פינת הגולש הצעיר: קריאת קרב שקטה (אורי בן עמי בן 14 מפ"ת)

(לראשונה, ללא המנהיג השקט טים דאנקן)

הספארס, כרגיל, עם קריאת קרב שקטה

הספרס בקיץ האחרון היו מעורבים בשקט (כדרכם) בכמה מהלכים מעניינים מאוד, חלקם הסתיימו בסופו של דבר בחתימה בטקסס, אך היו כמה מהלכים מאכזבים עבור האוהדים והקבוצה מסן אנטוניו. אנסה לנתח לכם את הקיץ שעבר על הספרס ואעלה השערה על מיקומם במערב בסוף העונה, אשער על כמה רחוק יגיעו בפלייאוף, ואנסה לקלוע מה יהיה מאזנם בסוף העונה הסדירה. מקווה שתהנו, בואו נתחיל!

בקיץ האחרון הספרס איבדו כמות לא קטנה של שחקנים שתרמו רבות להצלחה בשנה שעברה ובשנים האחרונות, תחילה נעשה קצת סדר בדברים.

*סגל מורחב-ייתכן כי כמה מהשחקנים ייחתכו*

סגל שנשאר מהשנה שעברה: קוואי לאונרד, למרקוס אולדריג׳, קייל אנדרסון, מאט בונר, מאנו ג׳ינובילי, דני גרין, קווין מרטין, פאטריק מילס, טוני פארקר, ג׳ונתן סימונס

הגיעו: פאו גאסול, ריאן ארצ׳ידיאקונו, דייויס ברטאנס, דוויין דדמון, ברין פורבס, פטריסיו גארינו, ליביו ג׳ין- צ׳ארלס, דייויד לי, דז׳ונטה מארי

עזבו: טים דאנקן (פרש), בוריס דיאו (יוטה), דייויד ווסט (ג״ס), בובאן מריאנוביץ׳ (דטרויט), רז׳ואל באטלר וריי מקולום נחתכו באמצע העונה שעברה.

עדיין חופשי: אנדרה מילר.

 

ועכשיו לעניינינו.

נתחיל מהשחקנים שעזבו את עיר האלאמו. כמובן שהפרידה שעוררה הכי הרבה הדים בליגה היא הפרישה של אחד השחקנים הגדולים אי פעם לדעת רבים, טים דאנקן, שהוביל את הספרס ב- 19 העונות האחרונות. השחקן הותיק שזכה פעמיים בתואר ה- MVP שינה לגמרי את הספרס מאז שנבחר ראשון בדראפט 1997. הם הפכו מאז כבין לילה מקבוצה שדשדשה בין התחתית לאמצע טבלת המערב לקבוצה שמאיימת על האליפות כמעט כל שנה בהמשכיות מדהימה, ומשיגה מעל ל- 50 ניצחונות בכל העונות שבהן טים דאנקן שיחק. אין ספק שהפרידה העצובה מטים דאנקן ששימש גם כסוג של מנהיג רוחני ומורה (שגם עליה כתבתי: (http://www.hoops.co.il/?p=71469 ),  תשפיע לא במעט על הארגון שנשען על הפאוור פורוורד בשנים האחרונות. עוד עזיבות חשובות הן העזיבות של בוריס דיאו ודייויד ווסט שהיוו מרכיב משמעותית מהעומק של הספרס והיו חלק בלתי נפרד מההצלחה של הקבוצה כשבוריס דיאו אפילו זכה באליפות איתה. ואם המכה במצבת הגבוהים לא הספיקה, גם הענק הסרבי בובאן מריאנוביץ׳ עזב הקיץ. אין ספק שמצבת הגבוהים של הספרס ספגה פגיעה קשה מאוד בקיץ האחרון.

(היו ימים…)

ועכשיו לאלה שעשו את הכיוון ההפוך ונחתו בטקסס. נתחיל, איך אפשר שלא, עם ההחתמות השוליות של השחקנים הפחות מוכרים, דבר שמזוהה מאוד עם הספרס בשנים האחרונות. ריאן ארצ׳ידיאקונו, דייויס ברטאנס ופטריסיו גארינו הם שמות שאני מניח שהרוב הגדול כאן לא באמת מכיר. דיוויס ברטאנס (פורוורד, בן 23, 2.08 מ׳) עשה קמפיין מוצלח מאוד ביורוליג בעונה החולפת עם קאחה לבוראל הספרדית (ביצועיו: https://m.youtube.com/watch?v=i48J1JShdQQ).  ממבט חטוף על ארצ׳ידיאקונו ניתן לראות שחקן מכללות מוכשר בן 22 בעמדת הרכז (1.91 מ׳) שלא נבחר בדראפט האחרון, שזכה עם וילאנובה בNCAA, וזכה בתואר NCAA Basketball Tournament Most Outstanding Player, המקביל (בערך) לתואר ה- MVP של הפיינל פור בטורניר המכללות, עם 11.1 נקודות ו3.7 אסיסטים למשחק ב- 144 משחקים בכל ארבע עונותיו כשחקן קולג׳, אין ספק שהוא יהווה תוספת מעניינת לסגל של הספרס.

פטריסיו גארינו (בן 23, 1.98 מ׳), הגארד-פורוורד הארגנטינאי שלא נבחר גם הוא בדראפט אשתקד, העמיד בקולג׳ גם הוא ממוצעים מרשימים מאוד של 12 נקודות ו- 4.3 ריבאונדים למשך 129 משחקים. שלושת ההחתמות הללו הן לא החתמות גדולות, אך הן בהחלט יכולות להוות חלק משמעותי מהספסל של הספרס ויכולות להתברר כמחטפים שישתלמו לקבוצה.

ועכשיו להחתמות ובחירות שכן קיבלו במה די גדולה בתקשורת. נתחיל מההחתמה הפחות מתוקשרת: דוויין דדמון (סנטר בן 27, 2.13 מ׳). עם ממוצעי קריירה של 3.8 נק׳, 4.4 ריב׳ ו- 0.8 חסימות למשחק, המהלך הצפוי הוא שדוויין יהיה חלק מהרוטציה הרחבה של הספרס, אך לא יותר מזה.

הבחירה ה- 29 בדראפט האחרון הייתה שייכת לספרס, ושוב הניגון חזר, הספרס בחרו את גניבת הדראפט לדעת רבים וטובים ויצאו מרוצים מאוד. דז׳ונטה מארי הוא שחקן מאוד מגוון, אתלט לא רע עם קליעה טובה וראיית משחק שראויה לציון. שחקן מאותו סוג של קייל אנדרסון. לפי הציפיות ממנו, הוא אמור להוות את החלק הצעיר בקבוצה ולהתפתח לשחקן חמישייה.

ועכשיו להחתמה הכי ידועה, פאו גאסול. הפורוורד/סנטר הספרדי שהגיע משיקאגו מוכר לכולם, שחקן שאפילו בגילו ממשיך להיות אחד השחקנים הדומיננטים בליגה, וגם בגילו המבוגר יחסית, הוא מגיע על משבצת של שחקן שפרש ומבוגר יותר ממנו בארבע שנים. אם הכל יילך חלק, פאו אמור להיות יותר טוב ממה שטימי היה בעונה שעברה ויוכל לעזור לספרס להמשיך להיות בצמרת הליגה גם העונה.

(ללא מס' 21 זה נראה כל כך אחרת…)

על הסגל של הספרס שנשאר מהשנה שעברה אין הרבה מה להגיד. קוואי לאונרד ולמרקוס אולדריג׳ אמורים להיות המובילים של הקבוצה יחד עם טוני פארקר ופאו גאסול. פאטי מילס, מאנו ג׳ינובילי (כנראה בעונתו האחרונה), קייל אנדרסון וג׳ונתן סימונס יאיישו את החמישייה השנייה, בנוסף לשאר השחקנים ברוטציה עליהם כתבתי לפני כן. שניים מהשחקנים שאני כן אשמח להרחיב עליהם הם קווין מרטין ודני גרין, ובהמשך ארחיב גם על קוואי את למרקוס.

קווין מרטין הוא שחקן ותיק ומוכר שהידרדר משמעותית בעונה שעברה. השוטינג גארד בן ה- 33, שהעמיד בכל הקריירה שלו ממוצע של 17.4 נקודות למשחק, כמעט 44% מהשדה ו- 38% מהשלוש, ירד משמעותית במספרים וקבע ממוצעים של 6.2 נקודות, 35% מהשדה ו33% מהשלוש. עתידו בקבוצה לא בטוח ולא ברור אם ייחתך או יישאר בקצה הספסל.

ועכשיו לעוד שחקן שחווה ירידה משמעותית: דני גרין.

דני גרין הוא שוטינג גארד/סמול פורוורד בן 29. הוא פותח בסן אנטוניו תקופה ארוכה ואיכזב מאוד בעונה האחרונה. שחקן של 40% מהשלוש בקריירה, ירד ל33%. זו ירידה אדירה, ואסור לשחקן שפותח בחמישייה שזה יקרה. גרין נמצא בספרס בשביל לקלוע את השלשות החשובות כשצריך, ולסיים מהלכי מסירות מדהימים בשלוש נקודות קלות, אך זה לא מה שהוא הביא בעונה האחרונה. דני גרין צריך להוכיח שהוא עדיין השחקן שהיה בעונות 2014 ו- 2015, אחרת המשך דרכו בקבוצה יוטל בספק.

ובמעבר חד מהמאכזבים למצטיינים: קוואי לאונרד ולמרקוס אולדריג׳. שני השחקנים שהיו מעולים ועלו על כל הציפיות מהם בעונה שעברה, מיועדים להוביל את הקבוצה בעונות הקרובות. שני השחקנים השקטים והצנועים באופיים יקבלו על עצמם אחריות גדולה, שהראו כבר שיוכלו לשאת אותה עם עוד קצת עבודה. קוואי עדיין מתפתח ואמור להגיע לשיאו רק בעוד שנתיים-שלוש, בעוד אולדריג׳ בעיצומה של תקופת השיא שלו בקריירה.

הקיץ הזה לא הסתיים עם כל ההחתמות שהספרס רצו לבצע, קונלי קיבל ערימות כסף ונשאר בממפיס לאחר שמועות על מו״מ מתקדם, דוראנט החליט בסוף לחתום בגולדן סטייט, אך בסיכומו של דבר, הקיץ בהחלט היה מוצלח מבחינת הסגל של הספרס.

ההימור שלי הוא שהספרס יסיימו שניים רק לגולדן סטייט בקרב על ראשות המערב עם מאזן של 65-17, ויגיעו לפחות לגמר המערב שאליו כשלו להגיע בפלייאוף האחרון. מה שבטוח, הספרס ימשיכו להראות שגם אחרי עידן טים דאנקן, הם עדיין קבוצה שיכולה לאיים על האליפות.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

    1. היו רשומים עדיין בסגל הקבוצה באתר של הNBA, גם אני שמעתי על עזיבתם אבל הם עוד היו רשומים, אז החלטתי כן להוסיף אותם למען הסר ספק.

  1. גאסול שחקן נהדר, ותוספת מעולה לכל קבוצה.
    אני רק תוהה אם השנה זו השנה של ההתפרקות שלו?
    יש לו קילומטראז מטורף, וכל שנה בקיץ, הוא לא נח – הוא משחק בנבחרת הספרדית.
    בדרך כלל הייתי כותב על כל שחקן שמצטרף לספרס, שהוא הגיע למקום בו יש רוטציה ואימון, שיאפשרו לו לשחק את כמות הדקות האופטימלית עבורו.
    אבל השנה, יש לספרס חור רציני בעמדת הסנטר, וקשה לי לראות איך הם מצליחים להמנע מלשחוק את גאסול.

    1. דווקא בגלל שמדובר בסן אנטוניו הוא פשוט לא ישחק את אותה כמות הדקות ולא את אותה כמות המשחקים.

    1. דייויד לי גם הוא אכן תוספת מעניינת, אבל הוא שחקן מוכר יחסית לכמה שחקנים שהרחבתי עליהם, ולכן החלטתי שלא לכתוב עליו.

  2. תודה רבה על הפוסט המעניין

    65-17 זה אופטימי מאוד . לי זו תיהיה הפתעה אם יעקפו את ה60.
    יש להם בעיה מאוד קשה בעמדת הרכז פרקר לא מה שהיה . גרין נעלם ומאמין שלנארד יקבל עוד יותר קרדיט בצד של ההתקפה השנה.
    בקיצור אם זו היתה קבוצה אחרת הייתי חוזה נפילה יותר גדולה , אבל זו לא.
    הם יסיימו בין מקום 2 ל3 , לא אמורים לדגדג את גולדן סטייט.

    1. עם אותן בעיות בדיוק הם ניצחו 67 בעונה שעברה ולא נראה שהמערב התחזק אלא להיפך. זה בעונה נוראית של גרין שסביר שלא תחזור על עצמה בממדים כאלו שוב, עם חצי דאנקן וללא גאסול.
      עונה שעברה הייתה עונת "התאקלמות" לאולדריג' השנה נראה לי הם יהיו יותר משופשפים ואני דווקא חושב שהם יכולים לאיים על הווריורס (שעדיין אנחנו לא יודעים איך הם יראו בפורמט החדש).

      1. רק שמאנו וטוני פארקר , שגם כך כבר החלו מזמן את גרף הירידה , מבוגרים בשנה נוספת . לדעתי הם יסיימו בדוחק עם 60 נצחונות .

  3. אחלה מאמר. צריכים להתקיים הרבה תנאים כדי שהם יצליחו:

    פארקר וגרין חייבים לשפר את משחקם.
    לאונרד ואולדריג' חייבים לשמור לפחות על אותה רמה.
    גאסול צריך להשתלב מהר במערך של הספרס (אני מאמין שהוא ישתלב מהר).
    הצעירים חייבים להתקדם.
    דייויד לי חייב לקבל דקות ולהיות משמעותי.
    על מאנו לא הייתי בונה השנה.

    בקיצור יהיה להם קשה מאוד השנה אבל לך תדע, מדובר על הספרס…

  4. גם אני חושב שדייויד לי וגאסול ממלאים בדיוק את החור שנוצר (חוץ מהבור של בובאן, שאי אפשר למלא).
    גם לי נראה שתהיה להם שנה טובה (כרגיל)… הם לא ארגון שיתרסק כשעוזב\נגמר הכוכב, כמו הרבה קבוצות בליגה.
    מאד מאד אהבתי שהם מחתימים 2-3 הימורים. מספיק שאחד מצליח ויש לך ג'ינובילי חדש (או אפילו מיני ברייאנט, לא עלינו).
    ובעניין ג'ינובילי, הבחור יצא המרוויח הגדול בליגה, אם לא ביקום, לשנת פרישה לדעתי. הוא צריך לפחות לשלוח ארגז בירה להנהלת פילדלפיה 🙂

    1. אשך יקירי אתה תהיה בבעיה גדולה השנה.תאלץ לבחור מה שנקרא בין הכי גרוע לעוד יותר גרוע.
      הגמר יהיה קליבלנד נגד גולדן סטייט.

  5. נקודת המפתח מבחינתי היא דני גרין.
    אם הוא מתאפס על עצמו וחוזר להיות ה3 אנד D שהוא יכול, הספרס יכולים גם לאיים על הווריורס.

    מבחינת גבוהים המצב בסדר, הסנטרים הקלאסיים גם ככה בתהליכי הכחדה, ויש לספרס מספיק גובה כדי להתמודד עם הבודדים שעדיין קיימים.

    מה שכן, אם פרקר ממשיך בדעיכה שלו, ולצערי אני לא רואה אותו חוזר לימים הטובים, יש לספרס בעיה בניהול המשחק.
    פטי מילס שחקן לא רע, אבל יותר שחקן של אנרגיות מאשר אחד שיתן דקות ארוכות ויציבות.
    מאנו ומילר כבר בני 40 ולא יכולים לתת תפוקה משמעותית.

  6. רובינסון כבר קצת זקן, זה יכול לעשות להם בעיה מתחת לסל ואני לא בטוח ששון אליוט ומריו אלי זה מספיק כוח אש בשביל להתמודד במערב, בטח עם רכז כמו ג'ונסון שלא זורק ל-3.

  7. אחלה פוסט.רק אני לא מבין למה (ואני מדבר די בהכללה) אוהדי סן אנטוניו החליטו שמי שייסד את סן אנטוניו הנוכחית זה דאנקן.אני חושב שההתחלה של סן אנטוניו כסן אנטוניו מגיעה בכלל מדיוויד רובינסון והמשיכה עם דאנקן.
    קודם כל רובינסון נבחר ראשון בדראפט ונשאר עוד שנתיים בצי.שזה כבר מעיד על אפיו,אחר כך האופי שלו זה בדיוק מה שמאפיין את סן אנטוניו.ובכלל הגדולה שלו להבין כבר בעונה השנייה של דאנקן שכדי להעביר את המושכות אליו היא מה שלדעתי הובילה את סן אנטוניו למה שהיא היום.

    1. יכול מאוד להיות שאתה צודק, ואפילו שבגלל דייויד רובינסון טימי הוא השחקן הגדול שהיה למשך כל הקריירה. אבל עדיין, טים דאנקן בנה מחדש את סן אנטוניו. דווקא אחרי שרובינסון הצליח בספרס ודאנקן הגיע, הגיע השינוי העצום.

      1. יש לנו שוני כנראה בהגדרה של בנה מחדש.מבחינתי בנה מחדש זה התחיל ץהליך מאפס.זאת אומרת היה לצורך העניין דרך שסן אנטוניו היו בה ואז הגיע דאנקן ושינה לחלוטין את תפיסת הארגון.לדעתי זה לא המקרה ומי שבנה את היסודות זה רובינסון(כמובן לא לבד) דאנקן היה ממשיכו וכך הלאה.שלא תבין מבחינתי לצורך העניין גדול שחקני סן אנטוניו הוא ללא ספק דאנקן אבל את היסודות הניח רובניסון

        1. אני מסכים עם מה שאתה כותב ב-100% ,
          נדרשת אישיות גדולה, משחקן בקליבר של MVP, להיות מסוגל לקבל ולהכיל, כשרון גדול צעיר חדש לקבוצה. רובינסון עשה זאת באלגנטיות ובחן – ובכך אפשר לאימפריה להיווצר.

          (זה גם מתקשר יפה לפוסט אתמול, על קובי, מג'יק וקארים. קארים אפשר גם הוא לכוכב ענק לצמוח בקבוצה שלו, ולא נתן לאגו להיות מכשול בדרכו. משהו שקובי ושאק לא ידעו לעשות.)

      2. אני לא מבין איך אתה טועןו שטימי בנה מחדש את את הספרס או שכמו שכתבת בכתבה:"הם הפכו מאז כבין לילה מקבוצה שדשדשה בין התחתית לאמצע טבלת המערב לקבוצה שמאיימת על האליפות כמעט כל שנה ".
        הספרס של רובינסון היו מתמודדת קבועה על האליפות והיו בין שתי הקבוצות הטובות במערב.
        דאנקן הגיע לקבוצה מוכנה וניצל זאת היטב.

        1. +1 למרות שדאנקן בהחלט סייע בביסוס השליטה של הספרס ( יחד עם הפלח וביופורד- צמד ניהול ואימון הכי טוב בליגה).
          הבעיה של הספרס היא בעיקר בעמדת הרכז ומה נשאר מטוני פארקר,
          יצטרכו מאוד לתמרן על דקות המשחק שלו , הזדמנות לתת למילס לבסס מעמדו עוד קצת והאמת שגם מורי לפחות מהמעט שראיתי בליגת הקיץ נראה כמו עוד גניבת דראפט אחת מיני רבות של הספרס.

  8. אורי, יופי של פוסט. ענייני ואינפורמטיבי.
    לצערי הרב, אני לא מוצא זמן לכתוב בעצמי וחוץ מזה אני מרגיש שזה טיפה מוקדם מדי.

    לספרס יש בעיה, מצד אחד:
    כמה בעיות יסודיות (ריכוז, קליעה מה- 3, צבע) ומצד שני עודף שחקנים חדשים/ לא מוכחים או שחקני רוטציה נחמדים (אבל לא יותר מזה).

    המצב הזה צורח טרייד, שעדיין לא קורה (ואולי גם לא יקרה).
    לכן, נכון יהיה לכתוב מאמר בנושא קרוב יותר לסוף אוקטובר.

    הספרס סובלת מהסתיידות עורקים כללית, בעיקר על העמדה של פארקר. כל עוד הוא המוביל, אין לספרס שום סיכוי ריאלי לאליפות.
    מצד שני, קאווי, אולדרידג' יספיקו לחצי גמר מערב.
    הארגון וההתנהלות המופתיים + השחקנים המשלימים גם כנראה יעניקו מעל ל- 60 נצחונות והרגשה שאוטוטו יש אליפות, אבל זאת הרגשה שקרית שפגשה את המציאות כבר פעמיים בשנתיים האחרונות.

    מה שחסר לי בספרס השנה זה צעירים שיתפתחו ויגדלו להיות כוכבים משמעותיים בקבוצה ב- 5 – 10 שנים הקרובות. קאווי אחד לא יספיק לאליפות.
    יש תקווה שזה יהיה דז׳ונטה מארי (ככה מבטאים את השם?) בתור הרכז הפותח, אבל בשביל זה הוא צריך לקבל את המפתחות, ואני לא רואה שפופ ייתן לו אותם. לכן, כרגע אפשר לצפות ממנו להגיע לרמה של פאטי

    כל עוד פופ מאמן (וזה יסתיים כנראה בסוף השנה), השמרנות והנאמנות היא הקובעת.

    בצבע, פאו ולי הם שחקנים מצויינים שמגיעים לספרס עשור מאוחר מדי. הם יוכלו להחזיק את הקו הקדמי עוד שנתיים, אבל בשנתיים האלה צריך לבשל כוכב חדש בצבע שילמד את המערכת, את הקבוצה ויצבור ניסיון. כרגע, אין כזה. וגם אני לא רואה איך הספרס מתמודדים בצבע מול OKC או הקליפרס

    גם הקליעה מה- 3 מאד לא טובה (שזה די מצחיק כי יש לה את מאמן הקליעה הכי טוב בליגה).
    קאווי לא יכול לעשות הכל. וחוץ ממנו (או מםפאטי מילס שלא מקבל מספיק דקות לטעמי) אין לספרס היום קלע סולידי שיפתח את ההגנה.
    בלי זה, אין לה לצפות לאליפות שלה.

    מחכה לטריידים.

    1. איך, איך אפשר להגיד על הקבוצה שקולעת בדיוק השני הכי טוב בליגה שהקליעה מ-3 מאד לא טובה?
      איך אפשר להגיד על פופוביץ' שמשנה את סגנון המשחק של הקבוצה כמו זיקית בהתאם לרוח הזמן והשחקנים שבידיו שהשמרנות קובעת?
      מה נהיה אתכם אוהדי הספרס? התרגלתם ליותר מדי טוב.

      1. אין לספרס קלעי שלשות מדהימים, האחוזים היו גבוהים בגלל שסגנון המשחק שלהם סידר זריקות נוחות.
        לדעתי אוהד ס"א התכוון לזה.

        לגבי פופ אני מסכים, הוא ממש לא שמרן.
        העניין הוא שלפעמים שמרנות זה דבר חיובי, הוא מאוד איכזב בפלייאוף כשהלך הרבה על בידודים במקום לדבוק במשחק הקבוצתי שעבד כל העונה.

        1. עד שלא תשתנה התפיסה ב-NBA (וזה בדרך) שלשות הן עדיין זריקות נוחות שבערך 80% מהן פתוחות. בספרס סביר שזה קצת יותר אבל לא באופן שמשנה את התמונה הכללית בצורה דרסטית. כקבוצה הם כבר מעל 5 שנים בטופ 5 מבחינת הדיוק מהשלוש וזה כולל את התקופה שהם שיחקו את הכדורסל המדהים שהביא להם אליפות.
          לגבי מי שנמצא שם עכשיו:
          דני גרין – 40.3% קריירה
          קאווי לנארד – 39.1% קריירה
          פאטי מילס – 38.9% קריירה
          מאנו ג'ינובילי – 36.9% קריירה
          זו החבורה שלקחה את מרבית השלשות של הספרס בעונה שעברה. כולם כשני אחוז ומעלה מעל הממוצע של הליגה. הספרס סיימו שניים בליגה בדיוק מחוץ לקשת כשדני גרין בעונה נוראית מתחת לממוצע הליגה.
          בקיצור אין בכלל על מה להתלונן.

      1. מה הלאה? שאלה מצוינת לגבי הפלייאוף ולטעמי יותר מהכול התשובה תלויה באופן מפתיע לא בלאונרד ואולדריג' אלא ברגליים הזקנות של
        טוני פארקר ופאו גאסול.

  9. תודה על כתבה מושקעת. הספרס כבר מזמן לא המועדון השקט בעונת המלפפונים שאתה כותב עליו – בשנה שעברה ההחתמה של אולדרידג' היתה צעקה מחרישת אוזניים. השנה זה גאסול.

    1. לאו דווקא התכוונתי שקטה מבחינת המהלכים, אלא מבחינת השחקנים שמרכיבים את הקבוצה. לא תמצא שם שחקן שיוציא ציטוטי העצמה עצמית כמו של הרבה שחקנים בליגה.

  10. יפה תודה.
    באתר של היורוליג ברטאנס הוא 2.05, לי הוא נראה פחות במציאות.. בכל מקרה הוא מסתמך בעיקר על שלשות, אבל הוא עוד צעיר ויכול להתחזק פיזית.
    את פטריסיו גאריניו ראיתי באולימפיאדה, היה הרכז המחליף של ארגנטינה. שחקן טוב וחכם, מזכיר את פריג'יוני קצת

  11. המערב השנה ייחלש.
    גולדן סטייט סביר מאוד שהיו מסיימים במקום הראשון גם בלי דוראנט, מצד שני OKC איבדה את דוראנט ואיבאקה, הקליפרס ודאלאס כהרגלם לא יגיעו לשום מקום ושאר הקבוצות כמו מינסוטה עדיין לא בשלות.

  12. הספרז יוכלו אחרי העונה הזו להביא את השחקן שמתאים למשחק האירופאי שלהם כמו כפפה, ובעמדה הכי פגיעה כרגע – מילוש תאודוסיץ'.

      1. הוא גם נקב בשם הספרז כאחת משתי הקבוצות שהוא היה רוצה לשחק בהן (השניה היא יוטה אם אינני טועה), בגלל הסגנון. ואחרי העונה בצסק"א, הוא חופשי כשלאף קבוצה אין זכויות עליו, ובסכומים שהם פינאטס בסקאלה החדשה – פשוט זיווג אידאלי, כמעט בחינם, פשע אם לא יקרה.

        1. מדברים על תיאודוסיץ' כמועמד לספרס, אבל בתור מישהו שראה לא מעט את צסק"א העונה, אחד הפיספוסים של פופ בקריירה שלו בספרס הוא חוסר היכולת להשתמש בננדו דה-קולו שהועבר לדנבר ומשם חזרה ליבשת הישנה.
          דה-קולו שחקן טוב יותר מתיאודוסיץ בעיניי ובעיקר כזה שלא חייב לקבל את ההחלטות בהתקפה כדי להיות משמעותי. תכונה חשובה לשחקנים אירופאים שמגיעים לאן.בי.איי (בנקודה הזו הקריירה של שאראס באן.בי.איי נפלה, יותר ממהגנה שלו). פיספוס של פופ ושל הליגה בכלל שדה-קולו משחק ביורוליג (בזמן ששחקנים כמו אברינאס מקבלים חוזי עתק).

          1. מסכים לגמרי, ממש תמוה. נדמה לי שהיה עניין של טורונטו, ולא רק הם. סגור בצסק"א עד 2019 בלי יכולת לצאת, על סכום שהוא בדיחה ב-nba. פספוס ענק.

          2. אנשים לא מבינים מה אני רוצה מפופ
            הוא באמת המאמן הטוב בליגה ואחד הטובים בכל הזמנים.ועדיין אני רוצה טוב יותר.

            יש יותר מדי שחקנים מעולים שלא נוצלו היטב בספרס.
            מנאנדו, דרך בובאן, ואפילו קווין מרטין.
            אני לא מדבר על עבר קצת יותר רחוק:
            בלייר, מהינמי, קורי ג'וסף.

            אם יש משהו שאי אפשר לקחת מפופ זה היכולת לקחת שחקנים שאף אחד לא רוצה להפוך אותם לשחקני רוטציה משמעותיים של 10 נקודות (גרין, פאטי ואפילו ניל), אבל כשבודקים לאורך 20 שנה, איזה אול סטאר יצר פופ, ניתן להצביע על מאנו, פארקר (אירופאים שאף אחד לא ספר) ואת קאווי שבאמת מהווה הצלחה ענקית
            ברמת הבחירות שהוא מקבל 25- 30 ומטה, יש מאמנים שמצליחים ליצור יש מאין כמו: ג'ימי באטלר (מס' 30), מארק גאסול (מס' 45), צ'אנדלר פרסונס (38) פול מילסאפ (47) או אייזה תומאס – תגידו אתם אם זה בגלל שפופ לא מעז?

            וכן, גם לפופ יש את הכשלונות הצורבים שלו. כוכבים שכבר היו ביד של פופ והלכו למקומות אחרים:
            – Goran Dragic – בחירה 45 של הספרס ב- 2008.
            – Luis Scola – בחירה 55 בדרפאט של 2002
            וגם פספוסים מרגיזים:
            – בשנת 2000, הספרס בחרו בסיבוב השני את Chris Carrawell במקום ה- 41, 2 מקומות מתחתיו הם הפסידו את מייקל רד.
            – ב- 2002 הם בחרו במקום ה- 28 את John Salmons, כשבמקום ה- 35 חיכה להם קארלוס בוזר
            ב- 2005 הם בחרו את מיהנימי בבחירה 28, ב- 30 חיכה להם דיוויד לי

          3. אתה לא אמיתי. פשוט לא.
            אתה מתלונן על הגופה של קווין מרטין ועל פאקינג נאנדו דה קולו?
            מה הוא או בלייר מהימני וקורי ג'וזף עשו במקומות אחרים?
            בחירות סיבוב שני בדראפט הן כשלונות?. זו רולטה אחת גדולה. ואנחנו מדברים כאן על מועדון ש-20 שנה לא בוחר ב-20 הראשונות שם רוב הכישרון מרוכז. אז הם פספסו את בוזר ואפילו את ג'ימי באטלר נו אז? הבן אדם הביא את פארקר וגינובילי שהביאו 4 אליפויות והצליח עוד אחרי זה לזרוק את היל על הפייסרס כדי לקבל את קאווי פלוס עודף.
            מה עוד אתה רוצה? אולי נשאיל לכם את ריאן מקדונו לשנה.

  13. כתוב יפה מאוד ברמת הלשון, ומאוד מקיף.
    עם זאת, היה חסר לי עומק בניתוחים, הרגשתי שיותר נגעת וכיסית אבל פחות התעמקת.

    עדיןן, סופר מרשים לבן 14, עתיד מזהיר לפניך
    תודה

  14. לדעתי סא חייבים עוד גבוה, רצוי פפ אתלט.
    יש גם בעייתיות בגארדים, אבל אני מאמין שסימונס ימשיך עם ההתקדמות וגרין יחזור לעצמו.

    כנראה שעמדת הרכז תפיל אותם השנה, פארקר אף פעם לא שמר והוא כבר לא עילוי התקפי.

  15. מצוין! טיפה שהתמקדת השחקנים שבטח בפריוויו של העונה פחות יגעו בהם.
    מאחל להם להגיע מקום שני במערב ולהפסיד לרוקטס בסיבוב הראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט