אירועי דיומא: 4.8.2016 / רועי ויינברג

יום של כדורגל ממש לפני תחילת האולימפיאדה:

*

כדורגל:

מוקדמות הליגה האירופית:

20:00-בית"ר ירושלים (ישראל)-ילגבה (לטביה), שידור בספורט 1. אחרי 1-1 במשחק הראשון, לבית"ר יש מקדמה לקראת הגומלין. תיקו מאופס יתן להם עלייה לשלב הבא הודות לחוק שערי החוץ, אבל הירושלמים לא צריכים לשחק על תיקו. הם הרשימו במשחק הראשון ופה שער שלהם יתן להם הרבה מאוד אוויר לנשימה, כי הוא יחייב את ילגבה להכניס שני שערים לרשת של קליימן בשביל לעלות (שער אחד יוביל להארכה). עקב כך אני חושב שנראה ניצחון של הירושלמים בדרך, אולי, לשלב בתים אירופאי. בית"ר מנצחת.

20:30-מכבי ת"א (ישראל)-פאנדורי (רומניה), שידור בספורט 2. אחרי 3-1 לתל אביבים במשחק הראשון, פאנדורי צריכה 3 שערים בשביל לעלות (במקרה של 2-0 לפאנדורי, מכבי תעלה בזכות יתרון שערי החוץ). בינתיים הרומנים הספיקו לעשות תיקו מאופס מול אסטרה ג'יורג'יו, האלופה היוצאת, ויכול להיות שהם באים למשחק הזה בכושר יותר טוב מהראשון. אבל בכל מקרה, קשה לראות אותם מוחקים את הפיגור הזה מול סגנית האלופה הישראלית, בחוץ. מכבי תל אביב תעלה, התוצאה לא משנה.

אולימפיאדת 2016:

האולימפיאדה רשמית עדיין לא התחילה (ותלווה בבלוג אולימפי יומי), אבל טורניר הכדורגל של הגברים נפתח היום, אחרי שאתמול נפתח זה של הנשים:

כל הנבחרות המשתתפות בטורניר הן הנבחרות של עד גיל 23, עם 3 חריגי גיל בכל נבחרת. פריוויו מלא לטורניר.

19:00-עיראק-דנמרק (5 אולימפיק*). המשחק שפותח את הבית מפגיש בין 2 נבחרות חלשות יחסית. הסגל העיראקי הגיע לטורניר דרך המקום השלישי באליפות אסיה עד גיל 23 וכולל שחקנים אנונימיים ברובם, אבל יש נציגים לקבוצות כמו אודינזה וגראסהופר בסגל. לעומתם, הדנים הגיעו לחצי הגמר של אליפות אירופה עד גיל 21 אבל הם שולחים לטורניר סגל בלי שמות מוכרים. לכן יש לנו פה משחק יחסית פתוח, ויתכן שמדובר במשחק שיכריע מי העולה השנייה מהבית. לדעתי זה לא יקרה, והמשחק יגמר בתיקו.

21:00-הונדורס-אלג'יריה (ספורט 5). אלג'יריה היא אחת הנבחרות הסמקרנות ביותר בכדורגל העולמי מבחינת הנבחרות הבוגרות. הם הראו הרבה ניצוצות במונדיאל 2014, ויש להם סגל צעיר טוב וכוכב שיוכל להוביל אותם לזכייה ב-2018 (ריאד מחרז שלא משתתף באולימפיאדה). רוב השחקנים בנבחרת משחקים בליגה המקומית, אבל יש להם כמה הופעות בבוגרת והם סיימו במקום השני באליפות אפריקה לנבחרות עד גיל 23 ב-2015. הונדורס הגיעה לטורניר אחרי שסיימה במקום השני בגביע קונקאף והשאירה את ארצות הברית בבית. השם הכי מעניין בנבחרת הזאת הוא אלברט אליס שהצטיין באותו גביע קונקאף וינסה להביא להונדורס ניצחון היום. בגלל פער האיכות המטורף בינם לבין האלג'יראים זה לא יקרה. אלג'יריה תנצח.

22:00-ברזיל-דרום אפריקה (5 אולימפיק). לברזיל יש סגל שכולל בין היתר את ראפיניה ומרקיניוס, אבל השם החשוב הוא נימאר. אחרי הפיאסקו, שלא באשמתו, במונדיאל 2014, הברזילאים רוצים שאחד השחקנים הטובים בעולם יביא להם זכייה בטורניר בעל חשיבות ממשית ובמדליית זהב אולימפית. הוא התמודד עם לחץ ביתי בהצלחה יחסית בגביע הקונפדרציות ב-2013 ובמונדיאל שנה לאחר מכן, והיום יתחיל המסע שלו לעבר הפודיום. הוא וחבריו לא יתנו לדרום אפריקה לעמוד בדרכם. ברזיל תחגוג כבר ביום הראשון של האולימפיאדה.

23:00-גרמניה-מקסיקו (ספורט 5). לגרמניה יש כמה כוכבים בנבחרת, כולל לירוי סאנה, שחקנה החדש של מנצ'סטר סיטי, מקס מאייר ויוליאן ברנדט. לעומתם, למקסיקו יש סגל פחות נוצץ, אבל כזה שרץ לא מעט זמן ביחד וזכה באליפות צפון ומרכז אמריקה אשתקד. גם הגרמנים כבר עברו טורניר אחד ביחד, כשהגיעו לחצי הגמר באליפות אירופה האחרונה. הפעם הם בוגרים יותר, טובים יותר וירצו להגיע רחוק באולימפיאדה הראשונה מאז 1988. גרמניה תנצח היום.

00:00-פורטוגל-ארגנטינה (5 אולימפיק). משחק שיכול לכריע מי ראשונה בבית. פורטוגל מציגה שנתון באמת נפלא, אבל רוב השחקנים הבולטים שבו השתתפו ביורו ועזרו לפורטוגל לנצח בו. לכן אין הרבה כוכבים בסגל הפורטוגזי, אבל כן יש שחקנים מהספסל של מנצ'סטר יונייטד (השוער ג'ואל קסטרו פריירה), ליברפול (הבלם טיאגו אילורי) וכמה שחקנים מפורטו. ארגנטינה סובלת מאותה בעיה עקב כך שהרבה שחקנים ארגנטינאים שותפו בקופה אמריקה סנטנריו ולא ישחקו בטורניר. למזלם, יש להם את אנחל קוריאה מאתלטיקו מדריד, כריסטיאן אספינוזה המבטיח מויאריאל ועוד כמה שחקנים יעילים בעמדות מפתח (גוליארמו ריולי השוער והקשר לוקאס רומרו, בין היתר) שיתנו להם יתרון על פורטוגל, ואולי אפילו יובילו אותם למדליה כלשהי. לפחות במשחק הזה, ארגנטינה תנצח.

01:00-שבדיה-קולומביה (ספורט 5). יופי של משחק, אולי הטוב ביותר הערב. שבדיה היא אלופת אירופה לנבחרות צעיורת והם יודעים לשחק כנבחרת, דבר חשוב לא פחות, ואפילו יותר, מכל כוכב כזה או אחר. הכימיה שלהם מחפה על העדר שמות גדולים במיוחד, אבל גם קולומביה לא פראיירית-הם שולחים לטורניר 9 שחקנים, לא פחות, ששיחקו עם הנבחרת הבוגרת בעבר. זה מעניק להם בגרות, ויחד עם ההצלחה השבדית יש לנו פה משחק שיהיה יותר מעניין ממשחק נבחרות צעירות סנטנדרטי. כדי להוסיף לכל הבילד-אפ הזה אשתמש בשיטת הנאחס ההפוך הידועה, ואכתוב שהמשחק יגמר בתיקו. לצערי, אני חושב שזה מה שיקרה.

02:00-דרום קוריאה-פיג'י (5 אולימפיק). הדרום קוריאנים מציגים כמה כשרונות בסגל ויודעים להתקדם באולימפיאדה. הם יודעים שבשביל להגיע לשלב הבא הם יצטרכו 3 נקודות מול פיג'י, ששולחת קבוצה חביבה במיוחד אחרי שזאת עברה את ניו זילנד (אוסטרליה נחשבת לחלק מאסיה מבחינת פיפ"א) וזכתה בכרטיס היחיד של אוקאניה לאולימפיאדה. יכולה להיות פה סנסציה, אבל סיכוי קלוש. דרום קוריאה.

04:00-ניגריה-יפן (5 אולימפיק). ניגריה הפכה למעצמת נבחרות צעירות, ובאולימפיאדה היא תציג נבחרת מעוטרת יחד עם ותיקים שיוסיפו לה הרבה על המגרש ומחוצה לו (למשל, ג'ון אובי מיקל מצ'לסי שלאחרונה שינה את שמו למיקל ג'ון אובי). יש להם יתרון איכותי ופיזי כאחד על היפנים, וזה יבוא לידי ביטוי הערב. ניגריה תנצח, 2-1.

* לכבוד האולימפיאדה ערוץ הספורט פתח ערוץ מיוחד, ערוץ 5 אולימפיק, שישדר את האירועים המרכזיים מהאולימפיאדה. ערוץ זה ישודר באפיק 26 (מספר 26 בשלט) בין אם אתם מנויים של הוט, יס או סלקום טי.וי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. 1+

      דרך אגב, לכן אני לא חושב שמגיע שריון כלשהו לאוקיאניה באולימפיאדה. מצב כמו זה שיש במונדיאל, שאלופת ה-OFC (Oceania Football Confederation) משחקת מול מי שסיימה רביעית באזור של צפון ומרכז אמריקה למשל (קונקאף), בדומה ל-2014, עדיף.

      כל זה לא סותר את העובדה שפיג'י היא הקבוצה שאני רוצה שתזכה בטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט