אירועי דיומא – 16.10.2016

כדורגל / רועי ויינברג:

פריימר-ליג – מחזור 8:

15:30-מידלסברו-ווטפורד (ספורט 1). מידלסברו באה למשחק הזה עם התקפה של שער למשחק בממוצע, אבל רק עם 6 נקודות. מי שבולטים אצל הקבוצה הצפון-מזרחית הם אלברטו נגרדו ואדם פורשאו שמחזיקים למעשה את ההתקפה, אבל ההגנה החלשה (עם ויקטור ואלדס בין הקורות) לא מצליחה לגרום לקבוצה להתרומם. ווטפורד באה עם הגנה מחוררת שספגה 13 שערים ב-7 משחקים, אבל טרוי דיני ואטיין קאפו הטובים צפוים להמשיך להבקיע גם אחרי פגרת הנבחרות.

18:00-סאות'המפטון-ברנלי (ספורט 1). סאות'המפטון היא קבוצת אמצע טבלה עם הגנה חזקה שספגה את כמות השערים הכי נמוכה בליגה אחרי יונייטד ואברטון. הבעיה היא שההתקפה שלהם לא מרשימה יותר מדי יחסית לקבוצה שרוצה להגיע לאירופה. מנגד, ברנלי עם 7 נקודות והתקפה חלשה שהבקיעה רק 5 שערים ב-7 משחקים. כשאנדרה גריי, החלוץ הטוב ביותר שלהם, פצוע, יהיה להם קשה לנצח את סאות'המפטון.

בונדסליגה – מחזור 7:

16:30-מיינץ-דרמשטאדט. מיינץ כובשת הרבה מאוד ואחרי 6 מחזורים היא עם הכי הרבה גולים אחרי דורטמונד ובאיירן (קבוצות כבשו יותר ממנה, אבל כשיש לה משחק חסר). החולשה של מיינץ היא העדר ההגנה – רק הקבוצות במקומות 14-18, מלבד שאלקה, ספגו יותר ממנה או כמות שווה לה לאחר אותו פרק זמן. אחת מהקבוצות הללו היא דרמשטאדט שהכניסה את הכדור לשער רק 4 פעמים עד עכשיו (וספגה 12). לכן מיינץ פיבוריטית די ברורה במפגש הזה.

18:30-וולפסבורג-ר.ב לייפציג (ספורט 1). העולה החדשה והקבוצה של רד בול נמצאת במקום החמישי. הם ספגו רק חמישה שערים עד עכשיו ועוד יכולים לסיים את העונה הראשונה שלהם בבונדסליגה עם כרטיס לליגת האלופות. לעומתם, וולפסבורג, אחת מהקבוצות הבכירות בגרמניה לשעבר, במקום ה-13. הם לא ציפו לפתיחת עונה כל כך רעה. הם ינסו להוציא נקודות מלייפציג אצלם בבית, אבל זה לא יהיה כל כך קל.

לה ליגה – מחזור 8:

13:00-אלאבס-מלאגה (ערוץ ONE).

17:15-אתלטיק בילבאו-ריאל סוסיאדד (ONE). משחק בין קבוצות שנמצאות בירכתי הצמרת. שתיהן באותה רמה בגדול, מה שמבטיח משחק מעניין על הנייר.

19:30 ספורטינג גיחון-ולנסיה (ONE). משחק בין 2 קבוצות שמסובכות עמוק בתחתית. ולנסיה, עם מאמן חדש, מתחילה לצאת החוצה ועם 2 ניצחונות ב-3 המשחקים האחרונים. גיחון תעשה הרבה כדי לא לרדת מתחת לקו האדום, וזה משחק שיכלול לא מעט פייט.

21:45-ויאריאל-סלטה ויגו (ONE). הצוללת הצהובה ללא הפסד העונה ועם 13 נקודות וממש מתחת לאתלטיקו, בארסה, ריאל וסביליה. סלטה הרבה מתחתיה אבל כבר הראתה שהיא לא תוותר לאף קבוצה, כולל ברצלונה.

סרייה איי – מחזור 8:

13:30-פיורנטינה-אטלאנטה (ספורט 1).

15:00-גנואה-אמפולי.

16:00-סאסולו-קרוטונה.

16:00-אינטר-קליארי. אינטר די מאכזבת עד עכשיו, בכל המסגרות, ורק נקודה מעל קליארי המפתיעה (יחסית). הם ינסו להגדיל את הפער ולהצטרף לצמרת, אבל כמובן שקליארי חולמת גם היא על אירופה. שווה לראות איך שתיהן חזרו מפגרת הנבחרת.

21:45-קייבו-מילאן (ספורט 5). המשחק המעניין ביותר של היום באיטליה. שתיהן עם 13 נקודות כ"א, אבל בעוד שמילאן מנצחת דרך ההתקפה ועם 12 שערי זכות עד עכשיו, קייבו שולטת דרך ההגנה וסופגת פחות משער למשחק. משחק בין 2 סגנונות שונים תמיד מרתק, ופה יש דוגמה מצויינת לאחד כזה.

ליגה 1 – מחזור 10:

16:00-ראן-בורדו. שתי קבוצות עם 13 נקודות כל אחת שרחוקות מאוד מניס, מונאקו וטולוז (ב-3 המקומות הראשונים). הן עדיין יוכלו להגיע ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית אם יסיימו במקום הרביעי, מטרה מעשית בשביל שתיהן. ניצחון פה יעזור לכל אחת ויצור פער מהשנייה.

18:00-סנט אטיין-דיז'ון.

21:45-מארסיי-מץ.

כדורסל / רועי ויינברג:

NBA – משחקי הכנה:

1:00-אורלנדו מג'יק-אטלנטה הוקס. אטלנטה ממשיכה להתרגל לחיים כקבוצה של דוויט הווארד ודניס שרודר ונראית בסדר. הקו הקדמי המבטיח של הווארד ומילסאפ עדיין לא נתקל בגבוהים מאיימים אמיתיים ויפגוש כאלו באורלנדו (ארון גורדון, ניקולה ווצ'ביץ', ביסמק ביומבו, סרג' איבאקה). המג'יק באים אחרי ניצחון מול אינדיאנה כשווגל מסתגל לקבוצה ובוחן את הסגל הרחב שלו שכולל את סי ג'יי ווטסון וג'ף גרין, בין היתר, על הספסל. הם ינסו לנצח קבוצת פלייאוף נוספת.

2:00-אוקלהומה סיטי ת'אנדר-מינסוטה טימברוולבס. הת'אנדר עדיין לא ניצחו קבוצת NBA בקדם העונה, סימן די מדאיג. במשחק מול ממפיס הם נתנו קרדיט רחב למחליפים כשהעלו את קייל סינגלר וג'ופרי לוברן בחמישייה ונתנו הרבה דקות לג'וש האסטיס, קיילב טרשצקי וסמאג' קרינסטון. יכול להיות שבילי דונובן ימשיך לבדוק מי מהשחקנים שלו ראוי לחוזה קבוע ב-NBA, אבל במידה והוא ימשיך לתת לווסטברוק ולאולאדיפו דקות המשחק הזה כולל מקרה מעניין במיוחד שיראה איך מינסוטה מסתדרת מול גארדים טובים. אם זה יקרה, קריס דאן צפוי לקבל לא מעט דקות, אבל בגלל שמדובר במשחק בק טו בק סביר שת'יבודאו יתן מנוחה לכוכביו.

4:00-פורטלנד טרייל בלייזרס-דנבר נאגטס. במשחק הזה יפגשו שתי קבוצות צפון מערביות עמוקות מאוד. בדנבר השילוב של ניקולה ג'וקיץ' ליד יוסוף נורקיץ' נושא פרי והם נראים נהדר אחד ליד השני. דנבר כמעט ניצחה את גולדן סטייט בשישי כשהחמישייה שלה עם +/- ממוצע מרשים של 7.4+. המחליפים שלהם אכזבו יחסית מול ג"ס אבל כנראה ימשיכו לקבל קרדיט כשמלון רוצה לשמור את הקבוצה שלו רעננה לעונה. פורטלנד יחסית בטוחה ברוטציה שלה, אבל זה יכול להשתנות.

טניס / רועי ויינברג:

טורניר שנגחאי – גמר (גברים):

11:30-אנדי מארי (2)-רנה באטיסטה-אגוט (19). באטיסטה-אגוט הפתיע את כולם כשהדיח את נובאק ונתן משחק מצויין מולו (6:4, 6:4). הוא ניצח גם את צונגה ב-2 מערכות וירצה לזכות בגיל 28 בטורניר המאסטרס 1000 הראשון שלו, מה שיהיה הישגו הגדול בקריירה. הוא מעולם לא הגיע מעבר לשמינית הגמר בגרנד סלאם ויכול להיות שניצחון פה יקפיץ אותו לטופ 15 בחזרה. מולו, מארי זה אחד שכבר הניף לא מעט גביעים בקריירה. האלוף האולימפי (ואלוף ווימבלדון) עבר דרך פחות מרשימה אבל עדיין לא כזאת שכדאי לזלזל בה כשניצח את פוייל, גופן וסימון. בכל אופן, הוא הפייבוריט הברור.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות אנגליה הפתוחה

ג'אד טראמפ ממשיך לשחק סנוקר מרשים, והקורבן אתמול בחצי הגמר היה בארי הוקינס. בגמר צפוי הבריטי הצעיר להעיף ניצוצות מול שחקן מבריק נוסף – ליאנג וונבו. הסיני עבר אתמול בתום מותחן את סטיוארט בינגהאם, ואם יצליח לנצח בגמר את טראמפ, זה יהיה התואר המשמעותי הראשון שלו. שידור ישיר ביורוספורט ב-17:00 וב-21:30.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפויות העולם בקאטאר – מירוץ הגברים

היום אנו מגיעים לגולת הכותרת של האליפות – מירוץ הכביש לגברים. נכון לעכשיו, אין שינוי במסלול (שינוי כתוצאה מתנאי מזג האוויר), מה שאומר שאנו צפויים ל-257 ק"מ של מירוץ במסלול שטוח לחלוטין, מתוכם כ-150 ק"מ במדבר, והשאר בשבע הקפות של פנינת קאטאר. המירוץ מתחיל ב-9:30 שעון ישראל, וצפוי להימשך כשש וחצי שעות. המועמדים העיקריים לזכייה הם מארק קבנדיש, אנדרה גרייפל ופטר סאגאן, כאשר גם רוכבים כדמאר, בוהאני, גביריה, מתיוס, כריסטוף, ואן אוורמארט ובונן עשויים להיות בתמונה. לינקים לשידורים ניתן למצוא בדף הזה. ערוץ ה-UCI משדר מתחילת המירוץ, אך מוגבל למדינות ספציפיות. ערוצים אחרים (כמו יורוספורט הבריטי) מתחילים לשדר בשעה מאוחרת יותר (סביבות 14:00).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. מאד מעצבן מה שקורה עם השידורים של אליפות העולם באופניים בארץ. ל-UCI יש ערוץ יוטיוב שחסום למדינות שיש בהן שידור של האליפות. ישראל מבחינתם משדרת את האליפות, כי הזכויות נרכשו ע"י צ'רלטון, אבל הם לא משדרים את זה (שידרו השבוע מתוך זה את מירוצי הג'וניורס וכאלה). אפשר כמובן לראות דרך הרשת, אבל עדיין מעצבן.

  2. תודה רבה
    פשוט כיף לפתוח את היום עם טור כזה שעושה סדר בלי כל הג'אנק מסביב.
    הערונת:ספורטינג גיחון רשומה גם מול בילבאו וגם מול ולנסיה

  3. מהמר על ואן אוורמאט אין לי מושג מה מצבו של תום. בונן .
    לא עברתי על מצבת המשתתפים הפעם טז יריה באפלה שיהיה בהצלחה .

      1. לסמן את ואן אוורמארט בתור לידר ולשים עליו זרקור זה הכי גרוע בשבילו. בכל מקרה בשביל בריחה צריך פחות עזרה מאשר להביא את בונן על הגלגל של גרייפל (המקום בו כולם רוצים להיות, כי התזמון של גרייפל נוראי).

  4. 125 ק"מ לסיום: הפלטון מפוצל לשניים. בקבוצה הקדמית (דקה הפרש) פייבוריטים רבים, עם קבנדיש, סאגאן, בונן, ואן אוורמארט, קריסטוף, בואסון האגן, ויוויאני, ניצולו, טרפסטרה ומתיוס. הגרמנים, הצרפתים וכל השאר תקועים בקבוצה האחורית ומנסים לרדוף.

  5. האכזריות של מירוץ מהסוג הזה: חצי מהנבחרת ההולנדית וגם הבריטית כולל רוכבים כמו דומולן, קאמינגס, תומאס וסטאנארד נחתכו מהמירוץ בגלל מגבלת הזמן.

  6. טוב, די ברור שהבריחה כבר לא תיתפס. הואיל ולא מדובר על כמות גדולה של רוכבים, המטוטלת נוטה לכיוון סאגאן וואן אוורמארט לעומת הספרינטרים הקלאסיים.

  7. מייקל קרטר וויליאמס בשיקגו, טוני סנל במילווקי. טרייד טוב של הבאקס שהביא להם עוד עומק בכנפיים בדמות שומר מוכשר שיודע לקלוע שלשות. הם כנראה יתחילו איתו במשא ומתן על הארכת חוזה.

    אני לא מבין את שיקגו – MCW, וויד, רונדו ובאטלר קלעו יחד שנה שעברה 2.3 שלשות במשחק. כמות שווה, או גדולה מכך, קלעו 17 שחקנים שונים בליגה לבד.

    1. הקטע עם השלשות מובן אבל זה לא טרייד רע.שנל הוא אופציה שלישית בעמדה מספר 3 אחרי שבאטלר ישחק 3 השנה ויש גם את מקדרמוט.לגבי קרטר וייליאמס עם הד קייס כמו רונדו ווויד בגילו ומצבו הרפואי הוא אמור לקבל הרבה דקות ואולי שם יצליח לפרוח.מקדרמוט ומירוטיץ יתנו את השלשות

          1. טרייד מוזר לשתי הקבוצות. לא מבין את זה. אלא אם יהיו טריידים נוספים בקנה.
            טיי לאוסון כבר מתחיל לעשות שטויות ופספס את הטיסה של הקבוצה שלו. כמה הרס עצמי יכול להיות בבן אדם אחד?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט