רק עוד עונה אחת – על ההתלבטות של קווין גארנט אם לפרוש \ עידן עופר

 

 

22, זה יהיה מספר העונות שקווין גארנט ישחק אם יבחר לשחק בעונה הקרובה, שבוודאות תהיה האחרונה בקריירה שלו. שלושה שבועות לפני תחילת העונה ושאלה אחת מעסיקה את גלן טיילור, הבעלים של מינסוטה, האם מספר 21 הולך לשחק עוד עונה, או שהעונה שהסתיימה הייתה האחרונה של השחקן הכי מזוהה עם הקבוצה.

עונה וחמישה משחקים עברו מאז שהסמל חזר לזאבים. זמן בו הוא הספיק לשחק 43 משחקים בלבד ובעיקר להוות מנטור לצעירים ולהעצים את המורשת שלו. זה לא אותו שחקן, אפילו לא קרוב. ה"פיידאווי" כבר לא נכנס כמו פעם, ההגנה לא באותה רמה, הרגליים כבר לא זזות באותו הקצב, אך יש משהו בו, גם אם זה לעשר דקות שהוא משחק. אולי זה הצעקות במרכז הצבע שמסדרות את כל ההגנה, גם בגיל 40, אולי זה הרצון לחוות עוד קצת מהלכי פוסט אפ שמראים את האיכויות של מי שנחשב לפאוור פורוורד הטוב בליגה לפני עשור בדיוק. או שזה בכלל הרצון שלנו לראות את קארל אנטוני טאונס מקבל כמה שיותר ידע וניסיון.

מינסוטה הפכה להיות הקבוצה הצעירה עם הפוטנציאל המעניין בליגה. מאמן חדש ומסקרן בדמות תום ת'יבודו, השחקנים הצעירים אנדרו וויגינס, קארל אנטוני טאונס ( שמנקודת מבט של רבים נחשב לסנטר הטוב בליגה ), ריקי רוביו, זאק לאבין והרוקי המוכשר קריס דאן.

מעניין יהיה לראות את השילוב של ת'יבודו, גארנט וטאונס. קואץ' ת'יבודו הוא מאמן הגנתי שדורש המון בצד ההגנתי, גארנט שחקן שנחשב לאחד מהגבוהים הטובים בליגה בצד ההתקפי וההגנתי, וטאונס שנחשב לגבוה עם הפוטנציאל המעניין בליגה ביחד עם אנטוני דיוויס.

 

תוצאת תמונה עבור ‪kevin garnett‬‏
האחד יכנס להיכל התהילה, השני בדרך הנכונה לשם

 

קיץ של פרישות של כוכבים עבר עלינו. קובי ודאנקן יושבים בבית ונזכרים במשחקים האגדיים בתחילת העשור הקודם, מחכים עם סיגר לגארנט ופירס שיוכלו לדבר על הגמרים נגד הלייקרס. פירס החליט לחכות עוד קצת, אולי השנה זו השנה שהמזל הרע יעזוב את הקליפרס, אף על פי שזה פשוט נראה כאילו היא החליטה לשתף אותו עם הלייקרס. וגארנט כמו שאתם מבינים, עדיין מתלבט.

אפשר להבין אותם, את כל אלה שפרשו. הם שחקנים של פעם בדור, הם יכלו לשחק עוד שנה שנתיים, אבל לא רצו שיזכרו להם את השנים של דמדומי הקריירה, ובמעמדם, זה צעד לגיטימי עם כל הצער שבדבר. הדברים נכונים גם לגבי גארנט, 3.2 נקודות למשחק ב- 14.6 דקות זה הכי נמוך בקריירה שלו. אליפות נוספת כבר לא תהיה, גם לא תואר אישי, אבל דווקא עכשיו, כשהוא כבר לא מה שהיה ולא פקטור משמעותי כמו פעם, למינסוטה יש קבוצה שלא רחוקה מלהיות בטופ של הליגה, עם מאמן חדש, צעירים שצמאים לידע וניסיון ובעיקר אפשרות להאדיר את המורשת שלו יותר ממה שהיא עכשיו, ה "ביג טיקט" צריך להישאר לעונה אחרונה בהחלט.

 

תוצאת תמונה עבור ‪kevin garnett‬‏
דאנקן שפרש וגארנט שעוד מתלבט

לפוסט הזה יש 28 תגובות

    1. נכון לגמרי, בעונה האחרונה זה בלט במיוחד, האמת שיהיה מדהים לראות אותו הופך לאחד הבעלים של מינסוטה בעתיד

  1. צריך להזכיר שתיבודו היה עוזר המאמן בבוסטון בעונת האליפות, ובשנים אחר כך (עד 2010)
    הוא מכיר, ומסתדר, עם גארנט.
    (שזה לא ממש מפתיע, 2 זעופי פנים מהשורה הראשונה…)

  2. מקצועית הוא יכול לתרום הרבה מהניסיון ועזרה לצעירים. במיוחד ללמד אותם מוסר עבודה ומנטליות. מבחינת יכולת אין לו הרבה מה להציע והשאלה אם יהיה מוכן להיות שחקן של 10 דקות למשחק (אם בכלל).

    מינסוטה כרגע היא קבוצה מפוצצת בכשרון על הנייר. עדיין רחוקים מהטופ של הליגה, אבל להסתכל על הפלייאוף כמטרה זה בהחלט

  3. במפתיע (או שלא),
    גם בשנה שעברה לגארנט היה DBPM חיובי (2.5)

    ראשון בקבוצה, כאשר רק לעוד 2 שחקנים DBPM חיובי –
    טאונס (1.2) ורוביו (0.1)

    זה רק מראה שגם בגילו המתקדם, יש לגארנט מה לתרום בהגנה.

  4. אם הוא שיחק 14 דקות בעונה האחרונה אני מאמין שהוא יהיה בסדר עם 10. הוא יודע למה הוא שם. אכן, שחקן הגנה פשוט מעולה .

    1. הנסיון שלו שווה את זה בהחלט לקבוצה הזאת. וברור שזה בדיוק בין הדברים שהוא הולך להמשיך ללמד את הצעירים. אני לא חושב של10 דקות שהוא יכנס, היריב יחגוג עליו. להיפך – הוא יעשה ליריבה קצת נזק כמיטב יכולתו, ואז ירד לנוח. זה יהיה שווה לזאבים.

  5. היה צריך לפקוש כבר ב2014, נשאר לשמש רק מנטור לצעירים, מבייש את השחקן הגדול שהיה (בדומה לגוויה בשם דאנקן שהתהלך בעונה וחצי האחרונות על המגרש),אף אחד מ3 הגדולים לא יכל להישאר בליגה עוד עונה. תיקון קטן קובי היה טוף 3 עד 2012 (בניגוד לגראנט ודאנקן), מהשחקן הגדול שהיה נשאר רק הצל חייב לפרוש. אחד השחקנים שאני הכי אהבתי (יש לי חיבה לשחקנים מלוכלכים, אמני טרש טוק כמו גראנט , מילר, פייטון…) https://youtu.be/4LoWPog29yg

  6. אני חושב שזה לא משנה. הוא ייזכר כשחקן ענק. פרובוקטור קטן, אבל אחד הגדולים בהם. לפי השנתיים האחרונות נראה שהוא מתפקד טוב כמנטור לצעירים בעיר הקמח והנסורת, וכנראה זה מה שהוא ימשיך לעשות העונה.
    אני חושב שהעניין הוא יותר על האם לעשות מסיבת פרידה בסגנון קובי, או על האם להתחייב להגיע עם הקבוצה למרבית המשחקים (שאולי הגוף שלו לא מסוגל).

    1. אני לא יודע אם הוא צריך farewell טור בכל המגרשים בליגה. מספיק בבוסטון (מן הסתם), באל איי (צמד גמרים מול הלייקרס+צמד הדחות בפלייאוף עם הוולבס), בדאלאס בגלל נוביצקי ואולי גם בסן אנטוניו, למרות שזה פחות רלוונטי בלי טימי.

      עוד אופציה היא ברוקלין כי הוא שיחק שם שנה אחת.

  7. אני אישית אשמח לראות אותו משחק עוד עונה אחת, גם אם זה רחוק ממה שהוא היה פעם. אזכור לו חסד נעורים. ואת הצעקות בהגנה והניסיון שהוא מקנה לצעירים יהיה לו גם עוד 10 שנים. אני לא משלם את המשכורת אז מה אכפת לי על ה-8 מיליון שהוא יקבל?

  8. כתבו פה (מנחם כמובן..🙄) שיתרום לכלוך ורוע אבל לדעתי יש לו הרבה מעבר לזה לתרום לקבוצה כל כך צעירה עם מאמן הגנתי מובהק שkg עצמו מומחה להגנה.. ניסיון צעקות והדרכה לצעירים ממישהוא שאשכרה היה שם ובאמת אחד הפורוורדים המשפיעים והטובים שדרכו על מגרש הכדורסל..
    שיישאר ושיהנה אני אישית מאוד מצפה לראות את מינסוטה העונה..
    (אגב תואר קבוצתי אולי מופרך וחסר הרבה סיכוי אבל ממש לא חד משמעית לא יקרה…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט