מעורב אולימפי ליום ראשון / מנחם לס

 

 

1. מו פארה נופל, קם, ומנצח את ה-10,000

אפילו נפילה, ושנה שלמה של תיכנונים קנייתים "כיצד עוצרים את מו פארה" לא עזרו – ולא יכלו – לעצור את הרץ הבריטי המהולל הזה מלנצח פעם שנייה ברציפות את ריצת ה-10,000 מ' באולימפיאדה.

הנפילה קרתה בדקה ה-11 של הריצה, נפילה די 'קלה' אם ניתן לכנות נפילה בצורה כזאת.

הוא החל את הריצה אחרון. אחרי בערך 2,000 מטרים הוא החל לעבור רצים וניתקע, מרצונו, במקום ה-4-5.

אחרי הנפילה הוא חזר למקומו בין הששייה הראשונה עד בערך 8,500 מטרים, כשהוא מרגיש שהקצב איטי מדי. הוא פורץ לראש לפני שני איתיופים. ב-1,500 האחרונים שני איתיופים, שלושה קנייתים, בריטי, ואמריקאי (ראפ). לקנייתים היתה "תכנית" להכניסו למצור עם אחד לפניו, אחד מאחוריו, ואחד לצידו הימני, וכך למנוע ממנו פריצה.

מו פארה הוא רץ פיקח מדי מכדי ליפול למלכודת כזאת. הוא פרץ קדימה כ-400 מטרים לפני הסיום, דבר שהכריח את הקנייתי פול טנוי לפרוץ בספרינט מלא לתפוס את הבריטי. השניים רצו צד לצד בכמעט ספרינט מלא לאורך 300 מטרים, ואז פארה העביר למהלך ששי, והקנייתי ראה רק את אחוריו ממרחק 6-7 מטרים עד הסוף.

האמריקאי גאלן דאפ – הפרטנר לאימונים של פארה, ושרגליו התכרבלו עם רגלי פארה שגרמו לאלוף ליפול, סיים חמישי. פארה סיים בזמן 27:05.17 דק'. טנוי הגיע שני. האיתיופי טמארט טולה הגיע שלישי.

 

2. ארה"ב משלימה את הופעתה הגדולה ביותר בשחייה בתולדות האולימפיאדות עם שני נצחונות ב-"מעורבים"

 

 

(מייק פלפס, שוחה הפרפר, זה עתה שחה את משחהו האחרון!)

 

איך אומרים? מייקל פלפס ניצח אחד "FOR THE ROAD". מדליית הזהב מס' 16 של ארה"ב בשחייה, והמדלייה ה-33 בשחייה, בתצוגת השחייה הגדולה ביותר אי-פעם של אומה באולימפיאדה או באליפות העולם.

100 כפול 4 מעורב נשים:

 

המדלייה הזאת שארה"ב ניצחה היא המדליה ה-1,000 שארה"ב זכתה בה בתולדות האולימפיאדות. והיא ניתנה לנשות ארה"ב ב-100X4 מעורב שהיתה המדליה הלפני אחרונה של ארה"ב בהצגת השחייה הדומיננטית ביותר שנראתה בבריכה אי פעם.

האמריקאיות קת'לין בייקר, לילי קינג, דנה וולמר, וסימון מנואל – כולן מחזיקות מדליות במקצועות האינדיבידואלים שלהן – היו מועמדות בטוחות לנצחון. ההפרש היה אפילו דול מהמצופה.

Manuel won the 100-meter freestyle in Rio (as well as swimming to a 50 free silver earlier Saturday night), while King was crowned in the breaststroke, Baker earned silver in the backstroke and Vollmer won bronze in the butterfly. Vollmer, a mother to son Arlen and 28 years old, was the 100 butterfly champion at the 2012 Games.

100 כפול 4 מעורב גברים:

 

אפילו מייקל פלפס עצמו לא יכול היה לתאר לעצמו סיום טוב מזה. אולימפיאדה טובה כזאת.

שחייה אחרונה בקריירה. מדליית זהב נוספת. קריירה המסתיימת עם 28 מדליות, 23 מהן מוזהבות.

לפלפס יש 23 מדליות זהב. לאף אתלט באף ספורט אין יותר מ-9 מדליות זהב.

ריאן מורפי בגב, קודי מילר בחזה, פלפס בפרפר, ונתן אדריאן בחתירה עשו שיא אולימפי של 3:27.95 דק'.

ב-FINAL'E שלו, בתחרות השחייה האחרונה שלו, הוא זכה בחמש מדליות זהב, ומדליית כסף אחת.

הוא נשאל פעם נוספת, פעם אחרונה, אם זהו זה:

“ This is over. This is it. Tonight’s the last one,”

3. מוניקה פוויג מפורטו ריקו, בובה'לה חמודה לעולמים, בהפתעה מרעישה ביותר

 

 

איזה תענוג היה לחזות במוניקה פויג הפורטוריקנית החמודה כל כך המדורגת 34 בעולם שניצחה בסיבוב הראשון את אלופת צרפת  Garbine Muguruza והערב, בגמר, את אלופת אוסטרליה, וסגנית לסרינה וויליאמס בווימבלדון, הגרמניה אנג'ליק קרבר 4-6, 6-4, 1-6.

 

היא שיחקה את הטניס הטוב בחייה. עם ווינרים שאני לא יודע מהיכן היא הביאה אותם, היא הריצה את הגרמניה המצויינת (והחמודה אף היא) מימין לשמאל, ולא שמרה מאומה למחר. היא תקפה כנמר קטן ואגרסיטבי, ולא הניחה לגרמניה בסט השלישי אפילו לשנייה. היא שיחקה הרבה, הרבה יותר טוב משאתה מצפה ממספר 34 בעולם.

אם הגמר האולימפי הזה – שהביא את מדליית הזהב הראשונה לאי הקריבי הזה – הוא איזו שהיא אינדיקציה, הרי שאנחנו נחיה עם החמודה בת ה-22 הזאת לשנים רבות בטניס.

כשההמנון הפורטוריקני הושמע לראשונה אי-פעם באולימפיאדה כל שהיא, מוניקה לא יכולה היתה לעצור בדמעותיה. לצידה היו שתי מנצחות גראנד-סלאם – פטרה קביטובה (שפויג ניצחה בשלוש מערכות בחצי הגמר) ואנג'ליק קרבר, שחיבקו אותה במה שנראה כנסיון להרגיע את הרוקי החדשה הזאת שלא הצליחה לשלוט ברגשותיה.

“It’s just amazing,” Puig said. “I know the country really appreciates this, and I really wanted to give this victory to them. And the way I did it tonight, I wouldn’t want it any other way.”

 לדעתי נצחונה הוא ההפתעה הגדולה ביותר של המנצח או מנצחת בטניס באולימפיאדה אי-פעם. לא יכלו למצוא חמודה ממנה לתואר הנכבד הזה!

 

4. ארגנטינה על בראזיל במשחק שהוא מעל ומעבר 'משחק כדורסל'

 

 

כל משחק בין ארגנטינה לבראזיל הוא מאורע. כשהוא קורה באולימפיאדה הוא סופר מאורע. כזה היה המשחק היום (אתמול) כשארגנטינה גברה על בראזיל במשחק מרתק ביותר שהיה זקוק לשתי הארכות כדי לקבוע את המנצחת – ארגנטינה – בתוצאה 107-111.

האטמוספירה? חשמל בוולטאז' גבוה שהורגש עד גרינוויל. עוד לפני המשחק היה כזה מתח באוויר שלואי סקולה (ברוקלין נטס) ומרסלו הורטאס (לייקרס) ביקשו בספרדית, ובפורטוגזית, מהקהל "להשתדל להתנהג כבני אדם".

לואי סקולה אמר: "אנחנו שתי מדינות הסובלות יחד מבחינה כלכלית, ויחד נצא מזה. אנא תתנהגו כאחים!"

תגובת הקהל?

שריקות בוז.

הוארטס:

"We're Latin American brothers," Huertas said, "and we're counting on you to have a celebration within the Olympic spirit."

תגובת הקהל?

שריקות בוז.

לואי סקולה:

"On behalf of my team, I want to ask you to cheer for your team, to have fun in a civilized manner and with a lot of respect," added Luis Scola.

תגובת הקהל?

שריקות בוז!

ארגנטינה פתחה מצויין, אבל בראזיל הגיבה בהפגזה של 33 נקודות ברבע השני כשהשתיים יורדות לחצי ביתרון ברזילאי 52-44. אילולא היה לארגנטינה את השחקן שמקומו ב-NBA ולא בריאל מדריד – אנדרה נוקיוני – שקלע 21 בחצי (ס"ה 37 נק' )כשהוא ברמה מעל כל שחקן אחר במגרש, כולל שבעת שחקני ה-NBA ששיחקו – ארגנטינה היתה בצרה רצינית.

ארגנטינה חתכה ביתרון הברזילאי לאט אבל בקביעות, עד שלקחה הובלה של אחד.  ננה החל לפעול כנמר תחת הסל וכמעט בעצמו הביא יתרון 8 לבראזיל.. ארגנטינה שוב ענתה בריצת 0-8 עם סל ושלשה של נוקיוני, ופיגרה רק ב-1 עם 22 טיקים לסוף. שני פאולים ע"י הורנטס הגדילו את יתרון בראזיל ל-3.

מאנו ג'ינובלי – לא פוגע משך כל המשחק, כולל כמה שגיאות חמורות שעשה – זורק שלשה ללא תפילה קשה לשוויון , אבל ארגנטינה מוצאת את הריבאונד ופקונדו קומפזו (מצויין!) מוצא את נוקיוני, המשווה עם שלשה.

ההארכה הראשונה מוצאת את בראזיל מובילה כבר ב-6 לפני ריצת 0-5 של ארגנטינה. קמפזו חותך בברזילאים ועושה לייאפ לשוויון 95 עם 38 שניות. שתי הקבוצות החמיצו סלי נצחון.

הארכה שנייה.

קמפזו היה חם כאש בהארכה השנייה כשהוא קובר שתי שלשות, וארגנטינה כבר מובילה ב-8 כשברבוסה ניכנס, ובטרוף שלו קולע בשתי כניסות ושלשה. יתרון ארגנטינה קטן לנקודה. אחרי שקרלוס דלפינו החמיץ שתי זריקות פאולים קריטיות, ארגנטינה חוטפת כדור ומעלה את היתרון ל-4, וככה ניגמר המשחק.

כמה מסקנות כאחד שלא ראה מספיק כדורסל בינלאומי, אבל אחד שיש לו עין לכדורסל:

*לארגנטינה היו שני גבורים: אנדרה נוקיוני עם 37 נק' וסקונדו קומפזו (משחק ב-MURCIA בספרד) שהיה HUGE בפוינט גארד עם 33 נקודות, וחדירות שעשו צחוק ממש משני שחקני ה-NBA של בראזיל מרסלו הוארטס וקרלוס דולפינו. מה נוקיוני עושה באירופה? מקומו במיאמי היט, בחמישייה!

*לארגנטינה ישנה חמישייה מצויינת, שהחור היחיד בה הוא מאנו ג'ינובלי. הוא קלע 13 נקודות אבל ב-4 מ-14 ועשה יותר מדי שטויות. הוא שחקן שניגמר לו, וארגנטינה תהיה טובה יותר בלעדיו. למעשה, עם לואי סקולה (מצויין עד שיצא ב-5 עבירות), נוקיניוני, קומפזו, ופטריציו גרינו (ספארס) הם יכולים לחזור להיות הקבוצה של פעם. בתנאי – בתנאי! – שמאנו ג'ינובלי יתרום מעט ולא יקלקל.

*בראזיל? ננה היה מצויין תחת הסל. 24 נק' ו-11 ריב'. . אם יצליח לשחק ככה ביוסטון, הוא יהיה להם הרבה יותר טוב מדווייט האווארד. הבעייה? ב-NBA לא ראיתיו משחק ככה טוב כבר שנים על גבי שנים. אם ננה משחק ככה ביוסטון, הם יהיו מאושרים הרבה יותר משהיו עם האווארד.

*ברבוסה? הוא יכול להרוס אותך והוא יכול להציל אותך. בחצי הראשון הוא הרס את בראזיל בזריקותיו הבלתי אחראיות. היה מוזר לראות שחקן NBA כמוהו יושב על הספסל מהרבע הראשון עד הרבע הרביעי ולא משחק. אבל לפני הסוף, כשארגנטינה מובילה ב-8, מאמן בראזיל הכניס אותו, ותוך שלוש דקות הוא קלע בשתי כניסות, ובשלשה. כולן "חסרות אחריות" אך כולן ניכנסו. זהו ברבוסה: אתה ניצל איתו ואתה מת איתו, תלוי איזה ברבוסה מופיע לשחק.

*נהניתי מהמשחק כפי שמזמן לא נהניתי מכדורסל! (כולל NBA)

5. מה בדיוק קורה עם האמריקאים?

 

פייבוריטים לנצח את הכל?

לדעתי עדיין כן.

האם קבוצות מפחדות מהם?

בכלל לא. כל קבוצה היום שלא קוראים לה "סין" או "ונצואלה" מאמינה שביום טוב היא מסוגלת לנצח את האמריקאים.

למה? מה קרה?

הדרים-טים האורגינלית היתה כה טובה מהאחרות בכל דבר – קבוצתי ואישי – שכל משחק היה כחתול ועכבר. היום הכל השתנה: אם מחסלים לאמריקאים את המשחק המהיר שלהם ומונעים מהם הפגזות שפתאום מגדילות את ההפרש ל-15 לפני שאמרת "קופה-קבאנה", ניתן לנצחם במשחק איטי ומבוקר.

מה ראיתי בשני המשחקים נגד אוסטרליה וסרביה?

ראיתי שהבלוף הגדול ביותר על הקבוצה האמריקאית הוא שהיא קיבלה – בטעות גדולה מאד, למעשה זה לא נופל משקר- מוניטין של "קבוצת ההגנה הטובה ביותר מכל ה-DREAM TEAMS הקודמות". כולם היללו את "ההגנה הנפלאה". למה? כנראה בגלל דריימונד גרין; כנראה בגלל ג'ימי באטלר; כנראה בגלל דיאדרה ג'ורדן, וכו' וכו'. דיברו על כל ה-12 שהם "אתלטים עליונים, 'ארוכים' (LENGTH של זרועות), ו'מתלהבים' (ENTHUSIASTIC…) בקשר להגנה.

כן??? בשני המשחקים האחרונים ראיתי חיוורים אירופאים ואוסטרלים עושים מהם חוכא ואיתלולא מקרוב, מהאמצע, ומרחוק. על איזה "הגנה מעולה" מדברים כאן? אם ההגנה לא תשתפר – מיד – האמריקאים הולכים להפסיד, ואני לא סתם מתבדח כאן. הם נראו לי מאד במין אי נוחיות כזאת מהמשחק הלא מוכר להם. לא יודע בדיוק מה "אחר" במשחק מלבד הכדור. כנראה שהאווירה האחרת היא כבר זרה להם ולא נוחה. הנה מה שפול ג'ורג' אומר:.

"You don't ever sit still [in the international game]," George said. "In our [NBA] game, there are moments where you're sitting still, you can have a rest period. It might be an action that a guy runs on one side. [Here] you're constantly moving from side to side. It's like they don't get tired. That's new to us. That's very new to us."

המאמן מייק ששבסקי  מזהיר כבר כמה שבועות למי שמוכן לשמוע שהמשחק הבינלאומי התקדם מאד, והתקרב מאד ל-NBA. הוא אומר:

"We do have more talent and we have to get our talent playing even much better as a team. Our guys are playing as a team; they just haven't had the experience of playing together that long."

נגד סרביה ארה"ב פתחה הפרש מיידי של  8-23, ואז הפסיקה לשחק. דריימונד גרין מאשים את ההתקפה הלא טובה שפגעה בהגנה:

What happened from there, though, I feel (accoring to  Draymond Green) convinced that our offense was hurting our defense ."

גרין ממשיך:

"We stopped moving the ball and we stopped defending," Green said. "Those were the two things that had us going in the first quarter. Once we stopped doing those things, anybody can beat us. If you don't play the brand of basketball that you're supposed to, it makes everything tougher.

"When we were moving the basketball early on and everything was flowing, our defense was great. Once we stopped moving the basketball, everyone stagnated and it transferred over to the defensive end."

ששבסקי ביטל את אימון היום (שבת). במקום זאת הוא קרא לישיבת קבוצה ארוכה לדיסקוס 'הופס', ולחזות בוידיאו של המשחק עם עצירות, הערות, הסברים, שאלות, והצעות.

"זה היה אחד הדברים הטובים שקוץ' שה. עד עכשיו הכל הלך קל מדי ונגד אוסטרליה פשוט חשבנו שזה היה ABERRATION (מקרה חריג) . זאת היתה פגישה הרבה יותר חשובה מעוד אימון", אמר קווין דוראנט אחרי הישיבה.

The film review was not pretty"  said Carmelo Anthony,they ran their offense fluently with extra pass".

ארה"ב רגילה לנצח על 25-30 נק' הפרש. כל נצחון על פחות מ-10 גורם לפניקה כללית.  ששבסקי אומר:

"We're going to get [every team's] best shot and it's kind of free money, because you play a game like this and if you are a foreign team you're going to be celebrated, win or lose," Krzyzewski said. "For us that's not the case. Ever. You just have to understand that.

הוא נשאל ע"י USA TODAY:

"Can we play better?

I hope. I think we can." הוא ענה.

Said George: "Once again, we relied on our natural talent to get us over this one. This is why these [foreign-born] guys are special in our league. These international guys, they really know how to move. They really know how to cut. It's more so about how they're running their offense that's wearing us down. "I think in our game there is movement, obviously, but these guys … it's constant movement. Again, we'll figure this out. It's good that we're finding ways to win these games right now. Hopefully these will be the ones that help prepare us for later on in this tournament."

עכשיו הגיע תורו של מאמן סרביה לדבר: "כשאנחנו לא נעים, זה הופך למשחק של 'אחד נגד אחד' וכל אחד מהם הוא אתלט טוב יותר מכל אחד שלנו, ואין לנו סכוי. אבל אם אנחנו מניעים את הכדור, אפילו הם לא מהירים כמו הכדור, ואז יש לנו סכוי: הנה, מילה במילה:

"Once you move the ball, they're always chasing something," Djordjevic said. "Once you stop the ball, they just go one on one and that's very tough to beat if we have to play that way against athletic players. That's what I'd like to achieve with any of my teams."

אם אתה באמת מאמין שתכנית משחק כזאת תוכל לנצח את כוכבי ה-NBA האלה?

"Actually yes," Djordjevic told me. "Why not?"

Why not? הרי הם כוכבי 'אול סטאר' של ה-NBA!

"You guys are better, of course, but you have to prove it on the court." (הבחורים שלכם יותר טובים, אבל הם צריכים להוכיח זאת על המגרש!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. תודה מנחם.
    למנוע מפארה לפרוץ זה בלתי אפשרי, כיוון שהוא לא מתחיל את הפריצה 400 מטרים לסיום, אלא 800 מטרים סיום. הוא נותן הקפה אחת לפני האחרונה במהירות כזו שמעייפת את כולם ואז הקפה אחרונה שמרסקת אותם.
    האצנים האחרים חוששים לסיכוי שלהם לזכות במדליית כסף או ארד שהם לא מנסים באמת לאתגר אותו. מי שרוצה לנצח את פארה לא יכול לחכות להקפות האחרונות, אלא חייב לתת ריצה של 26:50. אז או שאין אף אחד שמסוגל לכך או שכולם מעדיפים לא לפגוע בסיכוי לכסף/ארד, אך למעשה לוותר מראש על הזהב. כמובן שצריך להודות שזה די עקבי באולימפיאדות כשמעולם באולימפיאדה לא ירדו את גבול 27 הדקות, למרות שהיו אצנים ששיאם האישי מתחת לרף הזה.

  2. תענוג של מעורב.
    מנחם, לדבר ככה על שחקן של 14 מיליון לשנה בספרס ?
    אני במקום ג'ינובילי הייתי נעלב…..
    הבחור הוא העתיד של הליגה
    פרנצ'ייז פלייר 🙂

  3. תודה, מנחם.

    במשחי מעורב השליחים היו אלו הוותיקים/ות שעשו הלילה את ההבדל בין כסף לזהב.
    דנה ולמר, ומייקל פלפס, ששחו את מקצה הפרפר –
    קפצו למים מהמקום השני, וסיימו את המשחה במקום הראשון.
    גם ולמר, וגם פלפס, זכו פעם ראשונה בזהב באולימפיאדת אתונה 2004 ,
    גם ולמר, וגם פלפס, השיגו הלילה את הזהב האחרון בקריירה
    (לדנה ולמר, בת ה-29 , זה הזהב ה-5 בקריירה)

  4. כמה הערות :

    1. ארגנטינה – ברזיל . שמו של הארגנטינאי של ריאל מדריד נוצ'יוני ,
    לא נוקיוני. ראיתי את המשחק ונהניתי מאוד . היתה דרמה גדולה והיה חבל לי על הקהל הברזילאי בסוף .
    2. נושא הנעת הכדור מאוד מהותי , וכמה זה נכון שרק כך ניתן להתגבר על עדיפות בכוכבים גדולים . הרי זה בדיוק מה שהפך את ס"א למה שהיא , וכך גם את הווריורס . הנעת הכדור הבלתי פוסקת היא זו שפוררה את היריבות .
    3. גם האמריקאיות ניצחו את הסרביות בכדורסל הלילה . רק ששם זה נגמר בהפרש יותר גדול ובלי מתח מיותר לאמריקאיות.

  5. לא מעט דיברו על הירידה בדומיננטיות של השחייה האמריקאית והם בהחלט סיפקו תשובה.
    זו בהחלט הייתה הופעה מרשימה אבל לא קרובה אפילו להצגה הדומיננטית ביותר בתולדות האולימפיאדה. לפני מוסקבה הבריכה הייתה מגרש המשחקים הפרטי של ארה"ב.

  6. מעניין שנבחרת ארגנטינה בכדורסל היא רובה-ככולה ממוצא איטלקי (ארגנטינה היא מדינה איטלקית-ספרדית, מראדונה מול קמפס, מסצ'ראנו מול אגוארו) – ג'ינובילי, קמפאצו, סקולה, גארינו, נוצ'יוני…

    ואשר לנוצ'יוני וה-nba – הכל נכון, אבל באיחור 10 שנים. נחזור ל-2006: האיש נתן סדרת פלייאוף מעולה במדי הבולס, 22 נק' ו-9 ריבאונד למשחק ב-48 אחוז מהשלוש. למרבה הצער זה לא הספיק מול ההיט של שאק ודי-ווייד, שהלכו כל הדרך. שחקן באמת נהדר שדי התפספס ב-nba. לפחות נתן אמש משחק סוף קריירה – לפנתיאון המשחקים הגדולים אי פעם.

  7. ובכל מקרה, תנצרו את טורניר הכדורסל הזה: זו הפעם האחרונה שאתם רואים את נבחרות הזהב של ספרד, ארגנטינה, צרפת וברזיל. גאסול, נבארו, פארקר, דיאו, ג'ינובילי, נוצ'יוני, סקולה, ברבוסה, ננה – הם כבר לא יחזרו. אבל הם לא יורדים מהבמה בלי סיבוב אחרון מפואר, הטורניר עד עכשיו מדהים, מעל לכל הציפיות.

    1. בכלל האולימפיאדה השנה עולה על כל הציפיות,
      גם הפרובנציאליות, וגם בכלל.
      לא נהניתי כל כך מאולימפיאדה מאז 92'.

  8. תודה מנחם!
    דרך אגב היה גם שיא עולם ב100 גב בתוך משחה השליחים.
    פויג הפתעה מרעישה! הגיעה משום מקום לזכייה סופר מפתיעה! זה מראה קצת חולשה של טניס הנשים והטורניר האולימפי אבל עדיין זה מרשים בטירוף.

    1. שיא למקצה חלקי במירוץ שליחם זה אחד העיוותים הגדולים בעיניי. אין כאן את זמן התגובה ליריית הזינוק שיש במירוץ רגיל. ממה שראיתי (אבל זו סתם התרשמות מהצד), השחיינים גם "גונבים" זמן בזינוק – מזנקים לפני שהשחיין הקודם נגע בקיר.

    1. לא מדובר בחסימה פיזית אלא בטקטיקה של "ללכוד" אותו במסלול הפנימי כשהוא מוקף בכמה אצנים שרצים בקצב קבוע ולא מאפשרים לו לעקוף אותם ולפרוץ קדימה. זה בדרך כלל קורה בריצות הבינוניות של 800 ו1500 מטר שבהן פייבוריטים נתקעים במסלןל פנימי ולא מצליחים לפרוץ קדימה ולנצל את מהירותם. זה קרה להישאם אל גרוז' האצן הנפלא באולימפיאדת אטלנטה 96 כשהיה פייבוריט לניצחון, אבל בגלל הצפיפות נתקל ברגל של נוראדין מורסלי מעד וסיים במקום ה15.

  9. על פי מחקר בנשיונל גיאוגרפיק , שחיה בעירום משפרת מאוד את סיכויי הזכיה.
    יש סיכוי שנראה שחיינים עירומים בעתיד.

  10. תודה רבה.
    עכשיו שהשחייה נגמרה החלק היותר מלהיב של האולימפיאדה נגמר לטעמי,
    אתלטיקה זה מאוד נחמד אבל לא אותו דבר.
    היה שחייה ברמה גבוהה מאוד, פלפס היה בכושר יותר טוב מהמצופה, לדקי הבטיחה וקיימה, אוסו הייתה גם מופלאה, היה לא מעט הפתעות, מעטים השחיינים שהצליחו לשמור על תארם מלפני 4 שנים וזה רק מראה על התחרות האדירה שיש.

  11. תודה מנחם. האמריקאים בכדורסל שבירים משום שהם *טיפשים*, הנה אמרתי את זה. חזרו למשחק הטיפשי שאיפיין אותם מאז ומעולם, משחק שמסתמך על אתלטיות ויתרון באחד על אחד.
    מו פארה שמוק רציני. סתם אני מאוד מעריך אותו, אבל הוא אף פעם לא רץ לשבור את השיא העולמי. או שהוא יודע שהוא לא מסוגל או מסיבה אחרת. בריצה טקטית אין מי שינצח אותו, כמו שהיה עם הישאם אל גרוז' בזמנו (ועם עוד רצים אחרים). מי שרוצה לנצח אותו צריך לפתוח בכל הכוח כבר מההתחלה.

    1. נראה כמה הם 'טפשים' מעתה ואילך. זה לא כל כך 'טפשות'; זאת צורת משחק שונה לחלוטין.
      אני מאמין שבם יתרגלו וישתפרו.

      1. פול ג'ורג' אמר בעצמו שהם רגילים למשחק בו הם יכולים "לנוח" חלק לא קטן מהזמן על המגרש.
        פתאום הזרים החצופים האלו לא מאפשרים להם לנו תוך כדי משחק, ועוד אפילו קולעים בזמן המנוחה (בין 2 ל-4). ממש חוצפה!!

        1. היוהרה האמריקאית היא בלתי נסבלת לפעמים. סליחה באמת שהאחרים לא מבטלים עצמם בפני כוכבי הכדורסל שירדו להם מהאולימפוס

    2. הישאם אל גרוז' דווקא היה מנצח ריצות ביכולת שלו לפרוץ קדימה ולברוח מכולם. הוא מחזיק עד היום בשיא העולם ל1500 מטר.

      1. הישאם אל גרוז' היה גם המהיר ביותר למרחק הכולל וגם בעל היכול הטקטית ויכולת הפיניש הטובה ביותר. את זה לדעתי לא רואים אצל פראח.

        1. אני מסכים איתך. פראח הוא הטקטיקן הטוב מכולם כיום ומצלחח להוביל את כולם לרוץ בקצב הנוח לו ולפרוץ בזמן המתאים לו, אבל בהשוואה לרצים כמו גברסילסי או בקלה אני מסכים שהוא בנחיתות

  12. המעורבים האולימפים מהאולימפוס (משכן האלים במיתולוגיה),
    קיבלת מחמאה ענקית מאפלטון שאני מתכוון לאמץ.
    אפלטון ורבים אחרים נהנו כל כך שכבר מחכים לבאות.

  13. מחכה למעורב הבא (בחסות ובהזדהות עם אפלטון),
    (מנחם מבקש שלא תדחוק בעצמך לרוץ לכתוב העקבות המחמאות)
    תודה רבה.

  14. מנחם כרגיל מעורב נפלא.
    בעניין פלפס אני איתך.
    בעניין פארה או פארח .
    דבר אחד מפריע לי והוא שאין לו תוצאות מרשימות מבחינת זמנים.
    נדמה לי שהוא נפל ל דור טוב.
    ואם היה נופל על הדור של גברסילסי את באקלה הוא היה הרחק מאחור בטח ברמת הזמנים והשיאים.
    וגם אם יבוא מישהו ויטען שפראח יכול היה לתת להם פייט אגיד לו שזה מבאס שספורטאי ברמה עולמית כמותו עושה תוצאות כל כך בינוניות ( יחסית לגדולים כמובן )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט