פינת הגולש הצעיר: המבחן של רוז (ניתאי נעלי, 17)

המבחן של רוז/ ניתאי נעלי (בן 17)

דריק רוז הוא אחד השחקנים האהובים עליי בליגה. באמת. אמנם אני די צעיר אבל הספקתי לראות ולחוות את עונת ה MVP הנפלאה שלו, ומשם התחלתי באמת לאהוב את השחקן- את האתלטיות האדירה שלו, האנרגיות שהביא למשחק והיכולת הנהדרת שלו. אפילו קניתי גופייה שלו במדי הבולס. הספקנו קצת לשכוח אותו, אבל בעקבות הקיץ האחרון הוא חזר לתודעה והטרייד שהעביר אותו לניקס גרם לי לחשוב על כמה שאלות חשובות.

השאלה הראשונה שמיד חשבתי עליה אחרי הטרייד היא- מה לעזאזל אני עושה עכשיו עם הגופייה שלו?
אין לי מושג. אם מישהו רוצה אותה שיתקשר או משהו.

השאלה השנייה שחשבתי עליה היא מה יהיה עכשיו עם דריק?
אני לא מתכוון רק לעונה הקרובה, אני מתכוון גם להמשך הקריירה, איזה סוג של שחקן הוא יהיה עכשיו ואיך העונה הזו תשפיע על ההמשך?

כדי לענות על השאלה כמו שצריך, בואו נחזור קצת אחורה וניתן רקע על השחקן. דריק רוז היה שחקן מאוד מוכשר בתיכונים, ועונה אחת בלבד במכללות הספיקה לו כדי ללכת ולהירשם לדראפט ה NBA של 2008, בו הוא נבחר במקום הראשון על ידי הבולס.
כבר בעונתו הראשונה בליגה נהיה רוז לשחקן משמעותי בבולס, הוא קלע 16.8 נקודות בממוצע בעונה הסדירה והוביל את הבולס לפלייאוף בו הודחו בסיבוב הראשון. היכולת הטובה שלו בעונה הזו העניקה לו את תואר "רוקי השנה".

שתי עונות אחר כך, עונת 2010/2011 הייתה עונתו הטובה ביותר בקריירה של רוז, בו העמיד ממוצעים של 25 נקודות למשחק ו7.7 אסיסטים וכמובן זכה בתואר ה MVP של העונה הסדירה .

בסוף עונת 2011/2012 קרע רוז את רצועת הברך ונעדר זמן רב מהמגרשים. בעונות שלאחר מכן נפצע פעמיים נוספות בברך, מה שגרם לו לשחק רק 10 משחקים בעונת 2013/3014, ולאבד מהאתלטיות והיכולת הנהדרת שהיו לו בעונות הראשונות. בשנתיים האחרונות רוז שיחק הרבה פחות טוב ובעיקר הפריע לבולס.

עכשיו בואו נחזור לשאלה. מה יהיה בהמשך?

העונות המצוינות של רוז גרמו לאנשים לפתח ציפיות גבוהות לגביו, כולל הצהרות לגבי כך שהוא יהיה "הדבר הבא" ב NBA. כמובן שרוז שלאחר הפציעות לא יכל לעמוד לעמוד בציפיות האלה – גם מבחינה מנטלית אבל בעיקר מבחינה גופנית. האתלטיות המדהימה שאפיינה אותו כל כך כבר לא אותו דבר והיכולת לא אותה יכולת, כך שגם האופטימיים שבמעריציו יודעים שהוא לא יצליח לשחזר את יכולתו מעונות העבר.

אז מה כן יהיה בעונות הקרובות של האולסטאר לשעבר?

לפי איך שאני רואה את הדברים, 2 העונות הקרובות הן סוג של "עונות מבחן" , בהם הרכז בן ה- 27 יצטרך להוכיח שעדיין יש לו יכולת להיות שחקן משמעותי בליגה, אחרת הוא ימצא את עצמו מהר מאוד בספסלים של קבוצות הליגה, או גרוע מכך.

האם רוז יכול לחזור שוב לקדמת הבמה ולהיות שחקן משמעותי?

לדעתי כן. צריך להבין, רוז לא היה כל כך גרוע בשתי העונות האחרונות, ובעונה האחרונה אפילו חל שיפור די ניכר ביכולתו. רוז של השנה הבין שאינו יכול פיזית לשחק כמו רוז הישן והטוב, והחליט לשנות מעט את סגנונו. שינוי הסגנון אמנם הביא לאכזבתם של הרבה אנשים שקיוו לראות אותו מפגין את יכולות העבר, אך הביא לעלייה ניכרת ביכולת שלו לעזור לקבוצה, כשבעונה האחרונה הוא מציג ממוצע לא רע ויעיל למדי של 16.4 נקודות ב 42.7 אחוז מהשדה.

יכול מאד להיות – וזאת תקוותי הגדולה כי אולי הגופייה שלו בכל זאת תישאר בעלת שווי כל שהוא – שאולי דווקא בניקס בתפקיד פחות משמעותי בסגל, עם פחות ציפיות ובידיעה שהוא לא צריך להיות מנהיג הקבוצה הוא יוכל להיות שחקן משמעותי ויעיל, גם אם לא יציג את יכולותיו מהעבר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה רבה. מאוד מסכים איתך. אני חושב שהעול שיהיה על רוז בעונה הקרוב יקטן בעקבות ההימצאות של כרמלו ופרוזינגיס. השאלה מה יקרה אם מישהו מהם יפצע מה יקרה ואיך רוז יעמוד בעומס.

  2. דריק רוז היה באמת משהו שלא ראינו קודם, וגם לא נראה יותר. זה סיפור מאוד טראגי שפשוט חנק את הבולס. ולכן היה טוב לשיקגו ואני מקווה שטוב גם לו, לצאת מהמקום הזה. מנטאלית, להתחיל את הקריירה המתחדשת שלו במקום חדש לגמרי. מחזיק לו אצבעות שישחזר במשהו את הפלא ההוא.

  3. כרגע רוז מסובך בסיפור האונס בו הוא מואשם יחד עם כמה גברים נוספים. קודם שיעבור את זה ואז נראה איך יתחיל את העונה.

  4. מעבר לזה פשוט צריך להשלים עם המצב הקיים, אם הוא מסוגל לתת באזור 65-70 משחקים בעונה של 25 דק׳ טובות העסקה הזו תשתלם

    1. רוז הוחתם כרכז ראשון שקובע את התנהלות הקבוצה על המגרש ל35 דקות במשחק לפחות, לא בתור רכז שני ושחקן משלים.
      בנוסף, הגיבוי שלו זה ברנדון ג'נינגס שלא יודע להחזיק קבוצה ופצוע עוד יותר ממנו.

        1. מה לעזאזל רצוי במה שכתבתי? זה הכי לא רצוי שבעולם.
          שתבוא סערה ותיקח אותו ואת כל התחבושות שלו לכל הרוחות. אותו ואת כל החגרים והפיסחים והעיוורים והצולעים שבאו איתו.

          1. אני בוכה מצחוק פה.
            אין דובי, תודה שחלק קטן ממך מאושר שיש לך את רוז ויתר בית החולים בקבוצה. אם בטעות תהיינה ציפיות – יהיה רק עוד מקום לאכזבה.

  5. טור נהדר על סיפור כמעט טראגי שעוד יכול להתהפך….
    ואם מלכלוכית הוא יהפוך לסינדרלה ניו יורק היא העיר לעשות בה את זה….

  6. לצערי קשה לי להאמין שהוא יחזור להיות כוכב שיכול להוביל קבוצה.
    לדבי האונס – מקווה בשבילו שזה לא קרה… אם זה כן קרה כמובן שזה משנה את הדעה לגביו ב180 מעלות

  7. אני בסיטואציה ממש דומה לשלך. אחרי מעקב צמוד אחר השחקן בשנים האחרונות, אני מאמין שהוא יאכזב. אלא אם כן לא תפתח ציפיות… 😉
    מבחינתי זה נחמד יותר לראות אותו בניקס. כך אני יכול להינות מהשחקן בלי להרגיש אשם על כך שהוא הורס את הקבוצה שלי…

  8. מאמר מעולה. אם הוא ישחק העונה כרגיל בצל פרשת האונס (וזה אם גדול מאוד), אני חושב שהוא ימשיך לעלות, אבל לא יהיה שחקן של 25-7 למשחק שוב.

    עם ריווח המשחק של הניקס (לי, זינגר, מלו) הוא יוכל לחדור בקלות ולקלוע. זה יהיה שימושי מאוד עבורו

      1. לא רק אותו ידידי, לא רק אותו.. על הספסל מחכים מלוא החוקן טלאים שעוד יקומו במהלך העונה למלא את מקומם של רוז המייבב, נואה העייף, ג'נינגס הצולע וכרמלו המדופרס.
        רק יעבור האולסטאר ואיתו ההופעה השנתית של מלו הפני התקשורת, ומייד אחריו צפויים רנדל, בייקר וג'יי פי טוקוטו להיות מוזנקים מהירכתיים היישר לחמישיה

      2. העובדה שקוזמינקאס הולך להתבזבז על ספסל בNBA מדכאת אותי. הוא היה אמור להיות הכוכב הגדול הבא של הכדורסל האירופאי. כמה חבל

  9. את הגופיה תשמור!! כנראה הדבר היחיד שקשור לרוז ויזכיר לך דברים טובים בשנים הקרובות.
    גם אני שומר (כמעט בכספת) גופיה של נאש מפניקס למרות הטרייד לליקרס

  10. רוז היה רחוק מלהיות יעיל בעונה שעברה.
    ה-42.7% מהשדה הם מזוויעים ואפקטיביתמדובר ב-44.8% שהם 5% פחות מהממוצע בליגה. רק שני שחקנים שעמדו על USG% מעל 25% היו פחות אפקטיבים – קובי ברייאנט ומודאיי.
    מעבר לכך היעילות ההתקפית של שיקגו השתפרה שכשוא ירד מהפרקט.
    רוז חייב לשנות את המשחק שלו בדומה למה שגרנט היל השכיל לעשות אחרי הפציעות הנוראיות שהוא עבר. אם זה יקרה הוא יוכל להיות שחקן משמעותי לעוד הרבה שנים. אם לא הוא רק יהרוס לניקס.

    1. המקרה של רוז באמת די מזכיר את גראנט היל.
      שחקן עם ים כשרון וציפיות בשמיים, שהדבר היחיד שמונע מהן להתממש זה פציעות.

      מסכים לחלוטין שהוא צריך לשנות פאזה, אבל עדיין לא רואה אותו הופך לשחקן משמעותי, שחקן רוטציה כן, אבל לא גיים צ'יינגר.
      קח בחשבון שלהיל היה גם גודל פיזי שאיפשר לו לשנות סגנון משחק, רוז שחקן יחסית נמוך ולא חזק בצורה משמעותית, מה שמצמצם לו מאוד את האופציות.

      1. תראה גרנט היל הוא לא יהיה, אבל אם ילמד את המגבלות שלו הוא שחקן מספיק טוב בשביל להיות רכז פותח טוב.

  11. תודה רבה על המאמר.
    אצטט אותך: "האם רוז יכול לחזור שוב לקדמת הבמה ולהיות שחקן משמעותי? לדעתי כן."

    זו יותר משאלת לב ולא משהו רציונאלי.
    הפציעות כל כך קשות שרק הפחד מהפציעה הבאה מוביל אותו למשחק רך שלא מתאים לו ולאופיו.
    הייתי בטוח שיפרוש. המאמצים שלו לחזור – הירואיים.
    הקליעה שלו – בינונית ובהעדר יכולת חדירה משמעותית (ברכיים ופחד מפציעה) אתה מקבל משהו מאד בינוני.

    הלוואי שאני טועה

    1. כשאמרתי את זה לא התכוונתי שהוא יוכל לשחזר את היכולות שהיו לו, אלא שבסיטואציה שנוצרה בניקס, בנוסף לעובדה שהוא שינה את סגנון המשחק שלו, הוא יוכל לתרום הרבה יותר לקבוצה מאשר תרם לשיקגו בשנים האחרונות וכך "לחזור לקדמת הבמה ולהיות שחקן משמעותי".

  12. דרק רוז איבד את האתלטיות ואקספלוסיביות שהיו לו, מה שגרם לפגיעה בנשק העיקרי שלו – החדירה לסל. הוא עדיין חודר טוב אך לא בלתי עציר (כמעט) כפי שהיה בשיאו.
    הוא צריך להתרגל פשוט לאיבוד האתלטיות ולסגנון משחק אחר בו הוא יותר מנהל משחק ולא סקורר כפי שהיה בעבר ובנוסף לעבוד על הקלעה מרחוק על מנת שיהיה לו עוד כלי בארסנל ההתקפי.
    הוא פשוט צריך להבין שעליו להתאים את עצמו לסגנון משחק שונה, ממה שהורגל לשחק כל השנים וכמובן להישאר בריא.

  13. מדובר בשחקן גמור, שהגיע באופן טבעי לפח האשפה של הליגה – הניו יורק ניקס. שם אוהבים לדבר על ציפיות ולהתרסק כבר בשבוע הראשון. חוץ מזה, אני מציע להכנס ללינק הבא, כדי להבין מי זה הבנאדם דרק רוז – https://theringer.com/derrick-rose-rape-case-and-nba-fandom-bfd92e771d61#.9j720ey03

    חתיכת חלאה שחבל על הזמן.

      1. בינתיים בכל שלב הוא עושה כל טעות אפשרית שמוציאה אותו כאדם נוראי: בין הטענות שלו במשפט ("יש לה תמונות באינסטגרם. הן לא צנועות חלילה") ועד לניסיון שלו לחשוף את שמה בציבור כדי לנסות לגרום לה לבושה שתדחוף אותה לקבל פשרה.

  14. בעיה רצינית בקאמבק שלו היא הפציעות החוזרות, כל פעם שיש לו פיק של ניצוץ ותקווה של כולם, הוא נפצע לאיזה 3 שבועות או מפסיד משחקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט