טור הערביים של מנחם לס: לברון לא מפסיק לדבר (הילרי קלינטון וסמית')

לברון החליט בערוב ימיו כשחקן – אני נותן לו מקס 5 שנים – שהגיע הזמן להתחיל לדבר. אם הוא רוצה להיזכר ולהיכנס להסטוריה כאחד האייקונים של הכדורסל, הוא מרגיש חובה לדבר על SOCIAL ו-POLITICAL ISSUES.

רק להזכירכם שמייקל, לארי, או מג'יק לא הוציאו מילה וחצי מילה על ISSUES שלא נוגעים לכדורסל, והם יושבים בנחת על ישבניהם השמנים בטופ של הר רשמור.

לברון החליט לדבר כי להילרי ישנה בעייה גדולה באוהיו, שלפי הסקרים דונלד טראמפ מוביל שם ב-5%. אוהיו היא אחת המדינות שסבלו יותר מהאחרות (יחד עם מישיגן) מבריחת החברות הגדולות לארצות חוץ. לפני כחודש 'פורד' הודיעה שהיא מעבירה PLANT גדול מאוהיו למכסיקו. בצפון מערב אוהיו ישנה בעייה רצינית של מחסור בעבודה לבני המעמד הבינוני שהם מקצוענים בשיטחם. דונלד טראמפ הודיע שהוא "מחזיר את כל החברות הגדולות מסין ומכסיקו ומכל העולם חזרה לארה"ב 'על ארבע'". הבעייה היחידה היא שהוא לא הסביר כיצד הוא יעשה זאת.

ישנה כאן בעייה רצינית: ככל שטראמפ יותר מגוחך ומטורף, הרדנקים וכל אלה שיבחרו בו  – יותר נדבקים אליו. יש לי דוגמא אישית קרובה מאד: קני, בנה בן ה-55 של גייל אשתי. קני הוא אחלה בן חורג שגידלתי מגיל 14 כמו שצריך – אוהד הניקס והניו יורק ג'איינטס, ושונא כרוני של הלייקרס והניינרס. אבל הוא לא היה טיפוס ללימודים, מה לעשות. סיים תיכון והלך לעבוד במוסך, וגדל להיות מכונאי מדופלם. כשטראמפ טוען שהוא 'דפק' את מס ההכנסה ב-18 השנים האחרונות ולא שילם מס, כל הרדניקים – ואיתם קני –  צוהלים איך הוא 'דפק' את השיטה. אבל מצד שני טראמפ בוכה שאובמה החליש את הצבא, לא מטפל נכון בחיילים משוחררים, וכו' וכו'. כמובן העובדה שטראמפ גנב לארה"ב מאות מיליונים במיסים שיכולים היו לעזור לחיילים משוחררים לא משחקת אצלו, והרדנקים וכל שאר שפוטיו מעריצים את "חוכמתו".

לפני 3 חודשים קני קנה חווה בצפון קרולינה ליד שרלוט, שעתיים וחצי מאיתנו, והוא אוגר בחווה כלי נשק, שימורים, מסיכות גאז, וכל מה שצריך כדי להילחם – אם יהיה צורך – בממשלה שתרצה לגזול מהאזרחים את זכותם לאחוז בנשק. במילים אחרות, הוא רדנק טיפוסי. בחור זהב אבל לא הכי חכם בעולם (אין לו את הגנים שלי, מה לעשות) וכמה שטראמפ יותר מגעיל – הוא יותר נדבק אליו. אמש כשטראמפ גילם כיצד הילרי צועדת למכונית בצליעה (כשהיא התעלפה בגלל דלקת הריאות) קני – ושאר אלה שיבחרו בטראמפ – יצאו במחולות.

נכון להיום הילרי מובילה ב-3 אחוזים בכל ארה"ב, אבל עם שיטת  ה-ELECTORAL COLLEGE הנותנת לכל מדינה מארה"ב מספר 'אלקטורים' כשהמנצח בבחירות במדינה מסויימת מקבל את כל האלקטורים, מי שזוכה בבחירה המספרית לא זוכה אוטומטית בבחירות (כמו שקרה לגור נגד בוש כשגור זכה במספר גדול יותר של בוחרים, אבל בוש זכה ביותר 'אלקטורים' כי הוא זכה במדינות 'הנכונות'). במילים אחרות – יתרון קטנטן להילרי אבל הכל עדיין פתוח.

לברון החליט לפתוח את פיו, אבל הודיע שהוא מעדיף לעשות זאת בכתב:

 

"Well anytime I do something, I always say I like to put it in writing form so it's not, it can never be interpreted the wrong way," James said after Cleveland Cavaliers practice. "It can't be uninterrupted, and those are my words and there's no way you can depict it or try to say those are my words or those are my feelings. I put it in writing so there's no way you can kind of [misinterpret them]. You get a great understanding of how I feel, so I like to do it that way."

הוא החליט להביע את דעתו במכתב לעתון 'אקרון ביקון ג'ורנל'. לברון לא פוצץ דבר במחשבות מי-יודע-מה, אבל הביע באופן כללי את דעתו ש"להילרי ולי ישנן מחשבות דומות בקשר לחינוך, כלכלה, וכו'":

 Clinton's shared interest with him when it comes to community outreach, emphasizing education and recognizing the importance of building strong race relations in the United States has caused her to garner his support.

James also writes that Clinton will "build on the legacy" established by current President Obama, whom James has become close with in Obama's two terms in office.

הוא כותב:

"We've become really good friends and from Day 1 I just always liked his vision, especially from a community standpoint," James said Monday. "And I believe Hillary can continue that legacy that Barack has done for the last eight years. You guys know how important my community service is, especially in my hometown. That's a main point for me."

אז שכולם יידעו ש-"הילרי ואני נעשינו חברים…" הופ….ה!!! עכשיו לברון "חבר" של הילרי שאולי תהיה הנשיאה שלנו, עם עזרתו כמובן!

הוא כותב שהוא "מתנצל" שבגלל מחנה האימונים הוא "לא אוכל להיפגש איתה אישית ולהחליף דיעות". הוא כותב:

"I know she's actually in my hometown today, and because we have two practices today I won't be able to attend that, but we've been in communication about doing something and we'll figure it out," James said. "Obviously, my letter going out, it said enough if I'm not able to accomplish that. You know who I'll be voting for."

or me, the main thing is going back into the communities and giving our world a better future," James said. "Our kids are our future and I believe Barack started it and I believe Hillary is going to continue it. So, I'm all about communities. It starts from the ground up and if we can continue to give back to communities and do the things we need to do to help these kids understand that they're our future and know that they got a helping hand, it makes this world a better place

הוא סיים ב-

 I know who I am endorsing, who I'm getting behind – Hilary Clinton – and that's all that matters."

מי שחושב שבעוד מספר שנים לברון לא ירוץ לנשיאות ארה"ב – שיחשוב פעמיים. (אשך, מוטב שתקשיב. אני מדבר אליך!)

***************************

לברון לא סיים כאן. מטריד אותו מאד שזאת העונה השנייה שהקאבס מתחילה מחנה אימונים ללא שחקן החמישייה שלה JR SMITH.

ולברון לא מרגיש "מאושר" בעניין. הוא אמר לבוסים שלו בקאבס: "אני רוצה שהקאבס יידעו שאני מאד, מאד, לא מאושר".

מה שהוא התכוון לומר זה "אני רוצה שתדעו שאני PISSED OFF BIG TIME!"

הוא עשה זאת דרך via Cleveland.com's Joe Vardon.

"משא ומתן הוא כמובן דבר שדורש שני צדדים, אבל JR עושה את שלו. הוא מופיע לכל אימון ויושב על הספסל להיות חלק מהקבוצה ולראות מה קורה. מה מנהלי הקאבס עושים בשעה שהוא יושב כאן ומחכה?"

"We just miss him. We miss having him around. He's a big piece of our team and they just need to get it done."

"אני שונא לבוא למחנה האימונים כמו שהיה בעונה שעברה, בלי התותחים הכבדים שלנו" (הוא התכוון לבעיות שהיו בשנה שעברה עם ההחתמה של ת'ומפסון).

"So, for a leader of a team and for me personally, I just hate to deal with this s— again. It's just too big of a piece to our team to have to deal with in another training camp."

לברון איים ישר לעניין: "זה יהיה אסון אם הוא יחתום עם קבוצה אחרת!"

 "Let's get J.R. done. It's that time."

JR ביקש 15 מיליון לעונה. זאת לא 'משכורת בשמיים'. זה מה ששחקנים בסדר גודל שלו קיבלו בקבוצות אחרות. דייויד גריפין, המנכ"ל, הגיב לדברי לברון ש"הבעייה היא ש-JR בא אלינו בצורה 'מאד אגרסיבית'", WHATEVER IT MEANS.

המצב של JR שונה מהמצב שהיה עם ת'ומפסון בשנה שעברה. ת'ומפסון היה "RESTRICTED FREE AGENT" ובמצב איתו הקאבס יכלו לחכות, ולהשוות כל הצעה שהוא היה מקבל מקבוצה אחרת. עובדה זו מנעה מקבוצות אחרות לנסות להשיגו כי הן ידעו שהן תצטרכנה TO OVERPAY HIM כדי להשיגו, או שהקאבס תשווה את ההצעה. סמית לעומתן הוא UNRESTRICTED FREE AGENT. הוא ורק הוא יחליט עם מי לחתום לפי מה שיוצע לו.

לת'ומפסון זה הסתיים מצויין בעונה שעברה כשחתם על 82 מיליון ל-5 שנים עם הקאבס.

בינתיים לא נראה שהעסק עם JR יסתיים טוב, ולא משנה כמה לברון יתלונן. הבעייה היא שזה לא חכם לקאבס שיהיה להם "לברון לא מאושר"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. הבעיה של ג'י אר סמית שרק תחת המטרייה של לברון בקליבלנד הוא הראה שהוא שחקן משמעותי שנתון לאימון, בכל מקום אחר הוא היה צרה צרורה וכל הליגה יודעת את זה, ובגלל זה אף אחד לא מוכן להמר עליו עם חוזה גדול.
    מכאן שלקליבלנד יש איזשהו יתרון כי הם יודעים שכנראה הם היחידים שמוכנים לתת לו חוזה יחסית גדול, ולא נראה שהם מתכוונים למצמץ ראשונים, אם כי הכל יכול לקרות (כמו אצל תומפסון).
    בנוסף, לא ממש ראיתי איכשהו שאיזה קבוצה אחרת הציעה משהו לסמית, מכאן שאני מאמין שלקליבלנד יודעים שיש להם יתרון קטן.

  2. ברור שג'יי אר ישאר בקליבלנד. השאלה היא על כמה, ואם תהיה פשרה שתחסוך לקליבלנד מס ותשאיר אותו בקבוצה (נגיד 10-11 מיליון השנה ו-15 בשנתיים לאחר מכן). אין להם סיכוי מול והווריורס בלעדיו.

    1. לא כל כך ברור לי למה אף אחד לא מוכן להמר על סמית, נכון שהוא מקרה ראש לא פשוט לעיתים אבל הוא נכס לכל קבוצה שרואה בעצמה מועמדת בליגה הזו, נסיון מוכח, סקורר וגם מגן סביר והאמת בסכומים שעפו הקיץ איכשהו משהו בין 10 ל-15 מיליון שהוא דורש נראה לפחות לי בגדר הסביר.

  3. האמת?
    כל הכבוד שלו. הרי כששחקן מביע דעה, בדר"כ יש לו רק מה להפסיד..
    זה דורש ביצים. הוא ביסס את מעמדו עד כדי שהוא מרשה לעצמו לתמוך במועמדת לבנה דמוקרטית.

  4. לא מאמין שאני אומר זאת – אבל לברון , שניקז את כל שנאתי הספורטיבית בעשור האחרון ( אישית כמובן אני לא שונא אותו ולא אף אחד אחר ) , צבר אצלי כמה נקודות זכות בהתייצבותו לצד הילארי . יותר קל לא להצהיר כלום ולא לעורר התנגדות . לברון התחייב לאחד הצדדים – ולצד היחיד שאפשר לתמוך בו בבחירות האלה.
    באשר לבנך החורג , מנחם , מעניין אם לא יצא לגייל ולך לקיים איתו שיחות. אני לא מסוגל להבין את הראש של הרדנקס שתומכים בטראמפ. כנראה שצריך להיות רדנק כדי לחשוב כך .

    1. הראש שלהם (ושל קני) אטום בקשר לטראמפ. הם מאמינים שהוא שוב יעשה מארה"ב האיפריה של העולם. הם לא מבינים שזה עולם חדש

    2. בדיוק מה שחשבתי. גם אם ההודעה שלו סובלת מעודף נרקיסיזם כדרכו, לברון לחלוטין עושה פה את הדבר המתבקש. לא פעם ראשונה שבה הוא מביע את דעתו בנושאים חברתים ופוליטים, וזו בהחלט נקודה לזכותו.

  5. כל ספורטאי בסדר גודל הזה שמוכן להביע דעתו בלי לחשוש על הדולרים שאולי יאבד בדרך ראוי להערכה כמו שמנחם עצמו הזכיר.
    אגב מהם המדינות החשובות והכבדות מבחינת מספר האלקטורים בבחירות בארה"ב?

    1. יש הבדל עצום בין "חשובות" ל-"כבדות".

      כבר ידוע מי יזכו במדינות עם הכי הרבה אלקטורים (קליפורניה, טקסס, ניו יורק)
      אלו המדינות המתנדנדות שמשמעותיות להכרעת המירוץ –
      אוהיו, פלורידה, צפון קרולינה.

    2. טקסס, קליפורניה, ניו יורק, פלורידה.
      אגב אם זוכים רק בטקסס קליפורניה פלורידה ועוד מדינה זניחה אפשר ליזכות בבחירות.

    3. המדינות החשובות ביותר בבחירות אצלנו הן ללא ספק, קליפורניה, טקסס, ניו יורק, אילנוי, פלורידה, אוהיו, פנסילבניה

    1. זאת בעיה ידועה בשיטה האמריקאית. בסופו של דבר, קול בניו יורק או טקסס שווה פחות מקול באוהיו או פלורידה ("The penis of America").

      1. רוב האמריקאים היו רוצים ששיטת הבחירות תשתנה לבחירה מספרית פשוטה, אבל זה לעולם לא יעבור את הסינט כי צריך רוב לא נורמלי (אני כבר לא זוכר איזה רוב) שאף מפלגה אף פעם לא תשיג.

      1. החשיבות של אוהיו ירדה ומקוזזת חלקית על ידי צפון קרולינה. פלורידה חשובה יותר.

        יותר מכל חשוב להילרי להשיג רוב בסנאט.

      2. מנחם אני לא בטוח, היא עובדת קשה עכשיו באוהיו, ויש פה הרגשה שגם בתקשורת המקומית מנסים לקדם את הדמוקרטים יותר.. אל תהיה כל כך בטוח!

    1. עם אף אחד מהם ארה"ב לא "אבודה".
      הילארי זה מור אוף דה סיים, מה שבסך הכל עבד לא רע בשנים האחרונות . עם טראמפ אף אחד לא יודע מה שיהיה, ההימור שלי – הפוליטיקה תעשה לו את המוות, הוא יגלה שגם נשיא ארה"ב לא יכול לעשות מה בראש שלו וזה יסתכם באמירות פרובוקטיביות משעשעות יותר או פחות ובקיפאון וכניעה לכל מיני דרישות פנימיות.

  6. יפה וטוב
    לדעתי לברון דיבר רק אחרי שברור לגמרי שהילארי תנצח .
    וזה מאד ברור מאחר והתובע הכללי של מדינת ניו יורק עיקל אצ החברות של טראמפ כלומר האיש גמור .
    בקשר לבן החוורג של מנחם נוא נשמע דפוק לגמרי וזה לא מפתיע בכלל כשמדובר באמריקאי רובם דפוקים ..

    1. הדעה שלך כלל לא נכונה לברון כבר מעל 8 שנים תומך בפובי בדמוקרטים גםלדעתי הילארי תנצח, לגבי העיקול הוא לא עיקל את החברות של טראמפ, אלא הורה לקרן טראמפ להפסיק את גיוס הכספים שלה. ללא ספק אלא 2 המעומדים הכי פחות אהודים שאני זוכר ולכן הקמפיין שלהם עסוק כל כך בלתקוף אחד את השני, בעימות האחרון שלהם כעסתי כל כך על המנחה המטומטם לסטר הולט שפשוט התמקד באמרות עבר במקום להתמקד בתוכניות לעתיד שלהם, מצד שני יש מקרה עצוב שבוא מועמד לנשיאות לא מבין שום דבר במדיניות, התוכניות של טראמפ כל כך לא מחוברות למציאות כל כך מופרכות שאין טעם לעסוק בפולטיקה בעימות כזה (כמובן שהילארי יצא עם ידה על העליונה), הוא האשים את קלינטון בכשלונות (לדעתי אובאמה אחד מהנשיאים הגרועים שהיו לנו ) של אובאמה שהם בעיקר ,מאזן הסחר השלילי ובעיקר הסכם הסחר הטרנס פסיפי, דעאש ורפורמת הבריאות..

      1. ברוך לפחות כמתבונן מהצד על הבחירות הללו יש תחושה שקצת מזכירה את מערכת הבחירות האחרונה כאן בישראל שאנשים יבחרו לפי מי פחות גרוע מבחינתם ולא מי יהיה יותר מוצלח בתפקיד הכי חשוב בארה״ב והאמת שדי בעולם הפוליטי כרגע

        1. בדיוק ככה, שניהם כל כך גרועים שהשאלה היא מי פחות מזיק, אך הלילה לטעמי פנס (סגנו של טראמפ) נתן נוקואוט לקיין בעימות ביניהם.

  7. סחטיין על לברון. כל דבר שרחיק את הפסכיפט טראמפ מהעוגה ויקרב אותו למדרכות של ניו יורק יותר עדיף.

    אני טיפוס אופטימי ואני מקווה שהשינוי שסאנדרס הוסיף למצה המפלגה הדמוקרטית יעביר את אמריקה לצד הפרוגרסיבי של כדור הארץ.

  8. אני תוהה האם באמריקה קולטים שאובמה הוא כישלון קולוסאלי? ההתמודדות שלו מול פוטין בעיקר בסוריה היא בושה וכלימה. הילארי תהיה טובה יותר? שתיהם ממש גרועים

    1. למה הוא גרוע? המדיניות שלו שעליה הוא נבחר הוא לצאת מתפקיד השומר של העולם, להוריד את ההוצאות על הבטחון ולהפסיק את הקזת הדם האמריקאי בעירק ואפגניסטאן. ואת זה בדיוק הוא עשה.

      להזכירך… אובמה או קלינטון (ביל) הם לא אלו שנכנסו לעיראק ומוטטו את שלטון סאדאם.

    2. ולעניין פוטין. פוטין עשה כל שביכולתו לגרור את העולם המערבי לחזרה למלחמה הקרה כולל אגב המטוס המלזי שהוא טיל רוסי (זה חדשות טריות משבוע שעבר).
      אובמה ומרקל פשוט ייבשו את הכלכלה של רוסיה והורידו את פוטין על הברכיים. זה נצחון הדיפלומטיה .

  9. אם זה תלוי בפוטין אפשר לחזור מחר ל-1930 או משהו באזור ,
    מורגש עוד יותר במדיניות הפנים שלו מאשר מדיניות החוץ
    (מתנגדי משטר שנעלמים או סתם מחוסלים וכדומה…כלכלה ריכוזית…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט