פינת הגולש הצעיר: האנדרייטד והאוברייטד הגדולים בהסטוריה / איתי גרסון (13)

 

המוערך מדי, המוערך פחות, ומה שבניהם- האובר-רייטדים והאנדר-רייטדים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הNBA- מאמר להופס

איתי גרסון, 13, ירושלים.

 

האנדרייטדים הם השחקנים שלמרות תפוקה נהדרת לאורך הקריירה שלהם, לא מקבלים הערכה של אגדות או אפילו סופרסטארים. האוברייטדים הם השחקנים שנתנו תפוקה טובה לאורך הקריירה שלהם (או בחלקים ממנה), אבל קיבלו הערכה של אגדות. המאמר הזה בא לדבר על המוערכים והמוערכים פחות בהיסטוריה (הקרובה, עד תחילת שנות ה90׳ לערך) של הNBA.

 

האנדרייטדים:

 

*דירק נוביצקי*

בואו נתחיל עם העובדות היבשות- הוא היה 11 פעמים באולסטאר, נבחר לחמישיית העונה 4 פעמים, זכה בMVP ב2007, וזכה בטבעת אחת ב2011, שזה יותר מקרל מאלון, אלן אייברסון, וקווין דוראנט. הוא אחד מקלעי השלשות הטובים בכל הזמנים (38% קריירה) בגובה של 2.13, ועדיין, כשמדברים על הגדולים בכל הזמנים, דירק לא תמיד עולה ברשימה. לדעת יש כמה סיבות לכך:

*לדירק אין כינוי. הוא לא ה״מלך״, לא ה״ממבה השחור״, לא ״הדוור״ ולא ״הוד אווירותו״. השם שלו לבד לא עובד בתור כינוי, וזה פוגע בו מבחינת אהבת האוהדים והתקשורת.

*דירק לא ילד רע. הוא לא רב עם התקשורת, הוא לא הואשם באונס, הוא לא נלחם למען דעות פוליטיות, הוא בליגה הזאת 18 שנה רק כדי לשחק כדורסל, וזה מונע מהשם שלו להופיע הרבה בכותרות.

*דירק לא משחק מלהיב. הוא לא מטביע הרבה, הוא לא קולע מכדרור זריקות מהחצי, הוא לא מכונת טריפל דאבל, הוא לא עושה פרצופים לקהל, הוא לא מקבל טכניות, הוא לא צועק אחרי דאנק. הוא לוקח שחקנים לפוסט, הוא קולע את העונשין שלו, הוא משפיע חיובית על הקבוצה. כל זה מונע ממנו להיקשר בצורה שבה שחקנים כמו לברון, גארנט, קרי ו-ווסטברוק נקשרים לכותרות. הוא לא מקבל את ההערכה שלו כי הוא פשוט לא בזיכרון של האנשים.

 

*ג׳ון סטוקטון*

עשרה משחקי אולסטאר, מחזיק בשיאי החטיפות והאסיסטים, שתי מדליות זהב, שתי הופעות בחמישיית העונה הראשונה וחבר בהיכל התהילה. הוא הפוינט גארד האידיאלי, שחקן מצוין בשני צדי המגרש. אז למה אני חושב שסטוקטון לא מוערך? קצת קשה לי להסביר. לדעתי לא מדובר על ההשיגים שלו מספיק. ילדים צריכים לשאוף להיות כמוהו, הוא היה הרוצח השקט הכי גדול בהיסטוריה של המשחק. הוא לא מפחד לקחת את הזריקה האחרונה, אבל הוא ימסור למאלון בפוסט אם הוא יהיה במצב יותר טוב. הוא אולי השחקן ההכי לא אנוכי בהיסטוריה של המשחק, שבו בזמן גם דאג לכך שהוא מקבל את שלו. הוא היה מגן לתפארת, שחקן חכם מאוד, שנתן הכל לטובת הקבוצה שלו, תמיד (כבר אמרתי שהוא שיחק את כל ה19 שנים בליגה שלו בג׳אז?).

כמו נוביצקי, הסיבה העיקרית שכל ילד מכיר את קווין גארנט ולא כל ילד מכיר את סטוקטון היא השקט של סטוקטון. בדומה לנוביצקי, הוא לא יצא בהצהרות מפוצצות לתקשורת, לא הלך מכות עם שחקנים אחרים, גם בווינר שוטס שהוא קלע הוא לא עלה לצעוק לקהל ולעשות פרצופים למצלמה ולהגיד שיש לו קרח בוורידים. הוא היה שקט, תמיד. ואם הוא לא היה משחק בזמן של הבחור ההוא, אז הוא היה נחשב לפוינט גארד הטוב בכל הזמנים.

 

ועכשיו, לאוברייטדים:

*קווין גארנט*

(קווין בן 18; מהתיכון ישר ל-NBA)

גארנט שחקן ממש טוב. הוא מגן אדיר, אתלט מצוין, קלעי נהדר מחצי מרחק והוא משחק עם אנרגיות ותשוקה שלאף שחקן אחר אין. אז למה אני חושב שהוא מוערך יתר על המידה?

*הוא לא הוביל את מינסוטה לשום דבר בפוסט- סיזן: בעונת 2004/2005, למינסוטה היו שחקנים כמו סאם קאסל, לטרל ספריוול, ארווין ג׳ונסון ו-וולי זרביאק. הם לא הגיעו לפלייאוף. בעונות אחרות הם עברו את הסיבוב הראשון רק פעם אחת. מאוד מזכיר את הקליפרס של ה3 שנים האחרונות. לברון הגיע לגמר בעונת 2006/2007 עם סגל פח. גארנט לא הצליח להביא את מינסוטה רחוק, מה שקארל מלון, דירק נוביצקי וצ׳רלס בארקלי הצליחו לעשות עם קבוצות חלשות לא פחות.

*משחק ההגנה שלו: גארנט היה מגן טוב בהחלט. הוא היה אגרסיבי, נחוש וזה חשוב מאוד למגן. אחרי בדיקה קצרה, הDR של גארנט הוא במקום ה19 בכל הזמנים- שלא תטעו, זה טוב, אבל זה לא הופך אותו לסטופר דומיננטי כמו שאחרים אומרים שהוא. הוא במקום ה18 בכל הזמנים בחסימות, ו36 בכל הזמנים בריבאונדים.

התשוקה של גארנט למשחק הובילה אותו לטבעת, לMVP ולמשחקים מדהימים. הוא ללא ספק מבחינתי הHustler  הכי גדול בכל הזמנים על הפרקט, אבל זה לא הופך אותו להיות שני אחרי דאנקן, כמו שראיתי הרבה אנשים ודירוגים עושים.

 

*סקוטי פיפן*

פיפן היה מצוין בכל מיני תחומים: מגן אדיר, אתלט נהדר, והוא היה מעין רכז בגובה 2.03. אבל, כשמסתכלים על הממוצעים שלו, אפשר להבין כמה דברים:

*פיפן היה שחקן אול-אראונד טוב, אבל לא יחיד במינו: לפיפן היה משחק מאוד מגוון- אתלט ומגן טוב, קליעה סבירה (יכול לקלוע כשהוא פנוי) מחוץ לקשת, משחק גב לסל שאפשר לעבוד איתו, ניהול משחק איכותי ושליטה בכדור טובה מאוד. אבל, היו עוד הרבה שחקנים שעשו את זה, שחקנים כמו פאט ליבר ושון מריון (למרות שהוא לא ידע לטפל בכדור כמו פיפן), והם לא מקבלים כבוד כמו של סקוטי, וזה מביא אותי לנקודה הבאה.

*סקוטי לא עשה הרבה בלי ג׳ורדן. **להוציא את העונה שבה הבולס הגיעו לגמר המזרח ונפלו ב7 משחקים לניקרבוקרס. היו לו זמנים לא מוצלחים כל כך ביוסטון ובפורטנלד, וזה בעצם מראה שסקוטי ״תלוי״ במייק- הוא יכול לקלוע 20 ולהוריד 10 ריבאונדים בלעדיו, אבל הוא לא באמת יכול לרוץ בפלייאוף בלעדיו. וזה מראה שסקוטי הוא רק בעצם סייד קיק, כנראה הסייד קיק הכי טוב בהיסטוריה, וזה בסדר. אבל הוא לא סופרסטאר. וכנראה שג׳ורדן נתן את האקסטרה כבוד לפיפן, כי עדיין לפיפן יש שש אליפויות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. בחירת המילה"אנדרייטד" לתאר את סטוקטון ונוביצקי היא לא נכונה. אולי "UNDER-GLAMORIZED" .למעשה הם לא היו UNDERPAID ולא UNDER-RECOGNIZED כי הם זכו בכל התוארים שניתן לזכות בהם (אני לא מתכוון לתואר אלוף שסטוקטון לא זכה בו).

    אותו דבר נכון לגבי פיפין ב-OVERRATED

    אבל אני מבין למה התכוונת

  2. תודה על הכתבה.

    בכל מקרה, אני לא מסכים עם רוב מה שנכתב.
    עד כמה שאני שמתי לב, גם נוביצקי וגם סטוקטון מקבלים את הקרדיט המגיע להם על הישגיהם בקריירה.
    פיפן אולי היה תלוי בג'ורדן, אבל ג'ורדן היה תלוי בפיפן באותה מידה. תחשוב שנייה לאן הגיע מייקל ללא סקוטי? רמז: לא מעבר לסיבוב הראשון.
    וזה מביא אותי לגארנט:
    א. לברון וקליבךנד שיחקו במזרח בעוד שגארנט ומינסוטה שיחקו במערב, שבאותה תקופה היה קשה פי כמה רמות.
    ב. קשה מאוד להשוות את הקבוצות של מלון וסטוקטון או את פיניקס של בארקלי למינסוטה של גארנט, אלא אם אתה באמת משווה את סם קאסל לקווין ג'ונסון, ג'ייסון קיד או ג'ף הורנסק.
    מחבד זאת, כל "מיני-כוכב" שהגיע למינסוטה בתקופתו של גארנט עזב לאחר מספר מועט של עונות, וקשה להגיע לפלייאוף (בטח במערב) כשהשחקן הכי יציב איתך בקבוצה הוא וולי שצרביאק.

  3. תודה איתי. גם אני לא מסכים איתך.
    הכינוי של נוביצקי הוא הג'רמנייטור.
    לגבי פיפן, שים לב מה אתה אומר: הוא היה טוב בלי ג'ורדן בעונה היחידה בשיקגו בה שיחק בלי ג'ורדן…

  4. איתי , קצת בעייתי לכתוב על שחקנים שלא ראית בשיאם כגון – פיפן , גארנט , סטוקטון ונוביצקי
    בכל מקרה זה בטח ולא מסכם את הגדולים בהיסטוריה
    קח משהו קצת עכשיוי –
    אוברייטד – דוויט הווארד , כריס פול , בלייק גריפין
    אנדררייטד – טוני פרקר , אייזה תומאס ב , קמבה ווקר

    1. מצחיק לשים את פול באובררייטד ואת פארקר באנדררייטד.
      לדעתי אם אתה מחליף ביניהם, לספרס יש לפחות עוד שתי אליפויות וההורנטס/קליפרס לא בטוח מגיעות לפלייאוף…

      טוני פארקר הוא אחד האובררייטד הגדולים, שלא היה מצליח להגיע לחצי מההישגים שלו בלי ארגון מופתי

      1. נכון התבלבלתי עם כריס פול אחר
        ההוא שמביא אליפויות ומופיע לפליי אוף
        ב 2014 וב 2013 פארקר היה חלק משמעותי מאוד בספרס להגיד שהוא לקח אליפויות בזכות הארגון מחזק מאוד את הטענה שלי

        1. שכחתי שזה ספורט קבוצתי…
          למרות האדרת האינדיבידואל, זה עדיין ספורט קבוצתי.
          אני מסתכל על השחקן, לא על ההישג הקבוצתי. מספיק לי לראות כמה פול משפר את הקבוצה לעומת פארקר. זה מתבטא בלראות אותם משחקים וגם הסטטיסטיקה תומכת בהם.
          ואם מפריע לאן הם הגיעו, אני חושב לאן היו מגיעים בלעדיו…

  5. לא חושב שנוביצקי אנדרייטד, בכל הדירוגים של הפאוורדים הגדולים בכל הזמנים הוא מדורג 2-3 למרות שהוא שומר נוראי. סטוקטון לדעתי אוברייטד, אייזאה תומאס המקורי היה רחוק פאול אחד מלעשות טריפיט בעידן הזהב של שנות ה80 ובכל זאת אף פעם לא ראיתי דירוג שבו הוא מופיע מעל סטוקטון. פיפן אוברייטד? כמעט והביא את שיקגו בעונה של אחרי ג'ורדן לגמר, בפורטלנד כבר היה מעבר לשיאו ובכל זאת הם כמעט עברו את הלייקרס אז בגמר המערב.
    לדעתי האוברייטד הכי גדול בליגה כעת הוא כריס פול, הבחור עד לפני העלייה של סטף קרי נחשב כרכז הכי טוב בליגה, ועם כל הצוות המעולה מסביבו אף פעם לא עבר סיבוב שני!

  6. היה לי נחמד לקרוא, אבל אני לא מסכים עם כלום.

    נוביצקי זוכה להערכה עצומה מכולם, אף אחד לא מתווכח על גדולתו ההיסטורית של סטוקטון למרות שאין לו טבעת, גארנט לקח את מינסוטה הכי רחוק שאפשר, כשקאסל וספריוול כבר היו מבוגרים, ופיפן היה מועמד ל-MVP בלי מייקל.
    וזה על קצה המזלג כמו שאומרים.

    בכל מקרה, תמשיך לכתוב.

  7. אחת ההגדרות הכי נחמדות ששמעתי לגבי פיפן. זה זה שהוא האובררייטד הכי אנדררייטד שיש. וזה בגלל שלעולם לא נדע איך הקריירה שלו הייתה מתגלגלת בלי ג'ורדן. ועדיין תראה את לברון וסטף בשנים האחרונות ותבין כמה זה קשה לקחת אליפות לבד.. ג'ורדן לקח שישה, כולם עם פיפן כמספר 2. הכי קרובים לזה בשניםמהאחרונות הם קובי ושאקיל, שניי סופרסטטרים, ואולי גם דאנקן יחד עם שני הכי האנדררייטרים של המילניום – פרקר וג'ינובולי.

  8. סקוטי פיפן אנדרייטד בטירוף. האיש לקח את הבולס לגמר המזרח בעונה *אחרי שפאקינג mj אלוהים בכבודו ובעצמו עזב*, וב-2 נצחונות פחות מהעונה הקודמת. זה לבדו יספיק.

  9. ג'ון סטוקטון זכה באחת מהעונות לתואר השחקן המלוכלך ביותר (עפ"י בחירת השחקנים).
    אפילו לפני דניס רודמן!!!

    דברים שרואים משם לא רואים מכאן…

  10. ולגבי הליגה עכשיו, אנדרייטד שיישמע מוזר ברגע הראשון –
    קיירי ארווינג.

    האיש הוא בלי ספק שחקן הקלאצ' הכי גדול של האנ.בי.איי (משחק ה-57 נקודות בסן אנטוניו, למשל), ועכשיו גם עם סדרת אליפות לפנתיאון, ומשחק 7 מהחלומות (לא רק סל הנצחון, כשכולם עשו במכנסיים – אלה עוד שני סלים מ-טו-ר-פים על דריימונד גרין).

    למה אנדרייטד? כי לברון, זה למה. בעולם נורמלי קיירי הוא פיינאלס mvp, אבל לברון לצערו ולשמחתו כיסה הכל.

    1. צודק. חצי ולא הגמר. וב-7 משחקים.
      עדיין, אני רוצה לראות את הקאבס מגיעה להישג דומה בלי לברון, את הווריורז בלי סטף, את הלייקרס בלי קובי, את סן אנטוניו בלי דאנקן.

  11. תודה על המאמר אבל אני חושב שזה בעייתי לכתוב על שחקנים שאת חלקם לא ראית מעולם בשיאם.
    כאילו איך למען השם אתה כותב על סקוטי שהוא אנדרייטד? על פי מה?
    זה אמור להיות מאמר דעה ולא ניתוח נתונים.
    בכל מקרה תודה על הכתובה ואל תפסיק לכתוב.

  12. אתה צודק לגמרי ואני מסכים אתך בשני המישורים.
    1. נוביצקי גרמני. גרמני זה לא מגניב, זה יעיל.
    2. סטוקטון נראה כמו רואה חשבון. זכור הקטע האלמותי בו לא מזהים אותו באולימפיאדה כשהוא מטייל עם המשפחה שלו. זה לא נוצץ מספיק בשביל לזהור מעבר למדינת המורמונים.
    3. גארנט לא הביא את מינסוטה לכלום. כמו שכתבת כוכבים אחרים הצליחו להביא קבוצות פח עמוק לתוך הפלייאוף, גם אם ללא טבעת (אייברסון ובארקלי לדוגמא).
    4. בל ג'ורדן הוא היה רק עוד שחקן מוכשר. אולי מוכשר +. כשחמשת שחקני ההגנה של היריב מתמקדים בלעצור שחקן אחד שמשחק אתך קל לקבל מבטים פנויים וזריקות חופשיות. אפילו לוק לונגלי עשה לעצמו שם במצב הזה.

    המשך כך 🙂

  13. אתה כותב טוב אבל בחיית מה הקשר בין מה שכתבת למציאות?
    נוביצקי אנדרייטד? סטוקטון למען השם אחד הגארדים שזכו לבכי הרבה הכרה משום שלא זכה מעולם באליפות..
    גארנט מדהים והוכחת את זה בכל הנתונים שהבאת וסקוטי כמעט לקח אליפות עם פורטלנד ועם שיקאגו בלי ג'ורדן…
    בקיצור כתיבה טובה אך קשר בין הכתבה למציאות אין..

  14. כתיבה יפה, אבל אני נאלץ להצטרף לשורות הלא מסכימים.

    על האנדרייטד עוד אפשר להתווכח, כי זה תלוי בתפיסת המציאות.
    לטעמי, פאו גאסול הוא דוגמה טובה יותר לאנדרייטד (אני חושב שהגיע לו לזכות בפיינלס MVP ב-2010)

    על האוברייטד?
    ממש לא מסכים.
    פיפן הוא אחד משומרי הפרימטר הטובים שיצא לי אי פעם לראות.
    הוא היה הדה פקטו רכז של הבולס, ובלעדיו אין לג'ורדן 6 אליפויות.
    גארנט, לצערו, היה תקוע בקבוצה מסריחה. אבל בשיאו היה אחד מ-3 השחקנים הטובים בליגה (2003 – 2005)
    טרייסי מקגריידי הוא דוגמה טובה יותר לאוברייטד. סטטיסטיקה אישית מדהימה, אבל כזו שנראה שבאה על חשבון הקבוצה.

  15. סקוטי היה שחקן לא פחות מוכשר ממייקל ואולי יותר רק עם אופי אחר וזה כל ההבדל, בכל קבוצה אחרת סקוטי היה הטופ דוג. לגביי מה שסקוטי עשה אחריי שיקגו אז הוא הגיע עם פורטלנד לגמר המערב לדעתי ב-2000 אם אני לא טועה , הוא ראשיד וואלאס וסאבוניס(לדעתי אחד הפרונט קורטים הכי טובים שהיו) והם הגיעו למשחק 7 מול הלייקרס הגדולה של קובי ושאקיל ורק החלטה שערורייתית לצעדים של השוטינג גארד ששכחתי את שמו מנעה מהם לגביי לגמר ולקחת אליפות. גם לגיי קווין גארנט אני לא מסכים, היו לו קבוצות לא חזקות סם קאסל וספריוול היו אחרי השיא והוא שיחק במערב נגד קבוצות כמו הלייקרס של שאקובי וסקרמנטו הגדולה עם וובר וסטויקוביץ'.

    1. אולי די עם סקרמנטו הגדולה?
      ג'ורדן שיחק נגד בוסטון הגדולה, דטרויט הגדולה, לייקרס הגדולה בסוף ימיה. סקרמנטו הגדולה? קבוצה שלא לקחה אליפות, לא זוכר אם הגיעו לגמר?
      אין סקרמנטו הגדולה, וגם לא פיניקס (של נאש) הגדולה. לפעמים פשוט אין.

      1. לפעמים לא צריך לזכות במשהו כדי להיזכר בלב של אנשים, כמו הולנד הגדולה של קרויף, ברזיל של 82, סקרמנטו ופיניקס של נאש, גדולים ועצומים ומופלאים אבל לא זכו…סו וואט?

  16. גם אני לא ממש מסכים.
    1. נוביצקי, שחקן הגנה בינוני מינוס. נחשב עד לאחרונה, לאחד הלוזרים הגדולים של המשחק, כששבק ברגעי ההכרעה בפלייאוף, בעיקר בפלייאוף 2006 ו2007.
    אם לברון לא היה נחנק בעצמו, בפלייאוף 2011, היה נחשב אחד הלוזרים הגדולים של המשחק.
    המיקום שלו כרגע בהיסטוריה כזר הכי טוב בNBA וHOF די מובטח לדעתי…
    2. סטוקטון, לצערו לא לקח אליפות בגלל ג'ורדן וגם בשנות הפרישה של אלוהים לא לקח אליפות.
    לכן מקומו בהיסטוריה נפגע משמעותית ואין מה לעשות.
    עדיין מאוד מוערך.
    3. גארנט, לא רואה שמעריכים אותו יותר מדי. שחקן נחמד, HOF כנראה מובטח, אבל רק עם אליפות אחת. ולא הגיע ליותר מדי בקריירה.
    לא זכה בMVP פיינל ולא היה הכי דומיננטי בשלישיה בבוסטון.
    למרות זאת, שחקן הגנה גדול, עם לב ונשמה וקצת רוע 😉
    4. סקוטי, פה ממש הגזמת. מדובר על שחקן על, לעומת אלוהים הוא כמובן ננס, אבל בלעדיו לא בטוח שהיינו קוראים למייקל אלוהים.
    גדולה של שחקן, זה לפעמים לדעת את המקום שלו, לפעול למען הקבוצה ולא למען סטטיסטיקה.
    אני מעריך הרבה יותר את סקוטי מקובי בראיינט לדוגמא, שהיה שחקו אנוכי ברמות על, פירק על עניין של אגו את הצמד שלו עם שאקיל ובסוף גם השיג פחות אליפות מסקוטי.
    כדורסל זה משחק קבוצתי, ולכזה משחק, אני מעדיף את סקוטי על פני הרבה שחקנים אחרים…

    * קצת מצחיק לעשות השוואות בין שחקנים פעילים (נוביצקי וגארנט) גם אם בשלהי הקריירה, לשחקנים שפרשו ונכנסו להיכל התהילה.
    קרירה של שחקן אפשר לבחון רק אחרי כמה שנים.
    אני מתנגד לכל ההשוואות לשחקנים פעילים כמו קובי (עד לאחרונה) או לברון.
    רק אחרי שהם פורשים וחולפות כמה שנים ניתן לעשות באמת סיכום רציני…
    כל הדיונים על לברון, בוודאי השתנו אחרי האליפות האחרונה, וגם אחרי המעבר של דוראנט לגולדן סטייט.

  17. מסכים עם הלא מסכימים. רק שווה להזכיר שפיפן היה בפועל הרכז וחבר ההרכב החזק בדרים טים 92', לפני מג'יק וסטוקטון (שלא היו בכושר מלא אבל עדיין).

  18. בן 13?
    בן 13 וכותב פה באתר????
    בן 13 וכותב פה באתר כ"כ טוב?
    כן.
    יופי, תמשיך.
    שים לב שגם אם הרבה לא מסכימים איתך, הם נותנים נימוקים ודיון אינטליגנטי.
    קח את זה כמחמאה.

  19. מסכים לגמרי עם השלושה הראשונים. לגמרי לא מסכים עם סקוטי פיפן. לדעתי הוא אפילו לא מוערך מספיק כי כל הקרדיט הולך לג׳ורדן. אחד השחקנים המגוונים שהיו

  20. מסכים עם הלא מסכימים.
    נוביצקי זו התחלה טובה, הרבה פעמים באמת לא נותנים לו את הקרדיט הראוי.
    סטוקטון לעומת זאת…
    הבנאדם נחשב לרכז השני בהיסטוריה כמעט ללא וויכוח בלי אליפות אחת… אנדרייטד זה לא.
    גראנט? אני בכלל לא בטוח. המספרים שאתה מציג דווקא מעולים. טופ 20-30 או אפילו 40 בדברים זה מעולה! בכל ההיסטוריה להיות ב-20 הראשונים? ריספקט. וגם בלי הסטט׳ אני לא חושב שהוא מקבל קרדיט מוגזם, שלא לומר להפך.
    פיפן הוא חידה. הוא חידה שלא משנה כמה מילים ישפכו עליה אף אחד לא ידע את התשובה: האם הוא היה כוכב על (כלומר – הוא אנדרייטד) או שהוא לקח 6 אליפויות על גבו של מייקל. רק כשימצאו מכונת זמן נוכל לדעת.

  21. איתי, אתה כותב יפה מאוד לגילך ובכלל.
    אבל עם כל הכבוד זה לא אמין שאתה כותב על סטוקטון או על פיפן ששיחקו לפני שנולדת. תכתוב על דברים שקורים היום ועל שחקנים שנמצאים היום.

  22. נוביצקי גבולי כאנדררייטד.
    סטוקטון לחלוטין לא אנדררייטד – אולי אפילו קצת אובר…
    גארנט הוא לא אובררייטד – אולי קצת אנדר.

    ולא רק שפיפן לא אובררייטד, הוא כנראה אחד האנדררייטד ביותר מכל כוכבי הליגה אי פעם.

  23. אני לא מבין איך ילד בן 13 שבקושי ראה את קארל אנטוני טאוונס יכול לחוות דעה על שחקנים שפרשו לפני שנולד.

  24. חושב שצריך לפרגן לילד על הביצים הוא בן 13 בגילו ראיתי את ג׳ורדון לוקח את התרייפיט ולא הבנתי כל כך בניתוח משחקים , איתי תמשיך לכתוב לנו גם נושאים שנויים במחלקות נהניתי מהכתיבה רמה גבוהה לגילך

  25. כל כך מסכים איתך לגבי נוביצקי .
    הוא השחקן שלקח אליפות הכי לבד שאני זוכר ץ
    כולל מייקל ( שהיה לו סקוטי )
    וכולל לברון ( שהיה לו קיירי ).
    נוביצקי לקח את האליפות לאחר שהוא מוריד אחד אחד את כל התותחים של תקופתו .
    תחילה קובי ול.א האלופה
    אחר כך את דוראנט ( וראסל והארדן )
    ולבסוף את לברון ( ווייד ובוש ).
    חוץ מהאליפות הוא גם היה האיש של דאלאס עשור וחצי ולדעתי קבוצתו לא ירדה מ 50 ניצחונות כמעט .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט