אירועי דיומא – 05.09.2016/מתן גילור

כדורגל

מוקדמות מונדיאל 2018

21:45 ישראל-איטליה – שידור בערוץ 1 (11). ישראל פותחת קמפיין נוסף, אך הפעם, לנוכח ההגרלה, הציפיות יחסית ראליות ו(כמעט)אף אחד לא משלה עצמו שיש סיכוי מעבר לאפסי להעפיל מבית שכולל מעצמות כדורגל כספרד ואיטליה. איטליה חזקה בהרבה, אבל עיקר הכוח שלה הוא בחולייה האחורית. לאור זאת, משחק מבוקר של ישראל יכול להוביל אפילו להפסד מזערי. צריך לזכור שאיטליה מגיעה אחרי אליפות אירופה מה שאומר ששחקניה אמנם בכושר טוב יותר, אבל גם שתהיה נפילת מתח רצינית, אלמלא… ישנו מאמן חדש. גם סתירת הלחי עם הצד המעליב של היד שהם קיבלו מצרפת תגרום להם לבוא דרוכים יותר. נחמד לציין שהפעם דווקא ישראל תהיה הסקודרה אזורה.

הרכב נבחרת ישראל: דודו גורש, בן ביטון, שיר צדק, איתן טיבי, אופיר דודזאדה, שרן ייני, ניר ביטון, בירם כיאל, טל בן חיים, ערן זהבי, תומר חמד. אלישע לוי הולך על חוליית הגנה מתואמת ככל האפשר עם 4 שחקני הפועל באר שבע, קרי כל הישראלים של באר שבע בחוליה זו. מצד שני, 3 קשרים עם אוריינטציה אחורית ובהתקפה מסתמך על היכולת של חמד להשתלט על כדורים ארוכים ולהזין את טב"ח (מהירות) וזהבי (תנועה לשטח מת).

19:00 גאורגיה-אוסטריה – שידור בערוץ ספורט 1 (54). אוסטריה נבחרת עדיפה על הנייר, אך מגיעה אחרי יורו מאכזב מבחינתה. דויד אלבה וכריסטיאן פוקס מהווים אגף שמאל שכל מאמן בעולם היה שמח לקבלו. אבל גאורגיה הוא מגרש חוץ קשה, שגם הטובות שבנבחרות מתקשות לגרד בו ניצחון.

21:45 קרואטיה-טורקיה – שידור בערוץ ספורט 2 (53). אולי המשחק האיכותי ביותר של הערב. קרואטיה פיבוריטית ברורה בבית.

21:45 ספרד-ליכטנשטיין – שידור בערוץ ספורט 1 (54). אם למישהו מתחשק לראות חגיגת שערים – לכיוון אחד כמובן – זו ההזדמנות הטובה ביותר.

21:45 אלבניה-מקדוניה – שידור בערוץ 5+ (56). כנראה שדודו עזריה (הסקאוט של הפועל ב"ש שחובב את הליגות הנ"ל) הפעיל לחץ מסיבי. אין הסבר אחר למה מישהו משדר את המשחק הזה. טוב נו, ואלי גם משום שמדובר על הבית הישראלי.

21:45 סרביה-אירלנד – שידור בערוץ 5 גולד (57).

21:45 אוקראינה-איסלנד – הנבחרת האורחת בנסיקה והמארחת ידעה ימים טובים יותר, בלשון המעטה.

21:45 ווילס-מולדובה – ווילס עדיפה, אבל אחרי יורו מתיש. אל תצפו לתבוסה.

21:45 פינלנד-קוסובו – משחק רשמי ראשון לפליטה הטרייה ביותר של יוגוסלביה.

ערוץ הקיבוץ בערוץ 5 לייב (58).

 

טניס

פלשינג מדו

שמינית – חלק תחתון של ההגרלה. שידורים לאורך כל הלילה החל משעה 19:00 ביורוספורט (51).

דומיניק ת'יים-חואן מרטין דל פוטרו – משחק ללקק את המחבטים. הכוח העולה של עולם הטניס מול דלפו שקם לתחייה.

סטניסלס וואוורינקה-איליה מארקנו – סטן דה מאן לא אמור להתקשות יותר מדי. הגרלה נוחה לשוויצרי שינסה לא להיגרר מעבר ל-3 מערכות ולשמור כוחות לרבע הקשה.

קאי נשיקורי-איבו קרלוביץ' – שני הפכים. הענק הקרואטי מסתמך על חבטות הגשה 05, בעוד שהיפני תזזיתי ובעל עבודת רגלים נפלאה.

אנדי מארי-גריגור דימיטרוב – לפני שנתיים זה יכל להיות משחק עצום, אבל גרג נראה כמו הצל של עצמו ולא צפוי לעשות לסקוטי יותר מדי בעיות.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה

קטע 15 של אתמול ייחשב אולי כזה שהכריע את הוואלטה, וודאי יהיה אחד כזה שייזכר זמן רב לאחר המירוץ. כבר בק"מ התשיעי של הקטע, אלברטו קונטדור ברח קדימה, ואליו הצטרפו קינטאנה ורוכבים של מוביסטאר וטינקוף, יחד עם רוכבים נוספים (כמו מלך ההרים קני אליסונד). קבוצת הבריחה הלא שגרתית החלה לפתוח פער על הפלוטון שכלל את פרום, ייטס וצ'אבז. פרום והאחרים לא הצליחו לתפוס את הבריחה, ובתוך כך "שרפו" די במהירות את הדומסטיקים הבודדים שנותרו מסקיי, דבר שהותיר את הפער יציב לאורך הקטע על 2-3 דקות. לאורך הטיפוס האחרון קבוצת הבריחה הובלה ע"י קינטאנה במפגן כח מרשים במטרה להותיר את הפער על כנו. בסופו של דבר, המטפס האיטלקי ג'אנלוקה בראמבילה, שהיה בקבוצת הבריחה, ניצל את העובדה שקינטאנה הוביל לבדו לאורך זמן רב, והצליח לעבור ראשון את הקו לפני הקולומביאני. קונטדור שרכב עם הקבוצה, נחלש מעט בסיום והגיע כחצי דקה אח"כ. פרום המותש הגיע בסופו של דבר כשתיים וחצי דקות לאחר קינטאנה. בעוד צ'אבז הצליח למזער חלק מהנזקים. לפיכך, טבלת ההובלה במירוץ נראית כך: 1. קינטאנה, 2. פרום (3:37), 3. צ'אבז (3:57), 4. קונטדור (4:02), 5. ייטס (5:07).

קטע 16 היום (16:00 יורוספורט) בין אלקניז לפניסקולה אמור להיות בעל השפעה הרבה פחות דרמטית על המירוץ יחסית לקודמו. זהו קטע הכולל עלייה הדרגתית עד לפסגה בדרגה 3 באמצעו, ולאחר מכן ירידה הדרגתית ולאחריה מישור עד לסיומו. מכאן שהוא נראה מתאים לסיום הכולל מיאוץ המוני. המאיצים מהספסלים האחוריים שהגיעו לוואלטה, מסוגו של ג'אני מירסמן הבלגי, אמורים להיות אלו שייתנו את הטון בקטע. רוכבי ה-GC צפויים להשתמש בקטע זה כיום מנוחה נוסף לזה האמיתי שיבוא אחריו.

 

 

בייסבול / מנחם לס

Monday, September 5

 *היאנקיס במאמץ נואש אחרון לוויילד קארד. לדעתי? מאוחר מדי!

*בוסטון חייבת לנצח בניסיון לריצתה על ראשות הדיביזיה.

*נצחון חובתי לדטרויט בריצה לווילד קארד

*הדודג'רס הם היום רק משחק וחצי לפני הג'איינטס.

(הכל נכתב לפני משחקי אמש)

(היום לפני 18 שנה היאנקיס הפכו לקבוצה הראשונה לנצח 100 משחקים כבר בלייבור דיי!)

פוטבול מכללות

#11 Ole Miss

#4 Florida State

8:00 PM ESPN
WatchESPN

 

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. יש בקע 16 היום 40 קמ ירידה בערך 2.5 אחוז אם קצת לפני שענים יצליחו לברוח לא מן הנמנע שיתפתח מירוץ שעון בין הקבוצות המובילות.
    מוביסטאר חייבים להישאר דרוכים כי לסקאי ואוריקה יש יתרון בנגש כבר קרה בעבר תסריט דומה לאחר נפילה של ולורדה באותה תקופה פלויד לאנדיס התחרה ואף הוביל בתחילת המירוץ .

    1. בקטע הזה יהיה קשה לברוח. מאמין שהרבה קבוצות ימשכו בפלוטון על מנת להביא את הספרינטרים שלהם (או איך שלא קוראים לזה במירוץ הנוכחי) לקו. בגלל זה פחות חושש מסכנה מהסוג שאתה מתאר.

  2. המירוץ מסתיים בקטע זה בחופי ולנסיה הים התיכון פעם ראשונה השנה הוולטה מגיעה לים התיכון המירוץ ימשיך באזור ולנסיה בנידורם קטע 19 נגש קטע 20 שוב הרים וכרגיל קטע אחרון מדריד.
    הולטה במהדורה זו 71 לא ממשיכה דרומה .
    במהדורה הבאה הולטה תחל מהרביירה הצרפתית בדרום יש למה לצפות .

  3. יש לי בעיה. קשה לי שלא להיות אופטימי בתחילת כל קמפיין של הנבחרת…

    אני לא הזוי ויודע שאין סיכוי לעלות, אבל יאללה, שלפחות ישחקו טוב.

  4. לא אתם קורעים שהאופניים כאלה מעניינים אתכם… בהחלט הספורט הכי מעפן שאני מכיר (אולי קריקט יותר משעמם ומייגע..).
    אפילו גולף יותר מעניין מהמסוממים שם…

  5. וואי, איזה הרכב הגנתי ומבאס של ישראל.
    אתה לא יכול לעשות כלום, ועוד נגד איטליה, עם 3 שחקנים עם אוריינטציה התקפית בלבד. זה מרשם בטוח להפסד דלוח. משחק ראשון בבית, למה לא להעז טיפה יותר?

  6. לפני שנתיים דימיטרוב ניצח את מארי ברבע גמר ווימבלדון במה שהיה השיא של הקריירה שלו … אז הוא נפרד ממדיה והכול השתנה 😜
    מקווה שהיום דימיטרוב יחזור לעצמו! הוא נראה טוב בטורניר ובזמן האחרון.. צפוי להיות משחק נהדר אבל אל תקשיבו לי אני משוחד!

      1. הקבוצה הגיעה עיפה מאד מהטור …עכשיו מבינים את המשמעות של חוזק קבוצה לדבל.
        פרום באמת יכול לנצח לא הבאתי בהערכה להיום אתמהעייפות המצטברת.
        בכל מקרה מוביסטאר לא לקחו סיכון וישבו מקדימה בקטעים. הקריטיים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט