אירועי דיומא ובלוג פראלימפי: קרולין טביב בקרב על המדליה בטניס שולחן – 10.09.2016

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

ממשיכים לחזור לשגרה לאחר פגרת הנבחרות. הנה כמה מהמשחקים של היום:

פרמיירליג – מחזור 4:

מנצ'סטר יונייטד – מנצ'סטר סיטי (14:15, שידור בספורט 2): אוף אוף אוף, איזה משחק שיש לנו כאן. הדרבי של מנצ'סטר מביא לנו את שתי המתמודדות העיקריות לתואר האליפות. מעבר לעובדה שנפתח כאן עוד פרק ביריבות המרתקת בין פפ למוריניו, נראה שהעונה הקבוצות החליטו לשים מאחור את האכזבות מהעונות הקודמות, והן מגיעות במאזן מושלם למפגש. מומלץ.

ארסנל – סאותהמפטון (16:50, שידור בספורט 2): ארסנל, מועמדת תמידית (בעיקר בעיני עצמה) לאליפות, פתחה חלש את העונה. עדיין נגד סאותהמפטון בבית היא לא אמורה להתקשות.

ליברפול – לסטר (19:20, שידור בספורט 2): משחק שצפוי להיות די מהנה בין האלופה, שכנראה לא תצליח לשחזר את ההישג העונה, לבין הקבוצה הביתית (סוף סוף חזרה בבית) שמספקת משחקים הפכפכים ומהנים, גם אם לא תמיד לאוהדיה.

 

ליגת העל – מחזור 3:

עירוני ק"ש – הפועל רעננה (17:45, שידור בספורט 5 לייב)

בני יהודה – מכבי חיפה (18:00, שידור בספורט 1)

הפועל חיפה – הפועל כפר סבא (19:55, שידור בספורט 5 לייב)

הפועל ב"ש – בני סכנין (20:10, שידור בספורט 1)

 

הליגה הצרפתית – מחזור 4:

ליון – בורדו (17:55, שידור בספורט 5)

 

לה ליגה – מחזור 3:

ריאל מדריד  – אוסאסונה (17:00, שידור ב-ONE)

ברצלונה – אלאבס (21:30, שידור ב-ONE)

 

הליגה הסקוטית – מחזור 4:

סלטיק – ריינג'רס (17:55, שידור בספורט 5)

 

טניס / רועי ויינברג :

אליפות ארה"ב הפתוחה – גמר הנשים (23:00, שידור ביורוספורט):

אנג'ליקה קארבר (1 בעולם לפי הדירוג המעודכן) – קרולינה פליסקובה (6). גמר מאוד מעניין. מצד אחד יש את קארבר, עדיין ללא הפסד מערכה בטורניר, שעלתה למקום הראשון בעולם ותרצה לזכות בגרנד סלאם השני של השנה. בגיל 28 היא עם שנה של שלושה גמרי גרנד סלאם וגמר אולימפי. קארבר עדיין לא זכתה בפלאשינג מדו והגיעה לחצי גמר ב-2011.

מנגד, פליסקובה הסנסציונית בגראנד סלאם ראשון שבו עברה את הסיבוב השלישי. האם מדובר בשחקנית ששברה את המחסום המנטלי ותהיה אחת מהטובות בעולם, או סתם מישהי שהגיעה לטורניר אחד גדול ותעלם כלעומת שבאה? רק הזמן יגיד. בינתיים היא העיפה את שתי האחיות וויליאמס, בטורניר הביתי שלהן (חלקו את הזכיות מ-1999 עד 2002, וסרינה זכתה מ-2012 עד 2014 לצד עוד פעם ב-2008) והראתה משחק חכם מאוד. היא אנדרדוג, אבל זה לא הפריע לה מול סרינה. זה גם לא יפריע פה.

 

עד עכשיו הן נפגשו 3 פעמים, המאזן הוא 3:1 לפילסקובה. זה יכול לתת לצ'כית יתרון פסיכולוגי מסויים, בהתחשב בזה שהיא ניצחה ב-2 המשחקים שהיו על משטחים קשים (אחד היה על חימר וקארבר ניצחה במשחק היחיד על הדשא). בווסטרון אנד סאות'רן אופן, טורניר סינסנטי, האחרון לפני יו.אס אופן, השתיים נפגשו בגמר והוא הסתיים ב-6-3, 6-1 לפליסקובה. הווה אומר, יש לה יתרון במצ'-אפ. יכול להיות שזה יוביל לכך ש-4 נשים שונות יזכו ב-4 גראנד סלאמים של השנה ופליסקובה תנצח. יש לי תחושה שזה לא יקרה, וקארבר תניף את הגביע בסוף הערב.

 

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספניה:

קטע 19 אתמול היה קטע הנג"ש האישי של המירוץ. בקטע, שארך 37 ק"מ, זכה כצפוי כריס פרום בזמן מצויין של 46:33 דקות, כאשר 44 שניות אחריו הגיע הבסקי יונתן קסטרובייחו ממוביסטאר. נאירו קינטאנה, כדרכו בקטעים מהסוג הזה, נתן הופעה חלשה למדי יחסית למעמדו, והגיע 2:16 דקות לאחר פרום, מה שמצמצם את הפער ביניהם ל-1:21 דקות בלבד. אלברטו קונטדור, בהופעה סולידית, הגיע 1:57 דקות לאחר פרום, והרוויח מההופעה החלשה של אסטבאן צ'אבז, בעקבותיה עלה למקום השלישי. המיקומים בצמרת לאחר הקטע הם איפוא: 1. קינטאנה, 2. פרום (1:21), 3. קונטדור (3:43), 4. צ'אבז (4:54), 5. אנדרו טלנסקי (7:12).

קטע 20 היום (יורוספורט 13:00) בין בנידורם לאייטאנה הוא למעשה הקטע המסיים של המירוץ (זה של מחר הוא למעשה קטע ייצוגי בלבד). מדובר בקטע ה"מלכותי" של המירוץ – 192 ק"מ עם ארבע פסגות בדרגה 2, ולקינוח הפסגה של האייטאנה בדרגת especial – טיפוס ארוך ומפרך של מעל 1200 מ' (הגבוה ביותר במירוץ) לאורך 21 ק"מ. פרום ינסה לעשות מחר את הבלתי ייאמן (בקונסטלציה של המירוץ הזה כמובן) ולסגור את הפער בינו לבין קינטאנה. כפי שהבריטי נראה מצד אחד, והקולומביאני וקבוצת מוביסטאר נראים מצד שני, זו נראית כמשימה קשה עד בלתי אפשרית. עדיין, אם יש דבר אחד שלמדנו, זה לא להמעיט בערכו של פרום. גם מאבקי המשנה – על הפודיום, על המיקומים בחמישיה ובעשיריה הראשונה ועל חולצת מלך ההרים (בין אליסונד לפראיל) יהפכו את הקטע למאבק מרובה רוכבים מרתק. באמת באמת שאסור להחמיץ.

 

פוטבול מכללות / מנחם לס

פן סטייט בפיטסבורג

שתי הקבוצות אינן בין ה-20 הראשונות כרגע אבל כל מפגש בין השתיים הוא חלק מהסטוריה. השתיים היו ניפגשות שנה-שנה ללא הפסק משנת 1895 עד שפן סטייט החליטה להצטרף לביג 10 ב-1993 ומאז המפגשים בין השתיים ניפסקו. כולם מקווים שהמפגש הזה בין השתיים יהווה מסורת חדשה כי פוטבול בפניסלבניה הוא דת, ושתי המכללות החזקות ביותר הסטורית הן השתיים האלה שיפגשות שוב. כשאני הייתי סטודנט ב-1965-1968 בפן סטייט הייתי חלק מהמלחמה כ-GRADUATE ASSISTANT. כל מיפגש בין השתיים היה מלחמת עןלם.

קנטקי בפלורידה

פלורידה היתה במקום 7 בפרה-סיסון אבל היו לה בעיות נגד UMASS למרות הנצחון. היום היא פוגשת בקנטקי במאבק SEC. בשבוע שעבר קנטקי איבדו הובלה של 35-10 נד סאות'רן מיסיסיפי. הם באים להוציא את הטעם הרע מפיהם.

ארקנסאו ב-TCU

עד 1991 השתיים היו יריבות קבועות כי היו שייכות לSOUTHWEST CONFERENCE הישן. אז ארקנסאו עברה לדשא ירוק יותר כשהתקבלה לSEC בעוד ש-TCU עברה לביג-12. שתיהן צלעו בשבוע הבא אע"פ ששתיהן ניצחו, אבל כדי להתקדם בדרוג ההצגה שלהם הערב ב-7 חייבת להיות טובה בהרבה.

BYU ביוטה

משהו פעם אמר לי שרק אם אתה ר ביוטה אתה יכול להבין – קצת – את גודל היריבות בין השתיים. כאן זה לא סתם משחק; כאן זה 'מלחמת דתות' בין המורמונים הדתיים והשמרנים יותר של בריגהים יאנג נגד הקידמה של המורמונים של יוטה. לכן הקרב ביניהן ידוע כ-"HOLY WAR".

וירג'יניה טק בטנסי

המשק שוחק באיצטדיון פוטבול שבונים במיוחד למשחק הזה ב-BRISTOL MOTOR SPEEDWAY באמצע המסלו. לא, הבטיחו שלא יהיה מרוץ NASCAR באותו זמן.

משחקים מעניינם אחרים:

וושינגטון סטייט בבויז סטייט

איובה סטייט באיובה

צפון קרולינה באילינוי

טכסס טק באריזונה סטייט

וירג'יניה באורגון

 

בייסבול

(הכל נכון לפני משחקי אמש)

איזה משחקים!!!

*בוסטון בטורונטו. טורונטו מובילה רק במשחק אחד. נצחון 'ראש בראש' שווה "1". בוסטון עם 62-77 מגיעה לטורונטו שהיא 61-78. טורונטו מאיימת לקחת מבוסטון את ראשות הדיביזיה.

*שיקגו ווייט סוקס ביוסטון.  יוסטון עם 2.5 משחקים מאחורי בולטימור לווילד קארד. לפני דטרויט המפגרת במשחק אחד, והיאנקיס המפגרת ב-2 משחקים.

*טמפה ביי ביאנקיס. היאנקיס הם בפיגור 2. חייבים לנצח ולקוות שהאחרים יפסידו.

*המטס באטלנטה…המטס פתאום רק חצי משחק מאחרי הג'איינטס לוויילד קארד ב-NL

*בולטימור עם 63-76 בדטרויט עם 64-75. היכול להיות דבר מותח מזה? שתיהן חזק במרוץ לוויילד קארד.

*קנזס סיטי עם 67-72 עדיין לא איבדה תקווה במרוץ לווילד קארד של AL. היא משחקת נגד הקאבס של שיקגו.

*מילווקי מבקרת את סנט לואיס שעם 63-73 היא חזק במרוץ של ה-NL.

*סן פרנציסקו ג'איינטס  באריזונה כשהיא רק חצי משחק לפני המטס.

 

 

 

סדר היום השלישי של המשלחת הישראלית / גור גולן

חתירה:

מורן סמואל תתחרה היום בשלב "בית התנחומים" במטרה לעלות לגמר א'. אתמול מורן קבעה תוצאה מצויינת בשלב המוקדמות (השניה בטיבה), אך סיימה שנייה במקצה שלה בעקבות סינית מפתיעה. היום מורן תצטרך לסיים בין השתיים הראשונות במקצה שלה בשביל לעלות לגמר א'. מורן נראית בכושר טוב והתוצאה שעשתה אתמול עם הרוח הקשה שהייתה אתמול מוכיחה את זה. בהצלחה!

המקצה בשעה 14:30.

ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי כמו מורן סמואל יתחרו בשלב "בית התנחומים. הצמד לא פייבוריט לעלייה לגמר וינסה לקבוע תוצאה טובה במטרה לקבל מיקום טוב בגמר ב'.

המקצה בשעה 15:50.

 

שחייה:

היום תזנק למים שחיינית אחת בלבד- ורוניקה ג'ירנקו. ג'ירנקו תתחרה במקצה ל-50 חופשי דרגת נכות S3 ותנסה לקבוע שיא אישי – 1:15.95.

 

טניס:

אתמול הנבחרת סיימה את דרכה בתחרות בעקבות הגרלות סופר קשות. שרגא ויינברג שיחק נגד המדורג מספר 1 בעולם והובס על ידו 6:0 6:0. איתי ארנליב המדורג חמישי בעולם פגש את השחקן המעוטר ביותר בטניס כיסאות גלגלים (דרגת נכות קוואד) – דיוויד וגנר. איתי נראה מצוין ולמרות משחק מצוין שלו לא הצליח לנצח, הפסיד 6:4 6:4.

אדם ברדיצ'בסקי שמתחרה בטניס כיסאות גלגלים בתחרות הפתוחה הפסיד גם הוא. אדם הפסיד 6:1 6:2 למדורג שישי בעולם וסיים את דרכו במשחקים האולימפיים.

היום איתי ושרגא יתחרו בשלב רבע הגמר של הזוגות. הזוג הישראלי שמועמד למדליה יפגוש זוג ברזילאי. הצמד הישראלי צפויים לנצח ולפגוש בשלב חצי הגמר את הצמד הטוב בעולם – האמריקאים.

 

טניס שולחן:

קרולין טביב המדורגת שישית בעולם הייתה היחידה מבין הישראלים שהצליחה לנצח משחק ולעלות לשלב רבע הגמר. קרולין הצליחה לנצח במשחק השני שלה בבית ועלתה מהמקום השני בבית. קרולין תפגוש בשלב רבע הגמר את המדורגת שנייה בעולם – גו גאי הסינית. הסינית נחשבת לאחת השחקניות הטובות בעולם בשנים האחרונות כאשר בלונדון סיימה עם הכסף.
המשחק בשעה 22:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. תודה רבה פאקו ומנחם. יום מעניין היום עם המון המון כדורגל (סוף סוף). יש גם ב-2 את האולד פירם בסקוטלנד, סלטיק נגד הריינג'רס, לראשונה מאז 2012/13, כשהריינג'רס הורדו לליגה הרביעית.

    שתי הקבוצות כרגע במקומות 1-2, שתיהן ללא הפסד. ריינג'רס עם 2 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו (הפרש שערים של 4-6), וסלטיק עם 3 ניצחונות ומשחק חסר (הפרש שערים של 4-10). המשחק יהיה בסלטיק פארק וישודר בספורט 5.

  2. מנחם
    סוער ב mlb
    היאנקיס והמטס עם 6 W ברציפות
    המטס אגב בתוך תמונת ה WC
    קלייטון קרשאו חזר אתמול , הגיש 3 איננגיס חטף 2 ריצות עם 5 KO ורשם הפסד למיאמי . הוא חוזר בדיוק בזמן הגיע הזמן שייתן פוסטסיזן משובח
    אריזונה והג׳אינטס עדין משוחק בתוך האינניג ה 11

  3. מאבק משולש בנשיונל ליג על הווילד-קארד, משלוש ייצאו שתיים. וכולן קבוצות פאר: ניו יורק מטס, סיינט לואיס קרדינלס, וסן פרנסיסקו ג'איינטס. השתיים שיעלו יתקוטטו ביניהן במשחק אחד על כל הקופה, וכל המאמץ הזה – כדי לקבל לסדרה את שיקאגו קאבס, הטובה בכל ה-mlb.

    הרקורד שלהן פשוט זהה, ואם אני מהמר, הג'איינטס יישארו בחוץ. הם נראים איום ונורא. קיבלו סדרה בהזמנה, מול אריזונה, ואפילו בומגרנר פושר מאוד. כרגע זה נגרר לאינינג ה-12, אריזונה נותנת צ'אנס לכל מיני פיצ'רים מתחתית החבית (כבר הפיצ'ר ה-12!), ועדיין זה יותר קרוב להפסד של הג'אינטס. לעומת זאת הקרדינלס והמטס לוקחות "בכוח" משחקים, כמו שצריך.

    ובאמריקן – דטרויט סגרו על בולטימור בנצחון דרמטי. ובבית המזרח, בוסטון פירקו את טורונטו והגדילו את הפער, היאנקיז מצידם ממשיכים לנצח, עדיין אי אפשר לצערי להספיד אותם.

  4. הצרפתי הקטן קני אליסונד (כרגע בחולצה המנוקדת) כבר בורח בניסיון להבטיח כמה שיותר פסגות בדרגה 2. הספרדי הגדול עומר פראיל מנסה לרדוף אחריו.

  5. מחזיק אצבעות למורן. היא צריכה לעשות את זה ונקווה שלא הוציאה יותר מדי כוחות אתמול. היא הופתעה מהסינית שדי הגיעה משום מקום.
    מעניין אם הסינים משתמשים בתוספים לא חוקיים עם התוצאות המפתיעות שלהם. מישהו בכלל בודק את זה?

    1. בודקים אבל קשה לגלות אותם.
      אני הסתכלתי קצת ואני בטוח במאה אחוז שהסינים מפוצצים חומרים… יש שמות שקובעים שיאי עולם משום מקום! מה שהם עושים זה – הם שולחים אותם רק לאולימפיאדה וכך הם לא עוברים בדיקות בתחרויות בסבב העולמי במהלך השנה. הרי בשחייה למשל מספיק לקבוע תוצאת קריטריון להתקבל כך שהם לא צריכים תחרויות!
      מורן סמואל אמרה שהיא הופתעה מהסינית בגלל שהיא הופיעה לתחרות אחת בלבד (בה קבעה כת הקריטריון) ובאותה תחרות עשתה תוצאה שרחוקה ב30 שניות ממה שעשתה אתמול! כך הם מסתירים אותם עד האולימפיאדה

      1. מדי פעם מגלים. הבעיה כמו שאמרתי שהם לא נבדקים מספיק פעמים כי הם מגיעים רק לאולימפיאדות הסינים הפראלימפיים.

  6. הוולטה בלתי נגמרת קטע אחרון נראה כאילוהמירוץ החל עכשיו .
    הבריחות בלתי פוסקות קצב מהמם.
    פרום תקף.ולורדה קינטנה וצאווס הלכו איתו טינרוף רדפו ותפסו אותם.
    תחרות מלך ההרים אליזולדה פראילה בעיצומה .
    רוברט גסינק רוצה עוד ניצחון קטע.
    כן זהו קטע אחרון אז מה ….?
    אי אפשר להשוות לשום גראן טור אחר.

    1. 2-1 שלא משקף את היתרון הטוטאלי של סיטי במשחק. יונייטד הגיעה רק לדקות הסיום.
      מכה ראשונה בדרך להעפת ראסל הנץ מהקבוצה.

        1. היה הרבה מזל, טעות הגנה, וזלאטן אחד גדול לגול של יונייטד.
          לא כל כך ברור לי מה מוריניו ניסה לעשות. כלומר, לחלוטין ברור לי, כמו תמיד, לרצוח את המשחק לפני שהתחיל ולקוות לטוב, תוך כדי שהוא מחסל חשבונות עם שחקנים שהוא לא ממש רוצה כרגע. מה שלא ברור זה למה.

  7. אף אחד מהפלוטון לא יזכה בקטע, כשהבורחים מובילים על הפלוטון ב-14 דקות 50 ק"מ לסיום. השאלה אם זה יהיה מישהו מהשניים המובילים (כולל את ל"ל סאנצ'ז הנצחי), או מישהו מקבוצת הבריחה הנצאת כשתי דקות מאחריהם.

  8. קני אליסונד הצרפתי הקטן (מזכיר את טומי ווקלר בהעוויות) ברכיבה הירואית. כרגע עומר פראיל הספרדי בעמדת ההובלה בגזרת החולצה המנוקדת. אליסונד גישר אל קבוצת הבריחה ומנסה להוביל אותם על מנת לתפוס את שני המובילים לפני הפסגה השלישית. אם לא יצליח, פראיל יישאר בהובלה, ואז כנראה יאפסו סיכוייו של אליסונד במאבק זה (לא נראה שיצליח להוציא נקודות בפסגה האחרונה אחרי המאמץ). אני בעדו, למרות שהסיכויים שלו קטנים.

  9. כרגע מחצית במשחק בין ריאל מדריד לאוסאסונה (0-3). חייב לציין שאני נהנה מכל רגע עם הפרשן האנגלי (אין לי מושג באיזה ערוץ מדובר) שנשמע כאילו הכובען המטורף שאף קצת יותר מדי הליום.

    1. כבר איבד עכשיו האיום על פרום צאווס לא הולך לעצור אם מוביסטאר לא יגיבו בזמן יש איום גם על המקום הראשון אם צאווס מצליח לגשר לבריחה הסיפור גמור.
      חסרות לו 4:15 לא בלתי אפשרי אם כי קשה מאד.

  10. 2:06 לצטווס מהבריחה 1:54 מהפלוטון .
    פרום כמרטה גמור ולא מסוכל להגיב קונטאדור מהסס מדי הוא חייב לברוח לדהוקה עכשיו .

  11. ב10 קמ לקחת 41 שניות נראה אבוד.
    לפרום יש 96 שניות יתרון שצאווס ב 10 קמ מרחק לא יוכל לקחת.
    הסיפור נראה גמור.

  12. מודה התלהבתי מהמירוץ מה גם שאטפומה לא בייש את הכינוי שלי .
    חשבתי להחליף כינוי היום אבל אני נשאר עם הכינוי המכובד הזה.
    בראוו אטאפומה צאבס קונטאדור קינטנה פרום קוניג ועוד נהניתי מאד היום ולאורך כל המירוץ .
    המהדורה ה 71 הסתימה בראוו תודה רבה .

  13. השוני המשמעותי בין הטור של צרפת לספרד לפי דעתי:
    1. קינטנה בא בכושר טוב יותר. לא אומר דווקא על סמך המרחק שהרוויח על פרום ( שכנראה התעייף אחרי עונה ארוכה) אלא לפי העליונות הברורה שלו על פני כל שאר הרוכבים בהרים, מה שלא היה בצרפת אפילו לרגע.
    מה גרם לו לבוא לא מוכן לצרפת? וואלה אין לי מושג אבל זאת כנראה טעות של הקבוצה בבניית תוכנית נכונה, קינטנה הגיע לשיא חודשיים אחרי הזמן.
    2. הקבוצות. סקיי בוודאות הביאו קבוצה חלשה משמעותית הפעם, ראו את זה במיוחד בקטע שהתפרקו וקינטנה הרוויח 2:30 דקות על פרום, הקטע שנעל את הסיפור. מוביסטר הביאו קבוצה בחוזק די דומה אבל אחרי צרפת בנו טקטיקה שיכולה להתמודד עם סקיי ופרום.
    3. הקטעים התאימו יותר לקינטנה. בצרפת היו הרבה מאוד קטעי הרים קשים מאוד אבל מעט מאוד הסתיימו בפיסגה מה שקינטנה צריך על מנת להרוויח זמן. בספרד היו הרבה יותר,אפילו אם זה עליות קצרות יחסית.

    1. הרשה לי לחלוק עליך.
      מוביסטאר היא חברת מכשירים ניידים ספרדית.
      הם לא פועלים בצרפת אלא בספרד.
      בניגוד לסקאי אין להם מה להרויח ישירות מנצחון בטור.
      לסקאי זה הלחם והחמאה.
      לעומת זאת הניצחון בוולטה הכרחי למוביסטאר והרבה פחות חשוב מבחינת הליבה לסקאי .
      לאור הנכתב להלן קינטאנה הגיע לשיא בדיוק בזמן .
      עכשיו השאלה לאיזה צורך הוא הגיע לטור?
      התשובה פשוטה ללמוד את פרום לרכוש נסיון ולהתאמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט