פינת הגולש הצעיר: "לייקרס – התקווה החדשה!" (עפרי ירדני בן 14.5 מכרמיאל)

****************

אוי ואבוי. גדל כאן אוהד לייקרס חדש. חשבתי שמאחר והלייקרס הם בתחתית המדרגה ובתהום הכדורסלני כבר כמה שנים, כל אוהדיהם הם מהתקופה שהם היו טובים – הווה אומר זקנים ופיסחים ובדרך לדימנשיה ואולצהיימר – והנה אי רואה שיש בהם עדיין מין מגנט מחורבן שעדיין מושך אליהם ילדים למרות כל הפלפולים והתיבולים שלי נגדם. אז אוקיי, קלטתי את המסר. עלי להתחיל לכתוב את כל האמת המרה על הלייקרס מבלי להחזיק את עצמי, מבלי לנסות לא לפגוע, ומבלי לנסות לא להעליב, ובלית ברירה לכתוב את כל האמת העצובה על הקבוצה המשומדת הזאת!

******************

 

אחרי פרישתו של הבלאק ממבה הלייקרס הולכים בכיוון חדש, יוצאים לדרך חדשה. דרך שעתידה הרחוק נראה מזהיר, ואני כאן כדי לסדר את הכל לקראת העונה הקרובה של הפרנצ'ייז שרק בוסטון מעליו במספר האליפויות, אבל פרנצ'ייז שחווה מספר אכזבות בשנים האחרונות.

עם צעירים מוכשרים ביניהם ג'ורדן קלארקסון , ד'אנגלו ראסל , רנדל אינגרם וכמובן זובאץ', ועם מאמן צעיר ומוכשר כלוק וולטון, קשה להתווכח עם זה שהלייקרס היא אחת מהקבוצות המוכשרות בליגה – בפוטנציה – אם לא המוכשרת ביותר.

אבל בכל זאת אין עדיין ציפיות מהקבוצה לקראת העונה הקרובה. למה? בעיקר בגלל שאין סופרסטאר שיכול להנהיג את הקבוצה למקומות טובים שפעם היו, אין ג'נרל מנג'ר מספיק חכם כדי להביא את השחקנים שהקבוצה זקוקה להם. הוא מביא לנו  אחד כמו מוזגוב ב- 16 מיליון לעונה? בכסף הזה הוא יכול למצוא מציאה טובה יותר.

בפרי אייג'נסי הנוכחי הלייקרס החתימו מספר שחקנים,

לואל דאנג – 72 מיליון דולר ל- 4 עונות.

טימופיי מוזגוב- 64 מיליון דולר ל- 4 עונות.

ג'ורדן קלארקסון – 50 מיליון ל- 4 עונות.

לדעתי הטעות הגדולה שהלייקרס עשו בקיץ הזה זה לשפוך יותר מדי כסף על שחקנים שאולי לא מגיע להם את הסכומים האלו.

לפני ששחקנים חותמים בקבוצה הם בוחנים מספר דברים: הכסף, היכולת לזכות בתארים ובריאות הארגון. הם רואים איך  הלייקרס מנהלים את עצמם כאשר לא דילגו על אף טעות בדרך לשבור שיא ניצחונות שלילי שלישי במשך 3 שנים רצופות. הלייקרס לא יכולים להציע יותר כסף ולא יכולים להציע תואר עכשיו. אבל בתיאוריה יכולים היו להציע ארגון שחושב קדימה עם יכולת ביצוע. בתכלס מה שקורה באמת זה מועדון שמגרד 20+ ניצחונות ויורד כל שנה, אז למה ששחקן קליבר עם כבוד עצמי  יסכים לבוא לארגון כזה שהרבה בו נקבע ע"י ילדיו הלא מוכשרים של ג'רי באס?

 

עכשיו  קצת סדר לגבי עונה הבאה:

מאמן : לוק וולטון

נשארו : לו וויליאמס, ניק יאנג, דיאנג'לו ראסל, ג'וליוס ראנדל, לארי נאנס ג'וניור, אנתוני בראון.

הוחתמו מחדש : ג'ורדן קלארקסון, טאריק בלאק, מרסלו הוארטס.

עזבו : קובי ברייאנט (פרש), רוי היברט,ברנדון באס.

הגיעו : לואל דאנג, טימופי מוזגוב, חוזה קלדרון.

דראפט : ברנדון אינגרם ,איביצ'ה זובאץ' .

קובי ביאן ברייאנט. פרש בסיום העונה מכדורסל פעיל. הוא היה אגדה ,מנהיג וסמל של המועדון שנקרא הלייקרס והנ.ב.א בכלל. יש בזה עצב לאוהד כמוני,  אבל גם צד טוב כמובן. קובי פינה את מעמד בעל הבית לשחקנים הצעירים לקראת העונה הקרובה, במיוחד לטריו ראסל-רנדל-קלרקסון. זאת הולכת להיות עונה מעניינת ביותר מצד השלושה האלה, עונה שבה הם יוכיחו שמעמד כוכבים/מנהיגים לא גדול עליהם.

לדעתי העונה הולכת להיות עונה מעניינת של קבוצה צעירה שהולכת להפתיע את כולם ולהגיע לפלייאוף מהמקום ה- 7 עם מאזן של 42-40 . את זה אומר כמובן אוהד לייקרס עם תקווה.

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. בחרת בקבוצה הנכונה בזמן הלא נכון
    חשוב שיהיה דור עתיד
    לדעתי אתה יותר אופטימי ממומי , 35 ניצחונות ומקום 12 במערב יהיו הישג גדול
    יש את הבחירה דראפט מוגנת 3 …..

  2. יפה מאוד למאמר ראשון!
    אם הלייקרס ינצחו 40 משחקים זאת תהיה רעידת אדמה
    יותר סביר שינצחו 30
    אבל נפרגן להם 32 🙂
    בהצלחה

  3. חותם עכשיו על 35 ניצחונות. זה שיפור של יותר מ-100 אחוז! וג׳ים באס ילך בע״ה השם הביתה, אולי גם קופצ׳אק, ואפשר יהיה להתחיל שושלת חדשה

  4. אחחח…תמימות נעורים…דבר נפלא…

    לא מסכים עם המסקנה (כי הלייקרס יכלו לעשות דברים בצורה הרבה יותר טובה באוף סיזן ולדעתי פספסו בענק, ולא יגרדו אפילו פלייאוף השנה), אבל הכתיבה מצויינת, סחטיין!

  5. תודה.
    צריך לזכור שאין רק תקרת שכר, אלא גם רצפת שכר – כלומר אתה לא יכול לשלם מעט מדי, ולכן בקבוצה כזו תמיד יהיו חוזים מנופחים שנראים לא קשורים.
    השאלה האם חוזים אלו טובים או לא תלויה במשך שלהם, וכמה שנים מתוכם מובטחים – כלומר עד כמה יש גמישות לביצוע מהלכים.
    פה אני חייב להודות שפשוט אין לי מושג מה המצב בלייקרס מהבחינות הנ"ל.

  6. אחח הלייקרס…
    הקבוצה הראשונה שגרמה לי לראות nba עם הקבוצה האגדית הזאת של קובי ושאקיל לא חושב שהיה צמד כזה בהיסטוריה(תקנו אותי אם אני טועה).
    השנה הקבוצה תמשיך לרוץ דיאנג'לו הולך לתת עונת פריצה משמעותית של 20+
    הרוקי החדש כניראה הולך להיות שחקן שישי עד אמצע העונה
    מוזגוב את דאנג עונה סולידית אבל לפחות יתנו יסודות של הגנה לצעירים(שתיהם שומרים טובים)
    קלארקסון יתן עונה טובה נוספת (משום מה לא מחזיק ממנו קלעי טוב לא יותר מזה)
    הסימן שאלה הרציני ביותר זה ראנדל ממה שראיתי הוא פיזי מאוד ומאוד קשה לשמור אליו הבעיה שלו בהגנה ובכדורים החוזרים אני מאמין שיעשו אליו טרייד ביחד עם קלרקסון על אולסטאר כל שהוא בעמדות הפנים בכל מקרה העונה הזאת לא יותר מ20 ניצחונות ובחירת טופ 3 נוספת

  7. תודה רבה. קשה לי להאמין שיגיעו לאיזור ה-40 ניצחונות. 30 נראה לי כמו מטרה ריאלית. עוד שנתיים יהיה המבחן האמיתי שלהם, כאשר הם כבר יתחילו לגבש את עצמם. חייב לציין שלארי נאנס ג'וניור עבד הקיץ ושיפר מאוד את משחקו, בייחוד את הקליעה מבחוץ. האמת, בעיניי הם תלויים יותר מכל בדרך שבה אינגרם יתפתח, אולי יותר מכל שחקן אחר.

  8. מנחם, אנשים בוחריים קבוצת כדורסל לרוב בגילאים צעירים. מי שבן 15 היום, יכול להיות שהתחיל לאהוד את הלייקרס בגיל 7-8 שהם היו אלופים. אתה צריך להיות מודאג אם תגלה אוהדי לייקרס בני 8…

  9. לצערי גם השנה הלייקרס הולכת להיות בתחתית המערב,
    השלישיה ראסל, רנדל,ק לרקסון – אמנם מוכשרת וכו' אבל צעירה מידי ואין להם שום מנטור שיכול להוציא מהם את המיץ, גם אם יהיה זה תהליך שלוקח שנתיים שלש לפחות,(מיניסוטה)
    אבל מעניין באמת לראות מה יתפתח שם

  10. תודה עפרי.
    " קשה להתווכח עם זה שהלייקרס היא אחת מהקבוצות המוכשרות בליגה – בפוטנציה – אם לא המוכשרת ביותר."
    דווקא לא ממש קשה להתווכח עם זה. בפוטנציה או שלא. מבחינת כישרון, וזה במצב בו אני מניח מימוש פוטנציאל של כל צעירי הלייקרס (דבר שלא בהכרח יקרה), הם עדיין לא טופ 5 בכישרון שיש בקבוצה.
    אולי אפשר לנחש שהם יהיו בין הקבוצות היותר כישרוניות עוד 7 שנים, אבל זו מבט רחוק מדי קדימה.

  11. תודה על הכתבה!
    נחמד לראות שיש עוד אוהדי לייקרס צעירים באתר.

    כולם יודעים את דעתי שזו הקבוצה הכי בעלת פוטינציאל בליגה ביחד עם מיניסוטה. צעירים מוכשרים מאוד עם סיכוי גבוה מאוד להתפתח למשהו טוב, במיוחד ראסל, אינגראם וזובאץ לדעתי.
    לדעתי האופטימיות שלך אפילו מוגזמת משלי ולא נראה לי ש:
    1. לייקרס מסוגלים לנצח 40 – רק אם הכול יתחבר באופן מושלם והם יהיו כמו מילווקי של לפני שנתיים.
    2. ש40 ניצחונות יספיק לפלייאוף.

  12. לא רואה את הלייקרס עושים פלייאוף וזה בעייתי בגלל בחירת הדראפט. מילא לסיים מקום 12 ולקבל בחירה 8, אבל גם לפספס את הפלייאוף וגם את הבחירה? עדיף כבר להריץ רק את הצעירים ולסיים עם 25 נצחונות ועם הבחירה ביד.

  13. אל תלחיץ פה את אוהדי הלייקרס.
    הם בונים על עוד בחירת לוטרי השנה.
    מכל בחירות הדראפט שלהם עוד לא ראיתי שחקן שאפשר לרשום אותו ככוכב. בינתיים נראים השחקנים דרג ב'. לא יותר מוכשרים מהצעירים של דנבר. אולי אינגראם לא יהיה באסט ומשם אפשר לבנות לעתיד.
    בכל מקרה עם בחירות דראפט הלייקרס לא תחזור לפלייאוף, רק כשהכוכבים הרציניים יסכימו להגיע לשם וזה יקרה כשההנהלה תיראה רצינית ולא כמו ילדים שקיבלו צעצוע ורבים מי ישחק איתו

  14. נדמה לי שמה שיכול לעזור לעונה הזו של הלייקרס לא להיראות כמו בזיון, הוא הדראפט הקרוב. שאמור להיות גם מאוד-מאוד איכותי, אבל גם בלי תותח אחד או שניים שכולם מתכוונים אליהם.

    זאת אומרת, אפשר לתת עונה בלי שיקולי טאנקינג, ואם לא עושים פלייאוף (והם לא), עדיין יש בחירה יפה בסוף הדרך. רק לא טאנקינג, באלוהים. זו מנטליות איומה, ולקבוצה צעירה. בטח אחרי עונת הקרנבל האחרונה.

        1. זה או הבחירה של העונה הזו, או הבחירה שאחריה – לא שתיהן.

          מבחינת ההתחייבויות העתידיות של בחירות סיבוב ראשון של הלייקרס –

          * אם הלייקרס שומרים על הבחירה ב 2017, אז הבחירה של 2018 הולכת לסיקסרס ובזה נגמרות ההתחייבויות.

          אם הבחירה של 2017 הולכת לפילדלפיה, אז הלייקרס שומרים על הבחירה שלהם ב 2018, וגם צריכים להעביר את בחירת הסיבוב הראשון 2019 (לא מוגנת !) לאורלנדו.

  15. הקיץ של הלייקרס מלווה ברגשות מעורבים, מצד אחד עשו מהלכים לא רעים עם שתי בחירות דראפט בעלות פוטנציאל גדול (לא אתפלא אם דווקא הנמוכה מביניהם זובאץ' תראה מהר יותר את הפוטנציאל שבה), הפטרות מחוזים מיותרים וכבדים מעבר לפרישה של קובי בדמותם של באס ובעיקר רוי היברט שאני די המום שמישהו הסכים לקחת אותו.
    מצד שני שתי ההחתמות של דנג ומוזגוב בסכומים לא מוצדקים קצת השאירו טעם חמצמץ. בשורה התחתונה נראה כמו עונה של 30 עד גג 35 נצחונות העונה ובעיקר חשוב יותר הזדמנות לצעירים להשתפשף עוד קצת ואולי לקראת הקיץ הבא לחזור לרלוונטיות כמקום לכוכב שירצה לבוא . הזכירו אותו בתגובות קודמות ואני מוכן לזרוק הימור על נאנס ג'וניור כשחקן המשתפר של העונה.

  16. הרבה פעמים אנשים הופכים לאוהדי האנדרדוג (כמו אנוכי וחולוניה).
    מי היה מאמין שהלייקרס יגייסו אוהדים חדשים בדרך הזו…. 🙂

    יש בזה חן מסויים בעיניי

  17. האמת שכבר נמאס לי מהבחירת דראפט שכל שנה מוגנת טופ -3.
    איך אכלנו אותה עם נאש זה לא ייאמן 🙁
    אני מבחינתי אהיה מרוצה ממלחמה והתקדמות של הצעירים באזור ה30-35 ניצחונות ולעזאזל בחירת הדראפט

    1. עד לרגע זה, עסקת סטיב נאש לא עלתה ללייקרס כמעט בכלום ולא גרמה שום נזק.

      (אלא אם כן מישהו ממש מתלהב מנמייה נדוביץ' שפניקס בחרו בבחירה 30 עם הבחירה של הלייקרס ב 2013).

      הנזק המשמעותי היחיד – אם יהיה – יקרה בדראפט של העונה הבאה, וסדר הגודל שלו ינוע בין בחירה 4-12.

      כבר ראיתי אסונות גדולים מזה.

      1. זה נכון שעד עכשיו הצלחנו לשמור על בחירות הדראפט שלנו אבל אצלי זה יותר ענין של ההרגשה.שכל שנה אני צריך לקוות שנהיה גרועים מאוד כדי שלא נסיים רביעים ואז נפסיד את הבחירה.אותי ההרגשה הזאת מאוד מעצבנת וזה מבחינתי הנזק.
        הייתי רוצה שגם אם נסיים חמישי עדיין נקבל בחירת דראפט

  18. אינגרם זה כנראה השחקן הכי טוב בדראפט הזה, אני הייתי עושה טרייד על דאנג'לו ראסל רק כדי לנסות להביא בשנה הבאה ראסל אחר…ווסטברוק.

  19. הם ישיגו לפחות 15 נצחונות העונה אם יהיו 15 קבוצות שיתנו להם לנצח.
    דאנגלו ראסל מוכשר מאד וטיפש כמעט באותה מידה …טוב יעשו אם יפטרו ממנו כמה שיותר מהר .
    כל יתר השחקנים שם לא ממש שווים איזכור.
    לוק מאמןטוב אבל לא קוסם .
    לקבוצה הזו צריך קוסם ואני חושב שפיני גרשון פנןי.

  20. כתוב יפה.. אישית הייתי נפטר מה"לדעתי" שכתבת הרבה. זה מאמר דעה מלכתחילה.
    תרחיש מינסוטה של שנה שעברה הוא אידאלי עבורכם. יש למועדון הזדמנות נדירה לעצב את האופי שלו לשנים הבאות, הם בחרו במודל ג"ס. יהיה מעניין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט