הטור של מל: ג'ינובלי להיכל התהילה?

בעוד כמה שעות תתחל כל הצרמוניה (החיובית ביותר!) ל'היכל התהילה'.

זה הביא אותי למחשבה אם יום אחד מאנו ג'ינובלי יהיה בין המתקבלים להיכל.

מה שמאנו הוא היא תעלומה. חידה. ENIGMA היא מילה מדוייקת יותר.

מצד אחד שחקן מהולל, ומצד שני שחקן שבכל הקריירה שלו ב-NBA שיחק מעל 30 דקות למשחק רק פעמיים.

ערב אחד הוא BRILLIANT – מזהיר וזוהר – וערב שני הוא INFURIATING, מעצבן, הורס, ומקלקל.

לפעמים מעריצים אותו ולפעמים רוצים לשבור לו את הזרוע כדי שלא יוכל לזרוק יותר.

הוא ג'אנקי כדורסלני, אבל כמו כל ג'אנקי יש לו ימים טובים – ואז הם מזהירים – ואז ישנם לו ימים שלא נדע. אחרי שהיה שחקן חשוב בספארס באליפויות של 2003, 2005, ו-2007 בא הגמר נגד מיאמי כשהספארס מובילה 3-2 והובלת 5 נקודות עם פחות מחצי דקה לבאזר, וההפסד בדקות האחרונות קרה הרבה בגלל מאנו ג'ינובלי, שלמעשה החליט לפרוש אחרי המשחק. המשחק ה-7 לא היה יותר מפורמליטי. (גם אני יודע שהיתה עוד אליפות, ב-2014).

אבל הוא שינה את דעתו.

הארגנטינאי הזה – למזלו – אף פעם לא יוצא מדעתו למעלה או למטה. בסופו של דבר הוא אחד המוחות החיוביים ביותר בליגה ותמיד מוצא את המילים הנכונות לומר. מה שהוא אמר כמה ימים אחרי ההפסד לעתונאי ארגנטינאי בבואנוס איירס היה כה טיפוסי למאנו: "אתה יודע, מעט מאד אנשים בעולם, ומעט מאד שחקנים ב-NBA הגיעו אפילו למעמד הזה של להגיע לגמר ולהפסיד. אני תמיד שם דברים במקומם ("PERSPECTIVE"). מחר יום חדש, ותקווה חדשה".

וכפי שכולנו יודעים, הספארס חזרה לנצח.

הוא רק אחד משני שחקנים בהסטוריה שזכו ביורוליג, בזהב אולימפי, ובאליפות NBA (מי השני? אני לא יודע. פשוט העתקתי אינפורמציה זאת! יכול להיות שהשני הוא טוני פרקר? אני לא זוכר אם צרפת זכתה במדליית זהב אולימפית). בעונות האחרונות הוא נפצע יותר מדי, ונראה עייף יותר מדי, ובגמרים לא נראה טוב. אבל גרג פופוביץ' אוהב אותו כנראה יותר מאשר כל שחקן אחר שלא קוראים לו טים דנקן, ונתן לו חוזה מטורף. גרג אוהב את ה-CREATIVITY והממזריות במשחקו, ואת חוזקו המנטלי. מאנו ג'ינובלי הוא אחד האחרונים בעולם שיהסס לקחת את הזריקה האחרונה אפילו שדנקן, פרקר, דני גרין, מיילס, מרקו בלינלי, קאווי לינרד, הג'ינג'י, ובוריס דיאו (כששיחקו בספארס) כולם קלעו באחוזים גבוהים ממנו. זהו ג'ינובלי. לא שם על עובדות ומספרים, ועושה מה שבא לו, והפלח רוצה אותו בקבוצה.

הוא נבחר ל-MVP של גמר היורוליג…הוא גבר על האמריקאים באולימפיאדה של 2004… הוא אלוף NBA ארבע פעמים… הוא ניבחר ל-'איש הששי' של הליגה… מגיע לו, לא?

אבל…

האם הוא טוב יותר מקייסי ג'ונס שלא נבחר שהיה:

*אלוף אולימפי (פעמיים)

*8 פעמים אלוף NBA

*פעמיים אלוף NCAA

*פעמיים אלוף NBA כמאמן!

הבעייה של מאנו היא שב'היכל התהילה' לא מתלהבים ביותר מהישגים אירופאיים, הישגים אולימפיים, ואפילו הישגי NCAA. מה שחשוב להם בעיקר זה מה עשית ב-NBA, והשאלה היא אם ב-NBA הוא עשה מספיק. הוא תמיד היה כינור שלישי – במקרה הטוב – לטים ולטוני. לפחות פעם אחת הוא בעצמו הרס סיכוי לאליפות.

ובנוסף לכל הצרות, הסטטיסטיקה האישית שלו אינה מרשימה כלל וכלל: ממוצע NBA של 14.3 נק' עם 4.0 אס', ו-3.8 ריב', ואלה אינם מספרים של 'אגדות', ופעם חשבתי שכדי להיכנס להיכל עליך להיות אגדה.

לקייסי ג'ונס מגיע להיכנס לפני מאנו ג'ינובלי. אני מאמין שיום אחד שניהם ייכנסו.

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. לדעתי יכנס. נו דאוט. היה השחקן השני בחשיבותו בשושלת (3 אליפויות) ועוד שחקן חשוב בקבוצה אלופה אחרת. יחד עם זה שהוא לקח זהב אולימפי מקבוצה עם 12 שחקני NBA, הראשון שעשה את זה.

    השני שלקח יורוליג, NBA ומדליית זהב אולימפית זה ביל בראדלי. NBA ב-1970 ו-1973, יורוליג ב-1966 עם מילאנו וזהב בטוקיו 1964

      1. בשביל הקטנוניות אז ביל בראדלי לא זכה ביורוליג אלא בגביע אירופה לאלופות של פיב"א………….מישהו יודע אם קיים שחקן שזכה ביורוליג,NBA ובמכללות?

        1. חיפשתי ומצאתי את סאשה קאון שמסתבר שזכה השנה ב-NBA וזכה בעבר ב-NCAA אבל הנפל הזה ששיחק מ-2008 עד 2015 בצסקא הצליח לפספס את היורוליג ואני מקווה שיחזור לשם ויקח את היורוליג ויעשה היסטוריה.

  2. אם יאו הפצלוח הזה נכנס להיכל אז מאנו צריך להיות על אחת כמה וכמה. הוא אולי לא המנוע של האליפויות של סן אנטוניו אבל גם המצבר צריך להיות בהיכל התהילה.

  3. לי אין צל של ספק שיש לג'נובילי מקום בהיכל,
    בלי שום קשר לאחרים שלא הגיע להם להיכנס.

    33, 8, 5, 4, 2, 1, 3, 2, 2, 2, 3, 3, 13, 7

    רשימת המספרים המוזרה זה לא הצרוף לכספת שלי,
    זה המיקום של ג'ינובילי בטבלת ה-PER של ה-SG,
    מאז עונת הרוקי שלו.
    ניתן לראות שלאורך רוב הקריירה של ג'ינובילי הוא ה-SG השני בטיבו בליגה (אחרי דוויין ווייד)
    אלו נתונים של HOF.
    כשמוסיפים את החלק המכריע שיש לו ב-2 מ-4 טבעות האליפות שהוא עונד – והתשובה (לדעתי) ברורה.
    HOF

    הרבה ידברו על הקריירה הבינלאומית שלו. אני חושב שיש לו מקום עוד לפני שמזכירים את הווינריות שלו בזירה הבינלאומית.

    1. גיא, אתה חייב לרדת מעניין ה PER.
      זה מוריד המון מהרבה פוסטים מצויינים שלך, וחבל.

      כבר שנים שעולם הכדורסל התקדם ולא מתייחס למספר הזה ברצינות ככלי להערכה מקצועית של שחקנים או בכלל.

    2. גיא מדד הPER הוא לא מדויק וחבל שאתה משתמש בו כמדד עיקרי במיוחד שיש תלות עצומה בקבוצה,ובשחקנים שלצידך קארל מלון, קובי בריאנט… לעולם לא השיגו את הPER נטוב ביותר ואין ספק שהם היו השחקנים הטובעם בתפקידם בתקופתם (קובי מ2004 עד 2009 השחקן הטוב בעולם) קארל מלון במקום דאנקן בסן אנטוניו וכנראה היינו קוראים ךו הPF הגדול אי פעם (הייתי בוחר אותו 10 פעמים לפני דאנקן ורק בגלל קבוצה מוגבלת התקפית לא לקח טבעת למרות שלדעתי היה הטוב ביותר), מצד שני לגינובלי היה השחקן הטוב בשורת האלופה ב2005 (והיה חייב לקחת את MVP FINAL שנתנו לדאנקן), בכל זאת 4 אליפויות (אני מחשיב כ3 אליפות אחת נשדדה מפיניקס סאנס ללא קשר לכדורסל). מלהיב וסקורר מצויין ללא ספק יבחר, מנחם לגבי השגים וחשיבותם (אולמפיאדה אירופה…) פשוט טעות מרה מה שכתבת, ללא ספק יכנס להיכל התהילה (במיוחד שהיכל התהילה הפך מזמן לבדיחה גרועה).

      1. החכמה לא החלק החזק שלך . קובי אפס עם אגו ענק סקרמנטו זת האלופה ופורטלנד וגם מול בוסטון השופטים איתו .
        זחקן לא יעלי בקבוצת כוכבים עם המאמן הגדול בהיסטוריה והPER מראה את הרמה האמיתית שלו .

        והשיא קארל מאלון הלוזר ששם מספרים מנופחים מאסיסטים של סטוקטון ובחירת זריקות גרועה וגם חסר הגנה להשוות אותו לדאנקן ? המקום שלך לא כאן באתר הזה אלא באיזה פאב של שיכורים טיפשים

        1. מאלון היה הסקורר היחיד בקבוצה מוגבלת התקפית (כן גם סטוקטסון היה מוגבל), תחליף אותו ואת דאנקן ולדאנקן גם לא היה טבעת (דאנקן לעולם לא יכל בגיל 35! לתת עונת MVP ,למרות שהוא אחד השחקנים הגבוהים הטובים בהיסטוריה אני עדיין זוכר את הקרקס ששאקיל עשה ממנו ששניהם בPRIME). מדד הPER בעייתי מאוד כיוון שהוא לא מחשיב את טיב הקבוצה, נותן כיום עדיפות לקולעי שלושות (בניגוד לעבר שנתן עדיפות לשחקני הצבע ולכן אי אפשר להשוות), הגנה כמעט ולא נכנסת במדד הזה ובטח שלא משתווה להתקפה), סגנון משחק (סגנון המשחק של פול מבטיח לו PER גבוה בניגוד ל, בעונת הMVP של רוז הPER שלו היה 23.5,לא מרשים)… , יש יותר מדי משתנים שמלכלכים את המדד וגם כך כל מדד אחר להתחש במדד כזה כדי להיכנס להיכל התהילה זה פשוט לא נכון. כשקבוצה מוגבל התקפית כן יוטה הייתה מאוד מוגבלת דחקן כמו מאלון נאלץ לקחת על עצמו את הנטל ההתקפי.

          1. שאק בהתקפה היה מקרקס כל סנטר שתעמיד מולו.
            האקים, קארים ווילט ולא יודע מי עוד.
            כח כמו של שאק לא היה ולא יהיה בליגה.

      2. ה- PER לא מושלם , אבל דבר כזה מדד מושלם . חסרונו העיקרי של ה-PER – שהוא נותן משקל יתר לנקודות שנקלעות . אבל העיוותים האחרים שלו קטנים . מצ"ב ה-PER של עונת 2015/2016 הרגילה .

        http://www.espn.com/nba/hollinger/statistics

        אם מתעלמים משחקנים עם מספר דקות מועט למשחק ( מריאנוביץ' , קאנטר , לאנדרי ) , ומתייחסים רק לשחקנים ששיחקו 25 דק' למשחק ומעלה , מקבלים דירוג די משקף .

  4. השחקן השני שעשה טריפל של יורוליג, זהב אולימפי ואליפות NBA הוא ביל בראדלי.
    מה שכן, ההישג של בראדלי מתעלה בהרבה, כי בכל זאת את האליפות שלו הוא לקח עם…. הניקס!

  5. התמונה שלי תעיד שאני לא אובייקטיבי, אבל מת על השחקן הזה.
    הוא ממזר אמיתי, תמיד רואה 2 מהלכים קדימה, אחד שלא מהסס וכשהכדור בידיו הוא מיד עושה איתו משהו (בד"כ חכם).
    סטטיסטיקה היא כלי נהדר אבל כשאני צופה בכדורסל ההנאה שלי מורכבת מגינובליים ונאשים . מפלצות פיזיות פחות עושות לי את זה.

    1. שתנוח דעתך, גם הסטטיסטיקה בעדו.

      ואני מסכים, הוא מסוג השחקנים שיש להם את "זה".
      את אותו דבר בלתי ניתן לכימות, את הטאצ' המיוחד שיש לו,
      ושהיה לדוגמה השנייה שלך – לנאש.

      1. כל כך נכון גיא, המון דברים ואספקטים של חוכמה שלא ניתנת לכימות,
        אם יש אחד שמגיעה לו מתנת פרישה כמו שמאנו קיבל מהספרס (באדיבות פילדלפיה) זה הוא

    1. ראיתי את קיי סי ג'ונס בעיקר כמאמן ומה לומר הוא בעיקר MVP באליפויות של הלייקרס כי הוא המאמן האלוף הכי גרוע שהייתי ואימן את קבוצת הכדורסל הגדולה מכולן ולקח איתה רק שניי אליפויות . עוד אחת לא שלו .

      ג'ינובילי פחות מ30 דקות ומספרים נמוכים כי הוא אירופאי טמבל שהיה מוכן לעלות מהספסל רק כי הוא לבן כשבכל חמישייה כולל של הספרס היה שם מספרים מפלצתיים אם רק היה רוצה והופך לטופ גארד בליגה .

      בטח עם היתה לומנטליות אחרת שכונתית ואנוכית יותר ודגש על מספרים אישיים .
      ב2003 הוא צריך היה להיות MVP הגמר עד להתעלות של דאנקן במשחק האחרון .

      את נבחרת ארצות הברית ניצח לבד מאטלנטה במשחק שצפיתי את תוצאתו קודן לכן ואז פופוביץ' הטיפש הבין פתאום את היכולת האמיתית של ג'ינובילי אחריי אליפות איתו ושלוש שנים כמאמן [מראה עד כמה הוא גרוע ]

      הוא לקח ארבע אליפויות עם מאמן חסר מושג בהבנת כישרון ומה לעשות איתו חסר מושג בניהול משחק וחסר מושג באופן כללי .

      רק על זה מגיע לו היכל התהילה .
      הוא שחקן יותר טוב מוויד ומלבד עונת השופטים מול דאלאס וויד נתן אולי שתיי עונות בקריירה שבהן היה טוב ממאנו אז עם וויד שלוקח סטרואידים במשך עשר שנים[מאז הפציעה ] ויש לו עיינים עייפות ומתות ואגו בשמיים נכנס אז הוא נכנס לפניו .

      קיי סי ג'ונס ? מי זה בכלל הוא בא אחריי ראסל קוזי הבליצ'קוהיה להם עוד הרבה שחקניי תפקיד מיוחדים שתרמו יותר מהו עושה על המגרש בכלל מה הוא הביא לכדורסל ? אפילו קליפים שלו אי אפשר למצוא בקיצור לך הביתה ………

  6. במילה אחת- כן.
    בשתי מילים- כן ולא.
    אנחנו מוקסמים מג'ינובילי כי הוא באמת קסם של שחקן ובחור נהדר, אבל האם עוד 30 שנה הוא יזכר כשחקן כזה נפלא כמו שאנחנו זוכרים אותו עכשיו? לא בטוח

  7. אכן יכנס. לא מוריד מכבודו של יאו מינג, אך אם הוא נכנס אין ספק שלמאנו מגיע. הרבה יותר הישגים, שחקן שישי בין הטובים שהיו.

    1. אני מאלה.

      יש משהו באמריקאים שקשה להם לפרגן לחיוורים אירופאים (אם להשתמש בשפתו של מנחם, והוא שותף לגישה הזו).

      גם קובי שדד לפאו אחד

    2. שטרן החליט לתת את ה-mvp לדאנקן, זה היה ביזיון.
      ממש התבאסתי בשביל ג'ינובילי באותו הרגע.

      ולעצם העניין, ברור שיבחר, גם בלי התקדים המגוחך של בחירת יאו מינג, אלא בפני עצמו.

  8. "הבעייה של מאנו היא שב'היכל התהילה' לא מתלהבים ביותר מהישגים אירופאיים, הישגים אולימפיים, ואפילו הישגי NCAA. מה שחשוב להם בעיקר זה מה עשית ב-NBA,"

    לגמרי לא נכון, ואין בכלל ספק שמאנו ייכנס – אולי לא בהצבעה ראשונה.

      1. קייסי ג'ונס לא בהיכל התהילה, אוסקר שמידט ושארונס מרצ'ולניס כן.

        תפסיק להביך את עצמך בנסיונות לחלוק עלי פעם אחר פעם.

        1. אני חושב שג'ונס דווקא כן בהיכל (נכנס ב-1989 אם אני לא טועה). זאת לא הנקודה. שמידט ומרצ'לוניס יחסית חריגים, יש עוד גדולים אירופאיים שלא נכנסו (ראדג'ה, קורבלאן, ניקוס גאליס). היכל הכדורסל האמריקאי לא כל כך מתחשב באירופאים, זה לא ההיכל של פיב"א.

          1. זו לא הנקודה.
            העניין הוא שהרבה יותר חשוב מי בפנים מאשר מי בחוץ, כי הרבה מאלה שבחוץ עוד יכנסו.
            והקריטריונים של אלה שבפנים מראים באופן ברור שיש משקל מאד משמעותי להישגים ועוד יותר מזה, להשפעה על הכדורסל העולמי, גם לשחקנים שעשו מעט מאד בנבא, וגם לכאלה שמעולם לא דרכו בנבא.

        2. אני בטוח שלא היה חשוב להם שבאתונה הם לקחו רק את הברונזה עם סגל שכלל את כרמלו, אייברסון,לברון וויד ודאנקן.

  9. מנחם,
    אם הוא לא ייכנס אני לוקח פח נפט והולך לשרוף את ההיכל במו ידיי.
    אם המכשף המדהים הזה לא נכנס לאף אחד לא מגיע להיכנס

  10. דיון מיותר,כבר ניכנסו ויכנסו שחקנים הרבה יותר גרועים מימנו לדבר הזה.

    יאו מינג ואלן אייברסון? סמל לפלצנות של האמריקאים עם שתיי שחקנים שחוץ ממותג וכסף לליגה לא הכניסו כלום.

  11. ג'ינובילי הוא כניראה השחקן הלא האמריקאי הכי טוב ששיחק בליגה,אפשר להשוות אותו רק לדרעק נוביצקי.

        1. וואו אתם חיים בסרט.
          נוביצקי לא באותה ליגה בכלל של מאנו.
          מדובר פה על אחד הפאוור פורוורדים הגדולים בתולדות המשחק, אחד ששינה את הצורה שבה משחקים כדורסל, mvp גמר הליגה שסחב קבוצה לבד על הגב לאליפות. לעומת מאנו, שאני מת עליו, שחקן מלך, אבל בסופו של יום שחקן בינוני פלוס. עם לב ענק, גאון כדורסל, אבל לא מתקרב לליגה של הגדולים. לא קרוב עם משקפת.
          תצאו מהסרט הזה של השוואה לנוביצקי.

          1. אולי קוקוץ' עשה מספרים והישגים דומים ב-nba אבל לקוקוץ' קריירה אירופאית מפוארת בהרבה.
            פאו גם שתי רמות מעל בכלל מבחינת מספרים ואימפקט במגרש, ופטרוביץ' היה אולי הכדורסלן האירופאי הטוב ביותר בששילק ב-nba אם לא התאונה.
            בקיצור כל אלו ברשימה המצחיקה הזו לפניו (כשרק על פטרוביץ' יש איזשהו עניין כי לא הספיק לשחק ב-nba לצערנו)

          2. אפלטון יקר
            פטרוביץ שיחק ב NBA בפורטלנד ובנטס ואף היה אולסטאר בליגה
            לצערנו הוא מת צעיר לדעתי הוא היה HOF גם אם לא היה מת באופן טראגי

          3. לדעתי נוביצקי זה האירופאי הכי גדול ששיחק בליגה- לא זכור לי עוד שחקן אירופאי שהוביל במו ידיו וסחב על גבו קבוצה לאליפות, מה עוד שבדיון על מספרי 4 הגדולים ביותר לא מכיר הרבה שישמו אותו מחוץ לעשירייה הראשונה… אין אף אירופאי בסטנדרט הזה, אחריו אפשר להתווכל מבחינתי על מה שרוצים. כל זה לא גורע בסנטימטר מהמידה שמאנו ראוי להכנס .

          4. שטויות,נוביצקי ופאוק יכולים לחלום על ההישגים שמאנו הגיע אליהם בקריירה.
            וכן כבר ב-05' התלות של הספרס במאנו הייתה גדולה כימעט כמו דאנקן והרבה יותר משמעותית מפרקר.

          5. מידן ברור שפטרוביץ' שיחק ב-nba, אבל לצערנו לא מספיק כדי להשאיר חותם רציני מלבד השנתיים האחרונות שהראו כמה גדול יכול היה להיות

          6. אפלטון מסכים בכל מילה.
            נוביצקי היה האיש של דאלאס באליפות ובה 'הידיעה.
            אין בכל הליגה הרבה ( אם בכלל ) שהצעידו לבדם קבוצה לאליפות בטח לא הגדולים המוכרים.
            למייקל היה את פיפן ללארי היה את מקהייל ופריש ,למג'יק היה את קארים וורתי , ללברון היה את וייד ובוש ואת את קיירי ולאב.
            לשאקיל היה את קובי ולקובי היה את גאסול.
            לנוביצקי היה את …קיד בגיל 38.
            נוביצקי גם לא בכדי היה האם וי פי האירופאי היחידי.
            גם בליגה הרגילה.
            הוא מדרגה בפני עצמו.
            אחריו כל היתר כולל גינובילי ,גאסול ,פארקר, סאבוניס,קוקוץ ופטרוביץ המנוח.

      1. לא . פטרוביץ' בליגה לא היה טוב ממנו גאסול אולי כן אבל מקומו בהיכל מובטח והאחרים ? נוביצקי כן אבל אורטון כתב את זה כבר פארקר לא וקוקוץ' נער הכאפות בטח שלא [על מה שעשה בNBA ]

        לראייה כל השחורים מתלהבים מג'ינובילי כי הוא משחק כמו שכוכב שחור צריך לשחק עם חדירות לסל ודאנקים על הפרצוף אבל עם מנטליות אירופאית של למסור יותר מדיי למי שלא צריך .

  12. מנחם מה נסגר?
    קיי סיי ג'ונס כבר מזמן ב-HOF למרות שלדעתי הוא לא ממש שייך לשם. הסיבה היחידה היא כל התארים שציינת שאת כולם עשה על הגב של ביל ראסל.
    כל ההשוואה בינו לבין ג'ינובלי לגמרי לא במקום. אני מסכים שהקייס שלו מעניין אבל נראה לי שדווקא ההישגים שלו מחוץ ל-NBA יהיו מה שיכניס אותו בסוף של דבר פנימה.

  13. ג׳ינובלי יהיה HOF ב 1000 אחוז
    שליש מהטריו עם הכי הרבה ניצחונות פלייאוף
    וההצלחות שלו כולל הזהב האולמפי זה סוף הדיון
    ג'ינובילי הוא דוגמא מצויינת לשחקן שהוא חומר ל HOF מבלי להציג מספרים יוצאי דופן
    אם היו שופטים מספרים אז אנטואן ג'יימסון וציימברס היו שם ( 2 השחקנים היחדים מעל 20000 נקודות שהם לא HOF )
    אגב יש לא מעט לא אמריקאים בהיכל כגון דינו מנגין , דאליפגיץ , קוסיץ , סרגיי בלוב ואוסקר שמידט שלא דרכו ב NBA
    למי שהיה מודאג דראזן פטרוביץ HOF , גם סבוניס ׳

  14. אך טום 0 מ-14 צ'יימברס, תמיד נעים להזכר וגם הסל שחטף על הראש מעדי גורדון בגמר הגביע. (קריירת NBA ראויה ביותר והפרובנציאלי שבי זוכר רק את זה…)

  15. לא דיון מיותר בכלל. כבר כמה שנים מדברים על זה. אני אישית חושב שהאליפות ב2014 סגרה אותו סופית בפנים.

    המספרים אולי לא מרשימים, אבל הכדורסל שלו היה ייחודי מידי כדי לא להכניס אותו. הוא פאקינג המציא כמה מסירות שאף אחד בעולם לא מסוגל לעשות על בסיס קבוע כמוהו.

  16. לדעתי למאנו היה חלק חשוב מאוד בארבע אליפויות, לא ב-2. ולפי הסיפורים, הוא כנראה עשה את זה אצל מאמן שקשה מאוד לרכוש את אמונו. מהספסל. זה מעיד על גדולת אופיו ומשחקו. הוא וירטואוז ייחודי, שתמיד שיפר את כל מי שמסביבו (אהמ…בריאנט) (אהמ….בריאנט מחזיק ממאנו בטירוף והוא מבין משהו הממבה הזה). הוא לא רואה ממטר את פטרוביץ קוקוץ ופארקר, טוב מגאסול ונוביצקי אולי שווה לו, לא יותר. למעט 2013, הוא תמיד היה שם כשזה היה חשוב (ואצל הספרס כל עונה הייתה חשובה). בעיניי זו תכונה שיש רק לגדולים ביותר. מנהיג אדיר (עיין ערך נבחרת ארגנטינה), שומר אנדרייטד בטירוף, אתלט על בכל קנה מידה, אייקיו כדורסל הכי טוב שנראה על הפרקט מעולם לשוטינג גארד (ראיית משחק היסטורית), והשחקן הכי כיפי לצפייה מאז ומעולם בערך. טוב, אני לא אובייקטיבי, אבל ראבאק… בינוני? הבנאדם אחראי על יצירות מופת שצריכות להיכנס להיכל התהילה של ההיילייטים של כל הזמנים, מה בינוני? ואם כבר, אז כבר, מלון טוב מדאנקן? לא נראה לי. מאנו לא חיפש סטטיסטיקה אף פעם, זה לא עושה אותו לפחות גדול. בעיניי הוא מגדולי השוטינג גארדס מאז ומעולם.

    1. שחקן גדול צריך לדעת גם לעלות מהספסל וזה לא מוריד מהאיכות שלו,כל קבוצה הייתה לוקחת אותו בזמנו לחמישייה שלה.
      ההיפך הגמור משחקנים שהורסים פרנצ'ייז כמו כרמלו,איברסון,הווארד וכדומה..

  17. יאו מינג HOF???

    אחותי, על מה???

    הבנאדם שיחק 28 משחקי פלייאוף בכל חייו. לא ראה גמר אזורי, מעולם לא נבחר לחמישיה הראשונה, אין לו שום הישג משמעותי מחוץ ל-NBA ודומה שהדבר היחיד שאפשר לומר עליו הוא שהיה סנטר סולידי עם יד טובה מאוד מהעונשין.

    כן, והוא גם נבחר פעם אחת הראשון לאולסטאר (מעניין למה)

    1. אין שום דבר סולידי ב7'6" שזז על המגרש כמו שיאו היה זז.
      הגדולה לדעתי של ההיכל היא נקודת המבט האנושית ולא האנליטית. שחקן כמו יאו זה משהו שכל עוד לא מהנדסים בני אדם גנטית, לעולם לא תראה שוב על מגרש הכדורסל, AI אגב גם כזה באיזשהו מקום.
      יבואו שחקנים שינסו לשחק כמו דירק, אולי אפילו יצליחו. אבל לא יהיה שחקן עם הנתונים של יאו שיהיה מסוגל להוביל את הקבוצה שלו באחוזים מהקו. להציג משחק פוסט כמעט מושלם תוך שהוא מגמד את שאק בפריים שלו, ולו לכמה רגעים.
      יאו לא נמדד במרתון אלא בכמה רגעים בודדים שלא יחזרו.

    1. אין היום שחור אחד שמזכיר אותו עם שילוב של הכל,שליטה בכדור,ידית מכל טווח,אתלטיות,הגנה,פלופים והיתעלות בקלאצ'.
      אני מדבר על הימים שעוד הייתה לו רעמה והוא לא היה ניראה כמו שחקן גמור.

  18. דדי, גם אם אבחר את את הבונטון של הכלים הסטטיסטים כיום,
    ה-Real Plus Minus , גם אז נתוניו של ג'ינובילי יציבו אותו בטופ שך השוטינג גארדס לאורך הקריירה שלו.

  19. אין ספק שהוא ייכנס. השאלה היחידה אם הוא ייכנס בנגלה הראשונה של השחקנים שנכנסים או בנגלה השנייה. הוא היה נכנס בטוח בנגלה הראשונה אבל פרשו ויפרשו בזמן הקרוב אגדות כמו דאנקן, קובי, גארנט ועוד. לכן לדעתי הוא ייכנס בנגלה השנייה ולא בראשונה.

  20. חייב להיות .
    כמה שחקנים אתם מכירים שהובילו נבחרת שהעא לא ארצות הברית לזהב אולימפי ועל הדרך מדיחים את ארצות הברית המורכבת מסגל שלם מהנבא ?
    רק בגלל התקדים הזה הוא צריך להיות.
    שלא לדבר על כל היתר.

  21. זהב אולימפי
    זוכה יורוליג
    זוכה 4 אליפויות

    הוא כנראה השחקן שהסטטיסטיקה הכי משקרת לגביו:
    1. הוא היה שחקן 6 הרבה מאוד זמן
    2. הוא מותח את הקריירה ללא מעט זמן בטח ה3 עונות האחרונות שהוא משחק בכל מיני רוטציות והרכבים מוזרים עם תפקוד ייתר כמוביל כדור על גבול הרכז ופחות מה שהוא היה בשיא.

    אם התרומה של דאנקן לספארס התבטאה ביציבות ובאמינות אינסופית ביכולת ובמאמץ, ג'ינובילי נתן לספארס את המרכיב האתלטי, הוירטואוזי וכמובן הקלאץ' שהיה הכרחי כדי להעמיד אותה ברמה אתלטית דומה לשאר הקבוצות.

    הטריו של הספארס הורכב מ3 צלעות שכל אחד שונה במהות מהאחרת אבל ללא אחת הצלעות הקבוצה לא היתה מגיעה לשום מקום.

    ולפני שאתם מדברים על פטרוביץ' שלצערנו לא סיים את החלק שלו באמת.
    היחידים שאפשר להעמיד בשורה אחת עם מאנו הם פארקר ונוביצקי. גאסול סיים הרבה שנים סתמיות בקבוצות למרות שהציג יכולת מרשימה ומספרים טובים אבל הוא לא ב3 עדיין.

  22. ראיתי כאן מספר השוואות עם פטרוביץ המנוח ,גאסול ונוביצקי

    אז קןדם כל צריך להגדיר מה מחפשים ויש מספר אפשרויות.
    1. האירופאי ( או הלא אמריקאי ) הטוב ביותר בנ.ב.א
    2. הטוב ביותר מחוץ לנ.ב.א וגם אז ניתן לחלק
    2.א הטוב ביוחר ביורוליג / ליגות אירופה.
    2.ב הטוב ביותר ברמת הנבחרות .
    3. הטוב ביותר באופן כללי.
    והנה דעתי לכל אחת מההגדרות.
    הטוב ביוחר בנ.ב.א .
    לדעתי כאן נוביצקי נמצא במדרגה בפני עצמו כפי שכתבתי למעלה.
    במדרגה אחריו יש את גאסול ,גינובלי ,פארקר ,קוקוץ וסטויקוביץ ( כולם עם טבעת ) והייתי מוסיף להם את סאבוניס ,פטרוביץ ז"ל ואולי גם את שרמפ ומארק גאסול .

    אם השאלה היא מי האירופאי /ל א אמריקאי הטוב ביותר באירופה.
    הרי שברמת הליגות המקומיות ( לפחות משנות ה 80 ומעלה ) יש את פטרוביץ המנוח ואולי גם גאליס .( לשם לצרף את אןסקר שמידט ).
    ברמת היורוליג / גביע האלופות.
    יש את פטרוביץ ז"ל ( ציבונה שנות ה 80 ) ואז קוקוץ ( ספליט ).
    בודירוגה ( פאו וברצלונה ) …לפניהם כרונולוגית יש את מנגין .
    ואחריהם במדרגות יש את ברקוביץ ,שאראס , גינובלי וסאבוניס.

    ברמת ההצלחה בנבחרות.
    הרי שגאסול ( 2 אפ וי פי אירופה ואחד אליפות עולם כולל 3 יורו באסקט ומונדובאסקט +3 מדליות אולימפיות )
    וגינובלי ( אלוף +ארד אולימפי +כסף באליפות עולם ) יחד עם נוביצקי ( שלקח את גרמניה לאד באליפות עולם +כסף אירופאי ואם וי פי בכל מסגרת ).
    נמצאים במדרגה העליונה לדעתי …אחריהם
    פטרוביץ ( יווסלביה וקרואטיה ) ,גאליס ( יוון ) , בודירוגה , סטויקוביץ , גורגוביץ , שאראס וסאבוניס ומן הסתם עוד כמה.

    בשאלה הכוללת של הגדול בשילוב הכללי מבלי להכריע אלו המעומדים הבכירים .
    1. נוביצקי בזכות הנבא.
    2. פטרוביץ בזכות הכישרון הנדיר והתצוגות באירופה.
    3. קוקוץ כיחידי שלקח 3 נבא ו 3 גביע אלופות.
    4. סאבוניס אלוף אולימפי ויורוליג ….שהגיע רק אחרי 30 לנ.ב.א וגם שם הטביע חותם (ת"מ ).
    5. ג'ינובלי בין היתר בזכות הדומינמטיות בזכיות גם ביורוליג , גם באולימפיאדה וגם בנ.ב.א.
    6.גאסול…..בעיקר בעיקר בזכות 3 תארי מצטיין אליפות אירופה והעולם עם נבחרת ספרד וכמובן צמד תארי אליפות נ.ב.א.
    על פניו הדיון עליהם ( אם לא שכחתי מישהו )…
    יש עוד גדולים אך עם פגמים.
    למשל בודירוגה היה ענק אך לא שיחק בנ.ב.א.
    שרמפף למשל לא השיג תואר לא כאן ולא כאן.
    גם גאליס , מנקין ,גורגוביץ ; מארצוליניס , שאראס ,מארק גאסול , סטויקוביץ ועוד רבים וטובים במדרגה שאחרי ששת הגדולים.

  23. בחיים לא קראתי כל כך הרבה שטויות ברמה כזאת נמוכה… בזבוז של זמן ג'ינובילי הרבה יותר מראוי ולאנשים כמוך אסור לומר את שמו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט