הנבחרת הישראלית לאולימפיאדה/גור גולן

בעוד פחות משבועיים יתקיים טקס הפתיחה לאולימפיאדת ריו דה ז׳ניירו 2016. ההתרגשות במחנה הישראלי בשיאה ואפילו השרה מירי רגב איחלה לנבחרת ישראל לעמוד ליד הדוכנים (מירי, אולימפיאדה זה לא לונה פארק ולא קרקס). הנבחרת לריו כוללת 48 ספורטאים (מספר שיא למדינת ישראל), אשר יתחרו ב-16 ענפים שונים.

כמו בכל אולימפיאדה המטרה הישראלית, מעל הכול, היא להביא מדליה אולימפית אחת. בלונדון 2012 ישראל נכשלה במשימה כאשר לי קורזיץ איבדה מדליה ביום השיוטים האחרון בגלל מחלה, שהתגלתה לתקשורת רק לאחר האולימפיאדה.

הגיע הזמן לעשות סדר בנבחרת הישראלית – 

אתלטיקה קלה

נבחרת ישראל מורכבת מתשעה אתלטים:

מרגריטה דרוז׳ון בת 28, תתחרה בתחום הטלת הכידון. שיאה האישי עומד על 64.56 מטר שקבעה בשנה שעברה (תוצאה זו הייתה שווה מקום חמישי בלונדון 2012). אמנם השיא האישי של מרגריטה הוא גבוה מאוד, אך הכושר שאיתו מגיעה לריו הוא הנמוך ביותר שלה בשנים האחרונות, בגלל פציעה שסבלה ממנה בשנה האחרונה. באליפות אירופה האחרונה היא פסלה בכל הניסיונות שלה. היא לא מועמדת למדליה, אך אולי תצליח להגיע לגמר.

דונלד סנפורד בן 29, יתחרה בריצת 400 מטרים. השיא האישי שלו עומד על 45.05,אותו קבע במוסקבה 2015. סנפורד זכה בשנת 2014 במדליית ארד היסטורית באליפות אירופה. סנפורד הוא אולי אחד האצנים הטובים אי פעם במדינת ישראל אך אולימפיאדה היא סיפור אחר. המטרה שלו בריו תהיה לעלות לחצי גמר וכמובן להגיע עם תלבושת אחידה ולא לאבד את הנעליים.

דימה קרויטר בן 23, יתחרה בקפיצה לגובה. ב2010 דימה קרויטר נחשב לתקווה הגדולה ביותר של ישראל בתחום האתלטיקה מאז אלכס אברבוך. הוא זכה במדליית זהב היסטורית באולימפיאדת הנוער שהתרחשה בסינגפור וקבע שיא אישי של 2.29 (שווה גמר אולימפי). קרויטר סומן כאחד שמסוגל לשבור שיא עולם, אך הפציעות כמעט שסיימו לו את הקריירה. הסיבה שקרויטר התחיל להיפצע ,קשורה כנראה, לחוסר אחריות של המאמן שלו אשר דחק אותו לקצה בגיל מוקדם. קרויטר מגיע לראשונה לבמה המרכזית במטרה להגיע לגמר לאחר שהצליח לשחזר את השיא שלו בשנת 2015.

חנה קנזייבה מיננקו בת 26, תתחרה בקפיצה משולשת. ה-תקווה של נבחרת האתלטיקה של ישראל. מיננקו זכתה במדליית כסף באליפות העולם 2015 ובאליפות אירופה 2016. באליפות העולם, בשנת 2015 קבעה שיא של 17.78 מטר. אם מיננקו תצליח לשחזר את השיא הזה היא מועמדת לגיטימית למדליה. שתי ספורטאיות עברו השנה את 16 המטרים והן המועמדות המרכזיות לזהב ולכסף. אם אנחנו מחפשים תקווה נוספת – במידה שהנבחרת הרוסית אכן תורחק מהאולימפאדה אז אחת המועמדות למדליה אקטרינה קונבה לא תשתתף. אנחנו נחזיק אצבעות.

בנוסף לארבעת השמות המרכזיים ישתתפו חמישה מרתוניסטים. בגברים: אגז'ה גואדיה, טסמה מוגס ומארו טפרי. בנשים: לונה צ'מטאי ומאור טיורי. המטרות של המרתוניסטים היא לקבוע שיאים אישיים ולסיים בחצי העליון של הרצים.

מלכת הספורט
מלכת הספורט

התעמלות אומנותית

נטע ריבקין בת 25, תתחרה בקרב רב. ריבקין מגיעה לאולימפיאדה השלישית שלה בקריירה. ריבקין קיבלה את הכבוד מהוועד האולימפי לשאת את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה. בניגוד לאליפויות אירופה ואליפויות עולם, באולימפיאדה יש תחרות קרב רב בלבד ואין מדליות בתרגילים בודדים. ריבקין מחזיקה בכמה מדליות בתרגילים בודדים, אך באולימפיאדה זה פחות מעניין. ההישגים שלה בקרב רב: מקום שביעי בלונדון 2012, מקום רביעי באליפות אירופה 2014 ומקום שביעי באליפות העולם 2015. המטרה של ריבקין לאולימפיאדה עדיין לא ברורה בגלל סימן השאלה הגדול סביב הנבחרת הרוסית. אם הנבחרת הרוסית תשתתף המטרה של ריבקין תהיה לשחזר את ההישג מלונדון 2012 ואולי לשפרו. אם הנבחרת הרוסית לא תשתתף אז שתי ספורטאיות ענק והמועמדות לזהב וכסף לא ישתתפו וריבקין תוכל פנטז על החמישייה הראשונה.

– נבחרת ישראל כוללת חמש ספורטאיות. הנבחרת הישראלית נמצאת במרכז הכותרות בשבועיים האחרונים בעקבות פרשית אירה ויגדורצ'יק והבעיטה. הפרשיה הגיעה בזמן הגרוע ביותר שאפשר היה לבקש. נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית היא המועמדת הגדולה ביותר למדליה במשלחת הישראלית, והתלונה על המאמנת הייתה צריכה להידחות. הנבחרת טסה השבוע לתחרות בסבב גביע העולם ונראה שהיחסים השתפרו למען המטרה.

בנות לקראת שבוע הבא בריו אני בועטת בכל אחת…

ההישגים של הנבחרת בקרב רב: ארד באליפות אירופה 2014 ו-2016. הזהב של הנבחרת הישראלית בתרגיל המשולב באליפות אירופה האחרונה הוכיחה סופית שביום נתון הן שוות גם זהב. המטרה של הנבחרת היא ברורה, וכל זה בלי קשר לנבחרת הרוסית שצפויה לקחת את הזהב אם תשתתף. אם הנבחרת הרוסית לא תשתתף – כדאי לשים את הדיסק של ההמנון למקרה הצורך.

האבקות

אילנה קרטיש בת 26, תתחרה במשקל עד 69 ק"ג. התקווה הגדולה ביותר שלי למדליה. השם לא מוכר לרובכם, אך אני סימנתי אותה לפני שנה במשחקים של באקו בזכות האופי שלה. היא סגנית אלופת אירופה ארבע פעמים ברצף בין השנים 2013-2016. אין לה מדליות באליפויות עולם אך היא מועמדת מרכזית למדליה. קרטיש לפני כל תחרות מדברת על כך שזהב זו המטרה היחידה שלה וכסף זה לא מספיק בשבילה. ברגע שספורטאית נותנת לעצמה דחיפה כזאת היא מגיעה בריכוז מקסימלי ובמוטיבציה להוכיח שהיא לא רק מדברת.

שחייה

שישה שחיינים ייצגו אותנו בריו:
עמית עברי בת 27, תתחרה במקצים הבאים: 100 מטר פרפר, 100 חזה ו- 200 מעורב אישי. בשנים האחרונות עמית שיפרה את היכולות במקצה המעורב לאחר שבלונדון הפתיעה ועלתה לחצי גמר. המטרה של עברי היא חצי גמר בשני מקצים: פרפר ומעורב.

גל נבו בן 29, יתחרה במקצים ל-200 ו-400 מטרים מעורב. גל נבו ינסה השנה, סוף סוף, להגיע לגמר אולימפי. נבו נמצא לקראת סוף הקריירה, אך דווקא עכשיו אולי הגיע הזמן. בלונדון הוא סיים בשני המקצים במקום העשירי ופספס במעט את הגמרים.

זוהר שיקלר בת 19, תתחרה במקצה ל-50 מטרים חופשי. שחיינית צעירה שמקווה לקבוע שיא אישי ולהמשיך להשתפר.

זיו קולנטרוב בן 19, יתחרה במקצה ל-50 מטרים חופשי. אלוף אירופה לנוער מהמשחקים האירופאים בבאקו. זיו נכנס לתודעת הציבור בשנה שעברה כאשר הפתיע את כולם וקבע שיא נוער וזהב בבאקו. המטרה שלו היא לשפר את השיא הישראלי שלו.

אנדראה מורז בת 24,תתחרה במקצים 50, 100 ו-200 חופשי, 100 ו-200 גב. למורז מחכים חמישה מקצים , אשר מצביעים על יכולותיה הנהדרות. מורז תוותר, כנראה, על חלק מהמקצים שהיא פחות חזקה בהם כמו מקצה הגב. מטרתה להגיע לחצי גמר אחד.

יעקב טומרקין בן 24, יתחרה ב-100 ו-200 מטרים גב. ב-2012 טומרקין הפתיע את כולם והגיע להישג שיא בשחייה הישראלית. הוא סיים במקום השביעי בגמר ה-200 גב ושבר את השיא של איתן אורבך שהגיע למקום שמיני. טומרקין מראה התקדמות כל שנה וזכה השנה בכסף באליפות אירופה. אם טומרקין ישבור את שיאו הישראלי , הוא ישפר את מקומו מלונדון – הישג חסר תקדים.

maichel phelps

 

קליעה

סרגיי ריכטר בן 27, יתחרה ברובה אוויר מ-10 מטרים. בלונדון 2012 ריכטר אכזב כאשר סיים תשיעי במוקדמות, מקום אחד מעלייה לגמר. ב-2013 הוא העלה את הציפיות והוכרז כאלוף אירופה. ב-2015 זכה במדליית ארד באליפות אירופה בבאקו. ריכטר הוא אחד מהספורטאים הטובים ביותר במשלחת והוא מקווה לעלות לגמר. בקליעה הכול אפשרי…

אופניים

נבחרת ישראל שולחת שני משתתפים בתחום האופניים לריו:

שלומי חיימי בן 27, יתחרה באופני הרים. חיימי הבטיח את מקומו בריו בחודש מאי האחרון כאשר סיים במקום ה-65 בסבב גביע העולם. הוא רוכב ההרים הראשון שמייצג אותנו באולימפיאדה כאשר הישג השיא שלו היה במשחקי אירופה בבאקו 2015 שם סיים במקום ה-18 המכובד. חיימי לא מועמד למדליה אבל מעוניין לרשום הישג מכובד במשחקים.

שני בלוך בת 37, תתחרה באופני כביש. שני בלוך הבטיחה את מקומה בריו בחודש יוני האחרון לאחר שהבטיחה מקום במרינה הראשונה בעולם. שני בלוך סיימה בשנת 2002 במקום ה-18 בטור דה פראנס לנשים. לאחר פרישה של עשור, בלוך חזרה להתחרות והיא האישה הראשונה אי פעם שתייצג את ישראל באופניים באולימפיאדה. בלוך איננה מועמדת למדליה.

בדמינגטון

מישה זילברמן בן 27, יתחרה בקטגוריית היחידים. מישה סיים במקום התשיעי באליפות אירופה של 2016. הוא מדורג 62 בעולם והוא מקווה לקבל הגרלה נוחה , אשר תאפשר לו לעלות מהבתים.

גולף

לטיסיה בק בת 24. לטיסיה היא סיפור נהדר במשלחת הישראלית. התוצרת הראשונה של הגולף בישראל, אלופת ישראל מאז שהיתה בת 12. היא מדורגת כיום במקום ה-41 בעולם. לפני ריו אמרה שבגולף הכול אפשרי. אם תתפוס שבוע טוב תוכל לעשות שבוע יפה אבל מדליה זו לא אופציה.

טקוואנדו

רון אטיאס בן 21, יתחרה במשקל של עד 58 ק"ג. רון הוא אחד התקוות הבלתי גלויות למדליה, הוא סגן אלוף אירופה לשנת 2016. בטקוואנדו השתתפו רק 16 ספורטאים מתוכם יש שני ספורטאים שצפויים להחרים קרב מול ישראל. אם רון יביא מדליה זו תהיה הפתעה, אך זה לא חלום.

טריאתלון

רון דרמון בן 23. ההישג המשמעותי ביותר של רון היה דירוג 55 בעולם המטרה של רון תהיה לעשות תוצאה יפה ולסיים במרכז הטבלה של 56 המשתתפים.

שחייה צורנית

אנסטסיה גלושקוב ויבגניה טטלבאום ייצגו את ישראל בפעם הרביעית. הישג השיא שלהן הוא מקום תשיעי באליפות אירופה 2016. המטרה של הבנות היא עלייה לגמר ראשון באולימפיאדה.

שייט

נבחרת השייט שבדרך כלל היא הנבחרת הטובה ביותר במשלחתהישראלית,תגיע הפעם ללא ציפיות למדליות. אבל מקווים להפתעות. מאז לונדון 2012 בה לי קורזיץ הפסידה את המדליה בשיוט המדליות, ישראל מצליחה בעיקר בנוער שם אנחנו מחזיקים בתארי אלופי עולם ואירופה. הפנים של השייט מסתכלות לעבר 2020.

אייל לוין ודן פרויליך ייצגו את ישראל במפרשיות 470. סיימו במקום ה-24 באליפות אירופה. צמד השייטים מגיע בלי מטרות ספציפיות, סיום בין עשרת הראשונים תהיה הפתעה מרעישה וכולנו מחזיקים אצבעות שהרוח תהיה לטובתם.

גיל כהן ונינה אמיר ייצגו את ישראל במפרשיות 470. הישג השיא של הבנות הוא מקום 18 בסבב גביע העולם ובדומה לבנים השתתפות בשיוט המדליות תהיה הפתעה נעימה.

שחר צוברי בן 29, ייצג את ישראל בגלשני ניל פרייד. שחר מחזיק בשלל מדליות באליפויות אירופה ועולם, כמו כן הוא הספורטאי היחיד במשלחת שמחזיק במדליה אולימפית. שחר הוא כבר מזמן לא בכושר השיא שלו ולמרות זאת הצליח שוב, לנצח את נמרוד משיח במירוץ לריו. שחר תלוי מאוד ברוחות, הוא מצוין ברוחות חלשות ולא מספיק טוב ברוחות חזקות. גם ב-2008 צוברי לא היה מועמד למדליה ונקווה שגם הפעם הוא יצליח להפתיע את כולנו.

מעיין דוידוביץ בת 28, תייצג את ישראל בגלשני ניל פרייד. מעיין מחזיקה בשתי מדליות ארד מאליפויות עולם בשנים 2013-2014. בשנתיים האחרונות היא לא מצליחה לשחזר את ההישגים האלו, אך היא באה נחושה. לפני היציאה לאולימפיאדה היא התראיינה ואמרה שהמטרה זו מדליה. הגישה שלה נכונה ואני מאחל לה שבוע שיוטים מוצלח.

הרמת משקולות

איגור אולשנצקי בן 30, יתמודד במשקל +105 ק"ג. איגור נכנס לאולימפיאדה בעקבות הרחקה של שלוש נבחרות. הוא סיים במקום ה-12 באליפות אירופה האחרונה. המטרה שלו היא לקבוע תוצאה טובה מבחינה אישית.

טניס

דודי סלע בן 31, ייצג אותנו ביחידים. דודי הצליח להיכנס ל-64 הראשונים (עם הגבלה של שני טניסאים מכל מדינה). דודי כבר קרוב לסוף הקריירה, אך הוא רשם הישגים יפים בשנה האחרונה. המטרה של דודי תהיה לעלות סיבוב אחד עם הרבה נחישות והגרלה נוחה. אני באופן אישי, מגיע מתחום הטניס ולדודי מגיע יותר מכל ספורטאי אחר בנבחרת. דודי ייצג את מדינתנו בכבוד הרבה שנים בגביע הדיוויס ואפילו העלה אותנו לחצי גמר דיוויס (הישג שלא נראה כרגע שיחזור לעולם).

התעמלות מכשירים

אלכס שטילוב בן 29, ייצג את ישראל במוקדמות הקרב רב במטרה לעלות לגמר בקרב רב, קרקע ומתח. אלכס הוא אחד הספורטאים הטובים במשלחת הישראלית. לאחר האכזבה בלונדון , אלכס הגביר את הקצב במטרה להגיע לריו הכי מוכן שאפשר. הוא אלוף אירופה בקרקע לשנת 2013 ובעל מדליות רבות בסבב העולמי ובאליפויות עולם. בעקבות ההרחקה של רוסיה מהמשחקים, אלכס שיפר את סיכוייו למדליה בקרקע.

ג'ודו

מסיימים בנבחרת הג'ודו האדירה של ישראל. אחת הנבחרות החזקות ביותר בתחרות, כאשר כל המועמדים מעוטרים במדליות והישגים נהדרים. הנבחרת סימנה לעצמה מטרה של מדליה אחת לפחות, אך היא מסוגל להשיג אפילו 3 בתחרות טובה.
– שירה ראשוני בת 25, מתמודדת במשקל 48 ק"ג. ראשוני מדורגת במקום ה-20 בעולם ובזכות הקווטה האירופאית נכנסה לאולימפיאדה. זכתה במדליית ארד מכובדת בגראנד סלאם פריס (תחרות נחשבת מאוד) ומדליית כסף בגראנד פרי הוואנה. היא לא מועמדת למדליה, אך ביום טוב – הכול אפשרי.

גילי כהן בת 25, מתמודדת במשקל עד 52 ק"ג. גילי מדורגת במקום העשירי בעולם ונחשבת לאחת הג'ודקאות הקשות במשקל הזה. היא לוחמת אמיתית, שיכולה להפתיע כל אחת בזריזות ובכוח המתפרץ שלה. מעבר למדליות בתחרויות הקטנות, היא זכתה במדליית ארד באליפות אירופה 2014 ובמדליית זהב נהדרת בגראנד סלאם באקו 2016. היא אמנם לא מקבלת הגרלה נוחה של 8 הראשונים, אך המטרה שלה זה להגיע דבר ראשון לרבע גמר שם יש תנחומים (אפשרות לזכות בארד) במקרה של הפסד.

גולן פולק בן 25, מתמודד במשקל 66 ק"ג. גולן מדורג שמיני בעולם ולכן יזכה להגרלה נוחה שתסייע לו להגיע לרבע הגמר. בזכות מדליית הארד המפתיעה שלו באליפות העולם 2015 הוא הקדים את חבריו לאותו משקל. בתחרות טובה גולן פולק יכול להפתיע את כולם, אך המשקל הזה ידוע כקשה במיוחד ויש בו אלופים אמיתיים.

לינדה בולדר בת 28, מתמודדת במקל 70 ק"ג. בשנת 2015 בולדר התחתנה עם ישראלי והתחילה לייצג את ישראל. לינדה בעלת עבר מקצועי מצוין. היא מדורגת במקום ה-11 בעולם, אך היא שווה יותר מזה. היא זכתה בזהב בגראנד פרי הוואנה ב-2016 וסמסון וזאגרב ב-2015 ובנוסף ארד בגראנד סלאם טוקיו ב-2015. מבחינתי היא אחת התקוות הגדולות ביותר למרות דירוגה הנמוך יחסית.

שגיא מוקי בן 24, מתחרה במשקל 73 ק"ג. מוקי פרץ לתודעה כאשר זכה באליפות אירופה 2015 (הראשון מאז אריק זהבי). הוא זכה בשלל מדליות והייתה תקופה שבה נחשב לטוב ביותר במשקלו, ודורג במקום השני בעולם. כיום הוא מדורג שביעי ויזכה להגרלה נוחה ולכן נחשב – התקווה הגדולה ביותר של נבחרת הגברים. מוקי מקווה לרשום יום טוב כמו שהיה לו כאשר פרץ לתודעה.

אורי ששון בן 26, מתמודד במשקל הפתוח (100 ק"ג ויותר). אורי ששון מדורג חמישי בעולם, סגן אלוף אירופה בשנתיים האחרונות עם שלל מדליות בסבב העולמי. במשקל של אורי מקום שני באירופה שווה כמו מקום ראשון בגלל טדי ריינר איימת הג'ודו העולמית. ריינר הוא אגדת ג'ודו אשר זכה ב-7 מדליות זהב באליפויות עולם וכבר בגיל 19 לקח מדליית ארד באולימפיאדה. אורי מתפלל לקבל את החצי בלי טדי ריינר ומשם – הכול פתוח. אורי הצליח בשנתיים האחרונות לבנות את עצמו כזריז ומהיר ביחס למשקל שלו, מה שמקנה לו יתרון על כולם. אחת התקוות הגדולות ביותר למדליה ישראלית.

ירדן ג'רבי בת 27, מתמודדת במשקל 63 ק"ג. ירדן לא סתם נשמרה לסוף – היא התקווה הגדולה ביותר של המשלחת הישראלית ופחות מזכייה במדליה – תיחשב כאכזבה ענקית , בדומה לאכזבה מ- לי קורזיץ ב-2012. ירדן, מועמדת למדליית זהב אבל , צריך לזכור שהיא מתמודדת במשקל הקשה ביותר בג'ודו הנשי העולמי. יחד איתה 4 מתחרות אדירות, שבראשן קלאריס, אשר מוכרת לנו בעיקר כזאת שנכנעה ל"חניקת ג'רבי" המפורסמת. ג'רבי היא אלופת העולם לשנת 2013 וסגנית אלופת העולם לשנת 2014. בכל תחרות שבה היא משתתפת היא מגיעה לקרב על מדליה, אך הפעם היא מכוונת לזהב. ג'רבי מדורגת רביעית בעולם, דבר אשר מבטיח לה הגרלה שבה היא פייבוריטית עד חצי הגמר. לירדן יש חמש יריבות בולטות: טינה הסלובנית (ראשונה בעולם), קלאריס הצרפתייה (שנייה בעולם), טשירו היפנית (שלישית בעולם) וקטרין האוסטרית (חמישית בעולם). על כל חמשת הג'ודאיות ניתן לאמר, שהן רמה אחת מעל כל שאר המתחרות והן מחזיקות בשלל מדליות בשנים האחרונות. אני מזכיר את כולן , כי כולן מועמדות לזהב. ויש עוד אחת אליס שלזינגר שייצגה את ישראל ב-2012 וכיום מייצגת את בריטניה לאחר הריב הידוע עם האיגוד. תסמנו ביומנים את התאריך 9/8.

 

הגיע הזמן לשלב ההימורים:

אני אופטימי לפני כל אולימפיאדה ותמיד מסיים מאוכזב, מקווה שהפעם לא אתאכזב.

ההימור שלי הוא –  לא פחות משלוש מדליות: ג'רבי, אורי ששון ונבחרת ההתעמלות.

רציתי להמר על קרטיש המתאבקת אבל לא נשאר מקום.

בהצלחה לנבחרת.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. מאמר מקיף שמראה הרבה ידע ומהווה הכנה מעולה על המשלחת הישראלית. תודה רבה.

    אני לא מסכים איתך בקשר לזה שמדליה היא המטרה המוחלטת של המשלחת, יותר חשוב לדעתי זה להראות התקדמות כלשהי בהרבה ענפים. אם נגיע לגמרים ב-10 ענפים שונים, אפילו עם 0 מדליות, זה יותר טוב מ-3 מדליות וזהו.

      1. נכון שבאולימפיאדות סופרים מדליות, אבל ההתקדמות של הענף לא תלוייה רק בזה.

        להתחיל לערוף ראשים על מדליות בלבד זה פופוליסטי ומיותר (כמו מה שלימור לבנת עשתה ב-2012 עם הועדת חקירה על זה שלא היו מדליות, אם אני לא טועה).

        סידני 2000 למשל נחשבת הצלחה רק בגלל שקלגנוב הצליח להשיג מדליה ביום האחרון?

        זה שסיימנו בטופ 10 (לא בהכרח גמרים) של קפיצה לגובה, קיאק (חוץ מהארד ב-500), שחייה, שיט (פעמיים), היאבקות (פעמיים), קפיצה במוט וג'ודו לא נחשב?

        לדעתי זאת אולימפיאדה יותר מוצלחת מהרבה אחרות, יכול להיות שגם מכאלו עם שתי מדליות

        1. בעוד שנתיים אף אחד לא יזכור כלום חוץ ממדליות
          צריך לכוון לשם , מי שרוצה לקדם ענפים צריך לבנות תשתית נרחבת יותר
          לא על סמך השתתפות בגמר אולימפי נקבעת התפתחות של ענף
          ב 92 הזכיות של ארד וסמדגה היו נקודת זינוק אדירה לענף הג׳ודו

          אם אתה חושב שלהגיע לגמר ולא לזכות במדליה יקדם ענף כלשהוא אז יש לך טעות

    1. אולימפיאדה זה לא המקום שרוצים לראות התקדמות אלא תוצאות ותוצאות אלה מדליות ושיאים אישיים. אם הנבחרת לא תשיג מדליה זו תהיה בושה.
      למשל השחיינים שלא מועמדים למדליה צריכים לעשות שיאים אישיים בשביל שזו תחרות שתיחשב טובה. (חוץ מגל נבו ששיאו היה עם בגד הים המושמץ).
      אם בג׳ןדו לא יביאו מדליה אז בשביל מה היה שווה ההתקדמות שעשו במשך 4 השנים האחרונות.
      בין כל אולימפיאדה יש 4 שנים ושום דבר לא מבטיח שספורטאי שמתחה היום ישתפר עד 2020.
      בשייט יש התקדמות אדירה בנוער אבל המטרה של דוידוביץ וצוברי זו מדליה כי הם יודעים שזו תהיה אולימפיאדה אחרונה שלהם.

  2. גור כל הכבוד לך על פוסט מצויין !
    מאז 92 ישראל זכתה במדליות ( עד 2 ) ובלונדון נעצרנו
    3 מדליות יהיו הישג בלתי נתפס , אני מקווה שנשיג אחת

  3. טור מעולה ומקיף.
    אני מהמר על מדליה אחת במשולשת או ג'ודו (מהמר על ששון) ואם רוסיה לא תשתתף באמנותית אז 2 מדליות.
    אליס שלזינגר משתתפת? יש לי הרגשה שגם היא יכולה לעשות הישג יפה ולמרות שהיא מייצגת את בריטניה, אני מאחל לה להגיע הכי רחוק שאפשר.

        1. השנה אליס ניצחה אותה פעמיים… אבל תחרויות תוך כדי השנה זה שונה לגמרי מאולימפיאדה. ההפסדים האלה גם לטובת ג׳רבי לדעתי לפי חוקי הנאחס.

  4. גור תודה על הסקירה המקיפה.
    עד כמה שאני מעודכן, מרגריטה דורוז'ון עדיין לא הבטיחה סופית את מקומה. היא צריכה לעמוד בקריטריון הישראלי של 60 מטר, ויש לה עד סוף החודש לעמוד ביעד.

    אם אני צריך להמר הייתי שם את הכסף על חנה קנייזבה. היא הוכיחה יותר מפעם אחת שהיא יודעת להתעלות במאני טיים. גם שטילוב יודע להתעלות, ואם הרוסים יישארו בחוץ יש לו סיכוי טוב לחזור מעוטר.
    ג'רבי ירדה בכושרה בשנתיים האחרונות, והלוואי ותתעלה על עצמה ולא תיפול בשלב מוקדם, ואז יש סיכוי אמיתי למדליה ממנה.
    גם ההתעמלות האמנותית יכולה בהחלט להגיע לפודיום

  5. למתן – צינת את הסרט "להרוג את הגירית" אם אני לא טועה. לא מצאתי על מה מדובר, אתה יכול לתת לינק לסרט את השם הלועזי?

  6. תודה גור …אקרא יותר מאוחר.
    בדיוק רציתי לעלות פוסט על דלילה חתואל .
    שלא תשתתף למרות שעברה קריטריון בינלאומי.
    אלעד כתב בצדק שדיזדון לא בריו לפני שצעבור 60 מטר …כרגע לצערי היא לט בכיוון.
    גם בשחייה ישנו שינוי הפעם לטובה.
    כשברגע האחרון נקבע שנבחרת הנשים ב 100 כפול 4 חופשי תשתתף .
    ולכן למורז ,עברי ושיקלר תצטרף קרן זיבנר.
    וזה סיםור נפלא ומרגש.
    שכן היא פספסה במאית את הקריטריון האישי.
    קרן החלה בגיל מאד מאוחר ותחרות גדולה ראשונה הייתה השנה בגיל 24.
    מדובר בשיאנית ישראל בגב ובפרפר .
    היא שיפרה את השיא של בוכרובסקי ב 200 פרפר.

    1. הסיפור עם חטואל באמת מרגיז. אפשר לחשוב שיש לנו משלחת של 200 ספורטאים. היא עמדה בקריטריון הבינלאומי ונראה קצת ראש בקיר ואטימות לא לאפשר לה להתחרות. מילא דורוז'ון שבכלל לא בכושר ואחרי פציעה אני יכול להבין למה דורשים ממנה להראות יכולת מוכחת.

      בת כמה זיבנר?

      1. היי אלעד.
        זיבנר בת 24 ולפני כמה חודשים השתתפה באליפות אירופה.
        אשר לחתואל זה סיפור מורכב …ולא חד משמעי .
        ככלל אני מבין את הוועד האולומפי אבל במקרה של חתואל ( כמו סלע בעבר ) אני חושב שהוועד טעה והיא הייתה צריכה להשתתף.

  7. תודה גור.
    לצערי ג'רבי לא תצליח לקחת מדליה וכמיטב המסורת הישראלית בקרב על הארד היא תפסיד לשליזנגר.
    לדעתי יש 2 אפשרויות למדליה אחת זה במידה וששון באמת יצליח להפתיע ולהתעלות ולקחת את הארד והשנייה היא חנה קזנייבה שאצלה השאלה היא האם היא כבר נדבקה במנטליות הישראלית ואז אין סיכוי .
    אפרופו חנה קזנייבה רק לי זה קצת מוזר שבלונדון 2012 היא סיימה במקום הרביעי בתור נציגה של אוקראינה ואילו 4 שנים אחרי היא מייצגת את ישראל

    1. בכל מה שקשור למשפט האחרון שלך, עולם האתלטיקה מלא במקרים מהסוג הזה. כמות הרצים למשל שעברו ממדינות אפריקה לנסיכויות במפרץ הפרסי היא בלתי נתפסת. קנזייבה לא מעוררת עניין פה אפילו. החוקים כאן שונים מאלה שבנבחרות כמו כדורסל.

      1. כן אנ יודע שלא המצאנו את הגלגל זה פשוט נראה לי מאוד מוזר שאולמפיאדה אחת ייצגת מדינה אחת ומיד אחרי זה אתה מייצג מדינה אחרת

    1. מאור טיורי המרתוניסטית היחידה שנולדה בארץ.
      אבל דימה קרויטר עלה לארץ בגיל 6 והוא נחשב תוצרת של האתלטיקה הישראלית.

  8. פוסט מצוין וחשוב גור. תודה!

    ההימור שלי הוא 0 מדליות עגולות. אולי אליס שלזינגר תזכה במדליה אבל לא בשביל ישראל…

  9. שמתי לב שהמדליות האולימפיות היחידות שלנו הן בשיט ובג'ודו,
    אלו כאילו הדברים היחידים שאנחנו טובים בהם. ללכת לים וללכת מכות.

    1. ובקיאק – מיכאל קלגנוב בסידני.
      אלה שני הענפים החזקים ביותר דל ישראל בשנים האחרונות. כרגע לקראת האולימפיאדה הזאת הענפים החזקים הם ג׳ודו והתעמלות. השייט יחזור ב2020 בזכות הנוער היוצא מן הכלל שיש לישראל.

  10. פרוייקט רציני עשית, יפה.
    אני אוהב לעקוב אחרי נבחרת ספרד, והשנה יש להם גם סגל די מעניין, עם כל הכוכבים מריאל מדריד, פאו ועוד כמה.. בינתיים הם הפסידו פעמיים ברצף לליטא! בבית! כשבמשחק השני קאלניטיס, המנוע של ליטא, לא שיחק, ולעומת זאת גאסול ורוביו כן שיחקו. לא עזר.
    יש תמיד הרגשה של יותר מדי לחץ בנבחרת הזאת, פוחדים מהפסד וכישלון ממש

  11. גור תודה על הסקירה. מאוד מושקע, ועשית לי סדר, כי באמת לא היה לי מושג מי יהיה השנה באולימפיאדה. מהמר על מדליית ארד אחת – אורי ששון.

  12. לצערי אני חושב כמו יאיר …אם סטיית תקן למדליה אחת.
    קשב לי להאמין ליותר מכך.
    אגיד יותר מכך לאף אתלט נבחרת אין סיכוי של אפילו 50 אחוז למדלייה…אבל כמה 30 -40 אחוז נותנים סט' סיכוי סביר למדליה אבל קשה להאמין ליותר מאחת.
    אני התחזית שלי .
    1. מועמדת מספר אחת נבחרת ההתעמלות האומנתית
    40 אחוז סיכוי .
    לזכותה מדליות באליפות אירופה האחרונה .
    ויציבות קבועה בצמרת העולמית.
    לחובתה הסיפור האחרון וכן העובדה שהרוסיות לא יושעו .

    2. חנה מיננקו 40 אחוז סיכוי.
    לזכותה מדליות מאלפות העולם ואירופה האחרונות
    לחובתה הפציעה הארוכה שפגעה בהכנות האולומפיות.

    3. ירדן ג'רבי 35 אחוז סיכוי .
    לזכותה מדליות רבות באליפויות חשובות בשנים האחרונות .
    לחובתה ירידה הדרגתית.
    בתחילה הייתה אלופת עולם ( 2013 ).
    אח"כ ירדה לסגנית אח"כ ירדה מהפודיום …יהיה קשה לעלות בחזרה באולומפידה.

    4. קרביש 25 אחוז סיכוי .
    לזכותה 4 מדליות כסף באליפויות אירופה.
    לחובתה חוסר תארים באליפות העולם.
    שוב קשה להאמין שדווקא באולימפידה זה ישתנה.

    5-6 מוקי וגולן 20 אחוז סיכוי.
    לזכותם מדליות בתחריות חשובות.
    מוקי אלוף אירופה בעברו וגולן מדליסט באליפות העולם ( ארד ).
    לחובתם עומק גדול מאד של יריבים ותחרות עזה.

    7. צוברי 15 אחוז סיכוי .
    לזכותו מדליה אולימפית ( הספורטאי היחיד במשלחת ).
    לחובתו חוסר עמידה על הפודיום זמן רב מאד .
    בשייט גם הכל תלוי בתנאים כך שיכולה להיות הפתעה.

    8-11 ששון ,ריכטר ,שטילוב ודוידוביץ עד 10 אחוז סיכוי.
    ששון היה בפודיום אך זו אולימפידה ראשונה ויהיה לו קשה מאד.
    ריכטר היה קרוב לגמר אולימפי …מביא ניסיון ונמצא בענף רווי הפתעות ובכל זאת לא הפייבוריט בלשון המעטה.
    שטילוב …נראה שקצת חזר לעצמו …אך קשה להאמין שמה שלא עשה בלונדון בשיאו יעשה דווקא בריו כשהוא לאחר פציעות ובגיל מתקדם למתעמל.
    דווידוביץ הפתיעה לא פעם בעבר .
    אבל הפתעה זה בגדר שיוט מדליות לא מעבר.

    12-15 אטיאס והבנוצ הגודאיוצ כהן ,שירוני ובלונדר .
    כולם עד 5 אחוז כי בתחרות כזו ובמומנטום ניתן לתפוס יום …אך זו תהיה בגדר הסנסציה.

    16. כל היתר ללא סיכוי ראלי .
    נציין את תומרקין שמסוגל לעשות גמר
    וכן את ריבקין כנ"ל ….אך לשניהם מדליה לא ממש בהישג יד.

  13. הגישה של מעין מצוינת אבל יש דבר קטן שנקרא יכולת ….
    ברוחת חזקות מעין הקטנה והקלה יכולה לשבת בקפיטריה עם אבנים בכסים …
    ברוחות חלשות היא מצוינת כמו גם שחר ויש לשניהם את המנטליות של אלופים ונסיון מוכח הם כבר היו וניצחו בתחרויות גדולות עכשיו נכנס לענין משהו קטן שנקרא שנת לה ניניה שזה אומר אטלנטי פעיל …זאת אומרת רוחות חזקות …בריו
    אז צוברי ומעין טוב יעשו אם ישבו בקפיטריה עם אבנים בכיסים ….
    ושיהיה בהצלחה.

  14. תודה גור על כתבה מקפת באמת וכתובה היטב. כשאתה שוכח מה-ללל אתה ממש מעולה.
    חברים אני מהמר כאן על 4 מדליות, לא פחות מכך!
    תזכרו איפה קראתם את זה לראשונה

      1. חנה קנייזבה
        התעמלות אמנותית נשים (אין כזה לגברים, תגידו לי שאני לא טועה?!)
        שגיא מוקי
        והמספר הנוסף – קרטיש
        (או שחר צוברי שהוא פייטר רציני מאוד)

  15. אגב רון דרמון הוא מלהבים ואני זוכר אותו עוד כשהיה קטן. היה מגיע לבריכה אפרוח קטן כזה צהבהב (בלונדיני). בשניה שנגע במים היה משאיר קוליסים שהגלים היו זורקים אותי הצידה 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט