מעורב אולימפי ליום ששי / מנחם לס

 

 

 

1.מייקל פלפס – האתלט מס' 1 בהסטוריה במקצוע אינדיבידואלי

בסימן האצבעות שלו יש הכל: ארבע מדליות זהב באותו מקצוע בשחייה. היום יש לי מאמר מ-1968 שגם אל אורטר עשה זאת בזריקת דיסקוס וכתבתי אז שבחיי לא יקרה יותר מקרה כזה.

זה קרה.

וזה קרה במקצוע הרבה יותר מסובך הדורש כושר גופני עילאי אירובי ואנרובי. זריקת דיסקוס הוא מקצוע שארבע זהבים בארבע אולימפיאדות הוא יותר מובן.

אבל אל אורטר לא זכה באף מדליה נוספת.

הוא אפילו שבר עוד שיא: שיא המדליות האישיות שעמד על 12, והוחזק ע"י ליאונידיס מרודוס משך  2168 שנה. הוא ניצח את 12 המדליות שלו במרוצים של בערך 150, 250, ו-400 מטרים, כמה מהם בגוף חצי ערום, ובכמה מרוצים עם כידון ו-SHIELD מפלדה.
אז אפילו את ליאונידיס הוא שם הלילה בכיס עם מדליית הזהב האישית מס' 13 שלו, וה-22 המוזהבת עם משחי השליחים, ו-26 מדליות ס"ה עם הכסף והארד.
 כולם כותבים בכל האתרים שהוא האתלט הראשון לנצח בארבעה אולימפיאדות באותה תחרות. לא נכון. אל אורטר עשה זאת. אפילו הלוס אנג'לס טיימס והוושינגטון פוסט כתבו את השגיאה הזאת.
הוא סיים את ה-200 מעורב ב-1:54.66, וזה היה זמנו השני בטיבו אחרי ה- 1:54.23 מבייג'ינג, אבל טוב מזמנו בלונדון, ובאתונה ב-2004
הוא היה שני אחרי הברזילאי טיאגו פריירה בפרפר, ושני אחרי לוכטי אחרי החזה. הוא הסתובב כחצי מטר לפני האוסטרלי ל-50 החתירה, מקצה בו פתח הפרש אדיר של גוף וחצי.
נפלא!
אדיר!
לא יאומן!
אחרי מלחמות אישיות באלכוהול וסמים, ובעיות דיכאון ואחרות, הוא חזר בגיל 31 והוכיח אחת לתמיד שהוא לא רק השחיין הגדול מכולם. הוא הספורטאי הגדול מכולם באולימפיאדות במקצועות יחידים.
 
ריאן לוכטי, היריב הגדול ופעם השונא הגדול, והיום החבר הטוב ביותר בלב ונפש, שבק אחרי ה-50 חזה. "לא יודע מה קרה לי פתאום אחרי ה-50 חזה. I LOST IT!. אבל הגעתי חמישי ואני גאה בעצמי כי נתתי כל מה שהיה לי. אני יודע גם שהיתה  זאת התחרות האחרונה שלי".

ואגב, ריאן לוכטי עדיין מחזיק בשיא העולמי ל-200 מעורב!

 

50M 100M 150M FINAL
Gold UNITED STATESMichael Phelps 24.91 53.45 1:26.96 1:54.66
Silver JAPANKosuke Hagino 25.03 54.39 1:28.79 1:56.61
Bronze CHINAWang Shun 25.21 55.08 1:29.30 1:57.05
4 JAPANHiromasa Fujimori 25.24 54.69 1:28.17 1:57.21

2. היסטוריה

 

היש לכם מושג כמה עשרות שנים אמרו כאן – ואני  ל-י-מ-ד-ת-י  – ששחורים לעולם לא יצטיינו בשחייה?
למה? כמה סיבות:

  1. הם 'שחורים מאפריקה' אז המייק-אפ הנפשי שלהם שונא קור, ובד"כ מים הולכים יד ביד עם 'קור', בעיקר בארצות צפוניות אליהן הם הגיעו כעבדים.
  2. ה-SUBCUTANEOUS FAT (השומן תחת העור) שלהם דקיק יותר מאשר אצל לבנים, דבר שמקטין את ה-BUOYANCY (כושר ציפה) שלהם. השומן הדליל והדק יותר בסבקוטניוס גורם גם לשחורים "לסבול" יותר מקור. אני לא יודע אם גיא שמע על כך, אבל בפוטבול דיברו ומדברים על זה הרבה על "סבל השחורים" בלשחק פוטבול בינואר באיצטדיונים פתוחים בצפון.
  3. השחורים הם גזע יותר מזומורפי מהגזע הלבן או הצהוב, ולשחייה אוקטומורפים הם יותר מתאימים.
  4. לשחורים אין אף "גיבור שחייה" לנסות לחקות, להעתיק, ולהיות כמוהו כמושא הלפיד הבא  – (או כמוה). ילד שחור רוצה להיות מייקל ג'ורדן ולא מייקל פלפס.

סימון מנואל שינתה כל זה כשניצחה את ה-100 מ' חתירה בצורה נפלאה כשב-50 מטרים האחרונים היא משיגה 3/4 גוף פגור אחרי האוסטרלית, ומגיעה לקיר ראשונה יחד עם פני אולסקיאק, כוכבת השחייה הבאה מקנדה.

הלסת שלה ממש נפלה כשהיא ראתה מס' "1" לצד שמה. הזמן 52.70. FINA מיד הודיעה רשמית לעתונאים שהיו בריו שהיא הפכה לאתלטית הראשונה מהגזע השחור לנצח זהב אולימפי במקצוע אישי:

. A FINA official confirmed that Manuel is the first African American woman to win Olympic gold in an individual event.

פני אולסקיאק, החמודה בת ה-16 מקנדה וללא ספק כוכבת השחייה הבאה הגיעה אף היא ראשונה יחד עם מנואל. השבדית הנהדרת שרה סקוסטרום הגיעה שלישית.

נצחונה יעשה כאן מהפכה. אני רואה יותר ויותר ילדים שחורים שוחים בקבוצת השחייה של ה-"YMCA" בו אני מתאמן. נצחונה יביא שטפון של שחורים, עם השפעה עצומה כפי שהיתה פעם ההשפעה של ארתור אש בטניס.

 

 

 

 

 

סימון ביילס, כוכבת אמריקאית. היא נחשבת למתעמלת הטובה ביותר בעולם. אבל עדיין אין לה מדליית זהב אולימפית ב-ALL AROUND שבלעדיה היא לא תחשב לגדולה מכולן אפילו עם עשר אליפויות עולם.

לכל מדינה מותר לשתף רק שתיים באול אראונד, וארה"ב מרגישה שזהו חוק רע. אם – נניח – יש לארה"ב את השלוש הטובות ביותר, למה לא להרשות לשלוש משתתפות? ארה"ב מאמינה השלישית, גבי דוגלאס חייבת היתה להיות באול-אראונד.

אבל זהו החוק.

כל הטובות ביותר בעולם כאן: שתי האמריקאיות. לריסה לורדאץ' הרומנית.  צ'אנ סנסונג הסינית. גיוליה סטיינגרובר השוויצרית.

שתי הרוסיות, ובמיוחד אליה מוסטפינה.

הרוטציה הראשונה: VAULT

שתי האמריקאיות עשו HOP קטנצ'יק בנחיתה. אבל דרגת הקושי של שתיהן גבוהה יותר מכולן. עלי רייזמן היהודיה בת ה-22 עשתה 15.633 למרות ההופ בנחיתה. ביילס? הופ, ועוד צעד קטן קדימה. אבל דרגת הקושי שלה היא 6.8, ב-0.2 גבוהה מדרגת הקושי של רייזמן, וב-0.4 עד 0.6 קשה יותר משאר המתחרות. היא עשתה 15.866. רבקה אנדרייד הברזילאית – המלכה הברזילאית – סיימה שלישית עם 15.566.

אחרי הרוטציה השנייה

UNEVEN BARS. המכשיר החלש של סימון. מכשיר שסימון לא הצליחה לעשות את הנבחרת האמריקאית בו. ציונה היה 14.966, והיא עתה שנייה אחרי הרוסיה אליה מוסטפינה. היא נראית מחייכת. כנראה שהיא מרגישה טוב כששני ה-EVENTS האחרים שלה הם גם הטובים ביותר שלה – הקורה והקרקע. עלי היתה מאד מאוכזבת עם ה-14.1666 שלה.

התוצאה אחרי הרוטציה השנייה? מוסטפינה 30.8666. ביילס 30.832. שלישית הרוסיה סדה טוכליאן והרביעית בת עמנו רייזמן.

 

 

רייזמן ב-VAULT 

הרוטציה השלישית – הקורה

סימון ביילס עושה דברים על הקורה מה שהאשך לא מסוכל לעשות על רחבת ריקודים. רוטינת ה-BALANCE BEAM שלה הפכה לחותמת העולמית שלה. רוטינה שאף אחת אחרת לא מסוגלת להעתיק. היה לה WOBBLE קטן – רטט, רעדה – בהתחלה, אך ככל שהרוטינה התקדמה – היא תפשה ביטחון עד שהחלה לפעול על הקורה עם גלגלונים ללא ידיים, וסלטות אחורה, כאילו היא נמצאת על שפת הים. נהדר! עם ה-15.433 שלה היא עלתה חזרה למקום הראשון. לעלי היתה רוטינה נקייה, ועם ה-4.866 היא חזרה למקום השלישי. הקורה היתה הנפילה של הרוסיות כשמוסטפינה עושה 13.866, וטוטכליאן 13.800 – מוסטפינה דפקה את הנחיתה, וטוטכליאן נפלה בנחיתה.

אחרי שלוש רוטציות סימון ביילס ראשונה עם 46.265, מוסטפינה (היא נראית קצת ערביה) – 44.732, ורייזמן שלנו 44.665.

 

מוסטפינה על המקבילים  לא נראית קצת בת דודה?

הרוטציה הרביעית – קרקע

האמריקאיות יודעות שזהו זה. ביילס סוגרת כאן סיפור אם היא לא דופקת את הרוטינה בשגיאה גסה, ורייזמן חייבת להתעלות על עצמה.

הן עשו זאת.

סימון היתה נפלאה וסיימה עם 15.933.

רייזמן ידעה שהיא חייבת להיות בשיאה בתרגיל הבא שברגע האחרון היא ומאמנה החליטו לדרג יותר גבוה עם הוספה שאיני מבין בה.

העסק עבד! ברוטינה שרק סימון היתה מסוגלת לבצע, היא סיימה עם 15.433, ושנייה בדרוג, כששלישית היא אותה מוסטפינה שרייזמן הפסידה לה ב-TIEBREAK בלונדון.

 

סימון על הקורה. לא היתה אף פעם שהצליחה לעשות מה שהיא עושה!

 זה ניגמר. האמריקאיות ניצחו 1-2.

1. סימון ביילס – 62.198
2. עלי רייזמן – 60.098
3. אליה מוסטפינה (רוסיה) – 58.665

4. 21.46 שנ' ב-50 מ' חתירה לבן 35? ועוד יהודי?

(הייתכן שמנצח אולימפיאדת שנת 2,000 יחזור לנצח מחר -היום – את ה-50 מ' 16 שנה אחרי???)

 

שמענו על בני 35 בריצת מרתון. מייק פלפס שוחה בגיל 31, אבל הוא שוחה מרחקים שהם לפחות 100 מטרים. אבל לעשות 21.46 שניות – מקום שני בחצי גמר שחייה במשחה שהוא כולו POWER (הספק)?

כוח כפול מהירות שזה בשפת הרחוב "כוח מתפרץ"?

לא יאומן.

אנטוני ארוינג הופיע באולימפיאדת 2,000 ולקח זהב ב-50 מטרים חתירה. הוא פרש משחייה ב-2003, ושם את מדליית הזהב שלו ב-EBAY למכירה פומבית, כשכסף הזוכה הלך לניצולי הסונמי ב-2004.

אחרי הפסקה של 11 שנה, הוא החליט לחזור לשחייה ועשה את הנבחרת האמריקאית, רק לסיים חמישי בלונדון. מאז הוא זכה במקום שני באליפות  World Aquatics Championships 2013 ב-50 מ' בזמן 21.70, ושלישי ב-100 מ' בזמן 48.49

ארווין הוא יהודי. אמו יהודיה שסבתה וסבא עלו לארה"ב מליטא, ואביו הוא אינדיאני. הוא גדל כיהודי, עשה בר-מצווה כדת וכדין, אבל הוא טוען שהיום הוא "יהודי בדת, אבל עם אמונה ופילוסופיה של  'זן בודהיסטי'". הוא לומד היום לתואר שלישי באוניברסיטת בארקלי.

היום בזינוק לחצי הגמר הוא אחר בזינוק (היתה לו מין החלקה) והצליח להגיע ראשון אחרי פגור של יותר מחצי גוף.

בגיל 35?

לא יאומן כי יסופר.

 

5. גולף בג'ונגל

 

 

 

חיות מוזרות שאף פעם לא נראו על משטחי גולף

הייתי בריו 5 פעמים. חצי שעה נסיעה ממלון 'הילטון' אתה נמצא בתוך-תוכי ג'ונגלים עבותים. זה היה אז, בשנות ה-70,60, וה-80 כשבקרתי שם גם כתייר, וגם לוועידה מדעית. אני משער לעצמי שמאז העיר התקרבה הרבה יותר לג'ונגלים, ומגרשי הגולף נמצאים בוודאי במרחק קצרצר מערב רב של חיות, כמה מהן טורפות.

אדילסון דה סילבה,  גולפר הברזילאי,  הסביר לחבריו גולפאים ש-"אין ממה לפחד; הם נראים גדולים אבל הם לא יותר מחזירי בר", אבל כשאף אחד לא שומע הוא אומר לכתב שיקגו טריביון, "אני גר בדרום בראזיל; אף פעם לא ראיתי חזירים – או מה שהם לא יהיו – גדולים כאלה"

מאט קוצ'ר הגולפאי האמריקאי אמר, "אני ראיתי הרבה MOOSHEADS בחיי אבל אף פעם לא ראיתי מוסהדס כאלה GIGANTIC. אחד ניגש ממש ישר אלי ונאלצתי לצעוד אחורה".

אדי לוינסון, מנהל הנבחרת, אומר, "אני יודע! זה CROSS בין חזיר וכלבה. זה מה שיוצא ממישגל כזה!". תודה לוינסון שהסברת לנו!

אבל כשברני סטוטהוף, מנהל גן החיות של סן דייגו ראה את התמונות הוא אמר שלדעתו זה "סוג של RODENT, ממשפחת ה-RACCOON המיוחדת לדרום אמריקה, שיכולים לגדול עד משקל של 100 ק"ג עם צפורניים עד 20 ס"מ אורך".

 

 

תודה מיסטר סטוטהוף שהסברת לגולפאים ממי להיזהר.

 

 

(CAPYBARA, החייה האוהבת להתקרב לאגמי המים המלאכותיים של המגרשים)

 

 

6. לעולם לא נראה יותר "10" באולימפיאדה

(וזאת לא אשמת המתעמלים)

 

אתם לא רואים יותר "10" בהתעמלות? זאת לא אשמת המתעמלות אלא שיטת הניקוד.

השיטה שונתה לפני עשר שנים לעשותה יותר מדוייקת, יותר 'פיירית', ופחות סובייקטיבית.

במקום השיטה הקודמת שהירשתה לתת ציון "10" לפי דעת השופט על ביצוע התרגיל, השיטה הקיימת היום מבוססת על שני משתנים: מה היא רמת הקושי של התרגיל, ובאיזה דיוק, יופי, ויעילות המתעמל ביצע את התרגיל. חיבור שתי התוצאות נותן תוצאה סופית. ז"א שכשאתם רואים שסימון ביילס עשתה 15.733, התוצאה מרכבת ממשתנים רבים הקשורים לקושי התרגיל, רמת התרגיל, ולאופן ביצועו.

סימון מתחילה כמה תרגילים ברמת הקושי (מה שנקרא "D SCORE") הגבוהה ביותר שאי פעם נקבעה, והיא 6.8. אפילו אם תקבל "0" בכל המשתנים הקשורים בתרגיל – גובה ניתור, אסטטיקה, נחיתה, ומה לא, 6.8 מובטח לה.

לכן היא מתחילה ביתרון רק בגלל בחירת התרגיל שלה שהוא כבר ב-0.4 גבוה מהתרגיל הקשה ביותר שבחרה מתעמלת אחרת נגדה, שהוא תרגיל בעל 'ערך קושי' של 6.4. ז"א, אפילו שאם ברמת הביצוע ("E SCORE") הן עולולת להיות טובות ממנה, רמת הקושי של תרגיליה מעמידה אותה ביתרון שקשה להדביקו.

ביילס, שתרגיל הקרקע שלה ביום שני (כשהיא זכתה עם חברותיה האמריקאיות במדליית הזהב הקבוצתית) היה כמעט מושלם, והיה זוכה לבטח בציון "10" לפני שהשיטה שונתה, קיבלה ציון נפלא של 16.833.

זה גם קובע שלעולם לא יהיה ציון "מושלם" או "שיא עולמי". כי אם היום ביילס עושה שתי סלטות עם בורג, תמיד תופיע אחת עם שתי סלטות ובורג וחצי. ואז יום אחת תופיע אחת עם "שלוש סלטות", ואז "ארבע סלטות"…ואולי עוד מיליון שנה תופיע אחת שתעשה 24 סלטות באוויר בתרגיל קרקע!

כש-"10" היה ע-ש-ר  בהתעמלות (ברצלונה, 1992):

*

7. הדרלינג הסינית ששברה את האינטרנט!

 

תנו מבט בסינית בת ה-20 הזאת. היא הפכה בין יום לדרלינג של כל סין, בלי שזכתה במדליית זהב. בגיל 16 היא שחתה בלונדון ולא זכתה במדליה. גם הפעם בשחיית הגמר ל-100 גב היא חשבה שהיא נכשלה.

מה שקרה אחרי שהאמינה שלא זכתה במדליה גרם לעשרות מיליונים מסרים באינטרנט. אני לא מבין בעניינים האלה יותר מדי כי אני מנסה להימנע מפייסבוק, אינסטגראם, וכו'. יש לי מספיק צרות גם בלי זה.

אבל מדווחים על עשרות מיליוני מסרים ב-WEIBO, הסושיאל מדיה הסיני. 10 מיליון מתנות 'וירטואליות' שנישלחו אליה. הסינים מתים על ה-פו יואנהוי (FU YUANHUI) הזאת.

הכל קרה לה אתמול בבוקר כשכל הטירוף החל, והיא אפילו לא זכתה במדליית הזהב.

היא שחתה את ה-100 ב ביום שני בערב. היא לא זכתה במרוץ. היא הגיעה שלישית. אבל היתה זו התגובה שלה כשהסתבר לה שהיא זכתה במדלייה אחרי שחשבה שהיא נכשלה בהשגת מדלייה ששיגעה את כל הסינים – ואיתם מאות מיליונים ברחבי העולם.

היא יצאה מהבריכה טיפונת מאוכזבת, ואז, או אז, עתונאי סיני אמר לה שהיא הגיעה שלישית.

כשהוא דיבר איתה הוא לא ידע שהיא לא יודעת. היא אמרה לו (בסינית כמובן) ש-"אולי אם היו לי זרועות יותר ארוכות הייתי נוגעת שלישית". היא הוסיפה: "השתמשתי בכל כוחותי המיסטיים העליונים, אבל כנראה שהפעם זה לא הספיק!"

 

But you got a medal. You are third,” the reporter said – הוא אמר לה.

What? Third?!” Fu stammered. “I did not know…”

ואז היא הוסיפה:

Well, then I think that’s not bad at all!” she said."

אבל אלה לא היו מילותיה, אלא מבטה והבעת פניה שהשתנתה כשהתגלתה לה האמת.

הכל ב-2 הוידיאו האלה:

*

*

תנו מבט בפרצופה והבעות פניה כשנודע לה שהגיעה שלישית, מבעי פנים שטרפו ביליון סינים ששלחו לה 10 מיליון מתנות עד שהיא ביקשה שיפסיקו, ובמקום זה יקנו בכסף איזה ממתק או אוכל שהכלב או חתול אוהבים…:

*

ואז זה המשיך:

“Hi everyone!” she said to the camera (via Quartz) around 9 a.m. local time. “I’m still a bit sleepy.”

היא 'שוחחה' משך 60 דקות עם האוהדים שלה. תוך כדי דבור היא אכלה CUPCAKE ואפילו החלה לגהק. ואז החלו לשלוח לה מתנות. מתנות מכל המינים והסוגים. מדווחים על 10 מיליון מתנות.

והכל בגלל שהיא לא ידעה שהיא הגיעה שלישית, ומבט ההפתעה כשנודע לה שיגע איזה ביליון אנשים.

כל אומה ומה שמדליק אותה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
מתן גילור
12/08/2016 7:32:24

צריך להגיד את האמת שביילס לא היתה בשיאה, אבל היא כל כך יותר טובה מהשאר שזה הספיק לזהב בהפרש.
אני מודה שקיוותי שרייזמן תזכה, אבל גם כסף בסדר.
ד"א, ביילס טובה לאין ערוך, אבל רייזמן חיננית ואלגנטית בהרבה.

גור גולן
גור גולן
12/08/2016 9:06:54

+1

דן דן
דן דן
12/08/2016 7:34:24

לקארל לואיס גם היו 4 מדליות זהב ב 4 אולימפיאדות, בקפיצה לרוחק.., ויש עוד כמה כאלה מקפיצות לבריכה ואופנים

פה איתמר
פה איתמר
12/08/2016 8:06:19
Reply to  דן דן

לגמרי נכון מנחם.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 8:23:25
Reply to  דן דן

לא היו לו 4 מדליות זהב באותו מקצוע!

גיא
גיא
12/08/2016 8:26:55
Reply to  מנחם לס

84', 88', 92', 96' –
בכל באולימפיאדות הנ"ל, לואיס זכה בזהב בקפיצה לרוחק.

גיא
גיא
12/08/2016 7:47:00

תודה על המעורב.

נהדר היה לראות את רייזמן ובייליס, את פלפס ולוכטה,
לפני – בזמן – ואחרי התחרויות.
יריבות ספורטיבית לצד חברות.
אפשר היה לראות איך הצד המפסיד שמח שמחה אמתית אחרי ניצחון היריב/ה.

נהדר גם היה לראות את החיבוק שנתנה מיסי פרנקלין, כוכבת האולימפיאדה הקודמת, לכוכבת החדשה – קטינקה הוסו.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 8:24:35
Reply to  גיא

תקרא עוד פעם על מה שכתבתי על מנצחת ה-100 סימון ועל ההבדלים בין שחורים ולבנים בפוטבול בחורף.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
14/08/2016 16:25:41
Reply to  גיא

לדקי לא פחות הכוכבת מהוסו.

tripledouble
tripledouble
12/08/2016 8:08:43

מעורב נפלא מנחם, היציאה של פלפס בין החזה לחתירה הייתה מדהימה, דבר ששמתי לב אליו באולימפיאדה שבניגוד לעבר הוא כבר אינו מסוגל לצלול 10-15 מטר אחרי כל סיבוב ולפתוח פערים אדירים על יריביו מתחת למים, אבל לפתע משום מקום עשה זאת היום בסיבוב האחרון ופשוט התעופף לחלוטין מפריירה ולוכטה שעוד היו די דבוקים אליו. בנוסף מספר אי דיוקים קטנים ששמתי לב אליהם :
זמנו של פלפס הוא השלישי בהיסטוריה באולימפיאדות, שכן גם בלונדון שחה מהר יותר מהיום. רק מראה באיזה פער הוא נמצא משאר העולם אפילו בגילו המתקדם לענף. בנוסף אחרי החזה פלפס כבר הוביל, ניתן לראות זאת גם בזמני ביניים.
אינני מבין גדול בהתעלמות, אבל ביילס מצליחה להדהים אותי, זה פשוט מטורף התרגילים שהיא עושה והדיוק והנחיתות המדויקות רק הופכים את זה למשוגע יותר.
אנתוני ארווין זה סיפור קאמבק מהאגדות, אמנם אני לא מאמין שהוא מסוגל לגבור על מנאדו אבל גם מדליה בצבע כסף או ארד תהיה הצלחה בלתי רגילה.
התגובה של הסינית – PRICELESS.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 8:26:17
Reply to  tripledouble

תודה.
להתראות בבוקר שלי

אקרא הכל כשאתעורר. עוד לילה של 1:30…

Mbk
Mbk
12/08/2016 8:25:22

מעורב מעולה לפתוח איתו את הסוף שבוע

סוס מעץ
סוס מעץ
12/08/2016 8:35:21

מנחם אתה אלוף
המשך כך!

עגל
עגל
12/08/2016 8:53:48

תודה על המעורב, ממש טוב לשכוח מנבא לכמה רגעים ולהתרכז בספורט אחר ברמה הגבוהה ביותר.
פלפס ענק אבל הוא לא אתלט, הוא שחיין.
סימון ביילס מצוינת אבל למה האיפור הכבד הזה, מה פורים כבר הגיע? יש חוסר טעם משווע שמאפיין את האמריקאיות והרשויות דווקא. צרפתיה לא תתאפשר בכמות כזאת של מייקאפ.
הסירה העיקרית שחורים אף פעם לא היו שוחים גדולים עד השנים האחרונות – סיבה כלכלית סוציואקונומית. בדיוק כמו שלקח שנים עד שהם הגיעו לגוף.

גור גולן
גור גולן
12/08/2016 9:07:36

מעורב מצוין תודה

אהרון שדה
אהרון שדה
12/08/2016 9:11:13

מנחם כפי שנאמר לפניי .
לואיס עשה 4 זהב ברוחק .
בנוסף במקצועות יותר זוטרים יש יותר מ 4 אולימפידות.
יש למשל בריטי בחתירה שזכה כמדומני בשש זהב ברצף ( רק שאיני משוכנע שעשה זאת כיחיד ).
אבל במהות בכל מקרה אני מסכים לחלוטין .
גם אם נגיד שבשחייה יותר קל לגרוף מדליות בגלל השליחים ובגלל אפשריות רבות יותר של תחריות עדיין צריך לזכור כי מעטים השחיינים שהצליחי לשמור על רמתם 3 אולימפידות כל שכן 5.
רוצה לומר שכל אלו שמורידים מהישגו של פלפס בגלל שיותר " קל " להתמודד במספר תחריות אישיות חייבים בד בבד לקחת בחשבון שאין תקדים לספורטראי שזוכה ב 4 מדליות זהב אישיים בהרבה אולימפיות שונות.
והנה באתלטיקה שאורך חייו של אתלט גדול בהרבה משחייה עשו זאת בכל ההיסטוריה בדיוק שני אתלטים במקצוע בודד וגם הוא מקצוע שדה שקל יותר מריצה וזה ארתור בדיסקוס ולואיס ברוחק.
פלפס לא רק שהגן על תארו 4 אולימפיות אלא זכה בלפחות שני מדליות זהב אישיות בכל אולימפידה …כשלא נראה לי שלפניו היה שחיין שזכה בזהב אישי בודד ב 3 אולימפידות אלו נתונים חסרי תקדים..
כאן נציין גם עוד כמה נתונים .
לפלס 22 מדלוות זהב ..אין אפילו גבר אחד שהגיע ל 10 זהב.
השחיין השני הכי מעוטר בכל הזמנים באולימפידה הוא לוכטה.
אבל שימו לב להבדל .
ללוכטה 2 מדליות זהב אישיות .
לפלפס בלי השליחים 13 כאלו .
אם בולט יזכה בדאבל יגיע ל 6 אישיות .
ללואיס הגדול יש 7 אישיות .

סומסום
סומסום
12/08/2016 10:16:33

במעורב הזה יש יותר סיפורים שווים משבוע טרטור קלישאות של המדיה המקומית.
תענוג. הסינית הרסה גם אותי.

no funny shtuff
no funny shtuff
12/08/2016 10:40:19

מעורב מעולה.
אבל למה עלי? זה אלי (אלכסנדרה).

קליי
קליי
12/08/2016 10:44:18

מעורב מעולה.
אבל אני חושב שאתה טועה לגבי הזמן של פלפס בלונדון 2012.
בלונדון הוא שחה 1:54:27 , שזה קצת יותר טוב ממה שהוא עשה היום- 1:54:66.

נתי
נתי
12/08/2016 10:57:34

מחיפוש שעשיתי לאבא שלה קוראים פרחט מוסטפינה אז כנראה שאתה צודק.מצאתי גם "כתבה" על כך שהיא בוחרת לייצג את ישראל בשל גילויי אנטישמיות ברוסיה על כך שאביה מוסלמי ואימה יהודיה.אבל זאת כתבה מזויפת ל1 באפריל.השאלה היא אם רק העובדה שתעשה עלייה לישראל היא שקרית או גם עובדת היות אימה יהודיה כי אחרת 2 מתוך ה3 שעמדו אתמול על הפודיום היו יהודיות

k_700
k_700
12/08/2016 11:24:26

אני חצוי, לגמרי חצוי.

מצד אחד אני מת על בייליס, פשוט מטורף עליה.
הגוף שלה גומר אותי, החיוך שלה מטריך אותי, הניתור והאקרובתיות שלה זה הדבר שהכי חיכיתי לראות באולימפיאדה הזאת.

ומצד שני הסינים…(ממזרים, שלפו שם ילדות בנות 10 עם זיוף תעודות שאני חותם עליו שהן כאילו 13 במטרה "לחשל" אותן על רטוב לקראת טוקיו) אני פשוט חולה עליהם אחרי היום הזה!!!

היה לי יום חלש בעבודה במשך משמרת שלמה.
ואז דקה 93 זמן פציעות, קלטתי ילדון סיני חמוד בן 15 מסתכל על הסחורה שלי והלהבתי אותו כל כך שהוא הלך להביא את המאמי האמא שלו מהחנות ממול(פוראבר 21 הכי יקרה בווגאס למי שתוהה), ובלי להתבלבל נתתי להם סחורה ב570 דולר כשעל הדרך אני מביא להם "מתנות" ויעני חלק מהסחורה בחצי מחיר או ב15 אחוז מהמחיר, כמו ישראלי ממזר כמובן.

ולכן אני היום פשוט אוהבבבבב את העם הסיני.

עד כאן דקת הדומיה ליום שלי.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 16:43:29
Reply to  k_700

K-700 הרגת אותי!
אתה גר בלאס ווגאס? באמת?
חשבתי בנווה שאנן, שמשם אתה כותב לנו את כל השטויות שלך.

אז אולי אתחיל להתייחס אליך בקצת יותר כבוד!

k_700
k_700
12/08/2016 18:37:23
Reply to  מנחם לס

מנחם- וגאס זה הבית השני שלי בעולם הזה.
u know where the grass is green and the girls are pretty

עידו גילרי
עידו גילרי
12/08/2016 12:01:59

עזוב אותך מהקאפיברות ראית את ה-hole-in-one של ג'אסטין רוז? ללא ספק חיה נדירה שלא רואים כל יום.

היה ממש עצוב לראות את לוכטה שובק חיים ב-50 האחרונים

התדהמה של מנואל הייתה בעיני הרגע היפה של הערב בריכת השחייה. היא דרך אגב לא השחיינית (או שחיין) השחורים לזכות במדלית זהב אולימפית אבל היא כן השחורה האמריקאית הראשונה לעשות זאת.

ביילס ורייזמן – עוד יום במשרד.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 16:46:23

לא לשכוח שלוכטי מבוגר יותר מפלפס. בן 32

לא מזמן נחשב לגיל בלתי אפשרי בשחייה

קובי
קובי
12/08/2016 12:38:16

עוד מעורב נהדר,תודה רבה.
אני חייב רק להתייחס לעתיד השחייה, אתה כתבת פה על שחורים בשחייה וכתבת שיש להם חיסרון לעומת לבנים, אולי על פני השטח זה נכון אבל אני מאמין שברגע שהשחורים במקום ללכת לשחק פוטבול ילכו לבריכה, כל שיאי העולם יתנפצו.
היתרונות האתלטיים שלהם יחסלו כל חיסרון שיש להם.
אבל לא לדאוג כי זה לא הולך לקרות מכמה סיבות:
1. בפוטבול הם מרווחים הרבה יותר וכוכבים גדולים יותר.
2. מצב הסוציו אקונומי של רובם לא מאפשר להם בכלל להתקרב לבריכה.
3. אין מודלי חיקוי.

אבל מספיק איזה שחור אחד שיאומץ ע"י משפחה עשירה שתדחוף אותו לשחייה ואז נראה את הכל משתנה.

baaad boys
baaad boys
12/08/2016 12:54:08

אליה מוסטפינה יפיפייה, לגמרי העבירה את התחרות בכיף

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 16:44:31

תודה לכל המחמיאים

דורון האסטבן
דורון האסטבן
12/08/2016 17:20:10

כתיבה נפלאה מנחם, מודה שמרב חומר כתוב לא מספיק לקרוא
הכל, האתר 100 מתוך 10. תבורכו. גם המגיבים נותנים עבודה,
ואחלה חוש הומור בפסגת האתר המנצנצת באור טוב. 🙂

דורון האסטבן
דורון האסטבן
12/08/2016 17:23:26

קיי עובד בעגלות כנראה, עבדתי בבסטות ביפן עבודה מכניסה.

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 17:36:55

עברו מהר לא"ק. הולך להישבר שיא הסטורי לנשים ב-10,000!!!!!!!!!!!!!!!!!

אפלטון
אפלטון
12/08/2016 18:48:49

מעורב נפלא!
בלי יכולת לצפות, חסרים לי תיאורי התחרויות כמו רק אתה יודע לספר. תיאור ההתעמלות פשוט נפלא.
אם ניתן לקבל אולי תיאורים כאלו גם על הג'ודו או אתלטיקה אני ממש אודה לך.
היום מניחים שכולם כבר ראו או צפו וכל הכתבות רק מביאות תגובות במקום תיאור ההתרחשויות.
מחכה למעורב הבא

מנחם לס
מנחם לס
12/08/2016 19:47:07

א"ק יהיה מחר

k_700
k_700
12/08/2016 20:16:05

אשכרה יש עכשיו מוקדמות בקפיצה על טרמפולינה.

מי ידע בכלל שיש ענף אולימפי שהיה יכול להיות לי בו עתיד.

ירוחם
ירוחם
12/08/2016 21:26:45

.

ירוחם
ירוחם
12/08/2016 21:28:16

.

דינגו
13/08/2016 0:10:00

מעורב מרתק, הרבה תוספת לתחרויות.
תודה רבה!