הטור של לס ליום ד': הנטס מצאו מאמן

הנטס מצאו מאמן. הוא יושב על ספסל הקבוצה

מנכ"ל הנטס בילי קינג אמר הבוקר שהוא הפסיק לחפש מאמן לנטס כי פי.ג'יי. קרליסימו הוא המאמן. לא "זמני" ולא בטיח. הוא המאמן עד שיקרה משהו אחר, ובסוף העונה ייחתם איתו חוזה. או שכן או שלא. קינג יכול לומר מה שבא לו, אבל הג'וב של קרליסימו תלוי על קרעי תרנגולת, וקרעי התרנגולת היא יכולת הנטס להמשיך במסע הנצחון הנהדר שלהם מאד מאז פוטר אברי ג'ונסון. אתם זוכרים את כל הויכוחים שהיו לנו על מי יהיה מאמן הנטס הבא אחרי שאייברי ג'ונסון פוטר? (אתה קורא דייויד בלאט?). אני הם מצאו אותו, והוא אפילו לא צריך לחפש דירה בברוקלין כי הוא מסודר. שמו פי.ג'יי. קרליסימו, והוא מתאים לנטס כמו כפפה ליד. למה? הוא 'מזרחי' בנשמה. אמנם נולד בפנסילבניה ליד גבול ניו-ג'רסי, אבל בילה 4 שנים באוניברסיטת פורדהם בברונקס, בחור שלעומתו ברוקלין היא סביון. אחרי ששיחק ארבע שנים מונה למאמן, ומשם עבר לאוניברסיטה אחרת בעיר, ווגנר קולג' שבסטייטון איילנד.

לפורדהם היתה פעם רפיוטציה אדירה בכדורסל, אך בשנים שקרליסימו היה שם היא כבר ירדה למרתף. הוא העלה אותה מעט לכותרות, אבל את הימים בווגנר אני זוכר טוב כי אימנתי כדורגל נגדם וכולם דיברו על "קרליסימו המטורף" שעושה אימונים ב-4 בבוקר, והעלה את וואגנר על המפה. אבל מה שפירסם אותו היה הג'וב שעשה בסיטול הול מ-1982 עד 1994, אוניברסיטה קתולית קטנה בניו ג'רסי שמעולם לא הרימה קול, והוא הביאה עד סל אחד מנצחון אליפות ה-NCAA, כשהפסיד משחק גמר בהארכה ובפוקס. ב-12 שנותיו בסיטון הול הוא העלה אותה לרמה של "בין 20 הטובות" כמעט כל שנה, עם 6 ביקורים באליפות המכללות. ב-1992 הסידור בין ה-NCAA וה-NBA היה שעוזר מאמן אחד יהיה מה-NCAA. צ'אק דיילי יכול היה לבחור במייק ששבסקי שאימן את כריסטיאן לייטנר, המכללתי היחיד ב-DREAM TEAM, אבל מכל מאמני המכללות צ'אק דיילי בחר בקרליסימו להיות עוזרו (גם ששבסקי בחר בו כעוזר מאמן באליפות העולם).

הג'וב הראשון ב-NBA היה כמאמן פורטלנד טריילבלייזרס. הוא הביאם לשלושה פלייאוף רצופים מ-1994 עד 1997 אבל פוטר כשלא הצליח לעבור את הסיבוב הראשון. ב-1997 הגולדן סטייט מינו אותו כמאמן, ושלוש עונות של רקורד שלילי גרמו להתפטרותו. זה היה שם ב-1997 כשבאימון הווריורס הוא עלה על לטרל ספריוול בצורה כזאת שחמום המוח הזה התקיף את קרליסימו וחנק אותו משך 15 שניות רצופות עד שהצליחו לשחרר את קרליסימו מלטרל כשהוא כבר כחול בפניו. לטרל הושעה לשנה בגלל זה (עונש שהוקטן ל68 משחקים), עונש שעלה לו איזה 2-3 מיליונים.

אחרי 3 עונות עם רקורד שלילי הוא פוטר, וסיאטל שכרה אותו. הוא עבר עם הקבוצה לאוקלהומה סיטי, אך אחרי התחלה של 12-1 הוא פוטר מהת'אנדר באותה שנה. מאז הוא שימש כעוזר לפלח מ-2008 עד העונה שעברה, כשקיבל את משרת עוזר המאמן של הנטס.

טוב, עם הקדמה כזאת, למה הוא כה מתאים לנטס? ראשית הוא מחשיב את 'התפוח הגדול' לביתו. הוא 'ניו-יורקי', וזה כבר יתרון גדול. הוא מדבר עם מבטא ניו-יורקי, ועם שם משפחה כקרליסימו, לא אתפלא אם יש לו קשרים עם המאפיה. אגיד לכם מה: איתו דרון ויליאמס לא יעיז להתעסק. הוא מאמן קולני, מעט מטורף, מתאים לברוקלין.

קרליסימו הוא STREET SMART יותר מרוב מאמני הליגה. הוא יודע ומכיר את כל החתחתים. הוא יודע שהג'וב שלו כמאמן הנטס תלוי אך ורק ברקורד הקבוצה בסוף העונה. במה תלוי גורל הקבוצה? בדרון ויליאמס וג'ו ג'ונסון. שניהם התחילו להראות ניצוצות ממה שחשבו שהם יביאו העונה לנטס, ויכול מאד להיות שהכימייה עם קרליסימו היא הבנזין שהיה דרוש למדורה. מאז שהוא לקח את המושכות, הקבוצה היא 1-5, ודרון קולע 19 ממוצע, 11.9 אס', ו-3.4 גניבות למשחק. הנצחון 93-110 על אוקלהומה סיטי היווה את גולת הכותרת בתחייה החדשה של הנטס.

בששת המשחקים עם קרליסימו – שמייד דרש העלאת קצב המשחק, והגברת המהירות – הקבוצה העלתה את מספר נקודותיה ל-100 פוזשיונס ל-108.5 מה-102.9 תחת אברי ג'ונסון. דרון וילךיאמס הגיב: ,אנחנו כולנו מאחורי המאמן. אנחנו קבוצה חדשה". וקינג הוסיף: זה המשחק שציפיתי לו מההתחלה. אנחנו כולנו מאחורי קרליסימו. הוא ולא אחר המאמן שלנו, ונקווה שלתקופה ארוכה!".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. השאלה האמיתית היא מי יהיה פנוי להחליף אותו,
    לדעתי לפרוחורוב לא יהיה בעיה לשים את הביג באקס בשביל שם גדול על הספסל- אמהמה , איזה שמות גדולים כבר יש בשוק כרגע בהנחה שהזן מאסטר לא מעוניין?

    1. כפי שציינתי, פי ג'יי הוא 'ניו יורקי' עם אופי קשה, STREET SMART, שיידע בדיוק להסתדר עם ויליאמס, וואלאס, ואוואנס. יש לו את האופי המתאים בדיוק לקבוצה ולצורה שהיא בנוייה.

  2. לא תמיד שם גדול שווה הצלחה. לפעמים דווקא התאמה למנטליות ולאופי הקבוצה מאפשר כימיה וחיבור שמזניק את הקבוצה קדימה או כמו שהדוק הגדיר זאת " מספק את הבנזין הדרוש לבעירה"

  3. אני מסכים עם מה שנאמר פה. קרליסימו לא צריך לבנות בסיס לקבוצה חדשה (הוא עשה את זה, אבל עף לאחר עונה באוקלהומה), אלא רק לגרום לקבוצה לשחק כמו שציפו ממנה, ואולי טיפה יותר טוב. אם יעשה זאת, הקנדציה שלו תהיה הצלחה.

    ונקווה שהכוכב של הקבוצה לא יחנוק אותו עוד פעם…

  4. הרעיון של לא להחתים מאמן חדש אלא לתת לעוזר מאמן דווקא עבד לא רע לא מעט פעמים. כשהפעם האחרונה שאני זוכר שזה קרה זה היה עם הסאנס וג׳אנטרי בעונה אחריי פיטוריו של פורטר ומינויו למאמן זמני ולאחר עזיבתו של שאק בקיץ הוא הוביל את פיניקס לעונה חלומית אחרונה עם נאש את סטודומייר כולל סוויפ על הספארס (כ״כ מתוק!!! שווה יותר מאליפות מבחינתי חחח). אז כן לפעמים עוזר המאמן הנחבא אל הכלים מתגלה כפתרון המושלם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט