הטור של לס לשבת: בצער רב וברחמים רבים אני מודיע על מות הניקס

לניקס ניגמר האוויר (והשכל)

 

כאוהד הניקס לשעבר, שהרבה מהאהדה עדיין נשארה בלב, צר לי להודיע לאוהדי הניקס הרבים בהולי לנד, שהמסע הנפלא של כמעט חצי העונה נפח את משפחתו. אל תתייחסו ברצינות להפסד הניקס ב -7 נקודות. היה זה הפסד של 15-18 נקודות, כשהניקס קולעת שלוש שלשות בדקותיים האחרונות לעשות תוצאה משקרת.

 

כל המשחק זה היה משחק של בוגרים נגד מין קבוצת נוער מתבגר המרכב משני אינדיבידואלים שהם מלכי הקבוצה הכל-יכולים, ואיזה 5-6 פועלים הרצים למעלה ולמטה לשדרת את שני האדונים.  כרמלו אנטוני (14 מ-32 ל-39 נק'), וג'יי אר סמית (4 מ-17, פחות מ-25% קליעה) זרקו יחד שני שליש מזריקות 10 חברי הקבוצה. דבר כזה בוודאי גורם לקובי הרגשה שהוא לא זורק מספיק. זה היה לא יאומן ממש לראות קלעים כמו נובאק עומדים ומסתכלים בשעה שהשניים משחקים בחוסר אחריות משווע, ובאינדיבידואליות חולנית ממש.  המאמן עומד על הקו, רואה בדיוק מה שאני רואה, ולא עושה שום דבר. אני עוד אתחיל להאמין בקרוב שב-NBA אין כדורסל. הכדורסל היחיד הוא באירופה, אבל מה לעשות שאין שם שחקנים. עוד שניים-שלושה משחקים כאלה ואני אתחיל לדבר על הכדורסל המטומטם של ה-NBA והכדורסל הנאור של אירופה (מינוס שחקנים אמיתיים)

 

הבולס היתה טובה בכל אספקט של המשחק. שיחקה 'טוטאל-גיים' כשהכדור נע בין כולם, כולם משתתפים ומשותפים, כולם מתחלקים באותו כדור, באותה מידה, וללא כל אגואיסטיות חולנית כפי שראיתי הערב מהניקס הזאת. זאת אומרת שיש גם יש כדורסל ב-NBA. תלוי באיזה כבוצה מדובר! הניקס קלעה כמשוגעת ברבע הרביעי – משהו כ-70% ב-36 נקודות שהיא קלעה. אבל זה היה רק לגרום לאוהדי הניקס תקווה מזוייפת. האמת היא שהניקס שכחה לשחק כדורסל.  המשחק שלה הפך להיות "כרמלו לבד", או ג'יי אר לבד, והשאר עומדים ומסתכלים.  המשחק היה ביתרון מחלט של הבולס מתחילה ועד דקותיים לסוף. כששחקן כמו בלינלי מלהטט לעין כל בכל שחקני הניקס אז באמת שאין תקווה

 

ההפסד הזה – 108-101 – כמו ההפסד לאינדיאנה 81-76 (שגם הוא היה נצחון בראור בהרבה מהתוצאה הסופית) – הוריד מהניקס את הגלימה בה התכסתה, והטעתה את כל העולם מאז שהתחילה את העונה 5-18: עכשיו ברור שהניקס קבוצה לא חכמה, שהיא לא משתמשת במה שיש לה, ושיש לה חולשות רציניות ביותר. הפייסרס צימצמו את הניקס ל-34% מהשדה. הבולס צימצמו אותה ל-40% (שהיו אף הם שואפים ל-34% אילו 5 הדקות המשוגעות בסוף כשהמשחק כבר לא עניין איש).

 

הפשע הגדול ביותר הוא חוסר השימוש בנובאק. כשג'ייסון קיד על הפארקט – כבר משחק חמישי ברציפות – הניקס היא תמיד בגרעון הכי גדול. הערב הוא היה 0 מ-6. נובאק 2 מ-3 מה-3. פבלו פריגיוני הוא הרבה יותר טוב מקיד. קיד גמר כמו שסטיב נאש גמר. זה הסוף. שניהם זקנים מדי, גם נאש וגם קיד. אז תן לנובאק את הדקות של קיד (נובאק היה שוב 19+!!!), אבל יותר מכך: תן לו כדורים לעזאזל. איזה בזבוז שקלעי השלשות בין 3 הטובים ביותר ב-NBA מקבל רק 3 כדורים לזריקה, כשהוא כמעט פנוי לחלוטין משך כל 19 הדקות ששיחק לא מפני שהבולס לא פוחדים שיקלע. נו סיר. הבולס פשוט יודעים שגג המדיסון סקוור גארדן יפול לפני שנובאק יקבל כדור מאנטוני או מסמית'. מה זה עם וודסון? הוא עוור או מה? כל מאמן נוער בארץ היה רואה מה שאני ראיתי.

 

הניקס נראים DISJOINTED. DISORGANIZED.  CLUELESS. אין להם מנהיג על הפארקט או מחוצה לו. כל מה שראיתי הערב מכרמלו אנטוני זה חיוכים. כל ההתלהבות שהיתה לי ממנו כאילו נולד מחדש, גוועה במשחק אחד היום. כי הוא לא היה סתם גרוע: הוא שיחק כאילו בכוונה הוא רוצה להיות גרוע, וככל שהיה יותר גרוע, הוא עשה עוד יותר דברים כאילו להיות יותר גרוע משהיה קודם.

 

משך ריצת ה-5-18 הם היו אחת מקבוצות ההתקפה הטובות של הליגה עם  104.7 נק' למשחק. מאז ה-5-18 הם  97.8 נק' למשחק – ירידה עצומה ובלתי מובנת. ומה עושה מייק וודסון? מנסה לשחק עם גימיקים: נגד אינדיאנה הגימיק היה לעלות עם קמבי וקורט תומאס. כמובן שאחרי 5 דקות הם ישבו בחוץ עד הסוף. אז למה להעלות אותם בחמישייה? הערב הגימיק היה לעלות עם קורט תומאס (בן כמה הוא. 40?). כעבור כמה דקות יצא (אבל אפילו שאיתו הניקס היו 10-, הוא קלע 3 מ-4). מי ישב בחוץ כמעט כל המשחק? השחקן הצעיר שהביא להם אנרגיה, אגרסיביות, כוח, וניתורים – קופלנד – שוודסון החליט לתת לו רק 5 דקות.

 

מצה צריכה הניקס לעשות? ראשית לעלות עם  פבלו פריגיוני כפוינט גארד. לידו סטיב נובאק. כן, שוטינג גארד בגובה 10'6 שיכול לנוע כגארד, ולקבור שלשות מהאמצע, ולא לבזבז זמן בפינה כשאיש לא שם לעברו. כשוטינג גארד הכדור יהיה הרבה בידיו, והוא יחליט מתי לקלוע ומתי לא, משהו מהסוג של רג'י מילר או ריפ המילטון. סמול פורוורד כרמלו. פאור פורוורד אמארה סטודמאייר (שהראה ניצוצות מיכולתו ב-18 הדקות ששיחק; הוא שחקן שחייב לעלות בחמישייה, ואז תראו מה הוא יכול לעשות). טייסון צ'אנדלר בסנטר. תשכחו מקורט תומאס או קמבי. הם – כמו שהיה חואן האווארד במיאמי – שחקנים רק למקרי חרום. ואז כשג'יי אר ניכנס, נובאק יחליט מתי לתת לו כדורים ומתי לא, וחוץ מזה קיים מאמן שחייב לרסן אותו כי הוא איבד כל כיוון (או אחריות!) במשחקים האחרונים. קיד ייכנס לתת מנוחה לארגנטינאי. 

 

כריס קופלנד יכול להיכנס עבור כל שחקן מ-2 עד 4. הרוקי הזה יודע כדורסל ויש לו את הגובה והרקע עם הכדורסל האירופאי להבין משחק.  ואז כששופרט יחזור, הוא יעלה במקום נובאק, ונובאק (יחד עם ג'יי אר) יהיו המחליפים הראשונים ל-3 או 4, וגם ל-2 למקרי הצורך.  כרמלו אנטוני חייב להירגע ולהיזכר מה היה לפני חודש. צ'נדלר צריך להתחיל שוב לחשוב "OFFENSE", דבר שהוא שכח לחלוטין בחודש האחרון.

 

הניקס בצרה צרורה. או שיעשו מה שאני מציע, או שיגמרו את העונה אחרי מיאמי, אחרי הבולס, אטלנטה, אינדיאנה, מילווקי, ומי יודע אחרי מי עוד.

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. ראיתי חלקים מהמשחק ובאמת שיתביישו.
    נראה שהחזרה של סטו דפקה קשות את הניקס.
    לגבי בוסטון-יוסטון מילה על השופטים? בולשיטטטט ובכל זאת הירוקים לא שמטו את הניצחון וקווין חוזרכ ליוסטון ברגשות מעורבים. האמת ורונדו לא מתבכיינים לשופטים כמו פאו או קובי ולכן עומדים הרבה פחות על הקו באופן יחסי כמובן. השופטים ….. ישלים כבודו. טוב שרונדו לא נפצע היום כי ביוסטון ניסו להרוג אותו מידי פעם.
    מילה על הפלח? גאוןןןןן. אין עוד מאמן כזה אינטליגנט באן בי איי ויש לו את הקבוצה הכי אינטליגנטית באן בי איי. אני יודע שמנחם יהרוג אותי ובכל זאת, למרות שפופו הוא בושה לאן בי איי, הוא מאמן שהיה מוציא מבוסטון עוד שתי אליפויות בעידן ריי. הוא אמנם הפסיד בהערכה אבל פסק הזמן שלקח 12 שניות בערך לפני סוף המשחק כשהוא במינוס שש הביא את ההערכה. אינטליגנט שלא מוותר בשום מצב כשיש סיכוי קלוש.
    פארקר? ענק תרתי משמע!

  2. מנחם, אתה מפתיע אותי . מה קרה שהניקס התחילו לשחק חרא?
    במילה אלת – ראשיד, בשתי מילים – ראשיד ופלטון.
    לפלטון היתה עונה מדהימה וכל הזמן טענתי שהוא השחקן הכי חשוב שם, אתה אמרת שהוא חרא, אני מקווה שעכשיו אתה מבין…
    ראשיד זה מס 4 שקולע שלשות, בדיוק מה שחסר היום לניקס כדי לפתוח את הצבע.

    1. אלעד, זה הרבה יותר מפלטון. כרמלו חזר לשחק כמו בימים המטופשים שלו. אבל הוא הוכיח שהוא יודע גם אחרת, אז אולי עם פלטון הוא יחזור לעצמו, אבל למה לבזבז עד אז? עם כרמלו וסמית' במיטבם, ועם מסירות לנובאק (השניים ב-י-ח-ד מסרו לו רק 2 כדורים כל המשחק, ושני הכדורים הגיעו כשהוא היה מכוסה ולא פנוי!), הם יכולים היו לנצח אפילו אמש.

  3. אני חושב שאחת הסיבות לזה היא העובדה שפלטון לא שיחק, ולניקס היה קשה להסתדר לראשונה העונה עם רכז אחד בחמישייה.

    הרעיון של נובאק בשוטינג זה רעיון טוב, אבל 2.08 מ' לא בהכרח יסתדר קלע היום ב-NBA מבחינת מיס מאץ', נגד קלעים בגובה 1.83 מ'.

    אמארה משחק מעט כי הוא חוזר מפציעה לא קלה, אני מאמין שעד סוף החודש הוא יחזור לכושר רגיל.

  4. אל לנו לשכוח שברגע שפלטון יחזור, הוא יקבל את המפתחות בעמדת הרכז הפותח, ואם הוא יראה כמו בתחילת השנה, זה עלול לשדרג את הניקס בכמה רמות.
    מעבר לזה, חלק גדול מהמשחק של הניקס מושפע מבחירת הזריקות של כרמלו וג'י אר סמית, כשהם בוחרים בבררניות – המשחק של הניקס משתפר.

  5. דרך אגב מאיפה הכנסתם לראש שסטיב נובאק הוא 2.08?
    הוא משחק הרבה פעמים שוטינג גארד, ואין לו מעל 2 מטר ביום שהוא עומד על עקבים…

    1. נובאק10״6 שזה בעברית 208 ס״מ
      הניקס בועטים בדלי . בל נשכח את העובדה שזו הקבוצה המבוגרת בליגה.
      זה טבעי שהם יגלו ירידה ביכולת.
      עדין יש להם מספיק כח לסיים 3 במזרח שפלטון יחזור וסטודומאייר יכנס לעניינים.
      אגב אני חושב שקיד עדיף על נאש בכושרם הנוכחי של ה 2 .

      1. שניהם הגיעו לטופ לפני שנתיים ומאד שניהם בצניחה חופשית, וככל שהם נופלים יותר, המהירות של הנפילה גודלת הגלל התאוצה של משיכת האדמה. שניהם חייבים להפוך לרול פליירס לכמה דקות ולא יותר כי גם השמירה שלהם נפגעה ביותר.

      1. קיד לא אמור לשחק כל כך הרבה, כשיש את פלטון ושמפארט הוא אמור לשחק גג 20 דקות לערב. הוא בכושר מצוין וניצח כמה משחקים לניקס העונה.
        סבלנות, כשההרכב יחזור לשלמותו , תראו שוב את ניקס כמו שהם נראו בהתחלה. עדיין יהיה להם קשה מול קבוצות כגון שיקאגו ויוסטון .
        ואין מצב שנובאק 2.10

  6. מנחם, פשוט כואב כמה שזה נכון. ה"שכונה" הזאת הורגת אותי.
    קיד בגילו לא יכול לשחק 30 דקות כל משחק. כנראה שכרמלו לא מנהיג.
    נובאק אחד הקלעים הגדולים בליגה אבל הוא משחק עם דפ"רים.
    לא נורא, לפחות הבולס בעלייה.

  7. לגמרי לא מסכים עם המאמר הזה ושום דבר שנאמר בו פחות או יותר.

    כל מה שהניקס צריכים זה פלטון בריא, ראשיד בריא, שאמפרט בריא, וגם קמבי יעזור לעומק.

    קיד פשוט כבר לא מסוגל לשחק רכז, אבל לוודסון אין ברירה כי פלטון בחוץ.

    ג'יי אר סמית קיבל הצצה לחיים של קובי נגד אינדיאנה – איך זה לשחק כשאתה היחיד בקבוצה שיכול ליצור לעצמו מצב זריקה.

    ועדיין משחק צמוד בלי כרמלו ופלטון – באינדיאנה, נגד אחת הטובות במזרח.

    שיקגו זה פשוט לא דוגמא.
    כתבתי כבר בטור המשחקים שהם הולכים לנצח את המשחק כי כל העונה יש להם את "המספר" של הניקס.
    טיבדאו מצליח לשתק את המשחק שלהם, ועדיין – זה הרבה יותר קל בלי פלטון ושיד, או בלי כרמלו כמו במשחק הקודם בשיקגו…

    לכל קבוצה יש קבוצה שהיא מתקשה נגדה במיוחד, ובמקרה של הניקס זה כנראה הבולז.
    זה לא אומר בהכרח ששיקגו יותר טובים – כמו שהניקס שחטו את מיאמי פעמיים העונה אפילו בלי כרמלו.
    אותה שיקגו הפסידה לפני שבוע לבובקטס בבית ב 10 הפרש…

    בעיקרון זה אפילו אפשרי שהניקס בכלל לא יפגשו את שיקגו בפלייאוף – גם אם הם ינצחו את המזרח.

    שורה תחתונה – בסגל מלא, הניקס הם כיום הפייבוריטים שלי במזרח, ואפ דרק רוז יחזור – עדיין בין 2-3 הקבוצות הטובות במזרח.

    המאמר הזה הוא כמו פרשן שחמט שמודיע על סוף עידן קספרוב כי הוא מפסיד משחקים שבהם הוא משחק בלי צריח ורץ…

    אפילו לא קרוב לאמת.

  8. תודה.

    חשוב גם לציין איזה הבדל דרמטי יש ביעילות של קיד כמספר 2 (שם הוא אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של הקבוצה העונה), לחוסר היכולת שלו לשחק רכז בגילו.

    אבל מה לעשות שבלי פלטון – הוא הרכז היחיד בסגל חוץ מפריג'יוני.

    כשפלטון (בריא – לא כמו ששיחק בחודש האחרון לפני שהושבת) יחזור לרכז, ראשיד יחזור, קמבי יחלים, ושאמפרט יקבל את הדקות של ברואר – הניקס יהיו קבוצה נהדרת עם עומק שאןלי רק הקליפרס יכולים להשתוות אליו.

    1. ככל שאתה כותב יותר, אתה נשמע יותר ויותר כמבין פחות. קמבי…קמבי גמר. אתה לא מבין? הוא ג-מ-ר. הוא וקורט תומאס הם אסון לניקס. ג'ייסון קיד ג-מ-ר. בדיוק כמו שסטיב נאש ג-מ-ר. גם אתה תגלה זאת מטוקדם או מאוחר, אבל עקשנים כמוך לעולם לא יודו בטעותם. הניקס הם הפייבוריטים שלך במזרח? גוד לאק. מהפה שלך לאוזן של אלוהים. הצרה שאלוהים לא מקשיב להצהרות הבנליות שלך.

      1. קמבי ותומאס הם מספר 5 ו- 6 ברוטציית הגבוהים של ניו יורק.
        הם משחקים כרגע רק בגלל הפציעות.
        ובכל זאת, בדקות שהם קיבלו – הם שיחקו טוב מאד.
        הם כבר לא יכולים לשחק הרבה כמו פעם, אבל לכמות דקות מוגבלת, שניהם יעילים מאד.

        קיד נפלא. נ-פ-ל-א.
        אבל רק כשהוא משחק בעמדה 2, וכשפלטון הזריז לידו לפצות על חיסרון המהירות.

        הניקס לא צריכים את אלוהים – הם רק צריכים להיות בריאים.
        וודסון כבר הוכיח מה הוא יכול לעשות עם הסגל הזה כשעומדים לרשותו רוב הכלים (אפילו לא כולם – בלי שאמפרט ואמארה) בתחילת העונה, וזה הכדורסל הכי טוב ששוחק השנה במזרח.

  9. הניקס בדיוק כמו ממפיס, נרגעה אחרי הפתיחה שלה לעונה. זה עדיין לא הסוף שלהם, אבל זה רק אומר שכדי לסכם מה הולך להיות העונה צריך לחכות לפחות עד האול סטאר.
    לדעתי גם בקליפרס יש משהו לא אמיתי, הם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן גבוה. וחוץ מאוקלהומה ומיאמי שיש להם את שני השחקנים הטובים בעולם, ושני השחקנים שיכולים לעשות את ההבדל בפלייאוף (ויסלח לי כריס פול) ולהוסיף להם את הניסיון של סאן אנטוניו. גם לזה זה עדיין מוקדם לקבוע, אבל זה נראה כאילו אנחנו בדרך לשחזור של הגמר מעונה שעברה ומעונה הבאה…..

  10. מנחם, להעלות את נובאק בשתיים זה לא פייר, כי בניגוד לרג׳י מילר או ריי אלן, הבנאדם לא יודע לכדרר. הוא גרוע יותר מקייל קורבר בנקודה הזאת. ושלא נדבר על הגנה….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט