הטור של מנחם לס: קווין גארנט מאמן הקליפרס?

(קווין באימון הקליפרס)

קווין גארנט חוזר…כמאמן הקליפרס?

כמה ימים אחרי שקווין גארנט הודיע על פרישתו מה-NBA הוא צף מחדש שלשום ב…מחנה האימונים של הקליפרס ב-Bren Events Center on UC Irvine’s campus.

קווין גארנט ומאמן/נשיא הקליפרס דוק ריברס פיתחו יחסי ידידות מיוחדים בשנים שקווין שיחק שם, והאליפות לא פגעה כמובן בקשר ביניהם.

ההודעה הרשמית היא שהוא הגיע "TO IMPART" (להקנות) מה-"BASKETBALL WISDOM" שלו לשחקני הקליפרס. ככה סתם, כמו 'עזרה מקצועית' יעני.

BASKETBALL WISDOM מיי אס. הוא הגיע כצעד ראשון להופכו למאמן הקבוצה. הוא היע גם כי בלייק גריפין ביקש שריברס יביא אותו לעזור עם הגבוהים – בלייק עצמו, דאנדרה ג'ורדן, והרוקיס הגבוהים ברייס ג'ונסון ודיאמונד סטון.

תוך כדי גם הנמוכים והבינוניים הצטרפו, וקווין גארנט נתן לכולם הרצאת כדורסל שכריס פול הגדיר כ-"OUTSTANDING".

עכשיו רק שתבינו. הדוק מכיר את קווין, והוא ראה אותו בפעולה כמאמן כי בסלטיקס בשנותיו שם הוא היה המאמן DE FACTO של קנדריקס פרקינס, גלן דייויס, וסקוט פילארד, וריברס גילה כבר אז את הכישורים המיוחדים שישנם לו בהעברת מסרים, הסברי כדורסל, וידע מעשי ותיאורטי של כל מה שהולך במשחק. מסתבר שכל ימיו כשחקן – עוד מהתיכון – גארנט שכולם שונאים היה 'סטודנט כדורסל' וריברס יודע זאת טוב יותר מכל אחד אחר.

הנה מה שריברס אמר:

“K.G. was phenomenal today,” Rivers said. “This morning, before practice, he had a teaching clinic that you would pay a lot of money to see. It was great. It was great for Blake and D.J., and the young guys as well. It’s great to have him around. He’s a great teacher. … He’ll be really good for us.”

תראו. לבחור ישנן 21 שנות NBA בכיס. הוא טיפוס רציני ומפחיד שכל הצעירים יעריצו, והמבוגרים יאהבו כי בצד, בחוץ, יש לו אחלה חוש הומור והוא גדול עם בירה ביד בפאב. הוא שחקן שתאהב אותו או תשנא אותו – הוא היה אחד עם MAJOR ASPIRATION. ודבר נוסף: זה תמיד יתרון כשמאמן מסתכל על שחקניו מלמעלה למטה, ולא כמו ג'ף ואן גנדי שהיה חייב לעמוד על שרפרף כדי שפאט יואינג ישמע אותו.

Jamal Crawford called Garnett one of his “10 favorite players” and said it was “unbelievable” to have the future Hall of Famer at practice.

“That’s one of the best players to ever play the game,” Crawford said. “So every second you’re around a guy like that you’re listening to every single thing that he says. You’re a sponge. You’re like, ‘Oh, my God, it’s Kevin Garnett.’ No matter what, they’ve watched him playing growing up. They’ve seen the highlights.

“He’s one of the best to ever play basketball. He just has a certain aura about him once he walks in that there is a certain respect that he demands. For him to be here and to give them that kind of knowledge, it speaks volumes about him as well.”

דוק ריברס ניכשל עד עתה כמאמן הקליפרס. הוא יודע זאת יותר טוב מכל אחד מאיתנו. הוא יישאר כנשיא הקבוצה, והאמינו לי שכל הטיסות האלה כבר מזמן עייפו אותו. הוא יודע שדיאדרה ג'ורדן זקוק למאמן שיכול להופכו לאחד הסנטרים הטובים של השנים האחרונות, וקווין גארנט הוא האדם.

יש לי רושם שעוד לפני פתיחת העונה נשמע על קווין גארנט כמאמן הקליפרס, או לפחות עוזר המאמן לריברס בשנה הראשונה כשהוא, קווין, יהיה המאמן 'דה-פקטו', ואז יתמנה כמאמן הראשי.

והעובדה ששחקן הקליפרס פול פירס הוא חברו הטוב ביותר גם היא לא מפריעה!

אם זה יקרה, נהיה הראשונים בעולם לכתוב זאת!

 

(למאמן אין יתרונות חשובים יותר מ-(א) להסתכל עליך מלמעלה למטה, ו-(ב) לשחק נגדך אימון)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. גארנט הוא בדיוק מה שהחבורת הילדודס החמודה של הקליפרס צריכה, ואם יתווספו לאנרגיות שלו החוכמה והבייצים של פיריס, אמן.

    באליפות של הקאבס ראינו כמה קשיחות חשובה להכרעה בפלייאוף.

  2. מאוד סביר. לא אופתע אם הוא יהיה העוזר מאמן בכיר של ריברס ואז מאמן ראשי, כי אני לא חושב שהקליפרס יביאו אותו כמאמן ראשי בשנה ראשונה כשהם יודעים שזאת עונה כל כך קריטית מבחינתם (פול ובלייק מסיימים חוזה).

    אולי הוא יצליח לגרום להם להאמין בעצמם, אבל הבעיה היא לא רק שריברס נכשל כמאמן הקליפרס. הוא נכשל כמנג'ר הקליפרס, למרות שהשנה הוא הביא חיזוקים חכמים על הנייר.

    1. חיזוקים חכמים, אבל עדיין אין SF ברמה של שאר הקבוצה, החוזה לבן שלו לא מתאים, ושווה לראות במאזן התקציבי שסה"כ מדובר בקבוצה מאוד יקרה + החוזה של רדיק גם נגמר השנה (שערוריה שהוא מקבל רק 7 בכסף הנוכחי) ובסטנדרט החוזים החדש הוא שווה כפול לשנתיים הקרובות, או במקרה הטוב 12 מיל'. ככה שברמה הניהולית ריברס די גרוע עד כה, כל המערכת, לא רק הוא.

      1. מסכים, 2 הבעיות הגדולות ביותר שלהם. ריברס לא מתאים כשיש גם את קרופורד (אותו טיפוס שחקן), וטרייד של אחד מהם על סמול פורוורד הוא שאלה של זמן לדעתי. רוברט קובינגטון או לואל דנג תפורים עליהם.

  3. השאלה היא לא אם גארנט יביא תועלת לקליפרס(הוא כן והרבה), השאלה אם אחרי 21 שנות נבא לא נמאס לו מהטיסות ומהמסעות?. אולי הוא רוצה לנוח קצת אחרי הפרישה. לי אין שום ספק שגארנט כמאמן גבוהים יהפוך את הקליפרס לקבוצה יותר טובה.

    1. מאמן גבוהים כן, מאמן ראשי.. עוד רחוקה הדרך.
      גבוהים מעטים הפכו למאמנים, מביניהם הרוב המוחלט כשל.
      בודדים פרשו והפכו מייד למאמנים, מביניהם מעטים הצליחו.
      גארנט הוא גבוה שרק פרש… שייקח את הזמן. כרגע הוא עדיין בתוך זה ומתקשה להתנתק ממה שהיה כל החיים שלו רוב חייו.

      1. ביל אאסל לקח אליפות כמאמן, דייב קאונס, המאמן של יוסטון ששמו ברח לי (טומז'נוביץ'?) דן נלסון, תום היינסון, בילי קנינגהאם, והיו בוודאי עוד

      1. טוב נו אז גם ביירון סקוט
        לדעתי שינוי בעמדת המאמן בקליפרס יכול להיות עבורם כמו העזיבה של מרק ג׳קסון של גולדן סטייט
        משם הכיוון הוא למעלה

  4. חשבתי בהתחלה שמדובר בבדיחה, אבל בהחלט יכול להיות! ואולי אפילו רעיון מוצלח! מעניין יהיה לראות אותו בהשוואה לג'ייסון קיד למשל

  5. ריברס נכשל כנשיא הקבוצה לא כמאמן הקבוצה, אז אתה מציע להשאיר אותו רק כנשיא ולהביא במקומו מישהו שלא אימן יום אחד בחייו ?

    1. הוא לא נכשל כמאמן הקבוצה? דדי, למה שלא תיכנס לקהילת סנוקרס או קריקט במקום לכתוב כאן דברים לא נכונים (הקרובים להיות 'מופרעים' ומצוצים מין האצבע ) שמבלבלים את הגולשים הצעירים? אני רוצה שהם ילמדו כאן דברים חדשים, ואתה בא והורס לי הכל

    2. דדי, ריברס לא הועיל לקליפרס
      אין שיפור ביחס לדל נגרו וזה לרעתו של ריברס
      מזלו שביירון סקוט היה בלייקרס ונתן נוקאאוט לשאלה מי המאמן הגרוע בעיר

      1. "שיפור" בליגה רק מספר איך אתה ביחס למתחרים שלך – לא האם אתה יותר טוב משהיית.
        הקליפרס רק צריכים ג'נרל מנג'ר יותר טוב ובריאות.

  6. למרות שצריך להגיד שבאמת בלי ההשפעה של קווין גארנט, סקוט פי(ו)לארד לעולם לא היה השחקן שהוא – שזה אומר שחקן בעונה האחרונה של הקריירה שלא שיחק אפילו דקה בפלייאוף עבור בוסטון…

    1. הגזמת דדי, סקוט פולארד נו באמת…, לא דוגמא לכלום.
      בשיא שלו הוא היה מחליף סביר לדיוואץ וובר והשיא היה קצר מאד.
      בשלב שאתה מדבר הוא כבר לא היה ראוי לדקות בטח שלא באלופה.
      היו בבוסטון הרבה מחליפים טובים מפולארד בהרבה בעמדות הפנים.
      אני חושב שגם ביג בייבי וגם פרקינס למדו המון מגארנט ואיתו היו בשיאם.

  7. אם כבר גארנט בצוות אימון למה שלא ישאר במינסוטה בפיתוח שחקנים? זו יכולה להיות התכונה הכי חזקה שלו ושם אשכרה יש שחקנים לפתח

    1. כי הבעלים של הקליפרס הוא מולטי ביליונר; כי דוק ריברס והוא נעשו חברים בבוסטון, כי הוא ופול פירס חברים קרובים, וכי בלייק ביקש אותו

  8. יהיה מעניין מאוד אם גארנט יצטרף לצוות האימון. גם אם הוא רוצה לא הייתי נותן לו להיות מאמן ראשי מיד כשפרש, הוא צריך לקחת שנה כעוזר מאמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט