ה-RYDER CUP יצא לדרך בצ'סקה, מינסוטה / מנחם לס

 

הריידר קאפ הוא משחק על פרסטיז'ה יותר מכל. ארה"ב נגד אירופה. זה פעם היה ארה"ב נגד בריטניה, אבל בארה"ב ישנם יותר מדי גולפאים מקצוענים והמאבק הפך חד צדדי מדי. אז הטורניר הזה – פעם בשנתיים, פעם בארה"ב ופעם באירופה – הפך למאבק בין ארה"ב לאירופה.

אמנם זה גולף, המשחק הכי ג'נטלמני בעולם, אבל הריידר קאפ עושה מהעסק מין מלחמה כמו כדורגל בקהיר. האמריקאים שיודעים שבגולף אתה שותק צורחים כמשוגעים USA! USA! ואותו דבר קורה באירופה.

לפני ארבע שנים האמריקאים ידעו שהם ניצחו בגומה ה-17 החלו לצרוח ולהתהולל עוד לפני שלשחקן הספרדי (אני כבר לא זוכר מי הוא היה) היה צ'אנס להכניס פאט מ-12 מטרים לשוויון! הם חטפו על הראש טוב-טוב על כך. ואני מדבר על השחקנים, לא הקהל!!!

במשך שתי עשרות השנים האחרונות, האמריקאים כמעט תמיד פותחים יתרון גדול, ואז מפסידים, או נותנים לאירופאים להתקרב אליהם מאד. ניסו להסביר זאת שהקונספט "הקבוצתי" הוא הרבה יותר קרוב ומובן לאירופאים מאשר לאמריקאים, וניסו להסביר זאת כאשמת המנג'רים האמריקאים שבשנים האחרונות בחרו את השחקנים הלא מתאימים.

האריקאים מובילים בריידר קאפ 13-25, אבל בשנים האחרונות האירופאים ניצחו יותר מאשר האמריקאים. "יותר" זו לא המילה המתאימה. 8 מ-10 יהיה יותר מתאים לתאר את המצב.

אמול והיום היו מצ'ס של פורסאמס (FOURSOMES), שהוא מץ' בין ארבע קבוצות של ארבע, שתיים מארה"ב ושתיים מאירופה, כשכל רביעייה משחקת עם ארבעה כדורים.

********************

הפורמט של כל הטורניר הוא כזה:

 

The Ryder Cup involves various match play competitions between players selected from two teams of twelve. It takes place from a Friday to a Sunday with a total of 28 matches being played, all matches being over 18 holes. On Friday and Saturday there are four fourball matches and four foursomes matches each day; a session of four matches in the morning and a session of four matches in the afternoon. On Sunday, there are 12 singles matches, when all team members play. Not all players must play on Friday and Saturday; the captain can select any eight players for each of the sessions over these two days.

The winner of each match scores a point for his team, with half a point each for any match that is tied after the 18 holes. The winning team is determined by cumulative total points. In the event of a tie (14 points each) the Ryder Cup is retained by the team who held it before the contest.

A foursomes match is a competition between two teams of two golfers. On a particular hole the golfers on the same team take alternate shots playing the same ball. One team member tees off on all the odd-numbered holes, and the other on all the even-numbered holes. Each hole is won by the team that completes the hole in the fewest shots. A fourball match is also a competition between two teams of two golfers, but all four golfers play their own ball throughout the round rather than alternating shots. The better score of the two golfers in a team determines the team's score on a particular hole; the score of the other member of the team is not counted. Each hole is won by the team whose individual golfer has the lowest score. A singles match is a standard match play competition between two golfers.

 

הסבר יותר פשוט:

ב-FOURBALL כל שחקן מקבוצה של שני אנשים משחק בכדור שלו, הווה אומר שב-2 נגד 2 ישנם ארבעה כדורים. כל קבוצה מחשבת את ה-SCORE הנמוך של אחד מהצוות בכל חור, והקבוצה ששחקנה עם הסקור הנמוך מנצח את החור. אם יש שוויון אז כל קבוצה מקבלת חצי נקודה.

 

ב-FOURSOME, כל קבוצה של שני אנשים משחקת באותו כדור, והם מתחלפים בחבטות עד שהכדור ניכנס לחור. הניקוד הוא כמו ב-FOURBALL. בFOURSOME כל שחקן פותח ראשון בחורים מתחלפים (אחד חובט ראשון בחור 1, 3, 5 וכו')

ביום השלישי, ב-SINGLES, זה אחד נגד השני. אבל לה לא כמו בגולף כשאתה סופר את מספר החבטות, אלא ניצחת חור, יש לך נקודה. שוויון בחור, כל אחד מקבל חצי נקודה. לכןמ אם אתה מפסיד חור מסויים אין לך חובה לשחק עד שאתה מכניס את הכדור אלא אתה יכול "TO CONCEDE" שהפסדת. אם ניצחת את ה-18 חורים אתה מביא נקודה אחת לנבחרתך.

הנבחרת הראשונה המגיעה ל-14.5 נקודות מנצחת את הריידר קאפ. זה ככה כי בריידר קאט ישנם בס"ה 28 MATCHES.

********************

אם רק לאמריקאים היה קילר אינסטינקס הם היו יכולים לחסל אתמול את האירופאים. אבל האמריקאים לא יכלו להמשיך בדומיננטיות המחלטת שלהם בבוקר, באחר הצהריים של הקאפ.

האמריקאים יצאו מעמדת הזינוק עם 0-4 במשחק שהוא ALTERNATE SHOTS של ה-FOURSOME (כל אחד חובט אחרי השני) והם החזירו כמעט הכל באחר צהריים של 3-1 ב=FOUR BALL COMPETITION. הם עדיין התחילו את יום ביתרון 3-5.

בבוקר ג'ורדן ספית' ופטריק ריד ניצחו בקלות את הנריק סטנסון וג'סטין רוז 3 ו-2. אחר הצהריים האירופאים ניצחו את ספית' וריד 5 ו-4 לנצחון האירופאי הראשון.

בבוקר, ב-FOURSOME, ם פיל מיקלסון וריקי פאולר ניצחו את רורי מקלרוי ואנדי סוליבן 1 UP. ג'ימי וולקר וזאק ג'ונסון ניצחו את את סרג'יו רסיה ומרטין קיימר 4 ו-2, ודסטין 'ונסון ומאט קוצ'ר ניצחו את תומאס פיטרס ולי ווסטווד 5 ו-4.

אחר הצהריים הם עשו BIRDIE כמעט בכל חור. על רוז וסטנסון כתבתי. סרג'יו גרסיה וראפה קברה ניצחו את ג'ייבי הולמס וריאן מור 3 ו-2. האמריקאים סנדקר וברוקס קופלה ניצחו את האירופאים מרטין קיימר ודני ווילט 5 ו-4, וה-FOURSOME האחרון של רורי מקלרוי ותומאס פיטרס ניצחו את האמריקאים דסטין ג'ונסון ומאט קוצ'ר 3 ו-2.

עכשיו, שבת בבוקר, התוצאה היא 4-6 לטובת ארה"ב כשבמץ' אחד האמריקאים מובילים ובשני האירופאים, ובאחד שוויון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. לא יאומן מה הולך בגולף. א-ל-פ-י צופים ממש כמעט על כל חור, צורחים "USA! USA!". כאילו אליפות העולם בכדורסל או כדורגל!

  2. גם ראשו של מחמוד דרוויש הכלב המסריח ינותק מצאוורו.
    מירי רגב, בעזרת השם, תשרוד את מלחמת העולם השלישית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט