חם מהתנור: ג'יי אר סמית' נשאר בקליבלנד / רועי ויינברג

קליבלנד החתימה את ג'יי אר סמית', שחקנה בשנה שעברה, על הארכת חוזה של 57 מיליון דולר ל-4 שנים. סמית' צפוי להרוויח 45 מיליון דולר ב-3 השנים הראשונות לחוזה, ובכך דרישתו (15 מיליון דולר לעונה) נענתה באופן חלקי. ב-4 השנים האלו סמית' ירוויח יותר ממה שהרוויח בכל הקריירה במשכורות, במידה והחוזה ימומש במלואו. ראוי לציין כי השנה האחרונה בחוזה אינה מובטחת, מה שאומר שקליבלנד תוכל לשחררו לאחר 3 שנים בלי לשלם לו פיצויים.

בעונה האחרונה סמית' פתח בכל 77 המשחקים של האלופה וקלע 12.4 נקודות למשחק (40% מהשלוש). הוא צפוי לקבל תפקיד דומה גם העונה, השלישית שלו במועדון. ככל הנראה העניין של קבוצות אחרות, ביניהן בוסטון ופילדלפיה, בשחקן (והמגעים שניהלו איתו) הובילו לכך שהדיל יצא לפועל לאחר חודשים של משא ומתן. מבחינה פיננסית, קליבלנד צפויה לשלם העונה שיא של 125 מיליון דולר במשכורות ומס מותרות של באזור ה-30 מיליון דולר (ירידה משמעותית מה-54 מיליון של 2015/16).

*

קליבלנד מעוניינת במריו צ'למרס, שחקנה של מיאמי וממפיס בעונה האחרונה. צ'למרס, שחקן עם 2 אליפויות NBA ברזומה (שהגיעו כששיחק עם לברון ג'יימס, ג'יימס ג'ונס וכריס אנדרסן מהקאבלירס) קלע ב-2015/16 10.3 נקודות עם 3.8 אסיסטים ו-1.4 חטיפות למשחק לפני שנפצע וגמר את העונה.

*

עקב השמועות על כך שמיאמי מתכננת לשחרר את כריס בוש במרץ, מה שאומר שהוא לא יוכל כלל לשחק העונה (גם אם יחתום בקבוצה אחרת), איגוד השחקנים עוקב מקרוב אחרי המצב בין ההיט והאול-סטאר לשעבר.

*

האול-סטאר של ניו אורלינס, אנטוני דיוויס, צפוי לפספס בין 10 ל-14 ימים בגלל שנקע את קרסולו. דיוויס עלול להחמיץ את המשחקים הראשונים של עונת 2016/17, אבל פציעתו פחות חמורה משציפו. בעונה האחרונה "הגבה" קלע 24.3 נקודות עם 10.3 ריב' ו-2 חסימות במשחק.

*

פילדלפיה צפויה להתחיל את העונה עם טי ג'יי מקונל בעמדת הרכז הפותח, כשג'ריד ביילס עדיין פצוע וסרחיו רודריגז עולה מהספסל. הקבוצה צפויה לחפש גארדים בשוק הטריידים, כאשר יתכן שאחד המועמדים שהיא תתעניין בהם הוא ברנדון נייט מפניקס סאנס. בעונה האחרונה מקונל קלע 6.1 נק' עם 4.5 אס' ב-61 משחקים, 17 מתוכם בחמישייה.

*

טים הארדוואי, עוזר מאמן דטרויט, הושעה משלושת המשחקים הראשונים של העונה עקב כך שנהג בשכרות. הארדוואי נבחר חמש פעמים לאול-סטאר כשחקן NBA.

*

סן אנטוניו שכרה את כריס גרנט, מנג'ר קליבלנד לשעבר, כסקאוט. גרנט ידוע כג'נרל מנג'ר שבחר את אנטוני בנט בבחירה הראשונה של דראפט 2013.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. השחקנים החופשיים הבולטים שנשארו בשוק:

    * דונטאס מאטיונאס – מצב די דומה לזה של ג'יי אר לפני חתימת החוזה. יוסטון לא מוכנה לתת לו כמה שהוא רוצה, הוא לא מוכן להתפשר. כנראה שרק הצעה של קבוצה אחרת תגרום לו לחתום שם ולא סביר שפילדלפיה תעשה את זה הפעם (יש לה מספיק גבוהים).

    * מריו צ'למרס – עניין חזק מאוד מקליבלנד (ופחות חזק מדטרויט). כנראה יחתום באחת מהן, יכול להיות שבימים בין מחנות האימונים לפתיחת העונה.

    * ג'וש סמית' – כמו שזה נראה כרגע אין קבוצת NBA שרוצה אותו. מאוד סביר שילך לליגה הסינית, יככב שם ואז יחזור לקבוצת פלייאוף.

    * קווין מרטין – לא בטוח אם הוא פרש או לא, אבל קלע טוב שיכול להוסיף הרבה ניסיון לקבוצה צעירה ולשחק טוב ליד רכז דומיננטי.

  2. החוזה לסמית מוגזם רק מהסיבה שקליבלנד עוברת את תקרת המס באופן מטורף לדעתי…

    סרחיו רודריגז ישתלט מהר מאוד על עמדת הרכז הראשון בפילי. יש שם סגל שמתאים לו כרכז כמו כפפה והוא יחלק סוכריות על ימין ועל שמאל

  3. תודה, רועי.

    צ'למרס בריא, תפור על הקאבס. הקאצ' אנד שוט שלו מ-3 סביר + (בשנים ששיחק לצד לברון הוא קלע כמעט 40% מה-3), והוא יודע גם לתפקד כ-PG, וגם לשחק "אוף דה בול".
    אבל יש את הרושם שיש סימן שאלה גדול בנוגע לבריאותו.
    היתרון הגדול של הקאבס הוא שהם לא לחוצים בזמן. גם אם יתחיל לקבל דקות משמעותיות רק בפברואר, הוא יותר משווה את חוזה המינימום שיסכימו לשלם לו.

    לרגע לא היה לי ספק שג'יי אר יחתום בקאבס.

    איפה התמונה של החיוך הגדול שעל פניו של לברון, אחרי החוזה של ג'יי אר, חוזה שמבטיח ש-"אהובו" של לברון, גילברט, ישלם גם העונה מס מותרות שמן במיוחד…

    1. אם כך הכבוד לגילברט, הוא יודע ומבין שהוא חייב לרצות את לברון ושסמית חשוב לקבוצה., התרומה הכלכלית של לברון עצומה לעיר, מעלה את שווי הקבוצה ואת ההכנסות באופן מדהים.

          1. בוסטון כבר פעם הציעה תטרייד לפילי והם לא רצו , היום הם צריכים לחטוף טרייד כזה , למרות שלנואל יש חוזה לעונה 1 אז עדיין אפשר להחתים אותו כמובן לקבוצה שמאמינה בו ואז עניין השנת חוזה אחת לא משחק תפקיד , הייתי מוכן לשלוח את ג'רו בחזרה תמורת נואל

          2. פיניקס ודנבר הם קבוצות שיש להם הרבה בשר לטרייד עתידי על כוכב , יש להם בסגל המון צעירים כשרוניים בכל העמדות החור הגדול בעיקר בסמול פורווד

          3. סביר שהסבנטי סיקסרס רצו לבדוק את כל ההצעות, יכול להיות שישיגו עליו משהו עדיף (נייט). אם לא, שילכו על סמארט. מסכים בקשר לדנבר, לדעתי ינחיתו כוכב בטרייד כלשהו (בלייק/קאזינס) העונה.

            אני חושב שגם דמפס מוכן להחזיר את ג'רו על נואל, אבל היום אין לקונלנג'לו סיבה להסכים. לך תדע כמה זמן הולידיי יהיה בחוץ

  4. מאוד מקווה שצ'למרס ייזכר לקבוצה של מי הוא מגיע, וימצא את מקומו בדטרויט. רג'י ייעדר רבע עונה (לפחות), וזה הרבה יותר מדי כדי להישאר רק עם איש בשם סמית'.

  5. לדעתי מי שטעם מפלייאוף ואליפויות לא יוותר על הצ'אנס לעוד. זה ממכר. מה גם שפציעה אחת של קיירי והוא שחקן חמישיה בקונטנדרית. הוא לא יקבל משהו קרוב לזה בפילדלפיה

    1. חבר את שני הסכומים האלה יחד, ותקבל פחות או יותר כמה דן גילברט הרוויח ממכירה של צמר גפן מתוק/שתיה/צנצנות עם הבל הפה של לברון במצעד האליפות האקסטרווגנטי…

      או במילים אחרות, שישלם.

    2. לא הייתה לגילברט ברירה.

      החזרה של לברון לקאבס שווה גילברט הון –
      כשעזב, ההערכה היא שהקבוצה איבדה 100 מליון לעונה בהכנסות.
      להבדיל, החזרה של לברון, לא רק שהחזירה את ההכנסות האבודות פלוס (ההערכה היא עלייה של 130 מיליון בהכנסות),
      היא גם החזירה לגילברט הרבה מהכוח הפוליטי שאבד לו כשלברון עזב.
      הקאבס הם לא העסק העיקרי של גילברט, אבל הצלחה של הקאבס תורמת המון ליחסיו עם הממשל באוהיו (אישורים לעסקי הקזינו, לדוגמה).
      הסיבה היא התרומה האדירה של הצלחת הקאבס לעסקים בדאון טאון קליבלנד. ההערכה היא שבל שנה מאז לברון חזר, עסקי העיר (מלבד הקאבס) הרוויחו 160 – 170 מיליון יותר בכל שנה.
      כך שהקשר – בוחרים/פוליטיקאים/גילברט נהיה ברור.

      אם לפני שבוע לברון אמר "הגיע הזמן לסיים את המשא ומתן", לגילברט לא נשארו ברירות

        1. 35 מיליון מעל הלוחמים ?
          במילים אחרות תוסיף ללוחמים את המשכורת של לברון והם עדיין ישלמו פחות מהקאבס.

          1. הסכומים שכתבתי הם ללא מס מותרות.
            (ההבדל בין סך המשכורות, זו השאלה שנשאלה.)
            דרך אגב, השנה רק הקאבס, הקליפרס, והטריילבלייזרס ישלו מס מותרות.

          2. זה הפך להיות מאוד קשה לשלם מס מותרות עם התקרה החדשה… ופורטלנד משהו כמו חצי מיליון מעל תקרת המס אין מצב שהם לא מוצאים דרך לרדת.

            ואני לא בטוח לגבי שנה הבאה. מאוד יכול להיות שהחוזה של קארי יעלה אותם מעל הקאבס במס מותרות. מה שכן רואים מגזים עם ה200 ל5 שנים המקסימום שלו עומד להיות נמוך בהרבה מזה ויותר קרוב ל150 שקונלי קיבל

  6. חייב להגיד שאני לא זוכר כוכב שהיה בעל השפעה כל כך עצומה הקבוצה שלו. פשוט מחזיק אותה בביצים. ואני אומר זאת בהערכה מהולה בגועל

    1. גם בשנה שעברה "לחץ מתון" של לברון דחף את הקבוצה להחתים את תומפסון. לאורך עונה שלמה החוזה זכה לקיתונות של ביקורת, אבל מי שצפה בפיינלס האחרונים יודע שבלי תומפסון לא הייתה אליפות.
      כך שהחוזה, בסופו של דבר, יותר מהשתלם.

      ברור שגם ג'יי אר הוא חלק חשוב מהרכב הקבוצה,
      אז לברון "נאלץ" שוב לדחוף את הקבוצה לכיוון הנכון.

      המסקנה שלי מ-2 העונות האחרונות היא, שתחושות הערכה/גועל כלפי לברון ימשיכו עוד הרבה זמן. האיש מוכיח עצמו כפוליטיקאי מוכשר (אם כל תחושת ההערכה והגועל המלוות כל פוליטיקאי…),
      כזה שדרכו לפוליטיקה האמתית כבר סלולה ומוכנה.

      (הציטוט של גועל/הערכה זו לא ביקורת, אפלטון. זו הסכמה)

    2. בין גילברט או לברון אני בוחר בלברון. גילברט הוכיח את עצמו כמגעיל הרבה יותר, כאשר השיא היו ההתבטאויות שלו אחרי עזיבת לברון כאילו הוא העבד הכושי שלו.

  7. לפחות גילברט חושב עסקית יותר משאר הליגה שמפחדת מקנסות ותקרת שכר כמו במקרה של אוקלהומה , אוקלהומה יכלו להיות היום אולי אמפריה , שיש אליפות הכנסות עולות בהרבה מאשר עוד קבוצה בליגה .

      1. כמו שנכתב פה הכסף של גילברט מסתובב בכל מיני ענפים בקליבלנד ואולי הוא קצת מפסיד בקבוצת כדורסל אבל מרוויח בדברים אחרים , השווי של הקבוצה עולה בכל מקרה שירצה לעשות קופה כאן ועכשיו , בוא נגיד רק שאליפות בכדורגל עולה יותר אז מצבו טוב תשאל את אבמרמוביץ והקטארים

  8. מודה שאני לא מבין למה אנשים כל כך משתוממים מהחוזה. סמית ימשיך לתת הגנה מצוינת ושלשות גם עוד שלוש ואבע שנים, הוא מזמן לא שחקן שמתבסס על אתלטיות והגיל לא הולך לפגוע בו משמעותית.
    הוא היה השחקן השלישי-רביעי בחשיבותו באלופה ובעיניי החוזה ממש לא מוגזם (11 מיליון בחוזים הישנים? פסדר)

  9. בקשר לסמית', הוא היה חלק חשוב ביותר באליפות. בלעדיו הקאבס היא קבוצה אחרת לא רק מבחינת כדורסל אלא גם מבחינה אישית. הוא מביא את הרוע והעארסיות שהקאבס חייבת.
    לגבי צאלמרס, עוד במיאמי היתה מערכת יחסים מיוחדת בינו לבין לברון. הוא היחיד שלא השתחווה למלך, וישנם סיפורים על כמעט מכות בין השניים באימונים. אני מאמין שהוא יכול להיות מצויין לקאבס, אבל מעניין כיצד לברון יקבל את השחקן היחיד שלא מוכן להשתחוות לו.
    מה אגיד לכם? והיה והאינדיאנס מנצחת בבייסבול, העיר קליבלנד תקבל זריקה אדירה של אדרנלין. העיר כבר בעלייה בכל הדאונטאון, ויש לה סכוי להפוך לפיטסבורג שנייה, שבמקום עיר פלדה הפכה לעיר משגשגת של היי טק.
    ממש מדהים מה שספורט יכול לעשות לעיר ואם בארה"ב מבחינה כלכלית ואנושית.

      1. לא אותו אדם, לא אותה אישיות. ג׳ורדן הוא הגבר הכוחני והדורסני שמאמין בגילויי עוצמה ובמאבקי כוח.. לברון… אין לי כוח להיכנס לזה. בוא נגיד רק שהוא שונה.

          1. סופרסטארים הם לא מקשה אחת (גיא?). אתה צודק וחלקם יכולים להסתדר. אבל חלקם לא. חלקם, נגיד איך שאני מבין את דוראנט של אוקלהומה, יזוזו הצידה ברגע שיקראו עליהם תיגר.
            ללברון היה פחות כוח במיאמי ופט ריילי הוא לא האיש שיעשה מה שצריך כדי לרצות את כוכביו (ספולסטרה כדוגמא. ווייד ובוש יכולים להוסיף מידע מהתקופה האחרונה). ייתכן שצ'למרס והוא הסתדרו, לא יודע. אני חושב שחסר לי מידע כדי לדעת.

          2. על צ'למרס ולברון כתוב כבר במקורות:
            "וַיַּעַשׂ שְׁנֵי כְרֻבִים זָהָב מִקְשָׁה עָשָׂה אֹתָם מִשְּׁנֵי קְצוֹת הַכַּפֹּרֶת…"
            (המתכון לרפיט!)

            חלופי הצעקות בין לברון וצ'למרס, זה דבר ידוע,
            אבל בו זמנית, צ'למרס היה שותף במספר שנים באימוני האוף סיזן של ווייד ולברון.
            כך שאני משער שהם ידעו בעבר לגשר על המחלוקות ביניהם.

  10. בקדנציה הראשונה של לברון בקליבלנד גילברט העמיד קבוצה
    על הפנים מסביב למלך.
    לברון קיבל תואר ראשון אצל ריילי בניהול ועכשיו מכריח את גילברט
    לעשות החלטות יקרות אך נכונות.

    עם טבעות לא מתווכחים

  11. לברון שומר תבסיס של 5 שחקנים שנמצאים בשיא הקריירה (חוץ מקיירי שצעיר)ויתנו עוד 3 שנים טובות בדיוק עד שיפרוש והשאר ותרנים שרודפים אחרי טבעת שמתחלפים כל שנה , סטטיסטית קבוצות אלופות הם יחסית מבוגרות עם נסיון פליאוף.
    ההוצאות.של קליבלנד לא נסגרות בשכר השחקנים , אני מאמין שבסוף יום דוח רווח והפסד שלהם חיובי וככה יוצרים מותג

  12. וואו אני רוצה גם להיות חבר של לברון!
    הסכום לא באמת גבוה כ״כ ביחס לשנה זו, זה יוצר העניין שקליבלנד התקפלו אחרי חודשיים של מומ

  13. פול ריץ' עשה זאת שוב… למרות שכמו שציינו כאן ביחס לנמצא ולמחירים שעפו בקיץ זה חוזה הגיוני לגמרי, צ'אלמרס לקאבס זה מתבקש, אחרי העזיבה של דלי עמדת הרכז המחליף היא הבעייתית ביותר בקבוצה ,
    למרות שבמשחקי ההכנה עד עכשיו פלדר לפחות אותי ממש מפתיע לטובה

  14. ההחתמה נבחינה מקצועית בסדר גמור. ובאמת כמו שאמרו כאן למרות העלות המטורפת השנה עבטר גילברט, אם זה יגמר בטבעת זה שווה. גם אם יפסידו בגמר זה עדיין הגיוני. ובמציאות לא נראה שיקרה משהו אחר משתי האפרויות הללו.

  15. תודה רועי. בסופו של דבר ההחתמה היא טובה, היא פשוט יוצרת בעיה כלכלית מאוד גדולה שאני בטוח שעומר מזיג יסביר לנו בקרוב למה. כמו במנחם אמר, אולי אפילו יותר מבחינה מקצועית, סמית׳ נותן לקליבלנד את הערך המוסף בהתנהגות שלו על המגרש ולפעמים רק זה שווה אליפויות.

    1. "סמית' נותן את הערך המוסף בהתנהגות שלו על המגרש"
      הגיעו ימות המשיח, כינויו של השחקן היה עד לא מזמן "המחבל"

  16. דיבורים על סנל תמורת MCW- שיקאגו מנסה לצרף כל פוינט גארד בליגה שלא מסוגל לקלוע שלשה. ריקי רוביו החל לארוז

    1. בהתחלה הם באו לקחת את כל הגבוהים שידעו לשחק תחת הסל, אבל לא אמרתי דבר – משום שלא הייתי גבוה

      אח"כ הם באו לקחת את כל הפצועים, החיגרים והפיסחים – אבל לא אמרתי דבר, משום שלא הייתי פיסח

      אח"כ הם באו לקחת את כל מי שידע לקלוע שלשה – אבל לא אמרתי דבר, משום שלא ידעתי לקלוע שלשה

      ואז הם באו לקחת אותי – אבל לא נותר אף אחד שידבר עבורי.

      (ציטוט מפורסם מפי משרת בבית אריסטוקרטי על הפרעות בשיקגו בשנות ה-50')

  17. הפעם זאת טעות.
    תהיה לו נפילה מאד רצינית השנה ביכולות.
    גם ככה הוא תמיד על הקשקש בין לאבד את זה לגמרי לבין להציל את המולדת.
    הוא מסוג השחקנים שמביאים אותם בכלוב למגרש כדי שלא יעשה שטויות בדרך. אצל בלאט הוא הגיע באיחור למשחקים

    אני לא בטוח שבאמת היתה ברירה כשלברון נתן את ה- SAY שלו

    אני בכלל מזהה שהקאבס מאד שבעים וירגישו את זה. לא בטוח שזה יספיק לאבד את המזרח, אבל זה יעשה להם חיים קשים עם הפסדים לא צפויים.
    אני מצפה למקצה שיפורים במהלך העונה שזה אומר עוד כסף שישפך בואך ה- 200 מליון

    1. תכלס הם לא יכולים שום דבר משמעותי, פרט לטרייד גדול על ארווינג, טריסטן (לא יקרה) או לאב. כי גם לתקרת השכר הגמישה יש תקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט