הטור של לס ליום רביעי: בעיות רציניות מאד במיאמי היט

צעקות בין דוויין ווייד וספואלטרה

 

המשחק בין יוטה למיאמי שלשום בלילה ניגמר מאוחר מדי עבורי להישאר ער למסיבת העתונאים, ולעקוב מה קרה בחדר ההלבשה של ההיט אחרי המשחק, וכל מה ששמענו שהמשיך להתחולל במלון.

 

לא חזיתי בכל המשחק, ובשעה שהרבע האחרון שוחק בין הג'אז וההיט שמתי לב בעיקר לגורדון הייווארד, וכיצד הצעיר הזה עם פני התינוק, הסופומור מבאטלר, לחם בעצמו ממש ברגעים האחרונים לשמור על יתרון הג'אז שהלך ונישמט מידיהם. בכלל לא שמתי לב שדוויין ווייד וכריס בוש לא היו על הפארקט. רק בטוויטרים של הבוקר קראתי על כך שאריק ספואלטרה נתן לדוויין ווייד לשבת על הספסל משך כל הרבע כשההיט הורידה את ההפרש לרעתה מ-19 ל-7,  וכריס בוש ישב על הספסל כל הרבע מלבד 40 שניות.

 

אני חוזה בהיט כמעט ללא הפסק כבר מעל תריסר שנים. מאז שהחלטתי לעזוב את התפוח הגדול לטובת השמש, הים, והדגים של דרום פלורידה.  מהרגע שנחתתי במדינת השמש, החלטתי שבצער רב אני עוזב את הניקס שלי, הקבוצה שחייתי ממש איתה יותר מ-30 שנה עת עשרות סטודנטים שלי לתואר MA במנהל ספורט עשו את הסטאז' (אינטרנשיפ) במדיסון סקוור גארדן, ועם הניקס, ומוצא לי קבוצה חדשה לאהוד. זה לא היה דבר קשה במיוחד עם שחקנים מצויינים וסימפטיים כאלונזו מורנינג, טים הארדאוויי,  ברוס באוון,  ריקי דייויס, סבלוס,  אייסי גרין, אדי ג'ונס, דן מאירלי, ואפילו אנטוני מייסון שפט ריילי הביא לסיים שם את הקריירה.

 

ואז ב-2003 מיאמי בחרה בדוויין ווייד חמישי בסיבוב הראשון של הדראפט, והשאר היא הסטוריה.  ובכן, שלשום היתה הפעם הראשונה שדוויין ווייד היה בריא, קבוצתו פיגרה בהפרש שניתן להשגה, והוא ישב על הספסל כל הרבע הרביעי. כששמעתי היום שהוא ובוש לא שיחקו כל הרבע הרביעי לא האמנתי למשמע אוזני. עד אז הוא שיחק 29 דקות, קלע 5 מ-11 ל-11 נק', היה מינוס 6 בזמן ששיחק (כלל לא בין הגרועים עד אז בקבוצה), קטף 5 ריב', וחילק 4 אסיסטים. לא משחק גדול, אבל משחק טוב של כמעט 50% מהפרקט, וששוה ערך ל-8 ריב' ו-7 אסיסטים ל-36 דקות. כריס בוש לקח ריבאונד אחד ב-27 דקות משחק (וקלע 15).

 

האם אריק שכח אותו ואת כריס בוש על הספסל? האם האם יכולה לשכוח להניק את תינוקה? ההיט התעלו ברבע זה על הג'אזים 20-32 ואולי עם דוויין ובוש הם היו אפילו מנצחים. או אולי מפסידים בהפרש גדול יותר?  כשדוויין ווייד נשאל אחרי המשחק למה לא שיחק כל הרבע הרביעי הוא ענה: "מה אתה שואל אותי? אני לא המאמן. לך לשאול את קוץ'!"

האם קרה איזה שהוא קצר רציני בין המאמן לדוויין ווייד ובוש שאנחנו לא מודעים לו? לי קשה להאמין שמשחק אחד באמצע חודש ינואר יכול לגרום לקצר אלא אם כן קיימת בעייה רצינית שאיננו מודעים לה. אם בשנה שעברה הצעקות בין דוויין למאמנו באמצע משחק פלייאוף שכולנו חזינו בו לא גרם לקצר, אז בוודאי ובוודאי משחק אמצע עונה רגיל לא יגרום לו. אני מאמין שקורים דברים לא טובים בהיט שאיננו מודעים להם.

ומה עם כריס בוש שלקח ריבאונד אחד – ריבאונד אחד!!! – ב-27 דקות משחק. ומה בקשר ללברון ג'יימס שאמר לעתונאי שראיין אותו מ-נבא-טיווי– "WE ARE NOT A VERY TALENTED TEAM"? היום מסבירים מקורות קרובים להיט שהוא התכוון בעיקר לאדוניס האסלם שעולה בחמישייה. אולי ואולי לא. לברון יגיד על חבריו "אנחנו לא מוכשרים מספיק"? אז למי התכוון? לכולם מלבדו? לכולם מלבד 'השלישייה'? ואז הוא מוסיף, "WE ARE WORK IN PROGRESS"…אנחנו פרוייקט שחייב להשתפר? אתה אלוף פור גאד סייק. איזה מין דיבורים אלה?  קבוצת תיכון, מכללה שיש לה רוקיס, הם אולי "WORK IN PROGRESS", אבל אלופת NBA?

 

אם "אין לנו מספיק כשרון", אז כל הקונספט שחיבר את השלושה היה הזוי מלכתחילה, והשיג הישג אחד בלבד – אליפות אחת וזהו. כל השאר הוא מגדל קלפים שקורס לנגד עינינו. מה שלברון אמר – לדעתי – שאין מספיק טלנט בקבוצה שיספיק לקחת עוד אליפות עם השלושה, כשפט ריילי והמנהלים האחרים לא השכילו להביא לצידם עוד "TALENT". ז"א שזה עבד פעם אחת, וזהו.

 

בעיות רציניות מאד בקבוצה

 

כשאריק סזפואלטרה נשאל אחרי המשחק מה הבעייה עם הריבאונדים של הקבוצה, הוא ענה, "הבעייה היחידה עם הריבאונד היא בחדר ההלבשה!". למה התכוון? שהשחקנים לא מתאמצים מספיק? לא נילחמים מספיק? או – אלהים ישמור – לא לוקחים ריבאונדים בכוונה, כפי שאולי עשה כריס בוש עם ריבאונד אחד ב-27 דקות?

 

אם הבעייה היא בחדר ההלבשה, האשם הוא במאמן, כי בחדר ההלבשה לא לוקחים ריבאונדים. בחדר ההלבשה רק יוצרים – או מאבדים – גאווה, בטחון, חדווה קבוצתית. אם בעיית הריבאונדים היא בעיית של חדר ההלבשה, ספואלטרה אומר שזאת בעייה מנטלית.  לי הבעייה נראית יותר כבעייה סנטימטרית, כגון "הקבוצה הנמוכה ביותר ב-NBA" ו-"הפרונט ליין הנמוך והחלש ביותר פיזית בכל ה-NBA". אבל לך תדע, אולי אני טועה והוא צודק.

 

ספואלטרה אמר עוד דבר: "כל אחד צריך לתת ולתרום יותר!". כשלברון נשאל מה דעתו על כך, הוא רק הסתכל בשואל, ולא ענה.

 

נגד הג'אז הקבוצה כולה לקחה SEASON LOW של 23 ריבאונדים. היא 9-8 במשחקי חוץ. היא הפסידה 2 מ-3 האחרונים.  יש RIFT (קרע) רציני עתה בין ספואלטרה וסמל המועדון – דוויין ווייד. דברים לא נראים טוב. רק נצחון גדול בגולדן סטייט הערב יכול להציל את המסע מערבה. האם יכול להיות שספואלטרה יצר בכוונה את ה-RIFT הזה כדי להעיר את הקבוצה לחצי שני של עונה שיכפר על החצי הראשון שניגמר לא טוב?

 

אני לא חושב שיש לו את האומץ לזה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אין כמו שמחה לאיד גם כשזו יותר נחמת עניים.

    לראות את מיאמי מתפרקת לנגד עניך….חלום, גם אם הם עובדים על כולנו(ויש לי הרגשה כזאת).

    הרי זו אלופת הNBA שאומנם לקחה את האליפות בקושי רב אבל אלופה, לא הגיוני שאלופה תהיה עם מאזן חוץ של 9-8.

    כנראה שמה שלא עובד שם זה חדר ההלבשה, מעניין אם משהו יתפוצץ עוד לפני סגירת מועד הטריידים, מעניין עם מישהו חושב אולי להפתר מספאולסטרה או אולי מאחד הכוכבים.

    1. יהיה אחלה קרב! מיאמי יתנו הכל כי זאת ההזדמנות שלהם (יחד עם משחק הערב) להיוולד מחדש. הבעייה? בק-טו-בק גולדן סטייט והלייקרס. מבצע קשה ביותר למיאמי!

  2. אני מעתיק את התגובה שרשמתי כבר אתמול על סיכום המשחקים לכאן:

    כריס בוש- ריבאונד אחד ויחיד בכל המשחק.

    אני הייתי מנסה לעשות מה שמג'יק עשה לפעמים שג'באר היה פצוע ולהוריד אותו קרוב יותר לאותיות- עם הגוף שלו הוא יכול לקטוף 10 אשכוליות כל משחק כמו כלום.
    שישאיר את הזריקות מרחוק לאחרים.

  3. מעניין לגבי התגובה עם הכישרון.
    לא שמעתי את זה, אבל זה בטח לא סימן טוב.

    קצת מגוחך אחרי שאתה לא מצליח לעשות את זה לבד, מחליט לשתף פעולה עם עוד סופר סטאר – ווייד, עוד כוכב – בוש, שלושתכם משתפנים ולוקחים פחות כסף כדי לנסות לזכות באליפות, יוצאים בהצהרות של "not one, not two, not three" ואחרי כל זה עכשיו אתה טוען שאין מספיק כישרון ?

    פשוט בלתי נסבל בעיני הלברון הזה.

    כתבתי כבר אחרי שבועיים שלושה מתחילת העונה כשמיאמי עוד ניצחו כל הזמן שהם נראים רע, נראים כמו קבוצה שבעה שלא מרגישה שהיא צריכה להתאמץ ולהשתפר כדי לקחת עוד תואר, והיה די ברור שהפסדים זה רק עניין של זמן.

    ניו יורק עם סגל מלא, ושיקגו עם רוז בהחלט מסוגלות לנצח אותם בפלייאוף.
    יש תמיד איזו רומנטיזציה של קבוצה אלופה ש"ברגע האמת" תחזור לתת את הכדורסל ה"אמיתי" שלה.
    אני בכלל לא בטוח שזה יקרה במיאמי בלי תוספת לסגל, אבל נראה לי שריילי אולי יחכה לשחקנים שישוחררו מהקבוצות הגרועות אחרי תום מועד ההעברות.

  4. בעונה כל כך עמוסה וארוכה במיוחד לקבוצה אלופה ששיחקה יותר מכולן בעונה שעברה (למעט אוקלהומה) טבעי שתהיה גם תקופה פחות טובה. כרגע אנחנו לקראת מחצית העונה, וכרגע עדיין כלום לא מונח על הכף. הבעיות המובנות בסגל של מיאמי היו ידועות גם קודם, אבל כמו שהוכח בעונה שעברה, חיסרון יכול גם להפוך ליתרון כשהוא יוצר מיס מאץ לקבוצות היריבות. אם אכן אין בעיה בין המאמן לכוכבים, אני מניח שזו ירידת מתח מסויימת שאפשר להבין אותה בעונה כזו ארוכה ועמוסה. מצד שני אולי הדוק שמכיר את הקבוצה מקרוב,מסוגל להריח סירחון שעדיין לא יצא מחדר ההלבשה. בשורה התחתונה אני לא אזיל דמעות אם יתברר שהפרוייקט השאפתני של מיאמי יהפוך לאפיזודה חולפת. אני מעריך בהרבה את הדרך שבה הת'נדרס נבנו ואשמח אם הם יצרו את השושלת הבאה.

  5. אלעד, אבל אילו קראת את עתוני מיאמי ופאלם ביץ' היית מבין שישנן היום בקבוצה בעיות אישיות, וכנראה גם בעייה עם המאמן. לדעתי הכל היה ניפתר אם היה סנטר מסיבי, דבר שאיםן להם, ולכן כל הקומבינציות הופכות לבעיות כשהן לא עובדות. והערב יש להם משחק קשה ביותר בגולדן סטייט, ומחר בלייקרס. עוד שני הפסדים והם בבעייה גדולה.

    1. מיאמי בנו קונספציה מסויימת וזה מה שיש כרגע. אי אפשר לדעת מה יקרה אם יגיע סנטר זה יכול דווקא להפר את האיזון ושיווי המשקל. בעונה שעברה הם לא פגשו בפלייאוף את דאנקן או הווארד, אבל אינדיאנה לא הייתה רחוקה מלהדיח אותם, ואפילו בוסטון עם גארנט שמירר להם את החיים, ולא בטוח שהשנה המזל שוב יתמזל להם. בכל מקרה אני מניח שכולם ינסו להניח את האגו בצד ולפתור את הדברים כי הם בהחלט נראים פגיעים כרגע, ואם יגיעו כך לחלק השני של העונה הם יהיו בצרות. יש מספיק קבוצות רעבות שישמחו לחגוג על חשבונם

  6. אחלה טור מנחם,
    לא צפיתי במשחק האחרון של מיאמי, אבל לפי מה שכנראה מתואר יש בלאגן רציני בחדר ההלבשה במיוחד בין וויד לספולסטרה, אחרת אין הסבר למדוע הוא יובש על הספסל בסיום.

    הציטוט של לברון הוא פשוט הזוי, במיאמי כדאי מאוד לפתור את הבלאגן ששורר שם מאחורי הקלעים, כי על הפרקט כשהם מרוכזים ומפוסקים הם עדיין הקבוצה הכי חזקה לטעמי בליגה.

  7. הם עדין בראש המזרח.
    הם לקחו אליפות ללא יתרון ביתיות מול התאנדרס .
    לא צריך להכנס לפניקה . יש להם את הכוח מהעונה הקודמת פלוס ריי אלן.
    אין היום סנטר אימתני בליגה דוגמת שאק , האקים יואינג או רובינסון.
    ספלוסטרה שרד לא מעט משברים , ועדין נשאר . אם העניינים בחדר ההלבשה יתחממו , אני סומך על ריילי הגאון שירגיע את העסק.
    מיאמי מול הלייקרס משחק שיש ללייקרס מאץ אפ סביר מול מיאמי. שלום עולמי מול לה ברון , קובי מול וויד ובוש מול הווארד .נאש יסתדר מול סופר מריו. אני אופתע אם הלייקרס יפסידו למרות שהעונה אני לא מופתע מכלום שקשור ללייקרס.

  8. איכשהוא, נראה לי שעד הפלייאוף הכל יסתדר.
    אין לי מושג מה באמת קורה שם אבל כמו שאמר ריק קרלייל בפלייאוף לפני שנתיים:
    never underestimate greatness
    במיאמי יש המון greatness: ריי אלן,לברון, ווייד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט