התלמיד נגד רבו סיבוב ראשון: מיאמי נגד הלייקרס / מנחם לס ואסי שלם

הקדמה: לפני שנים רבות, כשכתבתי ב-'מעריב' הייתי נותן חידונים לקוראי. כך גיליתי את ערן סורוקה, ואת אסי שלם (ורבים אחרים שהם היום בין ידידי). אסי היה אז תלמיד ישיבת 'ירדן' בבני ברק, והם קראו תיגר על 'מועצת החכמים' של קיבוץ גבעת חיים. אני הפגשתי את שתי קבוצות הידענים ראש-בראש, וילדי הישיבה שבראשם עמד אסי שלם ניצחו את הקיבוצניקים במבחני הידע. המבחנים היו קשים מאד. אז עוד לא היה 'גוגל', אבל התחילו כבר מנועי חיפוש באינטרנט, אז בחרתי שאלות שאפילו במנועי החיפוש שהיו מאד פרימיטיביים אז לא מצאת תשובות.

ההיענות לשאלונים היתה מעל ומעבר. כשאני ערכתי בזמנו שאלונים בהופס, ענו בקושי 50. כשרונן דורפן עורך חידונים עתה בדה באזר, עונים איזה 50 ביום טוב. לי היו עונים אז בין 500 ל-977 (השיא שהיה), ולא ע"י לחיצה במחשב! הם היו חייבים לכתוב את התשובות, להכניס את הדף למעטפה עם בול, ולשלשל את המכתב בדואר. אילו ערכתי שאלונים כאלה היום ולא ב-1993-1995 היו עונים לי במקרה הטוב חמישה. זהו. תקופה חדשה. עולם חדש.

לשמחתי אסי נשאר בקשר איתי עד היום והוא איש צוות חשוב באתר, עורך 'טקטיקת כדורסל' שלנו, כשה-"אסיסטים" שלו מלמדים אותנו כדורסל כבר מעל שנתיים.

היתה זו הצעת אסי שנתחיל 'מאבק' מילולי באתר על נושאים הנמצאים בראש מעיינינו. המאבק הוא לא המצאה שלנו; ESPN עושה זאת עם סקיפ בייליס וסטפן איי סמית', והחלטנו ללכת על קרב בן כמה סיבובים באותו מתכון. גונג. מתחילים!

בס"ד

האם הלייקרס טובה ממיאמי?

אחד על אחד: מצד שמאל בפינה האדומה פרופסור לס, מזקני העדה בכדורסל, מדען ורב לעת מצוא. חובב היילייט ומאמין בניסים, אוהד כדורסל מזרחי בכלל ואת הניקס העלובים בפרט. רבו לשעבר של אסי שיצא לתרבות רעה.

מצד ימין בפינה הכחולה המאמן שקיבל תואר "חולדה" מהפרופסור. אוהד כדורסל מערבי וחובב טקטיקה ומהלכים קבוצתיים. המערב תמיד יעשה לו את זה ודאלאס עם קרלייל בפרט!

הי אסי!

שלום מנחם, בעצם אחרי שאסיים איתך לא בטוח שתרצה בשלומי…סוף סוף מישהו בא לקיים דיון אמיתי מולך בלי פחד מזקן האדמו"רים שלך! קוראי הופס קו איל האדוקים' יסכימו בסוף הדיון שthere can be only one…. וזה לא יהיה לברון.

בוקר טוב אסי. צפור קטנה לחשה לי שגם אתה הצטרפת לאגודת אוהדי הלייקרס בישראל המאמינים באמת ובתמים שהלייקרס יהיו העונה טובים ממיאמי, ויילכו עד הסוף.

אם אינדיאנה לא עושה במכנסיים במשחק 4 בשנה שעברה בכלל היינו מקיימים דיון בנושא אחר :מי פח זבל גדול יותר- 'מלו' או לברון…

מנחה: חבר'ה, אני רואה שאתם חמים אז בואו נתחיל. מנחם, בואו נתחיל עם הBIG 3. מי יותר טובים- לברון,ווייד ובוש או נאש,קובי והאווארד?

לנו יש את השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס, שדוויין ווייד אפילו החל להשוות למייקל עצמו. ודוויין ווייד עצמו הוא השוטינג גארד שלא הייתי מחליף באף אחד אחר. כריס בוש הראה מי הוא אחרי שהחלים מהפציעה בבטן והיה אחראי לא פחות מלברון על הנצחון על הת'אנדרס. מי יש לכם? קובי שאפילו מייק ששבסקי הבחין בחולשתו הגוברת יחד עם גילו? דווייט האוארד שעבורו משחק עם הגב לסל הוא קללה שברא השטן ולא זכה בשום דבר בחייו בכדורסל מלבד בתחרות דאנק? פאו גאסול שמצייץ רק בנבחרת ספרד במשחק עם חוקים בינלאומים מוזרים , אבל ברגע שמגיעים לכדורסל רציני – למשל פלייאוף בשנת 2012 – הוא נעלם כמו בועת סבון!

התשובה נמצאת בגוף השאלה. אי אפשר לבחור שלישייה כשגאסול נשאר מחוץ למשוואה. בוא נשחק ארבע על ארבע ואני בטוח שלברון מחביא את אמא שלו ביציאה מחדר ההלבשה כדי שלא תראה את דמעות הבושה של סיום המשחק.
חוץ מזה שהלייקרס מגוונים הרבה יותר. יש לנו את השוטינג גארד הטוב בעולם, שני למייקל בלבד, הסנטר ההגנתי הטוב מאז ווילט צ'מברליין, ושני השחקנים (אני נותן למנחם לבחור מי מבניהם ישחק בשלישיה שלי)האינלגנטיים בליגה. מילה שנעלמה מלקסיקון שחקני הכדורסל. חבורת הדבילים מפלורידה לא יודעים לעשות דבר מלבד תחרות ריצה ל100 מ' וקפיצה לגובה. אהה..שכחתי שווייד לא קופץ כל כך עם בעיות הגב שלו, ובוש כבר לא רץ מהר מכריס קיימן…אז גם בתחרות ריצה לא בטוח שאתם מנצחים…

מנחה: נרחיב את הדיון לספסלים. ריי אלן, ראשארד לואיס והאסלם משדרגים יפה את הספסל האדום ומצד שני גם ג'יימיסון, היל ובלייק הם שחקנים שהצליחו לחבר כמה כדורים עם הסל במהלך הקריירה איזה שחקנים יהיו משמעותיים יותר העונה?

בהנחה שלשלושת הגדולים שלנו יצטרפו שון בטייה וג'ואל אנטוני, בוא נראה מה יש לנו על הספסל: אם אריק ספואלטרה ירצה לשלוח את כל הלייקרס – כולל ג'ק ניקולסון – לבית משוגעים, הוא יעלה את ריי אלן, מייק מילר, וג'יימס ג'ונס ביחד, וזאת "שלישיית השלשות" הגדולה בהיסטוריה כשריי וג'יימס ניצחו בתחרות השלשות, ומה שמילר מסוגל לעשות ראית בפלייאוף של העונה שעברה כשהוא ריסק את שיא הפלייאוף של הליגה בדאונטאונים. הלייקרס לא יידעו מה נפל עליהם והם יתחננו למיאמי שיפסיקו עם המטר.

התוספת של רשאד לואיס היא החשובה ביותר שההיט עשתה, וכמובן שאדוניס האסלם בפרונט קורט ונוריס קול מאחור מוכנים להיכנס בכל רגע של חולשה. לומר לך משהו, מיסטר שלם? חמישיית הספסל של ההיט – נוריס, אלן, מילר, לואיס, והאסלם טובה מחצי הקבוצות בליגה!

מנחם, כשאני חושב לעומק אתה מזכיר לי קצת את דידי מנוסי. הומור יבש וחסר כל היגיון…
ריי אלן עם 14 למשחק בעונתו הגרועה בקריירה מאז היה רוקי. מייק מילר וראשארד לואיס משחקים כאילו נולדו יום אחרי דידי מנוסי. הלייקרס לא יפחדו מתחרות שלשות כי הדבר האמיתי הוא לעצור את לברון ג'יימס. היחידי שמסוגל לעשות הכל מריבאונד ועד דאנק במהירות שיא. שחקני הספסל של הלייקרס בינוניים אבל הם בסך הכל צריכים לתת מנוחה קלה לרביעיית התותחים שמתחמשים על הספסל.

אבל בואו נראה מה יש ללייקרס ולא מה אין להיט:
משחק פנים הגדול ביותר מאז ימי דאנקן – רובינסון. מי יוכל על שני המגדלים, אחד חכם(גאסול) ואחד רשע(דווייט) שיותירו את גופותיהם החרוכות של בוש האסלם ופיטמן. משעשע לחשוב שקבוצה שהשחקן הכי גבוה שלה הוא 6.11 ושוקל 106 ק"ג עלובים. מולו אני מביא את סופרמן באותו הגובה רק עם 20 קילו נוספים. הוא יטרוף אותו וזה יהיה עצוב. ספולסטרה מוזמן לנגב גם את פיטמן והאסלם מהרצפה.

מנחה: הגיע לזמן להתייחס לקרב שייערך מחוץ לקווים. מי המאמן שייתן את הטון בקרב?

OK, בוא נדבר קצת על המאמנים. אתה אסי מאמן בעצמך. בוודאי שמת לב לצורה המושלמת שאריק ספואלטרה ניהל את מיאמי בכל משחקי הפלייאוף של העונה שעברה. הוא המאמן הצעיר האינטיליגנטי בליגה, והעיקר הוא "מאמן של השחקנים". הם גם אוהבים אותו וגם מעריכים אותו, והוא הצליח בצורה מעוררת כבוד ליצור בקבוצה אווירה של "
אני חבר, אבל אני קודם כל מאמן". הוא גאון אינטלקטואלי. אילו היה יהודי באיזו ישיבה בבני ברק, הרבנים היו עושים ממנו 'אברך-גאון'. המאמן שלכם מייק בראון? לי נראה שהוא עומד על הקווים עם חיוך דבילי כזה, ואין לו בדיוק מושג מה קורה. אין לו את האישיות לומר לקובי או האוארד מה לעשות, וסטיב נאש הזקן ממילא עושה מה שהוא חושב שצריך לעשות, ולא מה שהמאמן חושב מה לעשות! במקרה הטוב ביותר בהתחשבות ביכולתו, הוא צריך לאמן את התיכון 'גרינוויל-היי', כאן לא רחוק ממני.

מנחם היקר, אם יש משהו שאני מודה- מודה- מודה זה בעובדה שבתחרות הסמרטוטים, המאמן של הלייקרס מפסיד. והתואר המזרחי היחידי שבראון זכה בו היה בזכות לברון.
אבל זה ממש מתגמד כמשחק אצלך אחד הרכזים החכמים ששיחקו את המשחק. נאש הוא האיש, את הטיים אאוט הוא יעביר בזמן זריקות העונשין של היריבים כשהוא יאסוף את כולם ויגיד להם בדיוק מה הולך לקרוא. ואף אחד לא יוכל לעצור את זה. גם לא מייק בראון בעצמו.

מנחה: נראה שעל הנייר הולך להיות קרב צמוד צמוד. מה יעשה את ההבדל בין הקבוצות אם יפגשו לסדרת הגמר של הNBA?


לסיכום, אתה מוכן לעצור לי רגע ולומר לי מי היא אלופת הליגה? אתה מוכן לומר לי מי הוא השחקן הטוב בעולם? אתה רוצה לומר לי מי קולע שלשות באחוזים גבוהים מאשר האוארד מהפאול? מה, אתם לא יודעים? נסו ריי אלן, מייק מילר, וג'יימס ג'ונס. אני לא רוצה לאחל לדווייט האוארד כל חולי או פציעה, אבל הסיכוי שיגיע לפלייאוף עם גב בריא הוא אפסי. קובי וסטיב נאש היו סופרסטארים, אבל היום הם שייכים ל-'בית הזהב' להורים מזדקנים ביד-אליהו. ועדיין לא נגעתי בנקודה חשובה שתפגע בלייקרס משך כל העונה: הם החליפו את מיאמי כקבוצה הרעה של הליגה שמנסה לקנות אליפות עם האוארד ונאש. לצערי במקום אליפות הם ישיגו אכזבה קולוסאלית, מפח-נפש לדורות, והיוואשות שאין לתאר על "אילוזיה גדולה שהיתה ואיננה עוד" כשכל העולם מלבדך, ועוד כמה חולי לייקרס נערורים בהולי לנד, פוצחים בריקוד 'הורה'
.

הלחץ הוא גדול אבל גם אחרי הטרייד הגדול של גאסול היה לחץ בקליפורניה ותוך 3 שנים לקחו שם 2 אליפויות. אני חושב שמיאמי קבוצה מצויינת אם וכאשר דוויין ובוש בריאים אבל צריך לומר שהלייקרס מתקיפים בכלי הנשק היחידי שאין להיט שום מושג איך לעצור- משחק פנים מפלצתי. אני מציע לסטרן שיסגור את הליגה ו82 פעם נצפה בסופר קלאסיקו של הNBA: מיאמי – LA. אני חושב שהסגולים מנצחים לפחות 50 פעמים.

מנחה: עכשיו תורכם לסמס לנו בתגובות- מי מנצח? קובי או לברון? ווייד או נאש? בוש או סופרמן? מי שכנע אתכם: הרב או התלמיד?

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. יופי של פוסט – נהנתי.
    לדעתי משחק בודד הקבוצות די שוות, אבל שהן יגיעו לגמר (למרות שגם גמר של OKC נגד בוסטון הוא לא דמיוני לחלוטין), ל.א. יהיו הרבה יותר עייפים מקרב החפירות נגד הספרס ותחרות הריצה נגד OKC. ההיט יגיעו לגמר אחרי פחות משחקי פלייאוף וגם הם פחות אינטנסיביים. הם יפגשו רק אחת מבוסטון/שיקגו כך שיהיו להם 2 סדרות "קלות" לעומת אחת בלבד לל.א. ובכל מקרה הרגליים הרעננות יותר הן של כוכבי ההיט. ויש עוד הדבל אחד – לברון. בגמר האחרון הוא נתן הופעה מייקלית (ע"ש ג'ורדן). הופעה בסדר גודל הזה ועוד בלי הלחץ של אליפות ראשונה היא בהחלט שובר שוויון.
    לעניות דעתי, ההיט צריכים לקוות לגמר אזורי נגד בוסטון. אמנם זה יהיה להם קצת יותר קשה (4-2 במקום 4-1 על שיקאגו), אבל זה יכין אותם לקרות הפנים מול ל.א.
    ועוד שאלה למנחם – הקרנפים החדשים של בוסטון (2 הגבוהים שנבחרו בדראפט) מסוגלים להתמודד פיסית עם הווארד?

    1. תודה על התגובה, שכחת שהניקס המתחזקת מחכה וברוקלין לא תעשה קולות של שטיח. ומה עם אינדיאנה שלא היתה רחוקה להדיח את מיאמי לגמרי. ב3 הסדרות במזרח מיאמי יפסידו לפחות 6-7 משחקים.

      1. אסי, השאלה אם אתה לא שכחת שאינדיאנה עשתה בעיות רק כי בוש לא היה שם להתמודד עם הגבוהים שלה. הזנה זה לא יחזור על עצמו. 2 הקבוצות מהתפוח יותר דומות להיט (לגבי הנטס ככה נראה, אבח קשה מאד לדעת) בסגנון ובסגנון שלהם אתה לא לוקח להם יותר ממשחק בסדרה. נצרך לראות גם את המצב הפיסי. השנה אין אורלנדו וחצי עונה אין רוז מה שנותן יותר אפשרויות לחלוקת דקות בהיט וככה במקום פליאוף עם רבע בוש וחתי וויד הם יוכלו להגיע במלוא אונם.

        1. אל תשכח שבעיות גב לא נעלמות ככה פתאום, ובכלל נראה לך שבוש מסוגל לעצור את היברט וווסט?אני לא בטוח. ברור שהתקפית הוא מהווה בעיית מיס מאץ' אבל הגנתית הוא לא שחקן גדול. בשורה התחתונה נראה ששוב לברון יצטרך לעשות הכל לבד…

      2. ללייקרס ישנן יריבות לא פחות טובות במערב, ועם אוקלהומה, הקבוצה השנייה בחוזקה. אני הייתי מדרג את הליגה היום

        1. מיאמי
        2.אוקלהומה
        3 לייקרס
        4 סלטיקס

    2. בוסטון תהיה מפלצת תחת הסל. נגד האוארד? נחכה ונראה אבל אני מאמין שסולינג'ר יהפוך להיות שחקן אן בי איי הרבה יותר טוב משחושבים.

  2. אסי,אני איתך ואני מאוד מקווה שהלייקרס יקחו,אסור לשכוח שבוש בסדרת הגמר שיחק כמו רול פלייר לכל דבר ולא כמו כוכב שלישי,וזה כי הוא בדיוק חזר מפציעה,אני ממש לא יודע אם הוא יסכים לשמש בתפקיד הזה לאורך עונה שלמה,לגבי שליישית יורי השלשות שמנחם מזכיר כל הזמן,אז אני לא זוכר שג'ונס עשה משהו יוצא דופן ומילר נכון שבפלייאוף התפוצץ אבל לסמוך עליו שהוא לא יתפרק באמצע העונה זה לוקסוס,היחידי שנשאר זה ריי אלן והשאלה באמת איזה אלן הם יקבלו זה של השנה האחרונה או זה של לפני השנה האחרונה.
    הדבר היחידי שאני לא כל כך מסכים איתך,אסי זה עניין המאמן,אני מסכים איתך שבראון לא מאמן של קבוצה אלופה ואני כן חושש שהוא יהיה עקב אכליס של הלייקרס וזה יתבטא בעת המשבר הא\ראשון שיהיה לליקרס שלדעתי הוא לא יצליח לתעל אותו למשהו חיובי

        1. אתה אוהד מכבי? אז עכשיו כמה שהערכתי אותך לפני, אני מעריך עוד יותר. אני אוהד את הלוזרים הללו מאז גיל 5, כשהלכתי למשחק שלהם נגד 'שבאב-אל-עראב' בקרית אליהו (היום קרית אליעזר).

          עוד מעט אחזור לשאר התגובות.

          1. מנחם, רואים שלא קראת את הפוסט שלי והתגובה ששלחתי לך בפוסט שלך על סיאטל…
            כבר דברנו על זה שסבא שלי ויהושע חס היו חברים הכי טובים.
            מאז סבא שלי כולם אוהדי מכבי (מינויים כמובן).

        2. עכשיו נזכרתי!
          בן דודי יהושע ניפטר לפני כמה חודשים (אולי כבר שנה)

          הכתיבה שלך מקסימה. אשמח להכניס כל מה שתישלח על מכבי חיפה, כדורסל ישראלי, או אירופאי! אפילו טור שבועי, "הטור של מתן", אם יבוא לך לנסות לכמה שבועות!

          sefersheli@hotmail.com

    1. אני נתתי לו את הג'וב הראשון במעריב כשהיה בן 16, והוא היה אחראי על ליגות הנוער בכדורסל. נשארנו חברים עד היום. לצערי אסור לו לתרום כאן.

  3. אני אומר שהלייקרס מסיימים מקום רביעי במערב ועפים נגד הקליפרס בסיבוב הראשון.
    מיאמי אוקלוהומה גם השנה.
    ומיאמי יזכו.
    הלחץ שירד מלברון ישפר את משחקו ואני צוםפנה לו פלייאוף עם ממוצע של טריפל דאבל

  4. אהבתי לקרוא.
    קובי ונאש לא היו "סופרסטארים". קובי עד לפני שנתיים כבר שנים השחקן הטוב בעולם, ונאש הרכז הטוב ביותר מאז סטוקטון.
    היום בוודאי שלברון הוא הטוב בעולם.
    אני אוהד של שתי הקבוצות, ומאמין שיגיעו לגמר. ואז
    May the best team win

  5. אני מאוד אשמח שהלייקרס יגמלו ל-OKC (קבוצה של נמרים שיכולים לגמור לך את המשחק בריצה של רבע אחד) ויקחו אליפות.

    שני דברים שלדעתי יכולים להכריע את הכף מנקודת מבט של הלייקרס:
    1. השינויים הרבים בסגל ואוסף של כוכבים שעדיין צריכים להתחבר. בהיבט הזה לדעתי הניסיון והעובדה שרוב הכוכבבים לקראת סוף הקריירה דווקא תעזור – קצת מדאיג אותי הווארד הצעיר יותר שיצטרך להתאים את עצמו (אולי זה קצת מזכיר את השינוי שבוש עשה בפלייאוף האחרון למען הקבוצה ויצא גדול…)

    2. העומס על הכוכבים הלא צעירים הללו, במיוחד לאור העובדה שהמערב הוא כל כך חזק. למרות שמבחינת קובי אין תירוצים של גיל ופציעות – פנומן אמיתי…

  6. היט, היט, היט. הטיעונים של כל אחד ממכם מוצדקים, אבל אני סובייקטיבי וחוץ מזה, נאש בן 38. גאסול 32. קובי בן 34. וורלד פיס גם בן 33. היחיד בחמישייה מתחת לגיל 30 זה הווארד, בן ה-27. בהיט הרכז, צ׳למרס, בן 26. וויד בן 30. לברון 28. בוש 28. באטייה היחיד מעל 30, עם 34 שנים על הפלנטה הזאת. גם הת׳אנדרס צעירים משמעותית מההיט, ספולסטרה לומד מטעויות והגנה אזורית תנטרל בקלות את הלייקרס. גם על הספסל של הלייקרס, חוץ מג׳ודי מיקס וג׳ורדן היל, הספסל זקן- ג׳יימסון ובלייק די מבוגרים.

    הת׳אנדרס יתישו אותם בגמר האזורי, ואם הם יעברו, יש את מיאמי בגמר

  7. אני מאוד מאוכזב משניכם, ובמיוחד ממנחם, שלא הזכרתם ולו במילה את מריו צ'למארס. היה לו פלייאוף מצויין, והוא היה קריטי עבור ההיט בסדרת הגמר האחרונה. להיט יש שמינייה יותר טובה, אבל אני חושב שהיא מאוד תתקשה מול הלייקרס הגדולים והחזקים. כל זה לא ישנה, כי אני כלל לא חושב שהלייקרס תגיע לגמר. מצטער אסי, אבל אני עם מנחם.

  8. If the Lakers get to the finals (and that's a big IF), they'll go all the way. I think their biggest rivals would be KD and his gang. If they face this challenge and win, nothing will stop them

  9. מנחם לוקח! אסי אין ספק שהצגת טיעונים משכנעים ובעלי בסיס אבל אתה פשוט אוהד את הקבוצה הלא נכונה.. מיאמי בחמש משחקים

  10. אסי, לדעתי פספסת את Yinon שעם קצת פרשנות של הדברים שלו יכול לעלות את המצביעים של הלייקרס ל-3… (זה קצת נואש, אבל מה לעשות)

  11. אסי,
    האוורד איננו רשע, הוא פוסי קט.

    וצ'מברליין הוא לא רפרנס לסנטר הגנתי.
    הוא לא היה אפילו הסנטר ההגנתי הטוב בזמנו
    קל וחומר שהוא לא היה הסנטר ההגנתי הטוב בהיסטוריה.
    המקום הזה שמור לביל ראסל.

    ולגבי האלופה זו לא תהיה לא מיאמי ולא לייקרס.
    אני מקווה מאוד שזו תהיה קבוצה שתחזיר לכדורסל את השם של משחק קבוצתי אינטליגנטי.

  12. אין מקום להשוואות! ההיט לוקחים את הלייקרס בלי למצמץ! לשחקני הלייקרס כמו הווארד, נאש, ג'יימייסון זו שנה ראשונה (מה שאומר שזה לחצים, התאקלמות, אוהדים) עד שהם יתרגלו לברון יענוד טבעת שנייה. ובכלל, מי הספסל של הלייקרס? ג'יימיסון הוא שחקן זקן שבתפקיד שיצפה לו בלייקרס אני אתפלא אם הוא יקלע 8 נקודות למשחק. בלייק פשוט קלעי שלשות נחמד בלי יכולת מסירה ובלי יכולת ניהול משחק (זה מה שהכי חשוב השנה בלייקרס ולא מישהוא שיקלע נקודות כי בשביל כך יש מספיק שחקנים). הבשורה הצעירה היחידה של הלייקרס זה ג'ודי מיקס קלעי שלשות טוב וזהו!! עוד נוק-אאוט ברור לטובת מיאמי הוא עמדת המאמן. בקשר לכך אני מסכים לכל מילה שמנחם כתב! מייק בראון הוא מאמן הגנה מובהק וזה בסדר אבל הוא פשוט לא יודע כלום על התקפה! ובצד השני ספאולסטרה, הטקטיקן האדיר שמזהה מצוין את חולשות קבוצתו וחולשת היריב ושולף מכובעו פעם אחר פעם תרגילים מהפנטים. השנה לברון יהיה פי אלף יותר טוב מלברון של שנה שעברה אחרי ירידת הלחץ וההתבגרות באולימפיאדה. דוויט המסכן יתחיל לבכות מרוב הלחץ שיהיה עליו (שהוא אפילו לו חצי ממה שהיה על לברון) סטיב נאש ופאו גאסול כבר לו מה שהם היו והשנה למדנו שקובי אחד כבר לא מספיק. ובכלל כאוהד הת'אנדר אני סומך על קבוצתי שהם יצליחו להעיף את הלייקרס בגמר ואני אקווה בכל מאודי שהם יהוו איזה שהוא אתגר להיט הדורסניים.

  13. אין ספק שההיט והת'אנדר קבוצות דורסניות אבל בוא נראה אולי הזקנים של הלייקרס ילמדו אותם שיעור או שניים…
    תאמין לי שלחבר'ה האלה של הלייקרס יש הרבה קשיחות ולא הולך להיות קל לאף אחד מהצדדים.

    1. ההיט כבר לא כאלה 'דורסנים'. לברון הפך לשחקן כדורסל באולימפיאדה. ההיט ינצחו בכ-ד-ו-ר-ס- ל ולא בכוח, איתו, עם דוויין, ועם ריי אלן. וצ'אלמרס הפךצ לפוינט גארד מהשורה הראשונה של הפוינט גארדים בליגה.

  14. אסי ומנחם תודה רבה.
    אסי מהסקרנות אשמח לדעת את מי אתה מאמן כולל גילאים ומה הרקורד שלך. אני עוד זוכר אותך כאלוף הבארקט בהופס ובתחזית המדוייקת על דאלאס.

    לגוף הטור נהנתי מאד.
    להלן מי שיש לי לומר בעניין.

    1. לצערי הרב אין תחרות אמיתית להיט באזור שלה.כבר שנתיים שמיאמי זוכה באליפות המזרח אשתקד היא טלייה לגמרי והשנה גברה על קבוצות בינוניות מאד ביחס למקבילותיהם במערב.

    בקיצור בעוד שלמיאמי יהיה תחרות עם לכל היותר בוסטון הזקנה .כשלא נראה ששיקאגו תהיה פקטור והניקס וברוקלין עוד רחוקות שנות אורמאיום על ההוגמוניה .הלייקרס תצטרך להתמודד מול הספרס ואוקלהומה לקרב על.
    יתרה מכך לא ברור לי בכלל שהלייקרס הם הפייבוריטים במערב.
    דבר אחרון בעניין הזה. לדעתי אם ההיט היו העונה במערב הם היו עפים בסיבוב השני .היות ובלי בוש שהיה אז פצוע הם לא היו מסוגלים להתמודד מול אף יריבה מהאלו שהגיעו לחצי גמר המערב.
    ובכלל הלייקרס יזיעו כבר בשלב הראשון ובטח בחצי גמר האזורי בעוד שמיאמי יטיילו במזרח ולכן צריך לקחת בחשבון את העייפות המצטברת.

    2. לכן במידה שהלייקרס ומיאמי נפגשות בגמר הכללי .למיאמי יש יתרון מבלי קשר לסגל עצמו של מאמץ מופחת.

    3. אשר למאץ אפים :זה נראה לי לא רציני לנסות לחזות זאת שנה לפני.מספיקה פציעונת קטנה של שחקן משמעותי והכל משתנה אך בשביל הכיף אגיד כמה מילים.

    א. אין ספק שההיט שיפרו את נקודת התורפה וזה הספסל.
    ב. הליקרס נראית לי מאד זקנה.
    ג. וויד חידה בעיני לא בטוח שהוא יחזור להיות אותו שחקן מן העבר.
    ד. הגבוהים של הלייקרס ביתרון ברור וחד משמעי.

    הימור : ההימור הראלי הוא שלא יהיה קרב בינהם היות והלייקרס לא תתייצב.
    אך אם והיה ובכל זאת הלייקרס תגיע כבר עד הגמר.אז וותיקי הלייקרס ברדות נאש וקובי יתנו את הפוש האחרון ויקחו את הסדרה שתהיה אגדית.

    נו אסי איך תספור זאת כנגודה לך או למנחם ?
    אשמח לשמוע

  15. עוד בשנה שעברה היה ידוע, וגם מנחם אמר זאת) מה נעשה שהוא סכיזופרן( , שהמאצ'אפ בין 2 הקבוצות נוטה לטובת הלייקרס….
    הלייקרס קבוצה יותר מאוזנת יהיה להם משחק אינסייד אאוט מעןלה
    ועם נאש הם ישחקו משחק עם מולטיפל סקרינס בין קובי נאש האווארד וגאסול. זה לא כוחות, הלייקרס לוקחים ב 6

  16. השאלה קשה היא.
    שילוב של גאסול והווארד ושילוב של נאש עם כל דבר יכולים להיות מדהימים, אבל המאמן….הכל טוב ויפה עד שפוגשים הגנות רציניות בפלייאוף ואז גם כשיש לך את נאש וגאסול הם לא יכולים להמציא תרגילים ולעשות חילופים לבד.
    וקובי, לו יזכיר אך במעט את היכולת האולימפית שלו, הלייקרס גמורים.
    אני גם לא מאמין גדול בגב של הווארד, כך שהיתרון שהנוכחות שלו בצבע תתן על החדירות של החברה ממיאמי יתגמד, בטח כשנראה אותו ואת גאסול רצים אחרי זריקות מבחוץ של לואיס ובוש, שלא לדבר על נאש וקובי וכמה כוח יהיה להם לחפש את ריי אלן שאולי בגיל שלהם אך רץ מאחורי חסימות כמו איילה.
    אבל, זה עדיין קובי, נאש, הווארד, גאסול.
    בקיצור, אני עם מנחם ומיאמי.

  17. א.ב די מכסה שם פרטי ומשפחה…
    ועוד משהו למנחם, החידונים והמדור במעריב (כפולה כל יום שלישי?) אחראים להרעלת נבא (קלה עד קשה) של חלק מקהל הקוראים שלך שלא עברה עד היום מנחם…אז עוד היינו בגיל נוח להשפעה…
    השאלה שצריכה להישאל (איפה רוביק רוזנטל כשצריך אותו) היא, אם הקוראים נשארו, לאן נעלמו האשכוליות , הזכוכיות והסוכריות?

  18. הטראש טוק של מנחם לא יעזור לו
    ויהיה כיף לראות כבר במהלך העונה את השינוי בדיעותיו של מנחם (טוב. זה לא חוכמה, הבן אדם משנה את דעתו כל שתי דקות)
    בקיצור אם כולם בריאים גם בהיט וגם בלייקרס, זה יגמר 4-1 ללייקרס.
    וואו, כמה שאני מחכה לתחילת העונה, יאללה שתתחיל כבר!

  19. לייקרס! יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהם יפסידו לokc מאשר להיט… אני ממש מחכה לראות את נאש סוף סוף משחק עם שחקנים מהטופ של הליגה ולא עם חבורת עציצים. הוא יהיה הגורם העיקרי לחיבור בין השחקנים החדשים. תחשבו על כל הגלמים שעברו בפיניקס ופרחו בזכותו,מה נראה לכם יקרה לקובי גאסול והווארד? אני לא יכול לחכות. נ.ב. נראה לי שדווקא השילוב בין נאש וגאסול(לא הווארד!) הולך להיות קטלני ביותר.

    1. 7:6 לזקן. יונתן, נאש זה בדיוק כמו שפר בקונטיקט.סידר לכל העגלות סיבוב ראשון בדראפט.אוופס.אחד מהם היה ריי אלן אבל מי זוכר…

  20. לא יודע אם עדין סופרים, אבל לגמרי מנחם.
    מעבר לזה שאני מקווה שההיט ייקחו (למרות שקצת חבל לי על נאש).
    ניקח רק את הסיבובים שהיו פה:
    שלשה מובילה, אסי העביר את זה לרביעיה.
    אבל מעבר לזה, גם בבחינת הספסל וגם במאמן, אסי חזר לדבר על החמישיה, שספק אם היא בכלל טובה יותר מזו של מיאמי ובשתי הקטגוריות, מיאמי כמובן מנצחת.

  21. מזמן לא הגבתי אבל מנחם שאני מעריצה שלו מגזים בזמן האחרון עם כל הירידות שלו על קבוצתי האהובה ולכן אומר בפה מלא ובלב שלם אם הסריט אכן יתממש הלייקרים היקרים לוקחים בענק!

  22. לדעתי מנחם לוקח פה.
    הטיעון הכי חזק של הלייקרס ושאסי לא השתמש בו זה קובי.
    הוא יודע שזה חלון ההזדמנויות האחרון שלו והוא יעשה הכול כדי לנצח.
    כל ההסברים המלומדים בסוף קורסים.

    לא האמינו שבוסטון יכולה למתוח את מיאמי וזה מה שקרה.
    הספרס שחטו את הקליפרס.
    אינדיאנה כמעט חוללה סנסציה.
    ומיאמי – אוק היה אמור להיות גמר צמוד ונגמר 4-1 .

    לדעתי ג'ודי מיקס ואיבנקס יהיו הפתעה נעימה.
    אלה בדיוק השחקנים שחייבים להתעלות מעל המקבילים שלהם כדי לעשות את ההבדל.

    יותר כיף לשחק עם נאש והווארד מאשר סשנס וביינום.
    אל תזלזלו בכוחה של מנטליות ורצון אמיתי לנצח.

    1. דקסטר ואושרת תודה!!!אסי עובר להוביל:9:8. מנחם, כדאי שתתחיל לגייס קולות, לא נעים לקבל בראש על הסיבוב הראשון…

  23. אני עם לס, חד משמעית.
    אני חושב שמפחיתים בחשיבות המאמן. אמנם נאש יכול להכין תרגילים, אך הוא לא יכול על ניהול האגו ומשברים. ברגע שיהיו משברים (והם תמיד מגיעים) אז עם סיר הלחץ של קריית מלאכי, מישהו כבר יפתח את הפה והשדים של גאסול יתעוררו.
    אני מסכים שהמפתח להתקפות יהיה השילוב של נאש את גאסול, אך אני לא מאמין שקובי יתן לזה לקרות ובטח לא הווארד. לייקרס נופלים על אופי.
    קובי ניצח רק כאשר היה מעליו מאמן שידע לנהל אגו (וזו גדולתו של פיל גם בלייקרס וגם בבולס).

  24. טוב, מכיון שהתלמיד עומד לעלות על רבו, דבר שאני לא יכול לאפשר שזה יקרה (מנחם, תודה לי אחר כך…)
    טוב מפני כמה סיבות אני עם ההיט (ומנחם)
    1. לברון, כיום השחקן הטוב בעולם, יבוא עם אקסטרה מכיון שאת הקוף שהפריע לו במצבי הלחץ הוא העביר לדוויט האווארד… (שוב מנחם) ויחזור לימיו היפים בקליבלנד בתור המוציא לפועל הראשי וכו'.
    2. כריס בוש, הבין מה הוא צריך לעשות ועבד על זה הקיץ, ריבאונד, אגרסיביות וקצת מרפקים, תתכוננו לראות את בוש עובד כמו המכונות הגרמניות (פרסומת סמויה)
    3. ריי אלן, אם התקווה היחדיה של ההיט זה על ידי סמול בול, אז ריי הוא האיש הנכון במקום הנכון, הוא ירווח את ההגנה, ואם אין מצב קליעה יש לו שניים מהחודרים הטובים בליגה, כמעט כל התקפה זה מינימום 2 נקודות. נראה לי שאת שיא הנצחונות בעונה של שיקגו הגדולה של ג'ורדון ישברו דווקא השנה

    טוב חפרתי מספיק, מנחם – איתך כל הדרך לתואר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט