יש!!!!!!!!!!!!!!!! נצחון גדול על בריטניה 2-5! / מנחם לס

(היום: ישראל נגד פקיסטן)

ישראל גוברת על בריטניה 2-5 ב-WORLD BASEBALL CLASSIC!

(איזה חבורת שחקנים יש לישראל בבייסבול! ממש התאהבתי בהם היום בצורה ששיחקו, והתנהגו. כבוד למדינת ישראל!)

(הוידיאו של המשחק בסוף המאמר)

אתחיל מהאינינג השביעי. עד אז היה משחק די פושר והתוצאה 2-2.

המשחק הוא בין נבחרת ישראל בבייסבול נגד נבחרת בריטניה. בנבחרת ישראל היה צריך לשחק  טיי קלי מקבוצת המיינור ליג של הניו יורק מטס, אבל אתמול הם קראו לו לקבוצה הראשונה במלחמת 'החיים ולמוות' שלה על עשיית הווילד קארד.

נייט פרידמן עולה ראשון לחבוט עבורינו ב-BOTTOM OF THE 7TH. (בהמשך המאמר אני כותב באיזה קבוצות הם משחקים).

האנגלים כמעט כולם שחורים, בנים ונכדים ובני-בני נכדים של שחורים מכל האיים הקריביים שפעם היו שייכים לבריטניה. עבורינו משחקים כל מיני פרידמנ'ים, ווייסמנ'ים וגולדברג'ים.

עתה יש לנו  שחקנים בבסיסים 1 ו-2. 1 שרוף. הפיצ'ר הבריטי מוליך את פרידמן והבסיסים מלאים!!!

אני רואה קהל של איזה 10,000 באיצטדיון של קוני איילנד על שפת הים ממש. ישראלים מהעיר עם דגלים ישראלים, פיאות ארוכות, אברכים בשחור מויליאמסבורג, והכל ביום הקיץ האחרון (הרשמי) שלנו.

המנג'ר שלנו מכניס את איין דייויס, אחד מה-PINCH HITTER שלנו.

הוא לוקח סטרייק ראשון. הכדור השני בול. השלישי חבטה החוצה. 2 סטרייקים ובול אחד. עכשיו הקאונט הוא 2-2. דייויס חובט פראי בכדור גבוה היוצא החוצה. עכשיו באה זריקה פראית. FULL COUNT.

הכדור הבא היה גבוה מדי. כל מה שאיין דייויס היה צריך לעשות זה להסתכל עליו, אבל הוא מחליט ללכת עליו, ופוגע!

BASE HIT!

2-4!!!

קודי דקר הוא החובט הבא. כדור ראשון והוא חובט כדור שחשבתי שיעבור את הגדר ויצלול בים. אבל הסנטר פילדר השחור "הבריטי" מנתר אל-על ויורד עם הכדור.

טוב. TWO OUTS אבל  2-5 ב-SACRIFICE FLY הזה!!!

ג'אש סאטין החובט הבא. הפיצ'ר הבריטי פוגע בו. בסיסים מלאים!!!

רט ווייסמן הוא החובט הבא, אבל הוא נשרף עם סטרייק אחרי FULL COUNT של 2-3.

TOP OF THE EIGHT…

החובט הראשון של הבריטים נשרף בסטרייקאאוט. השני הוא ראשיד מונרו שמדברים עליו המון כ'דבר הבא'. בייס היט. לא נעים, אבל לא נורא. הוא אחד מגונבי הבסיסים הטובים, והמנג'ר שלנו מחליט להכניס את כריס ברסט לזרוק לחובט הבא.  כריס זורק שני כדורים פראיים שהקצ'ר בקושי תופש. כדור שלישי סטרייק. כדור רביעי סטרייק. הקאונט הוא 2-2. עכשיו באה עוד זריקה גבוהה. 2-3. אני מתחיל להרגיש שלחץ דמי עולה…רק שלא יוליך אותו…רק שלא יוליך אותו…

אז מה קורה?

כריס ברסט מוליך את החובט הבא!

רצים על הבסיס הראשון והשני, רק ONE OUT, ועכשים הום ראן משווה את התוצאה.

המנג'ר מיד קורא לפיצ'ר שמאלי. הפיצ'ר השמאלי הוא ריאן שריף שזורק שמאליות שנראות לי עפות במהירויות בסביבות ה-100 מייל לשעה. הוא הקלוזר בן ה-26 במיינור ליג של הקרדינלס, עם סכוי גדול לעבור למייג'ור טים שלהם בעונה הבאה.

הוא זורק אש. שורף את הראשון שלא זז ולא נע, אבל שולח את השני לבסיס הראשון עם כדור שפוגע בגבו. הוא שורף את השניים הבאים.

ב-BOTTOM OF THE EIGHTH אנחנו ממלאים שוב את הבסיסים עם מייק מאיירס שניפגע מכדור והולך ל-'ראשון'; חבטה של זאק בורנשטיין,  ואז הבסיסים מתמלאים עם ריאן לברנאווי, כשרק אחד שרוף.

אבל נייט פרימן נישרף כשהוא ממהר יותר מדי בנסיון לחבוט, ואחריו נישרף ה-DH אייק דייויס.

TOP OF THE 9TH. עוד שלושה OUTS ואנחנו מנצחים!!!

ואז אני קופץ מהכורסא וצועק לעבר גייל "למה???"…"למה???…

המסכנה לא מבינה עברית והיא חצי רדומה כי ממש לפני המשחק הגענו מנסיעה של 4 שעות מהאי הילטון הד הביתה.

ה'למה' היה על החלטת המנג'ר להכניס את הקלוזר בראד גולדברג לסיים את המשחק.

הוא סיים את המשחק בנצחון, אבל בדרך גרם לי כמה התקפי לב. הראשון כשהוליך את החובט הראשון בארבעה כדורים פראיים. עתה טוד אייזיק – שם יהודי ואולי הוא יהודי, אבל הוא שחקן לבן ששיחק עבור בריטניה – חובט כדור בסיס.

עכשיו ישנם רצים בבסיס הראשון והשני, ואף אחד לא שרוף. הום ראן ואני הולך לבלוע ציאניד.

גולדברג נראה שליו כאילו מאומה לא קרה. הוא שורף את הראשון – אלברט בטרייט המצויין – בסטרייקים. הוא שורף את השני בסטרייקים. ואז השלישי נישרף בשעה שרצתי לשרותים ולא ראיתי איך. אולי הוידיאו של המשחק שלקחתי ושמתי בסוף מראה את השריפה של החובט השלישי.

ישראל ניצחה את הקבוצה הטובה ביותר בין הארבעה. נשארו בראזיל ופקיסטן!

 

כיצד בנו את "נבחרת ישראל"?

(ומי משחק בה)

 

(קרייג ברסלו)

Breslow was given the nickname "smartest man in baseball" by Minneapolis Star Tribune Twins beat writer La Velle E. Neal III, and Wall Street Journal reporter Jason Turbow wrote: "Judging by his résumé, Craig Breslow is the smartest man in baseball, if not the entire world."[5][6][7][8] The Sporting News named him the smartest athlete on their top-20 list, in 2010.[9] He stands 6'1" and weighs 185 lbs.

 

 

(פיטר קורץ, נשיא "התאחדות הבייסבול של ישראל" עם סעיר פאקאר, המנג'ר של פקיסון)

אוי וויי! נבחרת ישראל בבייסבול איבדה אתמול את שחקנה הטוב ביותר, טיי קלי.

מה? מה קרה? איך הפסידה? למה הפסידה?

כי הניו יורק מטס המשחקת הערב לחיים ולמוות במלחמתה ל-WILD CARD לפננט של ה-NL היתה צריכה אותו בגלל כל הפציעות בקבוצה, והוא חייב היה לומר שלום לחבריו בנבחרת המשחקים הערב נגד בריטניה ב-WORLD BASEBALL CLASSIC בקוני איילנד, משחקי המוקדמות לקביעת 16 המדינות שיגיעו 'לקלסיקה' עצמה בשנה שעברה.

ישראל, בראזיל, בריטניה, ופקיסטן הן ארבע המדינות בבית שמהן תצא המנצחת שתהיה אחת מה-6 באביב הבא.

פיטר קורץ הוא "ישראלי" (גם גייל אשתי ישראלית. אם אתם לא מאמינים לי אראה לכם במפגש שלנו את הדרכון שלה. אפילו שם נתנו לה: גילה!) הגר באפר איסט סייד של מנהטן, בהצטלבות רחוב 86 וריברסייד דרייב

פיטר חרש את ארה"ב לאורכה ולרחובה, היע לכל קבוצות במייג'ור ליג, ואז לכל הAFFILIATIONS שלהן (קבוצות ה-AAA) בחיפוש אחרי הזלצמנים.

השעור החשוב ביותר שהוא למד בשנה האחרונה, שנת החיפוש? שלא כל 'כהן' או 'לוי' או 'זלצמן' הוא יהודי. לך תדע כיצד 'כהן' או 'לוי', או 'מבורך' (יש במייג'ור שחקן ששמו ג'רי מבורך, המבטא את שם משפחתו כ-'מבורק' אע"פ שהכיתוב הוא "MEVORACH", ואין לו מושג על איזה שהוא 'JEWISHNESS' באילן היוחסין שלו.

 

לפי מה שפיטר קונץ שמע היה איזה עולה אמריקני צעיר מקווינס, ניו יורק, שבא לו להיות קיבוצניק, והוא – דייויד לייכמן, פוני טייל והכל – היה הראשון לפתח תכנית בייסבול לילדים יהודים וערבים ברמלה, והשאר הוא הסטוריה. כששאלו אותו למה בייבסול, הוא ענה שלא כתוב בתורה שהמשחק היחיד של ישראל הוא כדורגל.

ה-MLB (מייג'ור ליג בייסבול) הוא-הוא בעל ויוצר הוורלד בייסבול קלאסיק הזה, והוא הירשה למתוח את חוט האזרחות כמה שהוגמי מרשה. אבל כשנבחרת איטליה הביאה אמריקאים רק בגלל ששם משפחתם נשמע כמו "לוצ'יאני" ללא קשר למוצאם אן משפחתם, החוקים קצת הוחמרו השנה, והשחקנים צריכים למעשה להיות בעלי דרכונים מהמדינה אותה הם מייצגים.

פיטר קורץ אומר: "אנחנו המדינה היחידה בין הארבעה עם שלוש טבעות 'וורלד סרייס' על אצבעות שחקנים, והוא מסביר:

Factor in Israel’s Law of Return and 26 of 28 players on our roster are Jewish Americans, most with major league or minor league experience. Israel will be fielding three players with World Series rings. The other teams in this weekend’s showdown have none.

קורץ קיבץ כמה 'מומחים לשורשים יהודים' כמו סקוט ברנקיק מפלורידה שהוא עורך ה-"JEWISH BASEBALL NEWS" ואפריים מוקסום ושל וולמן עורכי ה-"JEWISH SPORTS REVIEW" וכמה 'בלשים' מקצוענים, והם יצאו לשטוף את ארה"ב בחיפוש אחרי 'היהודי האובד' שיקבל אזרחות ישראלית כזכותו בעצם היותו יהודי הרוצה לעשות עלייה. אגב, כם ל-ג'ואיד בייסבול ניוז' וגם ל'ג'ואיד ספורטס רוויו' ישנו טור הנקרא "NOT A JEW"…

אל תשאלו אותי בקשר לדרכונים. אם האיטלקים הצליחו לעשות זאת ללא 'זכות השיבה' לאיטלקים כמו שיש לזלצמנים, אז אני מניח שזאת לא היתה בעייה גדולה מדי.

אז הם יצאו לדרך. חיפשו במיי'ורס, ב-AAA ובמכללות הגדולות שחקנים יהודים. הם היו בטוחים ששחקן הג'איינטס מדיסון בומגרנר הוא יהודי. כך אמרו כולם. כשהם ניגשו לשאול אותו הם ראו שהוא עונד שרשרת עם צלב…גם שחקן המטס סטיבן מאטס (MATZ) היה "בטוח יהודי" עד שהוא אמר שלא. אותו דבר שחקן הנשיונלס סטבן שטרסבורג. אגב, אפילו אם בומגרנר ומאטס. היו יהודים הם לא היו יכולים לשחק בגלל הפלייאוף הקרב ובא.

היו עוד צרות (TSORES, כפי שאמר פיטר): החוק האורטודוכסי היהודי קובע שרק בן לאם יהודיה הוא יהודי. מוקסום אמר שהוא ישב לקרוא את כל התורה ולא מצא את זה כתוב בשום מקום. "אז בספר שלנו אם רק האבא הוא יהודי, ואתה מסכים לומר 'אני יהודי', אז אתה יהודי!"

 

 

בין השחקנים 'הישראלים' נמצא מלך החבטות של המינור ליג, שחקן הסן-דיאגו פדרס קודי דקר, ג'ייסון מרקיז מהקולורדו רוקטס – אחד היחידים לשחק גם ב'ליטל ליג' וורלד סרייס, וגם בוורלד סרייס, ואייזיק "אייק" דייויס, איש הבסיס הראשון של המטס ב-2012 שחבט באותה שנה 32 הום-ראנס.. .

כמה שחקנים כבר אמרו שכל האווירה וההופלה הגבירו בהם את הרצון לבקר בישראל "AND TO CHECK OUT OUR COUNTRY"…

 

כמה מהשחקנים עם ה-AFFILIATION שלהם לקבוצות הייג'ור ליג:

Left-handed pitchers Alex Katz (CWS), Jared Lakind (PIT), R.C. Orlan (WSH) and Ryan Sherriff (STL); right-handed pitchers Corey Baker (STL), Bradley Goldberg (CWS), Tyler Herron (NYM), Dean Kremer (LAD), Troy Neiman (COL), Joey Wagman (OA K) and Josh Zeid (NYM); infielders Scott Burcham (COL), Cody Decker (BOS), Nate Freiman (BOS) and Ty Kelly (NYM); outfielders Zach Borenstein (ARI), Michael Meyers (BOS) and Rhett Wiseman (WSH); and catchers Ryan Lavarnway (TOR ) and Nick Rickles (WSH).

 

 

(הקבוצה בסיום האימון בברוקלין)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

      1. מקום ממש יפה, הילטון הד.
        עכשיו זה הזמן לתפוס קוביה (סלמון שחור), לפני שהוא ממשיך בדרכו לחופי פלורידה.
        (אני זוכר שכתבת שאתה לפעמים עוסק קצת בדייג)

  1. זה לא סתם משחק – זה טורניר העליה ל"אליפות העולם" לנבחרות בביסבול, בשנה הבאה. הקוואליפיקיישן האחרון שנשאר (נקבעו כבר 12 העולות, ועוד 3 בטורנירי קוואליפיקיישן).

    נצחון מצוין לישראל. זה לא אומר שבריטניה בחוץ: מבנה הטורניר המרובע הוא ייחודי לטורניר הבייסבול העולמי:
    שתי המנצחות במשחק הראשון (ישראל וברזיל) נפגשות בסיבוב הבא, המנצחת עולה לגמר.
    שתי המפסידות במשחק הראשון (בריטניה ופקיסטן) נפגשות לקרב מפסידות.
    המנצחת במשחק הזה תשחק עם המפסידה מהמשחק הקודם (ישראל-ברזיל).
    המנצחת במשחק הנ"ל עולה לגמר, מול זו שניצחה פעמיים רצופות. ושם תוכרע העולה ל"אליפות העולם" בבייסבול.

    כלומר: ישראל תשחק עכשיו עם ברזיל. נצחון והיא בגמר. הפסד – יהיה לה עוד צ'אנס לעלות לגמר (עם אותה ברזיל), במפגש עם המנצחת בין בריטניה לפקיסטן.

    בכלל ערב ענק בבייסבול – המטס במשחק מטורף, חוזרים מ-2 פיגור בהומר ב-9, ואז ב-11 שוב נכנסים לבור של 2 פיגור ומנצחים בווק-אוף הומר ל-3! אההההההההההההה.

  2. והשחקנים של "נבחרת ישראל" לא צריכים לעלות בפועל.
    כללי הטורניר אומרים, שזכאי לשחק בנבחרת מי שזכאי לאזרחות שלה, עפ"י חוקי אותה מדינה. אשכרה חוק שנולד עבור יהודים וחוק השבות.

  3. באופן כללי היה לילה מטורף בבייסבול.
    המטס עם נצחון משוגע אחרי שחזרו פעמיים מפיגור.
    הדודג'רס חזרו מפיגור 3 ריצות עם גראנד-סלאם.
    הבולפן של הג'יינטס הצליח לשמור על יתרון של ריצה! לא קרה כבר הרבה זמן…
    בNL יש קרב משולש על הווילד-קארד שהוא צמוד-צמוד…

    1. אכן מטורף – קרבות ה-wc יבטיחו שיהיה ככה עד הערב האחרון.
      גם ב-al דרמה, בולטימור מתפרקת בבית מול הרד סוקס (הקבוצה הכי חמה כרגע), דטרויט עוברת אותה ב-wc, סיאטל ויוסטון ממש צמוד מאחור, טורונטו טיפה קדימה. קרב מחומש, וגם את היאנקיז אסור להספיד אף פעם, רק 3 מאחור.

    1. סיבוב פרסה מוזר של הioc , רק ב2012 הוציאו את הבייסבול ומחזירים אותו כל כך מהר, זה לא כאילו הוא תרם משהו לאולימפיאדה

  4. בן לאבא יהודי ואמא לא יהודיה הוא לא יהודי. זה לא כתוב במפורש, אבל כן נרמז. כתוב שאסור לתת את בתך להתחתן עם גוי, כי הוא ״יסיר את בנך מאחריי״. הכוונה שהבן שיוולד להם יהיה יהודי, אבל אביו עלול לגרום לו לא לחיות כיהודי.
    בכלל, רוב המצוות ביהדות לא כתובות בתורה במפורש. בשביל זה יש את הרבנים והתורה שבע״פ

    1. ואני לרגע חשבתי שלאמונה יש משקל…

      יש לי (או נכון יותר לכתוב, הייתה לי) משפחה בגרמניה.
      האב היה יהודי, האם לא.
      אבל הם היו מאמינים, הגדירו את עצמם כיהודים, חיו כיהודים.

      גם הנאצים הגדירו אותם כיהודים, אז הם גם מתו כיהודים.

      אז לבוא ולקבוע עכשיו שהם לא יהודים?
      זו השקפה של זרם ביהדות,
      נכון, זה הזרם הדומיננטי כיום בארץ –
      אבל בין להיות הרוב, לבין להיות צודק, יש הבדל מהותי.

      1. ביהדות האמנה (או חסר אמונה) לא קובעת את הדת. זה נכון רק אצל הדתות האחרות… אם נולדת לאם יהודייה אתה יהודי כל החיים (גם אלו שהולכים עם צלב, או ,להבדיל, סתם לא מאמינים). ואם אמא שלך לא יהודיה, אתה לא יהודי גם אם אתה חי כיהודי ( אלא אם תתגייר כמובן) ויש גם סיפורים כאלה.
        הזרמים היחידים ביהדות זה חסידים, דתיים, חבדניקים וכו.. רפורמים וכל הדומים להם הם לא זרם ביהדות, אלא זרם מחוץ ליהדות, דעות לא מקובלות של כפירה. מה לעשות..
        שנזכה לאחדות בינינו.. שבת שלום!

        1. זה המצב גם בעניין משפחות מעורבות של יהודים גויים שנספו בשואה, עם כל הצער שבדבר. האמונה לבד לא יכולה להפוך אדם ליהודי, אבל יכולה להפוך אותו לגוי טוב יותר, שזה גם לא רע

          1. אתה רואה את העולם בדרך שונה לחלוטין מאיך שאני רואה אותו.
            הקביעה "מיהו יהודי" כפי שאתה מתאר אותה, היא של הזרם האורתודוקסי.
            וגם אם הזרם האורתודוקסי בוחר להחרים/לנדות/להתעלם מהזרם הרפורמי,
            לא הוא זה שקובע אם הוא יהודי או לא.
            הוא רק יכול לקבוע את מי הוא לא מקבל לתוכו,
            וליצור חומה בינו לבין השאר.

            מתוך היכרות, הגישה זאת תתנקם בנו, ולמעשה כבר מתנקמת בנו.
            חלק אדיר מיהדות ארה"ב הם רפורמים, והניכור שמפגינה מדינת ישראל כלפיהם גורמת לנתק שיהיה קשה לתקן.
            (ודרך אגב, רובם "יהודים" גם לפי התפיסה האורתודוקסית)

        2. סלח לי, אני נולדתי לאם יהודיה (וגם לאב..), אבל לא אתה ולא האורתודוקסיה שלך תכפה עליי להיות יהודי. אני מניח שזה נכון גם להיפך, לגבי המשפחה של גיא, לדוגמא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט