הטור של לס ליום א': האם הערך של וורג'או בירידה?

אנדרסון וורג'או. השחקן הנוטה לפציעות

 

אנדרסון וורג'או עבר ניתוח בשבוע שעבר. שוב. זוהי העונה השלישית ברציפות שהסנטר של הקליבלנד קאבס ניפצע וניזקק לניתוח. אין שאלה שמשחקו האנרגטי תורם חשוב בפציעות, וכנראה גם מזל רע. ואולי קיים דבר שלישי, אבסטרקטי שאני לא מאמין בקיומו, אבל רבים אחרים מאמינים גם מאמינים בו:

 

האם אנדרסון וורג'או הוא שחקן 'הנוטה' להיפצע?

 

וקרה עוד דבר בלתי מובן: כל פציעותיו קרו בזמנים כאלה, שתמיד כשהגיע הדדליין לטריידים והעברות, אנדרסון היה על קביים, שכב במיטה, או צלע. גם הפעם  התאריך הקרוב ביותר לחזרתו לקבוצה הוא פברואר 21, הדדליין להעברות.  הרופא שקבע יום זה לא ידע למפרע שזה  היום האחרון להעברות, אבל עם פציעות כשלו, יום יותר, יום פחות, לא מוסיף ולא גורע. 

 

אז כמובן שהשאלה עתה חוזרת ביתר עוז: האם הקאבס BLEW IT כשיכלו לעשות עליו טרייד פורה מאד לפני פציעתו האחרונה. האמת חייבת להיאמר: הקאבס לא חיפשו טרייד עליו בצורה אקטיבית או בכל צורה שהיא. הם רק הקשיבו להצעות, וענו "לא" כי אף הצעה לא נראתה להם.  וורג'או הוביל את הליגה עם 14.4 ראיב' לפני פציעתו. הקאבס לא יתנו אותו בזול. כשהקליפרס הציעו את דאנדרה ג'ורדן עבורו, הקאבס ענתה, "בסדר, אם בלדסאו מתווסף לחבילה". השאלה מה יהיה עתה כשהתחילו להוסיף לשמו "INJURY PRONE" (נוטה לפציעות). בכמה יירד ערכו? מי יהיה מוכן להסתכן? אולי הוא מין גרג אודן מספר 2?

 

ג'ף ואן-גנדי שנשאל בזמן שהיה אנליסט של משחק הקאבס מה דעתו, ענה: "אני לא מאמין ב-"INJURY PRONE". אתה נפצע כתוצאה ממהלומה. וורג'או יהיה נכס לכל קבוצה כי הוא שחקן פיקח, לא מדבר הרבה, פשוט בא לעבודה ונותן תוצרת מצויינת כל משחק.  אם הרופאים נותנים לו אור ירוק, הוא AS GOOD AS NEW". ובכן, ואן-גנדי אולי יודע כדורסל, אבל כנראה שאין לו מושג באנטומיה ובמיוחד קינזיולוגיה. כל פציעה מלבד שבר בעצם, יוצרת חולייה חלשה בשרשרת. אם זה שריר קרוע, רצועה קרועה, או גיד קרוע, מקום הקריעה (והסביבה הקרובה לה) הם תמיד יישארו עקב האכילס של האתלט. ואם מדובר על נקע, כל נקע גורם למפרק- אחרי שהוא נירפא – להיות פחות הדוק ומגן. זה כמו מכן פלסטי על העקב או הברך שמתרחב עם הזמן. המפרק נעשה פחות הדוק ויותר משוחרר, ופציעה חוזרת – נקע חוזר – קורה לרוב באותו מפרק.  אז שג'ף ידבר על דברים עליהם הוא מוסמך לדבר, ואני אדבר על דברים שלמדתי 8 שנים כדי להתמחות בהם.

 

אני מודה שאיני יודע בדיוק את סוג הפציעות של וורג'או או מיקומן המדוייק, אבל שבר עצם לא היה לו, ואז כל פציעה אחרת רק גורמת לו לנטות ולקבל אותה פציעה שוב – או חמורה ממנה – באותו אזור. בכך הוא באמת ובתמים "INJURY PRONE".  הדבר המסוכן ביותר הוא לחזור לפעילות לפני שההחלמה היא מלאה. אז אפילו יותר הפציעה הופכת לכרונית.  זה לא נראה המקרה עם וורג'או, כי למרות שאיני יודע בדיוק מה היו פציעותיו, מה שאני כן יודע הוא שהן קרו בשלושה חלקי גוף שונים.  במקרה שלו – כמו שקורט רמביס אמר – פציעותיו קרו בגלל משחקו האגרסיבי שלא עושה חשבון: הוא משתטח על כדורים אבודים, מנסה לחסום כל זריקה, ולא חושש מהתנגשות עם ה-RIM בהגנה או בהתקפה.

 

אין שאלה שוורג'או איבד מערכו. אבל לקאבס ישנו חוזה לעוד שנה איתו, עם אופציה ל-2014-15 על 9.8 מיליון דולארים. הם לא חיפשו טרייד ולא מחפשים טרייד עתה. אז מה אם ערכו ירד ב-30%? ערכו באמת יורד רק עם מבצעים טרייד. אחרת הוא שווה לקאבס כמה שהם מאמינים שהוא שווה להם, ולא כמה שהשוק מציע עבורו.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אין שום ירידה בערך שלו חוץ מהירידה הטבעית עקב העובדה שעכשיו הוא בחוץ, וכל קבוצה שתציע הצעה עבורו תדע שיש לה אותו לחודשיים פחות העונה משהיה לה אם הטרייד היה מתבצע קודם.

    אין שום רלווטיות לתייג אותו כנועה להיפצע ושזה יהיה איזה שהוא אלמנט שירתיע קבוצות מלרכוש אותו, וזה בגלל החוזה המצויין שלו שתיארת אותו נכון.

    הבעיה עם שחקנים שנוטים להיפצע היא לפני שאתה נותן להם חוזה גדול וארוך טווח – למשל ביינום בקיץ הבא, או סטפן קארי בקיץ הזה כדי למנוע מקרי אמארה למיניהם.

    כשלשחקן יש חוזה מאד זול יחסית לתפוקה שלו – ממש מציאה במקרה של וורג'או – ואותו חוזה הוא גם מובטח רק לעוד עונה אחת עם עוד עונה כאופציה של הקבוצה ?
    – אלמנט הסיכון פה הוא קטן ושולי.

    וורג'או יצטרך להיפצע הרבה יותר, ובאותו המקום בגוף כדי שאיזו שהיא קבוצה תחשוב שהוא מהווה סיכון רציני יחסית לתפוקה שלו ולחוזה שלו.
    נכון לעכשיו זה ממש רחוק מלהיות המצב.

    כן, הערך שלו ירד, כי כל קבוצה שתיקח אותו עכשיו תקבל חודשיים פחות.
    זה טבעי לגמרי, ואי אפשר להאשים את הקאבס בזה שהם לא צפו את זה ו – blew it.

    לזה אני רק אענה בביטוי אנגלי אחר – …hindsight is 20/20

    אני לפחות, לא ראיתי שום מאמרים או כתבות שקראו לקליבלנד לעשות על וורג'או טרייד מיד כי הוא עומד להיפצע…

  2. ורז'או הוא מסוג השחקנים האלה שכל קבוצה שמכוונת רחוק חייבת אותו. מין שחקן נשמה כזה כגון: טוני אלן ממפיס דאדלי מפיניקס שיין בטייה ממיאמי וטייסון צ,אנדלר מהניקס. כשהם על המגרש דברים טובים קורים, לכן אל תתפלאו שהקבוצה הבאה שתחתים אותו או תילחם להביאו תיהיה קונדוטורית.

  3. מנחם מה עם תוצאות האתגר לשבת? הדדליין נגמר לפני כמעט 6 שעות..

    לדעתי הקאבס היו צריכים להעביר את וארז'או בשיא ערכו. אני יודע שזה לא חכמה להגיד דבר כזה בדיעבד אבל היה די ברור שזה יותר הבלחה מהשתפרות דרסטית לפתע.

  4. שחקנים שנפצעו פעם אחת (פציעה אמיתית) אחרי זה נוטים יותר לפציעות מאחרים. זה תמיד היה ותמיד יהיה ככה.
    נראה לי גם אספקט פסיכולוגי, גם פיזית- הגוף חלש יותר. השחקן
    favors his stronger leg ואז יוצר עליה יותר עומס וכו'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט