לאנס ארמסטרונג מודה בשימוש ב-'דופינג' בזמן שאני כותב אליכם / מנחם לס

ברגעים אלה ממש לאנס ארמסטרונג מודה בשימוש בסטרואידים

 

לאנס ארמסטרונג ניפגש בעוד עשר דקות (ב-10 בבוקר) בביתו באוסטין, טכסס, עם עופרה וינפרי, והוא יודה בפניה – ובפני העולם כולו – שהוא השתמש באנבוליק סטרואידים בוני השרירים, בתקופה שהשימוש בסטרואידים היתה "הנורמה" בין רוכבי האופניים המקצוענים. הראיון ישודר ב-"עופרה וינפרי שואו" ביום חמישי. "אני מרגיש שקט נפשי שלא הרגשתי כבר שנים", הוא אמר אחרי ריצת הבוקר אתמול לכתב AP ג'ים ורטונו.

ג'ים כותב הבוקר שלאנס נראה לו רגוע לחלוטין. "הוא לא נראה כמו אדם העומד 'TO CONFRONT' THE ENTIRE WORLD' עם הודאה שהוא שיקר משך שנים.". כנראהה שאבן כבדה מאד הורדה מכתפו מהרגע שהוא צילצל לעופרה והודיע לה שהוא מבקש להתראיין, ולהודות שמשך שנים הכחיש שימוש בחומרים אסורים לבניית כוח וסיבולת. "אני רגוע", אמר ארמסטרונג. "אני מוכן לדבר CANDIDLY". אחרי תריסר ויותר שנים של הכחשות, לאנס הרגיש שהגיע הזמן לדבר אמת, ולנסות לשקם מחדש את דמותו הציבורית.

כל נצחונותיו בטור דה פראנס ניפסלו ונימחקו מהספרים. ה-USA DOPING AGENCY תיאר אותו כמתחרה שהוא RUTHLESS ושיילך לכל מרחק שהוא לנצח בתחרויות הפרסטיג'יות ביותר בעולם. "זה שגם מתחריו השתמשו בחומרים אסורים לא מוריד כהוא-זה מאשמתו. אנחנו לא היינו ב-CONFRONTATION (עימות) עם אחרים; ההתעמתות היתה רק בין האיגוד לבין ארמסטרונג".

ג'ים כותב שלאנס, שזוף ונראה בכושר גופני מופלא עם חולצת ג'רסי אדומה ומכנסיים קצרות שחורות ומשקפי שמש עבים עם כובעית בייסבול של הניו יורק יאנקיס, לא נראה מוטרד מגדודי העתונאים מכל העולם שהחלו להגיע לביתו. מקור מוסמך אמר ל-USA TODAY שלאנס – ברגעים אלו ממש – מודה בפני עופרה על השימוש בסטרואידים אנאבוליים מבלי להיכנס לפרטים. ההודאה ברגעים אלה מטרתה להתחיל ב-COMEBACK לחיים הצבוריים. לאנס מקווה שהעמותה והקרן למלחמה בסרטן "LIVESTRONG" שהוא יצר מאפס ועתה היא חובקת עולם ותורמת מיליונים לחקר סרטן המוח, יקבלו את הודאתו המאוחרת כמעשה אמיץ, שעבורו לאנס מוזמן לחזור לקרן שיצר כמנהיג ומצביא.

לדעתי הוא החליט שזה GAMBLING עם סכוי להצלחה. הדרך REDEMPTION (פדיון? גאולה? אין בעברית מילה מתאימה בדיוק!) ארוכה. מחכה לו משפט תביעה מפלויד לנדיס, חברו לקבוצת הדואר שניצחה את הטור דה פרנס ועתה אויבו השנוא ביותר, ועוד. אבל זה הצעד הראשון בלידה מחדש של האתלט העליון הזה.

אני מברך אותו על אומצו ועל החלטתו (המאוחרת) להודות בשקריו. זה לא דבר קל, כפי שרבים מאיתנו יודעים.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

    1. הוא לא השתמש אף פעם בסמים. סמים מסממים. הוא השתמש בכימיקל הנקרא אנבוליק סטרואיד שהוא בונה שרירים וכוח. נראה מה הוא יגיד בראיון שישודר רק ביום חמישי. מדוע בישראל קוראים לכל דבר "סם"? סטרואידים הם רפואה שרופאים רושמים להרבה אנשים עם קושי בשרירים.

  1. אפילו בארץ משתמשים רוכבי אופניים בסטרואידים. מה ניטפלו דוודא אליו כש-100% ממשתתפי הטור דה פראנס הם 'משתמשים'?

    1. עשו ממנו שעיר לעזאזל כי הוא הטוב ביותר ואולי איגוד האופניים רצה להרים צעד אחת ולתמיד על השימוש בחומרים אסורים לרוכבי אופניים.

  2. לפי דעתי כל ענין הטור הזה הוא הזוי לחלוטין. בן אנוש לא מסוגל לעמוד במאמץ הגופני הלא אנושי הזה ללא שימוש בחומרים שיאפשרו לגוף להתפתח ולהתאושש. לכן או שיאשרו שימוש כזה או שיבטלו את התחרות. אף אחת משתי האפשרויות לא נראית סבירה ולכן אנחנו תקועים עם הידיעה שכולם לוקחים סטרואידים, ועדיין ממשיכים להעריץ אותם.

  3. שאלת מיליון הדולר ?
    הוא צפוי להיחשף לתביעות ?
    שלא יתרושש לחלוטין.
    תכלס ענף האופניים משעמם ביותר. יצא לי לצפות בכמה מרוצי טור דה פראנס ביורו ספורט.
    לאנס היה ללא ספק המייקל של האופניים , מה שנראה בתחילה כרדיפה של אוכלי הצפרדעים ,שלקחו קשה את היאנקי שהשתין להם בשאנאז אליזה 7 שנים רצופות, כאמת מרה.
    חבל הוא מצטרף לרשימה ארוכה של ספורטאים שנפלו לסם והערכתי . בן ג׳ונסון , דייגו מארודנה , רוג׳ר קלמנס , איי רוד ועכשיו לאנס.
    רק לדייגו סלחתי . הסמים רק החלישו אותו ולא שיפרו את ביצועיו על המגרש.

  4. מאז שהוא נתפס אני נמצא במשבר עמוק.
    כבר אי אפשר להאמין לכלום. מה הטעם לראות למשל את בולט ולחשוב שסיכוי טוב שעוד 20 שנה יהיה לו ראיון שבו הוא יודה שלקח סמים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט