אירועי דיומא – 01.10.2016

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

פרמיירליג – מחזור 7

14:20-סוונזי-ליברפול (ספורט 2). ליברפול ממשיכה לפרק את כל העומד בדרכה, והשינוי המרענן מבחינתה הוא שזה כבר כולל קבוצות קטנות. כך תוצאת ה-5:1 על האל במחזור הקודם הייתה יכולה להיות מוכפלת בקלות. מנגד סוונזי הייתה הקורבן התורן של מנצ'סטר סיטי במחזור הקודם, ובקבוצת התחתית מן הסתם חוששים מעוד תבוסה, מה שמן הסתם יביא אותה לסגור את המשחק. לא בטוח שזה יעזור מול המרסיסיידרס.

16:25-האל סיטי-צ'לסי (פריצות בספורט 2). מפגש בין שתי קבוצות מובסות. הפתיחה הטובה של צ'לסי התפוגגה לחלוטין, כשבשלושת המשחקים האחרונים הצליחה להשיג נקודה בודדת. השיא היה התבוסה לארסנל במחזור הקודם, וקונטה יודע שנכונה לו לא מעט עבודה. גם האל כבר שכחה מזמן את פתיחת העונה המוצלחת, והיא מתקרבת במהירות לאיזור התחתית, כך שמדובר במשחק חשוב מאד לשתי הקבוצות.

ליגה העל – מחזור 6

17:45-מכבי חיפה-הפועל קרית שמונה (ספורט 1): מכבי חיפה ניצחה בכל משחקי הבית העונה, ותשמח לתוצאה דומה גם היום. מנגד, חניכיו של איווניר עוד לא הפסידו העונה, ומגלים יכולת טובה למדי. אצל הירוקים, לוויטה השוער הפותח פצוע ולא ישחק.

17:45-הפועל רעננה-הפועל חיפה (פריצות בספורט 1): הפועל חיפה תרצה להמשיך במומנטום, לאחר שהתפוצצה על בית"ר ירושלים במחזור האחרון. יש לה סיכוי טוב לכך מול קבוצת התחתית של רעננה, שעוד לא ניצחה העונה.

19:45-הפועל ת"א-הפועל אשקלון (ספורט 2): האדומים נמצאים בסוג של כאוס מתחילת העונה, כשהשיא היה הדרבי הטראומטי השבוע. הם מחפשים ניצחון ראשון העונה, והמשחק נגד אשקלון (שמעולם לא ניצחה אותם) יכול להוות הזדמנות טובה. למרות הבעיות בהרכב, נראה שהוא יישאר דומה לזה שראינו בדרבי.

19:45-מ.ס. אשדוד-בני יהודה (פריצות בספורט 2).

20:00-ביתר ירושלים-הפועל כפר סבא (ספורט 1): הירושלמים כבר מבינים שיהיה להם קשה לשחזר את העונה הטובה הקודמת, והתבוסה 4:0 להפועל חיפה לאחר כמה תוצאות תיקו מתסכלות מהווה הוכחה לכך. ניצחון על כפר סבא מבחינתם הוא חובה.

ליגה גרמנית – מחזור 6

16:25-באיירן מינכן-פ.צ. קלן (ספורט 2). הפתיחה המושלמת של באיירן מינכן הגיעה לסיומה בהפסד לאתלטיקו בליגת האלופות השבוע, במה שהיה המבחן הרציני הראשון של הבווארים העונה. פ.צ. קלן היא לא אתלטיקו, אך מדובר בכל זאת בקבוצה טובה מאד הנמצאת כרגע במקום השלישי, כך שצפוי לנו משחק טוב.

ליגה צרפתית – מחזור 8

18:00-פ.ס.ז'-בורדו (ספורט 5). פ.ס.ז' פתחה את העונה בצורה מגומגמת, ונמצאת כעת במקום הרביעי, בין השאר בגלל הפסדים כמו זה שבמחזור הקודם לטולוז. השנה נראה שהמאבקים בצמרת עם קבוצות כמו ניס ומונאקו אמורים להיות קשים יותר, כך שהאלופה לא יכולה להרשות לעצמה לאבד יותר מדי נקודות. זה לא יהיה פשוט מול הקבוצה הטובה של בורדו, גם היא אלופת עבר.

לה ליגה – מחזור 7

13:55-גרנאדה-לגאנס (ONE). משחק שיעורר כאן עניין מסויים בזכות סאגת אצילי, המאמן המפוטר והמאמן החדש.

17:10-סביליה-אלאבס (ONE).

19:25-אוסאסונה-לאס פלמאס (ONE).

21:40-לה קורוניה-ספורטינג חיחון (ONE).

 

כדורסל / דוד "פאקו" סעדה:

גמר גביע ווינר

20:00-מכבי ת"א-הפועל ירושלים (ספורט 5). גמר גביע ווינר מביא לנו את הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי. מכבי ת"א נראתה בחצי הגמר מול נהריה הרבה יותר טוב מאשר ברבע הגמר מול הרצליה, והחדשות המעודדות מבחינתה הן התוצרת שקיבלה משחקני הרכש החדשים – צירבס, ראד, ווימס וסילי, כאשר פניני ולנדסברג ממשיכים לעשות את העבודה. הצהובים צריכים להיות מודאגים מעט מההגנה, שתפקדה כהלכה רק במחצית השנייה של חצי הגמר. אצל ירושלים השאלה העיקרית היא אם נקבל את זו של פתיחת המשחקים, בהם פיגרה מול היריבות, או את זו של ההמשך שלהם בהם הצליחה לנצח גם בזכות השיפור בהגנה ובזכות ההופעות של אליהו וג'רלס. יהיה מעניין לראות גם את סטודמאייר, האיש והציצית, שבחצי הגמר עלה לראשונה ונתן משחק סולידי למדי.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ הדירוג במלזיה

שידור בספורט 5 לייב החל מ-11:50. החשיבות של מירוצי הדירוג קיבלה משנה תוקף במירוץ הקודם בסינגפור, כאשר רוזברג והמילטון סיימו במקומות הראשון והשלישי בהתאמה במקצה הדירוג, וסיימו בדיוק באותם המקומות במירוץ עצמו. המירוץ החזיר את רוזברג למקום הראשון, והיום זה יהיה מאבק חשוב נוסף על ההגעה לפול פוזישן.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ איל לומברדיה

שידור ביורוספורט החל מ-15:30. מירוץ איל לומברדיה הוא מירוץ הוורלד טור האחרון של העונה. זהו מירוץ בן 241 ק"מ הנערך בין הערים קומו לברגמו באיטליה. המסלול העובר בהרים של צפון איטליה הופך אותו למירוץ המיועד למטפסים, וככזה מדובר כנראה במירוץ החד יומי בעל המסלול הקשה ביותר לאורך העונה. כראוי למסלול מהסוג הזה, המירוץ מביא את רוב המטפסים שאנו מכירים להתחרות היום. אמנם פרום וקינטאנה לא מגיעים (קינטאנה דווקא כן, אך לא מדובר בנאירו אלא באחיו הצעיר דאייר), וגם קונטדור פרש ברגע האחרון בגלל שפעת, אך מלבדם נמצא ברשימת המתחרים את מולמה, רודריגז, דן מרטין, ארו, בארדה, סמואל סאנשז, אלאפיליפ, ברגיל, צ'אבז והאחים ייטס (יהיה מעניין לראות את הטקטיקה של אוריקה במקרה של שלושת האחרונים).

לעובדה שזהו מירוץ הוורלד טור האחרון של העונה יש כמה השלכות:

  • זהו המירוץ האחרון בו נראה את קבוצת I AM מתחרה. הקבוצה השוויצרית הסימפטית כזכור מתפרקת בסוף העונה, ואנחנו נתגעגע. את הקבוצה מובילים במירוץ הזה ירלינסון פנטאנו הקולומביאני ומתיאס פרנק השוויצרי, הזכורים לנו לטובה מהטור ומהוואלטה בהתאמה. יהיה נחמד מאד לראות מישהו מהם על הפודיום היום (לא לדאוג להם – הם מסודרים בקבוצות אחרות בעונה הבאה).
  • זהו המירוץ האחרון בו ניתן לקבל נקודות וורלד טור. העובדה שקינטאנה ופרום לא משתתפים בו מבטיחה למעשה לפטר סאגאן את הזכייה בתואר הרוכב המצטיין של UCI לעונת 2016. בנוסף, המאבק מאחורי הקלעים על הקבוצות שיקבלו רשיון וורלד טור בעונה הבאה תלוי גם בניקוד המצטבר שהקבוצות יקבלו העונה, וכך נזכה לראות מאבקים נואשים על המקומות הראשונים גם מסיבה זו.
  • חואקים "פוריטו" רודריגז, המשתתף במירוץ היום, עשוי לחזור בו מהודעת הפרישה. פוריטו רצה במקור לפרוש מייד אחרי האולימפיאדה, אך הוא היה מחוייב חוזית לרכב בעוד מספר מירוצים, ביניהם במירוץ של היום. לדברי פוריטו, ההכנה למירוצים האחרונים שינתה את הלך רוחו בכל הקשור לפרישה, אך הסיבה האמיתית היא כנראה אחרת לחלוטין: הקבוצות הנאבקות בשולי דירוג הוורלד טור (כמו Dimension Data או פרוייקט בחריין החדשה) זקוקות נואשות לנקודות דירוג, ולפוריטו יש לא מעט מאלה. לפיכך ההחתמה של פוריטו עשוייה להיות ההבדל בין קבלת רשיון וורלד טור בעונה הבאה עבור הקבוצות האלה, לבין ירידה לדרג השני. לפוריטו עצמו, וודאי אם יגיע למקום גבוה היום, זה יכול להיות שווה הרבה מאד כסף.

 

 

בייסבול / מנחם לס:

מייק אנד מייק

מייק אנד מייק היא תכנית הבוקר בטיווי שהיא למעשה מין פודקסט רדיו עם תמונות וידיאו. הם מדברים על הכל, אבל בקטע הזה מתרכזים בעיקר במשחק הקונטרוברסיאלי בו ניצחה הסנט לואיס קרדינלס את הסינסינטי רדס 3-4, במשחק עם חשיבות לא נורמילת למרוץ הווילד קארד ב-NL:

גולף / מנחם לס

היום 'ריידר קאפ' בארה"ב – ארה"ב נגד אירופה, מ-8 בבוקר זמן ניו יורק עד סוף היום.

התחרות נמשכת ומסתיימת ביום ראשון.

פוטבול מכללות / מנחם לס

מחר יהיה יום שיקבע הרבה לגבי הפלייאוף במכללות עם כמה משחקים בהם המפסידה, מפסידה כנראה את הזכות להיבחר לאחת מארבע האחרונות. הוידיאו הזה מסביר את כל מה שיקרה מחר (היום):

*

No. 6 Stanford at No. 9 Washington

Friday, 9 p.m. ET, ESPN | Pregame.com odds: Washington by 3
No. 4 Louisville at No. 3 Clemson

Saturday, 8 p.m. ET, ABC | Pregame.com odds: Louisville by 2
No. 8 Wisconsin at No. 5 Michigan

Saturday, 3:30 p.m. ET, ABC | Pregame.com: Michigan by 10

No. 11 Tennessee at No. 20 Georgia

Saturday, 3:30 p.m. ET, CBS | Pregame.com: Tennessee by 3
No. 23 North Carolina at No. 12 Florida State

Saturday, 3:30 p.m. ET, ESPN | Pregame.com: Florida State by 10

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. על הבייסבול בפוסט הנפרד של מנחם.

    ומרוב דברים אחרים, ריידר קאפ!
    אם אתם רואים גולף פעם בשנתיים – זה האירוע. וכדאי!

    הכי יוקרתי, "אליפות העולם" פחות או יותר, בין נבחרת ארה"ב לנבחרת אירופה. כל הכוכבים הגדולים על דשא אחד. אשכרה גולף קבוצתי:
    ביום הראשון והשני, יש 8 התמודדויות זוגיות מדי יום. שני חובטים לכל נבחרת, חובטים את הכדור לסירוגין. זה ב-4 מפגשי הבוקר. ואחה"צ – הטוב מהצמד מזכה את הנבחרת שלו בנצחון. ביום השלישי והמכריע, 12 מפגשי ראש בראש שונים.

    ארה"ב התחילה את היום הראשון ב-0:4 מהמם, אבל אירופה צמצמה נזק בחצי השני של היום, התוצאה כעת 3:5 ליאנקיז. אירופה היא האלופה המכהנת, מה שאומר שתיקו 14 (יש 28 נקודות אפשריות) יספיק לה.

    מי שממש לא מכיר ולא ראה אף פעם, יופתע מאוד מרמת האמוציות וההתרגשות שהאירוע הזה מחולל, בקרב הצופים וגם בין השחקנים.

    1. זו באמת תחרות מאד יוקרתית עבור השחקנים והאוהדים כאחד, אבל לא הייתי ממליץ עליה כשער כניסה לענף. האירופאים בדומיננטיות מוחלטת מתחילת המילניום ואני רק מחכה לראות איך האמריקאים יקרסו גם השנה.

  2. תודה דוד.
    משחק חשוב למכבי. אחרי זה יש משחק חוץ מול מת"א ואי ניצחון היום ושם עלול להכניס את המערכת ללחץ מיותר. ניצחון היום וגם הפסד שם ישאיר את מכבי בשיעורי הצלחה של למעלה מ-50% אחרי 7 מחזורים, מה שלא קרה מאז עונת 2010/2011.
    מהפן האישי – היום, לראשונה, גם הבן השני שלי יבוא למשחק 🙂

      1. צעיר… נחשב בעל פוטנציאל גדול, אבל בגביע הטוטו היה די פושר.
        זו ההזדמנות שלו להוכיח מה הוא שווה.
        ניר דוידוביץ' במשחק הבכורה היה מצוין (למרות שספג אחד מאוחנה ואחד מחרזי) והיה צעיר בהרבה. תן לי 80% היכולת של דוידוביץ' ויש לנו שוער לשנים.

      1. יש המון מידע ברשת, תכלס מגיעים הטובים ביותר עפ"י הדירוגים השונים, וכ-3 נוספים (להשלמת ה-12) הם בחירות הקפטן. באמת, הקצפת של הקצפת.

      1. מייקה החליף את קונטדור ברגע האחרון, אבל הוא אמר לפני המירוץ שהוא בכלל לא בטוח שהוא במצב להתחרות, אז כנראה שקרויזגר יהיה המוביל של הקבוצה.

  3. בלומברדיה, 45 ק"מ לסיום, קבוצת בריחה גדולה ואיכותית נמצאת כדקה אחרי דמיאנו קרוזו מ-BMC. הקבוצה כוללת רוכבים כואלוורדה, ארו, צ'אבז, בארדה, ברגיל, אורן וחסינק. נראה שהמנצח יגיע מהקבוצה הזו.

    1. לא הייתה ממש טקטיקה קבוצתית, אלא יותר היכולות האינדיבידואליות הנהדרות, ובמירוץ הזה גם משחק חכם מאד של צ'אבז. זה התחיל מקבוצת בריחה איכותית שכללה יחד איתו הרבה מאד פייבוריטים כמו ארו, ואולוורדה, בארדה, אורן, רוסה ובארגיל. אח"כ, לפני העלייה הלפני האחרונה (הקשה במירוץ), צ'אבז עצמו תקף כשהיחידים שהצליחו לשרוד איתו היו בארדה ואורן, כשאח"כ גם רוסה מגשר אליהם (מירוץ אדיר שלו, אחרי שעוד סחב את ארו כל הדרך). בעלייה האחרונה הוא תקף שוב והפעם בארדה נשר. נשארו רוסה אורן והוא, כשמשלושתם צ'אבז יודע שיכולות הספרינט שלו הן הפחות טובות. אז הוא התיישב מאחורי השניים, ונתן להם להתיש עצמם בהתקפות, ואז בספרינט הסיום פשוט עקף אותם. ניצחון צודק ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט