השיפור של אוון טרנר/רועי ויינברג

אוון טרנר, מפילדלפיה 76', נבחר שני בדראפט 2010, לאחר ג'ון וול. האול אורואונד פלייר (יכול לשחק כרכז, שוטינג גארד וסמול פורוורד), שיחק רק 23 דקות כל ערב בעונת הרוקי, וקלע 7.2 נקודות עם נתונים מאכזבים של 3.9 ריבאונדים ו-2 אסיסטים (PER=10.8). בפלייאוף הוא ופילדלפיה הפסידו ב-5 משחקים.

טרנר
טרנר. משתפר מעונה לעונה, ובעתיד ינהיג את פילדלפיה.

בעונת הסופרמור, טרנר שיחק 26.4 דקות, וקלע 9.4 נקודות עם 5.4 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים. לא מרשים, אבל יותר טוב מהשנה הקודמת. יש לו PER (מדד אפקטיביות השחקן-מסובך מדי כדי לפרט, חפשו בגוגל) של 12.6. השיא מגיע השנה-36.1 דקות למשחק, 13.8 נקודות, 6.7 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים, ומדד של 13.6. שימו לב, שמאז עונת הרוקי הוא השתפר בגדול, ולכך יש מספר סיבות:

1.השיפור הטבעי של שחקנים-יש שוק (הלם) במעבר מהקולג' ל-NBA. הכל נהיה גדול יותר, ולעתים אי אפשר להתמודד עם מה שסובב סביבך ולשחק כדורסל באותה רמה של המכללות. סביר להניח, שזה קרה גם לטרנר, והוא משתפר בהדרגה ככל שנהיה מנוסה יותר בליגה הטובה בעולם. אני מאמין שזו אחת הסיבות, ושעוד כמה שנים טרנר יהיה טוב יותר.

2.לא הייתה לו ברירה– בקיץ 2012, היה הטרייד הגדול על דוויט הווארד, שכלל את הלייקרס, המג'יק, הנאגטס והסיקסרס. בטרייד זה, כוכב הסיקסרס בשנים האחרונתו, אנדרה איגודלה, עבר לדנבר, והלייקרס קיבלו את אחד הסנטרים הטובים בליגה-אנדרו ביינום, אך במצב שלא היה כשיר, והיה צפוי לחזור בדצמבר. עקב עובדה זו, דאג קולינס החליט לתת לאוון טרנר הצ'אנס כשחקן פותחאחד המנהיגים של הסיקסרס על המגרש. כרגע המצב של פילדלפיה לא מדהים (מקום תשיעי במזרח, מרחק 4 משחקים מהפלייאוף), אבל היא מונהגת על ידי ג'רו הוליידי וטרנר הצעירים, וזה נותן לה בסיס טוב לעתיד. ובקשר לביינום? הגאון נפצע במשחק באולינג, לא ישחק העונה, ולא בטוח שישחק בסיקסרס (חוזהו נגמר בסוף העונה).

מה יקרה בעתיד?כפי שאני רואה זאת כרגע, טרנר ימשיך להשתפר ממשחק למשחק, הסיקסרס יסיימו במקומות 8-10, אבל עם עתיד ורוד. השילוב של טרנר והולידיי (אולי בנוסף לשחקן צעיר וטוב שיוחתם בשוק השחקנים החופשיים), מבטיח לפילדלפיה לא מעט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. אין לי מושג על איזה שיפור מדהים אתה מדבר ?
    אם שופטים את התרומה של טרנר פר דקת משחק השיפור שלו זניח.
    אם נשכלל ל 36 דקות השיפור הוא מ11.3 ל 12.8 ל 13.8
    שיפורון קטן . על זה אומרים בנווה שאנן , לא שיפור ולא נעליים.

  2. I agree with Mbk. He hasn't shown us anything we could be impressed by, AND he's team is getting nowhere under his lead (36 minutes means he's considered a leader). He can do better

    1. כתבה די רדודה, חלשה ולא מנומקת. לא ברור על איזה שיפור אתה מדבר. נראה כאילו כתבת סתם בכדי לכתוב. לא הרמה של הופס.

  3. אני אוהב את טרנר וכן חושב שהוא התקדם יפה העונה.
    משהו בהתפתחות שלו מזכיר לי קצת את בילאפס, למרות שלצ'ונסי לקח אפילו יותר זמן להתפתח.

    הוא לא שחקן של תופים וחצוצרות, אבל הוא שחקן "שלם" מאד שרוב האנשים ישימו לב אליו רק כשפילדלפיה יהיו יותר טובים – מה שיכול לקרות כבר העונה כי יש סיכוי שביינום חוזר עוד חודש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט