מעורב אולימפי לשבת: יוסיין בולט – האתלט הגדול בהיסטוריה / מנחם לס

 

 

1. יוסיין בולט משלים טריפל-טריפל! ללא ספק האתלט הגדול בהיסטוריה

Usain Bolt celebrates after anchoring Jamaica's 400-meter relay team to a gold medal Friday. (Lee Jin-man / Associated Press)

לפי דבריו היה זה המרוץ האחרון שלו.

אם אמנם כך, הוא ירד מהבמה בצורה הנפלאה ביותר שיכול היה: הוא קיבל את מקל השליחים באותו זמן שהאמריקאי גיי מסר לרץ האמריקאי האחרון – אבל מה זה משנה? האמריקאים נפסלו שוב, ובכל מקרה הגיעו רק מקום שלישי אחרי היפאנים – וכעבור 30 מטר מרוץ השליחים 4 כפול מאה הפך להסטוריה כשרק הפרש הניצחון נשאר לא ידוע.

כשנגמר, ההפרש היה 6-5 מטרים.

יוסיין בולט היה מושלם בשלוש אולימפיאדות: 3 מ-3 ב-100, 200, ו-4 כפול 100, ושיאים עולמיים בכל שלושת המקצועות. לא רק שהוא ניצח: הוא ניצח תמיד בהפרש ברור.

הג'מאייקאים סיימו ב-37.27 שניות. יפאן הפתיעה את ארה"ב כשהרץ הרביעי שלה גבר על הרץ האמריקאי האחרון טרייבון ברומל, אפילו שברומל קיבל את המקל מהרץ השלישי טייסון גיי לפני היפאני. האמריקאים – התברר אח"כ – נפסלו, אבל שהיפאנים ינצחו את האמריקאים ב-4 כפול 100?

הפסילה היתה אחרי ההחלפה השנייה בין ג'סטין גטלין וטייסון גיי כשהמקל הועבר לידו של גיי צעד אחרי הקו הקדמי שמסמן את הנקודה האחרונה שהמקל חייב לעבור לרץ הבא.

לא יעזור מאומה: כמה שהאמריקאים לא יתאמנו, זה כנראה לעולם לא יקרה. קללת ה-4 כפול 100 וזהו.

אם יוסיין באמת פורש הלילה, הוא יהיה אבידה שלא ניתן יהיה להחליף באחר, ולמה? את זה כבר כתבתי אתמול.

הוא אחד ויחיד. האתלט הגדול במלכת הספורט. שליטה בלתי רגילה. מלך הריצה. כריזמה המחממת עולם ומלואו. עצוב שלא נראה אותו יותר.

2. ניצחון אמריקאי ב-4 כפול 100 נשים

 

ארבעת החמודות האמריקאיות טיאנה ברטולטה, אליסון פליקס, אינגליש גרדנר, וטורי בואי ניצחה את ה-4 כפול 100 בזמן השני בטיבו אי-פעם – 41.01 שנ'.  הן ניצחו בהפרש של אולי עשרה מטרים את רביעיית ג'מאייקה כריסטיאנה ויליאמס, אליין ת'ומפסון, וורוניקה קמפבל-בראון, ושלי-אן פרייזר שסיימה בזמן 41.36 שנ'.

האמריקאיות היו שוברות כנראה את השיא העולמי אילולא נאלצו לרוץ במסלול 1, מסלול שניתן להן אחרי הפלת המקל בגלל כניסה של ברזילאית למסלולה של אליסון, והכנסתן לגמר אחרי שהתבררה הסיבה להפלת המקל.

 

3. 5,000 מטר נשים

 

יפאנית אלמונית הובילה את הרצות ב-2,500 המטרים הראשונים. אז, או אז האיתיופית מנצחת ה-10,000 בשיא –  אלמז איינה פרצה לראש והובילה באולי 40 מטרים לפני שתי קנייתיות. הייתי בטוח שעוד שיא עולמי עומד להישבר. אך כ-1,000  מטר לסיום קרה משהו שחשבתי שהוא לא ייתכן: איינה החלה להאט, והקנייתיתיות עברו אותה. ויויאן צ'רויוט פתחה בקצה נהדר ועברה לראש בהפרש של 20 מטרים לפני בת קבוצתה הלן אובירי, וככה סיימו, כ-50 מטרים לפ-נ- י איינה. הזמנים 14:27.17 לצ'רויט, 14:29.77 לאובירי, ו-14:33.59 לאיינה האתיופית.

ריצה נהדרת!

  

4. חצאי הגמר העלובים והמשעממים אי-פעם ע"י הקבוצות החלשות ביותר בחצאי הגמר מזה 24 שנים

 

 

 

משחק ראשון: שיעמומון, מכוער, עלוב

אני חושב שארה"ב ניצחה 76-82. אני זוכר שהיא נצחה על 6, כי הרבה יותר מזה אני לא זוכר מהמשחק שהיה אחד מה-NON-SIGNIFICANT ביותר בזיכרון.

משחק שלא היה בו שום דבר: לא היה בו יופי; לא היה בו מתח; לא היתה בו חוכמה; לא היו בו כל מבצעים.

משחק חצי גמר גרוע ומשעמם כזה לא זכור לי הרבה זמן.

ארה"ב היא פשוט קבוצה מחורבנת שלא מאומנת טוב, משחקת כדורסל ללא כל נשמה או פקחות, והיא מנצחת רק בגלל ששחקניה  הם אתלטיים יותר וטובים יותר באחד על אחד. זה כל הסיפור. כשארה"ב צריכה סל, מישהו מהקבוצה כבר מוצא דרך לקלוע סל.

לא זכורות לי יותר משלוש מסירות אמריקאיות באף POSSESSION. קיירי אירוינג לוקח כדור, ומחכה, מחכה, עד שמחליט מאיזה צד לפרוץ; קליי תומפסון מסתכל ימינה, שמאלה, ומחליט מאיזה צד לזרוק שלשה. ודיאדרה ג'ורדן רק מחכה להאלי-הופ כי מלבד זה אין לו הרבה מושג מה לעשות.

וקווין דוראנט? משחק כאילו הוא בדכאון קליני.

ארה"ב הובילה כל המשחק ביתרון שנע בין 5 ל-10, ועדיין היה ברור לחלוטין שהם מנצחים את המשחק. לא בגלל שהם היו טובים, אלא בגלל שלספרדים גם אין הרבה מושג, ואילולא פאו גאסול, ושיפוט חד צדדי ביותר הם היו מפסידים ב-20-25.

מצחיק – ומעליב – לראות מה מבוגר כפאו גאסול עושה לנבחרת כוכבים אמריקאית בהתקפה. הוא קלע ברבע הראשון 12 נק' וסיים כקלע מס' 1 במשחק עם 23. אבל בהגנה הוא אפס אפסים כשהאמריקאים לוקחים 21 ריבאונדים בהתקפה כשהוא עומד ומסתכל. דיאדרה ג'ורדן לקח את רובם, וסיים עם 16 ריב'. קליי ת'ומפסון היה האמריקאי המסוכן היחידי בין כל "כוכבי ה-NBA" יעני – כוכבים מיי אס – כשקלע 22 עם 4 מ-8 מה-3. חוץ ממנו אף אמריקאי לא מסוגל לקלוע מהקשת הקרובה של הכדורסל הבינלאומי.

רק אלוהים יודע מדוע האמריקאים האלה לא מסוגלים להיכנס ל-RHYTHM במשחק הבינלאומי הזה. הם נראים כל כך גרוע שזה פשוט פשע. בכל קבוצות העבר מאז שהאמריקאים התחילו לקחת את העסק ברצינות היתה תנועה בלתי פוסקת של שחקנים, מסירות לשחקנים הנעים ללא כדור, ובכל משחק היו לפחות 15-20 תצוגות להיילייט של ה-NBA. הקבוצה הזאת? להחביא את הוידיאו בבוידם ולא להראותו אפילו לשונאי כדורסל.

השיפוט היה זוועתי עם פאולים טכניים על ימין ועל שמאל, עם נטייה ברורה לטובה הספרדים.

בקיצור, משחק שכמה שיישכח יותר מהר ככה טוב יותר יהיה.

אני חייב להוסיף דבר אחד: מייק ששבסקי ייכנס להיסטוריה כאחד מגדולי המאמנים, והישגיו עם הנבחרת יירשמו בראש חוצות. הוא הפסיד רק משחק אחד ליוון ב-2006, וניצח קרוב ל-60. אבל איזה קבוצות הוא יצר עם החומר שנתנו לו? כלום. שום כלום. אני בכל אופן כמעט לא ראיתי דבר אחד בקבוצה האמריקאית שנתן לי להאמין שזה דבר שנלמד באימונים או תוכנן באימונים. משחק שכונתי בעליל עם נצחונות צולעים במקום לנקות כל מי שמופיע על 30.

5. חצאי הגמר העלובים והמשעממים אי-פעם ע"י הקבוצות החלשות ביותר בחצאי הגמר מזה 24 שנים

 

 

משחק שני: משחק בין חיוורים אירופאים לקבוצה המזכירה את נבחרת בתי הזיקוק מהליגה למקומות עבודה

סרביה ניצחה את 'קבוצת שיר ההלל' של עידו מוריה 61-87. אוסטרליה עלתה על גל מקרי כשהגיעה לאן שהגיעה כי כל הקבוצות השנה בטורניר האולימפי הן הגרועות ביותר שהיו לפחות מאז הדרים טים של 1992. אבל היום האמת נתגלתה בכל מערומיה: אולי המשחק של האוסטרלים הוא ראגבי. כדורסל הוא לא המשחק שלהם ולעולם לא יהיה. יהיו להם פה ושם שחקנים כמו פטי מילס ובן סימונס, אבל נבחרת מעולה לגמר לא תהיה להם לפחות עד שלארה"ב תהיה נבחרת כדורגל לגמר המונדיאל… כדורסל הוא לא משחק של אנגלו-סקסים ולא יעזור שום דבר. אני מאמין שגם את סרביה קבוצת מכללות טובה כמו קנזס או מישיגן-סטייט יכולה לנצח.

אם האמריקאים לא דורסים אותם ביום ראשון על לפחות 25 הפרש אני עלול לסגור את החנות. מי זאת סרביה? קבוצה מכוערת של חיוורים אירופאים שלא נראים כשחקני כדורסל, לא מסוגלים לנתר ולא מסוגלים לרוץ, ואם האמריקאים לא ישסעו אותם – תשכחו מהמשחק הראשון – I GIVE UP.

6. הגרמניות היו טובות יותר בהכל מהרגע הראשון עד האחרון

נשות שבדיה שיחקו משחק הגנתי פעמחיים, נגד ארה"ב ונגד בראזיל, ופעמיים הצליחו לנצח בדבר שהן תיכננו לנצח בו: פנדלים אחרי ההארכות.
היום זה לא הצליח.
באיצטדיון המרקנה צנייפר מרוסן כבשה שער נפלא בתחילת המשחק (ועזרה בגול השני שהיה גול עצמי), עובדה שהכריחה את שבדיה לפתוח את המשחק . במגרש הפתוח הגרמניות היו טובות יותר, וניצחו את הזהב האולימפי הראשון שלהן.
הן התחילו את הטורניר האולימפי די חלש, אך התחזקו והשתפרו ממשחק למשחק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איתי
איתי
7 years ago

בולט הוא באמת אחד יחיד ומיוחד , מייקל ג'ונסון היה מדהים באותה מידה אבל לא כריזמטי כמוהו. בכל אופן טוב שיפרוש עכשיו כי השיאים מאחוריו.

האמריקאים באמת מגעילים בכדורסל וספרד יכלה לנצח עם קצת ציפרניים. פאו גאסול הוא מסוג השחקנים שהיית לוקח לכל מלחמה או משימה והוא פשוט דוגמה נפלאה למשהו שאין היום לאמריקאים.

לא ברור לי איך סרביה הגיעה לגמר אבל שיהיה…. הטורניר הזה ארוך ומאוד מתיש

yamani1000
yamani1000
7 years ago
Reply to  איתי

+1

מייקל ג'ונסון, אם להתחבר לפסקה השנייה שלך, גם היה אמריקאי…

no funny shtuff
no funny shtuff
7 years ago

מסכים שהיה משחק מעפן בין ארה"ב לספרד ולא היה כמעט שום מתח. בשביל לנצח את ארה"ב (וזו באמת אחת הנבחרות החלשות שלהם) חייבת להיות התעלות של היריבה.
רוביו עם אפס עגול, מירוטיץ חלש מאוד, רייס היה גרוע, רודי בינוני מינוס. גאסול היה די טוב, בעיקר בהתקפה, אבל ג'ורדן עשה לו בית ספר בסל של ארה"ב.
השיפוט לחלוטין לא היה מוטה לספרד. לספרדים שרקו יותר טכניות ולאמריקאים ויתרו פעם או פעמיים ברבע הרביעי על שריקה לאיבוד כדור.
משחק מאכזב ללא ספק.

המשגיח
המשגיח
7 years ago

ממש זכינו לראות את בולט. מעניין מתי יגיע היצור שיקרא תיגר על שיאיו.

סומסום
סומסום
7 years ago

לגבי בולט, לי יש ספק, ויותר מספק. אולי כמי שהיה אצן וגם קופץ לרוחק יש לי העדפה לאתלטים הרבגוניים. ג'סי אואנס וכמובן קרל לואיס הגדול.

לואיס זכה 4 פעמים רצופות בזהב ברוחק. זה מדהים. לואיס זכה ב-4 זהב ב-84' (הקצרות, רוחק ושליחים) – דבר שבולט פשוט לא יכול לעשות כי הוא לא מספיק מוכשר, אם מותר להגיד משהו כזה על אל כמותו. אפשר להוסיף עוד טיוענים אבל אלה יספיקו. ואם אני הולך יותר אחורה, אז ההישגים של ווילמה רודולף – על רקע סיפור חייה, הנכות הקשה, ולהתחרות אחרי לידה – אפילו יותר מופלאים.

ראיתי את ארה"ב-ספרד הבוקר (תודה לערוץ הקנדי, שגם לא מגלה מראש את התוצאה, פשוט משחק קומפלט). אם מישהו רשאי להתלונן על השיפוט אלה הספרדים – 2 עבירות מוקדמות והזויות לרוביו, ועוד 2 במהלך אחד למירוטיץ' (אחת שלא היתה ועוד טכנית, שנספרת) – פשוט חיסלו את הספרדים. להם אין סוללת מחליפים כמו לארה"ב. ומשם זה כבר היה משחק מגעיל, שנהרס בגלל שיפוט דלוח.

אשר לאוסטרליה – אני לפחות הבעתי כאן, בעקביות, את החשש מהמשחק האחד שבו הכל ייפרם. לא כי אני כזה מבין גדול – אלא כי זו הנבחרת. נס ועוד נס ועוד נס. אז הנה, הגיע המשחק. ויהיה גם לא נעים במשחק המדליה של אוסטרליה עם ספרד. לא כוחות.

עגל
עגל
7 years ago

בולט הוא ענק ומאוד מרשים. אני לא עושה השוואות מי יותר גדול בהיסטוריה כי זה לא חשוב, מה שבטוח הוא שמאוד נתגעגע אלי6.
האמריקאים בכדורסל עלובים. מנחם צדק בתיאורו שהיתרון היחיד שלהם הוא האתלטיות והמחליפים וככה בסוף הם מנצחים. לדעתי הבעיה שלהם היא שאף אחד לא רוצה להיות הכוכב האגואיסט כמו שהוא בקבוצה שלו ולכן אין היררכיה ברורה. מכיון שגם אין שיטה, כי הם לא משחקים ביחד מספיק, אז כולם נותנים פחות ממה שהם שווים. היוצא מן הכלל היחיד הוא דיאנדרה ג'ורדן שחי מנקודות זבל והאסל. בדיוק כמו המאנימל של דנבר ושחקנים מהסוג הזה.

גור גולן
גור גולן
7 years ago

בולט ללא ספק האתלט הכי גדול.. השואו שהוא יוצר זה משהו שהופך את הצפייה לכל כך מהנה. הוא יכול לעשות שטויות בחימום ובעלייה לריצה אבל ברגע שיש את הזינוק הוא הכי רציני שיש.
הוא לא ייעלם! הוא יופיע בכל מיני מקומות בתור סוג של כוכב הוליווד. וכמובן שהשירים שלו יהיו איתנו לפחות עוד 50 שנה לפי דעתי. כרגע אני לא רואה מישהו שישבור את השיאים שלו.

אני מקווה ששיאן העולם ב-400 יתחיל לרוץ גם 100 ו-200 בשביל שיהיה לנו כוכב חדש בענף

גור גולן
גור גולן
7 years ago

דרך אגב גם ילנה איסטנייבה פרשה אתמול. שיאנית העולם בקפיצה במוט ודמות נדירה בספורט . מאוד התאכזבתי שהרחיקו את המשלחת הרוסית רק בגללה! דמות כל כך חיובית וכיפית לצפייה בגלל השמיכה שלה שהיא תמיד שמה על עצמה ואז עולה כמו חדשה

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago

ספורטאית גדולה. דמות חיובית ? לא. כל כך בטוח.
http://m.nrg.co.il/online/3/ART2/499/774.html?mob_referrer=

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago

תודה מנחם, עוד מעורב נהדר.

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago

ההפסד של איאנה האתיופית ב5000 לא נתפש. אחרי שעשתה שיא עולם עם שיפור מטורף ב10000 היא היתה הימור יותר קל מבולט. תעלומה גדולה ההפסד שלה.

תום
תום
7 years ago

לגבי השליחים האמריקאים – לפי הUSA today הפסילה היא דווקא בקבלת המקל של גאטלין שקרתה מוקדם מדי.
גאטלין מצוטט כאומר (בתרגום שלי): לדעתי לא היתה לי שליטה מלאה במקל לפני הכניסה לאיזור החילוף, אבל אני לא באמת מבין בפרטים של החוקים.
עכשיו אני מבין למה האמריקאים נכשלים בשליחים כל הזמן…

Mbk
Mbk
7 years ago
Reply to  תום

אם גאטלין עם 15 שנה ניסיון לא מבין בחוקים אז מי ?

תום
תום
7 years ago
Reply to  Mbk

בדיוק

Mbk
Mbk
7 years ago

מנחם הזלזול שלך בכדורסל האירופי לא ברור לי
ארהב ניצחה בהפרש ממוצע של 4 את 3 הנבחרות האירופאית שהתמודדה מולן ( נבחרות ממוצעות ומטה , ספרד של 08 ו 12 או עם מארק גאסול ואיבקה הייתה עוברת את הפסים החיוורים )
מסכים ב 300 אחוז עם מה שכתבת על ששבסקי
ארצות הברית נראית כמו נייט-מר יותר מאשר הדרים הטים

באשר לבולט הראשון לעשות את הטריפל 3 פעמיים , למרות שהיה חלש באופן יחסי הוא פנומן היסטרי
אני מקווה שיפרוש ולא יקלקל את המאזן המושלם באולימפיאדות

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  Mbk

ואני מקווה שיתחרה עוד פעם. גם כדי לראות אותו. וגם כדי שינסה להאפיל על קרל לואיס. כמו שנימקתי קודם, אם בכלל חייבים להכריע, לואיס גדול ממנו. יותר מדליות, יותר שליטה בתחום – זהב 4 פעמים רצופות – וכמובן ההישג הנדיר של ארבע זהב באולימפיאדה אחת, בקצרות ורוחק גם – עליונות שלא היתה כמובן ולא תהיה לבולט, שמתמחה "רק" בקצרות. לציין גם, שמלואיס נמנעו עוד 2 מוזהבות – האחת בגלל השליחים הדפוקים ב-88, והשניה בגלל החרם של 80.

בולט הוא שליט-על, ללא תחרות, על פני 8 שנים, שיצאו לו מעולה על סייקל של 3 אולימפיאדות. ועדיין, הוא לא לואיס.

Mbk
Mbk
7 years ago
Reply to  סומסום

בולט מחזיק ב 3 שיאי עולם בו זמנית
עם כל הכבוד לקרל לואיס בולט יותר גדול ממנו בראייה היסטורית
כבר היום הוא יותר גדול מלואיס , 3 פעמים ברציפות לקחת את ה 100 ה 200 לא כנראה שלא ישוחזר בקרוב
גם השיאים שקבע יחזיקו ללא מעט שנים ( 9.58 ו 19.19 נראים כבלתי נגיעים )

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  Mbk

מאוד ייתכן שישוחזר. זה המון, כן – אבל צריך שיקום עוד ספרינטר דומיננטי, לתקופה של 8 שנים. בשמיים? ממש לא.

ולטעמך הוא גדול ממנו "היסטורית". it's your story. לטעמי לואיס גדול יותר, וגם אני מציג קבלות עבורו. בראשן – זהב ב-100 ו-200 ושליחים – וגם רוחק. קליר קאט יותר גדול. שלא לדבר על 4 פעימים רצוף זהב במקצוע – קליר קאט יותר גדול. בולט לא עשה ולא יעשה אף אחד משני אלה.

אגב שליטה – לבולט 9 מתוך 30 התוצאות הטובות בהיסטוריה ב-100. ללואיס 15 ברוחק. עד היום! הנה דרך אחרת לראות את הדברים. זו רק דוגמא אחת.

Mbk
Mbk
7 years ago
Reply to  סומסום

ועדין שיא העולם שייך למייק פאוול
אצל בולט זה חד משמעי
9.58 קבע סטנדרט חדש ב 100
19.19 תוצאת חלום ב 200
עם כל הכבוד לקפיצה ברוחק ה-ענף היוקרתי ביותר הוא ה 100 מטר
האיש המהיר בעולם זוכרים טוב יותר

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  סומסום

בחייאת. לואיס היה האיש המהיר בעולם וגם הקופץ לרוחק הטוב בעולם, בו זמנית. בולט לא יזכה לזה. התוצאה של לואיס ברוחק היתה מקנה לו היום את מדלית הזהב, עם עודף מרחק מכאן עד פתח תקווה. לעשות 9.86 שיא עולם ב-100, וגם 8.87 ברוחק (או 8.91 עם רוח), באותו שבוע – הרשה לי להתרשם מכך הרבה יותר. עם או בלי בוב בימון, או המטציה של מייק פאוול באותו שבוע עצמו. ואז להמשיך ולקחת את הזהב ברוחק, גם בגיל 31, ושוב בתוצאה שהיתה לוקחת את הזהב עכשיו, עם עודף עד לעפולה.

כשהשיאים של בולט יימחקו – והם יימחקו, כל שיא לבסוף נמחק – הוא גם לא יהיה יותר האיש המהיר בעולם. "רק" מי שזכה בפחות מדליות, בפחות מקצועות, ובתקופה קצרה יותר מאשר לואיס. אם הוא יילך עד עוד אולימפיאדה ויזכה, בזהב ב-100 עוד 200, אוריד את הכובע ו"אכתיר" את המלך הזה. ניחוש שלי: זה לא יקרה. וזה בסדר. כי הוא לא לואיס. 8 שנים הן המקסימום שהוא יכול.

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  סומסום

יודע מה, זה ויכוח מיותר ואני מתנצל על החפירה. מי אני שבכלל אבוא ואגמד במשהו את בולט. זה פתטי 🙂

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago
Reply to  סומסום

כמה זמן השיאים של בולט צריכים להחזיק כדי שהוא יעבור את לואיס? 20 שנה? 30? או שרק מספר המדליות קובע?

Mbk
Mbk
7 years ago
Reply to  סומסום

סומסום זה לא מרגיש כמו חפירה בכלל
ויכוח על בסיס עינייני לחלוטין
בעוד 30 שנה ( בתקווה שנהיה באזור ) כנראה נתווכח על גדולותו של בולט מול אתלט כלשהוא

שמייקל
שמייקל
7 years ago
Reply to  סומסום

מה יש לך מקליר קאט??..

עוז
עוז
7 years ago

עכשיו שבולט פורש למה אף אחד לא מציין את דה גראס הקנדי הפנטסטי כשהוא רק בן 21 כסוג של יורש, פאק ארד ב100 וכסף ב 200 זה הישג ענק ועוד ארד השליחים.

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  עוז

מציינים ועוד איך, תלוי באיזה ערוץ אתה רואה. סימות השליחים שלו היתה מדהימה, גם בלי הפסילה של האמריקאים, הזמן שלו (כמובן לא רשמי) היה זהה לשל בולט.

בולט תופס את כל הכותרות, במיוחד כאן, בגלל המגה-הייפ שהוא הצליח לייצר סביבו, כמובן כתוספת להישגים המדהימים. ובגלל שמאוד מחפשים את ה-כוכב ה-אחד, בכלל בתרבות של ימינו. לכן כולם מתים להגיד שהוא "הגדול בהיסטוריה" – כי כולם רוצים להיות אלה שבתקופתם נעשתה ה-היסטוריה. "אנחנו זכינו לראות את מס' 1 ואתם לא". עניין טבעי.

Ljos
Ljos
7 years ago
Reply to  סומסום

רגע, אז אתה אומר שאפשר היום להיות אובייקטיבי רק לגבי מה שלא ראית בכלל?

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  סומסום

נתחיל בזה שכל דירוגי ה"מי מס' 1 בכל הזמנים", כמעט תמיד, לא יכולים להיות אובייקטיביים ומדידים. "מסי או מראדונה", לזה אין מונדיאל, להוא אין אלפי תארים והישגים – זה לא יכול להיחתך אף פעם.

מה שרציתי לומר הוא, שתמיד יש הטייה לכוכבים בני תקופתך. מה שנקרא, אפקט הלמבדה (שזכתה בתואר "שיר כל הזמנים" במצעד ברשת ג' נדמה לי, בשנה שהשיר יצא). לעולם אנשים ייטו להעריך יותר את מי שהם ראו לנגד עיניהם בזמן אמת. פעם היה אואנס. אח"כ לואיס. עכשיו הזמן של בולט.

Ljos
Ljos
7 years ago
Reply to  סומסום

אני מכיר את זה כ"אפקט שרק", על שם הסרט, אבל כל דור והכוכבים שלו.
אני מסכים לגבי ההטייה, אבל מה הגבולות שלה? נניח שראיתי (ולא ראיתי) גם את בולט וגם את לואיס. מה יותר חזק, אפקט למבדה\שרק או משקפי הנוסטלגיה?

עידן עופר
עידן עופר
7 years ago

תודה על המעורב! אין ספק שבולט פשוט מדהים. לגבי החצאי גמר אתמול, זה היה פשוט מדהים לראות איך האמריקאים מנצחים באמת רק על סמך עליונות אתלטית, בייחוד זו של דיאנדרה ג׳ורדן. את המשחק השני לא ראיתי אבל הופתעתי שאוסטרליה הפסידו, לדעתי המשחק על הארד יהיה המשך ישיר לחצאי הגמר וספרד תנצח.
אין מה לומר על פאו גאסול, הבחור כבר בן 36 ועדיין בעל אחד ממשחקי הפוסט הטובים בעולם, שלא נדבר על האינטליגנציית משחק שלו, שחקן מאוד מאוד אנדרייטד בעיניי.

דדי
דדי
7 years ago

לואיס > בולט

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago

הגדולה של לואיס היא במובן מסוים גם החולשה שלו בדיוח הזה. הגיוון הבלתח יאמן שלו גרם לו להתמקד בהרבה ענפים, אבל הגגולה האמחתי. שלו הייתה ברוחק. לדעתמ אםהיה מתמקד רק בזה היה עובא טת ה9 מטרים. גם כך הוא הקופץ לרוחק הגדול ביותר.
גם ב200 מטר הוא היה יכול לשבור את שיא העולם של מניאה אם היה מקדיש לזה יותר זמן ואנרגיות ולהכיע לפחות ל19.50 אם לא פחות מזה.
ב100 הוא היה שיאן עולם זמן קצר פחות משנה לדעתי.
אצלי הוא היה מדורג ראשון עד האולימפיאדה הזו כשאוונס שני ובולט שלישי אבל עכשיו יש מקום לבחון שוב מי האתלט הגדול ביותר. יש בהחלט טיעןנים משמעותיים לכל אחד מהם.

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago

מתנצל על שגיאות הכתיב נשלח מהגלקסי

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago

בעל אופן בולט הוא האצן הגדול ביותר

שמייקל
שמייקל
7 years ago

יוסיין שיא עולם ל-100 מטר 9.58…יוסיין בולט ללא סמים 10 שניות….