פוסט סיכום – הישראלים באולימפיאדה / גור גולן

חיכיתי לאולימפיאדה הזאת 4 שנים, עקבתי אחרי כל הספורטאים הישראלים בקמפיינים האולימפיים שלהם ועכשיו אפשר להגיד שהסתיימה עוד אולימפיאדה. אולימפיאדת לונדון יצרה חור גדול אצלי בעקבות האכזבה, בעיקר האכזבה בשיוט המדליות של לי קורזיץ שהגיעה ממועדון הגלישה הקרוב לביתי – שם היא כוכבת ענקית.

ב-4 שנים האלו הספורטאים זכו במספר הרב ביותר של מדליות באליפויות אירופה ועולם מאשר אי פעם. המשלחת הייתה מלאת תקוות והועד האולימפי היו בלחץ גדול. הועד האולימפי לא רצה לקבוע מטרות גדולות מדי וקבע מטרה של מדליה אחת, מטרה שהושגה בשבוע הראשון. לצד ההצלחה במדליות, היו לא מעט אכזבות.images (1)

הגיע הזמן לסכם את המשלחת הישראלים ולחלק ציונים.

הערה חשובה – הציונים מבוססים על מדד שקבעתי ולפי ראות עיניי:

 

8 עד 10 זו הצלחה אדירה.

6 עד 8 זו תחרות שעמדה בציפיות ואפילו מעבר לכך.

5 עד 6 זה עמידה בציפיות.

3.5 עד 5 זו אכזבה.

1.5 עד 3.5 זה כישלון ואכזבה אדירה.

 

ג׳ודו  – 8.

נבחרת הג׳ודו הגיעה עם הרבה ציפיות ומטרה אחת גדולה – להביא מדליה. הנבחרת לא רק שעמדה במטרות אלא עשתה תחרות מעבר לציפיות.

זה התחיל רע: שירה ראשוני עלתה על המזרן ביום הראשון והפסידה כעבור 2 דקות בעקבות נגיעה ברגל של היריבה, גילי כהן הפסידה כבר בקרב הראשון שלה למישהי נחותה ממנה בדירוג ולא הגיעה לקרבות על המדליה ולבסוף האכזבה הגדולה ביותר הייתה גולן פולק שהפסיד למדורג 111 בעולם בסיבוב הראשון בזמן שכל היריבים הגדולים שלו מודחים ופותחים עבורו את ההגרלה.

ביום השלישי הכול השתנה ושגיא מוקי עלה למזרן הג׳ודו עם שתי פריצות דיסק ופציעה נוספת ברגל. מוקי נלחם ונתן את כל כולו ועלה לחצי הגמר. בקרבות הערב הפציעות התחילו להשפיע ומוקי סיים עם כל המחמאות אבל בלי מדליה במקום ה 5 .

שגיא מוקי הרים את המצב רוח של המשלחת וירדן ג׳רבי עלתה על המזרן במטרה ברורה – להשיג מדליה. ג׳רבי לא איכזבה ועשתה תחרות מצוינת בדרך למדליית הארד. ההפסד היחיד של ג׳רבי היה בקרב עם ריח של שיפוט בייתי ואם לא השיפוט – הייתה עומדת (כנראה )גבוה יותר בפודיום.

ביום החמישי עלתה לינדה בולדר גם כן פצועה וחבולה ועשתה תחרות מרשימה בדרך למקום השביעי המכובד. הנבחרת הגיעה ליום האחרון עם תנופה אדירה! ואורי ששון פתח את דרכו בתחרות. אורי עשה תחרות לא פחות ממושלמת שההפסד היחיד שלו היה נגד הצרפתי האגדי בשנייה האחרונה. אורי זכה בארד והיה לירושלמי הראשון שזוכה במדליה אולימפית והחמישי בענף הג׳ודו שזוכה במדליה.

ציונים:

שירה ראשוני – במקרה של שירה לא היו ציפיות גבוהות והדרך למשחקים הייתה העיקר, אך הדרך שבא הודחה הייתה מאכזבת – ציון 4.5.

גילי כהן – הציפיות מגילי היו להגיע לקרבות על המדליה ואיכזה בגדול – ציון 2.5.

גולן פולק – הציפיות היה לקרבות על מדליה ואולי אפילו לזכות במדליה לאחר המדליה באליפות העולם. הוא האכזבה הגדולה ביותר של המשלחת במשחקים ולכן ציון 1.5.

שגיא מוקי – מוקי הגיע פצוע קשה למשחקים ועשה תוצאה סופר מכובדת שהבהירה לכולם שאם הוא לא היה פצוע הוא היה מסוגל להיות אלוף אולימפי – ציון 8.5.

ירדן ג׳רבי – אלופת העולם לשעבר הגיע במטרה ברורה ויחידה – מדליה ועדיף מצבע זהב. ירדן עמדה בלחץ וזכתה בארד והפסידה בגלל טעות שיפוט ברבע הגמר – ציון 9.5.

לינדה בולדר – לינדה לא התחרתה חמישה חודשים עד האולימפיאדה בעקבות פציעה. היא הגיעה למקום השביעי המכובד – ציון 7.

אורי ששון – סגן אלוף אירופה בשנתיים האחרונות הגיע ליום המשחקים עם לחץ אדיר בעקבות הקרב עם המצרי ועשה דרך מרשימה כל הדרך אל הארד. ההפסד היחיד שלו היה אחרי הופעה מכובדת לטדי רינר (צרפת) האגדי ולכן זו ההופעה הכי טובה שהיה יכול להציג – ציון 10.

 

שחייה – ציון 3.5.

המטרות של הנבחרת היו לקבוע שיאים חדשים, שני חצאי גמר וגמר אולימפי של יעקב טומרקין. המטרות לא היו גבוהות אבל מתאימות להישגים בשנים האחרונות, אך הנבחרת איכזבה ובענק. אפשר להגיד שנבחרת השחייה במשחקים – כשלה בגדול!

אף שיא לא נשבר ואפילו לא קרוב לכך, הנבחרת השיגה חצי גמר אחד של טומרקין וחוץ מגל נבו לא הייתה קרובה לחצי גמר נוסף.

גל נבו – המטרה של גל הייתה להגיע לחצי גמר ב-200 מעורב ואולי להשיג אפילו כרטיס לגמר. התוצאות של גל היו מאכזבות ואפילו המזל שיחק לרעתו כאשר היה רחוק 3 מאיות מחצי גמר – ציון 4.

יעקב טומרקין – האכזבה הגדולה ביותר של נבחרת השחייה. לא הצליח לעלות לחצי גמר ב-100 גב ובמקצה בו סיים שביעי בלונדון סיים במקום ה-15 בלבד! היה רחוק מאוד משיאו – ציון 2.

עמית עברי – עמית עברי נחשבת לשחיינית הטובה ביותר בשנים האחרונות בישראל. לאחר חצי גמר היסטורי בלונדון היא רצתה לשחזר את זה ולקבוע שיאים חדשים אך הייתה רחוקה – ציון 2.

אנדראה מורז – מורז חלתה בימים הראשונים בריו ולא התאמנה עד תחילת התחרות. התוצאות היו חלשות מאוד – ציון 3.

זיו קולנטרוב – זיו השתתף בשני משחים ובשניהם היה רחוק מהשיא האישי. ב-50 מטר בו הוא אלוף אירופה לנוער, סיים בתוצאה מאוד מאכזבת, למרות הציפיות שדווקא במגרש של הגדולים ישבור את שיאו – ציון 4.5.

זוהר שיקלר – זוהר שיקלר הצעירה הגיעה במטרה לקבל ניסיון והיא עשתה זאת. השתתפה במקצה ל-50 מטר חופשי והייתה רחוקה שתי עשיריות משיאה האישי – ציון 4.5.

קרן זיבנר – היא זומנה ברגע האחרון לנבחרת הנשים 4*100 חופשי. ביחד עם נבחרת הנשים סיימה במקום ה-16 והאחרון, למרות שלא היו ציפיות ליותר מזה. – ציון 4.5.

אין סיכוי שפלגריני לא תקבל תמונה
אין סיכוי שפלגריני לא תקבל תמונה

התעמלות מכשירים

אלכס שטילוב השתתף בפעם השלישית במשחקים האולימפיים. השתתף בתרגיל המתח ובתרגיל הקרקע במטרה לזכות במדליה. שטילוב התחיל בתרגיל המתח, אך ביצע תרגיל לא מדויק.

לאחר מכן שטילוב עלה למכשיר החזק שלו – הקרקע. שטילוב מעד בתחילת התרגיל וקיבל ציון נמוך שכמובן לא הספיק לו לגמר. זו הייתה תחרות קצרה עבורו וכמובן מאכזבת – ציון 2.5.

 

בדמינגטון

מישה זילברמן השתתף בפעם השנייה  באולימפייאדה וקיבל בית לא קל ביחד עם המדורג שביעי בעולם והמדורג 51 בעולם. מישה הפסיד למדורג שביעי, אך הצליח לנצח את המדורג 51 ובכך קבע היסטוריה – ניצחון ראשון לישראלי בבדמינגטון – ציון 5.5.

 

טניס

דודי סלע שיחק בסיבוב הראשון נגד הבוסני דוג׳מהור וניצח אותו. בסיבוב השני חיכה לדודי משוכה גבוהה יותר בדמות דויד גופן (13 בעולם). דודי שיחק לא רע, אך הפסיד בשתי מערכות. דודי עשה הופעה טובה ומכובדת – ציון 5.5.

 

שייט– ציון 5

שחר צוברי – שחר צוברי הגיע לריו לאחר שניצח את נמרוד משיח וחובת ההוכחה הייתה על כתפיו. הוא אמר לכולם שהמטרה זו מדליה, אך היה רחוק מכך. צוברי מדליסט הארד מ 2008 סיים במקום ה-17 הכללי המאכזב. ידענו שהוא לא מועמד למדליה, אך קיווינו לגלות שהוא יתקרב לכך ויכנס לפחות לעשירייה(שיוט מדליות) – ציון 3.

מעיין דוידוביץ' – מעיין דוידוביץ' בדומה לשחר הגיעה במטרה לזכות במדליה, למרות שלא הייתה מועמדת בולטת. מעיין הוכיחה שהיא בטופ העולמי והגיעה לשיוט המדליות במקום החמישי (מרחק 5 נקודות בלבד מהמקום הראשון ןשיוון נקודות למקום ה 3 ). מעיין סיימה במקום התשיעי בשיוט המדליות ושביעית בסה"כ בתחרות. . מעיין מאוד ריגשה אותי במשחקים האולימפיים בגלל האופי החזק שהראתה שלא התפשרה וכיוונה הכי גבוה. מיד בסיום אמרה שבטוקיו 2020 היא תנסה לזכות וזו הגישה הנכונה – ציון 8.

גיל כהן ונינה אמיר – הציפיות מהצמד היו לסיים בטופ 15 בתחרות, אך הצמד עשה תחרות לא טובה – מקום 18 מתוך 20. הצמד לא הצליח לעלות את רמתו מול הטופ העולמי וככל הנראה לא ימשיך לטוקיו – ציון 4.

דן פרויליך ואיל לוין – בדומה לבנות, המטרה של הצמד היה לסיים ב-15 הראשונים. הבנים סיימו במקום ה-21 המאכזב מתוך 26 צמדים. ציון 4.

 

אתלטיקה קלה

דימה קרויטר – דימה הגיע עם מטרה להשוות את השיא האישי שלו (2.29) ואולי לעלות לגמר. קרויטר עבר רק 2.17 ופסל כבר ב-2.22. זו הייתה אכזבה גדולה עבורו אבל העיניים שלו אל עבר טוקיו 2020. ציון 2.5.

בריצת המרתון לנשים קיבלנו שתי נשים: לונה צ'מטאי ומאור טיורי. צ'מטאי איכזבה ולא סיימה את הריצה ומאור סיימה 90 בריצת המרתון השנייה שלה אי פעם. צ'מטאי ציון 2 ומאור ציון 5.5.

בריצת המרתון לגברים השתתפו שלושה נציגים כחול לבן: אגז'ה גאודיה (מקום 122), טסמה מוגס (מקום 121) ומארו טפרי (מקום 74). שלושתם עשו תוצאות טובות ומכובדות. אג'זה וטסמה ציון 5.5 ומארו 6.

חנה קנזייבה מיננקו – קנזייבה סיימה רביעית בלונדון 2012 במדי אוקראינה והגיעה השנה במטרה לשפר את מיקומו ולזכות במדליה. קנזייבה קבעה שיא שנתי 14.68 והייתה רחוקה רק 6 מאיות ממדליית ארד. חנה השנה לא התאמנה במשך חצי שנה ועדיין עשתה תוצאה מדהימה – מקום חמישי. קנזייבה ידעה שתצטרך שיא אישי כדי לזכות במדליה, אך לא הגיעה בכושר שיא שלה. ציון 8.

דונלד סנפורד – סנפורד הגיע במטרה להגיע לחצי הגמר. סנפורד סיים בתוצאה של 46.06, רחוק מאוד משיאו האישי. סנפורד לא הצליח להיכנס לחצי הגמר וסיים רק במקום ה-33 המאכזב. ציון 3.5.

 

קליעה

סרגיי ריכטר – מסרגיי ריכטר בדומה לשחר צוברי ומעיין דוידוביץ' לא היו ציפיות למדליה. בירי ל-10 מטרים ריכטר סיים במקום ה-14 ואיכזב כאשר לא עלה לגמר ( סיים 9 בלונדון ופספס את הגמר ). במקצה החלש שלו,  ירי ל-50 מטרים, הוא סיים במקום ה-15 הכללי וזה שיפור משמעותי בשבילו מלונדון (44) . ציון 5.

 

היאבקות

אילנה קרטיש תמיד מכוונת הכי גבוה והמטרה שלה הייתה להביא מדליה ועדיף מוזהבת. קרטיש איכזבה ובעיקר את עצמה כאשר הפסידה בקרב הראשון שלה לברזילאית לא מדורגת. קרטיש הייתה פייבוריטית, אך לא הצליחה להיכנס לקרב. זו אכזבה אדירה עבורה ועבור המשלחת הישראלית – ציון 2.5.

 

טקוואנדו

רון אטיאס, סגן אלוף אירופה 2016, הגיע עם הרבה ציפיות להביא מדליה. רון לא היה מועמד בולט על הנייר אבל הוא הכריז על עצמו כמועמד. הוא הובס בקרב הראשון (והאחרון) שלו לברזילאי שמדורג רביעי. בועד האולימפי אמרו שזו אכזבה אדירה בעיקר בגלל הדרך שבה הודח. רון הגיע לא מוכן מבחינה טקטית ולא הצליח לאיים על הברזילאי.בגלל ההגרלה ציפו שיריבים מלוב ואירן לא יתחרו מולו ודרכו למדליה סלולה- ציון 2.5.

 

הרמת משקולות

איגור אולנצקי זומן למשלחת הישראלית ברגע האחרון בעקבות פסילה של 3 נבחרות. איגור קבע תוצאה של 165 ק״ג בסגנון ההנפה ו-207 ק״ג בסגנון הדחיקה. תוצאות אלו לא היו שיאים אישיים, אך אולשנצקי עשה תחרות מכובדת וסיים במקום ה-17. ציון 5.5.

 

טריאתלון

רון דרמון הגיע כמדורג 44 מתוך 55 בתחרות אולי הקשה מכולן. רון קבע תוצאה מצוינת וסיים במקום ה-26. זה הישג מרשים מאוד עבורו – ציון 6.5.

 

אופניים

שני בלוך היא אמא לשלושה והמשתתפת המבוגרת ביותר במשלחת. הרוכבת הענקית הזאת סיימה במקום ה-48 מתוך 68 וריגשה מדינה שלמה בחגיגות בקו הסיום. ציון 5.5.

שלומי חיימי רוכב ההרים המוכשר, נכנס לתחרות מהמקום ה-26 לתחרות. חיימי התחיל את התחרות באופן מדהים וסיים את שתי ההקפות הראשונות במקום הרביעי. זה נראה כמו הפתעת ענק של המשלחת הישראלית, אך חיימי קיבל שתי תקלות טכניות וירד למקום ה-44. בסוף הוא הצליח לתקן וסיים במקום ה-29 הסופר מכובד. חיימי ביצע תחרות מרשימה ועם טיפה יותר מזל היה מסיים בעשירייה הראשונה. ציון 6.

 

שחייה צורנית

אנסטסיה גלושקוב ויבגניה טטלבאום ביצעו תרגילים לא מספיק טובים ולא הצליחו להפיל לגמרים ואפילו להתקרב לכך. הן סיימו במקום ה-20 בסיכום שני התרגילים שלהן. ציון 4.5.

 

התעמלות אומנתית

נטע ריבקין נושאת של הדגל המשלחת הישראלית. המטרה לשפר את הישג השיא שלה – מקום שביעי באולימפיאדת לונדון. ריבקין עשתה תחרות לא טובה וסיימה במקום ה-13 הכללי לאחר שעשתה טעויות לא אופיניות כהפלת מכשירים. ציון 4.5.

נבחרת ישראל הייתה מועמדת בולטת למדליה. באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בחולון הן סיימו עם 3 מדליות, אך באולימפיאדה הן לא הצליחו לבצע תרגילים נקיים. בשני התרגילים בשלב הגמר היו נפילות בולטות ולכן סיימו במקום השישי.

הנבחרת הגיעה במטרה לזכות במדליה היסטורית. ציון 5.

 

גולף

לטיסיה בק עשתה היסטוריה בעצם השתתפותה בענף הגולף ועשתה הישג מצוין. כל הטופ העולמי השתתף בתחרות הגולף ולטיסיה הצליחה לסיים במקום ה-31 המכובד. לטיסיה קיוותה לעשות תוצאה טובה יותר, אך היום הראשון היה בעייתי להמשך. ציון 5.5.

 

סיכום

ישראל זכו בשתי מדליות: שתיהן בג'ודו ושתיהן בצבע ארד. אמנם שתי מדליות עומדות בציפיות של הועד האולימפי, אך אפשר להגיד שזו לא אולימפיאדה מוצלחת של ישראל.

ידענו שנבחרת הג'ודו שלנו ברמה מאוד גבוהה, אך רצינו לראות התקדמות בענפים נוספים. לפי דעתי היו יותר אכזבות מאשר הצלחות ושתי מדליות זה המינימום שמשלחת כזאת צריכה לעשות. הועד האולימפי סימן מטרה נמוכה במטרה לא להיכשל, אך אם לא שואפים גבוה אי אפשר להתקדם. משלחת הג'ודו למשל כיוונו גבוה ורצו להשיג לפחות מדליה אחת בשאיפה שיהיה זוכה גם בגברים וגם בנשים ועמדו בציפיות הגבוהות.

הועד האולימפי צריך לבצע בדק בית ולא להעלים עין בגלל שחזרנו עם שתי מדליות.

אבל, הפנים אל עבר העתיד!! המעקב מתחיל לטוקיו 2020 מתחיל כבר עכשיו. הנה כמה אנשים שכדאי לשים לב אליהם לקראת טוקיו:

בענף הג'ודו – שגיא מוקי וגולן פולק מעלים משקל ועוברים לקטגוריה אחרת. בזכות המעבר הזה ברוך שמאילוב שזכה בשנה שעברה באליפות אירופה יזכה למעקב. בנשים תצטרף לנבחרת רז הרשקו (אחייניתו של מאמן הנבחרת שני הרשקו) שזכתה באליפות אירופה לנוער במשקל הפתוח לנשים. אני כבר היום הולך על הימור – שגיא מוקי יעלה לפודיום בטוקיו 2020.

בענף השייט – צפוי להיות קמפיין אולימפי לוהט גם בגברים וגם בנשים. השמות המוכרים: שחר צוברי, נמרוד משיח ומעיין דוידוביץ ימשיכו לטוקיו 2020 ואליהם יצטרפו דור העתיד: יואב עומר אלוף אירופה ואלוף עולם לנוער, הדר הלר אלופת ישראל המכהנת וסגנית אלופת העולם לנוער 2013, נוי דריהן אלופת העולם לנוער ואלופת אירופה.  הנוער ברמה מאוד גבוהה ותהיה תחרות ברמה גבוהה. אני מאוד מקווה שנוי דריהן ויואב עומר יזכו בכרטיס לטוקיו.  

עוד כמה ספורטאים: יובל פרייליך (סייף), לינוי אשרם (התעמלות אומנתית) דוד אלברדיאן (אגרוף).

זהו!

תודה למידן, רועי ואיל על סיקור הכדרסל, למנחם על המעורבים ולכל המגיבים שהפגינו הרבה ידע.

ניפגש בטוקיו 2020, בעצם מתחיל לעבוד על הפריוויו לאולימפיאדה הפראלימפית 🙂

 

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. סיכום נכון וממצה.
    בכללי הועד האולימפי כיוון לרצפה בכוונת תחילה כפי שציינת,
    אבל 2 מדליות זה הישג בהחלט יפה ומכובד.
    אבל אם אני לא טועה הייתה ירידה בגמרים לעומת לונדון,
    כלומר אומנם יחידי סגולה יש פה,אבל קשה להגיד שהרמה הכללית של הספורט שלנו השתפרה.
    קשה להיפרד מאולימפיאדה,אחרי שלושה שבועות שהכדורגל פה קיבל את המקום הראוי לו בשולי החדשות עכשיו נחזור לכותרות של המקורבים ושטויות כאלו,איזה נפילה.

  2. תודה רבה על כל הימים והסיכומים הנהדרים מסכים עם 99% ממה שכתבת,ציונים בדיוק כמו שחשבתי וחיפשתי באתרים הגדולים גם ציונים כמו פה ולצערי לא מצאתי אבל לפחות פה קיבלתי את הסיכום בצורה הכי טובה שאפשר

    1. אם הוא היה אומר לי מקום 29 לפני הייתי אומר שזה הישג בסדר גמור אבל לפי איך שהלכה התחרות זה הישג אדיר! הופעה מדהימה.

  3. גור גולן – ביצע עבודת הכנה מדהימה למשחקים, לא התחמק מאחריות, וברגעי האמת דאג לתחזק את הבלוגים היומיים, גם אם זה אומר לנזוף בחברי הצוות סוררים ש"העזו" להתכתב בוואטסאפ.

    למרות חוסר אובייקטיביות שלא היה מבייש את ערוץ הספורט בכל הנוגע לתגובותיו בקשר לרפאל נדאל, מדובר במסקר המצטיין של המשחקים, וכל זאת בגיל 18 בלבד. ציון 10.

  4. תודה רבה גור.
    בשבילי כחובב ספורט אך גם סט' האולימפיאדה רק התחילה יש הרבה מה לסכם.
    אני אכנס לכל מדינה ואראה בדיוק איזה ספורטאים היא שלחה ובמה הצליחה.
    הידעתם למשל שלפרו יש 0 מדליות אבל כמה מרתוניסטים והלכים מצויינים ?
    גם לפנמה 0 מדליות אבל רץ ב 200 שהגיע לגמר וסיים שביעי .
    בקיצור אני עוד אנתח לעצמי את כל הדברים הללו .
    אשר לציוני המשלחת כתבתי זאת במקום אחר והעתיק

    ראוי לשבח אורי ששון
    כל הכבוד ירדן ג'רבי
    טוב מאד חנה מיננקו ושגיא מוקי
    כמעט טוב מאד התעמלות אומנותית מעיין דווידוביץ והגודאית מהולנד
    הפתיע לטובה דן דרמון
    יפה -סביר דודי סלע ,זילברמן (אגב הם דומים הוא וסלע) בלוך ,חיימי הרץ מרתון שסיים 74 לטייסיה בק והמשקולן וגם רייכטר שלא עלה לגמר אך היה בשליש העליון בשני המקצועות .
    עברו בקושי טומרקין ,נבחרת השליחות בשחייה 2 המרתוניסטים והמרתוניסטית שסיימו את המרתון השחייה הצורנית (המיותרת ) וריבקין
    נכשלו בקטן (צפיות קטנות כישלון קטן )
    גרשוני ,יתר השחיינים ,המרתוניסטית שלא סיימה סטרנפורד ושייטי 470

    נכשלו בגדול
    שטילוב ,צוברי המתאבקת ,אטיאס ופולק.
    ההצלחה הכי גדולה ומרשימה ששון.
    הכישלון הכי מבאס פולק שהיה צריך לקחת מדליה בהתחשב בסיטואציית ההגרלה ומוצא עצמו מודח מול יריב לא בלבל בכלל.
    טופ 5 נשים.
    5. הדודקא בולדר שסיימה שביעית
    4. מעיין דוידוביץ …גם כאן לא בפודיום…
    3. נבחרת ההתעמלות האומנותית …ספק אם זה ספורט בעיני אבל מקום שישי עם כל הבעיות שאפו.
    2. חנה מיננקו להצדיע
    1. ירדן ג'רבי …אבל היא צריכה לא לגמרי להיות מרוצה כי כשאת היית אלופת העולם וגודקא השנה בעולם (בכל המשקלים) את צריכה לשאוף לזהב אינשללה בטוקיו .

    דירוג הגברים .
    5. מארו טפרי אמנם רק מקום 74 אבל בחצי העליון ועוד במרתון .
    4. ריכטר נכון לא בגמר אך תוצאות סבירות.
    3. דרמון פעם ראשונה שטריאתליסט מגיע ועוד מקום 26/55 יפה מאד.
    2. שגיא מוקי כל הכבוד מקווה בשבילו שיביא מדליה ב 2020
    1. ששון כל מילה מיותרת סיפור מרגש.
    בשולי הדברים אציין בקשר למשלחת שלנו
    ג'ודו
    ההצלחה היא בעיקר מנטלית …מתי ראיתם את נבחרת ישראל כדורגל יוצאת מפיגור 1-0 לניצחון מרשים ?
    הג'ודו נכנס לפיגור מוקדם לא של 1-0 אלא של 3-0 משערים מצחיקים (האפריקאי שמנצח את גולן ) ..אבל יצא משם ל 3-4 הרואי .
    כל הכבוד לענף.
    צפי ראשוני למשלחת 2020
    ג'ודו יהיה הענף לאומי יש אפשרות לשלוח 14 ספורטאים הפעם שלחנו 7 מקווה ומאמין שנמלא המכסה…מהמשלחת הזו הצפייה היא בעיקר מירדן ששון אך גם מוקי ופולק …מאמין שיהיו עוד
    קארטה : יהיה ענף חדש הוא מתאים לנו כמו בג'ודו ואני מקווה שמישהו יושב על המדוכה.
    שייט וספורט ים כולל קיאקים ושחייה צריך לעבור ניעור של ממש כי יש את כל הסיבות להצליח.
    אני מקווה שיקומו מתחרים לצוברי ושנחדש ימינו עם שייטי 470 טובים.
    אישית אני מקווה שמשיח יקבל את הצ'אנס שלו ואם לא הוא מישהו אחר אך שחר צוברי נראה לי שבע.
    מעיין נראית רעבה ויש לה סיכוי טוב לדעתי אם תחליט ללכת לקמפיין נוסף.

    אתלטיקה : מקווה שחנה מיננקו תישאר בכושר וללא פציעה מקווה שנזכה לעוד נציגות מעבר למרתון

    התעמלות : מאמין שבסוף הנבחרת תישאר מן סתם הרוב יפרשו קשה להאמין שנמצא מחליפה לריבקין או מחליף לשטילוב שעשו קריירה נהדרת.
    קליעה אני מאמין בריכטר
    יש להוסיף את מקצועות האמניות לחימה וסייף אין סיבה שלא נצרף מישהו
    הלוואי שנזכה לשלוח מקצוע קבוצתי עם כדור מתקשה להאמין .
    זה בקצרה ממש.

      1. זה לא בקצרה זה קצר מאד ….
        תחשוב מה זה איזה 30 ענפים 10000 ספורטאים .
        זה 100 מטר של בולט …עוד נגיע למרתון

    1. מעיין תמשיך לעוד קמפיין – זה ודאי. אבל כמו שאמרתי יהיה מאבק אדיר עם הצעירות. שנה הבאה אליפות עולם באתר האולימפי של טוקיו וזה יהיה מעניין לראות למי מתאים האתר האולימפי.

      מיננקו אני לא רואה אותה מתמודדת על מדליה גם בטוקיו אלא באליפות אירופה ועולם בשנתיים הקרובות.
      ריכטר בכיף יכול להמשיך, השאלה האם הוא יקבל מימון ויהיה לו מוטיבציה.
      בג׳ןדו אני לא יודע אם נצליח לשלוח 14 אבל אם נשלח 10 טובים זה יהיה אדיר!

      1. מיננקו בהחלט מסוגלת להביא מדליה בטוקיו 2020 השאלה אם תהיה בריאה.
        היא ווינרית בנשמה וכשאתה רואה ספרדיה זוכה בזהב בגיל 37 בגובה מה זה 32 במשולשת ?

  5. מסכים עם הציונים בגדול, אולי הייתי נותן טיפה יותר לנבחרת ההתעמלות, כי הם בכל זאת מקום שישי בעולם

    יופי של סיכום וסיקור אולימפי

  6. גור עם הידע שהפגנת אתה צריך לעבוד בועד האולימפי
    החיבור הארוך של קרטיש עם אביה ביציע היה ממש שובר לב
    נבחרת המתעלמות זה שברון לב כמו ריביקין
    צריך להבין שעם התנאים של הספורטאים שלנו כל ההפעלה למשחקים זה נס

  7. דרך אגב היום נבחרת הג׳ודו לנוער חזרו עם שבע מדליות מסבב אירופה. מי שזכתה במדליית זהב היא רז הרשקו שהזכרתי בסיכום – תקווה גדולה!

  8. שכחת את נוגה גלר בגלישה .
    ובמועדון האילתי התחלף המאמן הסיבה הרשמית אי סדרים.
    נבחרת השחיה טבעה בבריכה .
    כל האחרים להוציא גודו לא התקרבו לשיאים שלהם .
    שני בלוך עם כל הכבוד זה היה בלוף לארגן לה תחרויות קריטריון בכאילו בגיל הנכון היא לא רצתה עכשיו זו. היתה בדיחה והזרקת תרופת דמה לענף גווע.
    שלומי חיימי אחד הבודדים שכן מגיע להם כנל רון דרמון.
    שייט מנוהל בחוסר אחריות שניםההופעה ב 470 בדיחה.
    ההכנה לתחרויות הגלישה בשיוט המדליות מעידה על חוסר הבנה בולט של משטרהרוחות באזור ובכלל מעין מרינה שרליןוההולנדית גלשו בלי שכל .
    הסינית הרוסיה והברזילאית גלשו לכיוון הנכון למציאת הרוח מעין מתעקה מול ההר בהסתרה.
    אין לה מה לחפש ברמות הגבוהות עם ניהול מתחת לכל ביקורת כזה.
    ניהול המשלחת בכלל על הפנים.
    התעמלות אמנותית לסגור את הענף הלא חינוכי הזה.
    מאמנות מתעללות במתחרות ובמאמנות עמיתות זה שלא הדיחו את המאמנת הראשית אירה וידורציק ואת אלה סמפולוב המאמנת של רבקין זה כישלון חינוכי ניהולי וראינו בתוצאות שורה תחתונה. בזבוז כספים בועד האולימפי על עסקנים ושרת הספורטוניהול חובבני מתחת לכל ביקורת.

  9. אני קודם0 כל מצגיע לגור על כל הסיקור, זה היה תענוג. באמת סיקור אולימפי נהדר בהובלת גור, וכולנו מאוד נהניננו.
    ועכשיו לכל הנושא של הציונים של משלחת כולה ולכל ספורטאי וספורטאי.
    אני מסכים עם ההשבחים, וממש לא מסכים עם הביקורות. ברמה הארגונית קובעים אצלנו היום קריטריונים גבוהים כדי להגיע, ומי שנכנס למשלחת זה כי הוא עבר קריטריונים רציניים ביותר, וזאת התנהלות רצינית ומקצועית. גם רואים מהתוצאות.
    נכון לפעמים מישהו הפסיד בקרב הראשון (מישהו צריך להפסיד), או לא עלה למקצה הגמר, אבל זה לא אומר שלא היה מגיע לו להיות שם, ושהוא לא נתן את המיטב שלו במעמד הזה, ולא עבד כמו חמור כמה שנים כדי להגיע למעמד הזה. אני אישית ממש מפרגן לכולם ומכבד אותם מאוד – מי מאיתנו עמד במבחנים כה חמורים של הישגים ברמה בין לאומית ונמצא בטופ 10 או טופ 50 או טופ 100 בעולם בתחום שלו?
    הסיכום שלי זאת הופעה מאוד טובה מכובדת של המשלחת שלנו בכלל, ואני מקווה שימשיכו בדרך הזאת. אני לא חושב שהיה כאן איזה הנמכת ציפיות מראש על ידי מישהו. בכל מקום שהספורטאי שלנו נמצא בטופ בתחום שלו – ציפו ממנו למדליה. בחלק מהמקרים זה קרה, והיכן שזה לא קרה זה לא בגלל שהספורטאי לא ניסה. בקיצור יש כאן עבודה נכונה של כל המערכת, והישגים יפים.

    1. עבודה נכונה של מערכת אמורה להביא ספורטאים להשגי שיא בתחרויות החשובות.
      ההישגים רחוקים מהשגי שיא מה שמעיד על עבודה לא נכןנה המצב הוא כזה במשך שנים .
      מכיראת ההכנה האישית של גל פרידמן לאתונה עובדה הגיע להישג השיא שלו.
      אני זוכר את המלחמה שלו באיגוד השיט שלא הסכים שיסע להתכונן באתונה גל השיג מימון ממפרסמים שכר מאמן אמריקאי ונסע כנכד החלטת האיגוד.
      חוץ מגל ושחר אף שייט לא השיג מדליה אולימפית מעולם .
      ההתנהלות של שחר היתה דומה לשל גל בזמנו התאמן לבד עם מאמן פרטי.

    2. ועוד בנושא גל באליפות העולם לפני אתונה גל ישב מאחור לא התאמץ בדיוק כך מתכוננים .
      עכשיונשאר לך לבדוק את הישגי הספורטאים שלנו סמוך לאולימפידה ולהקיש מכך על ההכנה.

  10. תודה רבה! אחלה סיכום לאולימפיאדה, ובכלל היה בכיף לקרוא את הסיקורים כל יום, בייחוד למישהו כמוני שלא הצליח לראות את רוב התחרויות.

  11. לצערי אני לא מכיר מספיק את הישראלים וגם לא ראיתי אותם באולימפיאדה כי NBC לא משדרת 'ישראלים', אבל הסיכום שלך נראה לי מקצועי ביותר.
    כל הכבוד לך גור. הפכת לכוכב באתר!

  12. אחלה סיכום. אתה ממש נדיב בציונים המילוליים. 5-6 עמידה בציפיות??
    משרד החינוך ישמח לאמץ את זה,
    אני מדמיין את הכותרות:״ 90% מתלמידי ישראל עומדים בציפיות בהצלחה״…

  13. קודם כל שאפו ענק על הסיקור האיכותי והמקיף.
    מי שיפתח היום אתר ספורט ישראלי ממוצע יגלה שחזרנו לשגרה בה הכתבות הראשיות עוסקות אך ורק בכדורגל, או בכדורסל אם מישהו ממש התפרע בעריכה. אז נמשיך להסתפק בשתי מדליות ארד, שגם הן סוג של נס כמו שכתבו פה, ונחכה להעפיל ליורו או למונדיאל עוד 50 שנה.

  14. מצויין גור ושוב כל הכבוד על הסיקורים ועל הפרוייקט האולימפי של כל כתבי הופס.
    אהבתי מאוד את פירוט הענפים והתחזית לבאות, יהיה מעניין לעקוב.

  15. תודה ענקית לגור.
    קריאת בוקר של הבלוג היוותה נקודת ציון בלוז היומי האולימפי שלי.
    לאחר מכן מעקב ודיונים בבלוג במהלך היום, אפילו בענף הגולף שחשבתי שמעניין רק אותי ☺️
    כ"כ נהניתי שאף הבאתי את עצמי להגיב לראשונה לפוסטים, לאחר תקופה ארוכה של קריאה פסיבית באתר
    שאפו!

  16. לגבי הצלחה אולימפית עתידית –
    לאור האולימפיאדה האחרונה אני חושב שיש לנתב את התקציב לבניית המשלחת לפי הכללים הבאים:
    – אפס השקעה בענפים קבוצתיים. בטח כאלה שכוללים כדור. תיאום מושלם ומצוינות של יותר מאדם אחד זה גדול עלינו.
    – לזנוח כל ענף שיש בו השקעה אמריקאית משמעותית

    מכאן המסקנה ברורה: חלוקת התקציב אך ורק לתחרויות בודדים בענפים איזוטריים שלא מעניינים את האומות המובילות. למקסם את הפוטנציאל לרמה של 2 מדליות לענף, ונגיע ל4-5 מדליות באולימפיאדת הבאות. צאו לדרך.

  17. הבלוג שלך החזיק את הלא מעודכנים מעורבים.
    זה היה מצויין ובמקום.
    טור הסיכום מעולה, מדוייק והכיר לי כמה מתחרים שלא הכרתי

    אבל, עם תרבות הספורט הקלוקלת במקומותינו כל ספורטאי שהשיג את המינימום האולימפי הוא מנצח מבחינתי 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט