בפעם הרביעית לאיטיים בהבנה – אין דבר כזה "סמים" המשפרים יכולת / מנחם לס

70% מהתגובות על המעורב האולימפי שלי עסקו בדיונים על שימוש ב-"סמים" בגלל השיא העולמי ב-400 וכו'.

אני כותב זאת כאן פעם אחרונה, ולא מתעסק בזה יותר. אם אתם מעדיפים להמשיך להישמע דבילים זוהי בעייה שלכם.

אין אף "סם", כימיקל, או "תרופת פלא" שממציאים בקיבוץ של עגל (שם בנו בכוונה בריכה 'קצרה', ובקיבוץ ליד וינגייט שהשתמשו בו בבוילר מחומם ופרסמו לאהבלים מת"א  "מעיין מים חמים מהטבע") שאתלט יכול לקחת מהיום למחר, או מהשבוע לשבוע הבא, היכול לשפר מהירות או כוח – בקיצור, המילה הנכונה יותר בשחייה קצרה וריצות קצרות היא "הספק" – POWER, שהוא כוח כפול מהירות.

אין. אין דבר כזה. כשאתלט נמצא במלוא כושרו ואיתנו, אין אף כימיקל שיכול לשפר את ה-POWER שלו.

הדבר היחידי שיכול לשפר POWER הם סטרואידים אנבוליים המגדילים את קוטר סיבי השריר, וההורמונים הללו שהיום מייצרים באופן מלאכותי הם דבר שהאתלט צריך לקחת תקופה ארוכה. כשזה נעשה רואים גדילה ברורה בגוף האדם, כפי שרואים אצל אתלטים בכדורסל (לברון? סטפן קרי? דוויין ווייד?), בטניס (נדאל? ואחרים), בגולף (טייגר וודס?), ובא"ק.

סיב של שריר (מיופיבריל) מתכווץ לפי מה שנקרא "ALL OR NONE". הוא מתכווץ או לא מתכווץ במהירות שיא. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא להגדיל את כוח הכיווץ ב-'ALL OR NONE' וזה יכול להיעשות רק ע"י הגדלת קוטר המיופיבריל כי כוח השריר עומד ביחס ישר לשטח החתך של כל הפיברילים. רק אימון או שימוש בסטרואידים יכול לעשות זאת.

זה לא דבר שלא ניתן לעשות באופן טבעי ע"י סופר- אימונים במשקולות, אבל ישנן הוכחות שהגוף "מתנגד" לגדילה סופר-גדולה באופן טבעי, 'התנגדות' ששימוש בסטרואידים מתגברת עליה.

נעשים כל הזמן בדיקות ומבחנים לאתר שימוש בסטרואידים אנבוליים אצל אתלטים.

אם אתם מאמינים שישנו "סם" אחד – אפילו אחד! – שיכול לשפר "POWER" (שהוא מה שמביא ל-'מהירות'), אז אנא לכו לגוגל או כל מקור אחר והביאו אותו הנה ב'תגובות'.

פעם חשבו שאמפטמינים ("SPEED") משפרים מהירות. מספיק מחקרים הראו שעם אתלטים בכושר טוב השפעת האמפטמינים למיניהם היא רק שלילית. ההרגשה היא של ספיד; התחושה היא של ספיד, אבל האמת בשטח היא בדיוק הפוכה כי אמפטמינים משפיעים רק על ההרגשה במוח, ולמעשה האתלט מאבד ריכוז כשהוא בהשפעת האמפטמינים. אני יודע. השתמשתי בהם מספיק זמן כשאשתי רינה ז"ל היתה חולה בסרטן וטופלה בג'ון הופקינס בבולטימור, וכל יום חמישי אחרי ההרצאה שלי מ-8 בערב עד 10 הייתי מגיע הביתה, שם את שתי הבנות בנות השנתיים וחמש על שק שינה בסטיישיון וואגן שלי, מחזיר את הבייבי סיטר הביתה, ונוסע לבולטימור לוויקאנד. אחרי שלילה ערב נרדמתי על ההגה בניו ג'רסי טרנפייק ולמזלי התעוררתי בבהלה כשפגעתי ב-DIVIDER, ולמזל שלושתנו לא נהרגנו, בכל הנסיעות הבאות השתמשתי באמפיטמינים שמנעו ממני שינה שלושה ימים בהתחלה, עד שהתרגלתי. כשהרגשתי שאני 'מכור', זרקתי את השפופרת לבית השימוש ולא נגעתי בשיט הזה יותר.

ניסו גם לייצר 'אדרנלין' מלאכותי וגם זה נכשל. האתלט על קו הזינוק ב-100 יש לו את כל האדרנלין שהוא זקוק לו. כל 'תוספת' רק תזיק.

אני מדבר רק על מקצועות שהם בעיקר אנארוביים (ריצות קצרות; שחייה קצרה; הרמת משקולות, וכו'). במקצועות אירוביים – כמו באופניים או ריצות ארוכות – העסק שונה לחלוטין כי שם מתעסקים עם BLOOD DOPING ודברים אחרים שהם נושא שונה לחלוטין.

מה שכן, ישנן תרופות לא מורשות המשפיעות על המוח, לא השרירים, אבל הן עוזרות רק לאתלטים עם בעיות נפשיות. נניח חוסר יכולת להירגע; ANXIETY; התגברות על כאב, וכו'. אלה הם "סמים" המשפיעים על הרגשה, אבל אם לאחד כמו יוסיין בולט אין כל בעייה נפשית, והוא מרוכז עם מוטיבציה לנצח את ה-100, כל DRUG או "סם" רק יורידו מיכולתו.

הברזילאים מתגאים כבר שנתיים שהם עומדים להציע לעולם את "המשטח המהיר אי פעם לריצה". למה שלא תתרכזו בזה יותר מאשר ב'סמים"???

זוהי הפעם האחרונה שאני כותב על זה. אם אתם מתעקשים להמשיך להישמע דבילים עם כל השטויות שלכם על 'סמים', BE MY GUEST.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
59 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
קובי
קובי
15/08/2016 18:16:13

עצוב מאוד לספורט ולאתלטיקה בפרט שכל שיא ישר מעלה חשד לרמאות,
זה הורס את כל הדבר היפה בספורט,לחתור להיות הטוב ביותר,עד קצה גבול היכולת.
בשחייה לדוגמה לעולם לא שמעתי דברים מסוג זה, אדם פיטי היה מהיר מכל אדם אחר בכמעט 2 שניות ואף אחד לא חושב לרגע שהוא מסומם!

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:18:39

הוא לא יכול היה להיות "מסומם" ולעשות שיא עולמי.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 18:20:16

אתה סותר את עצמך. אתה אומר שאין שום חומר שמשפר ביצועים אבל אז מוסיף: חוץ מסטרואידים והורמונים. אבל זה בדיוק מה שהאתלטים האלו לוקחים.
אף אחד כאן לא חושב שזה משהו שעושים בבוקר שלפני התחרות אלא באמת לאורך זמן.
אתה טוען שאי אפשר לעושת זאת בלי שיגלו? ההיסטוריה מוכיחה אחרת.
בכל מקרה אתה יכול לקרוא לכולם דבילים ואיטיים בהבנה או לנסות במקום להתייחס באופן ענייני. בכל מקרה הטענה העיקרית שלך כאן לא ברורה כי אתה אומר שאין חומר שיכול לעזור לספורטאים האלה לשפר את הביצועים שלהם ושנייה אחר אומר שיש.
אם אין חומרים כאלו אז למה יש גופים שלמים העוסקים בגילוי ומניעה שלהם? למה הרחיקו את כל הנבחרת הרוסית באתלטיקה? סתם כי לא אוהבים אותם?

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:40:30

כשכתבתי 'דבילים' התכוונתי בעיקר אליך כי אתה עדיין לא מבין את מה שאני מנסה להסביר. אתה בעצמך כינית אותם 'מסוממים'. לקיחת אנבוליק סטרואיד זה לא 'סימום'.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 18:44:43
הגב ל  מנחם לס

טוב זה לא חדש שאתה חושב שאני דביל.
אבל אני לא כיניתי אף אחד מסומם.
זה גם עדיין לא מסביר למה שימוש בסטרואידים הוא לא סימום . כי בעיני כל הגופים הרשמיים הנוגעים לדבר זה וואחד סימום.

רועי ויינברג
15/08/2016 18:23:13

שני דברים:

1.כשהברזילאים עושים את "המשטח המהיר ביותר בעולם לריצה", זה לא אומר שהשיא צריך להלקח בעירבון מוגבל כלשהו? קצת כמו השיאים עם הבגדי ים המיוחדים שהיו בסוף העשור הקודם.

2.לפי ההיגיון הזה בן ג'ונסון לא באמת עשה משהו ב-1988 והזהב נשדד ממנו?

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:41:29

רועי, בן ג'ונסון השתמש בסטרואידים. כמו לאנס ארמסטרונג

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 18:45:01
הגב ל  מנחם לס

אם יש משהו שארמסטרונג לא השתמש בו זה סטרואידים.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:47:07

נכון. זה ניכתב בטעות

שמחי
שמחי
17/08/2016 4:50:01
הגב ל  מנחם לס

חחח טעות.
ארמסטרונג השתמש בהורמון גדילה ועוד כמה דברים שהם סוד עד עכשיו ואין סיכוי שיגלה אותם .
למה אין סיכוי ?
תשאל אבל לא אענה לך .

רועי ויינברג
15/08/2016 21:38:45
הגב ל  מנחם לס

אוקיי, תודה על ההסבר

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:50:45

בקשר למסלול, אז או שירשו לזה לקרות או שיחליטו על סוג מסלול אחד וזהו.

אגב, קצב שיאי העולם בשחייה היה הרבה יותר גדול מאשר בא"ק. אז מה פתאום כל הויכוח מתחיל עכשיו בגלל איזה שיא ב=400? מה עם לדקי וכל השיאים המהממים שלה? למה אותה לא האשמתם שהיא 'מסוממת'? (היורמית הזאת היא בטוח עדיין בתולה, ולא נגעה אף פעם בטיפת אלכוהול)

יניב
יניב
15/08/2016 18:30:22

כמו גם מריון ג'ונס שצריכה לקבל בחזרה את המדליות ושלא לדבר שכל הקהל הברזילאי שצריך לכפר על קריאות הבוז לגאטלין. וכמובן כולם צריכים לבקש סליחה מארמסטרונג

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 18:32:26
הגב ל  יניב

ארמסטרונג בתחום האירובי שמנחם החריג.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:45:06
הגב ל  יניב

יניב, אתה אחד מראשי הדבילים כאן. מריון ג'ונס השתמשה בסטרואידים. כתבתי וכתבתי וכתבתי שהשימוש בסטרואידים הוא ה-י-ח-י-ד שיכול לעזור לאתלט. והבדיקות נגד השימוש הן החמורות בנמצא.
אם אתה רוצה לקרוא לשימוש בסטרואידים (שצריך להתחיל כשנה למפרע, כשבודקים אותך כל הזמן) 'סימום', אז בסדר.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 18:46:57
הגב ל  מנחם לס

מנחם אתה הראשון בעולם שמוציא סטרואידים מחוץ למונח סימום. תסביר בבקשה למה זה לא סימום.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:57:59

מצידי שיקראו לזה סימום. הסיבה שכתבתי פוסט זה היא שיותר מדי אנשים מאמינים שישנם איזה סמי פלא שאתה לוקח והם עושים אותך מהיר יותר. רציתי להסביר שאין דבר כזה.
שימוש בסטרואידים הוא מסובך ביותר, ארוך מאד, חייב להיעשות תחת פיקוח מומחה, גורם לבעיות כגון אימפוטנתיות ובעיות אחרות רציניות (ישנם בוני גוף שאיבדו לא רק את האונות, אלא הזרע שלהם ניפגע לצמיתות ללא יכולת להפיק זרע לוולד), והיום הבדיקות נגד השימוש הן מדוייקות מאד. צריך להיות מומחה גדול כדי לבלף את הבדיקות.
באנגלית המילה הקרובה ביותר למסומם היא DRUG USER ואת משתמשי הסטרואידים לא מכנים כך

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 19:04:15
הגב ל  מנחם לס

זה הכל בראש שלך.
אף אחד כאן לא אמר שום דבר על משהו שאתה לוקח שבוע לפני התחרות והופך אותך לטוב יותר. כולם פה מודעים לכך שמדובר בשימוש ארוך טווח.
כשמדברים על סימום במקרים של אצנים מתייחסים כמעט תמיד לסטרואידים (למרות שיש גם מקרים של אמפתמינים).
על סמך מה אתה קובע שצריך להיות מומחה גדול כדי לעבור את הבדיקות. סטרואידים הם משפחה של חומרים שיטות גילוי מותאמות כימית לחומרים ידועים. באותה מידה מושקע המון מאמץ בלפתח חומרים מאותה משפחה שאי אפשר לגלות כרגע. כמו כן יש לא מעט שיטות להתגבר על הבדיקות בשיטות אחרות (כמו החלפת בדיקות שתן ).
המונח בספורט למסומם באנגלית היא doper ולא drug user בעברית המונח תקף לשניהם.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 19:00:30

כי סטרואידים אנבוליים הם הורמון, ולא "סם"

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 19:05:40
הגב ל  מנחם לס

ולמה הורמון הוא לא "סם" ?
רק לשם הדיון הנה ההגדרה של וויקפדיה ל"סם":
A drug is any substance other than food, that when inhaled, injected, smoked, consumed, absorbed via a patch on the skin or dissolved under the tongue causes a physiological change in the body.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15/08/2016 19:01:08
הגב ל  מנחם לס

ברור, הוא מראשי ללל
זה תנאי חובה לקבלה לאירגון

יניב
יניב
15/08/2016 21:27:58

👍

יניב
יניב
15/08/2016 21:29:31
הגב ל  מנחם לס

בוא נגיד ככה אני מתייחס לסמים כמשהו שאתלט לוקח והוא לא חוקי ובסופו של תהליך נותן לו יתרון על מי שלא לוקח. זה כל הסיפור

יניב
יניב
15/08/2016 18:32:02

ועכשיו ברצינות מנחם אני לא מבין בסוגי הסמים ומה גורם למה אבל שאני נתקל בשיא שלא נראה הגיוני אז לאור ההיסטוריה רווית הסמים בספורט זכה גורם לי לחשוד ולקחת בערבון מוגבל את כל השיאים

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 19:01:04
הגב ל  יניב

אז אני מציע שתקרא קצת ותלמד

דדי
דדי
15/08/2016 18:40:18
מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 18:46:21
הגב ל  דדי

1+

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 19:03:09

מה שמעניין מאד (ומצחיק באותה מידה) היא שהרבה גולשים מאמינים שהכדורסלנים של היום טובים יותר משחקני העבר כי התזונה טובה יותר, האימונים מודרניים יותר, ויש אנליטיקס ומה לא, אבל בא"ק ובשחייה כשיש שיפור זה מיד "סמים"

סומסום
סומסום
15/08/2016 19:07:16

מנחם, המונח "סימום בספורט" מתייחס לכל מה שמוגדר כ-doping, נדמה לי שאתה נטפל קצת לסמנטיקה כאן.

ובכל מקרה, איפה אתה מכניס אמפטמינים למשל? מראדונה נזרק ב-94 מהמונדיאל בגלל שימוש באפדרין. לטעמך לא היה מקום להשעיה הזו?

ספלאש
ספלאש
15/08/2016 19:17:52

חברה להירגע, כל מה שמנחם טען, זה שבאתלטיקה קלה, וספורט הדורש מאמץ לטווח קצר, אין סם שיכול לשפר יכולות מהיום למחר, אבל יש הרבה סמים שיעזרו גם להם לאחר שימוש לאורך זמן. בסדר.
כל הסיפור של הסמים בכלל לא מובן לי, הרי ברור שכמעט כל הספורטאים לוקחים תרופות כאלו ואחרות, אז למה דווקא תרופות מסויימות נאסרו לשימוש וקיבלו תווית של "סם"? רק כי הם ממכרים? תופעות לוואי?
בכל מקרה רוב הספורטאים "מוכרים" את הבריאות שלהם, בטח לטווח הארוך (באימונים קשים די ותרופות כאלה ואחרות) בשביל הצלחה מיידית. אין הרבה הבדל אם החליטו שהסם הספיצפי הזה חוקי או לא

דדי
דדי
15/08/2016 19:26:37

comment image?oh=ff0d4b9be21d182e49bb43c0576116b3&oe=581ACB80

צביקה
צביקה
15/08/2016 20:17:06
הגב ל  דדי

דדי זה פשוט אדיר!

השרת
השרת
15/08/2016 19:54:29

טרמינלוגיה טרמינולוגיה טרמינולוגיה.

הדיון כאן עקר. כולם כאן חושבים אותו הדבר, רק מייחסים משמועיות שונות למושגים בהם הם משתמשים; סמים, מסוממם, משפרי ביצועים. מי שממש רוצה להתווכח, שיגדיר קודם למה הוא מתכוון בכל אחד מהמושגים הנ״ל.

גם ההגדרה שעידו הביא מוויקפדיה למהו סם היא בעייתית. כי היא לא מבחינה בין food למשהו שהוא consumed. קוביית סוכר נחשבת לאוכל הוא משהו נצרך ?

שגיא נאור
שגיא נאור
15/08/2016 19:56:48

מנחם, הסדרה שלך על הנושא לפני כמה חודשים היתה מעולה.
אני שמח שהעלית פוסט קצר שמרענן את העניין אבל בכל הדיון על הסמים מהמעורב לא היה אחד שטען שזה סטרואידים, אמפטמינים, סוג אחר, מתי התחילו לקחת וכו׳.
כל הדיון נסוב סביב האם התוצאה של הדרום אפריקאי והרקע שלו לפני הריצה צריכות להעלות חשד שמשהו בשיא לא כשר.
אם מישהו תמים מספיק לחשוב שאין שימוש בחומרים משפרי יכולת ליבי איתו. הסיפור סביב המשלחת הרוסית מהווה סימן קריאה שזה עדיין קורה. ובטוח שלא רק אצלם.

במבט ראשון גם לי עלו סימני שאלה אחרי הריצה, לעשות כזה שיפור משמעותי לשיא האישי זה טירוף. כולנו מקווים שזאת היתה התעלות אדירה במעמד הגדול ביותר אבל נגמר עידן התמימות לצערנו ותוצאות כאלה באופן אוטומטי מתקבלות בחשד.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
15/08/2016 19:56:49

מסכים עם סומסום מעליי, הוויכוח הזה סמנטי לחלוטין.
כשמנחם משתמש במושג 'סימום' ו'מסומם', הוא חושב על drug addict. כשהשאר משתמשים במושג, הם מתבססים על האספקט הלא חוקי שבו, וכוללים גם את 'מי שמשתמש בחומרים לא חוקיים להשיג יתרון'.
אם אפשר יהיה להסכים על כך, הרי שהמחלוקת שנשארה היא האם יש דרך כיום לגלות את רוב השימוש בסטרואידים אנאבוליים, או שהיתרון לצד המשתמש. בנוגע לכך, לצערי, אין לי שום מושג.
מצטער על החפירה, אין מה לראות חוץ מלקרוס

אהרון שדה
אהרון שדה
15/08/2016 21:14:32

מה המצב ?
ברוכים השבים.

החבשי
החבשי
15/08/2016 20:13:49

קיצר,השיאים בבריכות נעשו ע"י לבנים
השיאים בא"ק נעשים ע"י שחורים (ברובם).
וזה ההבדל בהתייחסות של מגיבים כאן ובכלל
בזמן ששיאים נשברו על ימין ועל שמאל בשחייה אף אחד לא השמיע חשד ובדיוק כשהתחילה הא"ק החשדות והדיבור על סמים צצו כמו פטריות אחר הגשם.
למשל החשד כי אייאנה האתיופית לקחה סמים זה הכי מטופש ששמעתי וקראתי

Ghost Rider
Ghost Rider
15/08/2016 21:09:33
הגב ל  החבשי

יש בזה משהו.

סומסום
סומסום
15/08/2016 21:24:54
הגב ל  החבשי

כן, נבחרת רוסיה באתלטיקה, הנבחרות ההיסטוריות של סין ומזרח גרמניה, ארמסטרונג, מראדונה וכפיר אדרי גם – כולם יצאו מקומפטון.
מצב השחורים מספיק גרוע, לא חייבים למצוא בכוח איפה שאין.

בזי
16/08/2016 1:28:21
הגב ל  סומסום

גמרת אותי עכשיו מצחוק.

https://www.youtube.com/watch?v=mnKUUBKLygE

יניב
יניב
15/08/2016 21:26:57
הגב ל  החבשי

תראה אני ממש לא מבדיל בין שיאים של לבנים לשחורים. הסיבה שלי לפחות לגבי השחיה היא שאני לא מבין כל כל להגיד לך. מה שאני כן יכול להגיד לך שאם תראה לי שיפור לשיא בלתי הגיוני הדחיה אז התגובה שלי תהיה בדיוק אותו הדבר. לצערי כתבתי את זה במעורב מאז שפלורנס גריפין גוניור עשתה את השיאים הבלתי הדיונים שלה אז למרות שאף פעם לא תפסו אותה מבחינתי אין ספק שהיא לקחה וזה גורם לי לחשוד בכל מי שעושה תוצאה שלא הגיונית

שמחי
שמחי
17/08/2016 4:57:57
הגב ל  יניב

בדיוק את לאנס לו לא תפסו ולכן הם זכאים או שלא…
בקיצור מי שלא בדקו אותו לא תפסו אותו לאנס עבר מאות בדיקות עבר את כולן .
לא חושב שהתרומות שלו לאיגוד האופניים הזיקו לבדיקות ….

נדב
נדב
15/08/2016 20:40:20

מנחם אתה מקרה אבוד והיחיד שאידיוט כאן באתר

נריה
נריה
15/08/2016 21:05:26

מנחם אתה צודק שסמים לא משפרים ביצועים מבחינת יכולת, אבל יש סמים ואפילו מריחואנה שממריצים את הגוף מה שגורם לביצועים טובים יותר. מניסיון

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 23:08:55
הגב ל  נריה

רק בסקס הביצועים עם מרואנה טובים יותר. שוב, זה הכל במוח, לא בזין

גיא
גיא
15/08/2016 21:31:04

ההשעיה ממנה חזרה השחיינית הרוסיה, יוליה יפימובה, הייתה על השימוש בתרופה מלדוניום.
התרופה נמצאת בשימוש במזרח אירופה בטיפול במחלות לב כליליות (היצרות עורקים), התרופה גורמת לעורקים להתרחב, ובכך מאפשרת זרימת דם מוגברת לאזורים שנפגעו מטרשת עורקים.

תופעת לוואי של התרופה (drug) מלדוניום זה שהיא גם משפיע על המטבוליזם של הגוף – התרופה מאטה תהליכים אנזימטיים שמפרקים טסטוסטרון.

וכך, תרופה (drug) משמשת ככלי לשימור רמות טסטוסטרון גבוהות –
מה שמשפר את זמני ההתאוששות שלח האתלט ומגדיל את משך הזמן האפקטיבי של אימון אנאירובי.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 23:10:43
הגב ל  גיא

אני בספק גדול אם מלדוניום היה עוזר במשהו ליוסיין בולט. להיפך, לדעתי היה פוגע בו

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 21:44:18

אני ממליץ שוב לכל מי שהנושא של המלחמה בסמים בספורט מעניין אותו לקרוא את הכתבה (המאד ארוכה) המרתקת הזו:

https://sports.vice.com/en_us/article/the-drugs-won-the-case-for-ending-the-sports-war-on-doping

שגיא נאור
שגיא נאור
15/08/2016 21:49:34

נשמע כמו כתבה פסימית מאוד, תן לי להיות קצת בת יענה…

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 21:52:40

אל תטמון את הראש בחול.
הם מעלים שם הרבה נקודות מעניינות.

גיא
גיא
15/08/2016 21:58:53

מלדוניום מככבת במאמר.
והכותב צודק, אין הוכחות חד משמעיות שהתרופה היא אכן PED.

רק מה שמדאיג במיוחד זה הכמות יוצאת הדופן של אתלטים רוסים עם טרשת עורקים…
(הסיבה לנטילת מלדוניום כתרופה)

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 22:37:12
הגב ל  גיא

אם זה משפר ביצועים או לא זה לא קריטי (חוץ מלספורטאים מן הסתם), השאלה היא האם החומר מסכן את הבריאות או לא. זה אמור להיות הקריטריון לאיסור על שימוש בחומר מסוים.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 23:13:34

אנבולים סטרואידים פוגעים באונות מינית, ופוגעים קשות בספירת זרע.. (לפעמים ספירת הזרע לא חוזרת לנורמליות). מה יותר גרוע מזה?

רנדי אורטון
רנדי אורטון
16/08/2016 0:12:31

מנחם מנסה להצדיק את ה"רמאות" וההישגים של המישלחת האמריקאית באולימפיאדה.

האמת היא שהאמריקאים יותר מסוממים ומיתקדמים מהרוסים שניתפסים כרמאים ורעים.

הצביעות היא כולה של האמריקאים שגם שרפו את ארמסטרונג שהיה בעצם הספורטאי הכי גדול שלהם.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
16/08/2016 0:17:11

למיתעמלות האמריקאיות יש שרירי רגליים שגם שחקן פוטבול מיקצועני לא היה מתבייש בהם,תהיה בטוח שהשרירים האלו לא ניבנו מאכילת חזה עוף וקוטג'.

Mbk
Mbk
16/08/2016 0:44:26

מנחם אתה מהנה כתמיד

Berch
Berch
16/08/2016 6:22:06

גם קפה וטבק זה סמים.
לאתלט מותר לעשן טבק ?
ומריחואנה ?

הבנתי את כוונת הפוסט. מעניין אם יהיה כדור פלא כזה בעתיד…..

אסף
אסף
16/08/2016 11:35:37

פלפס יכול לספר לך על מריחואנה וג'וינטים , לא עשה לא טוב ולא שיפר ביצועים….

שמחי
שמחי
17/08/2016 5:01:51

דיון מרתק
.הסדרה הקודמת היצה שעמום מוחץ אבל כאן יש דיון מענין ואמיתי גם אצל מנחם
כתבת מענין מנחם אחזור לקרא לפעמים גם את מה שאתה כותב אבל לא מבטיח .