היום לפני 29 שנה: בוריס בקר מנצח את ג'ון מקנרו במשחק הארוך ביותר / מנחם לס

 

HARTFORD, July 24, 1987— The United States had already fallen behind West Germany, 0-1, in their Davis Cup relegation match today when John McEnroe was asked to summon some heroics for his meeting with Boris Becker, a marathon that required five sets and lasted six hours and 38 minutes, the longest match ever un the Davis Cup.

ג'ון מקנרו, כבר אלוף גדול ומנצח גראנד סלאמים החל לצחוק כשאמרו לו שיריבו יהיה גרמני בשם בוריס בקר, ושהוא בן 19.

"למה שלא תביאו לי איזה גבר לשחק נגדו ולא אחד מה"ג'וניורס?" מקנרו אמר ברצינות כששמע על יריבו.

אבל כשהמשחק החל, ובוריס בקר  החל מכה וולי'ס בהתלהבות מלאת חיים ושופעת בטחון, מקנרו לא ידע כיצד לאכול את הצעיר, והפסיד  4-6, 15-13, 8-10, 6-2, 6-2

זה הפך לרב של "SURVIVAL OF THE FITTEST" שמקנרו – שאף פעם לא הצטיין בכושרו הגופני כי בזמנו החופשי הוא העדיף לשתות בירה וללכת למשחקי הניו יורק מטס בבייסבול במקום להתאמן, נפל מרגליו.

הסט השני שארך 2:35 דקות היה הארוך ביותר בדייויס  קאב. מקנרו, שלא ציפה לקרב כזה מהצעיר הגרמני החל להתווכח עם השופט, ובאחד הויכוחים על "IN" או "OUT" מקנרו זרק על השופט את המגבת שלו.

בקר בן ה-19

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. המשחק הארוך ביותר התרחש בווימבלדון 2010 ונמשך למעלה מ-11 שעות. במערכה החמישית ניצח ג'ון איסנר בתוצאה המדהימה 70-68

      1. כמעט הכי ארוך… המשחק דיוויס הכי ארוך היה משחק זוגות ב2013 בין צ'כיה לשוויץ. המשחק לקח שבע שעות ושתי דקות בסופו ניצחו הצ'כים 24-22 במערכה החמישית.
        דרך אגב פעם לא היה טיברק בכל הסטים בגביע דיוויס, היום יש.

  2. תודה מנחם!
    המשחק שניצח את ההתמודדות בסופו של דבר היה זה. אבל המשחק החמישי היה משחק שבקר ניצח ב5 מערכות את השחקן השני של ארצות הברית.

  3. זוכר את המשחק הזה.
    לא ראיתי אותו אך המשחק הארוך הזה שהיה משחק הישרדות בדיוויס ( בדיוק בתקופה שנבחרת ישראל עשתה חיל במפעל )
    ביו שני אייקונים שכאלו זכור לי היטב.

  4. אם מקנרו באמת אמר את זה אז הוא אדיוט.
    אלוף ווימבלדון פעמיים עוד לפני שהיה בן 19, פינאליסט פעמיים בניו יורק,
    מדורג 2 בעולם (מעל מ'קנרו).
    לא חושב שמקנרו אדיוט

  5. לא ברור למה מקנרו זלזל כל כך בבקר אבל כנראה שהוא נהג כמו שעשה גם לאלופים גדולים. בקר כבר היה טניסאי מוכר כשהיה לצעיר ביותר שזכה בווימבלדון שנתיים קודם ב85 כשהיה בן 17 וגם ב86 הגן על התואר. הוא היה אז בצמרת של הטניס למרות גילו הצעיר.

  6. מקנרו היה מתווכח עם השופטים בלי סוף על כדורים שעברו או לא עברו את הקו, אבל זה היה עידן של ווכחנים גדולים כמו קונורס שעשה זאת עם הרבה חן והומור ונסטסה שגם לו היה פה גדול.
    הצפיפות בצמרת הייתה אז גדולה בהרבה מאשר היום, והתארים התחלקו בין הרבה יותר טניסאים כמו קונורס, לנדל, נסטסה, בורג ויותר מאוחר גם וילנדר ואדברג, כך ששבעה תארי הגראנד סלאם של מקנרו ויותר מכך 170 שבועות ששהה במקום הראשון ועונת 84 שאותה סיים עם מאזן מדהים של 3-82 מעידים על גדולתו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט