מעורב אולימפי ליום חמישי / מנחם לס

 

1. SWEEP היסטורי אמריקאי לשלוש CUTIES ב-100 משוכות 

לא היה אף פעם סוויפ נשי ב-100 משוכות באולימפיאדה! 
אומרים שהא"ק מתה בארה"ב. זה נכון ולא נכון. זה נכון כי לא קיימת א"ק מלבד בבתי הספר והמכללות, וזה לא נכון כי האמריקאים והאמריקאיות ממשיכים לנצח ולגרוף מדליות. האי השכן ג'מאייקה גונב להם בינתיים את הזהבים בריצות הקצרות, אבל היום האמריקאים זכו בקפיצה לרוחק (נשים), סוויפ ב-100 משוכות נשים, ומקום שני מפתיע ביותר ב-3,000 מכשולים (ג'גר האמריקאי) במקצוע שהיה סוויפ קבוע של הקנייתים בעבר.
והאמריקאי איטון מוביל גם בקרב 10 אחרי היום הראשון.
המנצחת ב-100 מ' משוכות היא ממיאמי, בת 24, בוגרת אוניברסיטת קלמסון עבורה ניצחה בשלוש אליפויות NCAA ב-100 משוכות. היא רצה נמוכה מאד למקצוע זה (רק 1.64 מ' גובה!)

(ניה אלי, השנייה ב-100 משוכות, עם בנה)

2. ניצחון גדול לג'מאיקה ב-200

 

 

 

3. ?THE UGLY AMERICANS

(בכלל לא בטוח. עדיין לא ידוע  אם האמריקאים המציאו את הסיפור. לפי הראיון בטלפון של ריאן לוכטי ומאט לאור מ-TODAY SHOW, לי נראה שלא! שהאמריקאים לא המציאו את הסיפור)

 

 

שופטת ברזילאית ציוותה על ארבעת השחיינים האמריקאים שהתלוננו על "שוד" שנעשה כביכול כשנסעו במונית באישון הלילה ממועדון לילה לכפר האולימפי, ו-"נעצרו" ע"י שודדים שהתחפשו לשוטרים, ולדבריהם רוקנו את ארנקיהם באיום מאקדחים לרקתם להישאר בברזיל.

וידיאו שצילם אותם בכניסה לכפר האולימפי הראה אותם מתלוצצים וצוחקים. גם נתגלו סתירות בסיפורם כשלוכטי נטען ש-"כמה שודדים, 3 או 4" שדדו אותם, ואחר אמר שהיה "רק שודד אחד". לוכטי כבר בארה"ב. שניים מהשחקנים צווו להישאר בריו ודרכוניהם נלקחו. הם עלולים לחטוף ששה חודשי מאסר על תלונת שוא.

הלילה נראה היה לכמה שעות שהאמריקאים המציאו את הסיפור, עד הראיון בחצות (7 בבוקר שלכם) בו לוכטי טען שאולי הדבר היחיד שלא נכון בסיפורו הוא שאקדח נצמד לפדחתו, ואולי בקדחת המתח והבילבול הוא חשב ככה. לפשר החיוכים בוידיאו הוא הסביר שהם שמחו להיות חזרה בכפר האולימפי. לפי AP הוא טען גם שהוא יחזור לבראזיל אם יהיה צורך להשלמת החקירה.

 

4. למה טוני פרקר לא מסוגל לשחק כמו בספארס?

 

עוד הפסד מבייש לצרפת נגד ספרד, הפעם ב-24 נקודות. עוד משחק פושר לטוני פרקר שסיים עם 14 ב-להיות  מ-9 ולא היה רע, אבל בשום פנים ואופן לא היה מנהיג הסוחב על כתפיו קבוצה שלמה, כפי שעשה כל כך הרבה פעמים בסן אנטוניו כשטים דנקן לצידו.

טוני פרקר, השחקן שיש לו את אחת ממורשות ה-NBA המפוארות ביותר – הוא ארבע פעמים אלוף NBA, 6 פעמים אול-סטאר, ו-MVP של גמר 2007 – לא הצליח אף פעם להעביר את מצויינותו וגדולתו למשחק הבינלאומי. אני לא מדבר כל כך על ההווה ומשחקו היום (אתמול) כי אלף הוא לא היה רע בכלל, וגם בספארס אולי נותרה לו עוד שנה, מקסימום שנתיים, להיות רלוונטי כי מצויין אני לא מאמין שהוא עוד יכול להיות.

אני מדבר על העבר כשהיה אולי הפוינט גארד הטוב ביותר ב-NBA אבל אף פעם לא הצליח להיות כזה בכדורסל הבינלאומי. הוא, דירק נוביצקי, פול גאסול, טוני קוקוץ', ודראזן פטרוביץ' הם חמשת האירופאים הטובים ביותר ששיחקו ב-NBA. ארווידאס סבוניס היה גדול לפני שהגיע ל-NBA.

משום מה נוביצקי ופרקר הם השניים שאף פעם לא היו גדולים עבור ארצם. אולי נוביצקי לא הצטיין כי לא היה לו עם מי לשחק, אבל טוני פרקר?

צרפת לא זכתה במדליה אולימפית אף פעם.  סליחה. היא זכתה פעם במדליית ארד לפני 60 שנה.היא לא היתה בבייג'ינג בכלל, וסיימה ששית בלונדון.

אני לא מדבר על אליפויות אירופאיות. אני מדבר על אליפויות עולם ואולימפיאדות היכן שנמצאות קבוצות מארה"ב, אוסטרליה, מרכז אמריקה, ודרום אמריקה. בטורנירים האלה פרקר נכשל בגדול, ואני לא יודע למה. אני בטוח שיום אחד הוא ימצא את שמו בספרינגפילד, בהיכל התהילה. אבל לא בגלל התרומה שלו לצרפת באליפויות העולם או באולימפיאדות.

5. "התכנית האמריקאית בכדורסל" לא תוכל  להמשיך

(והניצחון הערב על ארגנטינה 78-105 לא משנה דבר)

 

אחרי 2004 ג'רי קולנג'לו התמנה למנהל נבחרת ארה"ב לדאוג לכך שלא תהיינה יותר בושות בכדורסל, ושלעולם השחקנים האמריקאים לא יצטרכו יותר לטעום טעם של כסף או ברונזה כשהם מלקקים את המדליות שהם מקבלים.

התכנית עבדה כמה שנים. הרקורד של נבחרת ארה"ב מאז שקולנג'לו נעשה הבוס הוא 1-57.

באולימפיאדה הזאת מסתבר שהתכנית הפסיקה לעבוד (והניצחון הערב על ארגנטינה לא משנה קביעה זאת)

למה?

  1. בתחילה כל שחקן NBA רצה – הרגיש חובה – להשתתף במשימה. כל הטובים ביותר השתתפו בכל הרצינות, והכבוד חזר לנבחרת, ולשחק בה.
  2. מעתה והלאה "ההגנה על המולדת" הפסיקה להיות חשובה; האמריקאים כאילו הוכיחו מה שרצו – שכשהם מתכוננים ברצינות ומציבים את הנבחרת הטובה ביותר שלהם הם עדיין טובים ב-30 נקודות מכל קבוצה אחרת.
  3. אפילו הפסד פה ושם מעתה ואילך לא ייחשב יותר כ"סוף העולם", וכהוכחה ש-"ה-NBA כבר לא מה שהיה" כי ישנן קבוצות של מדינות אחרות שיותר מחצי מהן מורכב משחקני NBA.

מעתה והלאה אני משוכנע כמעט לחלוטין שהנבחרת האמריקאית תהיה מורכבת רובה ככולה משחקני NBA טובים – אך לא בהכרח הטובים ביותר , מין "SECOND TIER" של שחקנים, לא ליגה ב' אך מין פול ג'ורג'ים וג'ים באטלרים של הליגה – וכולם יהיו צעירים מתחת לגיל 27. הוציאו מהקבוצה הנוכחית את כרמלו אנטוני ואולי אפילו קווין דוראנט, וזאת בערך תהיה הנבחרת העתידית, עדיין בעלת הסכויים הגדולים ביותר לזהב, אבל לא בהפרשים של 30, ואפילו עם סכויים להיכשל פה ושם. הוא ידאג שבכל נבחרת יהיו 4-6 עם נסיון בינלאומי קודם – אליפות עולם או אולימפיאדה – וכך השרשרת תימשך לטוב או – לפעמים – לרע.

6. לבראזיל יש צ'אנס למיני רבנג'

 

אני לא מנסה לומר לרגע שניצחון אולימפי משתווה בכל צורה או אופן לניצחון במונדיאל, אבל לבראזיל הצעירה (והטובה מאד!) ישנו צ'אנס לעורר מחדש את תקוות הכדורגל שנאבדו בבראזיל בשנים האחרונות עם ניצחון משכנע על גרמניה בגמר האולימפיאדה.

עם השער המהיר ביותר בתולדות האולימפיאדות (15 שניות) של ניימאר ( ושער מבעיטת עונשין של 11 מ' ) ניימאר הוביל את קבוצתו הצעירה לנצחון 0-6 על הונדוראס, וצ'אנס לרבנג' מסויים על ההשפלה שבראזיל סבלה מגרמניה במונדיאל האחרון כאן עם ה-7-0 שייזכר לעד כשיא ההשפלות של הכדורגל הברזילאי.

בראזיל הפסידה בגמר של אולימפיאדת לונדון, וזהב אולימפי הוא הדבר היחיד שבראזיל לא זכתה בו בכדורגל. זוהי ההזדמנות שלה נגד גרמניה, שגברה 0-2 על ניגריה בחצי הגמר השני.

שתי הקבוצות הללו – בראזיל וגרמניה – תהיינה כנראה הקבוצות שתדברנה בקול גבוה במונדיאל הבא. זהו משחק סופר חשוב מכל הבחינות!

 ההודעה הרשמית רק אמרה ש— Several referees and judges have been removed from the Olympic boxing competition after reviewing their decisions, fueling suspicion of dubious results in some matches at the Rio Games. The names of the referees and judges who were dismissed, and the matches that were tainted, would not be released because he did not want to “besmirch their families.”

 “The concerned referees and judges will no longer officiate at the Rio 2016 Olympic Games.”

 8. בינתיים לא שמעתי "זיקה" אפילו פעם אחת באולימפיאדה

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
64 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סומסום
סומסום
7 years ago

לברזיל יש עוד הרבה מדליות להיאבק עליהן – קודם כל הכדורעף גברים, אחרי הנצחון ההיסטרי על ארגנטינה ברבע.

שום דבר בכדורגל האולימפי לא ימחק את חרפת המינייארזו. 4 שערים ב-6 דקות, 1:7 בחצי גמר מונדיאל, בבית?
לא קשור בכלל לנבחרת אולימפית מחוזקת מאוד, מול הונדורס – מי? הונדורס בכדורגל? האולימפית של הונדורס בכדורגל? זו רמת ליגה שניה בישראל. גם לא בגמר מול גרמניה האולימפית.

ואגב – נבחרת הגברים הרגילה לא מועמדת לשום דבר במונדיאל הבא. למען האמת, כרגע היא לא עולה בכלל למונדיאל הבא, גם לא לפלייאוף – ארגנטינה, אקוודור, אורוגוואי וצ'ילה במקומות 4-1, קולומביה בינתיים היא זו שהולכת לפלייאוף ברזיל כרגע בחוץ.

אבל מה לכדורגל ולאולימפיקס. עד שלא יחליטו, או לבטל לגמרי – או למצוא דרך להביא את הנבחרות הטובות בעולם, כמו בענפי הכדור האחרים. מיני-מונדיאל של 16 קבוצות יכול להיות נפלא. אחרת – זה הענף הכי פחות מעניין, בערך.

מתן גילור
7 years ago
Reply to  סומסום

מסכים שהיא לא מועמדת לזכות, אבל צריך להסתכל מול מי המשחקים הנותרים. יש לה סיכוי גבוה להעפיל (ודאי שזה עצוב שלעצמו שאנחנו דנים בסיכויי ההעפלה שלהם לקראת סוף קמפיין המוקדמות).

סומסום
סומסום
7 years ago

נכון, הקצנתי מעט אבל זו הטבלה, והאמת – ברזיל צריכה להילחץ, כי כל ה-5 שציינתי ממש לא פראייריות. ויותר חשוב, אני עוד לא רואה את הנבחרת הלא-אולימפית נראית כמו משהו שיזכיר את החולצה המיוחסת שלה. ודווקא כאוהד ארגנטינה, מונדיאל בלי ברזיל עבורי הוא בלתי נסבל.

לכן, אני הייתי עצוב יותר מכל אחד אחר עם אותו 7:1 של גרמניה – זה היה כל כך קרוב לגמר מונדיאל, ברזיל-ארגנטינה, במרקאנה. מה שהיה הופך בלי ספק לגדול המשחקים אי פעם. ולשם שינוי, את הגמר הזה היינו לוקחים 🙂

a.f
a.f
7 years ago

צרפת לא היו אלופי אירופה עם פארקר??? הוא פשוט בירידה בגלל הגיל איבד המון מהזריזות שלו.
ברזיל הובסו 7-1 ולא 7-0
מזל טוב מר מנחם היקר עד 120 כמו 20

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  a.f

a.f! ב-מ-י-ו-ח-ד ציינתי שאני לא מדבר על אליפויות אירופה ללא הקבוצות האמריקאיות, הקנדיות, והאוסטרלים. למה שלא תחזור לכיתה א' (סליחה. היום בכיתה א' כבר יודעים לקרוא)

עגל
עגל
7 years ago

מעורב מעניין מאוד. הסיפור עם לוכטה מוזר ואני סקרן מה באמת קרה שם.
אני לא יודע אם הכתוב נועד ל"עורר" את השטח אבל במהלך השנים פארקר היה ענק בשביל הנבחרת הצרפתית ונתן המון הופעות גדולות. נוביצקי?! אפילו יותר ממנו. אין מי שנתן לנבחרת שלו תרומה יותר יציבה לאורך השנים, אפילו לא קוזיקרו

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  עגל

ענק-ענק, אבל שום מדלייה אולימפית או מקום 1-2-3 באליפות העולם. הדגשתי זאת במאמר, אבל ידוע שפרופסורים מתקשים בקריאה, או בהבנת הכתוב

מתן גילור
7 years ago

"משום מה נוביצקי ופרקר הם השניים שאף פעם לא היו גדולים עבור ארצם."
לא מסכים איתך בכלל מנחם. אם הייתי צריך לבחור שני אירופאים שב-15 השנים האחרונות היו הכי גדולים עבור ארצם בכדורסל הייתי בוחר בשניים האלהץ בעיקר נוביצקי שלקח נבחרת מאד מוגבלת למקומות הרבה יותר גבוהים ממה שהיא שווה על הנייר.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

ענק-ענק, אבל שום מדלייה אולימפית או מקום 1-2-3 באליפות העולם. הדגשתי זאת במאמר, אבל יותר מדי "רפים" בו לא מסוגלים לקרוא, או להבין את הכתוב.

עבורי אם הם היו גדולים – למה אין מדליה אולימפית או מדליית אליפות עולם?

מתן גילור
7 years ago
Reply to  מנחם לס

ראשית, זה משחק קבוצתי מה שאומר שתלויים בשחקנים אחרים. שנית, יש לנוביצקי מדליה באליפות עולם. הביא נבחרת בינונית כמו גרמניה למדליה באליפות עולם, אבל בשבילך הוא לא מספיק גדול. אני מניח שנישאר חלוקים בעניין זה.

MBK
MBK
7 years ago

טוני פארקר שיחק בכל אליפות אירופה במילניום הנוכחי
ועמד 4 פעמיים על הפודיום
דווקא עליו ניתן לומר שהוא נותן הכל עבור נבחרתו
כנ"ל נוביצקי ( זכה בארד באליפות העולם וכסף באליפות אירופה )

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  MBK

ענק-ענק, אבל שום מדלייה אולימפית או מקום 1-2-3 באליפות העולם. הדגשתי זאת במאמר, אבל יותר מדי "רפים" בו לא מסוגלים לקרוא, או להבין את הכתוב.

עבורי אם הם היו גדולים – למה אין מדליה אולימפית או מדליית אליפות עולם?

Mbk
Mbk
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם תעבור על הסגל של גרמניה ותנסה להסביר איך נוביצקי הוביל אותם לארד באליפות העולם
באשר לטוני פארקר הוא נותן מעל ומעבר עבור נבחרתו , 8 הופעות באליפות אירופה עם 4 מדליות זה יותר ממכובד
הכשלון הצרפתי על הצוות המסייע שלא הופיע ( בעיקר באטום )

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

מנחם תודה רבה.
התאכזבתי מאד מהפסדה של ההולנדית ב 200 ו….קמתי במיוחד לראות הגמר.
אשר לפארקר ולנוביצקי איני מסכים איתך בכלל בטח בכל הקשור לנוביצקי …..
נתחיל בפארקר ובצרפת.
ראשית שכחת את מדליית הכסף האולימפית של הצרפתיים בסידני 2000.
שנית פארקר הוא דוגמה לספורטאי גדול שבא עשור וחצי פלוס לכל טורניר.
הוא סחף את צרפת ליורו באסקט …..וגם אם נסכים שזה לא לגמרי מה שעשה בס.א הרי שלגבי נוביצקי אתה טועה .
נכון שלא תמיד גרמניה הצליחה …כי באמת לנוביצקי לא היה עם מי לשחק ….ובכל זאת נוביצקי הוביל את הגרמנים לסגנות אליפות אירופה 2001 ולמדליית ארד 2002 עם נבחרת שמסופקני אם מישהו כאן ( חוץ ממתן ) מסוגל לנקוב בשם של שחקן נוסף שלה.
הוא כמובן נבחר לשחקן המצטיין של אליפויות אלו כך שהפך לאחד היחידים בהיסטוריה שהיה אם וי פי של אליפות אירופה והעולם .
וליחיד בהיסטוריה שבאמתחתו אם וי פי של העונה הסדירה ,הפליאוף , יורו באסקט ומונדו באסקט ( באולימפיאדה אגב לא מחולק התואר ).
לדעתי הוא האירופאי הגדול בכל הזמנים כשברמה הבינלאומית צמוד עליו גאסול שהיה היחידי לזכות פעמיים באם וי פי יורו באסקט +אם וי פי מונדו באסקט.

MBK
MBK
7 years ago

טוני פארקר לא שיחק בסידני
גם לא באליפות העולם הקודמת כשהצרפתים זכו בארד

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago
Reply to  MBK

לא כתבתי שהוא שיחק בסידני.
כתבתי כתגובה למנחם שכתב שהם לא זכו בכלום שישים שנה.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

ואגב מדובר ב 68 שנה ובכסף ולא בארד .

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

כמובן שאם פטרוביץ ז"ל היה משחק עוד כמה שנים לנוביצקי היה יותר קשה להיקרא האירופאי הטוב בכל הזמנים .
ייתכן גם שאם סאבוניס הענק ( ת"מ )
היה מצטרף לנ.ב.א קודם לכן הוא היה קורא תיגר.

מתן גילור
7 years ago

בעוד שפטרוביץ' הגיע כשחקן בשל ודירק בתחילת דרכו, העונות של דירק היו טובות ולא במעט (ראשונה מול ראשונה שניה מול שניה וכו'). אז יש יסוד איתן להניח שגם אלמלא התאונה דירק היה נחשב לגדול ביותר.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

מתן אל תשכח נתון אחד.
שבעידן של דרק נוביצקי כבר נתנו כבוד הרבה יותר גדול לשחקן האירופאי.
כשנוביצקי הגיע לליגה כבר היו שם פטרוביץ קוקוץ סטויקוביץ סאבוניס כמדומני ועוד.
פטרוביץ היה פורץ הדרך.
ולכן בתחילת דרכו בליגה בפורטלנד הוא פשוט לא נספר.
למעשה פטרוביץ קיבל צאנס של ממש רק בנטס והחזיר בענק בעונה ענקית של מעל 20 נקודות והיבחרות לחמשיית העונה השלישית.
אני זוכר אצ הצפייה האישית שלי לראות אותו ממשיך בליגה עד שהטרגדיה כילתה את הכל.
ביני לבין עצמי יצא לי לחשוב הרבה על המאצ אפ מול נוביצקי.
בשורה התחתונה יש הרבה צדדים לכאן ולכאן ולדעתי לא באמת ניתן לדעת עד לאן היה מגיע פטרוביץ.
אך על דבר אחד אין וויכוח לדעתי והוא שפטרוביץ היה השחקן שנתן את התצוגות הכי טובות וגדולות במסגרת אירופאית בוודאי ברמת הקבוצות ( בעיקר ציבונה אך גם בריאל ).
לא גאליס ואפילו לא ברקוביץ התקרבו אליו .

Berch
Berch
7 years ago

תודה על מעורב משובח
איך משהי בגובה 1.64 בוחרת במשוכות לא ברור לי….
אבל כל הכבוד לה על הנצחון

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago
Reply to  Berch

דווקא למשוכניות מרכז כובד גבוה זה לא טוב. הרבה מהגדולות של הריצה בהיסטוריה בערך באותו גובה. דיברס פירסון וגם קנדרה האריסון עכשיו כולן מטר שישים ומשהו.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

אשר לברזיל כדרוגל.
כרגע היא רחוקה מלהיות המעומדת ב 2018 ( אך עוד יכול לקרות).
מה שכן לפחות כלפיי הבית פנימה מדליית זהב תהווה החזרת אמון גדולה בנבחרת .
בטח עם כל ההיסטוריה של הכישלונות באולימפיאדה ובייחוד בגמרים.
אבל …..יש יריבה ואפילו טובה נבחרת גרמניה.
נכון שאין קשר בין הנבחרת הצעירה הגרמנית לנבחרת הבוגרת אלופת עולם ברזיל 2014.
אבל במנטליות אלו ואלו גרמנים ואלו ואלו ברזילאים.
ההיסטוריה לא תפריד בין המקרים אם ברזיל תקבל עוד מפך נפש בגמר.
והפוך אם הברזילאים ינצחו יהיה כאן סוג של תיקון היסטורי.
אגב גם גרמניה הגדולה לא זכתה אף פעם במשחקים האולימפיים אם לא מחשיבים את המדליות של מזרח גרמניה ( שהייתה אלופה אולימפית ).
מערב גרמניה זכתה במדליית ארד בודדה בסיאול 1988 .
נבחרת גרמניה המאוחדת לא זכתה מאז בכלום.

MBK
MBK
7 years ago

אהרון אתה רציני ?????????
גרמניה לא השתתפה בטורניר הכדורגל מאז סיאול
איך תזכה אם לא תשתתף ? זה תנאי הכרחי

יניב
יניב
7 years ago
Reply to  MBK

שזה גם סוג של מדהים שהם לא השתתפו באולמפיאדה

גור גולן
גור גולן
7 years ago
Reply to  MBK

+1 😂

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago
Reply to  MBK

מה הקשר ?
היא סתם לא השתתפה ?
היא לא השתתפה כי היא הודחה במוקדמות .

רועי ויינברג
Admin

1+

הם לא החרימו את המשחקים

Mbk
Mbk
7 years ago

כשאתה אומר שנבחרת לא זכתה בטורניר מן הראוי לציין שלא השתתפה בו
הכשלון או אי הצלחה במוקדמות ממש לא עיקר הדברים
ובכלל להפעיל מאירופה זה הרבה יותר קשה
מה גם שנבחרת גרמניה הצעירה זה ממש לא גרמניה הבוגרת

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago
Reply to  Mbk

מידן .
הכללים האולימפים ידועים.
הנבחרת לא זכתה במדליה מקצועית נקודה.
זה שלא עלתה רק מחמיר ומעצים את העובדה.
זה שהמסלול האירופאי קשה זה נכון אבל העובדה נשארת עובדה לגרמניה אין מדליה אולימפית .
לא באתי לדבר על איכות הכדורגל הגרמני וכן לא באתי להתייחס להופעות בטורניר.
באתי לציין עובדה מעניינית בקונסטקט רחב יותר והיא ששני המדינית המצליחות ביותר בכדורגל הנבחרות לא העמידו מתוכם אפילו מדליית זהב אולימפית בודדת ( למעט כאמור מזרח גרמניה ).
אגב כך הזכרתי שגרמניה כלל לא עמדה על הפודיום ואם הייתי זוכר ובודק הרי שהייתי גם מציין שהיא לא הגיעה כלל לאולימפיאדה.
אבל שוב זו לא הנקודה המרכזית.
הנקודה המרכזית שאין להם עדיין זהב.

יניב
יניב
7 years ago

בגדול אני מסכים עם החבר'ה כאן לגבי פארקר אבל שימו לב שמנחם דיבר על אולמפיאדה ואליפות עולם ולא אליפות אירופה ואם פארקר לא שיחק בסידני 2000 ולא באליפות העולם שהם זכו בארד או כסף.אז חייבים להגיד שיש משהו בדבריו של מנחם ובזירות שכוללות את כל הנבחרות בעולם הוא באמת לא הצליח להוביל אותם ליעד הנכסף

yamani1000
yamani1000
7 years ago

באמת שהתרומה של פארקר ודירק לנבחרות שלהם היא לא נושא לדיון, אלא עובדה גמורה. העמדה של מנחם בפוסט נובעת כנראה מחוסר מעקב אחרי כדורסל נבחרות, או סתם זכרון קצר

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  yamani1000

ענק-ענק, אבל שום מדלייה אולימפית או מקום 1-2-3 באליפות העולם. הדגשתי זאת במאמר, אבל יותר מדי "רפים" בו לא מסוגלים לקרוא, או להבין את הכתוב.

עבורי אם הם היו גדולים – למה אין מדליה אולימפית או מדליית אליפות עולם?

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם נוביצקי הביא מדליית ארד לגרמניה באליפות עולם 2002 ונבחר טגב לשחקן הטורניר.

צביקה
צביקה
7 years ago

תיאור מעולה של תחרות שיט:
https://youtu.be/3gPjMvTmE2g

חכם קאטו
חכם קאטו
7 years ago

פארקר ונוביצקי הובילו את הנבחרות שלהם הרבה יותר ממה ששני הכדורגלנים הטובים של דורנו הובילו לדוגמא את פרוטוגל וארגנטינה. נכון שהיו להם טורנירים פחות טובים והיו להם טורנירים שהם החסירו אבל גם היה להם טורנירים ענקים שהם היו היו השחקנים הכי טובים בטורניר וסיימו אותו על הפודיום. לשחקני נבא יש הרבה מה ללמוד משניהם לגביי מחויבות לנבחרת. לא כולם מייקל ג'ורדן, לא כולם עשר מעשר (או שש משש) וזה בסדר גמור. ממש לא חושב שלפארקר או נוביצקי יש שום דבר להתבאס ממנו בנוגע למורשת שלהם בנבחרת.

המשגיח
המשגיח
7 years ago

תגידו לי, מה קרה עם גאטלין בחצי גמר? זה נראה כאילו הוא האט לקראת הסוף…

לגבי ברזיל, אני ממש מקווה שגרמניה תתן להם בראש בגמר. אני פשוט לא אוהב אותם.

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  המשגיח

?haven't the Brazilian people suffered enough

גור גולן
גור גולן
7 years ago
Reply to  המשגיח

לא ברור למה גאטלין האט ככה…

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago

הוא אמר שהיו לו כאבים בקרסול

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  המשגיח

גטלין זקן מדי, זה הכל. 100 הוא יכול עדיין לסחוב

אמנון
אמנון
7 years ago
Reply to  מנחם לס

גאטלין השיג במבחנים האמרקאים תוצאה של 19.75. זו תוצאת השנה בעולם , לעת עתה.
נאמר על תחרות המבחן הזו שהיא יותר קשה מ כל תחרות אחרת שקיימת.
ולכן, האמירה שהסיבה שהוא לא עלה היא גילו המבוגר שגוייה.
ובנוסף, צריך לבקר בחריפות את בולט שהתבדח על כך שגאטלין זקן. יש מספיק ספורטאים מבוגרים שמגיעים להישגים טובים מאד במגוון ענפי ספורט.

דוגמאות:
באתלטיקה: לינפורד כריסטי זכה באולימפיאדת ברצלונה בריצת 100 מטר בשנת 1992 בגיל 32.
אל אורטר זכה בדיסקוס בזהב בארבע אולימפיאדות רצופת. הישג חסר תקדים. האחרונה במקסיקו 1968 הייתה בגיל 42.

בכדורגל דינו זוף זכה בגיל ארבעים בגביע העולם בבטורניר שנערך בספרד בשנת 1982. ג'יג'י בופן בן הארבעים נחשב בעיני רבים לשוער הכדורגל הטוב בעולם.

בכדורסל NBA לא חסרים כדורסלנים מבוגרים ברמה גבוהה: קרל מלון, מייקל ג'ורדן הגיע להישגים שלו בגיל בוגר יחסית. ומה עם טים דאנקן?
ועוד ועוד.

דוגמה יוצא מן הכלל באולימפיאדה הנוכחית היא שייט ארגנטינאי ששמו סנטיאגו לאנגה במדליית זהב בגיל 52 לאחר מחלת סרטן (כמובן שלא בתחרות ריצה אבל בכל זאת בגיל מבוגר).
סיפור מדהים:
http://olympics.walla.co.il/item/2989005

עגל
עגל
7 years ago

ועוד עלבון קטן: הפאריש של מנצ'סטר ממנו באה איליין תומפסון שזכתה ב-100 וב-.200 זהו פאריש חשוב ביותר, ולמה? כי באו ממנו גם האתלט דונובן ביילי וזמרי הרגאיי הידועים (לי לפחות) ג'נרל דגרי, ביירון לי, טוני רבל, לוסיאנו, "D הכבד" (heavy D), וגארנט סילק (שגם נשרף עם אמי במנדוויל). ולמה אני טורח על חשיבותו של המחוז? כי אני ומשפחתי חיינו שם 🙂

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  עגל

זה גם המחוז שמגדל הכי הרבה מרחואנה בכל האי

גור גולן
גור גולן
7 years ago

זה מטורף שלישייה אמריקאית על הפודיום ב110 משוכות! גם תומאות לא רעות בכלל
אני ממש מאוכזב שסחיפרס לא הצליחה לקחת זהב אחד ואפילו בלי מדליה ב100. מה שכן תומפסון מדהימה! אולי עוד כמה שנים תשבור אפילו שיא.

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago

ורק לחשוב ששיאנית העולם קנדרה האריס לא צלחה את המבחנים האמריקאים (קבעה את השיא אחרי המבחנים) רק מראה איזה עומק עצום יש להם.
אגב גם אצל הגברים שיאן העולם מריט סיים רק רביעי במבחנים, אבל הוא עבר השתלת כליה ופלא שהוא בכלל מסוגל להתחרות ברמה הזו. גם ריצ'רדסון אלוף העולם לשעבר לא הצליח לעלות למשחקים. המבחנים האמריקאים לפעמים יותר קשים מהמשחקים עצמם.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

מדהים הערה נכונה מאד.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

1+!

אילון
אילון
7 years ago

טוני פארקר נותן את כל כולו לנבחרת צרפת.
הבעיה היא הצוות המסייע.

שחקנים כמו באטום ודיאו שלא מספקים את הסחורה בקמפיינים.

אני לא יודע מה הסיבה אבל הצוות שמסביב לפארקר – ובייחוד שחקני הנ.ב.א – תמיד נראה אבוד\משועמם\חסר מוטיבציה.

אולי זה כי אין להם כח או מוטיבציה
אולי זה כי הם לא שחקנים מובילים בקבוצותיהם
אולי כי הם שחקנים מאוד אתלטיים אבל לא מספיק אינטיליגנטיים בשביל ה"בנדיטס" של אירופה
מה שמוביל בד"כ לכך שההגנות נגד צרפת מתרכזות בפארקר ומהמרות על השאר – לרוב זה הימור שמשתלם.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago

פאקר שחקן גמור וצריך ליפרוש ביחד עם ג'ינובילי למרות שהוא יותר צעיר.

כשהגבוה הטוב שלך הוא שמן כמו דיאו או זקן כמו סקולה אז התוצאות צפויות,זה לא כוחות.

באטום בגיל 27 היה אמור להיות יותר טוב היום ולהוביל אותם.

איתי
איתי
7 years ago

מה זה צריך לפרוש?! הבנאדם רוצה להמשיך לשחק כדורסל, יש מי שמוכן לשלם לו (הרבה) כדי לעשות את זה, למה שלא ימשיך?! שחקן גמור? בוא נזכור שמדובר בשחקן שמשחק ברמות הגבוהות ביותר, לא באליצור חולון.
כל כך מרגיז שמוציאים שחקנים לפנסיה ברגע שהם לא בשיאם. כמו פדרר ה"גמור" שאמנם כבר לא לוקח טורנירים אבל מגיע גבוהכמעט תמיד ומשחק טניס נהדר.
אגב, תקופת וושינגטון של ג'ורדן היא אולי האהובה עלי, דווקא כי היה ברור כמה הוא אוהב את המשחק, ולא רק את הניצחונות.

בלהבלה
בלהבלה
7 years ago
Reply to  איתי

1+

קובי
קובי
7 years ago

לא ברור מה לוכטה צריך לשקר לגבי השוד, סתם חיפש תשומת לב? לא נראה לי.
האמריקאים בא"ק ימשיכו לשלוט,למרות שלא כמו בעבר, אבל יש להם בעיה שכל האפרו אמריקאנים הולכים לפוטבול/כדורסל ואתלטיקה מקבלים את השאריות!

Smiley
Smiley
7 years ago

פרקר ונוביצקי הם שניים שנאמנים למולדתם ותמיד מתייצבים לטורנירים בינלאומיים.
בעוד לנוביצקי אין עם מי לשחק והא תמיד סחב את הגרמנים לבדו לטורנירים גדולים (שם לבד הוא ניצח נבחרות)ונתן תוצאות יפות ביותר.
לפרקר יש עם מי לשח, אך נראה שסביבו השחקנים פשוט לא מגיעים לטורנירים (כן, ניקולה באטום האנמי) ולמרות הפוטנציאל העצום הצרפתים לא מצליחים להתעלות על עצמם. משום מה גם פורנייה המצויין נשאר בבית.

בנוסף, הצרפתים לקחו מדליית כסף בסידני 2000
https://en.wikipedia.org/wiki/Basketball_at_the_2000_Summer_Olympics

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Smiley

לקחו כסף בסידני, אבל בלי פרקר

סומסום
סומסום
7 years ago

כרגיל, הכישרון האמריקאי מחרבן את עצמו כשצריך טיפה תיאום קבוצתי.
שוב הפלת מקל. בשליחות 4X100.

רועי ויינברג
Admin
Reply to  סומסום

וואו

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  סומסום

ישנה מחאה. הברזילאית הפיעה עם המרפק

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

קלמסון ניצח את ה-400 משוכות לארה"ב

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

קלמנט לא קלמסון

אלעד אייל
אלעד אייל
7 years ago
Reply to  מנחם לס

לא מבין למה ב400 מטר פוסלים על זינוק מוקדם בלי שום אזהרה? היתרון שזה נותן הוא לא משמעותי, ולפעמים המתח והעצבים גורמים לתגובה מוקדמת. לדעתי זה לא הוגן להרוס חלום של ארבע שנים במקצוע דבו פסילות נדירות מאד ולא משמעותיןת.

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

קצת קשה לבוא לפארקר בטענות על היכולת בטורנירים בינלאומיים כשהוא בקושי שיחק בהם.
פארקר החמיץ את כל אליפויות העולם בגלל פציעות (חלקן ביזאריות). האולימפיאדה הראשונה שלו הייתה בלונדון והוא (והנבחרת) נתנו טורניר טוב אבל ההגרלה דפקה אותם והם עפו מול ספרד הגדולה שזכתה במדליה בסופו של דבר.
בקיצור זה בסך הכל היה הטורניר השני שלו (שהוא לא אליפות אירופה).

רועי ויינברג
Admin

מסכים (וצריך לכלול אליפויות אירופה לדעתי, ב-2013 היה מדהים)

מהזהמשנה
מהזהמשנה
7 years ago

האם אי פעם תוכל לסקר או לכתוב על נשים בלי להתייחס למראה שלהן?
זקן אשמאי ודוחה.
למה על גברים אתה לא כותב אם חתיכים או לא?
האם אם הן יפות או לא קשור להשגים בספורט?

לא.

ועדיין אין לך כמעט טור בודד בלי תמונות של נשים ותיאורים על מראן החיצוני.

שהדור שלך כבר יעלם מסיקורי הספורט.