PINCH HIT שעשה GRAND SLAM (תחנות מלאות, והוא חובט הום ראן, להביא 4 ראנס לקאבס) שהיה סך הכל השלישי בתולדות הבייסבול בפלייאוף.

הוא לקח שני כדורים לסטרייק. עוד סטרייק אחד ושיקגו קאבס מבזבזת BASES LOADED.

כדור אחרון. בום. חבטה שנשמעה בכל מדינת אילינוי. גראנד סלאם ששבר 3-3 ובחבטה אחת הקאבס מובילה 3-7.

ניגמר 4-8.

הפיצ'ר היה ג'ו בלנטון, הזורק הימני נגד החובט השמאלי, ושיקגו מובילה 0-1 במשחקים.

הבולפן של שיקגו BLEW הובלה של 1-3 כשהמנג'ר של שיקגו ג'ו מדן החליט להכניס PINCH HITTER במקום הפיצ'ר ג'ון לסטר שזרק מצויין. ראו שלסטר PISSED OFF  ברמות. הוא היה מוכן לעורר מהומה אבל כמובן שהוא לא יכול. הפינץ' היטר מיד נשרף בכדור חלש.

מדן החליט להכניס את הקלוזר הטוב ביותר שיש לקאבס ארולדיס צ'מפן שהיה מצויין עד שהוא הירשה שני ראנס שהישוו את ה-1-3 ל-3-3.

הקטור רונדון ניכנס ניכנס בתשיעי להגן על הובלת חמשה ראנס  אבל הירשה RBI דאבל לאנדרו טולס, לפני שצ'ייס אוטלי חבט לדאבל פליי שסיים את המשחק.

מונטרו חבט את ההום ראנס נגד בלנטון עם 2 OUTS לצד הימני של האיצטדיון, חבטה של מעל 400 פיט, ששם הגדר הימנית. פאולר המשיך עם הום ראן שעשה 3-8 לפני שהדודג'רס צימצמו ל-4-8.

קליבלנד – מטורונטו 1-2 (0-2  במשחקים)

כנראה שאף אחד לא גילה לג'אש טומלין ואנדי מילר  שהבעייה של קליבלנד אינדיאנס היא הפיצ'ינג. אף אחד לא סיפר לו ששני אסים מהרוטציה פצועים ולכן לאידיאנס אין כל סכוי.

לטומלין היתה פתיחה נהדרת נגד הבלו ג'ייז מטורונטו משל 5 אינינגס ו-2/3 כשהוא הירשה להם רק ראן אחד. בריאן שואו שרף אחד ואז אנדרו מילר הביא את הקבוצה לחוף מבטחים עד האינינג ה-9, ואז קודי אלן סיים את המלאכה.

עבודת מנג'ר מעולה של טרי פרנקונה המשתמש בבולפן באומנות ממש.

טומלין בן ה-31 הוא ימני עם כדור BREAKING נהדר והוא השתמש בו באינינגים ה-4 וה-5 באומנות כשהוא זורק כדורים במהירות 75 שכל מה שהם עושים זה לשקוע פתאום מעל עמדת החובט, ואלתו פוגעת רק באוויר.

פרנציסקו לינדור הפורטוריקני נתן עוד משחק מצויין עם סינגל בתחתית האינינג השלישי הביא את הראן ה-GO-AHEAD של האינדיאנס. היה לו גם אאוט אחד שלא האמנתי שאיש בבייסבול מסוגל לעשות.

אנדרו מילר המשיך את הדומיננטיות שלו בפוסט סיסון. הוא נתן לאידיאנס שני PERFECT INNINGS והוא שרף 5 מ-6 בסטרייקאאוטים. איש לא היה מסוגל לחבוט נגדו בפוסט סיסון והוא סיבה מס' 1 שקליבלנד נמצאת היכן שהיא.

טורונטו, הקבוצה עם החובטים הגדולים ביותר חוזה בטיסטה, אדווין אנקרנציון, וטרוי טולוסקי היו – יחד – 0 מ-10. כל טורונטו הצליחה לחבוט רק 3 ראנס.

לכן הם הפסידו, ובגלל חולשת האלות שלהם הבלו ג'ייז מפגרים 0-2 במשחקים!

Francisco Lindor stayed hot in Game 2 of the ALCS. (AP Photo/Matt Slocum)
פרנציסקו לינדור המצויין

 

8:00 בערב: שיקגו קאבס – לוס אנג'לס דודג'רס

היכול להיות דבר מותח וגדול מזה?

השיקגו אבס, שכל אוהד בייסבול בעולם רוצה שהיא תנצח (אחרי הקבוצה שהוא אוהד כמובן) נגד הקבוצה שהיא משהו כמו מנצ'סטר יונייטד/מכבי ת"א כדורסל/ניו יורק יאנקיס – קבוצה של מג'יק ג'ונסון ושאר מולטי-מיליונרים, הקבוצה של הוליווד, והקבוצה השנואה שברחה מברוקלין לפני יותר מחצי מאה?

הקאס זכתה בוורלד סרייס האחרון ב-1908, והיא השנה היתה הקבוצה מספר 1 בבייסבול בשתי הליגות גם יחד.

אתה לא יכול לפנטז אפילו סידרת פננט של ה-NL גדולה ובומבסטית מזו. לא פחות מפרנק סינטרה נגד בינג קרוסבי. לא פחות מקלינט איסטווד נגד ג'ון וויין (ג'ון וויין מנצח אפילו עם קולט 45 ישן ומסיכה על העיניים!).

אונלי דב בסט בייבי!

הקבוצה שכולם אוהבים נגד הקבוצה העשירה ביותר בבייסבול מבחינת משכורות לשחקנים (אבל מבחינת שווי היאנקיס שווה יותר ממנה; מדובר היום ב-4 מיליארד דולארים ערך קבוצה!).

שני פיצ'רים צעירים – אחד מכל קבוצה – הטובים ביותר בביזנס הולכים אחד נגד השני (אם כי נראה שלא ישחקו אחד נגד השני אלא אם כן הסידרה תמשיך ל-6 או 7 משחקים, ג'ייק ארייטה מהקאבס וקלייטון קרשאו מהדוד'רס. גם כריס בריאנט נגד קורי סיגר לא נופל בהרבה ממפש הגדולים ראש בראש. "קרב באוקיי קוראל" לא פחות ולא יותר.

אפשר להגדיר קרב זה כקרב של "עומק" נגד "כשרון". מין "סך הכל" נגד "דינמיות ועליונות רגעית". מין בוסטון סלטיקס הדולה, הכוללת, העובדת, ששחקניה צווארונים כחולים, נגד השואו-טיים של הלייקרס עם מג'יק וכל שאר 'הרעים'.

יכול מאד להיות שכבר שנים לא היה פננט מהמם כזה. ממש קרב על משקל כבד בין מוחמד עלי לג'ו פרייזר. אני מת שהקאבס תצא מנצחת, אבל לא משנה מי תנצח, מצפה לנו קרב שמזמן לא היה כמותו. רק להזכירכם שהעונה הקאבס גברו על הדודג'רס 3-4 בשבעת המשחקים ביניהם, רק להדגיש את השוויון בין השתיים.

הקאבס היא במצב נינוח אחרי שחיסלה את הג'איינטס. הדודג'רס יותר עייפה וסחוטה.

תכנית המשחקים:

Game 1: Saturday, Oct. 15, in Chicago, 8 p.m. ET (TV coverage on FS1)
Game 2: Sunday, Oct. 16, in Chicago, 8 p.m. ET (FS1)
Game 3: Tuesday, Oct. 18, in Los Angeles, 8 p.m. ET (FS1)
Game 4: Wednesday, Oct. 19, in Los Angeles, 8 p.m. ET (FS1)
Game 5*: Thursday, Oct. 20, in Los Angeles, 8 p.m. ET (FS1)
Game 6*: Saturday, Oct. 22, in Chicago, TBA (FS1)
Game 7*: Sunday, Oct 23, in Chicago, TBA (FS1)
*if necessar

פיצ'ינג:

Game 1: Kenta Maeda (3.48) ERA vs. Jon Lester (19-5, 2.44 ERA)
Game 2: TBA vs. Kyle Hendricks (16-8, 2.13 ERA)
Game 3: TBA vs. Jake Arrieta (18-8, 3.10 ERA)
Game 4: TBA vs. John Lackey (11-8, 3.35 ERA)
Game 5*: TBA
Game 6*: TBA
Game 7*: TBA
*if necessary

הקאס עמוסים בפיצ'רים. יש להם 3 מועמדים לגיטימיים ל-CY YOUNG AWARD – ג'ון לסטר, קייל הנדריקס, וג'ייק ארייטה. שלושתם נתנו MASTERPIECES בנצחונם העונה על הדודג'רס. אבל מנגד כמובן שיש את הפיצ'ר הטוב ביותר בבייסבול, קלייטון קרשאו, שבוודאי קיבל המון בטחון אחרי שהיה האיש החשוב ביותר בהגעה ל-NLCS כי עד עתה הוא לא היה כזה גדול בפלייאוף. מה שהוא עשה נגד וושינגטון היה ממש פיצ'ינג במיטבו. הרבה תלוי בפיצ'ר השני קנטה מאדה היפאני. האם הוא יעמוד במתח ובהופלה? 100 צלמים יפאניים יצלמו כל צעד וכל תזוזה שלו 7/24. היפאנים פסיכים על בייסבול, ובהרבה מובנים אפילו יותר מהאמריקאים. כשיש להם כוכב אמיתי, הוא הפוך אצלם לקדוש, ומאדה הוא כוכב צעיר בהתהוות. חוליו  יוריאס היה העונה בעיקר פיצ'ר מחליף אבל דייב רוברטס ייאלץ להשתמש בו הפעם כפותח. אין לו ברירה.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 259 תגובות

  1. אני לא מבין משהו: למה הקבוצות מפרסמות את הפיצ'רים שלהן ימים לפני המשחק?

    זה לא נותן יתרון מסויים לקבוצה השנייה (למשל, אם יש פיצ'ר שפחות מוצלח מול חובטים שמאליים שמים מולו הרבה חובטים שמאליים)? יש איזה חוק של הליגה שמחייב את זה?

    תודה על הפריוויו כמובן.

      1. הסבר טוב, תודה.

        השאלה הבאה (והמתבקשת) היא למה יש סדר קבוע של חובטים? לא עדיף לתת לכמה שיותר חובטים לשחק במהלך העונה ולראות במה כל אחד מצטיין ואז לשבץ את החובטים הטובים ביותר בהתבססות על חולשות המגיש היריב?

        זה נראה כמו לעלות עם אותה חמישייה בכל משחקי העונה הסדירה והפלייאוף ב-NBA (לא כולל שינויים שנכפים בגלל פציעות).

        1. 2 נקודות –

          סדר החובטים. את סדר החובטים על המנג'ר להגיש לשופט המשחק לפני תחילת המשחק, ואחרי שהוגש הסדר קבוע ולא ניתן לשינוי (למעט חילופים).
          סדר החובטים מוגש ב-2 העתקים. אחד נשאר בידי השופט, השני מוגש למנג'ר היריבה.

          הפיצ'ר. בגלל שפיצ'ר זקוק למס' ימי מנוחה, נוצר סדר מסוים שקשה מאוד לשנות.

          1. מקבל את ההסבר בקשר לפיצ'ר. אבל עדיין, אי אפשר לשנות את סדר החובטים לפני שמגישים אותו למאמן היריבה ולשופט? גם חמישיות לא מחליפים בדקה ה-90, אלא אם מישהו נפצע, אבל אפשר לשנות ממשחק למשחק.

        2. מה שכתבת על סדר החובטים זה בערך מה שקורה.
          לרוב הקבוצות בליגה יש לפחות עמדה אחת או שתיים שהן "PLATOON" – שבעצם יש שני שחקנים (בדרך כלל אחד ימני ואחד שמאלי) שמשחקים בעמדה על בסיס המגיש שנגדם.
          בנוסף במהלך העונה נוצרות הזדמנויות – סדר החובטים יכול להשתנות ממשחק למשחק.

        3. רועי הסדר של החובטים עשוי להשתנות אבל יש הגיון בליין אפ
          חובטים 1-2 – מהירים , בעלי אחוזי חבטה גבוהים עם יכולת
          לרוץ ולגנוב בסיסים
          חובטים 3-5 , חובטים עם עוצמה ויכולת לעשות הוםראן
          חובטים 6 ומטה , החובטים הפחות טובים בדרך כלל ,כאן דווקא יש שינוים בעיקר ב 7-8-9 ( ב NL , הפיצר חובט 9 )

      2. זה לא מדויק. מנג'רים לא אחת, במיוחד בפלייאוף, ישחקו עם סדר החובטים בהתאם לפיצ'ר מולו הם אמורים להתמודד. אחת הסיבות המרכזיות היא באמת אם הוא זורק ימני או שמאלי.

        1. היאנקיס, בשנות האליפות עם רג'י ג'קסון, נטלס, רנדולף, פינלה, והשאר שיחקו באותו ORDER של 4 הראשונים 3-4 שנים מבלי לשנות, ולא משנה מי היה הפיצ'ר.

          1. זה פשוט לא נכון. ברור שהיה להם ליינאפ מועדף אבל כל מנג'ר משחק עם הליינאפ שלו בהתאם לצורך וכך היה גם עם היאנקיס.

  2. אני מחזיק אצבעות לקאבס.
    הדודג'רס הוציאו כמעט חצי מיליארד דולר על משכורות בשנתיים האחרונות.
    הקאבס?
    235 מיליון.
    וזה לא שהקאבס קמצנים. הם ממוקמים במקום ה-12 בטבלת השכר (מתוך 30 . ראשונה, כאמור, זו לוס אנג'לס. אחרונים הם האסטרוס עם 69 מיליון. שזה פחות משליש מהתקציב של הדודג'רס!)

    1. מה שמדהים כאן זה שבבייסבול אין תקרת שכר והפערים הכלכליים בין הקבוצות אדירים, ובכל זאת במילניום הנוכחי אף קבוצה לא זכתה באליפות פעמיים ברצף.
      קנזס סיטי האלופה המכהנת לא עלתה אפילו לפלייאוף. הג'יינטס שזכו ב-10, 12 ו-14 לא העפילו לפלייאוף ב-3 העונות המקבילות. הרד-סוקס שזכו ב-2013 – בעונה הבאה סיימו מקום אחרון בבית!
      תארו לעצמכם מצב שבו בעונה הבאה גם קליבלנד וגם הווריורס בNBA לא מעפילות אפילו לפלייאוף…

    2. גיא
      בייסבול זה הענף היחיד שאין קורלציה בין כסף להצלחה
      אז הדודג׳רס משלמים הרבה , אז ???
      הג׳יאנטס שומרים את הכסף בכיסים ? אני לא בטוח

      1. יש לי נטייה גנטית קלוקלת לאהוד את האנדרדוגס.
        על הדודג'רס, על היאנקיס, אפשר לכתוב המון דברים. אנדרדוגס לא.

        הג'איינטס תמיד בטופ 10 של הפיי רול. אבל לא בספרות של יאנקיס/דודג'רס.
        השנה הג'איינטס היו במקום החמישי בטבלת השכר, 47 מיליון פחות מהדודג'רס (השנה הדודג'רס שילמו 28% יותר מהג'איינטס, שזה לא נורא.
        בשנה שעברה הג'איינטס במקום החמישי בטבלת השכר (ושילמו 10 מיליון יותר מהשנה), 100 מיליון פחות מהדודג'רס! זה כבר פער של 58%!

        (והאמת היא, שאני די אוטומטית נגד הדודג'רס, רק בגלל שהם מלוס אנג'לס. שום סיבה הגיונית אמתית. הרי כל אוהד היה רוצה שקבוצתו תפתח את הארנק, ובצדק!)

        1. אתה כנראה הבן אדם היחיד בפלנטה שחושב ש הדודג׳רס פייבוריטים מול הקאבס
          מועדון יכול להיות ״שנוא״ או עם אג'נדה מסוימת אבל מול הקאבס הדודג׳רס אנדרדוגס ביג טיים

        2. אפרופו כסף
          המטס עלו על המסלול ההצלחות כשהתחילו תהליך של שפיות
          החוזים הגדולים של פדרו וסנטנה לא הביאו את הקבוצה לוורלדסירייס
          לדעתי כסף לא קובע הרבה בבייסבול ( פחות מענפים אחרים )
          האסטטורס אגב אחלה קבוצה בכלום כסף

          1. אתה ללא ספק צודק.
            הקארדינלס, לדוגמה, לעולם לא נמצאים בטופ 10 של המשכורות.
            הם תמיד במירוץ לפלייאוף, ויש באמתחתם מספר זכיות מרשימות.

            נקודת המוצא שלי היא לא העונה, היא הרגע בו החליטו בלוס אנג'לס לזכות בוורלד סיריס בכל מחיר (וזה חתיכת מחיר)
            בכל הנוגע למשכורות הם והיאנקיס נמצאים בספרה נפרדת משאר הליגה.
            כך שזה בסדר, גם את היאנקיס אני לא סובל…

            (ולא, אני לא חושב שהדודג'רס פייבוריטים מול הקאבס. אני גם לא חושב שהם פתחו את העונה כאנדרדוג נטול צפיות.)

  3. מה שקליבלנד, עם תקציב נמוך מאוד, עושה הוא לא פחות מנס. בעיר כי – מנחם אולי הספיק לשכוח – בחודש האחרון נפצעו וסיימו את העונה שני פיצ'רים מובילים שלה, מס' 2 ו-3 ברוטציה. קרלוס קראסקו ודני סלזאר.
    זו מכת מוות בפלייאוף. היא היתה אמורה לחטוף סוויפ מבוסטון, הקבוצה הכי אימתנית באמריקן ליג – ועשתה עליה סוויפ.
    והיא עושה את זה עם מה שנשאר מהפיצ'ינג הפותח (קורי קלובר), וריליף-פיצ'ינג מצוין, ומשחק קבוצתי אדיר. כמעט ללא טעויות בהגנה, וניצול של כל מיני "קטנות".
    דוגמא אחת מאלפת להבדל היסודי בינה לטורונטו, עם סוללת החובטים במשקל כבד שלה:
    ממוצע גניבות הבסיסים בעונה לקבוצה עומד על 77.
    טורונטו עשתה 54, בפחות מ-70 אחוז הצלחה.
    קליבלנד – 134, ביותר מ-80 אחוז הצלחה.
    היינו, זה סמול-בול נודניקי, מול מתאגרף במשקל כבד.

    מדד טוב לדעת איך המשחק ביניהן יתפתח הוא הומראן לטורונטו:
    כשטורונטו עושה הומראן, והיא עושה המון, 221 היו לה העונה – המאזן שלה הוא 39-80.
    לא הצליחה להעיף את הכדור מעבר לפארק? 34-9.

    תחזית להמשך: ככל שחובטים פוגשים יותר פיצ'רים, הם מתחילים לפגוע בהם. והאינדיאנים, כאמור, עם רוטציה מקוצצת. אני עדיין נותן יתרון לקנדים, הערב קליבלנד עם פיצ'ר הרבה פחות טוב מקלובר. אבל אם יש הפתעה אחת גדולה העונה אלה קליבלנד. פתוח.

    קאבס-דודג'רז:
    כתבתי לגיא עוד קודם, הדודג'רז מהרבה בחינות הם כמו היאנקיז – רק לוזרים. לא זכו ולא הגיעו לוורלד סירייס מאז 1988, והמון-המון כסף נשפך מאז על זה.
    בעשור האחרון יש להם מאזן לוזרי במיוחד – שוב ושוב אליפות הבית, והם אפילו לא מגיעים לסדרה האחרונה.

    כל אמריקה רוצה שיקאגו, ושיקאגו פייבוריטית, אבל במידה קטנה יותר משחושבים (בווגאס נותנים להם 5-4 לקחת הכל, זה קיצוני). בעיה אחת היא שחובטי שיקאגו לא התמודד עדייו העונה עם הרוטציה העכשווית של אל.איי. ובעיה שניה היא, כמובן, העז והמיתולוגיה וכל הלחץ.

    ומצד שני – קרשאו לא יכול להגיש עד משחק 3, וזה משמעותי ביותר. וגם, הקאבס עברו יופי את טבילת האש הראשונה שלהם עם לחץ הפלייאוף, במשחק 4 המדהים בסן פרנסיסקו.

    ניחוש הערב:
    טורונטו 3-7
    שיקאגו 2-5

  4. מצד אחד אני מחזיק אצבעות לקבוצה שבפעם האחרונה שהיא זכתה באליפות בולגריה בדיוק פרשה מהאימפריה העותמאנית והכריזה עצמאות. אה, והייתה אימפריה עותמאנית.
    מצד שני זה קצת הבסיס שעליו עומד העולם המודרני. מסורת ארוכת יומין שהעולם ירגיש חסר אם תישבר. כמו למצוא את הגופה של הביגפוט.

    1. למרבה הצער זה מאד רחוק מאיך שזה יראה. בעיר מוכת כנופיות כמו שיקגו זה יוביל להרבה מאד ביזה ואלימות.

  5. טורונטו חבטה ל 4 הומראנים מול טומלין השנה
    זה משחק מפתח עבורם כי הם לא ירצו להקלע לפיגור 2-0
    קולבר יהיה זמין למשחקים 4 ו 7 אם יהיה בכך צורך

    שיקגו אמורה לטאטא את הדוג׳רס שנמצאת כאן במזל
    שיקגו הוכיחה המון אופי מול הג׳יאנטס בשנה שעברה הם חטפו סוויפ מהמטס באותו מעמד
    לשיקגו יש פיצרים 1-2-3 בפוסט סיזן זה צריך להספיק
    עם כל הכבוד לקרשאו הוא היה בסדר ולא יוצא מן הכלל עד כה
    הוא יגיש את משחק 3 בתקווה שלא יהיו בפיגור 0-2
    מדאה הגיש 3 אינינגים נוראים במשחק הקודם שלו מול וושינגטון ,אולי המנוחה עשתה לו טוב …. ( הוא אמנם רוקי אבל זכה בטריפל קראון היפני )

    מה שכייף בבייסבול שסדרה של הדוג׳רס מול קליבלנד שנראיתה אפסית לפני שהפלייאוף התחיל עשויה להתרחש
    ביום נתון , באינינג נתון הכל יכול לקרות

    1. זה נכון, ואני מדגיש – הקאבס לא חבטו השנה בכלל נגד ה-1-2-3 הפותחים של לוס אנג'לס, לא קרשאו, לא מאאדה ולא היל. זה יכול לאזן במשהו את העליונות הדי ברורה שיש לקאבס בפיצ'ינג הפותח, שיקאגו ממש בליגה נפרדת ב-era מיתר קבוצות שתי הליגות גם יחד.

      1. כן זה נכון לגבי ה ERA
        אגב באמצע העונה המטס לא היו כל כך רחוקים מהם
        סינדגארד , הארווי , דה גרום , מאץ ושמנמנו קולון זה אחלה פיצינג

        1. ראש בראש עם שיקאגו. על הנייר, ובעצם עוד מהעונה שעברה, הקאבס צריכים להודות לאל שקרה למטס מה שקרה. האיום הכי משמעותי עליהם.

  6. כשעוברים שוב על מי נשאר במשחק, זה פשוט *ברור* שזו השנה של הקאבס. ואוי ואבוי אם לא:

    אין בוסטון ואין יאנקיז. המפלצות הלכו. ואין את הניו יורקרית השניה שבעטה בקאבס שנה שעברה.
    גם קנזס האלופה הנודניקית ג'עג'עה ולא עשתה פוסט סיזן. גם לא דטרויט של מיגי וורלאנדר. והקבוצה עם המאזן הכי טוב בכל האמריקן, טקסס, גם בחוץ.
    ומהבית החזק-חזק של שיקאגו, הקרדינלס (!) שתמיד מגיעים – נפלו בקרב על ה-wc. ופיטסבורג כנ"ל. ומי שנראתה נורא טוב בנשיונל, וושינגטון של מרפי ושרצר – הביתה.
    וכמובן, הג'איינטס. אותם כבר שיקאגו סילקה בעצמה.

    באמת, כל השמות מטילי האימה בחוץ. מי נשאר? קליבלנד הלוזרית הכרונית, בעונה מפתיעה נגד הסיכויים. וטורונטו שהיא בכלל wc. והדודג'רס, כאילו – לא הדודג'רס ייקחו את התואר, זה לא הגיוני.

    באמת, זה אך ורק בידיים של הקאבס. הזדמנות פז היסטורית.

  7. אגב, ג'יימס קיפניס הוא חצי יהודי, ופלדמן (פיצ'ר של טורונטו) יהודי-יהודי. שניהם ישחקו בנבחרת ישראל באליפות העולם

  8. ולשאלתך מנחם, קליבלנד החליפה פיצ'רים כי באואר חתך את האצבע ומקווים שיהיה כשיר למשחק הבא בטורונטו.
    נוסף עלכל הצרות, גם זה.

  9. ממש שומעים נוכחות של אוהדי טורונטו.
    למה לא, וויקאנד בקליבלנד, קצת קזינו, קצת רוקנרול, ושני משחקים של הקבוצה שלך. כיף.

  10. טומלין לא ישרוד עוד הרבה.
    הוא מייצר קונטקט כל הזמן, כמעט כל חובט שהוא פוגש – פוגע.
    וזה יעלה בעוד היטס ועוד ראנס.

  11. האם אחרי ששחקן עושה בייס היט ומגיע לבסיס הראשון מיד מגיע אליו איזה מאמן ?
    כדי ללמד אותו מה לעשות? כאילו הוא לא היה שם מעולם ולא יודע שהוא צריך לנסות לגנוב או לרוץ אם ייש חבטה?

    1. יש תמיד מאמני-צד, בבסיס ה-1 וה-3.
      והטקטיקות משתנות. הנה, העובדה שהרץ של טורונטו יצא בריצה מייד עם החבטה (היט אנד ראן), הביאה אותו סייף לבסיס 2. וזה הספיק לריצה אח"כ עם הדאבל של דונלדסון.

      1. תודה.
        לא ידעתי שהקבוצה החובטת מציבה מיד בתחילת האינינג מאמנים בבסיס 1 ו 3. כלומר הם אומרים לשחקן אם לרוץ, או לגנוב כי הם יודעים להעריך יותר טוב איזה חבטה יצאה?

  12. היה פעם מחקר על חובטים שאחרי דאבל פליי שניכשל (שרפו רק את הבסיס השני) החובט מרגיש "אשמה" וגונב בסיס בתדירות הרבה יותר גדולה מהרגיל.

  13. מישהו יכול לנסות להסביר את האסטרטגיה של החובט?
    אחרי שיש מולו פיצ'ר שכבר זרק הרבה, הוא הראשון, למה לו לנסות לחבוט את ההגשה הראשונה? לא עדיף לו למשוך את זה כמה שיותר? לפחות בשביל החובטים הבאים בתור?

      1. כן אבל כשאתה הראשון לא עדיף לך למשוך את זה בתקווה לבטל ואולי אפילו לסטרייק ורק אז לנסות אפילו חבטה קטנה? הרי הומראן פחות משמעותי בחובט ראשון

          1. לא יודע. לא מבין כלום בבייסבול אבל נראה לי הגיוני להמר פחות כחובט ראשון. עדיף לנסות למלא בסיסים ולעייף קצת את הפיצ'ר מלהמר על הומראן בחבטה ראשונה.
            אבל מה אני יודע

        1. כעקרון אתה צודק אבל זה תלוי במצב
          אם החובט מרגיש שהוא קורא את הכדור טוב יש סיכוי שהוא ינסה ללכת עליו.
          זה גם הרבה עניין של סקאוטינג – יש מגישים שכמעט תמיד מגישים סטרייק בהגשה הראשונה אז אתה מהמר על זה.

  14. אגב, המשחקים האלה הם גם פריביו לקראת אליפות העולם שמגיעה בע"ה במרץ הקרוב.

    באוטיסטה ואנקרנסיון מטורונטו, יחד עם קרלוס סנטנה מקליבלנד, פרטנרים בנבחרת הדומיניקנית, אלופת העולם. ברוסטר עמוס לעייפה – אדריאן בלטרה, רובינסון קאנו, הנלי רמירז, מני מצ'אדו… אולי אלברט פוהולס ייתן כתף. והלוואי ביג פאפי גם, בהופעה אחרונה בהחלט. ג'וני קואטו יגיש בגמר? נגד בומגרנר? יכול להיות נחמד.

    פרנסיסקו לינדור הלוהט של האינדיאנס ישחק באינפילד של פוארטו ריקו, עם קרלוס קוריאה, חאבי באאז הסנסציוני של שיקאגו קאבס, נולאן ארנדו, אולי קיקה הרננדז… הרכב חלומות. ויאדייר מולינה בתור קאצ'ר. אם אכן השחקנים הגדולים יגיעו כולם, יכולה להיות אליפות מדהימה.

  15. אפלטון, אל תשכח את הפרט הבסיסי –
    המרחק מהפיצ'ר לבאטר הוא 18.44 מטר, ובמהירות הגשה של 150-160 קמ"ש, זה משהו כמו חצי שניה. לא יותר מדי זמן להחליט!

  16. אגב מה הייתם עושים נותנים לטומלין עוד אינינג? ראיתי עד עכשיו שבאינינג החמישי או השישי הפיצ'רים בד'כ מתחילים להתעייף ולעשות טעויות

  17. המבחן הגדול והאחרון של טומלין הוא האינינג הבא. עם הטופ אוף דה אורדר של טורונטו, רביעיית המחץ. רגע מפתח במשחק כולו.

  18. לנו יש את ריצ'רד בלייר מהיאנקיס, ריאן בראון, אלכס ברגמן (שורט סטופ, יוסטון), סקוט פלדמן – פיצ'ר מטורונטו, איין קינסלר מבטייגרס, וג'ק קינסלר, בסיס שני, דודג'רס

    וב-AAA יש אולי 20 יהודים

    1. דווקא סילק בקלות את דונלדסון ואנקרנסיון, ועכשיו הוליך את באוטיסטה.
      וזהו זה. יורד.
      הרליבר יצטרך להיפטר מטולוויצקי כדי לגמור את אינינג המפתח הזה.

  19. חזרתי, יפה שהאתר התפתח מאד גם לבייסבול
    לא עוקב ולא צופה,אך מאחר ואוהב את האינדיאנים אני בעדם.
    תהנו, (מבול של מחמאות בהמשך)

  20. נראה לי שמילר שרף אתמול 5 בסטרייק אאוטס
    והיום הוא ממשיך בשלו
    יש לו ממוצע של 3 KO לאינינג בסדרה
    8 שרופים על 2 ו 2.3 אינינג

  21. רק 3 שחקנים בקליבלנד (לינדור, סנטנה, צ'יזנהול) ייצרו חבטות כל הסדרה הזו, וזה סימן לא טוב.
    הפיצ'ינג לבדו לא יוכל להחזיק עד אינסוף.

  22. טרי פרנקונה ממלא את כל הפה שלו בגרעיני עפולה, ואז יורק קליפה אחרי קליפה בלי לגעת ביד. פעם ניסיתי ולא הלך לי

  23. קודי אלן ייכנס לגמור את המשחק ביתרון של ריצה, מול אנקרנסיון, באוטיסטה, טולוויצקי.

    דו קרב בצהרי יום. וואט בייסבול איז אול אבאוט.

  24. איזה כיף זה המשחקים הצמודים בפלייאוף.
    אין ריגוש כזה בשום ספורט שאני מכיר.
    בשניה אחת עכשיו אנקרנסיון יכול לתקוע איזה הום ראן 450 פיט ושיוויון.

  25. הסדרה תצא עכשיו ל-3 משחקים בטורונטו, והבלו ג'ייז יצטרכו למצוא את המוג'ו שלהם דחוף. אפילו הפסד אחד מבטיח חזרה לקליבלנד, עם שני צ'אנסים לגמור את הסדרה בבית, עם קורי קלובר, עם מילר, עם קודי אלן.

      1. בוודאי, אבל יש הבדל תהומי בין לחזור בפיגור 3-2 למשחק הדחה, לבין חזרה ביתרון ומשחק אליפות – כאשר יש עוד אחד למקרה הצורך.

        1. תמיד חשבתי שהשיטה הזו של 2-3-2 היא לא הוגנת לקבוצה שמחזיקה בביתיות.
          יש סיבה שבבייסבול ממשיכים עם השיטה הזאת כשבNBA שינו רת זה ל
          2-2-1-1-1 ?

  26. מנחם, סומסום, מידן, אור.

    הפליי ביי פליי שלכם, פרייסלס.
    עין אחת על הדודג'רס, בשנייה אני קורא את מה שקרה,
    תענוג צרוף!

    המתקתם לי את הקפה של הבוקר.

  27. לא הכל מושלם, הלילה בקליבלנד –
    אוהיו סטייט (אולי) בדרכם להפסד מול הבדג'רס,
    ואם הם מפסידים, הם יאבדו את המקום השני בדרוג המכללות.

    המקום הראשון?
    אלאבמה אוחזים בו בחוזקה,
    ולא מרפים. הלילה הם דרסו את טנסי, בטנסי.
    כמעט 450 יארד על הקרקע (לטנסי היו 150 יארד מסירה + ריצה במשחק שלם)

      1. לפני משחקי הלילה קלמזון דורגו במקום השלישי.
        הפסד של אוהיו, והם בוודאות יטפסו למקום השני.
        (למרות שהלך להם לא קל במשחק הלילה. הזדקקו להארכה בשביל להשיג ניצחון ביתי נגד NC סטייט, שלא נחשבים לאחד מאריות ה-NCAA)

  28. שנת אוהיו בספורט האמריקאי?

    (אוהיו סטייט עולים ליתרון 20 – 16, האינדיאנס ניצחו, לברון חוגג. מי היה מאמין…)

  29. מנחם, תוכל אולי בבקשה להסביר למה לוס אנג'לס לא ניסו להתקדם מעבר לבסיס השני והשלישי באינינג האחרון (בחבטה האחרונה של האינינג)?
    הרי החובט לא נשרף מיידית (הכדור התגלגל לדשא והוא נשרף כי הוא לא הגיע לבסיס הראשון), אז למה חברי הקבוצה של LA שעמדו בבסיס השני והשלישי לא ניסו להתקדם באותו זמן?
    יש מצב שלפחות האחרון היה משלים סיבוב… לא?

    או שאני לא מבין ואסור להם להתקדם אם החובט נשרף?

    1. מהרגע שהכדור נגע בדשא, או שנתפס, מותר לנסות להגיע לבסיס הבא. אם יש אאוט שלישי לפני הראן – נגמר האינינג.

      לא ראיתי את המצב המדובר, אז קשה לי לענות על השאלה בכל הנוגע להחלטות הדודג'רס. אבל אם הספיקו לשרוף את החובט לפני שהגיע לבסיס הראשון, אז קשה להאמין ששחקן היה מספיק לעשות ראן.

  30. מהרגע שהכדור נגע בדשא, או שנתפס, מותר לנסות להגיע לבסיס הבא. אם יש אאוט שלישי לפני הראן – נגמר האינינג.
    לא ראיתי את המצב המדובר, אז קשה לי לענות על השאלה בכל הנוגע להחלטות הדודג'רס. אבל אם הספיקו לשרוף את החובט לפני שהגיע לבסיס הראשון, אז קשה להאמין ששחקן היה מספיק לעשות ראן.

    (תשובה לשאלה של רב קלוצמך)

    1. תודה גיא!
      המצב היה כזה (ממש לפני הגראנד סלאם):
      הבסיס הראשון והשני היו מלאים בשחקני הקאבס, ואז LA פשוט נתנו לשחקן הבא פשוט ללכת לבסיס הראשון (הם פסלו – BALLS, 4 ברצף בכוונה) משום מה.
      השדרן אמר משהו בקשר לזה שהם מפחדים מהחבטות של השחקן של הקאבס שעמד לחבוט אבל לא ממש קלטתי למה הם התכוונו. תוכל אולי להסביר מה קרה?

      1. קבוצה יכולה לבחור להוליך שחקן (4 בולס) אם היא מרגישה שיש לו יתרון במאצ' אפ מול הפיצ'ר, ושיש לה סיכוי טוב יותר מול החובט שאחריו. זה די נפוץ, והרבה פעמים זה עובד.
        לפעמים אתה חוטף גראנד סלאם לפנים…

    2. הוא שאל למה הדודגרס מילאו את הבסיסים עם 2 אאוט ורצים על 1 ו-2. עניתילו שבייס היט היה מביא הביתה את הרץ מהבסיס השני בכל מקרה, אבל כשכל הבסיסים מלאים יותר קל למנוע בייס היט כי ניתן לשרוף בתחנת הבית

  31. המשחק גמור, ונדמה לי שהסדרה כולה.
    מאוד מזכיר את הגרנד סלאם המפורסם של ביג פאפי נגד דטרויט.
    אל.איי מתפרקת לגורמים.

    וממה כל זה מתחיל? הדוג'רז חזרו לתמונה. שוויון 3-3. והם תיכף יוצאים מהאינינג ה-8 שהתחיל גרוע. צ'פמן לא יסגור, 2 אאוט, ומונטרו עם 2 סטרייקס.
    2 סטרייקס – והוא נותן לו כדור עסיסי להיות גיבור הערב. גרנד סלאם!!
    אתה השתגעת או מה? בדיוק כמו בנואה וביג פאפי. זה רגע שקובר קבוצה.

    1. זו הפעם השלישית בהיסטוריה.
      והפעם הראשונה של גו-אהד ראנז.

      מיגל. מונטרו. עם נו בולז, 2 סטרייק קאונט.

      אני בשוק. באמת.

  32. זו טעות כל כך פטאלית.
    בלנטון הוא איש מחוק. והמנג'ר שלו אחראי, כמובן.
    פינצ' היטר. מתחתית החבית. למה לא לתת לשמאלי להגיש לשמאלי?
    למה לתת לו, כמו 0 בולז ו-2 סטרייקס, כדור היישר לאמצע?

    בחיי – זה בדיוק איך שדטרויט גמרו לעצמם את הקבוצה הגדולה, עם הגרנד סלאם של דיוויד אורטיז.
    בהבדל, שזה לא דיוויד אורטיז. זה פ***ינג מיגל מונטרו.

    לא ייאמן. לא – ייאמן.

  33. אגב, עוד שאלה (גיא, עניתי לך – ראה לעיל…):
    למה במצב של הובלה באינינג התשיעי ממשיכים לשחק?
    בהנחה ששיקגו מובילים בו והם מתחילים לשחק התקפה, מה הטעם בעצם לשחק את חצי האינינג השני?
    (אני יודע שאלו החוקים וכו' אבל אולי יש הסבר טוב יותר? האם יש חשיבות לתוצאה הסופית/הפרש ניקוד?)

    1. לא משחקים את החצי השני אם קבוצת הבית ביתרון.

      הדודג'רס עדיין יכולים תאורטית לחזור למשחק בחלק הראשון של האינינג (הטופ של האינינג), אם הם לא משיגים לפחות שוויון – המשחק נגמר.

  34. המשחק בין אוהיו לוויסקונסין נכנס להארכה. זה משחק שישפיע המון על זהות הקבוצות בפלייאוף השנה. (4 קבוצות יקבלו סיכוי לזכות באליפות)

  35. זו טעות פטאלית, וג'ון סמולץ ראה את זה בשידור חי, ולא בדיעבד.
    הוא העיר, בלנטון נותן סטרייק עצל מאוד ממש למרכז, לוקח סיכון.
    מה קורה בפיצ' הבא? בום.

    אין מה להגיד – הקאבס האלה מרסקים את הקללה מהיסודות.
    הערב הישג היסטורי. נגד הג'איינטס קאמבק היסטורי. הם בדרך הנכונה, ועכשיו נדמה לי שגם הבטוחה, לזכות בכל.

    1. אחרי בדיקה –
      זה הפינץ' היט גראנד סלאם השלישי בלבד בפלייאוף, בהיסטוריה הארוכה מאוד של ה-MLB.

      רק מה,
      גם האינדיאנס נותנים פלייאוף לא פחות היסטורי.
      מה שאנדרו מילר עושה, לא נעשה לפניו לעולם.

  36. התשובות האלה שעניתם לרב קלוצמך (נו אופנס, הכל בטוב), בדיוק ברגע שנחבט גרנד סלאם מטורף והיסטרי –
    זה כמו ההוא שנתקע עם סלפי על הטריבונה ולא מבין למה האוהדים מסביב מתחרפנים כשהוא מסתיר את הגול של החיים בדקה האחרונה. מה כבר עשיתי? תמונה לילדים!

    :)))

    1. אנחנו חיים בעידן המולטיטסקינג.
      2 מסכים עובדים בו זמנית, זה המינימום…

      למזלי, עברתי בדיוק בזמן מהפוטבול (פרסומות) לבייסבול.
      מקרה נדיר של מזל בחייו של ספורטאי הכורסא…

    2. no offence taken sumsum!
      דווקא ראיתי (ואני בטוח שגם מנחם) את הגראנד סלאם בשידור חי על מסך מחשב מפוקסל קלות:)

  37. קשה – אולי אין דרך – להסביר לכאלה שלא חיים את המשחק את המתח האיום שבייסבול מייצר, שאין כמוהו באף משחק אחר.

    1. דומה לרמת המתח בפנדלים בכדורגל.
      או גיים מכריע בסט מכריע של טניס.

      ופה אנחנו מתקרבים לרמות המתח של פדרר ורפא, כן. כשאי אפשר לנשום וכל מצמוץ מכריע הכל.

    1. פינץ' היטר זה חובט שעולה מהספסל.
      ב-MLB, להבדיל מהפוטבול או הכדורסל, אין גמישות בחילופים. שחקן שיוצא מהמשחק, לא יכול לחזור לשחק.

  38. לסטר צריך להגיד תודה על ההגנה המצויינת שהצילה אותו בשניים שלושה מהלכים מצויינים.לא היה צריך לכעוס.
    מנחם זה נשמע כאילו אתה מאשים את צ'פמן שנכנס למשחק במצב בלתי אפשרי .הבסיסים מלאים כשאף חובט לא נפסל ! . אם LA לא עושה מינימום 2 ראנס מהמצב הזה היה צריך להדיח אותם מהמשך הסידרה. צ'פמן מיזער נזקים למינימום האפשרי.

    יש סטטיסטיקה למצב של בסיסים מלאים ללא פסולים ??

כתיבת תגובה

סגירת תפריט