מעורב ספורט ליום ה' / מנחם לס

1. לקראת הפלייאוף בבייסבול

הכל יכול עוד להשתנות כמובן, אבל כפי שדברים עומדים עתה, ישנו סיכוי לא רע שיהיה לנו העונה מפגש בין שתי הקבוצות ששונאות אחת את השנייה יותר מריינג'רס והסלטיקס של גלזגו.

כמובן שאני מדבר על הדודג'רס מלוס אנג'לס והג'איינטס מסן פרנציסקו. השנאה שם יוקדת אפילו יותר מאשר בין הקאבס של שיקגו והקרדינלס של סנט לואיס שם לשנאה ישנן עשרות סיבות מן העבר.

האמינו או לא, הדודג'רס והג'איינטס נפגשו פעם בוורלד-סרייס ב-1889, אבל מאז הכל השתנה, כולל הערים ושמות הקבוצות. לג'איינטס היה כבר העונה יתרון 8 משחקים על הדודג'רס ב-NL WEST אבל צניחה חופשית של הג'איינטס 33-22 ב-55 משחקיה האחרונים, הפכו את ההפרש ל-4 משחקים לטובת הדודג'רס.

כפי שזה נראה עתה, הדוג'רס יפגשו את וושינגטון ב-NLDS בשעה שהג'איינטס ייאלצו לגבור על סיינט לואיס קרדינלס במשחק וויילד קרד (אם כי המטס לא מפגרת יותר מדי אחרי הקרדינלס), ואז יצטרכו לגבור על הקאבס. כמובן שהד'וג'רס יצטרכו לגבור על וושינגטון.

אם זה יקרה, תהיה לנו סידרת הפננט המותחת והסוערת מזה שנים בין הדודג'רס והג'איינטס, כשהמנצחת הולכת לוורלד סרייס.

2. היכל התהילה

היכל התהילה שיחרר את שמות הניכנסים להיכל התהילה.

כל נבחר בוחר – מבקש כמובן – את האדם שהוא מבקש שיציג אותו. הנה הרשימה:

The list for this year:

Zelmo Beaty, presented by Lenny Wilkens.
Darell Garretson, presented by David Stern.
Allen Iverson, presented by Larry Brown, Julius Erving and John Thompson.
Tom Izzo, presented by Gary Williams.
John McLendon, presented by Wayne Embry, Sam Jones, Isiah Thomas and Thompson.
Shaquille O’Neal, presented by Erving, Alonzo Mourning, Bill Russell and Thomas.
Cumberland Posey, presented by Earl Monroe.
Jerry Reinsdorf, presented by Phil Jackson and Scottie Pippen.
Sheryl Swoopes, presented by Van Chancellor and Nancy Lieberman.
Yao Ming, presented by Dikembe Mutombo, Russell and Bill Walton.

אני לא יכול לחשוב על רשימת "מציגים" מכובדת יותר מדייויד סטרן, ג'ון ת'ומפסון, פיל ג'ונסון, ביל ראסל, ג'וליוס אירוינג, לני וילקינס, לארי בראון, ביל וולטון, דיקמבה מוטומבו, והשאר,

3. סיני בהיכל התהילה

זה לא רק ה-6'7 שלו (2.29 מ'). זאת גם העובדה ששחקן כדורסל סיני נבחר להיכל התהילה!

הוא לא נבחר רק בגלל הדאנקים שלו. הוא נבחר בגלל משחקו המצויין, ויכולתו על הפארקט (ואני מאשים  את ג'ף ואן גנדי מאמנו שהוא לא הצליח להשתמש בשחקן כמוהו לתוצאות הרבה יותר טובות בקבוצתו היוסטון רוקטס).

הוא היה אייקון כדורסלני מהרגע שניבחר ראשון בדראפט של 2002. הוא הופיע כסיני גאה, ובאותו זמן הראה את אהבתו לארה"ב, ואת ההזדהות המלאה שלו עם הליגה והחופשיות שבה. הוא "BLENDED" כמו האמריקאי הגזעי ביותר. כשהוא הגיע הוא היה צעיר בן 22 שמעולם לא היה בארה"ב, ועדיין הצליח מיד לחיות בארץ קפיטליסטית בבגרות ובגאווה מלאה.

הוא כתב על שנתיו הראשונות כאן, מאמר מצויין שבקשתי ממישהו לתרגם אבל איש לא התנדב. אז הנה המאמר ואני ממליץ ביותר לקוראו: The Players Tribune,

במאמר הוא כותב בין היתר:

"I didn't know this at the time, but before I arrived, the Rockets had hired a Chinese professor from a local university to teach the team about Chinese customs. Everyone was so friendly and trying very hard to show me that they knew some things about Chinese culture. They showed me that they even knew little things, like how Chinese people hold a business card with two hands when we exchange it. I laugh when I think about it. At the time, all I wanted was for everyone to treat me the same as any other NBA player. But it was those small things that made me feel their warmth toward me."

 

הוא נשאל איזו הצעה שקיבל בכדורסל היא החשובה ביותר שהוא שמע (או קיבל)  הוא הגיב: "המאמן טומג'נוביץ' אמר לי כשהגעתי:

 

 'Don't waste any energy on the things you cannot control.'

 

4. הגיע הזמן לדבר שיקגו

 

כיצד צריכה להרגיש קבוצה כשאתה מנקר מקירבה כלייה ומעיים? הכלייה היא דריק רוז, והמעיים יואקים נואה.

לא הכי טוב הייתי אומר.

אבל אז מודיעים לך שהביאו במקומם את דוויין ווייד וראז'ון רונדו.

אז אתה נשאר מבולבל לחלוטין, במיוחד כשאתה יודע שהוציאו פוינט גארד וסנטר, והביאו פוינט גארד ושוטינג גארד במקומם.

ואז אתה נזכר שרק לפני שלושה שבועות היה שוטינג גארד אחר בנבחרת ארה"ב המשחק גם בשיקגו באותו תפקיד ושמו ג'ימי באטלר, ואתה יודע שאת דוויין ווייד לא הביאו להעלות מהספסל. פט ריילי ניסה לעשות זאת פעם והתוצאה היתה – איך אומרים? – די עצובה.

הווה אומר שג'ימי יצטרך לשחק סמול פורוורד.

הווה אומר שראז'ון, דוויין, וג'ימי ישחקו עם כדור אחד, בחמישיית הבולס, וכולם שחקנים המצטיינים כשהכדור בידם והם מחליטים מאיזה צד להיכנס לסל ולנשק את הטבעת.

לא רק זאת, אלא ששלושתם  י-ח-ד  קלעו בעונה שעברה 133 שלשות, מספר שסי.ג'יי מילס בעצמו קבר יותר.

אז אני יודע מה תשאלו.

למה הם לא קולעים יותר? כל מה שהם צריכים לעשות זה לזרוק יותר!

טוב ששאלתם.

התשובה היא שהם לא יודעים. שלושתם קלעי פרימטר פחות מבינוניים, הווה אומר שכל קבוצה נגדם תוכל להצטמצם תחת הסל מבלי להימתח.

זוהי בעייה. לכן דיברתי אתמול על חשיבותו של דאג מקדרמוט, וכמובן החיוור האירופאי עם שם המסתיים ב-"יץ'" – אחד הדברים השנואים עלי בכדורסל אבל אין לי ברירה ואני חייב לחיות עם ה-"יץ'" יותר ויותר – ניקולה מירוטיץ'. שניהם יהיו חייבים לפתוח את הגנת היריב, אבל ברוב הזמן רק אחד מהשניים ישחק כי לופז ישחק סנטר.

כמובן שישנם טאג' גיבסון, בובי פורטיס, וטוני סנל לרוטציה, והרוקי (שאני מאד אוהב!) דנזל ולנטיין שיפתיע רבים.

אבל אלה התוספות. הבולס ירוצו עם רונדו, ווייד, ובאטלר – או ייפלו איתם. שלושתם כוכבים. לשניים מהם ישנן טבעות אליפות. הם יידעו להסתדר עם כדור אחד כי גדולים וטובים מהם הסתדרו עם כדור אחד, לדוגמא מג'יק, מייקל, ולארי, ב-1992.

כשיש לך קנונים הם נודעים מה לעשות עם כדור אחד, ואני מאמין ששלושת הבולס הם גם קנונים, גם חכמים, וגם רוצים רק דבר אחד – לנצח.

5. מה עם הווריורס ו-74 נצחונות?

בעונה שעברה, ללא קווין דוראנט, הווריורס שברו את שיא נצחונות ה-NBA של הבולס כשניצחו 73.

האם עתה, עם קווין דוראנט, הם יילכו על 74?

סטפן קרי נישאל על כך בסין.

הוא חייך ואמר: "המספר 74 אפילו לא עלה פעם אחת בראשי, ואני מקווה שבראש אף שחקן אחר בקבוצה. הדבר היחידי שחשוב לנו  העונה זה ללמוד לשחק יחד, ולשחק טוב יותר מאשר שיחקנו בסידרת האליפות"?

הוא ענה:

 w"74 wins isn’t really a goal. If it happens, it happens. All of our energy will be spent on getting ourselves ready foa championship run. We want to have a great regular season obviously, we don’t want to have any slip-ups, but I don’t think coming into the season with the goal of 74 is a good focus. It’s about winning a championship.”

הם לא ינצחו 74. הם גם לא ינצחו 70. שינצחו 65 ויהיו מבסוטים. זה יתן להם את הטופ במערב. הם הפסידו יותר מדי שחקנים טובים מלנצח כמו בעונה שעברה ובראשם אנדרו בוגוט, פסטוס אזלי, ליאונרדו ברבוסה, הריסון בארנס, וברנדון ראש. קודם לכן הם הפסידו גבוה נוסף, דייויד לי. המשחק שלהם יהיה הרבה יותר טרנזישיון בגלל הגבוהים שהם איבדו. הם יהיו אחת הקבוצות הנמוכות בליגה, ובאולימפיאדה אני ראיתי את הבלוף הנקרא דריימונד גרין. הגבוהים שלהם זה פקוליה ואנדרסון ורז'או שגרמו לי לבכות באולימפיאדה.

אני לא יכול לחכות לחגיגות שקבוצות תעשינה עליהם מעל הטבעת.

74 נצחונות? שינצחו 60+ ושישתקו.

6. הדיבורים באונ' דוק הוא על UNSUNG HERO וותיק ששמו מאט ג'ונס

הסקואד של ששבסקי יהיה כנראה מס' 1 במכללות בפרה-סיסון. אולי יבחרו בקנטקי לפניהם. שתיהן קלטו את הפרשמנים הטובים ביבשת. בנוסף, האול-אמריקן גרייסון אלן חוזר, ואיתו אמיל ג'פרסון ולוק קנרד, וכיתת הפרשמנים הטובה בהסטוריה של המכללה המצויינת הזאת –  ג'ייסון טאטום, הארי גיילס, פרנק ג'קסון, ומרקיז בולדן, כולם שחקנים של 5 כוכבים, הווה אומר ישר מהאול-אמריקן של מקדונלד.

לכן הפליא אותי מעט כשמייק ששבסקי – שסוף-סוף חזר לכור מחצבתו בצפון קרולינה – אמר אתמול שהוא מאמין שאחד השחקנים החשובים ביותר שלו העונה יהיה מאט ג'ונס, הגארד הסניור, 1.94 מ', שהוא מגן פרימטר מהטובים. כשהוא קלע בדאבל-פיגר, 'דוק' תמיד ניצחה  "העונה אני מתכונן לשים את הכדור בידיו הרבה יותר כי כל 'דאבל' שלו הוא ניצחון כמעט בטוח שלנו".

הוא הוסיף: "המשחק שלו אולי לא עושה רושם מיוחד על ה-NBA אבל אנחנו כאן לנצח, ולא לספק שחקנים ל-NBA, ומאט ג'ונס הוא השחקן לנצח איתו!".

7. במילווקי הקהל רוצה WEIRD AGAIN!

לפני שנתיים מילווקי שמחה וצהלה. היתה לה קבוצה קצת מטורפת והרבה משוגעת, וכולם היו מבסוטים.

בעונה שעברה הקבוצה החליטה לשחק יותר מסודר ופחות פרוע והמצב רק הלך והתדרדר. הקהל העונה רוצה את כל האידיוסינקרטיות של פני שנתיים ולעזאזל עם כדורסל קלאסי.

מה הקהל מבקש, לפי אתר החובבים שלהם?

  1. ש- Giannis Antetokounmpo  ימשיך כשהוא משחק בפוינט!
  2. שג'ייסון קיד ירשה לג'ברי פרקר להתעופף חופשי.
  3. שג'ייסון קיד יתן למייקל קרטר-ויליאמס לשחק את המשחק שלו חופשי-חופשי במקום לעצור אותו, כפי שעצר בעונה שעברה.
  4. שג'ייסון קיד ירשה למת'יו דלבדובה לשחק CRAZY כפי ששיחק עבור אוסטרליה באולימפיאדה.
  5. שת'ון מייקר הסודני ישחק במקום גרג מונרו בסנטר.
  6. שטיילר אניס יקבל דקות עם רשות לשחק 'חופשי' כפי ששיחק באונ' סירקיוז.

8. הקרב של ג'ו לואיס נגד שמלינג ביאנקי סטדיום 1938

 

 

9. ארה"ב נגד ספרד 1984

(מייקל MVP)

*

*

10. גרג אנטוני מדרג את 5 השוטינג גארדס המובילים בליגה

*

*

11. שקיל מקשקש שוב: "משך כל הקריירה שיחקתי רק 30% מיכולתי"

אין שאלה ששקיל פרש כאחד השחקנים הדומיננטיים ביותר שאי פעם שיחקו ב-NBA.

אז מה עכשיו? בראיון עם S Shams Charania of The Vertical, שאקיל אמר שהוא לא שיחק טוב כפי שהיה יכול.

I only played 30 percent of my real game. I had a great career, but Ididn't get a chance to showcase what I can really do. That's because the double- and triple-teams were coming so quick, I had to dominate, dominate, dominate inside. I had the ability to step out, go around defenders, dribble by people, but I never got to show that. I had to focus on being the most powerful, dominant player to ever play the game

THE Big Aristotle המשיך:

You know, my only regret is that I missed almost 200 games due to injury while I was averaging 25 points a game. That's another 5,000 points that I left on the table. It would have put me No. 2 in scoring and further up in stats. I had a lot of freak injuries – had knee surgeries, toe injuries and my hand broken twice from hard fouls. You miss near 200 games, averaging 25 points, that's 5,000 points right there to add. That hurts me.

כרגיל אצל שאקיל, זה תמיד "היה יכול להיות אחרת לגמרי". אבל, כרגיל, הוא לא עשה דבר לשנות את גורלו המר.

 

12. אוקיי, אל תאמינו, אבל ישנם דיבורים על טרייד של לאב בגורדון הייוארד

NBA Rumors: Latest Buzz on Gordon Hayward, Potential Kevin Love Trade and More

עבור…

 

Gordon Hayward

יוטה מאמינה שיש לה את כל הכלים להפוך לקבוצה גדולה, אבל חסר לה שחקן בעל שם הנחשב "כוכב". קווין לאב איננו סופר-סטאר אבל הוא בעל מוניטין גדול בהרבה מגורדון הייווארד. הראשון שכתב על כך היה שלשום  Salt Lake Tribune's  מה-Tony Jones שהסביר שהייווארד יהיה ממילא שחקן חופשי בקיץ הבא, והבאתו של לאב תביא לקבוצה מוניטין של 'ביג-טיים' שלא יכול להיות לה עם הבייבי-פייס הזה גורדון הייווארד (אבל ראיתם איזה אישה יש לממזר – נישאו לפני כמה חודשים?)

 

 

 

Kevin Love

אני הייתי בטוח – ואני עדיין די בטוח – שהקאבס רוצים את לאב עד סוף חוזהו. אבל לפי טוני ג'ונס ישנם כמה קולות חשובים בקבוצה המאמינים שגורדון יהיה עדיף על לאב נגד הווריורס.

אני לא מבין למה חושבים כך, ומה הלך המחשבה הזאת, ומאין לטוני ג'ונס לדעת על כך, אבל הוא כתב שהוא שמע על כך "ממקורות אמינים בתוך הקבוצה". היום   Plain Dealer  מהעתון  Terry Pluto, הגיב לטוני ג'ונס ש-"לקאבס אין כל מחשבות לעשות טרייד על קווין לאב".

13.  למה קרל לנדרי לא מצליח להישאר באף קבוצה? 

לפני שבוע פילדלפיה שיחררה את קרל לנדרי, הפאור-פורוורד בן ה-32. ב-9 שנות NBA הוא שיחק ב-10 קבוצות. הוא ריבאונדר טוב וקלעי לא רע בכלל. מדוע הוא לא מחזיק מעמד באף קבוצה?

(ישנן שמועות שהלייקרס מעוניינת בו).

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. אני לא רואה איך הקאבס משתפרים עם טרייד כזה.
    הם הביאו את דאנליבי בדיוק בשביל לאפשר ללברון לשחק ב-4 כשצריך.
    דאנליבי קולע מ-3 טוב יותר, והקאבס לא צריכים את יכולות ניהול המשחק של הייוורד, בגלל שיש להם כבר 2 "רכזים" – לברון וקיירי.

      1. "ניגוד עניינים" אין כאן כי NBA זו חברה פרטית בבעלות בעלי הקבוצות, שיכולים לעשות מה שהם רוצים. ודאי "להציג" זה את זה בכל מקום ואתר.

        ה-אי בחירה במייקל היא אמירה ברורה. לא יודע למה, אבל לגמרי אמירה של ריינסדורף.

        1. עד כמה שאני זוכר תמיד היה דם רע בין ג'ורדן לריינסדורף.נדמה לי אם אני לא טועה שריינסדורף אמר פעם בזמנו שהשושלת בשיקגו היא בעיקר בזכותו ולא בזכות ג'ורדן

  2. וו-הו!
    בעודך כותב את הדברים, הסן פרנסיסקו ג'איינטס שוב מתרסקים במשחק שהיה להם בידיים. נכנסים לאינינג האחרון עם 3-5 מול קולורדו חסרת העניין בליגה כביכול, וחוטפים ווק-אוף דאבל, 5-6 לרוקיז. אנחנו כמובן בעד האולמייטי מטס – בקרב על הוויילדקארד שנעשה וויילד לאללה.

    מנחם, זה יהיה אכן נחמד עם הדוג'רז והג'איינטס יגיעו לסדרת גמר הנשיונל ליג, אבל הסיכוי לכך הוא, בהערכה גסה:
    הג'איינטס צריכה לזכות בכרטיס לוויילד קארד: 2 מקומות פנויים, לצד המטס וסיינט לואיס (סילקתי את מיאמי ופיטסבורג – רחוקות מדי), וכולן ראש בראש מוחלט. 66%.
    ואז לנצח במשחק הווילד-קארד היחיד את אחת מהשתיים הנ"ל – זו הטלת מטבע טהורה, 50%.
    ואז לנצח את הקבוצה הכי טובה בכל ה-mlb, עם יתרון ביתיות כמובן, שיקאגו קאבס בדרך לשבירת הקללה ההיסטורית – אהיה לארג' בגלל בומגרנר, ואתן לג'איינטס 40%.
    ובינתיים הדוג'רז יצטרכו מהצד שלהם בבראקט לנצח את הנשיונלז מוושינגטון, הקבוצה השניה בטיבה בנשיונל ליג בעונה מעולה, ששוב תיהנה מיתרון ביתיות – נניח 45%.

    מחשב…

    6 אחוז. זה הסיכוי לדרבי הגדול של קליפורניה בגמר הנשיונל ליג. קליפורניה דרימינג!

    1. ואם אני מפשט את כל הנשיונל ליג, אז בסדרת הגמר שלה (נכון להרגע!) ייפגשו:

      מצד אחד, שיקאגו קאבס (60%), או ניו יורק מטס/ סיינט לואיס קרדינלס/ סן פרנסיסקו ג'איינטס (13% לכל אחת).
      מצד שני, וושינגטון נשיונלז (55%) או לוס אנג'לס דוג'רז (45%).

      ובאמריקן ליג? שום מושג. פי אלף יותר מסובך ומרתק.

  3. תודה על המעורב. הטקס הולך להיות מטורף, גם הנאום של יאו יהיה מעניין ובעיקר אלו של אייברסון ושאק, אולי השניים הכי בולטים בליגה מבחינת באזז (ויסלח לי דאנקן) מ-1999 עד 2006 בערך.

    מבחינת כישרון, זאת אחת הכיתות HOF הכי מוכשרות שראיתי יחד עם 2020 (קובי ודאנקן, כמעט בטוח) ו-2009 (ג'ורדן, סטוקטון, רובינסון)

  4. אתייחס רק לסעיף 5 .
    הווריורס לא ינצחו 74 , וגם לא 70 , כי הם יתנו יותר מנוחה לשחקני המפתח ויכניסו בעונה הרגילהה לעניינים את השחקנים החדשים ברוסטר . הם ינצחו מספיק כדי לסיים ראשונים במערב , וכנראה גם בכל הליגה. אני מהמר אי שם בין 64 ל-67 .
    באשר לשאר , השנאה שלך לווריורס , שמתחילה להשתוות לזו כלפי הלייקרס , מעבירה אותך על דעתך , ואתה ממשיך לקשקש מדימיונך הפורה . ורז'או ופאצוליה לא שיחקו בריו – הראשון בגלל בעיות גב , השני כי הנבחרת שלו לא השתתפה.
    האימרה שלך "ראיתי את הבלוף שנקרא דריימונד גרין " מביישת אותך . ששבסקי בחר לא להשתמש בגרין בגלל שהוא העדיף את הסגנון המסורתי של סנטר גבוה ודומיננטי כשלצידו קלעים דומיננטיים . גרין כמעט ולא שותף . הוא מס' 4 הטוב ב- NBA כיום , והוא יראה את זה גם השנה .

    1. הייט אתה צריך להבין את הכוונה של מנחם. הוא מחפש קבוצה לרדת עליה. תמיד הפייבוריט יבוא מהמערב, עדיף לייקרס. אם לא הלייקרס אז המובילה התורנית במערב. אפילו את יוסטון ודאלאס בגדולתן הוא לא אהב for gods sake, אז את ג"ס?

  5. אם מנחם שונא את הוורירוז כמו הלייקרס – קבל את זה כמחמאה!

    ומספר 4 הטוב בליגה, בעולם, הוא אנתוני דיוויס.

    1. אם אתה מסתכל על מס' 4 טהור – אתה כנראה צודק . אני מתכוון לוורסטיליות של גרין – להחליף עמדה ל-5 ולתפקד בה מצויין למרות גובהו .

  6. התגעגעתי למעורב.
    אני לא מכיר הרבה מהחברה הפחות מוכרים המוצגים בהיכל, מישהו יודע מי הם?
    יאו אולי אחד הפספוסים הגדולים של.שנות ה-2000. אם לא הפציעה הארורה באמת היה יכול לתת אימפקט רציני בליגה. כזה שילוב בין גובה, כוח וקואורדינציה לא זוכר שראיתי.
    מחכה כבר לראות את מילווקי של השנה, אבל לא מסכים עם הקהל לגבי הביקורות על קיד. הוא נראה אולי קצת שמרן ומתמקד בהגנה אבל ההסטה של ג'יאניס לרכז נעשתה בדיוק בזמן והוא ידע לזרום עם זה. הוא גם עשה נכון שהאט את המשחק ומקווה שזה להקנות יסודות הגנתיים שהיו חסרים, לקחת שנה כשנת לימודים והשנה יגביר מעט את הטמפו.

    1. כואב להיזכר ביאו..
      אם לא היו כל הפציעות, והיה זוכה לשחק יותר עונות תחת אדלמן, אני בטוח שיאו היה משאיר חותם רציני יותר בליגה, וגם סוחב את יוסטון ליותר מסיבוב שני בפלייאוף.
      אבל גם התקופה הקצרה יחסית בה שיחק הייתה נפלאה, ומי שראה אותו יודע שהוא לא היה רק ״גבוה״, אלא באמת סנטר מוכשר.

  7. אין הגיון בטרייד לאב-הייוורד, אלא אם כן לברון זז עמדה ומשחק ב-4, ואז זה קיירי-ג'ייאר-הייוורד-לברון-טריסטן. בפירוש פחות טוב מההרכב הקיים. אם בכלל אני עושה טרייד אז זה רק על קאזינס, או החלפה מול בלייק גריפין. לא פחות מזה.

    מבחינת יוטה זה עוד פחות הגיוני. גורדון הייוורד הוא הסנטר-פיס שלהם. בנוסף, הם מסודרים יופי בפרונט קורט, עם דריק פייבורז, ליילז, ועכשיו נוסף בוריס דיאו, ומאחור האטריה הצרפתית גובר.

    בכלל קבוצה נהדרת הולכת להיות השנה למורמונים – עם ג'ורג' היל ודנטה אקסום בפוינט, ברקס ורודני הוד, ואיסו-ג'ו על הפרימטר – הרכב עמוק ומאוזן. מסמן אותם בוודאות לפלייאוף, אפילו סיבוב 2.

  8. לדעתי יאו מינד לא שווה היכל תהילה
    זה מתחיל לעלות לי על העצבים זילות ההיכל , או שיש סטנדרטים מסיומים או שמכניסים שחקנים כמו מינג
    גם בשיאו הוא לא חומר של HOF

    1. אתה צודק ב-100%!

      אני "קצת" משוחד, אבל איך לעזאזל, יאו בהיכל וKJ לא?

      מה משותף ל- מג'יק ג'ונסון, אוסקר רוברטסון, ואייזה תומאס?
      כולם ב-HOF . הם גם שחקני העבר היחידים עם יותר מעונה אחת של 20 נקודות, 10 אסיסטים למשחק.
      אופס, בעצם גם ל-KJ יש יותר מעונה אחת שכזו (יש לו 3)
      מביו השחקנים הפעילים, היחידים עם 20 נק', 10 אס', בעונה הם כריס פול (2) וראסל ווסטברוק (1)

      1. מסכים שאם יאו לא היה סיני, הוא לא היה בהיכל. אבל הוא קידם את הכדורסל בסין בצורה מטורפת ועל זה נכנס, לא על כישורי הכדורסל בלבד.

        קווין ג'ונסון, מו צ'יקס, שון קמפ, מרק פרייס, כריס וובר וסידני מונקריף לא נכנסו וצריכים להכנס.

        1. עם כל הכבוד לסיד דה סקוויד, לא בטוח שמונקריף חומר להיכל.
          אפילו אם פעם כתבתי שכן…
          מצד שני, הוא גרם למאות מיליוני מילווקים להיצמד למרקע אז אולי בכל זאת

          1. פעמיים שחקן ההגנה של העונה (ולך תדע, אולי היה זוכה ביותר אם הפרס היה מחולק גם ב-1981 ו-1982), חמישיית ליגה ראשונה פעם אחת, 3 גמרי מזרח בתקופה שבה הוא היה בית משוגעים ו-7 עונות של 50 ניצחונות לפחות (יחד עם 2 של 49).

            למה לא חומר ל-HOF?

          2. מאד גבולי. הוא כנראה לא היה זוכה ביותר פרסי שחקן ההגנה כי לא היה בקבוצת ההגנה הראשונה (למרות שבאופן אבסורדי כבר היו דברים מעולם).
            בתכלס מבחינה אישית אנחנו מדברים רק על 5 עונות טובות ולכן יהיה לו מאד קשה להיכנס להיכל. אני חושב שהוא לא ייכנס אף פעם.

          3. רועי מהרשימה שלך לדעתי וובר בודאות ייכנס גם פרייס סביר וגם קמפ בסופו של דבר (למרות שהוא גבולי). צ'יקס היה טוב אבל לא מספיק כדי להיכנס.

          4. צ'יקס הכי גבולי מכולם, יכול להיות שיכנס באיזה איחור של 20-30 שנה. מבין אלו שיכולים להכנס שנה הבאה, יחד עם כל אלה, יש את בן וואלאס, טי-מאק, ג'ק סיקמה, הוראס גרנט, ביל למבייר ומייק ביבי.

            מהרשימה הזאת הייתי מכניס רק את שני הסנטרים מהפיסטונס ואולי מקגריידי.

  9. לגבי שאקיל אז זה לא כל כך שטויות.אמנם הוא מדבר על דריבלים וכאלה אבל שאקיל בהחלט נתן את ההרגשה שהוא לא נותן את ה100% ולדעתי כמו ה3 שנים הסופר דומיננטיות שלו בלייקרס,במידה והוא היה נותן 100% אז הוא יכל לשלוט ככה לפחות לעשור

    1. מסכים לגמריי
      גם קובי בתור אחד עם מוסר אימונים מהגבוה בתולדות המשחק תמיד העביר ביקורות על שאקיל
      שאק היה כל כך מוכשר שהאימונים היו מטרד עבורו
      אם הייתה לו גישה אחרת + הכשרון העצום והדומיננטיות לא מן הנמנע שהיו לו עוד כמה טבעות

      1. שאקיל בתחילת העשור הראשון שלח המאה ה-21 היה אחד השחקנים הדומיננטיים ששיחקו כדורסל.
        הכוח ההתקפי הדומיננטי ביותר בעמדת הסנטר מאז ווילט.

        וגם לי אין ספק שאם הוא היה רוצה, ומשקיע, היו לו עוד טבעות.
        אבל אז הוא לא היה שאקיל.

        אני לא לא מאוהבי קובי הגדולים שבנמצא,
        אבל אני חושב שאסור לזלזל באחת התכונות החשובות שיש לשחקן כדורסל, ה-"דרייב".
        בגלל שיש/היו מעט שחקנים עם יותר דרייב מקובי.
        וזה ששאקיל אומר "אם רק הייתי משקיע", זה סוג בזלזול בשחקנים שידעו לתת את ה-100%, השחקנים עם ה-"דרייב".
        (לדעתי, זה לא שונה מאמירה היפותטית של בארקלי "אם רק היו לי עוד 10 סנטימטר…")

        1. אתה נכנע לתרגום קלוקל.
          שאק אמר שלא נתנו לו את הצ'אנס להציג יותר מ-30% מהכישורים שלו מכיוון שהוא היה חייב להתמקד בלהיות דומיננטי בפנים.

          1. שאק קשקשן
            הוא קיבל והיה בבמה המרכזית תמיד , אף אחד לא מנע ממנו דבר
            הוא עדין יזכר כאחד השחקנים הכי מהנים על ומחוץ למגרש
            אם הוא היה מקפיד לשמור על משקל ולהתאמן בטירוף הוא אולי היה יותר דומיננטי ממה שהוא היה גם ככה
            לדעתי תקופת הדומיננטיות שלו הייתה קצרה באופן יחסי אבל בלתי נשכחת

          2. א. נכון, הוא תמיד היה קשקשן.
            ב. הוא לא מדבר על זה שלא נתנו לו במה אלא שההדומיננטיות שלו כשחקן פנים מנעה ממנו להראות את היכולות האחרות שלו בכדרור ובהתגברות על השומר פנים אל פנים לדוגמא.

  10. מילווקי צריכה להעיף לכל הרוחות את הנגר מייקל קארטר וויליאמס, הם צריכים פוינט גארד שיודע לשמור וקטעי שלשות מוצלח, מתיו דלבדובה הוא פתרון לא רע לצרכים האלה אבל הוא לא אמור להיות אופציה א', מייקל קארטר וויליאמס פלוס גרג מונרו מהווים אחלה חבילה בשביל שחקן שנסגור למילווקי את הפינה

  11. מכניסים סוףסוף את אייברסון משוש חיי !!!! ייייההההייייייי

    תודה על המעורב
    וגם אני אשמח, אולי בפוסט נפרד, סקירה קצרה על אלו שנכנסים להיכל התהילה כי גם אני לא יודע ני חלק מהם.

  12. מנחם, המטס עם לו"ז הרבה יותר נוח ובכושר מצוין!

    מקווה שיישארו בריאים ואז יש סיכוי טוב שיעלו בווילד קארד.

  13. ואותי תפשה התמונה המדהימה של תחרות האגרוף וכמות הקהל המטורפת. רק לחשוב ש95% מהקהל בקושי יכלו לראות משהו מהתחרות, רק לחוש את האווירה המדהימה שהיתה שם באצטדיון

  14. לגבי ההערה שמינג הסתדר טוב בחברה הקפיטליסטית.
    כל אחד שירוויח מליוני דולרים כל שנה , יסתדר מצוין.מה החכמה הגדולה.
    זו מהות השיטה לתת חיים נפלאים ל 2% מהאוכלוסיה. השאר שיהרגו אחד את השני.

  15. מעניין אם לאב יועבר, והיוורד יכול לספק קלעי משלוש שיכניס ללברון כדורים פנימה. בשלב הזה בקריירה לברון צריך לשחק 4, הרבה יותר מתאים לו. הוא ימשיך לשחק בפרימיטר וישאב ריבאונדים בשני צידי המגרש.

  16. בקיצור, האוהדים של מילווקי רוצים שכונה. שכל אחד ייקח כדור ויעשה מה שהוא רוצה.

    לגבי הטרייד שבטח לא יקרה אבל היה יכול להיות מעניין מבחינת הקאבס- חמישייה של tt לברון הייורד ג'יי אר וקיירי יכולה לעמוד יפה מול קרי קליי איגי דוראנט וגרין.
    מבחינת יוטה טרייד כזה אומר גם טרייד על דרק פייבורס, מה שכנראה לא יקרה, זה לקחת את 2 השחקנים הכי טובים שלהם ולשנות את כל הקבוצה

  17. אמ:לק לדירוג של גרג אנת'וני:

    5) באטום
    4) וויד
    3) דרוזן
    2) קליי תומפסון
    1) ג'יימס הארדן

    הדירוג שלי: (שמתבסס על שילוב הגנה והתקפה)

    5) דרוזן – שחקן שמחשק בסגנון ישן של חדירות והרבה מיד-ריינג', אבל מצליח לקלוע ביעילות יחסית.

    4) סי-ג'יי מקולום – סקורר נהדר שיודע גם לנהל משחק לפעמים, קולע משלוש ביעילות וזה דבר חשוב מאוד בכדורסל של היום.

    3) ג'ימי באטלר – התלבטתי אם להכניס אותו במקום השני כי אין ספק שהוא השומר הטוב ביותר מבין השוטינג גארדס, אבל אני חושב שהשחקנים הבאים טובים יותר.

    2) ג'יימס הארדן – נכון הארדן לא ראשון אצלי אבל רק בגלל מי שלפניו. הוא מנהל משחק מצוין וסקורר יעיל מאוד שמגיע הרבה פעמים לעונשין וקולע משם באחוזים גבוהים. אולי הוא לא שומר כל-כך רע כמו שמציגים אותו אבל אין ספק שהוא שייך לעלית של הליגה בצד הזה של המגרש.

    1) קליי תומפסון – ראשון בפער. ואני אסביר – בהרבה משחקים של גולדן סטייט שיצא לי לראות השנה קליי היה השחקן היציב ביותר שסיפק נקודות באופן קבוע ובדרכים מגוונות. בהמשך המשחק הגיעה בשלב כלשהו ההתפוצצות של קרי, אבל עד אז תומפסון היה האיש שהוביל את הווריורס. הוא קלעי שלשות אדיר אבל יודע גם ללכת לבפנים ולשים נקדות בחדירות, במהלכי פייד-אוואיי ובהליכה אל הקו. בדירוג שמשלב הגנה והתקפה, הוא השוטינג גארד הטוב בליגה, כי הוא שומר מצוין ומתקיף מצוין ויציב. עד הפלייאוף האחרון לא הייתי בטוח אבל אחרי הפלייאוף האחרון שבמהלכו הוא היה השחקן הטוב של גולדן סטייט (נכון, קרי וגרין התפוצצו מדי פעם אבל קליי היה יציב וכמעט לא היה לו משחקי נפל) וקלע 24.3 נקודות למשחק עם 42% משלוש, הבנתי שהוא השוטינג הטוב ביותר. תאמרו – כי ההגנות נותנות תשומת לב לקרי וגרין אז תומפסון מקבל מבטים פנויים ושומרים חלשים. אני אענה לכם שאם תומפסון מזהה שההגנה לא מתרכזת בו הוא הולך להעניש אותם ולגרום לכך שיבינו שחייבים לשמור עליו חזק:
    https://www.youtube.com/watch?v=09AqpNPiZ8g

    וגם כשקרי לא משחק וההגנה מתרכזת בו הוא יודע להפציץ:
    https://www.youtube.com/watch?v=usRy2r-JH2g

  18. אמ:לק לדירוג של גרג אנת'וני:
    5) באטום
    4) וויד
    3) דרוזן
    2) קליי תומפסון
    1) ג'יימס הארדן
    הדירוג שלי: (שמתבסס על שילוב הגנה והתקפה)
    5) דרוזן – שחקן שמחשק בסגנון ישן של חדירות והרבה מיד-ריינג', אבל מצליח לקלוע ביעילות יחסית.
    4) סי-ג'יי מקולום – סקורר נהדר שיודע גם לנהל משחק לפעמים, קולע משלוש ביעילות וזה דבר חשוב מאוד בכדורסל של היום.
    3) ג'ימי באטלר – התלבטתי אם להכניס אותו במקום השני כי אין ספק שהוא השומר הטוב ביותר מבין השוטינג גארדס, אבל אני חושב שהשחקנים הבאים טובים יותר.
    2) ג'יימס הארדן – נכון הארדן לא ראשון אצלי אבל רק בגלל מי שלפניו. הוא מנהל משחק מצוין וסקורר יעיל מאוד שמגיע הרבה פעמים לעונשין וקולע משם באחוזים גבוהים. אולי הוא לא שומר כל-כך רע כמו שמציגים אותו אבל אין ספק שהוא שייך לעלית של הליגה בצד הזה של המגרש.
    1) קליי תומפסון – ראשון בפער. ואני אסביר – בהרבה משחקים של גולדן סטייט שיצא לי לראות השנה קליי היה השחקן היציב ביותר שסיפק נקודות באופן קבוע ובדרכים מגוונות. בהמשך המשחק הגיעה בשלב כלשהו ההתפוצצות של קרי, אבל עד אז תומפסון היה האיש שהוביל את הווריורס. הוא קלעי שלשות אדיר אבל יודע גם ללכת לבפנים ולשים נקדות בחדירות, במהלכי פייד-אוואיי ובהליכה אל הקו. בדירוג שמשלב הגנה והתקפה, הוא השוטינג גארד הטוב בליגה, כי הוא שומר מצוין ומתקיף מצוין ויציב. עד הפלייאוף האחרון לא הייתי בטוח אבל אחרי הפלייאוף האחרון שבמהלכו הוא היה השחקן הטוב של גולדן סטייט (נכון, קרי וגרין התפוצצו מדי פעם אבל קליי היה יציב וכמעט לא היה לו משחקי נפל) וקלע 24.3 נקודות למשחק עם 42% משלוש, הבנתי שהוא השוטינג הטוב ביותר. תאמרו – כי ההגנות נותנות תשומת לב לקרי וגרין אז תומפסון מקבל מבטים פנויים ושומרים חלשים. אני אענה לכם שאם תומפסון מזהה שההגנה לא מתרכזת בו הוא הולך להעניש אותם ולגרום לכך שיבינו שחייבים לשמור עליו חזק:
    https://www.youtube.com/watch?v=09AqpNPiZ8g

    1. מסכים בהחלט . קליי נתן בפלייאוף השנה הצגות גדולות , כשהגדולה מכולם היתה במשחק 6 המדהים מול OKC בחוץ שנכנס לפנתיאון , ושבסיומו השתחווה הבעלים ג'ו לייקוב לקליי בחדר ההלבשה .

      קליי שומר מצויין , ושחקן שלם הרבה יותר מהארדן שהוא One trick pony

      1. קרי הרבה יותר one trick pony מהארדן.

        אחוז הזריקות של קרי שבאו משלשות: 55.4%. המקום אחריו שממנו באו הכי הרבה זריקות הוא 0 עד 2 פיט מתחת לסל, 22.5%. כל השאר, במצטבר, זה 22.1%.

        אחוז הזריקות של הארדן שבאו מהמקום שממנו הוא זורק הכי הרבה: שלשות, 40.6%. אחוז הזריקות מהמקום השני שממנו זרק הכי הרבה (0-2 פיט), 24.6%. כל השאר, במצטבר, 34.8%.

        אני לא אומר שקרי לא צריך לזרוק שלשות, ברור שהוא צריך כי הוא שוטר ענק, אבל אי אפשר לקרוא להארדן וואן טריק פוני.

        1. ואם משווים אותו לקליי: 46.9% זריקות מהשלוש, 18.2% בלואו פוסט (0-2 פיט). ביחד כל השאר עם 34.9%, צמוד צמוד להארדן.

          אבל יש עוד נתון חשוב: 72.5% מהזריקות של קליי ל-2 ו-92% ל-3 באו ממסירות. אצל הארדן זה 18.1% מה-2 ו-52% מה-3.

          קליי שחקן התקפה טוב מאוד אבל בעיקר בגלל שהוא קאץ' אנד שוטר מדהים. הוא לא שחקן התקפה יותר שלם מהארדן, נהפוך הוא.

          אפשר להביא משחקים פה ושם שקליי התפוצץ (הוא קילר מטורף וכנראה השחקן האהוב עליי מג"ס), אבל משחק כזה או אחר שקרי מסריח לא משתווה לעונות שלמות של 26.8 ו-27.4 נק' למשחק כשכל ההגנה מתמקדת בך.

  19. עוד כמה הזדמנויות יש ל-KJ למשל, אם בכלל? הוא כבר היה פיינליסט כמה פעמים…
    בכל מקרה אין ספק שהבחירה של יאו מסריחה. אם רוצים לדבר על פיתוח כדורסל בסין, שייבחר בקטגוריה אחרת, לא על חשבון שחקנים…

  20. אולי נרים כאן אתר מיוחד לדחיפתו של KJ ל HOF? נריץ את זה בפייסבוק, טוויטר (יש עוד משהו, לא?). אני מוכן לכתוב מיילים אפילו.
    אני לא יכול לחזות בגיא בסבלו, חייבים לעשות משהו שיקל עליו

    1. זה בסדר?
      ככה לגשת לפולני שיושב בפינה, בחושך, ומקטר לעצמו (אבל מספיק בקול שכולם ישמעו…),
      ולהדליק לו את האור?!?!

  21. מינג בגדולתו היה טוב משאק
    העניין שגדולתו נמשכה 10-20 משחקים בעונה

    לגבי שאק, לא 30%, אבל הוא צודק בעיקרון.
    הוא זלזל בגוף שלו באופן מחפיר, ולא ניצל את הפוטנציאל שלו לאורך השנים (נגיד אם נשווה לטימי).

    אם רק היה משקיע בלתחזק את עצמו כמו בשטויות שהוא עשה, היו מדברים על 6 טבעות – פחות זאת של 2002

    1. נו באמת. שאק בשיא שלו (של 10-20 משחקים, כל משחקים שתבחר) עדיף על יאו. גם כי ה-10-20 משחקים של שאק באו בסמוך לגמר ושל יאו בעונה הסדירה

  22. HOFרים שיכנסו להיכל:

    שאקיל אוניל – 3 פעמים MVP גמר, פעם אחת MVP ואחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. 4 אליפויות NBA.

    אלן אייברסון – MVP פעם אחת, אחד השחקנים הצבעוניים בהיסטוריה ומטובי הגארדים החודרים ששיחקו בליגה.

    יאו מינג – אול-סטאר לשעבר, גדול השחקנים האסייאתים בהיסטוריה, היה חלק מקבוצה שניצחה 22 פעם ברצף.

    ג'רי ריינדסדורף – הבעלים של שיקגו בולס, לקח עם הקבוצה 6 אליפויות בשנות ה-90' (יחד עם מייקל ג'ורדן, סקוטי פיפן ופיל ג'קסון).

    דרל גטרסון – שופט NBA במשך 27 שנה והמפקח על השופטים במשך 17, נפטר ב-2008.

    טום איזו – מאמן מכללת מישיגן סטייט מאז 1995, אלוף המכללות פעם אחת והגיע ל-7 פיינל פורים. בין היתר אימן את זאק רנדולף ודריימונד גרין.

    זלמו ביטי – שחקן אטלנטה והלייקרס לשעבר שהגיע לשיא ב-ABA עם יוטה סטארס. אלוף ו-MVP פלייאוף (מקביל ל-MVP גמר) ב-1971, פעמיים אול-סטאר ב-NBA. נפטר ב-2013.

    שריל שוופס – אחת מכדורסלניות הנשים הגדולות בהיסטוריה. 4 אליפויות וו.אנ.בי.איי, 5 פעמים חמישייה ראשונה, 3 פעמים MVP ו-3 פעמים שחקנית ההגנה של העונה. בעונה אחת (2000) זכתה במלכת הסלים, חמישייה ראשונה, MVP, שחקנית ההגנה ואליפות.

    ג'ון מקלנדון – הוכנס להיכל ב-1979 כ"תורם", הפעם הוכנס שוב כמאמן. אימן מכללות בשנות ה-50 ואת דנבר כשהיו ב-ABA, איתם נכשל. נפטר ב-1999.

    קאמברלנד פוזי – כוכב כדורסל מתחילת המאה ששיחק במכללת פיטסבורג וזכה 4 פעמים בתחרות עם השם המאוד מאוד גזעני "אליפות העולם בכדורסל לאנשים צבעוניים". נבחר להיכל התהילה של הבייסבול ב-2006 אחרי 31 שנה כשחקן בקבוצה בפנסילבניה (1911-1946). נפטר ב-1946.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט