פינת הגולש הצעיר: למה קוואי לנארד הוא ה-MVP הבא של ה-NBA? (תהל ברון, בן 16)

למה קוואי לנארד הוא ה-MVP הבא של ה-NBA

 

לקראת העונה החדשה שבעוד חודש בערך תצא לדרך, יצא לי לחשוב מעט על "מי יהיה הMVP הבא?" ועלה לי השחקן שבוודאי גם עלה לכם לראש: ראסל ווסטברוק.

אז כן, במשך כמה ימים הייתי בטוח שראסל יניף את תואר הMVP בתום העונה הסדירה ואז חשבתי לעומק על השחקן הזה והבנתי שאין לו את מה שצריך כדי לזכות בתואר הנכסף. אז אמרתי לעצמי: "תהל, באמת, אם הוא לא יהיה הMVP של הליגה, אז מי כן? הוא יהיה השחקן הכי טוב בליגה!"

ואז נפל לי האסימון.

כל הזמן הזה חשבתי: מי יהיה השחקן הכי *טוב* בליגה?

"אבל רגע , לתואר קוראים MVP, שזה ראשי תיבות של –Most Valuable Player"

מה זה בעצם אומר "Most Valuable Player"? (כמובן שידעתי שהתרגום של זה הוא שווה ערך, אך זה לא היה לי הגיוני ש-MVP זה "השחקן הכי שווה ערך")

אז רשמתי בגוגל "Most Valuable Player" ונכנסתי לויקיפדיה, ואז ראיתי:

"MVP (Most Valuable Player – השחקן המועיל ביותר)”

ואז הבנתי שכל הזמן הזה חשבתי לא נכון!

כל הזמן חשבתי מי יהיה השחקן הכי טוב בליגה אבל לא חשבתי על הכי מועיל!

אבל רגע… מה זה מועיל? מי קובע מה מועיל ומה לא? איך מודדים יעילות?

אז בדקתי במילון מה פירוש המילה "מועיל" ומצאתי את ההגדרות הבאות:

-יש בו תועלת

-משפר את המצב

-מסייע

 

זה אומר , ששחקן שרוצה להיבחר להיות ה- MVP  צריך להיות השחקן שיש בו הכי תועלת, שהוא משפר את המצב בצורה הדרסטית ביותר, ובנוסף, שהוא השחקן שמסייע (לקבוצתו) בצורה הטובה ביותר מאשר כל שאר שחקני הליגה.

אז חשבתי לעצמי:

"מי עונה על הקטגוריות האלה? למי יש הכי תועלת? מי משפר הכי הרבה את מצב קבוצתו? מי מסייע בצורה שאף אחד אחר לא מסייע?"

ורק שם אחד עלה לי, רק שם אחד ענה לי על כל השאלות ששאלתי:

קוואי לנארד ! (ולברון ג'יימס אבל הוא לא יקח את ה-MVP, אסביר בהמשך למה).

איך הגעתי אליו? אתם שואלים, אני אסביר הכל. אך קודם, אסביר למה פסלתי את ווסטברוק:

אולי השחקן שרובכם חשבתם שיניף את התואר בסוף העונה, אך האם הוא באמת השחקן הכי מועיל בליגה? התשובה היא לא, ולמה? בוא נלך לפי ההגדרה המילונית:

האם הוא השחקן שיש בו הכי תועלת?

לא. יש בראסל הרבה יתרונות, אך יש שחקנים הרבה יותר יעילים ממנו על המגרש – לא מבחינת מספרים אלא מבחינת השפעה. למה הכוונה?

למשל, אם לברון ג'יימס לא ישחק ברבע הרביעי קליבלנד יכולה לשמוט יתרון של 15 נק' ולהפסיד את המשחק, כי בלברון יש תועלת. הוא משפיע גם על המגרש וגם מחוצה לו, הוא כמו מאמן שני: מנהיג, מביא מוטיבציה לשחקנים סביבו.

האם אוקלהומה משיגה בראסל ווסטברוק יעילות? כן ,אך אין לו ערך מוסף כמו לשחקנים אחרים בליגה. נכון, הוא שחקן נהדר אך אין לו משהו שלאף אחד  אחר אין. כלומר: אין לו ערך מוסף כמו למשל ההגנה של קוואי לנארד שהיא יוצאת דופן ומוסיפה ערך שאין לאף קבוצה אחרת חוץ מסאן אנטוניו. כאשר אתה נגד קוואי אתה חייב לחשוב הרבה יותר ממה שאתה חושב נגד שומרים אחרים. או דוגמה אחרת: הקליעה של סטף קרי שלעלות למשחק נגדו משנה לך את כל שיטת המשחק ב- 180 מעלות. אך האם גם מאמנים שעולים נגד ווסטברוק משנים את שיטת המשחק שלהם לגמר? יש בו תועלת, אבל לא התועלת הכי גבוהה בליגה.

האם הוא משפר את המצב בצורה הדרסטית ביותר?

אין ספק שבלעדייו אוקלהומה לא הייתה מריחה את הפליאוף, אך האם ווסטברוק יכול לקחת את הקבוצה הזו ובאמת להגיע איתה לאנשהו? אני בספק גדול ואם אתם חושבים שאני מגזים, הנה כמה שחקנים שזכו בMVP:

סטף קרי- אתם רוצים להגיד לי שבלי קרי הקבוצה הזו הייתה מגיעה לאליפות ושיא ניצחונות בעונה הסדירה? היא בקושי הייתה מגיעה לסיבוב השני בפליאוף.

אלן אייברסון- הוביל קבוצה חלשה לגמר הNBA(!) שם הם הפסידו לשאקובי שהיו בלתי ניתנים לעצירה.

לברון ג'יימס- הוביל את קליבלנד של 2008/09 ל- 66 ניצחונות! עם אנדרסון וראג'ו ומו וויליאמס לצידו(!).

אתם חושבים שווסטברוק יכול לשפר את קבוצתו עד כדי הגעה ל- 60 ניצחונות? אם כן, כל הכבוד. אך אני בספק רב.

רגע, וקוואי יכול לעשות את זה? כן, הוא יכול, אך לא באוקלהומה אלא בסאן אנטוניו, כי בסאן אנטוניו כל המשחק מושתת עליו. תראו משחקים של סאן אנטוניו בלי קוואי: זה שחקן שאי אפשר להחליף, שחקן שמביא ניצחונות בשקט לעומת ווסטברוק. לא סתם סאן אנטוניו סיימו עם מאזן מדהים של 67-15 בעיקר בזכות האיש הזה.

האם הוא השחקן שמסייע הכי הרבה לקבוצתו?

מבחינת מספרים יכול להיות שראסל ווטסברוק הוא השחקן שמסייע הכי הרבה לקבוצתו, אך שנינו יודעים שהסטטיסטיקה משקרת ולסייע זה לא רק דרך מספרים. אני חושב שבגלל שקוואי הוא רוצח שקט, הוא מאוד לא מוערך. הוא עושה את העבודה השחורה על המגרש, עושה דברים שלא כל שחקן יכול לעשות. אני חושב שלהיות על תקן "הרוצח השקט" זה מאוד קשה ולא מתגמל. קוואי עובד על ההגנה כמו מטורף, חוטף ושומר כמו שרק הוא יודע, ואז השחקן שמולו חסר אונים ונכנס לסל כשקוואי נותן את כל כוחו כדי שלשחקן שמולו לא תהייה זריקה קלה לסל. הוא חושב על טובת הקבוצה ולא על שורת הסטטיסטיקה של עצמו. ואז, כשהשחק זורק, הוא ומקבל בלוק מלמרקוס אלדריג', בלוק מהאגדות. אבל רגע, מי בעצם אחראי לבלוק הזה? בשורת סטטיסטיקה יהיה רשום מתחת לקטגוריה בלוקים 1 לאולדריג' ו- 0 לקוואי, אבל קוואי הוא זה שעשה את כל העבודה. זה לא פייר!

אבל לקוואי לא אכפת. לקוואי הייתה מטרה ברורה: הכדור לא נכנס לסל. המטרה שלו איננה: "אני חייב לתת לו בלוק או לחטוף את הכדור", המטרה הייתה לתרום לקבוצה ולא לתרום לקוואי, ולכן הוא נשדד על עבודתו (למרות שהוא קיבל את "שחקן ההגנה של העונה" אבל זה לא מתבטא בסטטיסטיקה).

ואתם חושבים שהוא מתוסכל מכך? ממש לא! הוא יודע מה הוא שווה והוא לא צריך להוכיח לכם כלום. הוא השיג את מטרתו!

אתם לא חושבים ששחקן כזה מסייע לקבוצתו בצורה הטובה ביותר?

***

לסיכום, לדעתי אין ספק שקוואי הולך להיות ה- MVP הבא של הליגה. יכול להיות שאני טועה, אני מקווה שלא, אבל אני מאמין שסוף סוף יבינו את גדולתו של השחקן הזה.

מקודם הזכרתי את לברון שעונה גם הוא על האספקטים שהעלתי, אבל לברון ידוע בכך שהוא מוריד הילוך בעונה הסדירה. ברור לי שאם הוא היה רוצה – הוא היה לוקח את הMVP!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. עם כל האהבה לקוואי, סטף ודוראנט יהיו משמעותיים יותר העונה ובוודאי שווסטברוק שבלעדיו אוק היא קבוצת לןטרי.
    בעקרון בהתקפה עדיין מציק לי בעין לחשוב שהוא ייקח את הקלאצ, אבל עכשיו שהזקנים מאפירים פורשים ונחבטים,…

  2. יופי של פוסט, מנומק היטב.

    אני בהחלט חושב שקאווי יהיה גבוה ברשימת המעומדים –
    עם ההגנה הנהדרת שלו, עם יכולות התקפיות שהפכו אותו לאחד השחקנים היעילים בליגה, ובעיקר, עם העובדה שהוא הופך לפנים של המועדון הגדול שהוא חלק ממנו.

    הרבה מדברים על איך דוראנט ישתלב בגולדן סטייט,
    ושוכחים שבעונה שעברה הספרס קלטו סופרסטאר חדש לקרבם,
    ועברו את התהליך של להפוך את אלדרידג' לספרס, ממש בקלות.
    והשנה, תהיה השנה השנייה של ההרכב שלהם ביחד –
    אנחנו בהחלט יכולים לראות את הספרס נותנים עונה אפילו טובה יותר מהעונה שעברה.

    ואם הספרס מצליחים לסיים לפני גולדן סטייט בטבלת המערב –
    אז יש סבירות גבוהה מאוד שקאווי יזכה ב-MVP

  3. אם מנסים להעריך כמה ניצחונות הקבוצה הייתה מאבדת בלי השחקן, ווסטברוק כנראה ראשון פשואט כי יש סביבו פחות מאשר סביב לנארד, לברון או קארי. אולי לילארד שם איתו.
    אני גם לא מסכים עם הקביעה שווסטברוק לא מביא שום דבר ייחודי. הוא "ההתקפה של איש אחד" הכי טובה בליגה.
    אם אוקלהומה בארבע הראשונות הוא mvp.
    לנארד- יכול להיות. תלוי גם בהצלחה של סן אנטוניו, השנה אולי גאסול ייקח לו קצת נקודות.

    1. לא מעט MVP לא הלכו לכוכב מס' 1 בליגה.

      בין 2000 ל- 2004, שאקיל זכה רק ב-MVP אחד,
      הזכיות של מלון ב-97', ושל בארקלי ב-93', למרות עליונותו הברורה של ג'ורדן.
      כל MVP שלא הלך לקארים בשנות ה-70' (דייב קואנס ב-73' בולט במיוחד)

      ובכוונה אני לא מכניס לדיון את העשור האחרון.
      (אבל רוז? באמת? הוא לא היה אף פעם, גם כשהיה בשיאו, שחקן טופ 5)

        1. אני לא אכנס לפינה של קרי – לברון.

          אבל –
          2014 דוראנט
          2011 רוז
          2007 נוביצקי
          2005-6 נאש

          ב-5 מ-10 הזכיות שלפני צמד הזכיות של קרי, השחקן הזוכה לא היה הכוכב מס' 1 בליגה.
          בחלק מהמקרים גם לא 2 או 3 או 4…

  4. אם המבחן הוא עד כמה ההיעדרות של שחקן משמעותית לקבוצה שלו, נדמה לי שגם כאן התשובה תהיה, אלא מה, לברון ג'יימס.
    מזכרוני, המאזן של הקאבס בלעדיו, בשנתיים האחרונות, הוא 14-4. ארבעה נצחונות, כן? זה נתון מדהים. קצב של 18 נצחונות בעונה – מתחת לברוקלין, מקום אחרון במזרח. האלופה.

    1. כמו שאמרתי , הוא עושה את העבודה השחורה , רק מי שבאמת צופה בו מבין את גדולתו .
      אתה לא יכול לקום בבוקר ולראות באפליקציה של הNBA את השורת סטטיסטיקה שלו ולהגיד – הוא MVP . כי הוא עושה דברים מעבר , שלא נכנסים בסטטיסטיקה , אם זאת אצה צודק הוא לא מסוג השחקנים שמושך קהל .

    2. לא סתם בספרס רואים בו את היורש של דאנקן….
      בעיניי הוא יהיה מועמד מאוד בולט אבל בכל מצב בו ווסטבורק מצליח לקחת את אוקלהומה למקומות 1-5 במערב התואר הולך אליו השנה.

  5. כתבה טובה. על הנייר, לפי המדד של הצלחה קבוצתית, הוא צריך להבחר, אבל אני חושב שווסטברוק משפיע יותר על אוקלהומה מקוואי על הספרס. לכן לדעתי יותר מגיע לצ'יטה, אבל לא אופתע אם הוא יקח.

  6. אין שחקן יותר משפיע בליגה מלברון ג'יימס,הקאבס היא קבוצה שלא מגיעה לפלייאוף במיזרח החלש.

    לנארד הוא אחראי בילעדי לכישלון של הספרס בשתיי העונות האחרונות כשפופוביץ' ניסה לתת לו את המושכות בכוח.
    הבעיה שלו היא לא במישחק האפור אלה כפלימייקר וכאחד שלא יכול לקחת את המישחק על עצמו כמו דאנקן וג'ינובילי.

    ראסל ווסטבריק? כמות הפעמים שהוא זרק את כל מה שהקבוצה שלו עשתה לפח.. אולי בלי דוראנט הפחדן הוא יצליח להרים את המישחק שלו.

      1. לעוף שתיי עונות בסיבוב הראשון בפלייאוף מול קבוצה יותר נחותה זה כישלון.
        הסטאטס ומיספר הניצחונות בעונה הרגילה לא חשובים וגם לא עיניינו אף פעם את הספרס.

        את מי מעניין שיא הניצחונות של הווריורס היום? אחריי שהם איבדו יתרון היסטורי בגמר גם השיא הזה ירד לטימיון.

    1. שוב , לברון עולה על לנארד בכל אספקט שציינתי , אך ידוע שלברון משחק ב"חצי קלאץ'" בעונה הסדירה.
      ועל איזה כישלון אתה מדבר ? הוא הוביל את הקבוצה הזו לעונה הכי טובה שלה . שיחק פשוט נהדר , לקח שחקן הגנה של העונה , העמיד ממוצעים טובים ותרם רבות לקבוצה .

  7. יש עוד מדד חשוב לmvp (לא שאני מסכים איתו בהכרח) אבל בד״כ מיקום הקבוצה בסוף העונה צריך להיות 1-2 בקונפרנס ולכן קצת בסתירה למהות התואר, גם לקבוצה שהשחקן משחק בה יש השפעה רבה.

  8. לקוואי סיכוי מעולה לזכות וגם אצלי הוא הפייבוריט. למה?
    כי אלא אם מישהו ייתן פה עונת במספרי ווילט בשיאו, אז הזוכה ימשיך לבוא מאחת משתי הראשונות בכל אזור.

    מזרח:
    לברון ג'יימס – לא יזכה. כמו שציינת, הוא לא "מתרסק" על התואר הזה. בשביל להיות MVP אתה חייב להתרסק על העונה הסדירה ולברון לא עושה את זה. כמו כן, יש הבדל בין תואר שני או שלישי לתואר חמישי. בשביל לזכות בפעם החמישית השחקן חייב להיות עליון על הליגה. לברון ג'יימס, בטח בעונה הסדירה, אינו עליון על הליגה.

    מעבר ללברון, כל שחקן מתחיל עם סיכוי נמוך יותר, כי מידת הודאות לגבי מקומות 1-2 של קבוצתו נמוכה יותר. אבל אם יש בכל זאת מישהו עם סיכוי סביר, זה רק פול ג'ורג' אם אינדי תסיים 1-2. במקרה כזה, יש לו סיכוי דומה לקוואי.

    מערב:
    קרי/דוראנט – יפגעו מזה שהשני משחק לידם. הן מבחינה סטטיסטית והן מבחינת "הרבה יותר קל כשX לידך."
    פול/גריפין – שוב, סיכוי נמוך יחסית לטופ 2. וגם בעיית תדמית.

    לפיכך, בראש טבלת הסיכויים לתואר, גם אני מציב את קוואי.

    1. מסכים לגמרי , עוד דבר , תראו את ההתקדמות של קוואי ב3 שנים האחרונות:
      2014:
      12.8 נק , 2.0 אס , 6.2 ריב ,37% ל3
      2015:
      16.5 נק , 2.5 אס,7.2 ריב , 35% ל3
      2016:
      21.2 נק , 2.6 אס , 6.8 ריב , 44% ל3 (שהוא לוקח יותר זריקות מ2015)

      אז למה שההתקדמות הזו תעצור עכשיו ? הוא עדיין צעיר ועכשיו זה הפיק שלו .

    2. אני מסכים לגבי הניתוח של סיכוייו של קאווי.
      אבל לא הייתי פוסל את לברון –
      בגלל שה-NBA זו ליגה של ממוצעים, ולא של כמויות מצטברות,
      אז אם קליבלנד תתן ללברון את המנוחה שלו על ידי השבתתו למשחקים שלמים (DNP – REST), בעיקר משחקי באק טו באק –
      אז יש מצב סביר מאוד שנראה שיפור בממוצעיו של לברון,
      הן בכמויות, ובעיקר ביעילות.
      ואז עונה של 26 נק', 8 רב', 7 אס' בקרוב ל-60% אפקטיבי מהשדה
      (נתוניו של לברון אחרי האול סטאר של שנה שעברה)
      יכולה בהחלט להספיק ל-MVP, בעיקר לנוכח העובדה שכבר שנתיים רצופות בפיינלס הוא הראה עליונות ברורה על פני ה-MVP של אותה עונה.

      1. זה נכון שמסתכלים על AVERAGE ולא על SUM, אבל כן מסתכלים גם על כמות המשחקים. אם אני מקצין, אזי ששחקן של 50 משחקים, גם אם הציג ממוצעי אוסקר רוברטסון בשיאו, לא יזכה בתואר.

        1. אתה צודק. השאלה היא, מה עם לברון ישחק 65 משחקים?

          בעונת 77/78, ביל וולטון זכה ב-MVP. ברור לכל שהוא זכה יותר בגלל יכולתו בפלייאוף של העונה הקודמת.
          באותה עונה שהוא זכה ב-MVP, הוא שיחק 58 משחקים.

          אייברסון שיחק 71 משחקים כשזכה ב-MVP.
          עונה של 65 משחקים ללברון (10 באק טובאק, ועד 7 פציעה רנדומלית), לדעתי, לא תספר לחובתו של לברון.

      2. ועוד דבר. פר עונה מסתכלים על ממוצעים, אבל ההיסטוריה בוחנת גם סיגמות. ולברון יש לא מעט סיגמות להשיג. לא פשוט לזרוק לפח עוד 150 נקודות ו-30 אסיסטים, בעונה בודדת, כשברור שמורשת ניזונה גם מטבלאות למיניהן.

  9. אני אוהב מאוד את צורת המשחק שלו ואת מה שמאחוריה – צניעות, עבודה קשה, קבוצתיות. אבל אני לא רואה אותו לוקח MVP גם אם הוא יהיה ראוי לו. זה תואר שנותנים לכוכבים ובמידה רבה למי שמייצג את הפנים של הליגה, ואין לו את זה.דבר נוסף שאין לו – הוא לא בהכרח מישהו שתשים אצלו ביד את הכדור בהתקפה האחרונה.

    1. אם הספרס מסיימים עם המאזן הטוב בליגה, לפני גולדן סטייט והקאבס,
      וקאווי ימשיך לשחק לפחות ברמה של העונה שעברה –
      קשה יהיה לא לתת לו את ה-MVP.
      ההגנה שלו (כיום הגנה מוערכת יותר מאי פעם, גם בגלל הסטטיסטיקות שהאמריקאים כל כך אוהבים. וגם אני…), והאופי השקט שהוא כמו נגטיב לכל שאר המתרחש בליגה,
      יהפכו ליתרונות משמעותיים במירוץ לתואר ה-MVP.

    2. לא תשים אצלו את הכדור ביד , הגיוני ,אבל סיטואציה בשבילך:
      התקפה אחרונה , ספרס נגד גולדן סטייט , 99-97 לספרס , הכדור אצל קרי , את מי תציב לשמור אותו ? את פארקר ? כמובן שאת קוואי .
      הגנה בקלאץ' לא פחות חשובה בהתקפה בקלאץ' !

      1. מסכים עקרונית (למרות שספציפית במקרה הזה כנראה שדני גרין ישמור עליו), פשוט חושש שלא על דברים כאלה נותנים MVP. הלוואי שאתה צודק זה ישמח אותי מאוד

  10. תודה תהל, פוסט יפה מאוד, אך עם כל האהבה שלי לקוואי (ויש לי ערמות של אהבה כלפיו), לדעתי הוא לא יזכה בMVP העונה, ולאו דווקא בגלל יכולת או יעילות. אין ספק שקוואי השחקן בין היעילים בליגה, אבל הוא לא יקבל את התואר מסיבה אחת פשוטה: סיפור מאחורי הקמפיין. ראסל בא עם רקע אדיר למסע אל עבר התואר, וכולנו יודעים מה ראסל מסוגל, והוא נתן לנו טעימה לכך כשקווין דוראנט היה פצוע. אין לי ספק שאם דוראנט היה נשאר באוקלהומה, הסיכויים של קוואי לזכות בMVP שמגיע לו היו גבוהים הרבה יותר. אני חושב שבעונה שתבוא לאחר העונה המתקרבת, קוואי ייבחר אם לא יהיו יותר מדי הפתעות. אבל, אם קוואי יתעלה על ווסטברוק בהרבה ברמתו ויוביל את הספרס למקום הראשון במערב (דבר שפחות נשמע הגיוני), אין סיבה לא לתת לו. בכל מקרה, מקווה שה"נבואה" שלך תתגשם! GO SPURS GO ;ׂׂ)

  11. הדיון הזה הוא סתם ניסיון ללעוס משהו שקשה לניבוי . מילא לנחש מיקומים קבוצות בתום העונה או את זהות המגיעות לגמר . אבל מי ה- MVP העתידי ? מי יכול היה לנחש לפני שנתיים את סטף קרי ? ושלשו שנים קודם לכן את הבחירה של דריק רוז ?
    לקלוע לזהות ה- MVP זה חיפוש של מחט בערימת שחת . יכול לבוא שחקן שאיש לא ספר אותו ולקפוץ בחודשים הקרובים לטופ של המועמדים .
    גם אם אתם חושבים שסיכוייו של קוואי הם , נניח , 20% ועדיין גבוהים מכל שחקן אחר – זה עדיין רק אחד לחמש .
    ואם אתם כל כך בטוחים אני מוכן להתערב איתכם שהוא לא ייקח , כי יש סיכוי הרבה יותר גבוה סטטיסטית שהוא לא יזכה.

  12. גיא ומתן סיכמו את העניין יפה. הבעיה שלי עם קווי שהוא שחקן עליון-תחתון, כלומר הוא מעולה ממוצע, כלומר הוא לא מרצדס (לברון, קרי) אלא לקסוס. כואב בעין לראות אותו לוקח עליו את ההתקפה (ההגנה שלו פנטסטית, נדב הנפלד השחור 🙂 )

    1. ג'יפ רנגלר רוביקון. משופר.

      עושה את כל העבודה השחורה. ובקלות.
      יודע לבצע כל מה שצריך, וביעילות.

      אז נכון שאין לו את ההילה של המכוניות היוקרתיות והנוצצות,
      אבל כמו הרנגלר – הוא יודע להגיע למקומות שאף אחד אחר לא יודע להגיע.

      (טוב, חוץ מלברון. הוא בכלל ריינג' רובר…)

  13. פוסט משובח ביותר.
    לא מסכים עם תמימות הדעים על לברון. קחו ממנו את קיירי ולאב והוא חסר אונים…. בתכלס אין לו ביצים. מי שיסתכל לעומק על סדרת האליפות האחרונה יכול להבחין בנקל כי ברגעים הגדולים בהם נדרשו ביצים וקור רוח אז קיירי היה שם עם הביצים שלו זאת אעפ"י שלברון עשה עבודה קודמת ועבודה נהדרת.
    מהנה מאד לקרוא את הכתבות באתר ולעיתים גם נהנה לא פחות גם מהמגיבים הנהדרים בעלי הידע הרב.
    שנה טובה לכולם.

    1. הנתונים לא תואמים את הקביעות שלך –

      לברון ג'יימס בפיינלס:
      אופנסיב רייטינג 106
      דיפנסיב רייטינג 102.1

      לברון ג'יימס בפיינלס, רבע רביעי:
      אופנסיב רייטינג 110
      דיפנסיב רייטינג 92.2

      קיירי אירווינג בפיינלס:
      אופנסיב רייטינג 111
      דיפנסיב רייטינג 105.1

      קיירי אירווינג בפיינלס, רבע רביעי:
      אופנסיב רייטינג 100.9
      דיפנסיב רייטינג 100.2

      קיירי אירווינג נתן סדרה אדירה.
      אבל מספיק לראות איך לברון מעלה הילוך ברבע הרביעי
      (מנט רייטינג של 3.9 לנט רייטינג של 17.8!)
      בשביל להבין בדיוק איך קליבלנד בכלל הגיעו למשחק 7

      אבל שוב, זה לא מוריד כלום מהקרח שזורם לקיירי בעורקים.
      תותח.

      1. כרגיל, מאלף. ואפרופו, מה הצירוף אומר ומי היוצא דופן:

        לברון, קארי, לברון, קליי, לברון, איגואדלה, לאב, גרין, ארווינג, איגואדלה, לברון, קארי, ארווינג, קארי, קארי, ספייטס?

          1. ויוצא הדופן הוא כנראה אירווינג שקלע בעוד כל האחרים החטיאו .
            אם הייתי יכול לעמוד במעמסה הנפשית של צפיה חוזרת בדקות הסיום הייתי בודק את זה , אבל מאז האירוע הטראומתי אני לא מסוגל לצפות שוב במשחק הזה .

          2. כמה מהדקות המכוערות ביותר מבחינת כדורסל שראיתי בחיי והמרתקות ביותר מבחינת עצבים ופן מנטאלי (על אף שהסיום לא היה לרוחי גם)

  14. כתבה טובה אבל ניתוח לקוי של העניינים MVP נותנים לכוכב הנוצץ של הליגה ולאו דווקא לשחקן היעיל ביותר.. קוואי (שחקן ענק ועניו שזה בעוכריו בליגה כזאת ראוותנית..) כמו שהרבה אמרו וגם הכותב אמר לא מקים אנשים באמצע הלילה לראות משחקים..
    אני בכלל לא הולך לכיוון של ווסטברוק העונה למרות שלדעתי הוא הרבה יותר משמעותי לרעמים משקוואי לספרס..
    אני הולך השנה עם השחקן הטוב בליגה בשנתיים האחרונות סוף לדעתי ייקבע את מעמדו כאחד הטובים בכל הזמנים..

  15. קוואי בהחלט שחקן מוכשר, אך לספרס יש עוד שחקנים מעולים שמתפקדים יפה גם בלעדיו. אוקלהומה בלי ווסטברוק לעומת זאת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט