אירועי דיומא ובלוג פריאלימפי – 08.09.2016

טניס / רועי ויינברג:

אליפות ארצות הברית הפתוחה:

חצאי גמר, נשים:

אנג'ליקה קארבר (שנייה בעולם) – קרולין ווז'ניאקי (51). ווז'ניאקי, נכון לעת כתיבת שורות אלה, היא הסיפור, בה' הידיעה, של הפלאשינג מדו (בטורניר הנשים). ממעמקי המקום ה-51 בעולם היא מציגה טניס איכותי, הדיחה שתי שחקניות טופ 10 והפסידה רק מערכה אחת, המערכה איתה פתחה את הטורניר. ווז'ניאקי מעולם לא זכתה בגראנד סלאם, אבל למרות זאת הייתה מספר 1 בעולם למשך 67 שבועות כולל 49 ברציפות. היא הגיעה פעמיים לגמר היו.אס אופן, ותנסה להדהים היום את אנג'ליקה קארבר ולהגיע לשם בפעם השלישית ברציפות.

מנגד, קארבר מאיימת על השיא הגדול של סרינה וויליאמס, 186 שבועות ברצף בפסגת הדירוג העולמי. ה-3 וחצי שנים האלו מציבות את סרינה בשיוויון עם שטפי גראף, ובמידה וסרינה תקח את האליפות (או שקארבר לא תיקח), היא תשבור את השיא הזה. אבל בקארבר עסקינן, ומדליסטית הכסף האולימפית הציגה רמה לא יציבה מול רוברטה וינצ'י ברמה הגר (7:5 לטובתה במערכה הראשונה שהפך ל-6:0 דורס במערכה השנייה). היא לא הפסידה מערכה עדיין ועברה שחקניות ברמה גבוהה כפטרה קוביטובה ורוברטה וינצ'י. היא הפייבוריטית הברורה פה, כמובן, אבל ווז'ניאקי יכולה לגנוב לה מערכה. למרות זאת, הדנית כנראה לא תעלה וקארבר תהיה בגמר גרנד סלאם שלישי השנה.

סרינה וויליאמס (1) – קרולינה פליסקובה (10). בדרך ליו אס אופן שביעי, סרינה הפסידה רק מערכה אחת, לסימונה האלפ החמישית בעולם. היא נראית מצויין ויכולה לזכות בגראנד סלאם ה-23. היא מאוד דומיננטית עד עכשיו אבל לא כדאי לזלזל ביריבתה, פליסקובה. פליסקובה הדיחה את ונוס וויליאמס וגם היא הפסידה מערכה אחת עד עכשיו. היא יכולה לעשות סנסציה ענקית ולהדיח את סרינה, אבל זה לא סביר. לדעתי אנחנו בדרך לגמר שלישי של וויליאמס-קארבר, וזה כולל ניצחון של האמריקאית היום.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספניה:

קטע 17 אתמול היה עוד קטע עם סיום מהגהינום, כולל שיפועים של 21% על כבישי בטון צרים. בקטע זכה המטפס השוויצרי מתיאס פרנק מקבוצת I AM, שהיה בקבוצת הבריחה מתחילת הקטע. פרנק, שלאורך המירוץ היה שותף קבוע בקבוצות בריחה במטרה לזכות בקטע, בא סוף סוף על שכרו. הוא הקדים את ליאופולד קוניג ורוברט חסינק, כאשר הראשון היה דומסטיק אחד מיני רבים שנשלחו לקבוצת הבריחה על מנת לשמש גשר לרוכבי ה-GC, מה שבסופו של דבר לא קרה. אשר לחבורת המובילים, הרביעיה שכללה את קונטדור, קינטאנה, פרום וצ'אבז עסקה בהתקפות הדדיות בסיום העלייה (פרט לפרום שבעיקר עסק בלשרוד את המתקפות), אך בסופו של דבר כולם הגיעו יחדיו לקו הסיום. לפיכך, תמונת ההובלה לא השתנתה, ונראית כך: 1. קינטאנה, 2. פרום (3:37), 3. צ'אבז (3:57), 4. קונטדור (4:02), 5. ייטס (6:03).

קטע 18 היום (יורוספורט 16:00) בין רקנה לגאנדיה הוא סוג של קטע מעבר. זהו קטע רולינג הילס בן 201 ק"מ הכולל פסגה בודדת בדרגה 2 באמצעו, ומסתיים במישור. זה קטע שיכול להתאים לקבוצת בריחה או למיאוץ המוני (אם הפלוטון יחפוץ בכך), אך בכל מקרה הוא לא אמור לעניין את רוכבי ה-GC. אלו מן הסתם ישמרו את הכוחות לשני הקטעים הבאים – אלו שיחרצו את גורל המירוץ.

בייסבול

Thursday, September 8

רק 7 משחקים הערב.

שניים חשובים ביותר בריצה לווייל קארד, קליבלנד ביוסטון, ו-ניו יורק יאנקיס בטמפב ביי.

 

 

 

סדר היום הראשון של המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים / גור גולן

שחייה:

יואב ולינסקי יתחרה היום במקצה 100 מטר גב (דרגת נכות S6). זהו המקצה החלש ביותר של יואב, אך הוא ינסה לשפר את זמן הכניסה שלו 1:33.03.

מוקדמות בשעה 15:34.

ורוניקה ג'ירנקו תתחרה במקצה ל-100 מטר חופשי (דרגת נכות S3). בדומה ליואב, ורוניקה לא פייבוריטית לעלות לגמר ותנסה לשפר את שיאה האישי שעומד על 2:42.88.

מוקדמות בשעה 16:48.

ענבל פיזארו, הספורטאית המעוטרת ביותר במשלחת, תתחיל את דרכה במקצה ל-100 מטר חופשי (דרגת נכות S5). פיזארו נכנסת לתחרות בזמן השני בטיבו מבין 12 משתתפות. זהו המקצה החזק ביותר של פיזארו שזכתה במקצה הזה ב-3 מדליות אולימפיות. היריבות המרכזיות שלה: הנורבגית שרה לואיזה ראנג והספרדייה טרסה פראלס. נקווה למדלייה ראשונה כבר ביום הראשון!

מוקדמות בשעה 17:43. גמר בשעה 02:08.

 

טניס שולחן:

חגית בריל תתמודד היום בשלב הבתים של דרגת הנכות 1-2 (איחוד של שתי דרגות נכות). חגית מדורגת במקום השלישי בעולם בדרגת הנכות הקשה מכולן ותתמודד נגד ג'יאדה רוסי (איטליה) המדורגת רביעית בעולם בדרגת הנכות השניה. השלישית בבית של הישראלית היא צ'ילצ'יטפריאק בוטואנסירינה (אל תנסו לקרוא!) המדורגת חמישית בעולם בדרגת הנכות השניה. מהבית עולים שתי שחקניות אל שלב רבע הגמר.

משחק ראשון נגד האיטלקייה היום בשעה 19:00.

שי סיאדה יתמודד בשלב הבתים של דרגת הנכות הרביעית. שי מדורג 17 בעולם והוא יתמודד היום נגד הטורקי עבדוללה אוצטורק שמדורג שני בעולם. המשחק הזה צפוי להיות קשה מאוד. השלישי בבית הוא שינגיואן גואו (סין) המדורג 11 בעולם.

משחק ראשון נגד הטורקי בשעה 23:20.

 

כדור-שער:

נבחרת ישראל (מקום תשיעי בעולם ואלופות העולם לשנת 2015) הכוללת את: אילהאם מחאמיד, גל חמרני, ירדן אדיקה, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון וסיוון אברבאיה. הנבחרת מתמודדת בבית שכולל את הנבחרות הבאות: יפן (שלישית בעולם), ארצות הברית (חמישית בעולם), ברזיל (שניה בעולם) ואלג'ריה. עולות מהבית 4 קבוצות אל רבע גמר לפי הצלבות עם הבית השני.

היום תתמודד הנבחרת נגד נבחרת יפן החזקה.

לגבי שידורים:

הערוץ הראשון ישדר מגזין אולימפי כל יום ב-19:30 וישדר את הגמרים של הישראלים. בנוסף, הועד הפראלימפי של ישראל מעלה לפייסבוק עדכונים וקישורים לשידור. מעלה כאן קישור עם רשימה של מקומות צפייה לפי מדינות:

https://m.paralympic.org/watch-rio-2016

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. היאנקיס כמו בדל סיגריה בשירותים
    תוריד את המים כמה פעמים ויחזרו לחייך אליך מהאסלה
    הם אשכרה נתנו סוויפ לטורונטו בסדרה שהצילה להם את העונה
    ב NL 3 קבוצות במאזן פחות או יותר זהה
    הצפי ל 2-3 שבועות רותחים במיוחד והפליאוף יוצא על החגים שזה כשלעצמו משמח מאוד

  2. מחזיק אצבעות לווזניאקי. באמת מחבב את הבחורה הזאת, כזו שאף פעם לא לוקחת את עצמה ברצינות. בטח מגיע לה לקחת איזשהו טורניר גדול.

  3. זה יום המנוחה (יחסית) בביסבול, לקראת הטירוף של הימים הקרובים. ובראשו הקרב ראש בראש על צמרת האמריקן ליג איסט, בוסטון רד סוקס שעלו למקום הראשון, וסוללת חובטים שאותי מפחידה יותר מכל קבוצה בליגה, מגיעה לטורונטו שהודחה מהפיסגה אחרי סוויפ אצל היאנקיז.

    המשחק הכי מרתק הערב הוא המשך הסדרה הנהדרת של יוסטון בקליבלנד – שתיהן במאבק על מקום בפוסט-סיזן.

    יוסטון שניה בבית המערב ולא תשיג את טקסס, נותר לה להתאבד על הווילד-קארד – כרגע היא 2 משחקים מתחת.

    קליבלנד ראשונה בבית המרכז, לכאורה עם יתרון נוח. אבל מכיוון שזו קליבלנד, ומתחתיה האריות מדטרויט והאלופה מקנזס, והלו"ז עד סוף העונה כולל סדרות ראש-בראש של כולן – אסור לה לנוח לרגע.

  4. הקטע היום בוולטה ארוך במיוחד עברו כבר 64 קמ הכרחיים ועדיין לפנח שיעברו עוד 116 לא יהיה טעם לדבר ..
    מירוצי אופניים קלאסיים עלולים להיות עוד ארוכים מאלו ….
    מבין את אלו שאין להם סבלנות .
    ספורט די מורכב

  5. המוסד למודיעין ול"תפקידים-מיוחדים" מחזיק במידע כל-כך הזוי ומטורלל שכאשר הוא משחררו בצורה נטולת קישוטים ומניפולציות, אף אחד לא מאמין לו.

    אבל אני, לשם שינוי, מאמין למוסד כשהם אומרים שאבו-מאזן הוא סוכן קג"ב.

    רק שעכשיו כל אומות העולם מסתכלות על "שירותי" הביון הישראלים כמו שבאי האתר הופס מסתכלים עליי; כלומר כמשוגעים גמורים.

    ואם זו לא אירוניה אז ודאי זו סינקדוכה.

  6. מהפך אפשרי מחר בוולטה בסביבות אחר הצהריים הרוחות יהיו חזקות 23 קמש כיוון 140 לפי מודל גפס רוח קדמית בשפת השיט מהצד מעט לפנים לכיוון הרכיבה באזור הגבעה הקטנה הרוח עלולה להגיע ל 30 קמש מבחינת נאירו מדובר בהפסד של בין 3 ל 3:30 דקות אולי יותר לפרום .
    הוולטה רחוקה מלהיות גמורה ומחרתיים מגיע קטע הרים קורע סיום בפיסגה .
    הקטע היום היה קטע מעבר משעמם ואכזרי לבריחה .
    מחר יהיה קטע מענין ואכזרי לא פחות.

    1. בדרך כלל על זה שמיצר פחות מומנט או פחות כוח או פחות הספק .
      ראה מה היה ההפרש פרום קינטנה בטור דוד התיחס לכך לפני קטע המהפך של קונטאדור קינטנה והשבירה של פרום שאיבד 237!לקינטנה .
      רוח חזקה לרעת קינטנה כי היחס הספק לשטח פנים הוא לטובת פרום.

    2. ראה גם יכולות בירידות בהן פרום מנצל את יכולתו להתקפל ולדמור על קדאנס גבוה בהספק גבוה .
      כל עוד הכביש יבש מצבו מצוין בזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט