הטור של לס ליום ה': הת'אנדר טובה יותר עם סמול בול / מנחם לס

SURPRISE! אוקלהומה טובה יותר עם סמול בול!

כשהביאו למאמן אוקלהומה סיטי סקוט ברוקס דוגמאות ומספרים שמוכיחים שקבוצתו משחקת טוב יותר כשהיא משחקת 'סמול בול'. למה? הוא מסקב להתייחס לשחקנים המשחקים וצורת המשחק כסמול בול. "זה רק מתאר החלפה בתפקידי השחקנים" הוא אומר. למה? כי בסמול בול קווין דוראנט שהוא סמול פורוורד עובר לשחק פאור-פורוורד. "זה אותו איש. אותו שחקן. הוא עושה הכל מקרוב ומרחוק, אז על איזה 'סמול בול' אתם מדברים?

תקראו לזה כיצד שתרצו, אבל אוקלהומה משחקת טוב יותר והיא יעילה יותר כשהיא סמול. הליינאפ היעיל ביותר של הת'אנדר הוא כשראסל ווסטברוק משחק מאחור עם קווין מרטין, תאבו סופולושה בסמול, דוראנט בפאוור, ואיבקה (או קוליסון) בסנטר. ב-100 פוזשיונס הם קולעים 135.5 נק' – הטוב בליגה במרחק של מייל. זה כמעט INSANE לקלוע 135 נק' במאה פוזשיונס.

TRUEHOOP מדווח שכשדוראנט משחק רק עם גבוה אחד – ולא כל כך משנה אם זה איבקה, קוליסון, או פרקינס – הת'אנדר הם קבוצת ההתקפה היעילה בליגה עם NET RATING של 24.9 ל-48 דקות. זה מתורגם ל-118.3 נק' בשעה שהם סופגים רק 93.4. בהפסד נגד מיאמי ברוקס התעקש לשחק "BIG" כדי לסבן את ה-'סמול' של מיאמי. כמעט כל המשחק היו שני גבוהים עם דוראנט: איבקה-קוליסון-פרקינס. שניים משלושתם היו על הפארקט כל הזמן. הת'אנדר הפסידו.

הליינאפ של ווסטברוק, מרטין, ת'אבו, דוראנט, ואיבקה, ניצח לת'אנדר 7 משחקים כשהם באו מאחור. ביום ששי נגד המבריקס, ובמשחק נגד דטרויט, אוקלהומה פיגרה בעשר, וברגע שברוקס שם את החמישייה הנמוכה שלו, מיד בא הנצחון. לחמשה האלה יש NET EFFICIENCY של 5.9 (106.4 בהתקפה ו-100.5 בהגנה) נגד כל חמישייה אחרת בליגה. פרקינס הוא הגרוע מה-3 בכל משוואה, אבל ברוקס יודע שהוא יצטרך אותו נגד האווארד, אל ג'פרסון, והאירופאים של מינסוטה ואורלנדו, וכמובן נגד צ'נדלר ומרק גאסול-זאק רנדולף. אז הוא חייב לשחק אותו – ובנוסף, אתה לא משלם לשחקן 8 מיליון לייבש אותו על הספסל. אז הוא מכניס את פרקינס אפילו כשהוא יודע שישנן אפשרויות טובות יותר, וזה רק כדי לשמר אותו עם מוטיבציה, כשהוא צריך אותו נגד גבוהים. כדורסל הוא משחק המשוחק עם בני אדם, לא רובוטים, ומאמן צריך לשחק אותה כדי שלא יווצרו מצבים בהם השחקן הגדול כמו פרקינס מרגיש שהוא UN-NEEDED.

מי לא זוכר את השנאה שרכש בן וואלאס לסקוט סקייל שלא השתמש בו. לואל דנג ויואקים נואה היו לוקחים אותו לארוחות ומנסים להסביר לו שהוא כן נחוץ ודרוש, ואפילו שהמאמן לא מרגיש כך, השחקנים יודעים מי חשוב ומי לא. אםן לא היו עובדים עליו בצורה כזאת הוא כנראה היה חונק את סקיילס עמו שלטרל ספריוול חנק את פי.ג'יי. קרליסימו.

אולי מטרת הטור בנוסף על ההוכחה שהת'אנדר טובים יותר עם סמול בול היא להסביר שלעתים מאמנים עושים דברים שהם לא בהכרח לטובת הקבוצה באותו רגע, אלא כדי לרכך איגו של מולטימיליונרים הנפגעים כמו ילדים קטנים, אז הם זורקים להם עצם. אבל אם אוקלהומה תגיע שוב לגמר נגד אוהיו, שום עצם לא תיזרק. זה הכל עבור דבר אחד – נצחון!

אבל נגד מיאמי הוא לא היה צריך אותו, וגם לא היה צריך את קוליסון. בלעדיהם הוא היה מנצח את המשחק.

אני בטוח שהוא למד את השעור טוב-טוב.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ברור! אוקלהומה לא צריכה שחקן כמו פרקינס שיעצור להם את הקצב המהיר. אוקלהומה היא קבוצה שמתפוצצת במהירות האור. כמו שאמרת פרקינס נחוץ רק נגד הגבוהים, אבל אתה לא יכול לייבש שחקן כמוהו כל הזמן כדי שלא ייעלם מתי שבאמת צריכים אותו. בפלייאוף כבר לא יהיו הנחות ושיקולים כאלו. אני בטוח שהתאנדרס יסתדרו השנה מצויין וייקחו את האליפות

  2. התקפית זה באמת משובח, אבל מה עם ההגנה (שבפלייאוף היא הדבר הכי חשוב)? איך הליין אפ הזה מתמודד מבחינה הגנתית? אמנם איבקה (או קוליסון) וספולושוה מגנים מצויינים, אבל ווסטברוק ודוראנט בינוניים, ומרטין הוא חור מאד גדול בהגנה

  3. תחילו לדבר על מרטין כ-"חור בהגנה" וזה בכלל לא נכון. הוא תוספת משמעותית לת'אנדר, כי מה שהארדן עשה היהנ נהדר, אבל הוריד מווסטברוק ודוראנט. מרטין מוסיף צוויון אחר לחלוטין.

  4. לא אמרתי שהוא לא תוספת התקפית, והמספרים מגבים את זה. אבל בפלייאוף האחוזים יורדים, בעיקר של קליעות מבחוץ, והחשיבות של הגנה קבוצתית עולה.
    אין ספק שבינתיים הטרייד מפתיע אותי באיך הוא מיטיב עם 2 הצדדים, אני עדיין רוצה לראות איך מרטין יגיב בפוסט סיזן.

  5. האמריקאיים די מקובעים . אם רשום לדוראנט בתעודת זהות שהוא סמול אזי הוא ישחק כסמול
    אותו הסיפור עם לה ברון שלדעתי כ 4 הוא יותר אפקטיבי מאשר 3 , כמות הריבואנדים יותר גדולה , קצת פחות אסיסטים אבל לדעתי הוא יותר רצחני.
    אם דוראנט יעבור ל 4 . הוא יהיה מסוגל לנפק משחקים עם 5 שלשות ומעלה דרך קבע. אין 4 שיכול לצאת אליו ( אולי בלייק גריפין ) ואם יצא יקבל צעד ראשון ודאנק עם פאול לתוך פרצוף.
    אין ספק בכלל לגבי הסמול של התאנדרס. פרקינס חור בהתקפה שאין לתאר. אני בכלל חושב שהוא אובר רייטד עוד מבוסטון.
    תמיד כיף לראות את קובי מול דוראנט.
    ווסטברוק ישלשל לנאש באקלוות על הראש, וזה בעצם סוף הסיפור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט