"KING OF GOLF" ארנולד פלמר הלך לעולמו / מנחם לס

 

ספורט הגולף איבד את האייקון מס' 1 שלו, ארנולד פלמר, שהלך אתמול לעולמו בגיל 87. הנשיא אובמה – גולפאי לא רע שלפחות משחק ללא "MULLIGANS" (לבלף קצת עם הזזת הכדור כפי שביל קלינטון עשה כל משחק, וגם בחייו הפרטיים אם מותר לי להוסיף!)  – אמר עליו הבוקר: "WE LOST THE GAME BEST AND MOST ICONIC FIGURE AND A TRUE AND PROUD AMERICAN!"

הוא היה הפנים, הנשמה, והלב של משחק הגולף. ג'ק ניקלאוס וטייגר וודס ניצחו יותר מייג'ור צ'מפיונשיפס מה-7 MAJORS שהוא ניצח, כולל 4 "MASTERS", אבל ארנולד הוא עדיין האייקון הגדול של המשחק כי אנשים מצביעים עליו כסיבה מס' 1 שהגולף צמח פלאים עד היותו המשחק הפופולרי ביותר בארה"ב מבחינת משתתפים (וכן ציפייה אדירה בטיווי, שבוע-שבוע כמעט ללא הפסק כל השנה).

הוא היה האתלט הראשון שקיבל ENDORSEMENT מחוץ לספורט, וכמובן אני מדבר על השתייה "ARNOLD PALMER".

*******************

An Arnold Palmer is a beverage consisting of iced tea and lemonade, named after American golfer Arnold Palmer. An alcoholic version of the "Arnold Palmer" is called a John Daly.

(כשאתה מוסיף סקוטש וויסקי לICE TEA עם לימונדה של השתייה 'ארנולד פלמר', היא הופכת לשתייה הנקראית "ג'ון דיילי" על שמו של הגולפאי הנפלא שהיה שמן עם כרס, שותה בירה וסקוטש ידוע שהגיע לכמה טורנירים שיכור כלוט).

********************

הוא היה האתלט שכל נשיא ארה"ב חפץ ביקרו, ורצה את קרבתו.  לפני שהוא קיבל את ה-"PRESIDENTIAL MEDAL OF FREEDOM" ב-2004 מהנשיא ג'ורג' בוש (הבן), ההונורר וההכרה היקרתית ביותר הקיימת בארה"ב שהיא פרס כבוד על מפעל חיים, השניים הסתודדו ב-EAST ROOM של הבית הלבן עם כמה מקלות גולף, ופלמר נתן לג'ורג' כמה טיפים במשחק – 'רק ביני ובינך'.

חמש שנים אחרי, כשהקונגרס נתן לו את הפרס היקרתי שלו, ה-"CONGRESSIONAL GOLD MEDAL" , הוא נתן כמה טיפים לפוליטיקאים החשובים ביותר, וכולם הינהנו בראשם כשהוא ממלמל בעגה הדרומית שלו, "תודה לאל שהם מסכימים על משהו…".

זאת היתה הגדולה של פלמר: חיבור עם אנשים. כולם אהבו אותו ואני לא מכיר אויבים כלשהם. הוא אהב לשחק גולף עם ילדים ואלה שראו זאת אמרו שהיתה לו דרך נפלאה להפוך לילד עצמו. הוא הרגיש בנוח עם בירה ביד עם חוואים או רוכבי אופנועי 'הארלי דייוידסון' באיזה שהוא פאב קטן בקאונטרי, כפי שהרגיש בנוח עם בעלי חברות ענק במנהטן, שחקני גולף בקולג', או בני המלוכה בבריטניה.

הוא הפך לאיש עסקים מצליח ביותר, מולטי-מיליונר גדול, פילנטרופ ידוע, מתכנן מגרשי גולף מהמוכרים בעולם, ואפילו טייס מדופלם.

הוא היה גבר נאה שמעולם לא קילל, והיה בהרבה דברים "TOO GOOD TO BE TRUE".

זה היה פלמר, עם ה-"ARNY'S ARMY" הידוע שלו.

כשחקן גולף הוא לא היה המודל של אסטטיות ו-GOLF SWING אופטימלי המשמש דוגמא באקדמיות לגולף כמו הסווינג של טייגר וודס למשל. לא היה לו את ה-SWING המלא כי זרועותיו לא היו ארוכות מספיק, והוא פעם אמר על עצמו שהוא "גמיש כמו צב". אבל הוא היה שחקן אגרסיבי שלקח צ'אנסים – "GO FOR BROKE" וגישה של "IN YOUR FACE". אהבו אותו כי הוא נראה כמו כל אחד מאיתנו, ולא כמו שאר השחקנים התמירים הנראים כאילו מקומם בהצגת דוגמנים, ולא במגרש הגולף.

את גידול הגולף עד לרמה של המשחק הפופולרי ביותר בארה"ב מבחינת משתתפים נותנים לו אשראי יותר מאשר לכל אחד אחר. הוא תמיד היה שם משך יותר מ-60 שנות גולף (כולל סניור גולף) כשבשנותיו הפוריות ביותר 1954 עד 1971 הוא זוכה בנצחון ב-PGA TOUR כל שנה ללא הפסק. בכל הקריירה הוא ניצח 62 טורנירים של ה-PGA, האחרון שבהם ב-1973 שהיה "BOB HOPE CLASSIC". הוא ובוב הופ נודעו כחברים טובים וצמד-חמד.

פלמר הפך לאייקון גם בבריטניה, שם זכה בשני "BRITISH OPEN", וידע בדיוק כיצד כיצד להפוך ל'בריטי' בבריטניה. אני שחייתי את כל זאת ועקבתי אחרי פלמר משך שנותיו הגדולות ביותר, יודע שאצל הבריטים קיימים שני ספורטאים אמריקאים שהם מעריצים יותר מכולם: מוחמד עלי וארנולד פלמר.

בגולף ישנם ה-"BIG THREE" – ארנולד פלמר, גארי פלייר,  וג'ק ניקלאוס. אבל פלמר הוא "THE BIG ONE" מה-"BIG THREE". אני מאמין שטייגר וודס היה נכנס לקבוצה והופך את ה'ביג 3' ל-'ביג 4' אילולא הנפילה האיומה שלו, וכל בעיותיו בחייו הפרטיים.

פלמר היה שם כשהטיווי הפך משחור-לבן לצבע, והוא הביא את המשחק ל-MASSES, להמונים.

ג'ק ניקלאוס אמר אמש: "היה, ותמיד יהיה, רק פלמר אחד. הוא מורי, גיבור ילדותי, ובענווה גדולה אני אומר שהוא גם הפך להיות חבר יקר שלי. הגולף איבד את האייקון הגדול ביותר שלו ואני איבדתי את החבר היקר ביותר שלי".

טייגר וודס אמר: "ARNOLD MEANT EVERYTHING TO GOLF. אר יו קידינג מי? ללא הכריזמה שלו, ללא האישיות שלו, הגולף לעולם לא היה גדל למה שהוא היום – אחד ה-EVENTS הגדולים ביותר בטיווי בארה"ב. כמעט כל אחד בארה"ב הפך ל-HOOKED על גולף בגלל פלמר".

 

ארנולד פלמר וג'ק ניקלאוס. לא יהיו יותר שניים כאלה!

 

עם טייגר וודס. רואים את האהבה וההערצה של הצעיר אל המבוגר

 

חברים-יריבים בימי שיאם: ארנולד וג'ק

 

הגולף של אז: סיגריה בפה, לפני ה-DRIVE (ארנולד וגארי פלייר). גארי פלייר, אף הוא בשנות ה-80 המאוחרות, שלח בטוויטר שלו מסר לפאלמר: "להתראות בקרוב לעוד ROUND של גולף…"

 

ארנולד פלמר בשיאו

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. off topic.
    אני מתחיל לחבב את לברון האדם
    LeBron James just donated $41.8M to the University of Akron in Ohio, giving 1,100 kids a full 4-yr scholarship but y'all calling him a coon.

      1. אני מנסה לנהעביר לך לינק אבל זה לא נותן לי.תיכנס ל msnbc live streaming. הקישור מתחיל ב hulkusc.יש לך גם שידור ישיר בווינט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט