מעורב הופס ליום ראשון בערב / מנחם לס

1.גימי באטלר לא מפסיק לחייך

לקחתי חלק זה מהעתון שיקגו טריביון: ג'ימי באטלר לא מפסיק לחייך. הוא מתבדח עם קיירי אירוינג, ואחרי זה עם כרמלו אנטוני. הוא מתנהג כמו ילד בחנות צעצועים. הוא מבקש מדוראנט לשחק 'אחד-על-אחד' עד 5 סלים. ג'ימי מנצח 4-5. הוא הולך משחקן לשחקן בחדר ההלבשה ומתלוצץ עם כולם.

הטיפוס שעד לא מזמן היה ביישן ומופנם הפך לדבר התוסס, רענן, ו'עסיסי' ביותר בנבחרת. מי היה מאמין שג'ימי באטלר יהפוך תוך שבוע וחצי לליצן, מצחיק, מבדר, ומהתל, של הנבחרת? כרמלו אמר: "הוא משעשע את כולנו עם חוש ההומור היבש שלו, ולפעמים חוש הומור די רטוב…".

עכשיו בשיקגו, למשחק נגד וונצואלה שיובל שחם כתב עליו, הוא מרגיש בבית. הוא אמר:

 

"There are a lot of great players on this roster, but more than just basketball players, I get to learn a lot more about them off the court," Butler said, "who they are as people and their families, and how they act, their personalities. I think that's been my favorite part of this whole journey, just getting to know the guys that I go up against every year."

כמובן שעתה כל מה שמעניין אותו הם חבריו החדשים בנבחרת, והטיסה והמשחקים לריו. אבל אז, בתחילת ספטמבר, הוא חוזר הביתה למציאות חדשה: קבוצה ללא דריק רוז, פאו גאסול, ויואקים נואה. אבל עם דוויין ווייד וראז'ון רונדו.

"כמובן שהצטערתי שפאו, דריק, ויואקים עזבו כי שלושתם הפכו חברים טובים, אבל מצד שני הציפייה לשחק עם דוויין וראז'ון מקטינה את המכה.

 

"I'm excited. I know they are as well," Butler said about losing the three. "But it's a new start for a lot of us."

כשנשאל אם היתה לו יד בעזיבה של רוז כי הם פגעו יותר מאשר עזרו אחד לשני, הוא גיחך ממש אפילו על הרעיון שהיתה לו יד בדבר:

"איזה שחקן בר-דעת רוצה ששחקן כמו רוז יעזוב את הקבוצה?". הוא המשיך:

''That has nothing to do with me. I don't move guys," he said. "It's like I always say, people are going to think what they want to think."

כשהמאמן מייק ששבסקי נשאל על באטלר הוא הגיב:

"לפני שהוא הגיע למבחנים ראיתי אותו רק בטיווי" הוא המשיך:

"The very first thing is just how strong and what a great athlete he is," Krzyzewski said. "Then what a good guy he is, and then what an outstanding competitor. You felt he was going to check every box, but you put two checks in each of these boxes. He's terrific, and he's a really good guy."

Krzyzewski said Butler and Paul George are the most versatile players on the team, capable of guarding any position. .

עוזר המאמן ת'יבודו, המאמן שלמעשה גידל את באטלר, הוסיף:

"To see how much he's grown from his first year in the league to what he's become, it's a testament to how hard he's worked, his intelligence, his drive," Thibodeau said. "Each year he's gotten better, and I think his makeup will allow him to continue to improve each year."

2. איזה רוקי'ס יעלו בחמישיות

בטוחים בחמישייה:

א. בן סימונס, פילדלפיה

Ben Simmons, Philadelphia 76ers

למעשה כל הבנייה של הסיקסרס תלוייה עכשיו בהצלחתו של בן סימונס להפוך לפרנצ'ייז פלייר עם השפעה כפי שהיתה למג'יק, לקובי, ללברון, ולדוראנט. עד כדי כך בונים על האוסטראלי בן ה-19 הזה שהוא 2.09 מ' שישחק מין "פאור-פוינט" מהסוג שלארי בירד היה.

האם ישנו איזה שהוא סכוי בעולם שהוא יהפוך למין לארי בירד ששינה את פני הסלטיקס לתריסר שנים, והביא להם שלוש אליפויות?

זה מסע כבד להטיל על שכמות כאלה צעירות, אבל יש לו להיות שנתיים בליגה להגיע לגיל שלארי היה בו כשניכנס לליגה כרוקי, ולך תדע עד לאן הוא יגיע בשנתיים. הוא כבר הראה ניצוצות גדולה כקוורטרבק של כל קבוצה שהוא משחק בה, אבל יש לו שתי חולשות רציניות שאם לא יתוקנו, אני יכול לראות בו שחקן חשוב, אבל לא שחקן גדול:

  1. זריקת ג'אמפ
  2. הגנה

הוא אתלט נעלה. אני בטוח שאת ההגנה הוא ישפר ויהפוך למגן מצויין. הבעייה היא הג'אמם שזוהי בעייה עצבית-מוטורית שמקורה בחלק המוטורי של המוח. אין לי מספיק ידע לדעת אם הבעייה היא ניאורולוגית, או פשוט 'הרגל גרוע'. כאן טמונה התשובה לשאלה אם הוא יהפוך לשחקן ברמה של הגדולים שציינתי, או סתם לעוד שחקן חמישייה טוב.

יילחם על המקום בחמישייה נגד רוברט קובינגטון (ואולי הוליס ת'ומפסון)

 

ב. מרקיז קריס, פיניקס

 כנראה שאני מחזיק ממנו יותר מאחרים.

אומרים עליו שהוא "פרוייקט לעתיד" ואני לא מבין למה. ראיתי אותו מספיק פעמים בוושינגטון במכללות, והוא לא 'עתידי' בכלל. הוא אשכרה  'מיידי' . ה-2.10 מ' הזה, 104 ק"ג הוא בדיוק מה שפיניקס צריכה באוברול שהיא עשתה בעמדת הפאור-פורוורד כשהיא שיחררה את ג'ון ליאור ומירזה טלטוביץ', וכמובן שגם ה-DUMPING של מרקיף מוריס בדדליין של הטריידים.

כמובן שהם הביאו את המתחרים של קריס לעמדה – ג'רד דאדלי והרוקי של ישראל דרגן בנדר.

אני מאמין שאולי דאדלי יתחיל ב-4 את השבועות הראשונים כי הוא 'הבן היקיר' של פיניקס מהעבר, אבל תוך כמה שבועות האתלטיות, החדירות שלו עם (ובלי) הכדור, וקליעתו הטובה מה-3 (37%) יעשו ממנו PF שיעניש כל PF נמוך ממנו תחת הסל, וכל גבוה ממנו בפרימטר.

אני מאמין שהוא יהיה אחד מהפתעות הדראפט הגדולות ביותר.

ג) באדי היילד, פליקנס

הבחירה הששית הזאת של הפליקנס היא עבורי הנעלם הגדול של הדראפט. אני – אישית – לא מחזיק ממנו יותר משחקן בינוני-פלוס עד שחקן טוב. אבל האחרים מאמינים שהוא בעל פוטנציאל להיות קלע מהמם ודורסני עם סכוי להפוך לכוכב-על תוך כמה שנים. לי בד"כ יש רגש מעולה בקשר לשחקנים – תמיד ידעתי שג'בל מגי יעשה זאת, ולדחואן בלייר והאשים ת'אביט תמיד שמו קורות בין הרגליים כדי להכשילם – ואני לא מרגיש שהוא "כוכב עתידי", אבל נחיה ונראה.

*
הוא יצטרך להתעלות על Tyreke Evansו-  E'Twaun Moore כדי לעשות את החמישייה. מה שבטוח הוא שיש לו תותח למרחקים ארוכים העולה בהרבה על הטרייז של אבאנס או מור, וזה יקל מאד על אנטוני דייויס בהרחבת ההגנה של היריב ומניעת ההגנה TO COLLAPSE על דייויס. הייד זכה גם בפרס ג'ון וודן וגם בפרס ג'יימס נייסמית' אחרי שבאוקלהומה קלע 25.0 נק' ב-51.4% עם 4.2 שלשות למשחק בדיוק של 45.7%.מה עליו לשפר? כמו אצל רוב הרוקיס, הבעייה היא "DEFENSE".
*
אולי באוקלהומה הוא לא נידרש לעשות זאת. ב-NBA זוהי חובה ראשונה, ושום יכולת מהטרייז לא תחפה על כך. אני גם לא קנוי בינתיים על יכולתו כ-"PLAYMAKER". באוקלהומה הוא היה כוכב דאונטאון. בפליקן הוא חייב להיות כוכב דאונטאון, מרכז משחק, ומגן. האם יש לו את זה?אם כן, אם יש לו את זה, אז אפילו אם נוריד "5" מכל מספר במכללות, הוא יהיה שחקן חמישייה, ובחמישיית ה-'אול רוקי'ס' של העונה.

ד) קריס דאן, מינסוטה

מי עומד בדרכו של קריס דאן לעלות בחמישייה של מינסוטה? צדקתם, ריקי רוביו.

אבל נדמה לי ששם במינסוטה נישבר להם מריקי כשחקן חמישייה שלא הוביל אותם לשום מקום. הם עדיין אוהבים אותו שם, אבל הם יתרגלו מהר מאד לאהוב אותו כשחקן הקם מהספסל, כי במקרים מסויימים ריקי הוא עדיין ריקי – אחד המוסרים הטובים בליגה.

מה היתרון של קריס דאן על ריקי? ריקי טוב רק בריכוז, והוא שומר די טוב. דאן הוא טוב בכל. הוא לא הכי טוב בשום דבר, אבל הוא טוב מאד בריכוז, בקליעה, בשמירה, בחדירה.

הוא הראה זאת בשני משחקים בסמר ליג כשקלע 48, קטף 14, מסר 10, גנב 4, וחסם 2. חלקו הכל ב-2 ועדיין תקבלו מושג למה קריס דאן הוא ברכה גדולה לקבוצת הצעירים של מינסוטה.

אגב, זוהי הפעם הראשונה בשלוש עונות שלמינסוטה אין את בחירת הדראפט הראשונה!

ת'יבודו בוודאי לא יחכה יותר מדי לפני שישים את דאן בחמישייה. הוא יכול בקלות לסיים את העונה עם תחרות קשה לבן סימונס על 'רוקי העונה'. הוא עד כדי כך כשרוני.

ה) ברנדון אינגראם, לייקרס

טוב. אפילו גור גולן יודע שהסיבה היחידה שברנדון אינגראם יעלה בחמישייה היא שהוא משחק בקבוצה כזאת עלובה שאפילו לדדי (1.95 מ' או קרוב לכך) היה סכוי לעלות שם בחמישייה, ושיריבו על המקום הוא מזדקן מאפריקה ששמו לואל דנג.

אבל ברצינות, אני אוהב את אינגראם וחושב שישנו לו סכוי רב להתעלות לרמת כוכב-על תוך 4-5 שנים בליגה (הזמן הדרוש ללייקרס לחזור לרלוונטיות, ועד אז ישנו סכוי גדול שאהיה כבר בשלב מתקדם של דימנשיה או אולצהיימר, ולא אצטרך לסבול את הבושה)

לבחירת השנייה הזאת של הדראפט ישנה מוטת זרועות של ענק בגובה 2.20 מ'.

חולשתו היא ברורה: הוא רזה מדי. אבל הוא חזק מאד למשקלו, וזה רק עניין של זמן, המבורגרים ופיצות, ואימון במשקולות עד שיהפוך לשחקן הנראה כמו שחקן NBA. בינתיים הוא ישתמש בצמיגות של משחקו, ב'רגש' המצויין שיש לו למשחק, ובקלות בה הוא מכדרר לשחקן בגובהו (2.06 מ'), ועולה לג'אמפ העדין שלו. הוא יכול להתפתח לשחקן WING אידיאלי. הפוטנציאל שלו בשמיים. מה אגיד לכם? THE KID IS GOOD וזה מעט מפחיד שונא לייקר כמוני.

לדעתי הוא – יותר מכל אחד ברוסטר של הלייקרס – הוא ההתחלה של הבנייה האמיתית. הוא יהיה אול-סטאר בליגה להרבה, הרבה שנים.

סכוי לחמישייה:

*כריס לברט, נטס

הקומבו גארד הזה, 2.00 מטרים, היה ממש 'בחירת לוטרי גבולית'. אני מחזיק ממנו מאד, אבל עליו להחלים מניתוח שעבר במרץ.

* Luwawu-Cabarrot , פילדלפיס

 

*

Timothe Luwawu-Cabarrot, השאיר את כולם פעורי פה. הבחירה מס' 24 הזאת עלולה להתאים מאד ל-PROCESS

3. חמשת השחקנים הטובים של העונה הבאה (לפי יוצרי הוידיאו הזה)

*

4. נא להכיר: Lauri Markkanen

 

Finland's Lauri Markkanen Could Be 1-and-Done at Arizona

בן פינלנד הזה הולך ישר מאליפות אירופה ל-U20 לאוניברסיטת אריזונה, בה הוא יהיה "ONE AND GONE". שנת פרשמן וישר ל-NBA.
הוא סיים את הטורניר האירופאי עם 24.9 נק' ו-8.6 ריב', ואפילו שפינלנד סיימה את הטורניר 4-3, הוא היה השחקן הטוב בטורניר, לפי DRAFT EXPRESS.

ה-2.11 מ' הזה קבר 13 שלשות בנוסף לכל ההרס שעשה תחת הסל.

ה-NBA צריכה כמה לבנים טובים, וטוב שמגיע אחד כזה.

5. האמינו או לא – וולנטיין, הרוקי שיכול לעשות את ההבדל בשיקגו

אחד הרוקי'ס הפחות מדוברים הוא הרוקי דנזל וולנטיין שעלול להפתיע יותר מכולם.

על דבר אחד אני מוכן להתערב: אין אף רוקי המוכן כמוהו ל-NBA.

שחקן מישיגן-סטייט לשעבר זה הוא מוכן ל-NBA ורק בגלל שעם ראז'ון רונדו ודוויין ווייד, לשיקגו ישנה חמישייה מובטחת, הוא ישחק העונה כשחקן ספסל.

אבל איזה שחקן ספסל אמין, ומצויין יש לה! הוא לא אתלט מיוחד, אבל איזו אינטיליגנציה והבנת משחק! ואיזו יכולת!
על ליגת הקיץ כתב השיקגו טריביון:
" K.C. Johnson of the Chicago Tribune. "We knew this kid was confident. He's not afraid of big moments.

מאמן שיקגו פרד הויברג על משחקו בלאס ווגאס הקיץ:

"Confidence. That's what he shows all the time. He's not afraid to fail and I love him for it"

אנשים שוכחים שהוא ניבחר ל-'שחקן השנה במכללות' (תואר משותף לו ולבאדי היילד).

הוא היה הקטילייזר ברקורד 0-7 של שיקגו, כי זה מה שהוא: ווינר!

 

בלאס ווגאס הוא נראה כוותיק ליד רוקי'ס. הוא יוכל להיכנס לליינאפ של שיקגו יחד עם דוויין ווייד וראז'ון ווייד, ולהרגיש כוותיק כמוהם ללא כל בעייה. הוא רוקי רק בגלל שזאת שנתו הראשונה בליגה. מאמנו במישיגן סטייט תום איזו אומר עליו: "הוא שחקן-מאמן" כשהוא על הפארקט! הדו"ח עליו אחרי לאס ווגאס היה:
Valentine is one of the rare rookies who can seamlessly slide into a lineup with these veterans and be accepted

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אחלה מעורב. לדעתי ולנטיין משלים את רונדו/וויד ובאטלר טוב יותר משלושים ביחד, אבל אופתע אם וויד יהיה שחקן שישי בשיקגו.

    לאורי מרקנן הוא אחד משלושת הכוכבים של אליפות אירופה האחרונה. הוא, מארק גרסיה ועומר יורטסבן הם שלושה שמות שכדאי לזכור ויגיעו בקרוב לאנ.בי.איי (גרסיה יגיע כמה שנים אחרי האחרים לדעתי, כמו אברינס)

    חוץ מזה אני לא חושב שלאברט יפתח. לין ובוגדנוביץ' לפניו בעמדות הגארד, שניהם מתאימים לשיטה של אטלנטה (הקבוצה בה מאמן הנטס שימש כעוזר מאמן ראשי העונה, ייתכן שתהיה השיטה של ברוקלין)

  2. מנחם אינגרם לא יעלה בחמישייה, המון חורים במשחק ועדיין לא מוכן לדקות משמעותיות.
    2. הפוטנציאל הכי גדול בפילדלפיה הוא ללא ספק גואל אמביד מקווה שהקבוצה תבנה עליו, לגבי סימונס הוא אתלט טוב אבל ממש לא נעלה (לברון גיימס, גריפין).

  3. קריס דאן לדעתי מהמעט שראיתי בליגת הקיץ הולך לקחת את רוקי העונה,
    רק תפנו כבר את הספרדי הגרום מעמדת הרכז הפותח…

  4. לדעתי אינגראם לא יפתח ברוב העונה (אולי מדי פעם כן). הוא יעלה מהספסל וישחק דקות משמעותיות כשדנג ישחק 4 מדי פעם.

    באדי היילד נעלב מהשוואה לג׳אבל מגי….

    מסכים לחלוטין לגבי ולנטיין – אני סימנתי אותו בדראפט כאחד מהשמות החזקים של הדראפט. יהיה האקס פקטור דל הספסל לדעתי.
    דרך אגב זה באטלר משוחרר כל כך זה יעזור לו לעונה הבאה – הוא ירגיש הרבה יותר משוחרר אחרי ריו.

  5. לא נראה לי שכרמלו יאהב את ההומור של דריימונד שצילם את איברו ליד כרמלו שישן במושב לידו והעלה בטעות בסנאפצ׳ט. כנראה שלא קוראים לו donkey לשווא. עכשו הוא שוב בבקרת נזקים.

  6. OMG.
    אתם ראיתם מה שדריימונד גרין עשה?
    העלה בסנאפצ'אט תמונה של הבובו של כרמלו אנתוני, בעוד זה ישן.
    אח"כ הוסיף חטא על פשע וצייץ שמישהו פרץ לו לחשבון.
    אח"כ נאלץ להתנצל.

    מי שרוצה יוכל למצוא את התמונה איפשהו – מדובר בפול-שלונג, אין יו פייס.

    עכשיו בואו נראה איך זה עובר בטים יו.אס.איי. איזה אידיוט.

  7. מה עם אמביד?
    אמביד בריא הוא בקלות בחמישיה של פילי
    לדעתי השחקן הטוב מכל הרוקיז.
    לאחר צפיה בליגת הקיץ אני חושב שניו אורלינס עשו טעות שלקחו את הילד לפני מארי.
    לדעתי מארי הוא שחוק של דנבר ועם כם ההיפ למודאי הוא הגארד הטוב מבין השניים.

    1. אמביד ישב שנתיים בחוץ. הסטטיסטיקה אומרת שזה לא סימן טוב. גם אם ניקח את התסריט האופטימי ביותר שהוא חוזר מדהים הסיכוי לפציעה חוזרת גדול אלא אם יכנס לעונה בצורה סופר הדרגתית. אני מחזיק לו אצבעות כי הוא אדם חיובי וכישרון ענק.

      לגבי הילד ומארי אני מאמין בשניהם גם אחרי ליגת הקיץ. כל שחקן מתאים בול לסיטואציה אליה נבחר. אני לא בטוח שמארי פותח. יש את גארי האריס שרוצים לתת לו הזדמנות לאחר שהראה שיפור. יש את וויל ברטון שיכול לשחק ב3 אבל בהחלט ישחק גם על חשבון מארי. להילד אין תחרות גדולה כי דרו הולידיי נעול כפוינט גארד ולידו ודיוויס חייבים קלע. כך שישחק יותר דקות ויקבל מבטים פנויים בהרבה ממה שקיבל בליגת הקיץ.

      1. לא מסכים יונתן. לוקחים בדראפט את השחקן עם האפסייד היותר גבוהה וממה שאני ראיתי , אין מה להשוות. באדי הילד מבוגר בארבע שנים ולא יותר טוב כבר עכשיו.
        בשלושת המשחקים האחרונים של ליגת הקיץ מארי נראה מצויין.
        למארי יש ארסנל התקפי בלתי נגמר והוא טוב גם במשחק התקפה עומד וגם במעבר. הקליעה שלו סבירה + , הוא צריך לעבוד על ההגנה ועל קבלת החלטות אבל יש לו חבילה שלמה.
        להילד יש הגנה יותר טובה, חדירה וקליעה כאשר בליגת הקיץ הקליעה לא עבדה אז הוא נראה רע וקבלת ההחלטות שלו מאד ירדה.

        1. אני לא אומר שאתה טועה אבל כדורסל משחקים בתוך קבוצה. הילד לא שיחק עם ההרכב שבו ישחק העונה. מורי קצת אבל גם לא לגמרי. נהיה חכמים תוך כמה חודשים. לגבי גיל אני פחות מחזיק בדעה הזאת לגבי גארדים. צריך להסתכל על עקומת שיפור ומוסר עבודה.

  8. וסקל לביסייר כנראה לא יהיה שחקן חמישיה אך מחליף שמקבל הרבה דקות לצד בוגי כן , הוא ממש משלים אותו ויתר בשל ממה שחשבתי וחשבו כולם.
    הוא חוסם טוב בהגנה[באישית פחות חלש מידי כרגע], בעל תנועה נהדרת ליד הטבעעת וקליעה טובה נחצי מרחק ומשלוש, גם ספוט אף והוא גם יוצר לעצמו.

    יכול להתחרות גם על מקום באחת מחמישיות הרוקיז. אני מעדיף את לביסיר על מרקיז כריס, נראה לי שחקן עם הרבה יותר אפסייד.

  9. כיף לקריאה
    צחקתי בקול בקטע על אינגרם…
    מתי אתה קופץ לטיילת של בת גלים מנחם ?
    הייתי שם אתמול (במרדף אחר פוקימונים) אחרי 15 שנה אולי הכל שונה… תן לנואיזה סיפור מהתיבה נוסטלגי התגעגענו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט