פינת הגולש הצעיר: מנצחות ומפסידות האוף-סיזן / איתי גרסון (13, י"ם)

המנצחות והמפסידות הגדולות של האוף-סיזן

איתי גרסון, 13, ירושלים.

 

בכל קיץ וקיץ יש קבוצות שמצליחות להוציא את המירב מבחירות הדראפט שלהם ומהמקום בתקרת השכר שלהם, ויש קבוצות שבוחרות באסטים עתידיים ומבזבזות כסף גדול על שחקנים קטנים שיתבררו כלא יעילים בעליל. אז עכשיו, אחרי שתקופת הפרי אייג׳נסי נגמרה (השחקן הכי טוב שנשאר הוא תומאס רובינסון), אפשר לנתח את כל הדברים ש30 קבוצות הליגה עשו בקיץ. במאמר הזה נסתכל על המנצחים והמפסידים הגדולים מהקיץ הזה.

(**הלייקרס, הווריורס, וה76ers לא נכנסות לרשימה).

 

מנצחת- הסאן אנטוניו ספרס:

דיונטה מוריי, שבחלק מהמוק- דראפטים נכנס בטופ 18, הוא שיחוק ענק של הספרס. הוא אתלט טוב, יכול לסיים בטבעת ולמסור. הוא לא קלעי אדיר מבחוץ, ויש לו המון פוטנציאל להיות מגן טוב, אבל לפעמים הוא פשוט חסר חשק בצד הזה של המגרש. הספרס הוכיחו שהם יכולים למצוא יהלומים בבחירות מאוחרות ולרטש אותם כמו שצריך, ודיונטה מוריי יהיה חלק חשוב בעתיד של הספרס.

בקיץ, הספרס אמנם איבדו את דיוויד ווסט, בובאן מריאנוביץ׳ וכמובן את טים דאנקן, אבל הם קיבלו בחזרה את מוריי, ופאו גאסול. גאסול יוסיף קצת פלור ספייסינג, ובו בזמן קצת קשיחות מתחת לסל, שתתאים לסגנון היחסית איטי של הספרס. לספרס יש עדיין עומק רציני בספסל עם ג׳ינובלי, מילס, מוריי, אנדרסון, ואולי דווין דדמון.

כשהכימיה תלך ותשתפר, לספרס יש סיכוי רציני להיכנס חזק בסופר טים של הווריורס.

 

מפסידה- השארלוט הורנטס:

האינדיאנה פייסרס מבצעים טרייד על ת׳אד יאנג תמורת הבחירה ה20 בדראפט. ההורנטס עושים טרייד על מארקו בלינלי תמורת הבחירה ה22 בדראפט. טרייד נוראי מבית היוצר של MJ. בקלות ההורנטס יכלו לקחת שוטינג גארד יותר טוב ממנו בפרי אייג׳נסי (דיון וויטרס למשל), לשמור את הבחירה שלהם או לעשות טרייד יותר טוב.

בפרי אייג׳נסי הם נתנו לקורטני לי וג׳רמי לין ללכת, והביאו במקומם את רוי היברט ורמון סשנס.  עדיין להורנטס יש עתיד נחמד אבל הם הלכו קצת אחורה בקיץ הזה- הם עדיין תלויים בקמבה, בבריאות של ניק באטום, בגישה של מרווין וויליאמס ובשאריות של רוי היברט.

 

מנצחת- הפיניקס סאנס:

הסאנס בחרו את דראגן בנדר, מרקיז כריס וטיילר יוליס בדראפט. בנדר אמנם לא הראה הרבה אצלנו, אבל עדיין יש לו פוטנציאל להיות סטרץ׳ ארבע קלאסי שמתאים לNBA אם הוא יתחזק. מרקיז כריס הראה הרבה אתלטיות בליגת הקיץ, הוא קשוח ויש לו פוטנציאל אדיר להיות הפנים של פיניקס בתוך כמה שנים. וטיילר יוליס, נבחר 35 בדראפט, הראה את היכולת הכי טובה מכל שחקן בליגת הקיץ. אין לי מושג איך מטופ 10 הוא הידרדר לסיבוב השני, בטח אחרי מה שאייזאה תומאס עשה. הוא זריז, קלעי מצוין, ונחוש להראות לכל 30 מקבלי ההחלטות שעברו על פניו בסיבוב הראשון כמה הם פספסו.

בפרי אייג׳נסי בקיץ הם הוסיפו את ליאו ברבוסה, שיתן להם קצת יותר סקורינג מהספסל. יש להם חמישייה צעירה של בלדסו, בוקר, וורן, כריס/בנדר וצ׳נדלר/כריס. מהספסל יש להם את נייט, לן, אחד מהרוקים/צ׳נדלר וארצ׳י גודווין. פיניקס עשו כמה צעדים קדימה והעתיד נראה ורוד.

 

מפסידה (טוטאלית)- הסקרמנטו קינגס:

אין לי כבר ממש מושג מה קורה שם. בדראפט הם עשו טרייד ששלח את מרקיז כריס לסאנס תמורת הבחירה ה13 והבחירה ה28. בבחירה ה13 הם בחרו את פאפאיאניס (מה?) ובבחירה ה28 את סקאל לאביסייר (הוא לא שחקן נוראי, אבל זה לא שווה את מרקיז כריס). אז הם זרקו את הדראפט שלהם לפח. אולי בפרי אייג׳נסי נמצא תקווה?

לא. אהרון אפללו? נחמד, לא יותר מזה. גארט טמפל? בכל קבוצה אחרת הוא היה יכול להתפתח להיות שחקן משלים טוב, בעיקר בגלל ההגנה שלו. אנתוני טוליבר? בחייאת. מאט בארנס? כשהוא כבר בן 31, ההתנהגות שלו לא ממש תשתפר, בטח לא במדי הקינגס. הקינגס איבדו את רונדו, בלינלי וקוינסי אייסי, בעוד שקאזינס איבד את הרצון לשחק כדורסל כל עוד הוא במדי הקינגס. עם חמישייה של קוליסון, מקלמור, גיי, קאולי סטיין וקאזינס (?), הקינגס יכולים להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט 2017. בהצלחה להם.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אחלה מאמר!! אפשר להגיד שגולדן סטייט הם המנצחים הגדולים אבל אם לא הברור מאליו, הייתי בוחר דווקא בבוסטון שהשתדרגו מאוד עם ההחתמה של אל הורפורד. בעיניי גם הניקס מנצחים לא קטנים עם קורטני לי ונואה שהתווספו לרוז שהגיע בטרייד. מאוד מסכים לגבי אינדיאנה דרך אגב, ג׳ף טיג ויאנג החתמות מעולות, פחות אהבתי את זו של ג׳פרסון העיקר מהחשש שהוא יקח למיילס טרנר דקות משחק.
    לגבי סקרמנטו אני מאוד מסכים! פשוט מהלכים מוזרים של דיבאץ׳, החתימו לו עוזר ג׳נרל מנג׳ר שהגיע מדטרויט אבל לא נראה שעד עכשיו הוא עוזר לו יותר מדי בבחירת שחקנים.

  2. לגבי הווריורס אני חושב שזה קצת לא עונה על הקריטריונים שלי, מפני שהם בעצם רק הניחו את ההצעה על השולחן, ודוראנט החליט להצטרף בגלל הנסיבות המקצועיות שלו. אותו דבר אם הוא היה נשאר באוק'.
    בוסטון? קצת קשה לי להחליט לגבי זה. אין ספק שהם השתדרגו עם הורפורד, אבל ג'יילן בראון זו שאלה טובה (למרות שהוא הראה הרבה ניצוצות בליגת הקיץ), והם איבדו חלק מהחלקים שלהם (סאלינג׳ר, טרנר).
    באינדי אני מקווה שיריצו חמישייה של Fast Pace עם טיג, אליס, ג'ורג׳, יאנג, וטרנר.

    1. אני מבין מה שאתה אומר לגבי גולדן סטייט, כי בחירה בהם זה הברור מאליו, אבל בסופו של דבר, גם אם הם לא עשו כלום חוץ מלשים את ההצעה על השולחן, הם עדיין החתימו את דוראנט. אבל במידה ומסתכלים על דברים טיפה אחרת, אני כן מסכים איתך. יש לי סייג אחד, קשה לומר שסן אנטוניו היא המנצחת הגדולה, נכון שפאו גאסול זה תחליף טוב לדאנקן אבל היא בטח לא המנצחת הגדולה של האוף סיזן.

  3. קודם כל תודה על המאמר.

    יש לי ביקורת עליו:

    1. המאמר מתעלם מאיכות ההחתמות עבור כל אחת המקבוצות. כשאני כותב "איכות" אני מתכוון לפרמטרים כגון: אורך וגובה החוזה, אילו חלופות היו לקבוצה, ההתאמה לתקרת השכר המתעדכנת, התאמה לקבוצה והתרומה שניתן לקבל מהשחקן, איך ההחתמה מסתדרת עם יעדי הקב' לשנים הקרובות, וכו'.
    כך יוצא שנניח שחקן שתיארת כ"נחמד ותו לא" כמו ארון אפללו בקינגס, הוא למעשה שיחוק של ממש. יש עוד הרבה דוג' אבל אני לא רוצה לכתוב מאמר שלם 🙂

    2. מדידת איכות בחירות הדראפט- נכון שליגת הקיץ מאחורינו ויש רשמים ראשונים ורבים מתיימרים לתת ציונים על הבחירות. אבל וזה אבל גדול זה כ"כ מוקדם… בגיל 19 החבר'ה האלה כ"כ בוסריים ורחוקים משיאם, שזה לא הוגן לשפוט אותם. מה שמשנה בסופו של דבר זה הנכונות שלהם לעבוד קשה ולשפר את המשחק שלהם וזה נעלם אחד גדול.

  4. אם בכלל סן אנטוניו תפגוש את הווריורז בפלייאוף, זה לא יהיה בגמר המערב.
    הספרז לא הגיעו לגמר המערב כבר שנתיים רצופות for a reason, ואין סיבה שזה ישתנה השנה. דאנקן, דיאו, ווסט, בובאן הלכו, פארקר ומאנו נעשו זקנים יותר – זה הרבה-הרבה יותר מפאו, שאינו צעיר בעצמו.

    1. אין שום קבוצה שיכולה לאתגר את הספרס בדרך לגמר המערב. לא הקליפרס, לא הת׳אנדר, לא הבלייזרס. דיאו שיחק זמן מינימלי, בובאן גם לא היה המון על המגרש (בטח לא בפלייאוף), פארקר ומאנו נותנים את אותה תפוקה כבר שנתיים. עם ביג 3 של קוואי, למרכוס ופאו, פלוס העזרה ההגנתית של דני גרין והיצירתיות של טוני פארקר, הקבוצה הזאת תעצר רק אצל הלוחמים.

  5. כמו בפעם שעברה, היה לי נחמד לקרוא, אבל לא מסכים איתך.

    שארלוט אמנם ויתרה על כמה שחקנים (שדווקא ג'פרסון שלא ציינת הוא המשמעותית ביותר), אבל היא מקבלת עכשיו בחזרה את מייקל קיד גילכריסט (שחקן הגנה אדיר), בלינלי הוא בדיוק צלף השלשות שהיא צריכה מהספסל ועדיף על עוד סימן שאלה מהדראפט, ואני מאמין שהיברט יתאושש שם (אלא אם כן ג'ורדן יירד לו לחיים) וישדרג את ההגנה.
    ג'רמי לין וקורטני לי? סבבה, שחקנים נחמדים, אבל אפשר גם בלעדיהם.
    בכלל, מגיע לשארלוט שאפו על כך שהשאירה את באטום, גם אם זה עלה לה 120.

    פיניקס? הבחירה של יוליס היא יותר מזל משכל. אני מקווה שהוא לא יתייבש שם מאחורי בלדסו ונייט, ואני לא מבין למה הם החתימו את בארבוסה מצד אחד, ודחו את בקשתו של אמארה להצטרף מצד שני. אני חושב שהשילוב של אמארה עם צ'אנדלר שכבר מכירים מהעבר, היה ממש עוזר לצעירים בסגל.

    לגבי גולדן סטייט, קראתי את ההסבר שלך בתגובות, ואני עדיין לא מבין למה לא הכנסת אותה.
    הם לא רק החתימו את דוראנט (וזה ממש לא "רק"), אלא התחזקו בעוד כמה שחקנים לגיטימיים במחיר של נזיד עדשים.

    1. אני ממש אוהב את MKG, אני חושב שיש לו פוטנציאל אדיר אם הוא יתקן את הזריקה הנוראית/מטרידה/מוזרה. בלינלי? הבחור בן 30, והוא לא קלע באחוזים נהדרים אצל הקינגס לשלוש- 30% זה לא צלף. עדיף שחקן כמו וויטרס+ הבחירה שלהם מהדראפט. ג׳רמי לין היה מאוד חשוב להורנטס בקו האחורי ביחד עם ווקר. קורטני לי גם הוא נתן תפוקה יפה, ורמון סשנס ומרקו בלינלי אלו לא מחליפים אידאלים. רוי היברט? שארלוט זו לא האורגניזציה הכי בריאה בליגה.
      לא יודע לגבי הבחירה ביוליס אם היא מזל או שכל, אבל זה לא כל כך משנה. אמארה עם צ׳נדלר היה מחסל את הסיכויים של אלכס לן להתקיים. מעדיף שהוא בהפועל.
      הווריורס הביאו את פאצ׳וליה, שזה לא בוגוט בכלל, אבל לא באותו מחיר. הוא קצת אנדר-סייזד אבל הוא מפצה על זה בקשיחות שלו. דיוויד ווסט? אני כבר לא יודע.

      1. אי אפשר להסיק מסקנות על סמך עונת אחת. בלינלי קולע לאורך הקריירה מצויין מהשלוש וההחלטה לא לשמור על לי ולין במחיר ששולם עליהם בסופו של דבר נראית לי נכונה.
        אני לא יודע איך הגעת למססקנה שיוליס יהיה בחירת לוטרי כשכל ההערכות דיברו על סוף סיבוב ראשון תחילת שני. בכל מקרה לא הייתי מסיק מסקנות על אף שחקן מליגת הקיץ כשבבק-קורט העמוס מלכתחילה של פיניקס קשה לי לראות אותו מוצא הרבה דקות משחק.
        אמרה לא אמור היה לבוא לשחק בסאנס אלא רק לחתום שם כדי לפרוש (כמו שהוא עשה בניקס בסופו של דבר). בכל מקרה להגדיר את העתיד של פיניקס כורוד זו הגזמה פראית.

  6. אחלה מאמר. כמה הערות ברשותך:

    1. מי שמרטשת יהלומים זו הניקס (או הקינגס. ר' סעיף 4) ולא הספרס שיותר בכיוון של ללטש 😉

    2. שכחת לציין שגם דיוויד לי חתם בספרס. מחזק את מה שאמרת לגביהם.

    3. ברנדון נייט הוא שחקן חמישיה בפיניקס שמצידה חייבת לעשות טרייד על נייט או על בלדסו לאור ההתקדמות של בוקר.

    4. סקרמנטו – אין מילים. שים את אחת העיזות של מנחם כג'נרל מנג'רית והיא תקבל החלטות יותר טובות.

    1. 1. צודק בהחלט, השתמשתי במילה הלא נכונה.
      2. גם נכון. דיוויד לי יעזור לספרס במצבת הגבוהים אחרי האיבוד של ווסט ובובאן.
      3. דווין בוקר גבה קצת, זאת אומרת שהוא יוכל לשחק 3 בהרכבים קטנים. ואז טי ג׳יי וורן נפגע. אם בלדסו בריא הוא ללא ספק עדיף על נייט.
      4. תכלס.

  7. מצטער אבל לא מסכים עם הקביעות שלך.
    הספרס לדעתי בכלל לא התחזקו אלא החליפו את הקו הקדמי שלהם ,נכון שגאסול הוא עדיין שחקן מעולה אבל הבעיה העיקרית של ס"א זה בקו האחורי שלא רק שהם לא חיזקו אלא פארקר מזדקן בעוד שנה.
    לגבי פיניקס לא הבנתי על סמך מה היא מנצחת של האוף סיזן.לפי הדוגמאות שלך ורק שלך הם בחרו 3 שחקנים בדראפט שאחד מהם נכון לעכשיו ממש לא נראה שיתרום בשנתיים הקרובות(ועוד הוא הבחירה הגבוהה שלהם) ו2 שנראים סבבה אבל בליגת הקיץ כך שצריך לקחת את זה בערבון מוגבל,חוץ מזנ הם הביאו את ברבוסה וזה נחשב מוצלח בעיינך!!!(שחקן חביב ולא יותר)
    דבר אחרון לא הבנתי למה היית צריך לציין את הלייקרס ופילי לא ברשימה?
    אם נלך לפי הקרטריונים שלך אז הלייקרס בחרו 2 בחירות דראפט שנראות מצויין+עשו כמה העברות בשוק ה חופשי(בטח יותר מפיניקס) ופילי בכלל אחרי שנים שרק זורקת שחקנים הלכה והחתימה לא מעט שחקנים ומראה שהיא מתחילה בבניית קבוצת כדורסל אמיתית.

  8. מאמר מעניין, ונחמד מאוד לקריאה, לדעתי דראגן בנדר הוא בלוף, לא כל אירופי גבוהה שיכול ללעוס מסטיק יהפוך לכוכב בNBA

כתיבת תגובה

סגירת תפריט