מעורב אולימפי ליום שני: שיא עולמי מדהים ב-400. בולט מנצח ה-100 / מנחם לס

1. ווייד ואן ניקירק 43.03 ב-400!!!

ווייד ואן ניקירק מדרום אפריקה  בן 24 עם מימדים רגילים ביותר של אדם  – 1.83מ' גובה, 70 ק"ג, וגם נראה כעוד אחד מהרחוב – שבר את שיאו בן ה-17 שנה של מייקל ג'ונסון, אחד השיאים הקשים ביותר לשבירה, כשממסלול מס' 8, מסלול שממנו אף פעם אף אחד לא ניצח את ה-400 מ' באולימפיאדה או אליפות עולם הוא סיים את ה-400 בארבעה מטרים הפרש בזמן של 43.03, שיא עולמי חדש.

מאמנו? סבתו בת ה-74 שישבה ביציע ונהנתה מכל רגע. כן, קראתם נכון: סבתו בת ה-74 היא המאמנת שלו, או לפחות כך הוא הציג אותה לפני המרוץ.

ואן ניקירק לא קפץ סתם ככה לשיא עולמי. לפני שנה באליפות  עולם הוא רץ את ה-400 ב-43.48, תוצאה שהעמידה אותו במקום רביעי מכל רצי העולם בהסטוריה ב-400, והלא-אמריקאי הטוב מכולם. הוא גם רץ מצויין ל-100 מטרים עם זמן של 9.98 שנ', ויותר טוב ל-200 עם זמן של 19.94 שנ'.

קירני ג'יימס מגרנדה היה שני עם 43.76, והאלוף האולימפי מלונדון לשון מריט האמריקאי היה שלישי בזמן 43.85. מריט ירוץ גם את ה-200 באולימפיאדה.

*****************

מילה בקשר לריצה במסלול 8:

אף פעם לא היה מנצח ב-400 מ' באולימפיאדה או באליפות העולם שרץ על מסלול 8. האם זה בגלל שזה מסלול "לא טוב"?

ייתכן מאד שבגלל הרדיוס הדול ביותר של מסלול 8 הוא המסלול הטוב ביותר, אבל אף פעם לא היה עליו הרץ הטוב ביותר כי המסלול שנותנים לרץ עם הזמן הטוב ביותר בחצי הגמר הוא מסלול מס' 4, ולשני בטיבו מסלול מס' 5, כי המחשבה השלטת היא ש-"מסלול 4 הוא הטוב ביותר ביותר מכל המסלולים".

אז הייתכן שהערב דווקא המסלול עזר לו בשבירת השיא?

אולי צריכים לתת למנצח חצאי הגמר לבחור את המסלול המועדף עליו, ולא להכריחו לרוץ על מסלול 4?

חומר למחשבה!

 

**************************

2. בולט – מדלית זהב שלישית רצופה ב-100

 

יוסיין בולט עשה זאת פעם שלישית ברציפות.

כרגיל הוא פיגר באיזה 75 ס"מ אחרי יריבו המסוכן ביותר ג'סטין גטלין האמריקאי ב-70 מטרים הראשונים. אבל אז – בצורה שרק קרל לואיס ידע פעם לעשות – הוא מעביר מהלך לששי, וכאילו בקלות הוא פורץ לראש ומנצח בזמן 9.81 שנ', ג'סטין גטלינג היה שני ב-9.89 שנ'. אנדרה דה ראס הקנדי היה שלישי עם 9.91 שנ'

"בולט"בולט!!! בולט!!!" צרחו 60,000 איש באיצטדיון שעקבו אחרי כל צעד, כל עווייה, כל קריצה, כל תנועת יד שלו.

כולם חושבים שכל תנועותיו המוזרות הן חלק מהכריזמה המקרינה שלו שכל העולם כולו הוא עבד לה. אבל עלי הוא לא יכול לעבוד: זה הכל סימני עצבנות, ואי יכולתו לשלוט בעצמו לפני המרוץ.

הג'מאייקני הזה – האתלט המוכר והאהוב ביותר בעולם ללא ספק – הבטיח לעשות הסטוריה בריו, והסטוריה הוא עשה עם נצחונו השלישי הרצוף ב-100. אם הוא ינצח גם את ה-200 – והוא ינצח! – ואז את ה-100 כפול 4 שליחים, יהיו לו 9 מדליות זהב, השני אחרי ה-23 של מייקל פלפס, והסיכוי שיהיה אחר לנצח 100, 200, ו-4 כפול 100 בשלוש אולימפיאדות שואף לאפס.

לא היה כל דבר מיוחד בזמנו, אבל הזמן שעשה היה הדבר הפחות חשוב בערב מדהים זה. בולט חישמל את כל הצופים, ומי ודע כמה מאות מיליונים ברחבי העולם.

הכריזמה שלו יכולה להדליק עולם ומלואו. הוא היה הילד היחף שבא מעוני באי המופלא הזה עם הרגאי ועשן המרואנה העוטף את כל האי כענן.

 

 

 

This was Bolt’s slowest championship winning time, a far cry when he raced away from the field to set an Olympic record of 9.63 sec in London four years ago. It is part of a gradual slowing down and he winds towards retirement next year. At the world championships in Moscow in 2013 he had run 9.77, in Beijing last year 9.79. Simultaneously he appears increasingly mortal yet still far beyond the reach of his contemporaries.

הוא אמר לעתונאים אחרי המרוץ שהוא ציפה לזמן יותר טוב: "בד"כ נותנים לנו עתיים בין חצי הגמר והגמר. הפעם נתנו לנו רק שעה ועשרים דקות, וזאת הסיבה". אם מה שהוא טוען זה נכון – והוא לא טעה בהרבה –  אז לגטלינג שרץ את חצי הגמר אחריו היתה רק שעת מנוחה. אני לא טוען שגטלינג היה מנצח – הוא לא – אבל שעה בין שתי הריצות הוא זמן קצר מדי.

המסלול הכחול אמור להיות "המסלול המהיר בעולם" וריצת ה-400 הצדיקה את המוניטין הזה, ואולי המנוחה הקצרה באמת מנעה זמנים מהירים יותר מכולם.

גטלינ התקבל בקריאות בוז רמות כשהוא הוצג לקהל ובולט עצמו אמר אח"כ שקריאות הבוז לא היו הוגנות. אולי הן כן הוגנות כי הוא ניתפס פעמיים: פעם ראשונה על לקיחת אמפטמינים שנמצאו בכדורים להרזייה שהוא לקח. אמפטמינים הם כימיקל אסור, אבל ישנם עשרות (אם לא מאות) מחקרים המראים ש-"SPEED DRUGS" רק גורמים לסנסציה של "מהירות", אבל כל האתלטים שניסו אמפטמינים, רק ירדו ביכולתם עם השימוש. בפעם השנייה שניתפס, ב-2006 , נמצא טסטסטרון ברמה מוגברת בדמו. טסטסטרון הוא הכימיקל בסטרואידים אנבוליים, ועל זה הוא שילם את המחיר בהשעייה ארוכה. אנבולים סטרואידים הוא הטסטסטרון שכנראה הבה מאד אתלטים לוקחים, אך לא ניתפסים, ועד שהם ניבדקים התועלת נעשתה אך הדראג כבר נעלם מהגוף. כל שחקני ה-NBA שפתאום נראים לכם שריריים הרבה יותר לוקחים זאת כנראה, כמו רבים מאד אחרים (כולל טייגר וודס שפתאום הצמיח שרירים). אבל גטלין ניתפס.

מה זה משנה עכשיו? בריצה עצמה היה נדמה לרגע שקריאות הבוז רק עזרו לגטלינג שפרץ מצויין לראש, אבל נחלש ב-20 המטרים האחרונים.

 .
Bolt's major 100m wins
2008 Olympic Games, Beijing 9.69 – world record
2009 World Championships, Berlin 9.58 – world record
2012 Olympic Games, London 9.63 – Olympic record
2013 World Championships, Moscow 9.77
2015 World Championships, Beijing 9.79
2016 Olympic Games, Rio

3. היתה מוכנה להרוג את עצמה עבור זהב?

 

כשהמתעמלת בם ה-41 מאוזבקיסטן  Oksana Chusovitina הבינה שהאמריקאית סימון בילס (שבנה של צ'וסוביטינה בן ה-17 הוא רק בשנתיים צעיר מסימון) ניצחה את תחרות ה-VAULT אלא אם כן היא תעשה משהו מאד מיוחד, היא יצאה לדרך וניסתה לבצע תרגיל שאף מתעמלת לא הצליחה עדיין לבצע: VAULT עם שלוש סלטות!!!

היא נפלה מכוער. לדעתי חובה לאסור תרגיל כזה כי הסיכוי לנחות על הראש, לשבור את עצמות הצוואר, ולהישאר משותק לכל החיים מנצוואר ומטה (אם לא יותר גרוע הם גדולים ממש)

הוידיאו הוא בינתיים אסור להעתקה, אבל וא יאושר בוודאי בימים הקרובים. הנה נסיון עבר לבצע 3 סלטות על ה'סוס':

 

4. כמה שווה מדליית זהב אולימפית?

 

מדליית זהב אינה מדלייה עשוייה מזהב. פעם המדליות היו מזהב אמיתי אבל המנהג שונה לפני כמאה שנים. אילו המדלייה היתה עושייה מזהב אמיתי ערכה היה according to NBC $21,000

ערך המדלייה עצמה (המתכת והחריטה) הוא$587

5. אחד הספורטים הפופולריים ביותר בריו – כדורעף חופים!

תמונות להנאתכם:

 

 

*
*
*
*
*
*
*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
66 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
ירוחם
ירוחם
15/08/2016 6:02:46

מנחם לא הבנת…
מסלול 8 הוא מסלול שאתה
לא רואה אף אחד מהרצים כל זמן הריצה… בגלל זה לא נחשב מסלול טוב!
הבנת?
אם לא תתקשר לא לירוחם והוא יסביר לך

Berch
Berch
15/08/2016 6:21:04

תודה על הסיקור.
מעניין אותי מאיפה הגיע לך הביטוי "הילך שישי" ?
בארהב נדיר גיר רגיל
כשגרת בישראל הגיר הנפוץ היה של 4 הילוכים אם אני זוכר נכון.
סתם, תהיה שעלתה בראשי.

אחלה יום

גיא
גיא
15/08/2016 6:47:07
הגב ל  Berch

אין עוד מדינה בעולם שמוכרת יותר muscle cars מאשר ארה"ב,
כאשר לכולן יש את האופציה הקלסית –
V8, הנעה אחורית, סטיק 6 הילוכים.
(קורבט, קאמרו, מוסטנג, צ'אלנג'ר)

IDO
IDO
15/08/2016 7:13:39

מסלול 8 הוא חומר לאלופים בלבד. לא ראים אף אחד כל הריתה עד שמשהו עובר אתך. הטקטיקה היחידה זה FLAT OUT

מתן גילור
15/08/2016 7:23:46

בולט שוב חגג לפני הסיום ויכל לקזז עוד קצת. בכל מקרה, לפי ההצהרות שלו לפני התחרות, ב-100 הוא רק רצה לזכות, אבל ב-200 הוא גם רוצה תוצאה טובה.

פאקו
פאקו
15/08/2016 7:31:35

בולט תמיד טוען שההאטה הזו לפני הסיום היא מבחינתו קריטית בשמירת הכח לריצות הבאות.

מתן גילור
15/08/2016 7:57:01
הגב ל  פאקו

אכן, אבל בלונדון לא היתה האטה כזו. מן הסתם זה גם תלוי ביריבים ובריצת המטרה.

IDO
IDO
15/08/2016 7:27:37

הדרום אפריקני עבר את ה-200 האחרונים בפחות מ 19 שניות …

המשגיח
המשגיח
15/08/2016 7:30:40

מנחם, סימון ביילס עלתה אחרונה לגמרי,כך שצ'וסוביטינה לא ידעה כלום לפני. בכל מקרה, מה שמעניין הוא שלא מעט מהבנות שם הימרו על תרגילים ברמת קושי ממש גבוהה, במטרה להשיג מדליה.

כן, זה ספורט מאוד, אבל מאוד מסוכן, אבל מדובר במקצועניות מהרמה הראשונה בעולם, כך שאפשר להבין את האומץ להמר. אני גם משוכנע שזה הצליח להן באימונים לפחות מס' פעמים.

יוסיין בולט פשוט מהפנט. אני לא חושב שהוא ימשיך לטוקיו, אולי לעוד אליפות עולם, ולכן זה מעצים עוד יותר כל רגע שלו על המסך שלנו. תופעת טבע.

לגבי השיא 400, אני עוד לא מעכל את זה. מעניין אותי מה חובבי האתלטיקה, שבניגוד אליי מכירים את השיאן החדש חושבים על זה.

הייט אשברי
הייט אשברי
15/08/2016 7:35:30

1. מסלול 8 הוא רע ואיש לא יבחר בו מרצון . כל הכבוד לדרום אפריקאי ששבר שיא מיתולוגי .
2. בולט אצן ענק . עוד מחכה לו ה-200 , ושם הכוח המתפרץ שלו יבוא עוד יותר לביטוי .
3. אי אפשר למנוע תרגילי התעמלות . פציעות תמיד קורות .
4. מדליות זהב אולימפיות נמכרות שנים רבות לאחר התחרויות בערכים גבוהים בהרבה מהערך הנומיסמטי , בגלל הערך האספני . כמובן שתלוי מאוד מי זכה בהן . מוכרים אותן בד"כ ספורטאים או קרוביהם שירשו אותן עקב מצוקה כלכלית .
5. הדבר היחיד שמעניין אותי בכדורעף חופים זה הגופות של הבנות . ויש מה לראות . כמובן שאין לי כל עניין בתחרויות הגברים .

והערה לטבלת המדליות : המפתיעה בגדולה עד כה היא בריטניה . הבריטים מדורגים במקום השני , כתף לכתף עם סין . הם זוכים במיגוון ענפים , והיו הפתעה מאוד נעימה בבריכה כשנתנו פייט לאמריקאים יותר מכל מדינה אחרת .

https://www.google.co.il/#q=%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA&mie=oly%2C%5B%22%2Fm%2F03tnk7%22%2C1%2C%22m%22%2C1%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2Cnull%2C0%5D

IDO
IDO
15/08/2016 8:01:20

בריטניה נחלשו על פי הקריטריונים של עצמם. בלונדון הם היו ברמה משל עצמם (לא לקחת בחשבון את TEAM USSA) .

ההונגרים היו מדהימים בבריכה. שבדיה גם נתנה קפיצה בבנות, והולנד היא בגדול הסוס השחור של המשחקים האלו.

היום נתנו לנו בראש בהוקי.

מנחם איך אמריקה כאלו פרייאירים ברוגבי 7 ?

מתן גילור
15/08/2016 8:25:41
הגב ל  IDO

יש מדינה שלא התחזקה במשחקים הביתיים ונחלשה לאחר מכן?

IDO
IDO
15/08/2016 9:00:14

טוב יום מופלא לבריטונים. שליטה מוחלטת באופניים. מדליות בטניס בגולף בשייט. אפילו בקפיצה לרוחק הגיע אנגלי ג'ינג'י ועשה ביצפר לאוזיס

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
15/08/2016 11:07:45

קנדה ב 76 לא זכתה בזהב וב 11 מדליות בלבד
החרימה את מוסקבה וזכתה בלא פחות מ 44 מדליות ב 84 ב LA

מתן גילור
15/08/2016 11:24:49

טוב, ברור שבהעדר חלק ניכר ממדינות העולם שרלוונטיות למדליות זו לא דוגמה שניתן להסיק ממנה. ככלל, ממגוון סיבות, לרבות ריבוי ספורטאים משתתפים, יש יותר מדליות במשחקים ביתיים.
איך המשחקים ב-76 לעומת 72?

Ghost Rider
Ghost Rider
15/08/2016 8:32:22

יש המון תרגילים שנאסרו, תראו את המתעמלות הרוסיות והרומניות עם התרגילים המדהימים משנות ה70 על המקבילים, הרבה יותר מרשימות לדעתי מרוב המתחרות של היום, וחלק גדול מהתרגילים האלו נאסרו.

אפשר לאסור גם את הסלטה המשולשת או מה שזה לא יהיה.

אהרון שדה
אהרון שדה
15/08/2016 8:36:02

מנחם תודה רבה.
חוויה אישית למרות שהייתח גמור מעייפות ומצום החלטתי להיות ער עד כמעט 5.00 בבוקר שעון ישראל בכדי לראות את הערב אולי הכי מעניין במשחקים .
תחילה את הגמר בטניס ולקינוח את חנה שלנו ובולט.
מה אגיד לכם …זה היופי במשחקים.
שכן אם הייתי יודע שמארי ינצח ושבולט יקבע תוצאה מאכזבת יחזסית ושחנה שלנו תתן הופעה יפה אך בלי פודיום .
…כנראה שהייתי מוותר…..אבל אז הייתי מפספס את ריצת ה 400 המטריפה .
מסקנה : אי אפשר לדעת מאיפה זה בא לך באולימפיאדה ….אבל זה יבוא ובגדול.
ריצה מרגשת מאד

כתבתי על כך ששיא העולם עמד משך כמעט 30 שנה על 43.86 השיא נקבע במקסיקו 68 באותו היום של בימון ברוחק עם ה8.90 .
בסופו של יום השיא של בימון נשבר עוד קודם לכן
…אתמול כל השלישייה המובילה רצה מהר יותר מהשיא ב 68.

סומסום
סומסום
15/08/2016 10:33:20

סליחה, בנאדם לא משפר בכמעט 5 מטר, ב-ארבע וחצי עשיריות, את השיא של עצמו. נו פוסיבל.

גם התגובה שלו מייד אחרי חציית קו והיוודע התוצאה – הכי חשודה בעולם. לא מתלהב, לא משתגע, לא מתמוטט, לא צוהל. כלום. מבט קר.

מסריחחחחח למרחקים.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 11:03:01
הגב ל  סומסום

3 וחצי עשיריות ב-200 של בולט או ג'ונסון יותר סביר?

סומסום
סומסום
15/08/2016 11:14:17

גם קיצוני, אבל הם היו בלא עוררין הטובים ביותר, ניצחו תמיד בלא תחרות ממשית, וניתן לומר שהם שמרו את המיטב לפעם האחת הגדולה של שבירת שיא.

ראבאק, האיש עשה 44.45 בחצי הגמר – זה 15 מטר אחרי השיא!

ובלי לבדוק: מעולם לא מהמסלול הגרוע 8. זה עוד יותר קיצוני.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 11:15:42
הגב ל  סומסום

הוא לקח אליפות עולם בשנה שעברה עם התוצאה ה-6 בטיבה בהיסטוריה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 11:46:22
הגב ל  סומסום

דרך אגב לשם הדיון – כשבוץ' ריינולדס (שאחר כך נתפס על סמים) שיפר את השיא הוא עשה זאת ב5 וחצי עשיריות השניה וביחס לשיא האישי שלו מדובר היה ב6 וחצי עשיריות.

גיא
גיא
15/08/2016 11:11:37
הגב ל  סומסום

שאלה מעניינת.

קודם כל, הוא בן 24 . שנה שעברה, בגיל 23, הוא זכה באליפות העולם.
בגיל הזה, התקדמות בתוצאות היא בגדר הסביר.

בנוסף, ניסיון להתבוננות (לא מקצועית, ושטחית למדי) בממדיו הפיזיים – למצוא עלייה משמעותית במסת שריר לאורך השנים (תמונות מאליפות חבר העמים ב-2014, אליפות העולם ב-2015, והאולימפיאדה 2016),
לא מגלה לעין הבלתי מקצועית פערים מעוררי חשד.
(למעשה קשה מאוד למצוא הבדל בין השנה שעברה להשנה, וזה למרות שהוא בגיל שעלייה משמעותית במסת שריר היא אפשרית)

בו זמנית, אני חייב לציין שאני סובל מתתרנות אקוטית (נאיבית?) בכל הנוגע לספורט אולימפי…

Ljos
Ljos
15/08/2016 11:33:32
הגב ל  סומסום

לא מבין מספיק בסמים, השתפרות ואולימפיאדה, אבל המבט? זה נראה לי כמו מבט מאושר ומופתע של אדם עייף ודי מופנם. כזה שלמרות חיפושים נרחבים (3 דקות בגוגל תמונות) לא מצאתי אף תמונה שלו עם חיוך גדול ורחב.
וכמופנם, אני לא אוהב שמקשרים מופנמות לחוסר אותנטיות (במקרה הטוב).

סומסום
סומסום
15/08/2016 14:42:31
הגב ל  Ljos

מקבל את זה 🙂 אבל זו חגיגת השיא המדהים ומדליית הזהב – הכי מופנמת ועייפה שאני יכול לזכור.

Ljos
Ljos
15/08/2016 19:43:19
הגב ל  סומסום

ייתכן :).
סליחה שזה יצא עליך. משהו שעומד לי על קצה המקלדת כבר זמן מה.

יניב
יניב
15/08/2016 10:54:37

אותי מבאס לאללה שמה שנקרא איבדתי את התמימות ולמעשה מאז 88 שפולרנס גריפית גוניור קבעה שיאים בלתי הגיונים בעליל,קשה לי להתפעל ולהעריך שיאים מדהימים,וכך גם את השיא בזה של ה400 אני לוקח בערבון מוגבל.נכון שההגיון אומר שהוא חף מפשע עד שהוכח אחרת,אבל קשה לי להאמין,ראבק הוא כמעט ירד מ43 שניות מה שבעייני לא נתפס.

הייט אשברי
הייט אשברי
15/08/2016 11:03:03

סומסום ויניב – יש כללים . אי אפשר לחיות בעולם של קונספירציות . בודקים היום בדיקות מחמירות יותר מאי פעם . הבן-אדם שיאן עולם וכל הכבוד לו .

יניב
יניב
15/08/2016 11:09:10

אני יענה גם לך ולעידו.אין ספק יש כללים וכל עוד הוא עומד בכללים אז סבבה.אני מדבר על התחושה האישית שלי שמאוד מאוד קשה לי להתלהב משיאים שמנופצים בצורה כל כך חדה ומטורפת ועוד מאתלט שאולי מוכר לחובבי האתלטיקה אבל לא מוכר במעטפת היותר רחבה.
עידו לגבי בולט אז אני יכול להגיד לך שבהתחלה הייתה לי את אותה הרגשה אבל לזכותו הוא מראה את אותה יכולת כבר עשור ולכן אני כן חושב שהשיאים שלו ללא סמים.ואני מאוד מאוד מקווה שעוד עשר-עשרים שנה לא נשמע שהוא גם השתמש בסמים

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 11:14:34
הגב ל  יניב

איזה רוחב מעטפת אתה רוצה? הבן אדם לקח אליפות עולם בשנה שעברה בתוצאה השישית בטיבה בהיסטוריה.
כל שיא הוא חשוד בימינו אין מה לעשות – סמים הם בשימוש נרחב.
כל מה שאני מנסה להגיד שהוא לא יותר חשוד מבולט ג'ונסון או כל אחד אחר.

יניב
יניב
15/08/2016 11:31:17

מעטפת שגם כאלה שלא צופים באדיקות באתלטיקה אבל נחשבים חובבי ספורט ידעו שהוא מועמד לשבור את השיא.שוב הניפוץ של השיא אותי מחשיד.במידה והיה שובר את שיא העולם במשהו שלפחות לי היה נראה הגיוני הייתי אומר שאפו מכל הלב,סתם מעניין אותי התוצאה השישית בטיבה שלו כמה היא רחוקה מהשיא שהוא קבע עכשיו?.
דרך אגב אם עכשיו כמו בולט הוא ישלוט ללא עוררין ב400 מטר כולל תוצאות שקרובות לשיא אז החשד שלי יפחת .
כל מה שאני רק אומר זה שלי באופן אישי קשה להתפעל באופן שצריך להתפעל משיא כזה.רוצה לומר אני זוכר את השיאים של מייקל גונסון ששם נפלתי ממש מהכיסא כאשר הוא עשה את השיאים.גם בבולט קפצתי(למרות שגם אצלו כינן לי החשד אבל מה לעשות שבולט כזה כריזמטי שהוא גרם לי להתלהב למרות החשד)

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 11:42:51
הגב ל  יניב

אבל זה בדיוק מה שבולט וג'ונסון לפניו עשו – שברו את השיא בצורה שלא חשבנו שאפשרית. שגרמנו לנו ליפול מהכיסא.
ג'ונסון שיפר מ- 19.66 ל-19.32 אז נכון אז כבר השיא היה שלו ולכן שם מוכר לכולם.
בולט שיפר מ-19.67 ל-19.30 נהוא כבר עשה אז תוצאות שהראו שהוא בעל יכולת אבל מלפני בייג'ינג מ"המעטפת הרחבה" הכיר את בולט?

התוצאה הקודמת שלו 43.48 היא מצויינת בכל קנה מידה והוא כבר עשה תחרויות טובות השנה ברומא ומונאקו. זה לא שהוא הגיע משום מקום.
אי אפשר לדבר על שיאים היום בספורט בלי חשד לסמים. כמו שניסיתי לומר קודם הוא לא יותר חשוד מאחרים.

יניב
יניב
15/08/2016 11:51:42
הגב ל  יניב

לגבי ג'ונסון אז אני לא מסכים איתך כי הוא שנים היה הכי טוב ובפער אדיר ולכן זה נראה מאוד הגיוני שבתחרות אחת שהכל התחבר לו אז ניפוץ שיא כזה הגיוני.לגבי בולט מסכים איתך וגם ציינתי כמה בכל התגובות שגם בשיאים שלו מאוד פקפקתי וכן בולט זאת דוגמא מצויינת כי גם אותו לא הכירו במה שאני קורא במעטפת החיצונית,אבל שוב אני חוזר בולט כבר עשור מראה שהתוצאות האלו לא היו מקריות.אם הוא ילשוט בריצה הזאת כמו שבולט שולט בריצות של ה100 ו200 אז סבבה.יותר מזה באמת ובלי ציניות אני מקנא בך שאתלט שעשה כמה תחרויות טובות השנה ושיאו האישי עומד על 43 מאיות יותר מהשיא החדש ותקן אותי אם אני טועה(אני מחשיב אותי מהמעטפת החיצונית ) לא נחשב בעל סיכוי כזה גדול לנפץ את השיא העולמי,ואתה מתלהב ונותן את הכבוד לשיא(כמו שצריך להיות) אז באמת סחתיין וכיף לך.לי זה קשה

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 12:07:38
הגב ל  יניב

תראה אני בעיקר למוד ניסיון (אני קיבלתי מספיק מכות באופניים) . תמיד יש חשד וגם אצלי הוא אוטומטי. אבל אם זה המצב כל הכיף יוצא מהספורט. אז אני מרשה לעצמי קודם כל להתלהב. אחר כך יהיה מה שיהיה.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
15/08/2016 11:08:41

איזה כדורעף חופים
ללקלקל את האצבעות
מומי בא לו לקפוץ לתוך המגרש עם מקדם הגנה ולתת מריחות כל היום

עגל
עגל
15/08/2016 13:23:12

השיא ב-400 אדיר ונפלא. האם כשר? לא יודע, בינתיים אני מקבל אותו עד שיוכח אחרת. האם בולט משתמש בסמים? לא יודע, גם כאן הוא בחזקת זכאי.
ומבחינתי אין שום חשיבות האם השיא הפתיע את "המעטפת הרחבה" או לא. החובבנים לא מבינים כלום ודעתם לא נחשבת. מענין אותי אם השיא הפתיע את המומחים.

john
john
15/08/2016 13:33:22

באתלטיקה אין כל טענות לסמים כי:

1. כל המדליסטים נלקחים אחר כבוד מיד בסיום התחרות לבדיקה.

2. הדוגמית שלהם נשמרת לפחות לעשור בתנאי מעבדה כך שגם אם לא גילו מכיוון שהסם חדש או מוסתר הוא מתגלה כשהטכנולוגיה משתפרת. כך גילו את מריון ג׳ונס וג׳סטין גאטלינג באיחור רב ולא התביישו למחוק מההיסטוריה את כל הישגיהם.

3. לרוב האתלטים יש סעיפים בחןזי הפירסום שאם הם נתפסים הם חוזיהם מבוטל לאלתר (לא סגור אם צריכים להחזיר מענקים). כך שמי שסורח זה רק מלחץ פוליטי אדיר מסביבתו כך שהוא מוכן להסתכן בעתיד בשביל לעלות לפודיום או לסיים במקום מכובד.

יניב
יניב
15/08/2016 13:50:14
הגב ל  john

ג'ון ממך לא הייתי מצפה ככה להאמין שהאתלטיקה.כולה נקייה מסמים. סתם תסתכל על ה100 מטר ויש לך שם 2 אצנים שכבר נתפסו בעבר .נכון שהבדיקות קפדניות יותר ונכון ששומרים את הדוגמית אבל תמיד יהיו סמים ותמיד הם יהיו צעד אחד קדימה מהבדיקות הקיימות ותמיד יש סיכוי שלא יגלו.
עכשיו אין לכם מה לנסות לשכנע אותי כי קודם כל לא אמרתי שהוא אכן לקח סמים והשיא הזה לא אמיתי.כל מה שאמרתי שלי באופן אישי קשה מאוד להאמין אמונה שלמה ולהתלהב(כפי ששיא כזה אמור לגרום לי) שמגיע אצן שנתן עונה טובה(אבל לא היסטורית או מדהימה באיזשהו קנה מידה) ופתאום מנפץ לרסיסים שיא שחשבו שישאר לעוד הרבה שנים ועוד לא שובר אותי בקצת אלא במשהו שעד לא מזמן בכלל לא נחשב הגיוני(כמעט לרדת מ43 שניות ב400 מטר) אז אני פשוט מסרב להתלהב זה הכל.ובכלל כל השרשור הזה התחיל מעובדהב שאמרתי שחבל לי שאני לא יכול להתלהב משיא כזה.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 14:01:30
הגב ל  יניב

הוא לא שבר את השיא בכל כך הרבה – 15 מאיות.

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 13:55:50
הגב ל  john

זה כל כך רחוק מהמציאות.
כמות הכסף שמושקעת בגילוי ותפיסה היא קטנה בסדרי גודל מכמות הכסף שמושקעת מהצד השני כדי להתחמק מהם.
גאטלין לא נתפס באיחור אלא באותו הזמן.
מריון ג'ונס לא נתפסה בבדיקת הסמים אלא עקב הלשנה. בדיוק כמו כל נמקרים הגדולים האחרים של סמים בספורט בשנים האחרונות. לדעתי כל זה מראה לנו שיש המון שימוש ללא גילוי.

יניב
יניב
15/08/2016 13:57:45

רציתי לכתוב גם על מריון רק שלא הייתי בטוח שזה באמת הסיפור ולא רציתי לצאת דביל 🙂
עד כמה שאני זוכר הייתה מעבדה שממנה לקחו את כל הסמים ואז הרופא או מישהו משם הלשין על הספורטאים ואז היא נאלצה להודות

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 14:02:15
הגב ל  יניב

כמו ארמסטרונ, כמו הרוסים וכו'

עידו גילרי
עידו גילרי
15/08/2016 13:55:54

הקלידו את התגובה כאן…

יניב
יניב
15/08/2016 13:58:50

מה שכן אחרי כל זה,נראה לי שאם הוא באמת נקי אז אולי יש סיכוי שטוקיו 2020 יהיה אצן שירוץ 100,200 ו400

ינון יבור
ינון יבור
15/08/2016 14:49:49

זה יותר נראה כאילו המסלול הביצתי הזה קצת קצר מ-400 מטר. הרי הגברת האתיופית גילחה 14 שניות משיא בן 23 שנים על אותה הקפה.
זה לא יבוא לידי ביטוי ב-100 וב-200 כי לא עושים סיבוב שלם, אבל אם נראה פתאום תוצאות מטורפות גם ב-5000, 1500, 800 ו-3000, יש במה לחשוד.
אגב, איך התוצאה של פראח ב-10,000 ביחס לתוצאות קודמות?

עגל
עגל
15/08/2016 15:11:27

ינון תשמע זה יהיה ענק אם אתה צודק – איך לא חשבתי על הסבר כזה, פשוט המסלול קצר מדי?!
רק תארו לכם מה יקרה כשזה יתגלה (אם זה נכון כמובן)
אגב למו פראח אין תוצאות טובות (ביחס לאלופים), הוא פשוט ספרינטר ענק. ביחס לבקלה והיילה סלאסי הוא לא טוב.

עגל
עגל
15/08/2016 15:15:01

אגב הבריכה המפוארת אצלנו בקיבוץ היתה אחת משתי הבריכות היחידות בארץ באורך אולימפי (50 מ'). מיליונרים כבר אמרנו 🙁
במשך שנים היו שוחים בתחרויות רישמיות רק בוינגייט ובאפיקים. רק מה, עשו אותה קצרה מדי בכמה ס"מ, בכוונה כדי שהיא לא תהפוך לפופולארית מדי בארץ. סיפור אמיתי.

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 17:26:28
הגב ל  עגל

בקיבוץ ליד וינגייט קרה פעם משהו עם "המעיין שממנו יוצאים מים חמים מינרלים" (כמו ליד ים המלח).
מה קרה? הסתבר שהקיבוצניקים שם בנו בוילר עצום שהם חיממו ושלחו לבריכה כאילו הם מים טבעיים מהטבע, והבוילר התפוצץ. במקום "המים מהטבע" פסקו לצאת איזה חודש ימים עד שהביאו בוילר חדש.

עגל
עגל
15/08/2016 19:07:06
הגב ל  מנחם לס

גדול

סומסום
סומסום
15/08/2016 15:32:18

brilliant.
זה יכול להיות הסיפור הכי קורע בעולם.
מזכיר את הסיפור (האמיתי) על הבושם המצליח ההוא, שכחתי את שמו, שעשה מבצע – תציעו לנו איך לשפר את המכירות.
והזוכה הציע, להרחיב את פתח הבקבוק.

אפלטון
אפלטון
15/08/2016 16:10:19
הגב ל  סומסום

מכיר את זה עם קולגייט והמשחת שיניים…
כמה זמן אגב לוקח עד שמגיעות הבדיקות? זה מפורסםבמקום?

פאקו
פאקו
15/08/2016 16:27:58
הגב ל  סומסום

שאנל 5.

מתן גילור
מתן גילור
15/08/2016 17:07:54

פארה היה רחוק 20 שניוצ משיאו האישי. הריצה היתה קרובה לשיא אולימפי אבל הוא יחסית לא איכותי ורחוק כ45 שניות משיא העולם.
לא נכון להסתכל רק על המנצח אלא על כל השדה. האם הרוב עשו SB ברוב המקצים?
אולי אני קצת סחי פה אבל לדעתי אין לדברים שחר.

סומסום
סומסום
15/08/2016 14:50:17

אפרופו שיאים מדהימים, אתמול הסתיים קרב 7 לנשים. תחרות ונהדרת.
התוצאות של הראשונות: 6810, 6775, 6653. מקבץ איכותי וצפוף.

רוצים לנחש כמה השיא של ג'קי ג'וינר-קרסי מ-88'? לפני 28 שנה שנה ו-7 אולימפיאדות?
תנסו שוב.

7291.
אוקיאנוס מרחק.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
15/08/2016 14:54:40

מעורב יפה מאד ותגובות טובות

A.D
A.D
15/08/2016 16:07:52

https://www.rio2016.com/en/news/sebastian-coe-predicts-records-will-tumble-on-very-fast-athletics-track-at-rio-2016-olympic-games

בגלל המשטח שהניחו.. היה צפי שיישברו שיאים.
קישור לדברים שאמר סבסטיאן קו לפני האולימפיאדה על האפשרות שיישברו הרבה שיאים

עגל
עגל
15/08/2016 19:09:19
הגב ל  A.D

מענין מאוד!

מנחם לס
מנחם לס
15/08/2016 17:27:55

שום "סמים" ושום בטיח. המסלול שם הוא "המסלול המהיר בעולם".

yamani1000
yamani1000
15/08/2016 18:15:47

לא שזה מפחית ממעמדו האגדי, אבל בולט לא מגיע מבית עני אלא מהמעמד הבינוני-בורגני. כמו רוב כוכבי ה NBA אגב…

Ghost Rider
Ghost Rider
15/08/2016 20:51:48
הגב ל  yamani1000

בולט נולד בSherwood Content
בדוק תמונות בגוגל, רחוק מאוד מ"בינוני בורגני".

עגל
עגל
15/08/2016 21:57:11
הגב ל  Ghost Rider

זה חור רציני, בחיים לא שמעתי עליו (וחייתי בג'מייקה בנערותי)

Ghost Rider
Ghost Rider
16/08/2016 0:11:29
הגב ל  עגל

נשמע מעניין מאוד, רוצה לבקר שם בעתיד.

לברוניזם
לברוניזם
16/08/2016 0:24:04

ככה זה נראה שמי שכותב טור לא ראה את התחרות אלא רק קורא כותרות בעיתון.

ביחס לסוס הקפיצות:
1. ביילס קפצה אחרונה, כלומר האוזבקית קפצה לפניה ובטח שלא עשתה קפיצה כזו כי הבינה שביילס מובילה עליה…
2. הייתה עוד קופצת בגמר הזה (כולה 8 קופצות) שעשתה קפיצה דומה, בטח שלא התאבדות.פשוט רמת קושי גבוהה.

לברוניזם
לברוניזם
16/08/2016 0:25:10

ובריטניה מדהימה- כן.
אבל הקפיצות למים רק תופסות תאוצה == מדליות משעממות אבל רבות לסין.