שעור מזורז בהריסת הלייקרס: כיצד 10 פאשלות עשו זאת / מנחם לס

 

 

שעור מזורז בכיצד להרוס קבוצה עם 10 פאשלות ב-5 שנים

 

זה לא היה מזמן שהלייקרס היתה קבוצה מפוארת (כמובן 'מפוארת' מיי אס), גאה, ו- עלי להודות – די טובה. כמובן ש-"טובה" זה מושג יחסי. לא טובה כמו הבולס של מייקל  אבל טובה מספיק לקחת יותר אליפויות במאה ה-21 (חמש) מכל קבוצה אחרת (הספארס לקחו 4). זה שהשיפוט תמיד היה לטובתם זה כבר סיפור אחר.

ואז, תוך חמש שנים, הקבוצה נופצה לרסיסים. כולם חושבים שמותו של ג'רי  באס התחיל את צניחת הקבוצה לתחתית בור הצואה של הליגה. אז יש לי חדשות עבורכם: הוא-הוא שהתחיל עם ההריסה עוד לפני מותו, ואפילו כשהוא כבר קבור 15 אמות באדמה, הוא ממשיך להרוס את הקבוצה ביד רמה ובזרוע נטוייה עד היום, אבל עתה זה בגלל צוואתו שהורתה להשאיר את הלייקרס בידי 'המשפחה'. למעשה זה אותו ג'רי באס שעשו ממנו גאון רק בגלל שהיה לו אחד בשם ג'רי ווסט שעשה לו את כל קבוצות שנות ה-80, אבל מאחר ובאס היה הבעלים, אז נעצום עין וניתן לו את הקרדיט על האליפויות הגדולות. אבל גם נאשים אותו על כמה מהפאשלות הגדולו ביותר…

מה שאני מנסה לומר זה שג'רי באס הוא לא מבין כזה גדול כפי שעשו ממנו, אחרת לא היה עושה את השגיאות שעשה אחרי שג'רי ווסט עזב.  אז הנה השגיאות שהורידו את הלייקרס שאולה, והיא תישאר שם עד לפחות 2020 במקרה הטוב; עד 2022 במקרה היותר טוב, ו"לעולם" במקרה הכי טוב:

1. פאשלה ראשונה בדרך לתהום: ג'רי באס שוכר את מייק ד'אנטוני

פיל ג'קסון והלייקרס זה עתה זכו באליפות החמישית שלהם במאה ה-21 (2000, 2001, 2002, 2009, 2010), והוא חתם על חוזה לשנתיים נוספות. אבל פיל ג'קסון החל לאבד את זה; קובי החל לאבד את זה; פאו גאסול החל לאבד את זה, והמבריקס טיאטאו את הלייקרס 4-0 באליפות המערב ב-2011.

פיל ג'קסון פוטר/התפטר (תלוי למי מאמינים) מיד אחרי ההפסד כשבמסיבת העיתונאים האחרונה הוא מודיע שאין לו כל יחסים עם ג'רי באס, עם המילים הבאות:

"When I leave here, I don't anticipate Lakers management will call me up and ask my advice."[25]

הלייקרס שכרו את מייק בראון מוקדם ב-2012-13, ואחרי שפיטרו אותו הם פנו לפיל ג'קסון שיחזור לאמן. ג'קסון ביקש יומיים זמן לחשוב ולהחליט כן או לא.

עשר שעות אחרי שהיומיים זמן שהוא קיבל להחליט התחילו, הוא מקבל טלפון מג'יני, בתו של ג'רי ובת זוגתו של פיל והיא אומרת לו:

"DAD JUST GAVE THE JOB TO MIKE D'ANTONI".

פיל אומר לה כשהוא בחצי שוק: "הוא נתן לי אורכה של יומיים לחשוב ולהחליט".

ג'יני מגיבה: "?THAT IS MY DAD. WHAT CAN I SAY".

ג'רי לא מצא לנחוץ לצלצל למאמן שהביא לו אליפויות. אצל ג'רי באס "הכלב עשה את שלו, הכלב יכול ללכת".

מי שחשב אי פעם שלג'רי באס (או המנכ"ל שלו קופצ'אק) יש מושג בכדורסל צריך להיזכר לאיזה קבוצה הביאו את מייק ד'אנטוני שיודע רק דבר אחד: לרוץ ולזרוק כמה שיותר מהר.

סטיב נאש…

סטיב בלייק…

קובי בריאנט…

פאו גאסול…

דווייט האווארד…

מטה וורלד פיס…

חבורת זקנים, פיסחים שאבד עליהם הכלח. בני 35 (קח או תן שנה-שנתיים) שנתנו אותם למייק ד'אנטוני לרוץ איתם,  והסוף הרי ידוע.

2. פאשלה שנייה בדרך לתהום: ג'רי באס מחליט שהקבוצה תמשיך במשפחה

 

 

ג'רי באס היה הקפטן של האונייה שזכתה בעשר אליפויות בשנות ה-80 עם מג'יק וקרים, ואז אחרי שהבד-בויז ומייקל ג'ורדן נעלמו מהשטח, הוא החל לנצח שוב במאה ה-21  עם קובי ושאקיל, ואז אחת ללא שאקיל. היה לו מזל גדול עם שחקני-על שמוח כמו ג'רי ווסט הביא לו כמו מג'יק וחבורתו, ואז את קובי ופאו גאסול. היי, אם נשפוט לפי התוצאות – והתוצאות בלבד – אז אין כלל שאלה שהוא היה בעל הקבוצה מהטובים בהסטוריה.

אבל אין בכלל ספק שהוא עשה את שגיאת חייו כשבצוואה הוא ציווה שהקבוצה תישאר בידי ילדיו והנהלתם ולא תימכר, והוא הטיל על  בוב סטיינר עוזרו לדאוג שרצונו ימולא. אני לא מודע לפרטי הצוואה (ואני לא מאמין שמישהו מלבד ילדיו יודעים את הפרטים), אבל 65% ממניות הקבוצה נמצאים בידי ילדיו, ויישארו בידיהם לתקופה בלתי ידועה, וההחלטה מי יריץ אותה היא שלהם, ושלהם בלבד.

כפי שכולנו יודעים, ג'ימי הבטיח לפרוש בעונה שעברה אם הקבוצה לא תגיע לפחות לגמר המערב. הוא טוען שהכוונה היתה לעונה הבאה, הווה אומר 2016-17. מאחר ודדי הוא ה-CLUELESS הישראלי היחידי המאמין שזה יקרה, ז"א הלייקרס בגמר המערב – וזה לא יקרה – אז מה יקרה אם ג'ימי יאמר בסיום העונה הבאה שהוא "התכוון לעונה הבאה, 2017-18"? מי יכול להכריח אותו 'להתפטר'?

בקיצור, הקבוצה היא היום בבעלות ששת ילדיו של ג'רי, עם 31 שנות הבדל בין הצעיר ביותר והמבוגר ביותר, ואני לא יודע כיצד מתנהלים שם דברים, ומי אחראי על מה. בקיצור, ברדק שלם.

ג'ימי וג'יני הם הווקלים ביותר, והמעוניינים ביותר מבין כל הילדים בהרצת הקבוצה:

3. פאשלה שלישית בדרך לתהום: מייק ד'אנטוני מרסק את הקבוצה 

הכל התחיל עם 'הספסול' של פאו גאסול והעלתו של אירל קלארק בחמישייה במקומו, "כי פאו גאסול לא מתאים לקצב שאני רוצה בקבוצה" (לפי דבריו של ד'אנטוני). בחצי העונה הלייקרס נפלו ל-24-17 והיו במקום 12 במערב. הקבוצה שיחקה מהר וקלעה 103.3 נק' למשחק, אבל היריבות קלעו נגדה 106.7.

הלוס אנג'לס טיים תאר את הקבוצה:

"Everybody gets the ball and goes one on one and then they play no defense."8]

סטיב נאש לא הצליח לבצע פיק-אנד-רול עם דווייט האווארד, והלוס אנג'לס טיימס כתב שד'אנטוני היה כה מיואש ש-

] D'Antoni eventually dropped his offense and played without any system.

הלייקרס סיימו את העונה 55-27, הרקורד הגרוע השני בתולדותיהם.

ד'אנטוני התפטר (למעשה פוטר) ב-30 לאפריל, 2014 כשהקבוצה אמרה לו שהוא לא יאמן את עונת 2015-16, אבל הקבוצה שילמה לו משכורת לעונה הנוספת בה היה חתום עליה.

4. פאשלה רביעית בדרך לתהום: הקבוצה מחתימה את קובי על 'הארכת חוזה'

בעלי הקבוצה החדשים – ילדיו של ג'רי באס – מחליטים על 'CONTRACT EXTENSION' שישלם לקובי בריאנט 23.5 מיליון לעונת 2014-15, ועוד 25 מיליון לעונת 2015-16. שכחתי להזכיר שקובי היה בן 36 כשהארכת החוזה נחתמה. זוהי הפאשלה הגדולה מכולן!

5. פאשלה חמישית בדרך לתהום: החתמת דווייט האווארד

הלייקרס הביאו את אירל קלארק, כריס דוהון, ודווייט האווארד עבור אנדרו ביינום, כריסטיאן איינגה, וג'אש מקרוברטס, בחירת דראפט "מותנית" סיבוב שני .

היי, בתחילה זה נראה לי טרוף מצד הלייקרס כי חשבתי שביינום יהיה קנון יום אחר באיזו שהיא קבוצה. אבל אז ביינום הפך למקרה אבוד, מה שיכול היה להיות טרייד מצויין ללייקרס. אבל אז… אז דווייט האוארד הרס את הלייקרס.

מה שהלייקרס חשבו (בסוד; בלי לומר לאף אחד) זה שהם יקבלו את כריס פול, ויחד עם האווארד הם ינצחו 5-6 אליפויות רצופות…

אבל ה-NBA עשתה דבר אחד פשוט ללייקרס: IT SCREWED THEM! ביטלו את הרכישה של כריס פול.

כדי לבלבל את האוייב – ז"א להרגיע את אוהדיהם – הם עשו את הדיל על האווארד.

אני לא יודע במי האשמה, אבל הבאת האווארד היתה הכנסת רעל לקבוצה. למעשה, אני יודע שהרעל כבר היה שם, אבל האווארד רק גרם לו לפרוץ החוצה ולהרוס את כל הקבוצה.

המיפגש בין האווארד לקובי בריאנט הזכיר לי מיפגש שפעם ראיתי בחלום בין שני קרחוני ענק בים סוף. ההתפוצצות  היתה  א-י-ו-מ-ה.

בנוסף, האווארד לא הפסיק להיפצע – או שהוא ביים פציעות כי הוא רצה שהלייקרס יזרקו אותו משם כמה שיותר מהר.

בינינו? הוא תרם להם 17.1 נק', 12.4 ריב',  ו-2.4 חסימות למשחק ובספר שלי זה לא נראה רע בכלל. אבל ההכללה בקשר לדווייט היתה שהוא העכיר את כל המים בבריכה והרס כל דבר טוב שהיה בלייקרס.

לך תדע אם זה לא היה קובי שהרס הכל, והוא רק האשים את האווארד כדי להוריד מוגלה מעצמו.

כך או כך, הבאתו של האווארד היתה סרטן שהרס את כל הקבוצה.

6. פאשלה ששית בדרך לתהום: סטיב נאש

הלייקרס נתנו לפיניקס בחירת דראפט ראשונה ב-2013, בחירת דראפט שנייה ב-2013, בחירת דראפט שנייה ב-2014, ו-בחירת דראפט ראשונה ("מותנית")  ב-2015

הלייקרס מכרו את עתידם כשעשו את הטרייד הזה עם פיניקס, עבור שחקן שהיה מצויין אבל כשהגיע ללייקרס היה כבר מבוגר, פצוע, ועייף, ונתן להם שתי עונות בהן לא שיחק יותר מאשר שיחק.

הם קיוו שעם קובי, דווייט האווארד, ופאו גאסול סטיב נאש יהיה הקולמינטור שיערבב את כל הדייסה ויוציא ממנה דליקטסן.

ניתן כמובן לתרץ את הטרייד כדבר הגיוני, אבל כפי שאנחנו יודעים, וכפי שהחברים שלי מאור יהודה אומרים, "SHOW ME THE MONEY"!

בלי אם, אולי, וייתכן.

הם עשו עוד MOVE שאולי היה בו הגיון אבל הוכח כעוד מדוזה מתה בבריכה: הם הביאו גם את סטיב בלייק.

רחמנות על נאש. הוא דידה… הוא ניסה… הגב הרס אותו…

ההחתמה הזאת החזירה את הלייקרס אחורנית בשנתיים שלוש, ולך תדע כמה עוד עם בחירות הדראפט שהם הפסידו בגלל נאש!

7. פאשלה שביעית בדרך לתהום: החתמתו של קרלוס בוזר

10. פאשלה עשירית בדרך לגיהנום: החתמתו של לוק וולטון כמאמן הבא

 פאשלה גדולה מאד העומדת לקרות, ואספר לכם עליה בעוד שלוש שנים!

***********

פאשלה חילופית (קטנה, אבל טיפוסית) : אי החתמתו ((RE-SIGN!) של אדי דייויס

הלייקרס 'הבטיחו' לאד דייויס ב-2014-15 שהם יחתימו אותו לשלוש שנים עבור "כסף בהתאם ליכולת שלך". הלייקרס לא ידעו כיצד להשתמש בו, והוא קלע עבורם רק 8.3 נק', 7.6 ריב', ו-1.2 חסימות כשהוא יושב ומחמם את ספסלם במקום לשחק. בקשר לחוזה קופצ'אק חזר שוב ושוב על "עוד כמה ימים" עד שנמאס לו (וגם היה ברור לו שהם לא בטוחים אם הם רוצים בו), והוא החליט לחתום עם פורטלנד טריילבלייזרס על 3 שנים עבור 20 מיליון.

אז במקום שיהיה להם את הפאור-פורוורד (2.10 מ') הצעיר (בן 27) והאתלטי הזה, יש להם איזה חיוור אירופאי בשם IVICA ZUBAC. זובאק? יותר נכון – זובי!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. ראיתי! ועוד הום ראן של מי? של הזלבקר!
    ושתי הניו יורקיות נקרעו, וטכסס הישוותה בבוטום של ה-9 נגד יוסטון

    1. בגדול וכאוהד לייקרס עם הרוב אני מסכים אתך מנחם, אני חושב שהבעיה האקוטית ביותר שהקבוצה נשארה בידי שני ילדיו שלא ממש יודעים או מבינים מה לעשות אתה.
      יש שתי נקודות שאני חולק עליך:
      1. קובי היה הפנים של הלייקרס כמעט לאורך כל המילניום הנוכחי,
      החוזה שניתן לו בעיקר על תרומתו ומתוך כבוד אליו, מקצועית אין ספק שהוא לא השתלם אבל אני לפחות מסתכל על החוזה הזה הרבה מעבר לביזנס ויחס לכוכב ולסמל של ארגון וקבוצה (ראה מקרה וויד ומיאמי)
      2. לגבי לוק וולטון אני לפחות לא חושב שלפני שאימן משחק אחד בקבוצה הוגן לקבוע האם הוא טעות או לא, לטעמי זה יישפט רק בסוף העונה ותלוי ביעדים שהוצבו לו, אני לא האחים באס אבל אם נשחק בלו הייתי נראה לי שעונה של 35-40 נצחונות וחזרה לדיבור על רלוונטיות בכלל מבחינת הלייקרס + הנשך ההתפתחות של הצעירים שאמורים להוביל בעתיד (ראסל,קלרקסון,אינגרם,רנדל ואפילו נאנס ) תחשב הצלחה מסחררת.

  2. 1- צודק
    2-צודק
    3-צודק
    4-צודק אבל זה קובי.הבנייה נדחתה אבל נתנו לו את הכבוד בניגוד למיאמי וויד.
    5-צודק בדיעבד.הווארד באורלנדו היה כוכב וזה מה שחשבו שיקבלן.לפני שחתם בלייקרס הרבה קבוצות רדפו אחריו .הוא לא היה השחקן המתאים גם באופיו הילדותי וגם הסיטואציה לא הייתה מתאימה.
    6-צודק וחשבתי שזה לא נכון להביא את נאש בגילו לליקרס בזמן אמת עם כל הכבוד והאהבה אליו הוא היה בן 38 ועוד החתימו אותו ל 3 שנים.
    7-צודק
    8-צודק צודק ועוד פעם צודק
    9-הסכום מוגזם אבל הלייקרס צריכים כמה ותיקים כמוהו וכמו דנג שישלימו את הצעירים המוכשרים שעוד 3-4 שנים יובילו את הלייקרס
    10-ימים יגידו.אני דווקא דיי אופטימי לגביו אבל בתנאי שיתנו לו 5 שנים להשלים את התהליך מקבוצה בבניה למתמודדת על התואר[הצעירים שיתחשלו פלוס טריידים ושחקנים חופשיים שיצטרפו בשנים הבאות]

    לגבי אד דיוויס שחקן משלים ולא יותר.הויתור עליו לא משמעותי.זובאק לפי ההתרשמות של אחרים כאן מליגת הקיץ יכול להתפתח תוך כמה שנים ליותר מדייויס

  3. דוקטור נראה לי שאתה אוהד לייקרס מוסווה.
    הרגת אותנו עם כל הלייקרס האילו. מצידי שלא יעלו לפלייאוף בעשרים השנות הבאות. הם והקליפרס רעש וצילצולים.
    מצד שני זה עושה טוב על הלב לקרוא על כל השגיאות שלהם.
    כן ירבו!

  4. על הכל אתה צודק
    למרות שבאופן מפתיע אני חשבתי בזמנו שבוזר זו החתמה טובה בשבילם.
    נו…. תמיד הייתי תמים….
    🙂

  5. מנחם בדרך כלל אני מסכים עם הכתבות שלך אבל הפעם הגזמת,גיבוב של שטויות, קודם ירית חץ ואז סימנת מטרה, ועכשיו לנקודות:
    1. הלייקרס הוא המעודון המפואר מכולם ,באס בנה מותג שאי אפשר להתחרות בו, ניהול מדהים הן בפן האישי והן בפן השייוקי בנוסף תוסיף לזה יעד אטרקטיבי כמו LA (גרי ווסט הוא מנהל ענק אבל גם בלעדיו קובי אמר שהוא מוכן לשחק רק בLA, שאקיל רצה לפתח את הקריירנ הקולנועית שלו והיה מעוניין לעבור ליעד אטרקטיבי כמו לוס אנגלס, יתרה מכך אני אחזור שנים אחורה ששחקן כדורסל שנחשב לG.O.AT על ידי חלקים מהציבור העונה לשם קארים עבדול גאבר דרש לעבור ללוס אנגלס או ניו יורק), אתה כבר מספר שנים טוען שפיל גקסון מאמן חסר מושג פתאום זה טעות לפטר אותו?
    2. איזה אבא לא היה משאיר את ירושתו לילדים שלו, בנוסף מבחינה כלכלית זה היה צעד גאוני (רק לפני מספר ימים פרסמת טור על עליית שווי הקבוצות).
    3. היחס לגאסול היה מזעזע וכל השמועות על טרייד ולכן בסעיף הזה אני אסכים.
    4 . הטעות של הילדים של גרי באס שהם נכנסו למשא ומתן עם שחקן שלא חזר מקריעת גיד אכילס ועוד לתת לו חוזה שקרוב למקסימום (פציעה שמעט מאוד שחקנים מצליחים להתאושש ממנה בעבר ועוד בגיל מאוחר) אבל עד הפציעה קובי נחשב לטוף 3 בעולם.
    5. דוויט הוארד היה החתמה גאונית שהייתה אמורה להשאיר רת הלייקרס בתמונה לעוד כמה שנים (היה הסנטר הטוב בליגה ובפער) בפועל יצאה טעות (אבל להגיד שלהחתים אותו היה דבר לא טוב?
    8. אף אחד לא חשב שביירון סקוט יאמן בלייקרס למספר שנים (היה ברירת מחדל, נחשב למאמן שמקדם צעירים עד לפני שנה, בפועל עיכב את הצמיחה וםגע בהם, אבל עם הסגל הקיים שום מאמן לא יכל להוציא אלופה).
    9. עליית השכר שמעת? ראית את המשכורות שמחולקות לסנטרים (בהתחלה חשבתי שזו גם טעות, אך זו המשכורת הממוצעת של סנטר בליגה, לגבי זובק הוא עדיין לא מוכן לדקות משמעותיות.
    10. למרות מופע האימים בגמר שלו ושל קר , נראה מאמן חדשני פתוח ואני אוהב מאוד את ההחתמה.

  6. הטעות הפטאלית היא החתמת נאש בגיל 39 על חוזה ל 3 עונות
    הווארד וגאסול היה ציוות מזעזע
    דאנטוני האיש הלא נכון במקום הלא נכון זאת אחרי שפיל ג'קסון היה כמעט סגור שם וכל התנהלות המשא ומתן מולו הייתה שערורייה
    הקבוצה בבעיה גדולה עם הבחירות דראפט מוגונות , העתיד נראה סביר בהחלט
    ההחתמה של בוזר שירתה את מטרת הקבוצה
    מוזגוב החתמה הזוייה ובזוייה שלא מתאימה לרוח המעודון

  7. דוק, הבעיה האמיתית של הלייקרס היא שגילאי 10-15 כרגע כבר לא רואים בהם מה שאני ואתה – "הלייקרס!!!".
    אם לא יצליחו לעלות על הגל בקרוב, הם בבעיה אמיתית שמאיימת על הפרנצ'ייז עצמו (מה שאגב ההחתמה המושמצת של קובי דחתה, לטוב ולרע).

    מצד אחד, שרדתי את ימי ניק ון-אקסל ואלדן קמפבל, אני חושב שזה היה 5 עונות, קצת פחות מעכשיו. מצד שני, האמון שלי ביכולת של ההנהלה הנוכחית לשלוף מובים כמו פעם די מוגבל…

  8. הסיפור שווסט בנה את הלייקרס של שנות השואוטיים די חוטא לאמת.
    כשווסט מונה לתפקיד כבר שלושת אבני היסוד של הקבוצה היו שם וזאת אחרי שבאס היה מספיק חכם כדי לסגור את מג'יק בלייקרס לכל הקריירה.
    לווסט בהחלט היה חלק חשוב ביצירת השושלת של תחילת שנות ה-2000 אבל באס תמיד היה בעלים מאד מעורב וגם לו חלק לא קטן בכך. חוץ מזה העובדה שבסוף אותו עשור הלייקרס שוב בנו שושלת חדשה מעידה שבאס היה הרבה יותר משמעותי לליקרס מווסט (למרות כל המיתוס שווסט עשה את הטרייד על גאסול כדי לעזור ללייקרס).

  9. מנחם צודק בהכל.
    הפאשלה הגדולה הייתה החתמת מושב זקנים שלם עם הזקן הראשי נאש ב 2012 (למיטב זכרוני ) גם אז כתבתי שזה לא יוביל לכלום וצדקתי .
    יש הבדל בין להקים משוב זקנים כשיש שעות מנוחה עם פנסיון מלא כולל חופשות תקופתיות וקבלות קהל מדודות (כפי שעושה הפלח עם זקני ס.א ) לבין מושב הזקנים ללא כל כלל כפי שהיה בל.א
    זה מזכיר לי אדמו"ר זקן ללא שמש שאין לו כח לכלום ואנשים לא מפסיקים להתפרץ הביתה….
    מנחם זו עוד הוכחה לגדולת הפלח !

  10. כן, הבנו, דוק מאד אוהב את וולטון.
    לא היה צריך 500 מילה לפני זה כדי להגיד את זה בקול רם.

    אני לעומת זאת חושב שהכוח יהיה עם לוק והוא חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה.

    הבעיה היא בעיקרה ניהולית (ג'ים באס) ועד שזה לא ייפתר, לא תהיה תקומה ללייקרס.

    יש דמיון רב מאד בין הלייקרס לניקס:
    שווקי טלוויזיה מהגדולים ביותר בליגה שאמורים להביא זאת לידי ביטוי גם על המגרש ונכשלים בכך בשל בעלים דפוק.

    1. אתה בטח צוחק. משווה בין קבוצה שנכשלת עשרות שנים בכל מה שהיא עושה לקבוצה המצליחה מלוס אנג'לס?
      אז נכון שעכשיו היא בחלק התחתון של הגלגל אבל לי לפחות ברור שמתפתח שם משהו חיובי והעתיד די ורוד. על אפו וחמתו של מנחם (משתמש קבוע בלייקרס בשביל לעורר מהומות) וכל השונאים

  11. מנחם זה מפתיע כמה בנאדם עם ניסיון כמו שלך מתנהג כמו אחרון העיתונאים הקטנים………לך יותר מכולם צריכה להיות הבנה ופרספקטיבה לגביי קבוצות, כל קבוצה עולה ויורת בשעתה, בסכ"ה האליפות האחרונה של הלייקרס הייתה ב-2010….אם בשנה הבאה הם מנחיתים סטאר כמו אנתוני דייויס ואם אינגראם מתפתח להיות כוכב אז כל מה שאתה אומר לא רלוונטי………

  12. הטרייד של הווארד היה טרייד טוב בסהכ… לא בזבזנו כלום כמעט וקיבלנו שחקן טוב. הבעיה הייתה באמת ההחתמה ההזויה של נאש ומייק דאנתוני הדביל חסר מושג הזה.
    ההחתמה של קובי לא הייתה כל כך גרועה… זה לא פגע בכספי הקבוצה כי בכל מקרה היו עונות טנקינג והוא הכניס הרבה כסף לקבוצה.

    מוזגוב החתמה בזויה

  13. "והיא תישאר שם עד לפחות 2020 במקרה הטוב; עד 2022 במקרה היותר טוב, ו"לעולם" במקרה הכי טוב:"

    אני לא יודע אם יש כאן מישהו שמבין כמה המשפט הזה ענק!!

    מתחיל כמצופה ממשיך מבלבל ומסתיים עם סופר ציניות מורעלת בשנאה עורקית העטופה באיצטלה של השתתפות ורחמים.

    פרופסור! אחד הגדולים!!

  14. ועוד אחת:

    האם מישהו יכול להסביר לי במילה אחת מדוע הליגה בטלה את החתמת כריס פול? {לא היה לי ראש פנוי להופס אז…..}

    1. במילה אחת: סטרן! (נא לקרוא בצעקה עם ברקים ומוזיקה דרמטית ברקע)
      ביותר מילים: הליגה הייתה הבעלים של הניו-אורלינס הורנטס אחרי שקנו אותה בשנה שלפני. דיוויד סטרן החליט שעדיף לקבוצה ולליגה אם הטרייד המוצע (פול ללייקרס, גאסול ליוסטון, לאמאר אודום, דראגיץ', קווין מרטין, סקולה ובחירות דראפט להורנטס) יבוטל.
      סטרן השאיר כאחראי על המועדון את דל דמפס שהסכים למהלך. הטרייד עצבן את שאר הליגה, שחשבו שמחליש קבוצה אחת ומחזק הרבה יותר מדי את אחת הקבוצות הגדולות בליגה (מה שמעלה את השאלה אם היה להם כוח לעשות אותו דבר השנה, האם הם היו עושים?), במיוחד כשזה קורה מיד אחרי השביתה של 2011 שבחלקה נבעה מרצון של הבעלים לשמר תחרותיות ולחזק שווקים קטנים. אז 27 קבוצות התנגדו למהלך, ולסטרן לא הייתה ברירה אלא לבטל אותו. רק כדי לשלוח את פול מיד אחר כך אל הקליפרס (תמורת אריק גורדון, כריס קיימן ואל-פארוק אמינו). הדיל החדש אמנם נתן לקבוצה קצת יותר כשרון צעיר (אריק גורדון שהיה אחרי עונה טובה ואמינו הצעיר) וחיזק את הקליפרס החלשים ולא את הלייקרס של קובי רגע לפני הנפילה, אבל הטרייד הזה לא היה הרבה יותר טוב מהראשוני, בטח לא כזה שמצדיק וטו של הליגה.

        1. (אמרתי אם)
          אני לא יודע אם סטרן היה מתערב אם שאר הקבוצות לא היו מתמרמרות.
          זה לא חד משמעי, אבל עולה השאלה כמה בעלים יכול להיות נטול פניות, כשהוא צריך לענות לכל שאר הקבוצות (והם בעצם הבוסים שלו). האדם היחיד שהתפקיד שלו היה לחשוב אך ורק על טובת ההורנטס (דל דמפס) הסכים למהלך (ואולי הוא טעה ועשה מהלך מטומטם. גם זה אפשרי, איזייאה תומאס).

        2. אלא אם כן אותו בעלים (זמני ופורמלי בלבד) מצהיר עם כניסתו לתפקיד שהוא לא יתערב בהחלטות המקצועיות של הג'נרל מנג'ר שלו…

          ואז בכל זאת מתערב.

  15. תקשיב מנחם, אני לא יודע למה נטפלת לזובאק. הבחירה שלו בסיבוב השני היא אחת הגניבות של הדראפט הזה. ראיתי אותו משחק בליגת הקיץ בוגאס והוא הדבר האמיתי. הוא רחוק שנה או שנתיים מלהיות הניקולה יוקיץ' הבא. הוא יהיה אחד משלושת הכשרונות הגדולים ביותר שיצאו מהדראפט הזה

  16. כל כך הרבה שטויות וחוסר הבנה של המציאות בפוסט אחד וגם בכל כך הרבה תגובות, שזה פשוט מדהים שהאתר הזה אמור לעסוק ולהבין בנבא.

    פשוט מדהים.

  17. דדי
    אנחנו, האוהדים השרופים, נופלים שדודים לרגלייך.
    אנא פרט, הסבר ונמק, מ-1 עד 10
    ויש לי סקופ בשבילך: מנחם, לרגל יומולדתו ה-80, מתכוון לצאת מהארון בפוסט ארוך ונלהב על אהבתו ארוכת השנים ללייקרס. זאת אפילו ללא גייל שמכוונת לו אקדח לראש בזמן הכתיבה…

    1. לדדי אין מושג אז הוא מגיב תמיד 'בגדול', כאילו הוא מעל ומעבר להיכנס לפרטים. לדעתו שום פאשלה לא נעשתה, והלייקרס רק עושים את עצמם שדודים. אל תצפה ממנו לשום הסבר ספציפי כי הוא שמן מדי מכדי להבין עניינים ספציפיים.

    2. גייל כבר התחילה לבלבל לי במוח על "הלייקרס החדשה". הזהרתי אותה שאם היא לא תפסיק, אני מתגרש ממנה.
      די, מספיק סבלתי.

      1. הדברים פשוט לא ראויים לתגובה ממי שיודע את העובדות ומבין את המציאות והמשמעות של הדברים.

        הדבר הכי קרוב לחצי אמת מכל הרשימה המגוכחת זה ההחתמה של דאנטוני כמאמן, וגם זו בסך הכל טעות שעשה איש זקן על ערש דווי שהעדיפות העליונה שלו היתה לשמור על איזון בין הילדים ולא להכניס את בן הזוג של ג'יני שכבר בקדנציה הקודמת רדף אחרי סמכויות יותר נרחבות מסתם מאמן (ותודה לאל שג'ים באס ומיץ' קאפצ'ק בלמו את המהלכים הדביליים שהוא רצה לעשות) לתוך הקלחת ולתת לו לדחוק החוצה את ג'ים וליצור מרמור ומחלוקות בין הילדים היורשים.

        אז באס הזקן בחר בעדיפות אחרת מאשר המאמן הכי טוב שהיה בסביבה – וזו זכותו המלאה.

        אבל לא רק זה, אלא שכמו כל כך הרבה פרטים ברשימה המופרכת והדבילית הזאת – אפילו לדבר האחד שהכי קרוב לטעות אמיתית – לא היתה שום משמעות בפועל !!!

        דאנטוני הביא את הקבוצה לפלייאוף בתנופה אדירה, הלייקרס היו בין 2-3 הקבוצות הטובות בליגה במחצית השנייה של העונה, ואז……..
        קובי קורע את האכילס.

        ובמקרה כזה לא דאנטוני, לא פיל, ואפילו החבר הדמיוני של ישראל קרמר לא היו יכולים לשנות שום דבר.

        אז מה הנזק ? נכון, 0 אחד גדול.

        אבל זו סוג של מחשבה שמנחם ואוסף הבורים השונאים מהתגובות פשוט לא מסוגלים להפעיל על מהלכים שנעשו.

        יותר מזה – הדבר היחיד שפיל היה יכול לשנות זה אולי לשכנע את הווארד להישאר.
        אם יש כאן אוהד לייקרס אחד (או אוהד של קבוצה אחרת שבמקרה הוא לא רפה הבנה…) שחושב שזה היה טוב עבור הקבוצה ומקרב אותה יותר אל התואר הבא – שיקום.

        ואז שיעזוב את המקום בבקשה….

        אז הנה – נגררתי לזה, וזו רק דוגמא אחת לקוצר (שלא לומר חוסר) הראייה בניתוח של כל הפוסט המגוחך הזה, ולמאמץ שנדרש ממני להסביר אותו לרפים ושלא בא לי לעשות אותו עוד 9 פעמים.

        ובכל זאת נסיים בחידה לילד הרפה –
        הטעות הגדולה של החתמת סטיב נאש !!!
        – ספרו לי ילדים על הנזק הגדול שהיא עשתה לקבוצה עד עכשיו ומה הלייקרס פספסו בגללה…

        אני ממתין….
        (טוב, לא באמת, כי אני יודע את התשובה לשאלה…).

        1. לדאנטוני כאיש שנתן לקובי 46 דקות למשחק ב 6 המשחקים האחרונים יש אחוזים גבוהים מאוד באכילס של קובי
          לתת 28 מיליון דולר ל 3 שנים לרכז בלי גב שאמור להתמודד עם ראסל ווסטברוק בדרך לאליפות המערב זה חתיכת טעות
          הלייקרס נתנו אכן חצי עונה שנייה מטורפת ואם לדייק זה היה בעיקר קובי , הקבוצה נראתה פח אחד גדול ולדאנטוני יש הרבה אחוזים בכך

          1. 1. שום מאמן לא היה מונע מקובי לשחק. קובי דרש את זה, קובי היה אחראי לדקות של עצמו, וזה מה שהיה קורה גם עם פיל.

            2. אין שום קשר מוכח בין עומס לקריעת גיד אכילס.

            3. והכל ממילא דמגוגיה כי הפציעה קרתה, וככה צריך להתייחס למציאות.
            האם ללכת על דאנטוני היתה טעות ? כן. אבל האם בדיעבד היא גרמה נזק אמיתי לקבוצה והיוותה את אחת הסיבות ל"קריסה" של הלייקרס ?
            חד משמעית לא.

            והכסף של נאש הוא חסר משמעות ולא הפריע לקבוצה בשום צורה (בטח לא אחרי הפציעה של קובי). הוא עדיין היה שחקן מצויין כשהוחתם, הוא לא עלה לקבוצה בשום שחקן מהסגל שזה השיקול העיקרי כשעושים מהלך ALL IN לנסות להתמודד על תואר, והמץ' אפ האישי ספיציפי שלו מול שחקן זה או אחר הוא חסר משמעות – כל מה שמשנה זה אם הקבוצה כולה כמו שנבנתה (ובריאה…) היתה מספיק טובה לעומת האחרות, ונאש היה מוסיף המון לעומת אפס האפשרויות האחרות שעמדו לרשות הקבוצה להביא רכז בקיץ ההוא שלא על חוזה מינימום…

          2. קובי נפל מהרגלים
            במשחק מול ההוקס הוא פשט נפל
            במשחק הספציפי מול גולדן סטייט הוא פלרטט עם 2-3 פציעות קרסול לפני שהאכליס נקרע

            בגדול אני לא חולק על רוב דברייך אבל במקרה של נאש 28 מיליון ל 3 שנים זה קצת מופרך ונכון לא הייתה אופציה לרכז אחד באותו קייץ
            בשורה תחתונה 12-13 היה חתיכת פיאסקו המזל הגדול שהווארד לא נשאר

            יש 5-6 צעירים מצויינים הקבוצה , מה שמשגע אותי זה למה הטופ גאנס בורחים מהקבוצה , זה בעייה בסטייט אוף מינד של הקבוצה שהייתה מנחיתה תותחים בקלות יחסית

  18. דדי, תעבור מנגטיב לפוזיטיב. אם יש לך כוח כמובן.
    מעוניין לשמוע את דעתך לא רק כלפי הפוסט, אלא על הקבוצה במצבה כעת והסו-קולד תוכנית החומש שלה (אם יש כזו או ניתן לשער).

  19. ג'רי באס כבר לא יקח אחריות.
    אבל יש משפט : "כל הכלות יפות, וכל המתים – צדיקים".
    אין טעם לדבר רע על מי שכבר הלך….

  20. הווארד הייתה החתמה נכונה לשעתה (שעת ההחתמה) האקורד היה הרים פרוטקטור הטוב בליגה ובעיני רבים ההחתמה הגדולה של הקיץ.
    עם כל האהבה שלי לנאש הוא היה גמור כבר שנתיים לפני כן וזו טעות פטאלית. כבר בפיניקס הוא חי על צוות רפואי מיוחד , בזמנו חשבתי שרונדו הוא החתיכה החסרה ולא נאש.
    בשביל לחלום על קרחונים בים סוף צריך לקחת משהו ממש חזק…

  21. התחושה לאורך השנים האחרונות היא שאין ניהול בקבוצה. הם ממש נתנו לקובי לעשות כרצונו, וההחתמה של ביירון סקוט היתה השיא. ההתרפסות וחוסר האונים הזה לא היו קורים בספרס לדוגמא (או כך אני רוצה להאמין אחרי מקרה ג'ינובילי).
    דוקא עכשיו יש תחושה של התחזקות לקיחת שליטה, אבל זה הרבה "אם" ותלוי בצעירים.
    סוף דבר הלייקרס איבדו את ההמשכיות מהאליפויות – היכולת להביא כוכבים בגלל השם, והם צריכים לבנות מהדראפט, וזה הימור. פילדלפיה מעולם לא היתה כל כך קרובה…

    1. זה לא מדוייק שצריך לבנות מהדראפט.כל העניין של הדראפט זה בא בשביל למשוך שחקנים טובים ובשביל האפשרות לעשות טריידים.מספיק שראסל או אינגרם באמת יהפכו לסופרסטארים והלייקרס יתחילו להראות רלוונטיות יהיה הרבה יותר קל למשוך שחקנים טובים.שחקן כוכב לא יבוא כיום ללייקרס אבל במידה והוא יראה שמשהו טוב מתפתח אז עדיין המותג/העירהגלאם כם יעשו משהו והלייקרס יחזרו למשוך כוכבים.
      אני לא יודע בן כמה אתה נתן אבל אחרי שהשושולת של שנות ה80 הסתיימה,היינו במדבר לאורך שנות ה90 שהכוכבים שלנו היו ניק ואן אקסל ואלדן קמבפל(משהו כזה לא זוכר).אין מה לעשות כל קבוצה בסופה להתחיל הכל מהתחלה אתה יכוטל לשאול את שיקגו ובוסטון למשל.

      1. זה נקרא לבנות מהדראפט.
        העניין הוא שכשמג'יק כבר לא יכל לסחוב את הקבוצה ידעו לשחרר (וגם לתת הזדמנות לאמן, ועוד פעם לשחרר). יש איזה ריפיון (שכל?) חשוד בחלונות הגבוהים שם.
        קובי לא בא בגלל שאק ולהיפך, היה שם, היה מותג, היתה תחושה שהלייקרס שם כדי לזכות באליפות, לא כדי להיות חזקים בסין.

  22. אין וויכוח על החלק האחרון מידן, אבל עדיף לקבל את המציאות וללכת קדימה.
    בחוקי השכר של הליגה כיום, שחקנים הופכים לחופשיים בשלב יותר מאוחר בקריירה מבעבר (כמובן שזו קצת הכללה, אבל בגדול היא נכונה), וזה כנראה גורם להם לתת יותר חשיבות לאפשרות להתמודד על התואר מייד או כמעט מייד כשהם הופכים לחופשיים, והלייקרס כרגע לא יכולים להציע את זה.

    אז מה שנשאר זה לפתח את הילדים שמחלקת הסקאוטינג המדהימה (בעיקר ריאן ווסט הבן של ג'רי ביחד עם מיץ') הביאה, לשמור על גמישות בשכר, ולהיות עם עין אחת פקוחה לכיוון טריידים אפשריים אבל גם לנהוג במשנה זהירות (קאזינס…).

    ולדעת שבסך הכל אנחנו בידיים של האנשים שהביאו את כריס פול, דווייט הווארד וסטיב נאש לקבוצה תוך שנה אחת כל עוד הקבוצה היתה תחרותית.

    הפציעה של קובי טרפה את הקלפים, אבל כמו שהקיץ האחרון הוכיח – גם החוזה של קובי לא גרם שום נזק כי מקום בתקרת השכר ללא גרעין מספיק של שחקנים כדי למשוך פרי אייג'נטס פשוט לא תופס בליגה של היום, אז זה לא היה משנה דבר אם קובי היה מרוויח 10 מיליון ויושב איתם בחוץ עם אכילס קרוע… (והנה שוב ההבדל שמנחם לא קולט בין האם משהו הוא עקרונית טעות – ואני מוכן להתווכח על זה לגבי החוזה של קובי – לבין האם בסופו של דבר הוא באמת גרם נזק לקבוצה…).

    אגב, לפי כל דיווח אפשרי נכון להיום, עושה רושם שגם המאמן שבחרו הוא סוף סוף בינגו. ואם הוא קצת חסר נסיון – יהיו לו בדיוק את השנתיים שהוא צריך כדי להגיע מוכן למאני טיים שלנו.

    אני חושב שהקבוצה בגדול צריכה לכוון לקיץ 2018, אני מקווה שיהיה ברשותה אמנסטי חדש כדי להשתמש על מוזגוב (או אפילו דנג בקונסטלציה מסויימת) במקרה הצורך, יהיה מקום בתקרה לשחקנים חופשיים, והילדים כבר יהיו שחקנים לגיטימיים למרות שעדיין יהיו צעירים מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט