23 – הרבה יותר ממספר / ניצן זיתון

זהו טורו השני של ניצן זיתון בן ה-16 באתר:

 

 

מה זה ג'ורדן? זה אדם? זו חברה? נעל?
ג'ורדן זה מותג.
ג'ורדן זה סמל סטטוס.

כולנו שמענו על הביצועים של מייקל על המגרש. על זה שהוא הטוב בכל הזמנים, שלא היה ולא יהיה כמוהו, ושכל מי שמשווה מישהו למייקל סופו בפגישה עם הפסיכיאטר הקרוב לביתו.

מה שאנשים לא מבינים זה שמייקל הוא יותר מזה.
ב-1985,טינקר הטיפילד, המעצב הראשי של נייקי דאז, הוציא לאוויר העולם ביחד עם מייקל את הנעל שתמיד נראה בה את ההתחלה של תעשיית הנעליים האמיתית –  האייר ג'ורדן 1.

ההתחלה, עם הנעליים "האסורות" בצבע אדום-שחור, לא הייתה קלה. בזמנו, היה אסור לנעול נעליים שלא היו לא רק תואמות למדי הקבוצה, אלא גם כאלו שלא היו תואמות לנעליים של חברי הקבוצה. לפי השמועות, נייקי בעצמה שילמה את הקנס על כל משחק שמייקל ג'ורדן נעל את הנעל- 5000 דולר!

לאחר כמה שנים החוק שונה, והיום יש מגוון צבעים של כל נעל ונעל וכל שחקן מורשה לשים נעל בכל צבע שירצה. ההמשך היה יותר טוב, כאשר הנעליים החלו לצאת לשוק בשלל צבעים שונים. לאחר מכן, הג'ורדן 2,3 וכן הלאה, כאשר רק לפני שבוע שוחררו האייר ג'ורדן 31, זמן רב לאחר שכבר פרש!
מייקל נעל את הנעליים האלו בתור נעלי כדורסל לכל דבר, בתור הנעליים שלו למשחקים הגדולים ביותר(השפעת וכו').אך כרגע הן לגמרי פריט אופנה. כלומר,ישנם אנשים שמשחקים איתן, אבל הייעוד שלהן הן כרגע לצרכי אופנה, וגם המחיר מאוד "אופנתי"(מחירן של נעליים רגילות לכאורה יכול להגיע גם ל350 דולר).

רק בזמן האחרון, כלומר בשנה האחרונה, התפיסה בארץ הקודש השתנתה לגבי המותג העולמי ה*מצליח ביותר*.

מה זאת אומרת? זאת אומרת שרואים הרבה יותר אנשים ברחוב שבבעלותם זוג או שניים של "ג'ורדנס".
החנויות הבינו את הפוטנציאל והתחילו להגביר את ייבוא הנעליים, כשהן יודעות שבכל מחיר שהחנות תמכור אותן – הן יימכרו.

מייקל הוא השחקן היחיד שנייקי לא הוציאה קו מיוחד בשבילו, כמו לברון,קובי,דוראנט והשאר, היא פתחה מותג בשבילו.
לאנשים יש אוספים שלמים של נעלי ג'ורדן. אנשים ישנים מחוץ לחנויות בשביל לתפוס את הזוג החדש שמגיע (קרה השבוע עם הג'ורדן 5 מטאליק)

פעם שמעתם על תופעה כזאת?

https://www.youtube.com/watch?v=kdseGTF1lC8

הרבה דברים יכולים לקרות. ראשי ממשלה ונשיאים יכולים להתחלף, מהומות שונות בעולם יימשכו וייפסקו, ואפילו יכול להיות לנו שלום יום אחד.

אבל משהו אחד לא ישתנה.המותג הגדול בעולם.
השאיפה של כל מותג בעולם – מילה אחת,שחקן אחד,מספר אחד-  ששינה את כל העולם. גם זה שאתם לא מכירים ואני פה בשביל לספר לכם עליו.

וכששואלים אותי מה ההבדל בין מייקל לשאר השחקנים המעולים, אגדיים, מושלמים אם תרצו, שהתרוצצו, מתרוצצים, ויתרוצצו בליגה הטובה בעולם? בשבילי,זה ההבדל.

נ.ב. – הטור נכתב תוך כדי שאני מקשיב לשיר שנכתב על מייקל ג'ורדן, בזמן שאני לבוש בגופייה של ג'ורדן, והנעליים שמולי הן של ג'ורדן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. בדיוק אתמול לברון אמר ש-MJ הוא "שד" שרודף אותו כל הזמן, והוא עצמו הודה שאין, ולא יהיה מייקל אחר (כתבתי על כך במערב של לפנות ערב)

  2. תודה.
    נראה לי קצת מוגזם לטעון שג'ורדן המותג העולמי המצליח ביותר. אפילו אם נצמצם לספורט בלבד יש ברצלונה וריאל מדריד. מחוץ לספורט? קוקה קולה, אייפון, פייסבוק, חלונות. אלה ורבים גדולים אלפי מונים מהמותג מייקל ג'ורדן.

    1. אתה טועה. כשרוצים לומר המוצלח ביותר בתחומו עדיין אומרים המייקל ג'ורדן של.. חוצמזה כל המותגים שאתה מדבר עליהם הם מותגים פעילים. תסגור את אתר הפייסבוק לא לעשור, רק לשנה אחת. מי עוד יתייחס אליו? תפסיק למכור קוקה קולה רק לשנה אחת, מי ייתייחס אליו? ג'ורדן פרש מעשית לפני 18 שנה ורשמית לפני 13 שנים. איזה מותג בעולם יכול להשתוות אליו? ואני מוכן להתערב איתך שאם תראה תמונה של ג'ורדן ברחבי העולם ותמונה של צוקרברג, ככל הנראה יותר אנשים יזהו את ג'ורדן.

    1. כנראה שלא יהיה שחקן כזה, אבל לנייקי כמו לנייקי תוכניות גדולות.
      הם מתכננים להפוך את קובי לנושא הדגל ולהוציא לו קו רטרו משלו בעוד כמה שנים.
      יהיה מעניין.

  3. מה זה ג'ורדן? ג'ורדן זה פאסה, שחקן עבר. השחקנים רואים את עצמם כאילו הם מתים.
    בכדורסל הוא היה הכי טוב אבל עכשיו ג'ורדן בגלגול חדש עם חיים חדשים. בגלגול הזה הוא איש עסקים ובזה הוא בינוני מינוס. עצוב אבל אלו החיים.

    1. בינוני מינוס שהוא גם השחקן כדורסל המיליארדר הראשון וגם הבעלים הראשון של קבוצת nba. אפשר להגיד עליו הרבה אבל בינוני זו לא המילה.
      אני אגב, שונא אותו, תמיד שנאתי אותו, את הגישה שלו, הפרצוף שלו וכל מה שהוא מייצג.
      לעומת אולג'ואן שהסכים לפרסם רק נעליים שכל אחד יכול לקנות העמדה הכי מפורסמת של ג'ורדן היא שגם רפובליקנים קונים נעליים.

  4. בספורט אני בהחלט מסכים שהמותג שלו הוא אחד הגדולים ביותר אם לא הגדול ביותר. גם היום השם שלו והמותג שלו מוכרים כמעט בכל העולם,וכל ילד מכיר את השם שלו עוד לפני שהוא מכיר את השמות של הכוכבים בימינו. בכלל הדבר הכי מדהים זה שהנעליים שלו הם עדיין הנמכרות ביותר וזה מטורף שכמו שאמרו לא רואה אף אחד שמתקרב לזה,אפילו לברון שנייק מפמפמים ודוחפים מאז שהוא בן 15 לא יתקרב וכנראה אחרי שיפרוש לא ימשיכו לקנות נעליים שלו(ולא זה לא ביקורת שלילית על לברון)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט