אירועי דיומא ובלוג פראלימפי – 09.09.2016

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה ומתן גילור:

פגרת הנבחרות הקצרה הסתיימה, והליגות ברחבי העולם חוזרות  הנה כמה מהמשחקים של היום:

הליגה הצרפתית – מחזור 4:

פ.ס.ז' – סנט אטיין (21:25, שידור בספורט 5). האלופה והמועמדת העיקרית לאליפות הפסידה במחזור הקודם לכוח העולה ממנאקו. סנט אטיין אמנם קבוצה טובה, אך פתחה את הליגה בצורה בינונית.

הליגה הגרמנית – מחזור 2:

שאלקה 04 – באיירן מינכן (21:25, שידור בספורט 2). באיירן תפסה את המקום הראשון כבר לאחר מחזור אחד כשהיא מביסה את האימפריה לשער ורדר ברמן בתוצאה 0:6. שאלקה הופתעה על ידי איינטרכט פרנקפורט והפסידה לה 0:1.

 

טניס / רועי ויינברג:

אליפות ארצות הברית הפתוחה:

חצי גמר, גברים (שידורים מ-21:00 ביורוספורט):

נובאק דיוקוביץ'-גאל מונפיס. נובאק הוא אולי השאלה הגדולה של האליפות. מצד אחד הוא בחצי הגמר, אבל מצד שני השלים רק שני משחקים מלאים. בשלושה האחרים הוא נהנה מפרישות יריביו, כולן (מלבד זאת שבסיבוב השני, לפני תחילת המשחק) כשהוא מוביל. הסרבי עדיין המחבט הטוב בעולם, אבל האם הוא יכול לעמוד בעומס של חמש מערכות אחרי משחקים קצרים במשך רוב הטורניר?

לעומתו, מונפיס עדיין לא הפסיד מערכה ושיחק את כל משחקיו עד עכשיו. חצי גמר גרנד סלאם זה הישג שיא, אותו מונפיס עשה לראשונה מאז 2008. הוא יכול להפתיע, אבל הוא עדיין האנדרדוג בהתחשב בזה שהוא כבר הפסיד לנובאק השנה, ב-2 מערכות בטורניר טורונטו.

קאי נישקורי-סטאניסלאס ואוורינקה. נישקורי הפתיע כשעבר את מארי בחמש מערכות ומוקדם יותר את קרלוביץ', והוא אולי בדרך לגמר גראנד סלאם שני שלו (גם הקודם בפלשינג מדו). היפני כבר הראה שהוא יכול לנצח כל אחד במשחק נתון.

ואוורינקה הזיע מול דל פוטרו אבל הגיע לחצי הגמר בסטייל. הוא המדורג השני הבכיר שנשאר, ופייבוריט מול נישקורי. למרות זאת, הכל פתוח במשחק הזה. לא כדאי לפספס.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספניה:

קטע 18 אתמול היה קטע מעבר שהסתיים במיאוץ המוני. כפי שקרה הרבה במירוץ, הפלוטון לא השאיר הרבה תקווה לקבוצת הבריחה, שנתפסה מספר ק"מ לסיום. במיאוץ זכה הדני מגנוס קורט נילסן מקבוצת אוריקה – קבוצה הזוכה להצלחה גדולה במירוץ הזה. המיקומים בצמרת נותרו ללא שינוי.

קטע 19 היום (יורוספורט 16:00) בין ז'אבאה לקאלפ הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ. זהו קטע נג"ש שטוח למדי באורך 37 ק"מ. כריס פרום, המועמד לנצח בקטע, ינסה לקזז כמה שיותר זמן מהיתרון הגדול בצמרת בו מחזיק נאירו קינטאנה, על מנת להשאיר לעצמו איזשהו סיכוי בקטע הטיפוס המסכם של מחר. הקולומביאני מצדו ינסה לשפר במעט את התוצאות הלא מרשימות שלו בקטעים מסוג זה. לקטע תהיה גם השפעה על המיקומים בפודיום, כאשר אלברטו קונטדור, שען טוב בד"כ (אם כי לא עקבי בשנים האחרונות), ינסה לסגור את הפער הקטן מאסטבן צ'אבז שבמקום השלישי.

 

 

סדר היום השני של המשלחת הישראלית / גור גולן

חתירה:

מורן סמואל אחת הספורטאיות הבכירות ביותר במשלחת ובענף החתירה העולמי תתחיל את דרכה במוקדמות. סמואל משתתפת במקצה ל-1000 מטרים. מורן הייתה שחקנית כדורסל מקצוענית עד שיום אחד חטפה שבץ בעמוד השדרה (נדיר מאוד) והפכה לאחר השיקום לכדורסלנית פראלימפית ובהמשך עברה לחתירה. מורן היא אלופת העולם 2015 והיא פייבוריטית ברורה למדליה. היריבות המרכזיות שלה הן: הנורבגית בירגיט סקרסטין והבריטית רייצ'ל מוריס.

שלב המוקדמות בשעה 14:30.

ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי יתחרו במקצה בסירה זוגית. באליפות העולם סיימו במקום השמיני והם מקווים לשחזר את ההישג ואף לשפר אותו.

חצי הגמר היום ב-15:50.

 

שחייה:

איאד שלבי יפתח את התחרות במקצה החלש שלו – 100 מטר גב (דרגת הנכות S2). הוא נכנס לתחרות עם התוצאה התשיעית בטיבה והוא ינסה לעבור מישהו אחד כדי לעלות לגמר. בכל מקרה שלבי יחכה למקצים החזקים שלו. שיא אישי – 2:29.52.

מוקדמות בשעה 15:36.

אראל הלוי תתחרה היום במקצה ל-50 מטר חופשי (דרגת נכות S7). בלונדון לא הצליחה לעלות לגמר באף מקצה, אך הייתה קרובה. אראל נכנסה עם התוצאה התשיעית בטיבה ותנסה בדומה לשלבי לעבור עוד אחת במטרה להגיע לגמר. שיא אישי – 37.20.

מוקדמות בשעה 15:48.

יוליה גורדיצ'וק תתחרה במקצה ל-400 חופשי (דרגת נכות S9). מקצה זה הוא העמוס ביותר ויש בו שלושה מקצים. מתוך 17 שחייניות, יוליה מדורגת 12. יוליה תנסה לשבור את שיאה האישי 5:06.61.

מוקדמות בשעה 16:57.

רביעיית השליחים של ישראל תתחרה היום במקצה ל-50*4. השיא האישי של הנבחרת הוא 3:00.08 והם מדורגים במקום השמיני מתוך תשעה נבחרות. הנבחרת תנסה לשפר את שיאה ולעלות לגמר.

מוקדמות בשעה 17:34.

 

טניס שולחן:

חגית בריל הפסידה אתמול במשחקה הראשון לאיטלקייה 3:0 במערכות. חגית שמתחרה עם בנות עם רמת נכות פחות קשה תנסה להפתיע היום את צ'ילצ'יטפריאק בוטואנסירינה התאילנדית.

המשחק בשעה 00:40.

שי סיאדה הפסיד אתמול למדורג שני בעולם. היום הוא יפגוש את שינגיואן גואו (סין) המדורג 11 בעולם. שי חייב לנצח על מנת להשאיר לו סיכוי לעלות מהבית.

המשחק בשעה 23:20.

קרולין טביב המדורגת שישית בעולם תתחיל להתחרות היום בבית C בדרגת הנכות 5. קרולין מועמדת בולטת למדליה ותקווה לעלות מהמקום הראשון בבית על מנת לקבל הגרלה נוחה ברבע הגמר.  קרולין תשחק היום את שני משחקיה:

19:00 משחק ראשון – נגד חאתם אבועווד הירדנית (מדורגת שלישית בעולם).
02:40 משחק שני – נגד מריה פארדס אלבור המקסיקנית (מדורגת 12 בעולם).

דני בוברוב המדורג תשיעי בעולם יתחרה בבית C בדרגת הנכות 6. בוברוב התקבל ברגע האחרון למשחקים וסימן מטרה – מדליה. כמו קרולין גם הוא ישחק את שני משחקיו היום:

17:40 משחק ראשון – נגד רונגרוז' תאיניום (תאילנד, מדורג שלישי בעולם).
00:40 משחק שני – נגד מיכל ינסן (דנמרק, מדורג 18 בעולם).

 

טניס:

איתי ארנליב המדורג חמישי בעולם, קיבל הגרלה את ההגרלה הקשה ביותר שהיה יכול לבקש – המדורג השני בעולם דיוויד וגנר. וגנר נחשב לטניסאי הטוב בעולם ב-10 שנים האחרונות, בעל 6 מדליות אולימפיות. ב-2012 וגנר הפסיד בגמר לנועם גרשוני ואנחנו מלאי תקווה ששוב ישראלי יפתיע אותו.

המשחק יחל בשעה 22:30

שרגא ווינברג המדורג שמיני בעולם ומדליסט אולימפי משתי האולימפיאדות האחרונות קיבל גם הוא את ההגרלה הקשה ביותר שיכל לקבל. שרגא המדורג שמיני יפגוש את המדורג ראשון בעולם – דיילן אלקוט. אלקוט שולט בסבב העולמי אבל ווינברג מגיע עם הרבה ניסיון במטרה להפתיע את הצעיר האוסטרלי.

המשחק יחל בשעה 19:30

אם ווינברג או ארנליב יצליחו לנצח הם יזכו להגרלה נוחה אך צפויים להם משחקים קשים ביותר. הם ינסו לזכות במדליה בזוגות כאשר יפגשו ברבע הגמר זוג ברזילאי.

 

אדם ברדיצ'בסקי מתחרה בדרגת פציעה שונה ויפגוש בסיבוב הראשון את סטושי סיידה היפני. אדם הוא אלוף ישראל המכהן בשנים האחרונות והוא ינסה להפתיע ולזכות במדליה.

המשחק יחל בשעה 21:30.

לוח הזמנים של הטניס יכול להשתנות במהלך היום.

 

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 120 תגובות

  1. בייסבול:
    שתי הקבוצות הלוהטות של הזמן האחרון הן ניו יורק, ניו יורק. המטס והיאנקיז נזכרות ברגע האחרון לעשות מה שאפשר כדי לגנוב כרטיס לווילד קארד.
    הלילה היאנקיז ניצחו כמו היאנקיז – סוף האינינג ה-9, 4-4, אף אחד לא הבסיס, ספירה מלאה. ואז, ניחשתם, הומראן. חוסך מכם לינק לזוועה.

    משחקי הערב המסקרנים, הלוהטים:

    תחילת הסדרה של בוסטון בטורונטו – קרב ראש-בראש על ראשות האמריקן ליג איסט, הבית הכי צפוף (היאניקז ימ"ש הנ"ל במקום ה-4 שם).

    הסמויה מבולטימור, השלישית בבית, גם היא במאבק עצום על הפוסט-סיזן, בול על הווילד-קארד. היא מגיעה לסדרה אש בדטרויט – שניה בבית המרכז, משחק אחד מתחת לווילד קארד.

    ובאותו בית, האלופה קנזס (שלישית) שעדיין נלחמת, יוצאת לשיקגו, מול הווייט-סוקס, שעומדים בצל העונה המפלצתית של הקאבס מהליגה השניה, אבל ממש לא ישמחו לתת לקנזס ניקל בחינם.

    1. טורונטו , אם תפסיד את הסדרה לגרביים האדומות תסתכן בהדחה מהפוסט סיזן
      ה NL נותרו 3 כסן פרנסיסקו נראית בהתמוטטות מוחלטת
      ב AL מזרח יהיו השלכות על ה. WC עד לחבטה האחרונה
      נראה לי שקנזס מסוגלת להגיח מלמטה

      1. מה שנשאר באמריקן איסט הוא מלחמות עולם. אני הולך עם בוסטון, כי אני כ"כ מפחד מהם – יש להם ליינאפ חובטים משוגע. ביג פאפי בעונת פרישה מזהירה, דסטין פדרויה, הנלי רמירז, קסנדר בוגארטס הסנסציוני, מוקי בטס – כולם נדמה לי מעל ה-300, והמסורת של בוסטון כמובן, ופיצ'ינג טוב של פורסלו ופרייס (הם מדטרויט!) – אלופה כמו כל אחת אחרת. ואני כמובן מתעב את הדומיננטיות הבוסטונאית בספורט.

        רק מה, יש שם לו"ז כזה משוגע – הגרביים ימשיכו מטורונטו לסדרות בבית עם בולטימור ועם היאנקיז, ואז ייצאו לשתיהן לסדרות חוץ, ועוד פעם טורונטו לסוף העונה. אין יותר על הקצה מזה.

        קנזס בוודאי מסוגלת להגיח, ואם היא עושה את זה, היא ישר נעשית מועמדת עין-בעין, לא משנה את מי תפגוש. אני רק סומך על דטרויט שתחסום אותה ותיכנס הלאה, וזה לא היה קל, מול בית המזרח, וגם יוסטון עוד בתמונה מהמערבי.

        השאיפה שלי לגמר היא עדיין מטס-יאנקיז, כמו כל שנה. ואם לא זה אז מטס-טייגרז. ואם לא אחת משתיהן אז יאללה, שהקאבס כבר יעשו את זה.

    1. אני יכול לזרוק ניחוש פיזיולוגי –
      הגיל.
      בעוד שבטיפוס צריך להתמודד עם מחסור בחמצן, ההצלחה בקטעי "הכוח" תלויה גם במאגרי הגליקוגן.
      ככול שמתבגרים, זמן ההתאוששות של מאגרי הגליקוגן גדל.
      קונטדור כבר לא ילד, אז זה סביר שבסוף הטור כבר קשה לו להשלים חוסרים.

      1. הסבר מצויין גיא. יש בזה לא מעט היגיון.
        לא שמתי לב לקורלציה הזו כפי שמתן עשה. יכול לחשוב על עוד הסברים: דבר נוסף המאפיין קטעי נג"ש הוא עניין ההכנה. היות וכל שנייה כאן חשובה, מאד חשוב להכיר כל פיפס בקטע. קאדל אוונס, שהיה שען מצויין (גם בקטעים מאוחרים במירוצים) גם בגילאים מבוגרים יותר, היה נוהג לעשות דוקטורט על הקטעים כדי לדעת בדיוק איפה לקחת כל פנייה, איפה להגביר ואיפה להאט וכו'. יכול להיות שקונטדור פחות מקפיד על זה או שהוא פחות זוכר (לא בקטע של גיל כי זה עדיין לא גיל שיש בו השפעה על זיכרון).

    2. קונטאדור שען מצוין .
      ראיתי אתמול שדיברו על רוח בדקתי גם את אותו מודל יש דר מע חזקה הנתונים שנכתבו נראים די קרובים למציאות הרוח תתחזק בערב.
      לקונטאדור תהיה עדיפות פחות רוח על היוצאים לפניו קינטנה יזכה לרוח הקשה ביותר .
      פרום יצא מעט לפני קינטנה אך לפרום יש עדיפות על קינטנה ברכיבה נגד רוח צד פנים.
      קשה לי להאמין שפרום ינצח עם נתוני הרוח הללו דוקא שענים טובים שיצאו מוקדם יזכו לעדיפות הפעם אך יחסית לקינטנה הוא יוכל לקחת בין 3 ל 4 שניות לקמ ולצמצם את הפער בקרוב לשלוש דקות בהנחה שקינטנה יצליח לתת את רכיבת השיא שלו.
      מהפך בדירוג לא לחלוטין בלתי אפשרי.

  2. שאלות בעניין הפרו אולימפי .
    1. כמה ימים היא נמשכת ?
    3. האם גם כאן נתקלים בהחרמות שך איראן ויתר מדינות מחרימות ?

  3. 90% מהספורטאים הפראלימפיים הם אנשים שפתאום באמצע החיים קיבלו מכה נוראית שלא היתה צפויה (מורן סמואל – שבץ בחוט השדרה, סתם ככה לבחורה צעירה וספורטאית?! חבר שלי דותן – נקטעה רגלו בפעילות מבצעית של השייטת, הבחורה הצרפתייה שנקטעו שתי רגליה בתאונת רכבת – סופרוומן, וכ"ו).
    כל מי שמצליח להגיע להישגים כאלה הוא גיבור בראש, הצד הגופני פחות חשוב בהרבה.

      1. כן כמובן שזו היא. הבנתי שעברה מחתירה לרכיבת אופניים (עם הידיים) וגם שם היא מצטיינת. דוגמא מצוינת לרוח האדם

        כי עוד נפשי דרור שואפת,
        לא מכרתיה לעגל פז,
        כי עוד אאמין באדם,
        גם ברוחו, רוח עז.
        (שאול טשרניחובסקי)

    1. הבעייה הגדולה בפרה אולימפית היא השונות בחסר האנטומי: כיצד ניתן להשוות שחיין ללא רגליים עם שחיין ללא ידיים, ולתת להם להשתתף באותו מקצוע, נניח 100 מ' גב.

  4. סמואל עלתה לגמר עם התוצאה השנייה בטיבה. רחוקה כמה מאיות בודדות מהראשונה ומובילה בכמה שניות על השלישית.
    הגמר מחר

  5. קצת עדכונים מהטור של בריטניה.
    אחרי 5 קטעים (עכשיו השישי בעיצומו) מוביל ורמוט (EQS), אחריו:
    קאמינגס 0:06 (DD)
    סויפט 1:03 (SKY)
    גלופן 1:03 (lotto)
    דן מרטין 1:04 (EQS)
    היום בקטע 6 3 פסגות (2, 3, 1) ו-4 קטעי ספרינט.
    מחר בקטע 7 יש נג"ש קצר של 14.2 ק"מ.

    1. תודה מתן. אם כבר הזכרת, אז היום מתחיל הטור של קוויבק (בדרג של וורלד טור), עם רוכבים כמו סאגאן, מולמה, זכארין, ואן אוורמארט, תומאס, אלאפיליפ, בונן, אדם ייטס, פאביו ארו וירלינסון פנטאנו. אולי אכניס ממחר לפריוויו אם יהיה זמן.

  6. יש לי הרגשה של סנסציה אצל מונפיס מול דיוקוביץ'…מגיע לשחקן כמו מונפיס לסיים את הקריירה עם גרנד סלאם, אחד היחידים שבא לתת שואו בדור הזה…

  7. לדעתי המשלחת הסינית עם סמים… אתמול במשחה של פיזארו הגיע מישהי בת 18 משום מקום ששברה שיא אישי ב10 שניות. עכשיו שיא עולם מדהים ב100 חופשיי s2.

          1. נכון
            דרך אגב שלבי מלבד היותו נכה גופנית הוא גם חירש ואילם (נולד ככה) דבר שלא נכנס לפגיעות בדרגת הנכות

  8. משחקים מסקרנים מאוד היום בטניס.
    נולה-מונפיס, כל הדיבורים על פציעות ופגיעות מצד נולה די מצחיקים אותי,
    כן הוא לא בשיאו אבל הוא עדיין הפייבוריט מספר 1 לזכות בטורניר הזה ובפער גדול!
    מונפיס בשנת שיא ובטורניר מעולה יקשה עליו,אבל לא מאמין שהוא יכול באמת לנצח. 3-1 לנולה.
    סטן-נישוקורי, שמעו זה הולך להיות משחק נפלא,אני בטוח.
    2 שחקנים הכי התקפיים בסבב ראש בראש!
    נישוקורי הפתיע אותי מאוד שהצליח לנצח אתר הקיר של מארי,
    סטן מנגד נראה טוב מאוד מול יריב קשה מול דלפו.
    היתרון בצד של סטן לדעתי בעיקר בגלל העוצמות הגובהות יותר שלא בטוח שנישוקורי יכול להתמודד איתם.
    קשה להמר פה אבל הלך על וורינקה ב-4.

  9. קינטנה עבד קשה על מנת להשיג את הפער הזה,
    במקרה הרע ישאר לו פער בסביבות של דקה וחצי על פרום.
    כל הכבוד לפרום שנלחם עד הסוף,אבל הוא לא יצמצם את זה בהרים,
    אני בספק אם בכלל יצליח להרוויח אפילו שנייה מחר.

  10. גור, לכאורה זה יותר עלייה פרומית מאשר עלייה קינטנית. שיפוע בינוני בלי שינויים משמעותיים חוץ מקטע קטן. אבל בכל מקרה אי אפשר לסגור כזה פער. בטח לא מבצבו של פרום ולנוכח עצמת הקבוצות.
    הסיכוי היחיד שלו הוא שקינטנה יתרסק, אבל קינטה ירכב סולידי, כי אין לו סיבה לקחת סיכונים. זה ספרד ולא צרפת – גשם לא יהיה.

    1. אני לא בטוח שקינטנה ירכב סולידי כל כך.. הוא לא יתן לו להתרחק בשביל לא לקחת סיכונים. זה לא שהוא יתן לו 20 שניות או משהו.

      1. השאלה היא למה אתה מתכוון להתרחק. הוא לא ייקח סיכונים אם פרום יתקוף בירידה וייקח לו שם גם 20 שניות שברור שאח"כ אפשר להחזיר בקלות. הוא ייתן לדומסטיקים לסגור בשבילו. לעומת זאת בעלייה אני מסכים שהוא לא ייתן לו מטר.

  11. אתמול ישבתי לראות את ונטו 2013 ואת סנט מרטין 2015. כשיש עלייה ארוכה עם שיפוע בינוני ולכולם יש רגליים, אף אחד לא יכול על פרום. אפילו לא להתקרב. ברור שזה עוזר כשפורט מפרק בשבילך את השדה.
    אבל מחר לכולם כבר אין רגליים ואין פורט או דמוי פורט.

  12. מה שמשעשע הוא שלפני הטור הימרתי שהתוצאה תהייה:
    1. קינטנה.
    2. פרום.
    3. קונטדור.
    אז בטור זה ללא ממש הצליח לי, אבל אעשה עם עצמי חסד ואמשוך את ההימור לוואלטה 🙂

  13. ניגע בזה גם מחר, אבל המקום להתקיף הוא ירידה של 24 ק"מ בין העלייה הלפני אחרונה לעלייה האחרונה. אם סקיי יצליחו להביא לסוף העלייה השלישית 4-5 רוכבים הם חייבים לנסות לתקוף שם. הפער מהמקום השני גדול מאד ואין להם מה להפסיד. מוביסטאר פשוט צריכים להכתיב קצב רצחני ולהפיל את הפיונים של סקיי. אם ישאירו את המלך רק עם המלכה (קוניג) הם יוכלו לתקוף רק בעלייה האחרונה ושם אני בספק רב אם יוכלו להרוויח אפילו שניה בודדת.

    1. קודם כל צרחך להנות מהחוף של בנידורם עזוב התקפות עכשיו …..
      אליפות אירופה בסרף סקי שם שנשמע לא קשור בכלל לספורט .
      קייק חתירה ארוך מאוד בין שש לשבע מטרים המשמש לגלישת סוולים
      המהירות המקסימלית שהגיעו בקייק זוגי כזה היא מעל 70 קמש שני מטורפים דר אפריקאיים .
      הספורט הזה הוא להיט בדר אפריקה ואוסטרליה.
      המירוץ הכי מענין בתחום הזה הוא המולוקאי קטע של 54 קמ בים פתןח בהואי לאי מולוקאי.
      תחרות לא פחות מענינת היא טור של ארבעה ימים בדר אפריקה מפורט אליזבת.
      אוסקאר צאלופסקי אומר כי כל מי שמסים את הטור הזה הוא מנצח.
      צאלופסקי הוא פנומן היום בין חמישים בערך הר אדם גובה 187 רוחב קצת יותר ניצח את המולוקאי למיטב זכרוני 13!פעמים .
      אופס וולטה לגמרי שכחתי מזה לאגע בגלל אליפותמאירופה בסרף סקי המסלול הוא יציאה מבנידורם לאי של בנידורם אורך כולל 20 קמ מתקימת בסביבות סוף מאי כל שנה …וולטה תיכף

  14. שרגא כמו שאמרתי קיבל את ההגרלה הכי גרוע שיכל לקבל… בפיגור 6-0 2-0
    בהגרלה טובה היה יכל לאיים על הארד כמו בלונדון שסיים רביעי לאחר הפסד בסט שלישי. בזוגות זה סיפור אחר הוא וארנליב צריכים לעלות לחצי גמר ושם נקווה לטוב

  15. נקודה מעניינת לגבי טניס כיסאות גלגלים-
    נועם גרשוני היה תופעת טניס כיסאות גלגלים. הוא התחיל להתאמן ב2010 וכבר ב2012 זכה בזהב ועלה למקום הראשון בעולם.לאחר מכן פרש. השנה הוא חזר לשחק במשך חודש ונסע עם הנבחרת ל״גביע הדייויס״ שם הפסיד רק למתמודד אחד – המדורג ראשון שמשחק נגד ווינברג. גרשוני ניצח באותו טורניר את הרביעי והשלישי בעולם! לאחר 3 שנים שלא שיחק.
    אולי יחזור לשחק בסיום האולימפיאדה, אני יודע שהוא נסע לעודד את הנבחרת.

    1. ראיתי שבתחרות זוגות יש איזה אמריקאי אחד שאקל עם כסא גלגלים חשמלי משוכלל. מה החוקים, האם כל אחד יכול לבוא עם הכסא שלו מהבית? יש כאן העדפה ברורה למי שיש לו כסף. נניח שאני הולך למעבדה לרובוטיקה ונותן להם את כל הכסף לבנות לי כסא קל עם כוח אדיר, יש לי יתרון של המכונה על גוף האדם.
      יש כאן עניין מאוד משמעותי בכלל בספורט ובספורט הנכים בפרט. בגדי הים המשפרים של השחיינים זה כלום לעומת היתרון של חלקים מכניים אצל הנכים.
      גור? גיא?

      1. אם כבר אז המקרה הכי מעניין הוא של פיסטוריוס שכנכה התחרה מול אצנים ללא נכות בעזרת פרוטזות והפך את העניין של עזרים מלאכותיים למשהו שיצטרכו להתמודד איתו בעתיד הלא רחוק.
        פגיעות/נכויות הביאו לקדמה טכנולוגית שלא רחוק היום והנכות תיהפך ליתרון בעזרת שימוש במחשבים/רובוטיקה שתיתן יכולת יותר טובה מהגוף האנושי (ממש תסריט רובוקופ קם לתחייה אצלי בראש עכשיו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט